چگونه یک ایمیل پیگیری خوب جهت فروش بفرستیم و جواب بگیریم؟

07 آذر 1401 - آخرین بروزرسانی: 07 آذر 1401
ارسال ایمیل پیگیری خوب

عناوین مقاله

زمان تقریبی مطالعه: 16 دقیقه

آیا شما هم از فکر نوشتن ایمیل پیگیری کمی ‌معذب هستید؟ در این زمینه تنها نیستید. غریزه به ما می‌گوید که اگر کسی به ایمیل قبلی ما پاسخ نداده، پس علاقه‌ای نداشته و اگر دوباره مزاحمش شویم، از ما زده خواهد شد.

متأسفانه، در این مورد، غریزه اشتباه می‌کند. تعداد بسیار کمی ‌از مشتریان بالقوه به ایمیل اول جواب می‌دهند.

استراتژی ایمیل پیگیری خودتان را با روش‌های زیر همراه کنید تا به نتیجه مدنظرتان برسید.

 

چگونه یک ایمیل پیگیری خوب بنویسیم؟

اکنون که می‌دانید پیگیری چقدر اهمیت دارد، بیایید نحوه نوشتن ایمیل پیگیری را بررسی کنیم.

در هنگام پیگیری، باید بهترین سابجکت یا عنوان ایمیل را امتحان کنید. این جملات کوچک می‌توانند باعث موفقیت یا شکست شما شوند. 47٪ از مردم بر اساس سابجکت، ایمیلی را باز می‌کنند و 69٪ هم بر همین اساس، آن را به عنوان اسپم در نظر می‌گیرند.

چگونه یک ایمیل پیگیری بنویسیم

زمان و تلاش کافی را صرف نوشتن عنوان ایمیل کنید. در ادامه، بخش‌های مختلف ایمیل پیگیری و روش‌های مختلف نگارش آن را بررسی خواهیم کرد.

1.مشخص کردن زمینه ایمیل

وقتی گیرنده ایمیل، آن را باز می‌کند، بهتر است با ارجاع دادن به ایمیل یا تعامل قبلی، حافظه او را تقویت کنید. حتی اگر نام گیرنده شما یک جای خالی است، باز هم این واقعیت را که قبلا با شما برخورد داشته را به او یادآور شوید، تا احتمال واکنش مثبت به پیگیری خودتان را افزایش دهید.

سر صحبت را اینگونه باز کنید:

  • می‌خواستیم ایمیلی را که در گذشته [روزی از هفته که ایمیل ارسال شده] درباره [موضوع ایمیل] ارسال کردیم، را پیگیری کنیم.
  • می‌خواستیم پیگیری کنم تا ببینم نظر شما در مورد [موضوع ایمیل] چیست.
  • دیدیم که ایمیل قبلی ما را خواندید.

2.ارزش آفرینی

هرگز نباید پیام پیگیری را بدون مقدمه چینی و نشان دادن ارزش خودتان، ارسال کنید.

از پیگیری‌های سرسری خودداری کنید. در هر تعامل، ارزشی را ارائه دهید. یعنی پیگیری شما باید ارزش باز کردن، کلیک کردن و پاسخ دادن را داشته باشد.

فرصت‌هایی برای تعامل و پیگیری‌های طبیعی، حاصل از ارائه چیزهای ارزشمند است؛ فرقی نمی‌کند، خواه یک کالای فیزیکی باشد یا وبینار. در نتیجه به مدت یک دقیقه، دیگر فروشنده نیستید و چیز ارزشمندی را در اختیار مخاطب قرار داده‌اید! این ارزش را به عنوان یک دارایی برای آن ها درنظر بگیرید

اگر نوعی از ارزش افزوده را ارائه نمی‌کنید، دلیل بسیار کمی ‌برای تماس با آنها وجود دارد و حتی انگیزه کمتری برای پاسخ دادن آنها وجود دارد. باید هر بار برای گیرنده، ارزش قائل شوید.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین زمان ارسال ایمیل

 

3.دلیل ایمیل زدن را توضیح دهید

در ادامه دلیل ایمیل پیگیری خودتان را به صورت مستقیم و مختصر توضیح دهید. به گیرنده بگویید چه می‌خواهید. اگر این مورد نسبت به ایمیل قبلی شما تغییر نکرده است، به آنها یادآوری کنید.

