لیست ابزارهای هوش مصنوعی (معرفی بیش از 100 سایت و اپلیکیشن)

21 فروردین 1402 - آخرین بروزرسانی: 19 فروردین 1403
لیست ابزارهای هوش مصنوعی

عناوین مقاله

زمان تقریبی مطالعه: 39 دقیقه

شما چقدر به هوش مصنوعی وابسته هستید؟ هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) هسته اصلی پیشرفت‌های فعلی در فناوری است. این فناوری، ماشین‌هایی را در جهت یادگیری تجربیات انسانی، انجام وظایف و هماهنگی با ورودی‌های جدید می‌سازد. هدف این مقاله ارائه لیستی از ابزارهای هوش مصنوعی مناسب برای استفاده شخصی و کاری است.

 

اهمیت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به سرعت در حال تسخیر جهان است و ظهور و توسعه آن بسیار در زندگی روزمره ما تاثیر گذار است. در حال حاضر انسان‌ها و هوش مصنوعی در حال تکامل هستند. در زمان جستجو در گوگل، این هوش مصنوعی است که تصمیم می‌گیرد تا چه چیزی را ببینیم. وقتی یک سایت دوست یابی، دو نفر را با هم تطبیق می‌دهد، یک الگوریتم یادگیری ماشینی وجود دارد که افراد را دور هم جمع می‌کند تا بعد از ازدواج، بچه دار شوند. بنابراین می‌توان گفت که این الگوریتم یادگیری ماشین، حتی در حال پرورش نسل انسان است. در ادامه دسته‌بندی‌های مختلف ابزارهای AI را مشاهده خواهید کرد.

ابزارهای هوش مصنوعی

 

سازنده و ادیتورهای ویدئویی هوش مصنوعی

ویدئو تا حد زیادی محبوب ترین رسانه در زمان ما است. برای حواس چندگانه جذاب است و عاشق تماشای محتوای ویدیویی هستیم. اما تولید محتوای ویدیویی، آنقدرها هم سرگرم کننده نیست.

اگر تولید کننده و ادیتور حرفه‌ای یا یک تازه کار هستید، به هر حال می‌دانید که تولید یک ویدیوی خوب به دانش، مهارت و تجهیزات مناسب نیاز دارد.

خوشبختانه راه‌های بهتری هم وجود دارد.

آیا تا به حال به استفاده از ادیتور یا سازنده ویدیوی هوش مصنوعی فکر کرده‌اید؟ اکنون با کمک این فناوری، می‌توانید ویدیوها را بسیار سریعتر و ارزان تر تهیه کنید.

1.Synthesia

پیشگام مطلق در ویدئوسازی با هوش مصنوعی است. با استفاده از پلتفرم آنلاین بصری آنها، می‌توانید به سادگی با تایپ متن، ویدیوهایی را تهیه کنید. می‌توانید بین بیش از 65 آواتار (مبتنی بر بازیگران واقعی) با قدرت تکلم به بیش از 60 زبان، انتخاب کنید. می‌توانید در ابتدا نسخه آزمایشی رایگان را تهیه کنید و سپس آن را به یک طرح شخصی (30 دلار در ماه) یا شرکتی (قیمت سفارشی) ارتقا دهید.

ابزار ادیت ویدئو synthesia

2.Runway

ویرایش ویدیو قبلاً یک فرآیند خسته کننده و طولانی بود. اما دیگر به مهارت‌های فنی یا نرم افزار گران قیمت نیاز ندارد. Runway ویرایش و بهبود فیلم شما را بسیار آسان می‌کند. دارای قابلیت حذف پس زمینه، رنگ کردن اشیا، اضافه کردن زیرنویس و غیره است. می‌توانید 3 پروژه را به صورت رایگان ایجاد کنید.

3.Unscreen

با این ابزار، پس زمینه را از ویدیوهای خودتان حذف کنید. به جای انتخاب پیکسل‌ها و انتخاب رنگ‌ها و ماسک‌ها به صورت دستی، با Unscreen به طور خودکار فیلم‌ها را تجزیه و تحلیل کنید. هوش مصنوعی حتی کوچکترین جزئیات را تشخیص می‌دهد، بنابراین نتایجش فوق العاده دقیق هستند.

4.VREW

این ابزار از هوش مصنوعی برای تهیه زیرنویس از روی گفتار درون ویدیوی شما استفاده می‌کند. می‌توانید به راحتی زیرنویس‌های ایجاد شده را به صورت خودکار ویرایش کنید. علاوه بر این، به شما امکان استفاده از فونت‌ها، حاشیه‌ها و سایه‌های مختلف را می‌دهد. البته این نرم افزار به راحتی قابل دانلود است.

5.Descript

یک ادیتور ویدئویی جامع با امکان تولید فیلم‌هایی با ظاهر حرفه‌ای است. می‌توانید از آن برای افزودن عناصر بصری مختلف، عنوان‌ها و زیرنویس‌ها، متحرک سازی لایه‌ها و سایر موارد استفاده کنید. با استفاده از Descript، می‌توانید افکت‌های صوتی را به ویدیوی خودتان اضافه کنید و همچنین می‌توانید صدای خود را شبیه‌سازی کنید.

6.Nova A.I.

نوعی ابزار دسته‌بندی و سازماندهی ویدیو است که به شما در پیدا کردن و دسته‌بندی ویدئو کمک می‌کند. هوش مصنوعی، عناصر مختلف ویدیوهای شما از جمله چهره‌ها، عبارات، اشیاء، فعالیت‌ها، افراد مشهور و غیره را شناسایی و برچسب گذاری می‌کند.

7.Reface: Face Swap Videos

برنامه تلفن همراه Face Swap یک روش سرگرم کننده و آسان برای تعویض چهره خودتان با دوستان یا افراد مشهور یا قرار دادن چهره خودتان روی یک ویدیوی از پیش ساخته شده است. از فناوری تعویض چهره استفاده می‌کند که به شما امکان می‌دهد با استفاده از دوربین، چهره‌ها را در لحظه عوض کنید. همچنین تعدادی فیلتر، GIF و ویدیوهای خنده دار هم دارد.

ابزار تعویض چهره

8.Topaz Video AI

اگر فیلم دارید و می‌خواهید آن را بهبود بخشید، این برنامه دسکتاپی برایتان مفید است. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی به حذف نویز و بازیابی ویدیوهای قدیمی می‌پردازد. می‌تواند جزئیات ویدیو را بازیابی کند، فریم‌ها را با هم ترکیب کند و یک جریان بصری خوب ایجاد کند. در واقع از روی فریم‌های اطراف ویدیو یاد می‌گیرد و به نتایج طبیعی می‌رسد.

9.Make-a-Video

جدیدترین سیستم AI است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با تایپ متن، فیلم بسازند. ویدیوها به طور خودکار بر اساس متن وارد شده تولید می‌شوند و می‌توان آنها را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشت یا دانلود کرد. این ابزار هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته است، اما انتظار داریم در آینده فرصت بزرگی را در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار دهد.

10.Aimages

اگر می‌خواهید یک ویدیو را بدون دانلود نرم‌افزار جدید ارتقا دهید، می‌توانید AImages را امتحان کنید. دارای ابزارهای مختلفی برای واضح کردن، محو کردن، پاک کردن و ارتقاء کیفیت ویدیوها است. همچنین این ابزار برای افزایش کیفیت عکس هم قابل استفاده است. با آن، جزئیات تار را واضح کنید، اشیا را شفاف کنید و وضوح تصویر را افزایش دهید.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین اپلیکیشن های ادیت فیلم

 

سازنده و ادیتور تصویر و آثار هنری

تا همین اواخر هم، عرصه هنر متعلق به گروه خاصی از مردم بود. حالا دیگر اینطور نیست! امروزه با کمک هوش مصنوعی، هر کسی می‌تواند با نوشتن یک پیام متنی به یک هنرمند تبدیل شود.

حالا آیا فناوری‌های تبدیل متن به تصویر، جایگزین هنرمندان می‌شوند؟ پاسخ منفی است. نکته این است که هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی، فرصت‌های بی‌سابقه‌ای را برای بیان خلاقیت فراهم کرده است. تولیدکنندگان تصویر AI با سرعتی سریع در حال تکامل هستند. در سال گذشته، شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، Open AI و Stability AI مدل‌های جدیدی را عرضه کرده اند. اینترنت مملو از آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی است.

در ادامه لیستی از تبدیل کنندگان متن به تصویر ارائه شده است:

11. DALL-E 2

معروف ترین تصویرساز هوش مصنوعی موجود در جهان، قطعا دال ای 2 (DALL-E 2) است. این سیستم تبدیل متن به تصویر توسط Open AI تولید شده که قادر به تهیه تصاویر و آثار هنری واقع گرایانه بر اساس ورودی متنی است. به سادگی آنچه را که می‌خواهید، بنویسید و بلافاصله تصویر را دریافت ‌کنید.