  • [نام محصول] می‌تواند به شما در زمینه [نقش بالقوه] به خوبی کمک کند. دوست داریم با هم در این مورد صحبت کنیم.
  • [نام محصول] می‌تواند به شما کمک کند. آیا شما علاقه مند هستید آن را برای یک ماه یا بیشتر (البته کاملاً رایگان) امتحان کنید؟
  • به‌تازگی [نام محصول] را تولید کرده‌ایم که می‌تواند تفاوت بزرگی در [نقش بالقوه] ایجاد کند. لینکی در زیر، اطلاعات بیشتری به شما می‌دهد، اما اگر بتوانیم در مورد نیازهای فعلی شما هم صحبت کنیم، بسیار خوب است تا بتوانم دقیقاً بفهمیم [نام محصول] چگونه می‌تواند به شما کمک کند.

در اینجا روی چشم انداز تمرکز کنید. عبارات «ما» را از متن خودتان حذف کنید.

دلیل ایمیل زدن را توضیح دهید

 

4.فراخوان عملی (Call to Action) را لحاظ کنید

پاسخگویی را برای گیرنده ایمیل آسان کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک جلسه ترتیب دهید، تاریخ و زمان خاصی (و مکان، اگر قرار ملاقات حضوری ترتیب می‌دهید) را پیشنهاد دهید.

  • ساعت 2:15 بعد از ظهر روز پنجشنبه برای شما چطور است؟
  • آیا علاقمند به صحبت در این مورد هستید؟ آیا می‌توانید در این زمینه ما را راهنمایی کنید؟
  • اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتری هستید، فقط «بله» را در پاسخ به این ایمیل ارسال کنید تا فایل کوتاهی را برای شما ارسال کنیم.

اگر بخشی از یک تیم بازاریابی هستید یا فردی حرفه‌ای در امر فروش هستید، ابهام را کنار بگذارید. فراخوان عملی را شفاف بیان کنید تا مقاومت در برابر آن سخت شود. دقیقاً می‌خواهید آنها چه کار کنند؟ آیا لینکی به وب سایت خودتان ارائه کردید؟ به آنها بگویید تا بتوانید بهترین نتایج ممکن را بگیرید.

5.ایمیل را خاتمه دهید

به روشی طبیعی و همدلانه، تعامل با گیرنده را تمام کنید.

  • نظرتان را با ما در میان بگذارید! [اسم شما]
  • اگر سوالی دارید، ما را در جریان بگذارید. [اسم شما]
  • مشتاق هم صحبتی با شما هستیم [اسم شما]
  • مشتاقانه منتظر شنیدن پاسخ شما هستیم! [اسم شما]

هنگامی‌که ایمیلی مناسب را تهیه کردید، آن را به عنوان یک الگو (تمپلیت) ذخیره کنید تا شما و هم تیمی‌هایتان بتوانید دوباره از آن استفاده کنید.

 

تعداد ایده آل ایمیل پیگیری بر حسب نرخ پاسخ

آمار نرخ پاسخ، فقط 18٪ پاسخ به اولین ایمیل ارسال شده را نشان می‌دهد، که برای چهارمین ایمیل به 13٪ کاهش می‌یابد. با این حال، ششمین ایمیل در این دنباله، نرخ پاسخ 27 درصدی را دریافت کرده است.

یک مطالعه مشابه از Yesware نرخ پاسخ 30٪ به ایمیل اول و 14٪ به ایمیل چهارم را نشان داده است. آنها در مجموع 10 ایمیل ارسال کردند و حتی آخرین ایمیل دارای نرخ پاسخ 7٪ بود.

با این وجود، 70٪ از زنجیره‌های ایمیلی  تنها پس از یک ایمیل بی پاسخ متوقف می‌شوند.

تعداد ایده آل ایمیل پیگیری بر حسب نرخ پاسخ

تقریباً 80٪ از مشتریان بالقوه قبل از اینکه در نهایت «بله» را بگویند، چهار بار «نه» می‌گویند. اما 92 درصد از مردم پس از چهار بار شنیدن «نه» تسلیم می‌شوند.

تنها 8 درصد از فروشندگان (کسانی که حداقل پنج بار پیگیری می‌کنند) به 80 درصد از کل فروش می‌رسند.

علاوه بر این، طبق مطالعات دیگری یک سری ایمیل قطره چکانی با چهار تا هفت پیام، سه برابر بیشتر از زنجیره‌هایی که تنها یک تا سه پیام دارند(به ترتیب ۲۷ و ۹ درصد) پاسخ می‌گیرند. در واقع، حتی یک بار پیگیری نیز می‌تواند 22 درصد پاسخ‌های بیشتری را به فروش تبدیل کند.

نیازی به گفتن نیست که ارسال ایمیل‌های بعدی ضروری است (مگر اینکه بخواهید فروش را از دست بدهید!).

 

مطلب پیشنهادی: اتوماسیون بازاریابی چیست؟

 

آیا می‌دانستید که زمان‌ها و روزهای بهینه تری برای ارسال ایمیل‌های پیگیری وجود دارد؟ طبق بررسی ها به طور متوسط، سه شنبه‌ها بهترین روز برای ارسال ایمیل است، در حالی که ساعت 6 صبح بهترین زمان است.

روز و زمان مناسب برای ارسال ایمیل پیگیری

چه مدت باید قبل از پیگیری صبر کرد؟

خیلی نباید صبر کرد.

اکثر ایمیل‌ها در روز ارسال باز می‌شوند و اگر گیرنده بخواهد پاسخ دهد، احتمالا در همان روز نیز این کار را انجام خواهد داد. یعنی باید فرض کنیم اگر کسی روزی که ایمیل را ارسال کردید پاسخ نداده، اصلا پاسخ نخواهد داد.

حدود 90٪ از گیرندگانی که ایمیل را باز میکنند اگر بخواهند پاسخ دهند، همان روز این کار را می‌کنند.

نرخ پاسخ به ایمیل پیگیری بر حسب روز

بنابراین، چه مدت باید قبل از ارسال ایمیل پیگیری صبر کنید؟

به عنوان یک قاعده کلی، دو یا سه روز، زمان خوبی برای صبر کردن قبل از ارسال اولین ایمیل پیگیری است. سپس باید دوره انتظار را برای هر ایمیل پیگیری پس از اولین پیام خودتان تا چند روز تمدید کنید.

باید زمان‌بندی برای پیگیری‌های بعدی را آزمایش کنید. شما می‌خواهید بدون آزار دادن مخاطب، اهداف خودتان را پیگیری کنید. آنقدر ادامه دهید تا متوجه شوید که این روش برای شما و مخاطبانتان کارساز نیست.

با خودکار کردن پیگیری‌های خودتان با استفاده از ابزار رصد ایمیل‌ها و اتوماسیون ایمیل مارکتینگ، پیام‌های قطره چکانی را به کمپین بازاریابی خودتان اضافه می‌کنید.

 

یک استراتژی پیگیری ایمیلی موفق تهیه کنید

خب، حالا که از اهمیت پیگیری، مدت منتظر ماندن و تعداد پیام‌های ارسالی آگاهی دارید.

قبل از شروع، باید خودتان را برای حداکثر موفقیت آماده کنید. حالا قدم اول چیست؟ همه چیز را مکتوب کنید.

نوشتن اهداف و روال کارتان از جنبه‌های زیادی مفید است. باعث ایجاد ثبات در بین همه اعضای تیم شما می‌شود و در واقع به شما کمک می‌کند تا به اهداف خودتان بهتر از زمانی که آنها را یادداشت نکرده‌اید، برسید.

برای به حداکثر رساندن موفقیت پیگیری خودتان، مجموعه‌ای مشخص از «قوانین» را در رابطه با زمان، فراوانی، کمیت و محتوای پیام در نظر بگیرید.