تصویر ساز هوش مصنوعی دال ای تو

12.Stable Diffusion

مشابه DALL-E 2، یک ابزار تبدیل متن به تصویر است. همچنین می‌توان از آن برای اصلاح تصاویر موجود بر اساس درخواست‌های مبتنی بر متن استفاده کرد. نیازی به ثبت نام یا کارت اعتباری نیست، فقط به یک ایده و چند کلمه برای توصیف نتیجه دلخواه نیاز دارید.

13.Midjourney

میدجورنی یکی دیگر از تولیدکنندگان آثار هنری است. در حال حاضر در نسخه بتا است و هر کسی می‌تواند از طریق کانال Discord از آن استفاده کند. نسخه آزمایشی آن به 25 نمایش داده شد محدود شده است. حدود 1 دقیقه طول می‌کشد تا 4 چهار گزینه بر اساس درخواست متنی شما ایجاد شود. اما مراقب باشید، این ابزار بسیار اعتیاد آور است.

14.GauGAN

اگر می‌خواهید تصاویر واقعی ایجاد کنید، این ابزار برای شما مناسب است. GauGAN اعلان‌های متنی شما را به تصاویر دقیق و واقعی تبدیل می‌کند.

15.The Next Rembrand

پروژه‌ای برای خلق یک نقاشی کاملاً جدید از نقاش مشهور هلندی است. ترکیبی از چاپ سه بعدی و هوش مصنوعی را برای تهیه یک نقاشی نزدیک به سبک اصلی رامبرند مورد استفاده قرار می‌دهد. این فناوری برای بازآفرینی تاریخ مناسب است.

ابزار Rembrand

16.Neural.love

یکی دیگر از ابزارهای رایگان است. روی یک مرورگر کار می‌کند و تصویرساز داخلی سریعی دارد. می‌توانید بین سبک‌های مختلف (نقاشی، عکس، علمی‌تخیلی، انیمیشن…) یکی را انتخاب کنید و سپس توضیحات متنی خودتان را بنویسید. همچنین می‌توانید ابعاد خروجی مورد نظر را انتخاب کنید.

17.This Beach Does Not Exist

روی طراحی سواحلی که وجود ندارند، متمرکز است. این مدل با مجموعه داده حاوی بیشتر از 20000 تصویر از سواحل واقعی، آموزش دیده تا تصاویر تصادفی جدیدی از سواحل بسازد.

18.Imagen

این تولید کننده تصویر هوش مصنوعی متعلق به گوگل است. این ابزار، سطح عمیقی از درک زبان را با یک مدل تبدیل متن به تصویر ترکیب می‌کند تا تصویری با وفاداری بالا بسازد. این ابزار برای عموم در دسترس نیست.

19.Magic Eraser

آیا تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که بخواهید به سرعت چیزی را از یک تصویر حذف کنید؟ اکنون با هوش مصنوعی، انجام این کار در عرض چند ثانیه امکان پذیر است. با Magic Eraser، می‌توانید به سادگی ناحیه ای را که می‌خواهید حذف کنید، برجسته کرده و تصویر اصلاح شده را دانلود کنید. این ابزار در مرورگر کار می‌کند، نیازی به ثبت نام ندارد و استفاده از آن رایگان است.

20.Lets Enhance

آیا نیاز به تغییر اندازه یا افزایش اندازه یک تصویر دارید؟ با Lets Enhance رنگ‌ها را تصحیح کنید، پیکسل بندی را اصلاح کنید یا اشیاء خاصی را از عکس حذف کنید. می‌تواند تا 20 تصویر را به طور همزمان ویرایش کند و می‌توانید از پیش تنظیماتی برای صرفه جویی در زمان استفاده کنید. روی مرورگر کار می‌کند و دارای نسخه آزمایشی رایگان است.

ابزار هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصویر

21.Playground AI

یکی دیگر از پلتفرم‌های آنلاین برای تولید و به اشتراک گذاری آثار هنری است. رابط کاربری ساده آن، شما را از طریق نوشتن دستورات راهنمایی می‌کند. یک قسمت متنی دارد که می‌توانید توضیحات خودتان را وارد کنید و یک منوی کشویی دارد که در آن می‌توانید سبک مدنظرتان (سینما، دیوار نویسی، اسپیلبرگ، جزئیات ظریف…) را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید سبک تصویر را بر اساس Stable Diffusion یا مدل دال ای انتخاب کنید.

22.DreamStudio

مدل تصویر ساز Stable Diffusion یک اپلیکیشن آنلاین به نام DreamStudio دارد. این ابزار هر چیز نوشته شده در کادر متنی را به تصویر تبدیل می‌کند. می‌توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید.

23.Deep Dream Generator

حاوی چندین ابزار هوش مصنوعی برای افزایش همکاری بین انسان‌ها و هوش مصنوعی در هنگام ایجاد آثار هنری است. برای شروع استفاده از آن، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از آن، «Base Image» و «Style Image» خودتان را آپلود کرده و روی Generate کلیک کنید. همچنین می‌توانید از بین چندین سبک از پیش تعریف شده انتخاب کنید. سپس هوش مصنوعی Base Image را به سبک Style Image انتخابی تولید می‌کند. می‌توانید به صورت رایگان شروع به کار کنید و طرح‌های مختلفی در دسترس است.

24.Artbreeder

به دو روش مختلف اثر هنری خلق می‌کند. کاربران با روش Collager، می‌توانند اشکال ساده را ترسیم کنند و سپس آنچه را که در تصویر می‌خواهند توصیف کنند. هوش مصنوعی، اشیاء توصیف ‌شده را در اشکال از پیش ترسیم شده قرار می‌دهد.

خلق اثر هنری با artbreeder

روش Splicer به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر را با هم ترکیب کرده و پارامترهای مختلف را با استفاده از یک نوار لغزنده ساده (سن، جنسیت، رنگ‌ها و…) ویرایش کنند. کاربران می‌توانند حداکثر 3 تصویر را به صورت رایگان آپلود کنند. شایان ذکر است که پردازش تصاویر اصلی می‌تواند تا 1 ساعت طول بکشد که در مقایسه با سایر ابزارها بسیار طولانی تر است.

25.Wombo.art

درخواست خودتان را بنویسید، سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید تا اثر هنری شما آماده شود. یک برنامه ساده و شامل گزینه‌های درون برنامه برای استفاده از تصویر به عنوان ان اف تی (NFT) یا چاپ روی بوم است. استفاده از اپلیکیشن، بدون محدودیت و رایگان است.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین سایت‌های تبدیل متن به عکس

 

ابزارهای نوشتاری و متن ساز هوش مصنوعی

امروزه نوشتن، بخش مهمی‌ از هر شغلی است. نوشتن ایمیل‌ها، گزارش‌ها، زیرنویس‌های شبکه‌های اجتماعی، پست‌های بلاگ و ایده‌پردازی، تهیه پیش‌نویس، ویرایش و قالب‌بندی متون مختلف زمان زیادی می‌برد.

نوشتن با کمک هوش مصنوعی، این فرآیند را سریع‌تر و روان‌تر می‌کند. شما دستورات متنی خودتان را ارائه می‌دهید و هوش مصنوعی نتیجه را در عرض چند ثانیه تهیه می‌کند.

اگر قبلاً نوشتن با هوش مصنوعی را امتحان نکرده‌اید، از کیفیت نتایج شگفت‌زده خواهید شد، زیرا AI نه تنها قادر به تولید متون عمومی ‌است، بلکه می‌تواند لحن، سبک و خلاقیت خاصی را نیز اضافه کند.

برنامه‌های نوشتاری هوش مصنوعی از پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می‌کنند. برای مثال از این روش می‌توان برای ترجمه خودکار متن، یا درک این که شخص هنگام صحبت کردن چه می‌گوید، استفاده کرد. اکثر متن سازهای AI بر اساس GPT-3 یعنی بزرگترین مدل یادگیری ماشینی مورد استفاده برای NLP عمل می‌کنند.

26.ChatGPT

اگر در غار زندگی نمی‌کنید، پس احتمالاً نام چت جی پی تی (ChatGPT) را شنیده‌اید. این ربات چت توسط OpenAI تولید و در نوامبر 2022 راه اندازی شد که به سرعت هم محبوبیت پیدا کرد. رابط کاربر پسند آن مانند هر ربات چت سنتی دیگری کار می‌کند. شما سؤال می‌کنید و او پاسخ می‌دهد.

چت جی پی تی

این ابزار در حال حاضر انقلابی در نحوه ایجاد محتوای متنی از جمله مقالات، ایمیل‌ها، وبلاگ‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و حتی کد ایجاد کرده است. به علاوه، استفاده از آن رایگان است!

27.TLDR This

نیاز به خواندن یک مقاله طولانی دارید، اما وقت ندارید؟ نگران نباشید! این ابزار نوشتاری هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا هر متنی را تنها در چند ثانیه خلاصه کنید. فقط لینک را جای‌گذاری کنید، خروجی را انتخاب کنید (می‌توانید بین خلاصه‌های کوتاه و دقیق انتخاب کنید) و بعد روی Generate کلیک کنید. خلاصه‌ای از نکات کلیدی را دریافت می‌کنید که به راحتی و سریع قابل خواندن است. همچنین می‌توانید از افزونه‌های TLDR برای کروم و فایرفاکس برای خلاصه کردن هر متنی در حین مرور استفاده کنید. این ابزار حداکثر 10 قطعه از محتوا را به صورت رایگان (بدون ثبت نام) خلاصه می‌کند و دو طرح پیشرفته را برای کاربران مشتاق، ارائه می‌دهد.