به کانال‌های ارتباطی تنوع دهید

یکی دیگر از مؤلفه‌های کلیدی در پیگیری ایمیلی، رویکرد همه‌کاناله (omnichannel approach) است.

بله، ایمیل بهترین گزینه و کانال برای برقراری ارتباط است. اما این بدان معنا نیست که کانال‌های دیگر، ارزشی ندارند.

اگر مخاطبان شما در لینکدین یا توییتر یا اینستاگرام هم فعال هستند، باید آنها را در آنجا درگیر کنید.

تنوع دادن به کانال های ارتباطی

یک رویکرد همه‌کاناله شامل ایمیل، ویدیو، شبکه‌های اجتماعی و تلفن را بررسی کنید – به‌خصوص اگر فقط از یکی از آنها پاسخی دریافت نمی‌کنید. شرکت‌هایی که دارای فرآیند تعامل همه‌کاناله هستند، علاوه بر افزایش تعامل، شاهد رشد سالانه 9.5 درصدی در درآمد سالانه هستند. این مقدار تقریبا سه برابر بیشتر از شرکت‌هایی است که این کار را انجام نمی‌دهند.

در این مسیر، می‌فهمید که مخاطبان کدام کانال‌ها را ترجیح می‌دهند و یا ابتدا کجا ارتباط برقرار می‌کنند و در هر کدام چه کار می‌کنند. لید خودتان را بشناسید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

تصمیم بگیرید که به چه چیزی می‌خواهید برسید. قبل از هر کاری باید تصمیم بگیرید که از این ایمیل (یا ایمیل‌ها) به چه چیزی می‌خواهید برسید.

برای مثال، شاید بخواهید:

  • اطلاعات بیشتر یا اطلاعات خاصی را دریافت کنید
  • ترتیب ملاقاتی را بدهید
  • به فروش برسید

هر موقعیتی منحصربه‌فرد است، بنابراین دقیقا آنچه را که از یک ایمیل پیگیری یا هر کمپینی که روی آن کار می‌کنید و هر پیامی‌که ارسال می‌کنید، می‌خواهید و نیاز دارید را مشخص کنید.

با این حال، هرگز ایمیلی (پیگیری یا سایر موارد) ارسال نکنید، مگر این که دقیقا بدانید که برای به دست آوردن چه چیزی به آن نیاز دارید.

خودتان را جای مشتریان بگذارید

قبل از تهیه پیش نویس یا ارسال ایمیل، اول از همه تجربه کاربری (UX) را در نظر بگیرید. این یک عنصر اساسی در موفقیت کسب و کار شما و مهم تر از قیمت و خود محصول یا خدمات است.

به تعداد دفعات و فعالیت ایمیل‌های بعدی خودتان فکر کنید. آنچه را که کارشناسان می‌گویند باید یا نباید انجام دهید را برای لحظه‌ای فراموش کنید و فقط از دید مشتری به آن نگاه کنید.

پیگیری‌های زیاد آزاردهنده است. خیلی کم هم مطلوب نیست. تعادل مناسب برای اهداف خودتان را پیدا کنید.

خودتان را جای مشتریان بگذارید

از خودتان بپرسید: چه چیزی برای آنها مفید است؟ آنها چه احساسی دارند؟ چه نوع تجربه ای دارند؟ آیا دلیلی برای پیگیری دارم (غیر از پیگیری)؟

این نوع سوالات را بپرسید و به آنها پاسخ دهید. یک کمپین پیگیری را از ابتدا برای آنها و نه برای خودتان طراحی خواهید کرد. این امر می‌تواند تفاوت را ایجاد کند.

با توجه به رویکرد شما، همه پیگیری‌ها یکسان انجام نمی‌شوند، بنابراین شرایط، تعیین کننده است:

  • اگر مشتریان بالقوه درخواست تماس یا نسخه آزمایشی کردند، می‌توانید برای برآورده کردن نیاز آنها بیشتر پیگیری کنید.
  • اگر آنها چیزی را دانلود کرده‌اند، علاقه نشان داده‌اند، اما صریحا درخواست نکرده‌اند که با آنها تماس گرفته شود، بنابراین باید ارزش خودتان را نشان دهید (بر اساس آنچه که به طور خاص دانلود کرده اند، ایمیل پیگیری متفاوتی ارسال کنید).
  • وقتی ایمیل‌های سردی ارسال می‌کنید، باید خیلی ساده قدم بردارید. زیرا آنها چیزی از شما درخواست نکرده اند.