28.LyricStudio

با نوشتن شعر، مشکل دارید؟ این ابزار به آهنگسازان و نوازندگان کمک می‌کند تا اشعار منحصر به فردی را برای هر سبک موسیقی ایجاد کنند. پس از این که موضوع را انتخاب کردید، LyricStudio چندین گزینه شعر را با ویژگی «Smart Suggestions» به شما ارائه می‌دهد. همچنین به شما کمک می‌کند تا برای کلمات خاص، قافیه پیدا کنید. با ایجاد یک حساب کاربری می‌توانید یک دوره آزمایشی رایگان را شروع کنید.

29.Shortly

آیا وقتی شروع به نوشتن می‌کنید، همه چیز را می‌دانید و بعد از این که ایده‌هایتان تمام شده است، نمی‌دانید چگونه ادامه دهید و دیگر از سبک نوشتن خودتان مطمئن نیستید؟ نگران نباشید، این ابزار به سرعت نوشتن شما را ادامه خواهد داد. همچنین می‌تواند به شما در بازنویسی، کوتاه کردن یا گسترش جملات خودتان با دستورات ساده کمک کند.

ابزار متن ساز هوش مصنوعی Shortly

30.INK

این ابزار هوش مصنوعی یک نویسنده هوش مصنوعی، یک بهینه ساز سئو و یک برنامه مدیریت محتوا را ترکیب می‌کند. می‌توانید آنها را به صورت جداگانه یا در بسته ای به نام INK Suite استفاده کنید. این برنامه می‌خواهد جایگزین ابزارهای متعددی شود که نویسندگان از قبل استفاده می‌کردند تا تجربه کاربری روانی را ارائه دهد و جنبه‌های مختلف نوشتن را پوشش ‌دهد. هر یک از ابزارهای INK را می‌توان به صورت رایگان و با محدودیت‌هایی استفاده کرد.

31.Copy.ai

این متن ساز هوش مصنوعی برای بازاریاب‌ها برای نوشتن ایمیل‌ها، توضیحات محصول، کپشن‌های اینستاگرام، تبلیغات و غیره مناسب است. به سادگی آنچه را که می‌خواهید بنویسد، انتخاب کنید، داده‌های ورودی را ارائه دهید و لحن مناسب را انتخاب کنید. هوش مصنوعی چند نسخه مختلف از کپی را ایجاد می‌کند.

 

مطلب پیشنهادی: چگونه یک ایمیل پیگیری خوب جهت فروش بفرستیم؟

 

32.WordTune

گاهی اوقات می‌دانید چه می‌خواهید بگویید، اما نمی‌توانید کلمات مناسب را پیدا کنید. Wordtune افکار شما را به سبک‌های مختلف، بازنویسی می‌کند. فقط یک جمله بنویسید و از هوش مصنوعی بخواهید تا آن را کوتاه،گسترده یا بازنویسی کند. این ابزار در هر جایی از جمله در مرورگر (با یک افزونه) و همچنین در Word(نسخه بتا) قابل استفاده است.

33.Jasper

ابزار نوشتاری آنلاین برای بازاریابان است که از GPT-3 استفاده می‌کند. بیش از 50 قالب دارد (از پست‌های بلاگ گرفته تا تبلیغات فیسبوک و اسکریپت‌های ویدئویی).

34.Frase

سئوکارها فقط یک هدف دارند و آن هم رسیدن به رتبه بندی بالا در صفحات نتایج جستجو است. این ابزار هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا محتوایی بنویسید که بر اساس 20 نتیجه جستجوی برتر در گوگل، بهینه شده است. کل فرایند کاری SEO از تحقیق، تجزیه و تحلیل رقبا تا نوشتن و بهینه سازی محتوا را در بر می‌گیرد.

ابزار هوش مصنوعی frase برای بهبود سئو

35.Sudowrite

با این ابزار، پاراگراف‌هایتان را به روش‌های مختلف بازنویسی کنید (می‌توانید به آن دستور دهید تا سبک‌های مختلف را تقلید کند یا حتی عواطف مختلف را ترکیب کند). همچنین می‌تواند به شما در طوفان فکری خلاقانه کمک کند.

36.Jenni

جنی یک نویسنده هوش مصنوعی است که نوشته شما را بر اساس آنچه قبلاً نوشته‌اید و بر اساس عنوان متن شما، کامل می‌کند. قبل از شروع نوشتن، از شما می‌خواهد تا عنوان و لحن (حرفه‌ای، دوستانه، متقاعدکننده، آکادمیک) را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید توضیحات کوتاهی را وارد کنید. سپس شروع به نوشتن جمله به جمله می‌کند و از شما می‌خواهد که هر جمله جدید را تأیید یا رد کنید.

37.HyperWrit

هایپر رایت به شما کمک می‌کند تا جملات خودتان را به سرعت کامل کنید و برای نوشتن به شما ایده می‌دهد. می‌توانید از پلتفرم آنلاین آن‌ها استفاده کنید (ایده‌آل برای قطعات طولانی‌تر که در آن تنظیم صحیح سند مهم است)، اما در سراسر وب هم با استفاده از افزونه Google Chrome کار می‌کند. نسخه رایگان Hyperwrite به 1000 جمله در ماه محدود شده است.

ابزار نوشتاری هایپر رایت

38.Rytr

از جمله متن سازهای هوش مصنوعی است که از GPT3 استفاده می‌کند. با این ابزار AI طرح داستان، پست‌های اینستاگرام و سرتیتر‌ها را به سرعت بنویسید. دارای یک رابط بصری با چندین گزینه از پیش تعیین شده است که به شما کمک می‌کند تا دستورات خوبی ارائه دهید. برای امتحان کردن آن، باید در پلتفرم آنها ثبت نام کنید. اگر کمتر از 10000 کاراکتر در ماه تولید کنید، استفاده از آن رایگان است.

39.Copysmith

اگر می‌خواهید خودتان و تیم تان زمان کمتری را صرف نوشتن کنید، از Copysmith استفاده کنید. می‌تواند متونی در بیش از 100 زبان بسازد. می‌توانید پست‌های بلاگ، سرتیترها و سایر مطالب بازاریابی را بنویسید، و با یک اعلان (کمپین) برای چندین کانال اجتماعی، متن تهیه کنید.

40.Phrasee

یک نسخه بازاریابی را برایتان بازنویسی یا تولید می‌کند. هوش مصنوعی و زبان شناسی محاسباتی را ترکیب می‌کند تا به شما کمک کند به زبان برند خودتان بنویسید.

41.Article Forge

برای کمک به نویسندگان در جهت نوشتن مقالات طولانی (بیش از 1500 کلمه) ایجاد شده است. این ابزار هوش مصنوعی بسیار ساده در عرض 60 ثانیه، شما را به نتیجه می‌رساند. تنها باید کلمه کلیدی خودتان را تایپ کنید و مقاله در کمتر از یک دقیقه تولید می‌شود.

آرتیکل فورگ ابزار کمکی برای نویسندگان

42.NeuralText

ابزاری با سه ویژگی تولید پاراگراف، طراحی کلی محتوا و توضیحات محصول است. همچنین در زمینه سئو به شما کمک می‌کند. تجزیه و تحلیل رقبا را انجام می‌دهد، بهترین ساختار محتوا را ایجاد می‌کند و کلمات کلیدی را کشف و خوشه‌بندی می‌کند. در حال حاضر با Google Docs یکپارچه شده است و ادغام با Chrome، Shopify و WordPress در حال انجام است.

43.Writesonic

یک نویسنده هوش مصنوعی با امکان نوشتن محتوای طولانی در 4 مرحله است:

  • اول این که به شما ایده می‌دهد.
  • دوم، مقدمه را می‌نویسد.
  • سوم، طرح کلی را ایجاد می‌کند.
  • چهارم، مقاله کامل را می‌نویسد.

 

مطلب پیشنهادی: آیا هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین نویسنده‌ها شود؟

 

44.Scribbl

آیا هنوز از جلسات آنلاین خودتان به صورت دستی یادداشت برداری می‌کنید؟ چرا اجازه نمی‌دهید هوش مصنوعی این کار را انجام دهد؟ Scribbl دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد. جلسات Google Meet شما را رونویسی می‌کند و رونویسی را در Google Docs ذخیره می‌کند. به راحتی می‌توانید آن را دانلود یا ویرایش کنید.

یادداشت برداری از جلسات با Scribbl

 

ابزارهای موسیقی ساز هوش مصنوعی

این ابزارها، شیوه خلق موسیقی را تغییر داده و به همه، فرصت نوازنده شدن را می‌دهند. تنها چیزی که برای تهیه یک شاهکار موسیقی نیاز دارید یک ایده، یک کامپیوتر و یک موسیقی ساز هوش مصنوعی است.

45.Jukebox

این آهنگ ساز هوش مصنوعی توسط شرکت OpenAI تولید شده است. می‌تواند آواز و موسیقی را در سبک‌ها و ژانرهای مختلف تولید کند. در اینجا می‌توانید مجموعه آهنگ‌ها را بررسی کنید. نکته منفی این است که استفاده از این ابزار نیاز به کدنویسی دارد.

46.AIVA

موسیقی ساز هوش مصنوعی که موسیقی پس زمینه را برای مصارف مختلف (بازی، ویدیو، تبلیغات، رویدادها و …)  می‌سازد. موسیقی منحصر به فرد را بر اساس نیاز شما تولید می‌کند. می‌توانید با انتخاب سبک‌های از پیش تعریف شده شروع به تولید موسیقی کنید یا یک فایل صوتی اصلی را به عنوان نمونه، آپلود کنید. اگر تصمیم دارید از طرح رایگان آن استفاده کنید، موسیقی تولید شده نباید برای مقاصد تجاری استفاده شود و متعلق به AIWA است.

47.Supertone

یک استودیوی خلاق از کره جنوبی است که از هوش مصنوعی برای ایجاد موسیقی، صداها و سایر اصوات استفاده می‌کند. آنها در تقویت گفتار، احیای آهنگ و دوبله تخصص دارند. آیا می‌خواهید آواز فردی مرکوری را به زبان کره‌ای بشنوید؟ با این ابزار، راحت است!

صداسازی با سوپرتن

48.Boomy

موسیقی ساز آنلاین هوش مصنوعی که به هر کسی اجازه می‌دهد تا موسیقی مدنظرش را در عرض چند ثانیه بسازد و آن را با جهان به اشتراک بگذارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سبک را انتخاب کنید و آن را سفارشی کنید. موسیقی خودتان را در سیستم عامل‌های پخش مختلف (از جمله Spotify، YouTube و TikTok) به اشتراک بگذارید که برای جذب مخاطب، به شما پول می‌دهند.

 

مطلب پیشنهادی: اپلیکیشن‌ آهنگ سازی

 

چهره سازهای هوش مصنوعی

برای مطالب بازاریابی خود به پرتره یک شخص واقعی نیاز دارید؟ به دنبال مدلی با ویژگی‌های خاص چهره هستید، اما بودجه کافی ندارید؟ از طرفی نمی‌خواهید عکس‌ها را از اینترنت بدزدید؟

آنها از فناوری پیشرفته پردازش تصویر برای ایجاد چهره‌های منحصر به فرد انسانی در چند ثانیه استفاده می‌کنند. می‌تواند چهره‌های تصادفی انسانی را ایجاد کنید یا می‌توانید ویژگی‌های خاصی مانند رنگ پوست، رنگ مو، احساسات و غیره را تعریف کنید.

و به هر حال طبق تحقیقات، تصاویر ایجاد شده توسط چهره سازها از عکس‌های واقعی قابل تشخیص نیستند، بنابراین می‌توانید بدون نگرانی از چهره‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کنید.

49.This Person Does Not Exist

با این ابزار، تنها با یک کلیک تصاویری بسازید که واقعاً وجود ندارند. این صفحه در درجه اول برای افزایش آگاهی در مورد هوش مصنوعی و قابلیت‌های آن ایجاد شده بود.

ابزارهای هوش مصنوعی برای چهره سازی

50.Face Generator

در حالی که ابزار This Person Does Not Exist چهره‌های تصادفی ایجاد می‌کند، اما این چهره ساز به شما امکان می‌دهد تا پارامترهای خودتان را اعمال کنید. با استفاده از Face Generator، می‌توانید رنگ پوست، احساسات، مو، آرایش و غیره را برای تهیه چهره مورد نظر خودتان انتخاب کنید. همچنین اگر اهل ریاضی هستید(!) با دستکاری تمام پارامترها، می‌توانید بیش از 11.232000 نوع از یک چهره را دریافت کنید.

51.Fake People

یکی دیگر از چهره سازهای هوش مصنوعی است که تنها با یک کلیک یک پرتره انسانی فیک یا جعلی طراحی می‌کند. بر اساس 70000 عکس از افراد واقعی آموزش دیده که نتایج جعلی را بسیار واقعی جلوه می‌دهد.

 

مطلب پیشنهادی: جعل عمیق چیست؟

 

ابزارهای هوش مصنوعی برای نقاشی و طراحی

نقاشی‌های خود را بهبود بخشید و با ابزار طراحی هوش مصنوعی، کمی‌ سرگرم شوید. استفاده از همه این ابزارهای طراحی هوش مصنوعی بسیار آسان و کاملا رایگان است. با این حال، اینها قرار نیست آثار هنری و تصاویر بی نقصی بسازند، بلکه طرح‌های ساده ای را ایجاد می‌کنند. اگر می‌خواهید با کودک درونتان کمی ‌سرگرم شوید، یکی از ابزارهای زیر را امتحان کنید:

52.AutoDraw

این طراح هوش مصنوعی، اشکال و نمادهای مختلفی را پیشنهاد می‌کند که فکر می‌کند می‌خواهید بکشید. همچنین می‌توانید متن اضافه کنید، رنگ‌ها را تغییر دهید و اشکال مختلف را به نقاشی خودتان وارد کنید. وقتی کارتان تمام شد، می‌توانید به سادگی تصویر را دانلود کنید. این ابزار هوش مصنوعی در ابتدا یک آزمایش هوش مصنوعی در شرکت Google Creative Lab بود.

طراحی ساده با AutoDraw

53.Sketch MetaDemoLab

آیا می‌دانستید که ابزار آنلاینی وجود دارد که می‌تواند به نقاشی‌های شما (یا کودکانتان) جان ببخشد؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که طراحی خودتان را اسکن و آپلود کنید و هوش مصنوعی به طور خودکار اشیاء را تشخیص می‌دهد. پس از آن، به سادگی از بین انواع حرکات موجود، حرکت مد نظر برای شخصیت خودتان را انتخاب می‌کنید. می‌توانید آنها را وادار به رقصیدن، پریدن، راه رفتن و غیره کنید. استفاده از این ابزار طراحی هوش مصنوعی رایگان است.

54.Magic sketchpad

ابزار هوش مصنوعی برای کمک به تکمیل نقاشی‌های شما است. قبل از شروع طراحی، یک دسته بندی را انتخاب می‌کنید تا به الگوریتم کمک کند که بفهمد چه چیزی می‌خواهید ترسیم کنید. همچنین می‌توانید رنگ‌ها را تغییر دهید و چندین دسته را در تصویر خود اعمال کنید. وقتی کارتان تمام شد، می‌توانید تصویر را با فرمت jpg دانلود کنید. این ابزار رایگان است و نیازی به ثبت نام ندارد.

55.Quick, draw!

نوعی آزمایش طراحی هوش مصنوعی توسط گوگل است. تا حدی از فناوری مشابه با Google Translate در درک نوشتار استفاده می‌کند. بر اساس طراحی صورت گرفته، شی مدنظرتان را تشخیص می‌دهد. این ابزار، رایگان است و هر کسی می‌تواند آن را امتحان کند.

56.Craiyon

یک مدل آنلاین که تصاویر را از روی پیام‌های متنی (که قبلاً DALL-E mini نامیده می‌شد) می‌کشد. تولید 9 تصویر، حداکثر 2 دقیقه طول می‌کشد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. می‌توانید از این ابزار طراحی رایگان هوش مصنوعی در مرورگر یا از طریق اپلیکیشن اندروید استفاده کنید.

ابزار طراحی Craiyon

 

مولدهای صوتی هوش مصنوعی

آیا می‌خواهید متن را بدون نیاز به ضبط کردن، به گفتار تبدیل کنید؟ مولدهای صوتی هوش مصنوعی، هزاران صدا از صدای «افراد عادی» تا صداهای ترکیبی را با تقلید از بازیگران، سیاستمداران یا شخصیت‌های فیلم، شبیه سازی می‌کنند.

از مولدهای صوتی هوش مصنوعی می‌توان برای ایجاد صداهای ضبط شده برای مقاصد تجاری (ربات چت، آگهی‌های تبلیغاتی، صداگذاری‌های ویدئویی و…) یا فقط برای سرگرمی‌ استفاده کرد.

57.FakeYou

تصور کنید می‌توانید شخصیت‌های معروف را وادار به بیان حرف‌های خودتان کنید. FakeYou به شما این امکان را می‌دهد. با این تبدیل کننده متن به گفتار رایگان می‌توانید بین صدها صدا یکی را انتخاب کنید و از آنها بخواهید کلماتی را که تایپ می‌کنید، بگویند. از باراک اوباما و آلبرت انیشتین گرفته تا شخصیت کارتونی مورد علاقه‌تان، در این ابزار حضور دارند. به نظرتان روش جالبی برای شوخی کردن با دوستتان نیست؟

58.Uberduck

ابزار تبدیل متن به گفتار Uberduck دارای بیش از 5000 صدای رسا است که می‌توانید برای صدای خودتان انتخاب کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا صدای خودتان را شبیه سازی کنید. می‌توانید از آن برای سرگرمی‌ (می‌توانید صدا را بخواند یا رپ کنید) یا اهداف تجاری استفاده کنید.