در ادامه 25 نکته برای تهیه ایمیل پیگیری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

 

مطلب پیشنهادی: نکات ایمیل مارکتینگ

 

ایمیل پیگیری برای فروش محصولات و خدمات

اگر پیشنهادات بالا کافی نیست، در اینجا چند نکته درباره ایمیل فروش را ارائه می‌دهیم. این ایمیل‌ها، چارچوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند، اما شخصی سازی آنها مهم است.

معرفی سریع و ارزش آفرینی

این روش نگارش، نمونه‌ای از یک ایمیل پیگیری ساده و مودبانه است. توضیحی مرتبط از دلیل تماس شما و در عین حال یک معرفی ساده را هم ارائه می‌دهد. پس از آن، به اشتراک گذاری یک یا دو قطعه متن مورد علاقه مخاطبان هم، مفید است. این ایمیل به‌جای پیگیری، تلاش می‌کند تا مکالمه را تغییر دهد و ارزش آفرینی کند.

در نهایت، یک درخواست ساده ثبت نام، می‌توان با بله یا خیر پاسخ داده شود. فرمول ساده‌ای مانند این، کار می‌کند، زیرا زمان زیادی از مخاطب نمی‌گیرد، ارزش آنی را فراهم می‌کند و به جای فروش، به صورت مکالمه عمل می‌کند.

پاسخ دادن با بله یا خیر را ساده کنید

احتمالا قبلاً  چنین چیزی را در صندوص ایمیلتان دیده‌اید، اما این بدان معنا نیست که خودتان نباید از آن استفاده کنید. این روش، محبوب و کارآمد است. زیرا پاسخ دادن مشتریان بالقوه را بسیار آسان می‌کند. فقط به خاطر داشته باشید که باید به میزان سازگاری آن با مخاطب و هدفتان توجه کنید.

علاقمندی آنها را بسنجید

اگر از پلتفرم های ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنید، می‌توانید مواردی مانند باز شدن ایمیل و کلیک روی لینک‌های ارائه شده در ایمیل را ردیابی کنید. از آنجایی که آنها روی چیزی کلیک کردند، می‌دانید که حداقل تا حدودی علاقمند بودند، بنابراین این ایمیل پیگیری برای شروع مکالمه عالی است.

علاقمندی مشتریان را در ایمیل پیگیری تصدیق کنید

اعتقاد راسخ خودتان به مناسب بودن محصول برای مشتری را نشان دهید

در صورتی که مشتری بالقوه اعتراض خاصی، به محصول یا خدمات شما دارد، هنوز تسلیم نشوید. نگرانی را برطرف ‌کنید و با نشان دادن اعتماد کامل خودتان به محصول یا خدمات خودتان، ارسال ایمیل را ادامه دهید.

کوتاه و ساده بنویسید

همه ایمیل‌های فروش باید کوتاه باشند، اما ایمیل‌های پیگیری‌ها باید کوتاه‌تر باشند. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید همه چیزهای خوشایند را کنار بگذارید. می‌توانید در یک ایمیل سریع و مؤدبانه، دوستانه و از همه مهمتر انسانی سخن بگویید.

مثال شماره 1: اجازه بگیرید تا بعداً تماس بگیرید

مثال شماره 2: سریع معرفی و ارزش آفرینی کنید

این مثال‌ها رویکردی شخصی‌سازی شده دارند و در عین حال به زمان مشتری بالقوه هم احترام می‌گذارند.

مثال دوم با هدف افزودن ارزش از طریق اشتراک گذاری ایده‌ها است، در حالی که مثال اول چند راهنمایی مفید را به مشتری می‌دهد و را را برای تبادل عقیده باز می‌کند.