ابزار صداساز هوش مصنوعب اوبرداک

59. LALAL.AI

آیا می‌خواهید صداهای مختلف را از ویدیو یا صدای خودتان استخراج کنید؟ LALAL.AI یک ابزار صوتی هوش مصنوعی است که  این کار را سریع و دقیق انجام می‌دهد. با استفاده از این سیستم هوش مصنوعی درجه یک، می‌توانید صداها یا هر جزء دیگری را بدون افت کیفیت، از فایل‌ها حذف کنید.

 

مطلب پیشنهادی: حذف صدای خواننده با هوش مصنوعی

 

ابزارهای طراحی هوش مصنوعی

ابزارهای طراحی هوش مصنوعی به شما کمک می‌کنند تا تصاویری زیبا و حاوی برندتان را در یک لحظه ایجاد کنید. مجبور نیستید تا زمان و پول زیادی را صرف طراحی‌ کنید. اجازه دهید تا هوش مصنوعی این کار را انجام دهد.

60.Fontjoy

انتخاب فونت در طراحی برند، کار دشواری است. اما نگران نباشید! این ابزار طراحی هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا فونت‌ها را با استفاده از یادگیری عمیق جفت کنید، بنابراین دیگر نیازی نیست به مغزتان فشار بیاورید! همچنین این ابزار رایگان و متن باز است.

61.Looka

نیاز به طراحی لوگو و سایر مواد مارک دار دارید، اما طراح نیستید؟ Looka به شما کمک می‌کند در عرض چند ثانیه، یک لوگو بسازید. می‌توانید سبک‌ها، فونت‌ها، طرح‌بندی‌ها و سایر موارد را انتخاب کنید تا زمانی که به لوگوی عالی برای کسب‌وکارتان برسید. می‌توانید چندین گونه از لوگوی خودتان را به صورت سیاه و سفید، رنگی یا با پس زمینه شفاف دانلود کنید. این ابزار پولی است.

ابزار طراحی لوکا

62.Design Beast

این پلتفرم طراحی هوش مصنوعی، چندین ویژگی طراحی را یک جا ترکیب می‌کند: Mockup Engine، Logo Factory، Image Editor، Object Remover، Background Remover و .Pixel Perfect اگر طراح نیستید، راه حل خوبی است، زیرا دارای قالب‌های آماده برای استفاده در موارد مختلف است. استفاده از این ابزار، پولی است.

63.Jitter

با کمک جیتر، طرح‌های متحرک را در عرض چند ثانیه تهیه کنید. می‌توانید متن و سایر عناصر طراحی خودتان را متحرک کنید. این کار برای متحرک سازی رابط‌ها یا ایجاد محتوا برای شبکه‌های اجتماعی و سایر مطالب ارتباطی، عالی است. کتابخانه گسترده‌ای از تمپلیت‌ها در دسترس است.

64.Beautiful.ai

این ابزار حاوی صدها تمپلیت قابل سفارشی شدن است. همچنین تعداد زیادی عکس و ویدیوی استوک، توانایی آپلود آهنگ‌های صوتی و قابلیت‌هایی برای ساده‌سازی کارتان را دارد.

65.Designs.ai

این ابزار طراحی هوش مصنوعی تمام جنبه‌های بصری بازاریابی محتوا را پوشش می‌دهد به شما کمک می‌کند تا به راحتی لوگو، ویدیو، بنر، صداگذاری و مدل‌سازی انجام دهید.

 

ابزارهای هوش مصنوعی برای کسب و کار

اگر کسب و کار کوچک خودتان را دارید پس چند کار را باید همزمان مدیریت کنید. شما با مشتریان سر و کار دارید و تجزیه و تحلیل کسب و کار را انجام می‌دهید. همه اینها به مدیریت زمان عالی و مهارت‌های مختلف نیاز دارد.

آیا تا به حال به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای مشاغل کوچک فکر کرده‌اید؟ آنها می‌توانند به شما در اتوماسیون فرآیندها (مثل اتوماسیون ایمیل مارکتینگ)، صرفه جویی در وقت برای انجام کارهای دستی تکراری و افزایش درآمد کمک کنند.

66.Namelix

ایده پردازی برای کسب و کار آسان است اما نام گذاری آن، چندان ساده نیست. هر اسمی در ذهنتان، احمقانه به نظر می‌رسد. بیایید از Namelix کمک بخواهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلمات کلیدی خودتان را وارد کرده، سطح تصادفی بودن و یک سبک نامگذاری را انتخاب کنید. سپس این ابزار پیشنهادات مختلفی را برای نام برندتان به صورت رایگان ارائه می‌کند.

نامگذاری کسب و کار با Namelix

67.Textio

بازار کار در سال‌های اخیر تغییر کرده است و بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک به دنبال یافتن استعدادهای برتر هستند. برای جذب این استعدادها به محتوایی باثبات و جذاب نیاز دارید.

Textio یک ابزار هوش مصنوعی است که راهنمایی زبانی مبتنی بر تحقیق نوشتاری را در اختیارتان قرار می‌دهد و سوگیری اجتماعی درون محتوای شما را تشخیص می‌دهد. با برنامه‌هایی مانند Workday، Greenhouse، Outlook و Gmail ادغام می‌شود، اما در صورت تمایل، می‌توانید از پلتفرم آنها نیز استفاده کنید.

68.Flatlogic

آیا به توسعه اپلیکیشن وب خودتان فکر می‌کنید؟ Flatlogic می‌تواند در زمان و هزینه‌های توسعه شما صرفه جویی کند. تیم‌ها از این ابزار هوش مصنوعی برای ساخت اپلیکیشن‌های وب، ایجاد CMS (سیستم مدیریت محتوا)، پایگاه داده آنلاین و غیره استفاده می‌کنند. شما نوع فناوری و تمپلیت مناسب کارتان را انتخاب می‌کنید و آن را مطابق با نیازهای خودتان سفارشی می‌کنید. مرور کنید، به Github متصل شوید و اپلیکیشن شما آماده است.

69.Weblium

چگونه باید یک وب سایت برای کسب و کار خودتان تهیه کنید؟ Weblium به شما کمک می‌کند تا به راحتی و به سرعت، یک سایت بسازید. شما به هیچ گونه مهارت طراحی یا کدنویسی نیاز ندارید، زیرا آنها بیش از 300 تمپلیت را برای وب سایت‌های موبایل پسند ارائه می‌دهند. هر وب سایت دارای یک دامنه رایگان است، اما برای سفارشی کردن آن باید برنامه را ارتقا دهید.

سایت ساز هوش مصنوعی وبلیوم

70.Zia

تصور کنید که دستیار کسب و کارتان به طور تمام وقت در دسترس است. شخصی که به شما در جمع آوری داده‌ها، درک اطلاعات مهم، ترجمه ایمیل‌ها، نوشتن و غیره کمک می‌کند. خب، ابزار Zia همین کارها را انجام می‌دهد.

71.Resume.io

دنبال کار می‌گردید؟ یک رزومه عالی همان چیزی است که شما را از سایر متقاضیان متمایز می‌کند. با استفاده از resume.io می‌توانید به راحتی رزومه خودتان را بر اساس تمپلیت های ایجاد شده توسط متخصصان، تهیه کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا عبارات از پیش نوشته شده را با افزودن عنوان شغلی و بررسی املای نسخه خودتان، فعال کنید. می‌توانید آن را به صورت رایگان امتحان کنید.

72.Timely

یکی از بهترین راه‌ها برای ردیابی بهره‌وری، پیگیری زمانی است که شما و تیمتان برای کارهای مختلف صرف می‌کنید. اما ردیابی دستی نیز می‌تواند زمان زیادی را از شما بگیرد. ابزار Timely به طور خودکار زمان صرف شده در برنامه‌های کاری مختلف را ‌ثبت می‌کند. دارای نسخه آزمایشی و پولی است.

73.Landbot

آیا می‌خواهید چت بات خودتان را بسازید اما هیچ گونه مهارت کدنویسی ندارید؟ Landbot یک پلتفرم بصری است که به شما کمک می‌کند تا ربات چت خودتان را در کمترین زمان مستقر کنید. این پلتفرم، کتابخانه‌ای از تمپلیت‌ها، اتوماسیون ساده واتساپ و یک API را ارائه می‌دهد. به طور خودکار داده‌های شما را در چندین پلتفرم همگام می‌کند.

 

API چیست و چه کاربردی دارد؟

 

74.Boost.ai

نوعی مکالمه ساز است که آموزش دیده تا بر اساس پردازش پیشرفته زبان طبیعی و ورودی‌های آموزشی شما، پاسخ‌های درست را به مشتریانتان بدهد. در وب سایت شما و همچنین در چندین پلتفرم مانند Slack، Zendesk و Teams کار می‌کند.

مکالمه ساز هوش مصنوعی boost

75.Yooz

داشتن کسب و کار به معنای سر و کله زدن با فاکتورها است. این ابزار یک راه حل پولی، خودکار و بدون کاغذ بازی است.

76.RAD AI

امروزه هر شرکتی باید به یک شرکت رسانه‌ای تبدیل شود. اما تولید محتوا کافی نیست. باید محتوایی بسازید که مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد. RAD AI داده‌ها را با محتوای معتبر در تمام کانال‌های بازاریابی ترکیب می‌کند. با تجزیه و تحلیل عملکرد گذشته و توسعه استراتژی‌هایی برای محتوای آینده، بر ایجاد روابط معتبر و احساسی تمرکز دارد.

77.DigitalGenius

داشتن پشتیبانی خوب از مشتریان برای راضی نگه داشتن آنها، بسیار مهم است. این ابزار بازاریابی هوش مصنوعی مانند یک شخص واقعی با مشتریان سر و کار دارد. این ابزار در استک شما ادغام می‌شود و بیش از 50 مورد از تجارت الکترونیک گرفته تا به روز رسانی سفارش را پوشش می‌دهد.

78.Conversica AI

گروهی از دستیاران در این ابزار، به تیم درآمد شما کمک می‌کنند تا فرصت‌های بیشتری را به فروش، تبدیل کند. تیم دستیاران هوش مصنوعی شما فوق العاده هوشمند و سخت کوش هستند و هرگز نمی‌خوابند. در نتیجه، می‌توانند در عرض چند دقیقه به سوالات پاسخ دهند و به صورت شخصی در لحظه با مشتریان احتمالی تعامل برقرار کنند.

دستیار مجازی Conversica

79.Acrolinx

یکی از ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی است که محتوای سازمانی را ایجاد می‌کند. Acrolinx به شما کمک می‌کند تا محتوای موجود را تجزیه و تحلیل کنید و اهداف بهبود محتوا را برایتان تعیین می‌کند. به جنبه‌های مختلف محتوای شما (شفافیت، دسترسی، لحن صدا و سایر موارد) امتیاز می‌دهد و عبارات جایگزین را پیشنهاد می‌کند.

80.MyWave

اینکه ارتباطات شخصی به نتایج کسب و کار بهتری منجر شود، مشخص است. همه به محتوای شخصی علاقه‌ دارند. MyWave هوش مصنوعی و داده‌های شخصی تعاملات قبلی را ترکیب می‌کند تا به ارتباطی شخصی با مشتری برسد.

81.Abe

با کمک Abe دستیاران مالی مجازی را در زمینه بانکداری آنلاین، ایجاد و پیاده سازی کنید. هدف هم آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کردن سفر مالی مشتریانتان است. آبه از زبان طبیعی برای ارتباطات و هوش مالی بومی ‌استفاده می‌کند تا به شما کمک کند که تصمیمات مالی بهتری بگیرید.

82.Poplar.Studio

تصور کنید که مردم، توانایی پرو مجازی لباس‌ها را پیدا کرده و محصولات را در محیط خانه خودشان مجسم کنند، در این حالت خرید آنلاین تقویت می‌شود. با Poplar.Studio دقیقاً این کار را انجام دهید. با راه‌حل‌های واقعیت افزوده و سه بعدی، به خریداران کمک می‌کنید تا از طریق نمایش‌های مجازی پیشرفته کالاها، از جواهرات گرفته تا اتومبیل و مبلمان، انتخاب‌های بهتری داشته باشند.

انجام پروژه واقعیت افزوده

83.GitHub Copilot

آیا تا به حال در مورد برنامه نویسی دو نفره (pair programming) شنیده‌اید؟ خب، Copilot GitHub مانند یک دوست رفتار می‌کند، با این تفاوت که در واقع هوش مصنوعی است. بر اساس متن زبان طبیعی و کد منبع عمومی‌ آموزش دیده، بنابراین به شما کمک می‌کند تا کد را سریع‌تر بنویسید. به سادگی آنچه را که می‌خواهید کدگذاری کنید (به زبان طبیعی و روزمره) را توصیف می‌کنید و این ابزار، کد و کل توابع را در لحظه پیشنهاد می‌کند.

برنامه نویسی جفتی با کوپیلوت

 

ابزارهای تحقیقاتی هوش مصنوعی

بسیاری از دانشجویان و محققان در حال حاضر از هوش مصنوعی برای اهداف تحقیقاتی استفاده می‌کنند. این ابزارها، آگاهی از آخرین تحقیقات را بسیار آسان‌تر کرده و همچنین به سازمان‌دهی مقالات تحقیقاتی مورد علاقه‌ و استناد صحیح به آنها کمک می‌کند.

84.Genei

می‌دانیم که تحقیق کردن، بسیار زمان بر است. به همین دلیل هم Genei از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به روند تحقیقات شما استفاده می‌کند. این ابزار می‌تواند به طور خودکار هر PDF یا وب سایت را خلاصه کند. همچنین می‌توانید از آن سؤال بپرسید و پاسخ‌های کوتاه و خلاصه‌ای را بر اساس منابع ارائه می‌کند.

85.Iris.ai

این ابزار در حکم یک فضای تحقیقاتی به شما امکان می‌دهد تا اسناد را آپلود کنید و به مجموعه داده‌های مختلف متصل شوید و سپس ویژگی‌های جامع نرم افزار را روی آنها اعمال کنید. می‌تواند داده‌ها را فیلتر و استخراج کند، زمینه‌ها را درک کند و خلاصه سازی کند.

86.Semantic Scholar

این ابزار به شما کمک می‌کند تا از آخرین روندهای تحقیقاتی در رشته خودتان مطلع شوید. بیش از 2 میلیون مقاله دانشگاهی را نمایه می‌کند و می‌تواند یافته‌های کلیدی را در چند ثانیه از آنها استخراج کند. این هوش مصنوعی می‌تواند به شما در استناد و یافتن پیشینه پژوهشی تأثیرگذار کمک کند و شما را از مقالات جدید یا استنادهای مورد علاقه خودتان مطلع می‌کند. می‌توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید.

ابزار پژوهشی سمانتیک اسکولار

87.Elicit

Elicit یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی برای محققان و مبتنی بر GPT-3 است. مردم از آن برای یافتن سریع مقالات مرتبط و ارائه چکیده استفاده می‌کنند. به سادگی سؤال خودتان را بنویسید و Elicit بهترین پاسخ‌ها را به صورت رایگان برای شما پیدا خواهد کرد.

88.Wizdom.ai

یک پلتفرم پردازش زبان طبیعی است که به افراد کمک می‌کند تا با درک و استخراج داده‌ها، تصمیمات بهتری بگیرند. شما موضوع مورد علاقه خودتان را وارد می‌کنید، و این ابزار، برداشت‌های مختلفی از جمله فعالیت ناشر، روند استناد، ناشران و نویسندگان برتر را ارائه می‌دهد. این ابزار از جانب شرکت‌ها و سازمان‌ها برای درک داده‌ها و به دست آوردن بینش عملی استفاده می‌شود.

 

ابزارهای هوش مصنوعی برای امورات شخصی و کاری

اعتراف کنید که بعضی چیزها در زندگی شما هستند که زمان زیادی را صرفشان می‌کنید. برای مثال، به دنبال فرمول‌ها و ترفندهای اکسل هستید. یا هر بار که تصمیم می‌گیرید تا به دنبال شغل جدیدی بگردید، رزومه خودتان را به روز کنید. یا به دنبال سازماندهی امور مالی شخصی خودتان هستید.

حالا یک ابزار هوش مصنوعی برای هر یک از این حوزه‌ها وجود دارد. این ابزارها به انجام کارهای تکراری و وقت گیر کمک می‌کنند، بنابراین دیگر وقت خودتان را برایشان هدر ندهید. با استفاده از این برنامه‌ها، می‌توانید در نهایت روی کارهایی مهم تر تمرکز کنید.

89.TimeHero

سازماندهی به معنای تحت کنترل بودن است. این ابزار بهره وری هوش مصنوعی، شما را در مسیر انجام تمام وظایف خودتان نگه می‌دارد. تقویم خودتان را به آن متصل کنید، کارها را اضافه کنید و برنامه‌های مورد استفاده روزانه را مرتبط کنید. TimeHero یک برنامه کاری تطبیقی برای شما ایجاد می‌کند، بنابراین می‌توانید به جای برنامه ریزی، روی کار خودتان تمرکز کنید.

نظم کاری با ابزار هوش مصنوعی TimeHero

 

90.Wade

چگونه پیشرفت شغلی خودتان را مدیریت می‌کنید؟ آیا داشتن کسی که بر اساس جاه‌طلبی‌هایتان، به شما توصیه کند و حتی رزومه‌تان را برایتان به‌روزرسانی کند، عالی نیست؟ با وید، راهنمای شغلی شخصی خودتان آشنا شوید که به شما در زمینه جستجوی شغل، نوشتن ژورنال شغلی و سایر موارد کمک می‌کند!

91.Josh

جاش یک سیستم هوش مصنوعی با کنترل صدا است که می‌تواند برای کنترل دستگاه‌های مختلف هوشمند در خانه از جمله چراغ‌ها، ترموستات‌ها و قفل درها استفاده شود. همچنین می‌توان از آن برای ارائه اطلاعات در مورد آب و هوا، ترافیک و اخبار استفاده کرد. بنابراین آیا می‌توانید از آن در خانه خودتان استفاده کنید؟ این کار به دستگاه‌های شما بستگی دارد.

 

مطلب پیشنهادی: نرم افزارهای مدیریت پروژه

 

92.Wallet.ai

آیا در مدیریت امور مالی روزانه خودتان خوب هستید یا چیزی هست که بخواهید آن را بهبود دهید؟ Wallet.ai برنامه‌ای است که داده‌های شما را بر اساس الگوهای مخارج شما (جمع‌آوری‌شده از سایر برنامه‌ها، مکان‌ها و غیره) مرتب می‌کند و از طریق هشدارها و توصیه‌ها، مشاوره مالی به موقعی را ارائه می‌کند.

مدیریت مالی با والت

93.Excelformulabot

با این ابزار متن را به فرمول اکسل تبدیل می‌کنید. این ابزار بهره‌وری شما را از فرمول‌های پیچیده اکسل نجات می‌دهد. به سادگی مشکلی را که می‌خواهید حل کنید (با کلمات) توصیف ‌کنید و مشکل شما را در عرض چند ثانیه به فرمول تبدیل می‌کند.

94.Brain.fm

آیا می‌خواهید بهره وری بیشتری داشته باشید؟ Brain.fm پیشرفته‌ترین و با پشتوانه علمی، ‌موسیقی پس‌زمینه را ارائه می‌دهد، که برای تأثیرگذاری بر مغز شما آنطور که می‌خواهید تولید شده است. در برنامه، ژانرهای مورد علاقه خودتان، وضعیت ذهنی فعلی، فعالیت و مدت زمان خود را انتخاب می‌کنید و موسیقی بهینه را برای تحریک مغز خودتان دریافت می‌کنید.

95.Futurenda

یکی دیگر از ابزارهای بهره وری برای مدیریت زمان، Futurenda است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا یک دستور کار پویا از فعالیت‌های خودتان ایجاد کنید. بنابراین همیشه می‌دانید که در آینده چه چیزی در راه است و چه زمانی می‌توان وظایف خاصی را انجام داد.

افزایش بهره وری زمانی با ابزار فیوچرندا

96.Siri

سیری فقط برای کاربران اپل در دسترس است. این ابزار، عمدتا برای کمک به کاربران در تعامل بهتر با Apple Watch، iPhone، iPad یا iPod Touch طراحی شده است. این تعامل به صورت یکپارچه انجام می‌شود که به شما امکان می‌دهد تا با او گفتگو کنید. همچنین می‌توانید هر سوالی که دارید از او بپرسید و از او بخواهید که دستورات مختلفی را اجرا کند. سیری به همه برنامه‌های موجود در تلفن شما مانند پیام‌ها، مخاطبین، سافاری، ایمیل، نقشه‌ها و غیره دسترسی دارد. همچنین در زمانی مفید است که می‌خواهید مکان خاصی مانند اطلاعات ورزشی، مکان‌های سرگرمی، برقراری تماس تلفنی و ارسال پیام را پیدا کنید. همچنین می‌تواند به سرعت ایمیل‌های شما را بررسی کند و به شما اطلاع دهد که چه فیلم‌ها یا نمایش‌هایی در دسترس هستند، به یک دوست پیامک ارسال کند و به او اطلاع دهد که دیر خواهید آمد. علاوه بر این، می‌تواند آهنگ‌های شما را در iTunes بر بزند، زمان‌بندی مجدد و ترتیب ملاقات‌های شما را مشخص کند و از قبل در مورد وضعیت آب و هوا در منطقه‌ای که قصد بازدید از آن را دارید، اطلاع رسانی کند.

97.Cortana

این دستیار صوتی که برای سیستم های ویندوزی مایکروسافت طراحی شده است، برای کاربران بسیار مفید است. هوش مصنوعی بر اساس داده‌های ذخیره شده در گوشی هوشمند یا سیستم کاربر، توصیه‌های شخصی متفاوتی را ارائه می‌دهد. این ابزار از جستجوی Bing استفاده می‌کند.

98.Amy

این ابزار به برنامه ریزی جلسات کمک می‌کند. امی به محض دریافت درخواست ملاقات یا ایمیل، ‌آن را بررسی می‌کند. مکان و زمان را مشخص می‌کند. ‌همچنین به تمام ایمیل‌های شما پاسخ می‌دهد. این کار با زمان بندی تمام ایمیل‌های شما بر اساس نوع و بافر کار می‌کند.

دستیار مجازی امی

99.ابزارهای کاری هوش مصنوعی

ابزارهای هوش مصنوعی مفید در محل کار عبارتند از:

  • Mosaic: هنگام نوشتن رزومه مفید است. با آن از نوشتن بهترین رزومه اطمینان پیدا کنید.
  • Carly: به شما در مدیریت تماس‌های تلفنی کمک می‌کند.
  • Lomi: به شما کمک می‌کند تا هر گونه سرنخ فروش از دست رفته را شناسایی کنید.
  • ETCH: این ابزار به مدیریت تمام شبکه‌های شما کمک می‌کند و آنها را در یک پایگاه داده قابل جستجو قرار می‌دهد.
  • Woo: به شما کمک می‌کند تا تصمیمات هوشمندانه و بهتری بگیرید که برای حرفه شما مفید خواهد بود.
  • Newton: به دنبال شغل رویایی خودتان هستید؟ این ابزار به شما کمک می‌کند تا شغل رویایی خودتان را پیدا کنید.
  • Robby: همیشه چیزها را فراموش می‌کنید؟ یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی که به عنوان یک تقویم هوشمند کار می‌کند. این ابزار به سازماندهی ایمیل، اضافه بار و ارتباطات کمک می‌کند.
  • Stella: این ابزار نه تنها به شما در اسکن مشاغل کمک می‌کند، بلکه به کل فرآیند ارسال درخواست نیز کمک می‌کند.

100.ابزارهای هوش مصنوعی خانگی

  • UnifyID: این هوش مصنوعی هویت شما را بر اساس نوع، نحوه راه رفتن و نشستن شما شناسایی می‌کند.
  • Bridge kitchen: این دستیار آشپزخانه عالی است که به شما کمک می‌کند تا کارهای آشپزخانه را بهتر انجام دهید.

ابزار هوش مصنوعی خانگی بریج کیچن

  • Ems: به دنبال یک مکان زیبا برای زندگی هستید؟ این ابزار هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا مکانی مناسب و ایده آل برای زندگی خودتان پیدا کنید.

101.ابزارهای هوش مصنوعی اجتماعی

آیا می‌خواهید زندگی اجتماعی خودتان را بهبود دهید و با افراد جدیدی آشنا شوید؟

  • Capsule.ai: این ابزار به شما کمک می‌کند تا تمام لحظات خوب را به یاد آورید. همچنین خاطرات زیبایی را زنده می‌کند.
  • Bright crowd: اگر به دنبال گسترش دایره روابط خودتان هستید تا مطابق با شغلی باشید که در آن هستید، این بهترین گزینه است. در کمترین زمان، باید ارتباطات معناداری ایجاد کنید که تأثیر مثبتی بر حرفه شما خواهد داشت.
  • Hashely: بسیاری از مردم دوست دارند عکس‌های خودشان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. اگر در این دسته قرار می‌گیرید، این ابزار یکی از بهترین تولید کننده‌های نظرات و هشتگ است.
  • Rey: شما را به محفل جدیدی از افرادی که باید ملاقاتشان کنید، معرفی می‌کند. این ملاقات‌ها معمولا برای کار و تفریح است.
  • Ai: آیا به دنبال شخص خاصی هستید؟ این ابزار یک برنامه دوستیابی فوق العاده است که با جستجوی چهره عمل می‌کند.

102.ابزارهای هوش مصنوعی حوزه پزشکی و سلامت

ابزارهای هوش مصنوعی مفید در صورتی که شما یا عزیزتان بیمار شوید عبارتند از:

  • Amelie: یک ربات چت مفید که در مورد سلامت روان است. اگر با مسائل روانی سروکار دارید، این یک ابزار ضروری برای شما است.
  • Abi: دستیاری که مراقب سلامتی شماست.
  • Kiwi: ابزار هوش مصنوعی که به شما کمک می‌کند تا مصرف سیگار را کاهش دهید و به طور کلی آن را ترک کنید. اگر با سیگار کشیدن یا ترک آن دست و پنجه نرم می‌کنید، این ابزار را امتحان کنید و ببینید چقدر مفید است.

ابزار ترک سیگار کیوی

  • Bitesnap: یک ابزار هوش مصنوعی تشخیص غذا که به شما کمک می‌کند تا کالری‌ها را فقط با گرفتن عکس بشمارید.
  • Joy: نه تنها به شما کمک می‌کند تا سلامت روان خودتان را پیگیری کنید، بلکه برای بهبود سلامت کلی روانی شما هم مفید است.
  • ai: ابزار هوش مصنوعی پزشکی که دندان قروچه و خروپف را تشخیص می‌دهد.

103.ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان

امروزه آموزش عالیبا چالش‌های زیادی مواجه است و این ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به اساتید و دانشجویان اینجا هستند.

  • Otter: از گوش دادن به سخنرانی‌ها و یادداشت برداری همزمان خسته شده‌اید؟ Otter در لحظه برای شما یادداشت برداری می‌کند، بنابراین می‌توانید روی گوش دادن تمرکز کنید. مردم از این ابزار برای سخنرانی‌های حضوری و مجازی و سایر جلسات استفاده می‌کنند، زیرا با Zoom، Google Meet و Microsoft Teams کار می‌کند. با استفاده از برنامه تلفن همراه یا وب، به یادداشت‌های خود در هر جایی دسترسی دارید و آنها را به دلخواه ویرایش کنید.
  • Summari: متون را برای شما می‌خواند و خلاصه‌های جامعی را در کمترین زمان در اختیار شما قرار می‌دهد. هوش مصنوعی بر روی هزاران خلاصه مقاله نوشته شده توسط انسان آموزش دیده است، بنابراین می‌تواند رویکرد انسانی را دنبال کند. یعنی مقدمه را تنظیم می‌کند، عناوین مختصر می‌نویسد، و اطلاعات کلیدی را به شکل نقاط برجسته شده ارائه می‌دهد. بنابراین متون را از طریق افزونه کروم، برنامه تلفن همراه یا ادغام‌های Slack و Teams خلاصه کنید. در حال حاضر در نسخه بتا است، بنابراین می‌توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید.

ابزار سامری ویژه دانشجویان

  • Gradescope: به شما کمک می‌کند تا ارزیابی‌های خودتان در موضوعات مختلف (فیزیک، ریاضی، شیمی، زیست شناسی، مهندسی…) را درجه بندی کنید. بر اساس هر دو محتوای دیجیتال و اسکن شده یا کاغذی کار می‌کند. علاوه بر درجه‌بندی سریع و مختصر، اطلاعات ارزشمندی در مورد سطوح دانش دانشجویانتان نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

104.کاراکترسازهای هوش مصنوعی

آیا می‌خواهید یک شخصیت فانتزی را زنده کنید؟ پس از کاراکترساز هوش مصنوعی استفاده کنید!

به دانش انیمیشن ویدیویی نیاز ندارید و نیازی نیست که یک تصویرگر حرفه‌ای باشید. تنها چیزی که نیاز دارید یک ایده خوب است و هوش مصنوعی جادوی خودش را در زمینه طراحی کاراکتر انجام خواهد داد.

  • Artflow.ai: این کاراکترساز هوش مصنوعی به شما امکان می‌دهد تا با ایجاد صحنه‌ها، شخصیت‌ها و دیالوگ‌های منحصر به فرد خودتان، داستان‌های ویدیویی متحرک ایجاد کنید.
  • Replika: اکنون می‌توانید دوست هوش مصنوعی خودتان را بسازید که همیشه در اپلیکیشن حضور دارد تا با شما چت کند یا به شما مشاوره دهد. هر چه بیشتر با این شخصیت صحبت کنید، بیشتر شما را می‌شناسد.

کاراکتر ساز هوش مصنوعی Replika

  • Crypko: یک انیمه ساز هوش مصنوعی است که تصاویر قابل تغییر (رنگ چشم، رنگ مو، مدل مو…) می‌سازد. همچنین به شما امکان می‌دهد تا انیمیشن‌هایی را به شخصیت خود اضافه کنید.

105.هوش مصنوعی برای سینما دوستان

گاهی اوقات، نقل قول فیلم یا کلیپ موسیقی بهترین راه برای رساندن پیام شماست. به جای جستجو در کل اینترنت و یوتیوب، اکنون می‌توانید از هوش مصنوعی برای یافتن سریع نقل قول‌های خاص در فرهنگ عامه استفاده کنید.

  • PlayPhrase.me: یک ابزار هوش مصنوعی عالی برای سینمادوستان است. نقل قولی را که در ذهن دارید وارد کنید و این ابزار هوش مصنوعی تمام کلیپ‌های فیلم حاوی آن نقل قول خاص را برای شما پیدا می‌کند. همچنین می‌توانید آن را دانلود کرده و با دوستان خودتان به اشتراک بگذارید.

ابزاری برای یافتن سکانس فیلم

  • Yarn: یک کلمه یا عبارت از یک برنامه تلویزیونی، فیلم یا آهنگ را تایپ کنید و Yarn کلیپ‌های مورد نظر شما را پیدا می‌کند. دیگر با جستجوی بی پایان گوگل و جستجوی نقل قول در یوتیوب خداحافظی کنید.

106.ابزارهای هوش مصنوعی برای علاقه مندان به حیوانات خانگی

دوستداران حیوانات خانگی ، این بخش فقط برای شماست. فرقی نمی‌کند که گربه دارید یا سگ، هوش مصنوعی شما را تحت پوشش قرار می‌دهد.

  • This Cat Does Not Exist: آیا می‌دانستید که عشق به گربه‌ها، نام خاص خودش را دارد؟ بله به عنوان آیلوروفیلیا (ailurophilia) شناخته می‌شود! بنابراین اگر یک ایلوروفیل هستید، این برنامه آنلاین را باید امتحان کنید. هر بار که سایت را به‌روزرسانی می‌کنید، یک عکس گربه تصادفی ایجاد می‌کند. اگرچه این گربه‌ها کاملا واقعی به نظر می‌رسند، اما در واقعیت وجود ندارند.

هوش مصنوعی برای علاقمندان به حیوانات خانگی

  • Dog Scanner App: این برنامه برای همه دوستداران سگ، لازم است. از دوربین خودتان استفاده کنید یا یک عکس از گالری خودتان را آپلود کنید تا هوش مصنوعی، نژاد آن را تشخیص دهد. اگر می‌خواهید با دوستان خودتان کمی‌ سرگرم شوید، صورت آنها را اسکن کنید تا برنامه به شما بگوید شبیه کدام سگ هستند.

107.هوش مصنوعی برای عاشقان میم (Meme)

بله، همه این ابزارهای هوش مصنوعی قطعاً بهره وری شما را افزایش داده و در زمان شما صرفه‌جویی می‌کنند، اما اگر سرگرم نشوید چه فایده‌ای دارد؟ یک میم بسازید و آن را برای دوست یا همکار خودتان بفرستید تا روز آنها را بسازد. هیچ ایده ای ندارد؟ مشکلی نیست همه چیز که در این دنیا مفید نیست!

  • Supreme.ai: گاهی اوقات بدست آوردن ایده درست یا پیدا کردن یک الگوی رفتاری که احساسات درست را برانگیزد دشوار است. خب، این ابزار به عنوان مدیر میم سازی عمل کرد و همیشه بر اساس آخرین روند میم‌ها به روز است. می‌تواند از روی عبارتی که در آن تایپ می‌کنید یک الگوی رفتاری ایجاد کرده، بر اساس موضوعی که ارائه می‌دهید، میم‌هایی را پیشنهاد کرده و میم مناسب برای پیام شما را می‌یابد.

ابزار میم سازی Supreme

 

منابع

https://www.synthesia.io/post/ai-tools

https://www.mygreatlearning.com/blog/list-of-artificial-intelligence-tools-for-personal-use

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب زینت فلاح
من زینت فلاح، ارشد روان سنجی هستم. بیش از ده ساله که ترجمه متون روانشناسی،مدیریت و فناوری رو انجام میدم. به تولید محتوای جدید علاقمندم و چند ساله که با کارلنسر همکاری دارم. https://www.karlancer.com/profile/1408

دیدگاه شما

4 دیدگاه

  • Rasoul
    23 خرداد 1402

    خیلی عالی و کاربردی بود. سپاس

  • ا ف
    25 تیر 1402

    سرکار خانم فلاح با سلام و تشکر فراوان از پست خوب و ارزشمند شما به وجود هم دانشگاهی مثل شما افتحار می گنیم الحق پرچم فارغ التحصیلان علامه همه جا بالاست . ییخشید در بخش ترجه فارسی به انگلیسی و برعکس چه هوش مصنوعی گه هم رایگان باشه هم فبلتر نباشه .و هم قوی روان ترجمه کنه پیشنهاد می کنید ؟تشکر

  • زهرا
    29 تیر 1402

    سلام . ممنون از مقاله خوبتون . سایت هوش مصنوعی هیوا هم قابلیت های خوبی داره و من ازش چند بار استفاده کردم . ممنون میشم یه مقاله هم در مورد راهنمای استفاده کامل از این سایت بنویسین

  • سعبد
    24 دی 1402

    سلام متشکر از اینهمه اطلاعات من تازه با مجموع شما اشنا شدم خیلی دوست دارم مطالب بیشتری در مورد هوش مصنوعی بیاموزم . موفق باشید