صادقانه عمل کنید

تعداد کمی‌ از مردم منتظر تماس سرد از طرف یک نماینده فروش هستند، اما ما آن را به عنوان بخشی از زندگی حرفه ای خودمان می‌پذیریم. در اینجا باید ایمیل پیگیری و موضوع آن را صادقانه بیان کنید. فقط به این دلیل که مشتری احتمالی شما به پیام‌های قبلی پاسخ نداده، به معنی عدم علاقه مندی او نیست.

در نگارش ایمیل پیگیری بسیار صادقانه عمل کنید

به آهستگی جدا شوید

گاهی اوقات با یک مشتری بالقوه به انتهای جاده رسیده‌اید و هدر دادن تلاش برای آنها منطقی نیست. به جای تسلیم شدن، ارزش آن را دارد که یک ایمیل خداحافظی را بنویسید. در موضوع ایمیل مشخص کنید که اگر بخواهند به آنها پیام می‌دهید.

مثال شماره 1: آیا زمان جدایی فرا رسیده است؟

مثال شماره2: شاید زمانبندی خوبی را انتخاب نکرده‌ایم؟

مثال دوم کمی‌ ملایم‌تر است و همدلی را نشان می‌دهد. شاید سرشان خیلی شلوغ است یا این که ادامه تعامل، دیگر مناسب نیست. احترام می‌گذارید و تکرار می‌کنید که دیگر مزاحم نخواهید شد.

هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید ایمیل پیگیری چگونه است. ایمیل پیگیری مفید، می‌تواند نرخ پاسخ را افزایش دهد. پس روش‌های مختلف را امتحان کنید.

استخدام کارشناس ایمیل مارکتینگ

 

ایمیل پیگیری پس از تماس برای خرید

پیگیری پس از تماس فروش، الزامی‌ است. لازم نیست رسمی ‌باشید. نشان دادن قدردانی و ارائه کمی‌ جزئیات بیشتر هم کافی است. ایمیل‌های زیر دقیقا این کار را انجام می‌دهد.

مطالب مفید را به اشتراک بگذارید

مثال شماره 1: چیزهای خوبی از تماس شما دستگیرمان شد

همیشه به خاطر سپردن همه چیزهایی که در یک تماس تلفنی یا ویدیویی گفته شده، ساده نیست. ارائه خلاصه کاملی از مطالبی که در موردش صحبت کردید و حتی کمی افزوده به مشتری می‌تواند به تثبیت پیام شما در ذهن مشتری کمک کند.

مطالب مفید را به اشتراک بگذارید

خود آنها را خطاب کنید

مثال شماره 2: از شما چیزهای زیادی یاد گرفتیم

این مثال با یک مقدمه مودبانه شروع می‌شود که نشان دهنده قدردانی است. به خوبی نقاط دردناکی را که گیرنده با آن مواجه است تصدیق کنید تا ثابت کنید که به او گوش می‌دادید. اگر هنوز جلسه دیگری را برنامه‌ریزی نکرده‌اید، این الگو را طوری تغییر دهید که شامل یک فراخوان عملی بوده و آنها را به یک جلسه دعوت کند.

 

انواع ایمیل پیگیری برای سایر موقعیت‌ها

پیگیری با هدف لینک سازی

لینک سازی را چگونه انجام می‌دهید؟

شما اغلب ایمیلی ارسال می‌کنید که به یک مقاله قدیمی ‌یا یک لینک شکسته (404)، لینک می‌دهد، سپس به صاحب سایت می‌گویید که یک مقاله جدید و به‌روز منتشر کرده‌اید، که می‌تواند به محتوای آن‌ها اضافه شود. این کار، روشی آزمایش شده و واقعی است.

اما بیشتر اوقات، برای تضمین دریافت پاسخ کافی نیست.

اگر ایمیل شما با سکوت کر کننده مواجه شد، در اینجا باید از نوع ایمیل پیگیری مفید دیگری استفاده کنید.

پیگیری با هدف لینک سازی

ایمیل پیگیری برای فروش فراگیر

فرض کنید یک طراح فریلنسر هستید و خدمات طراحی خودتان را به مشتری معرفی کرده‌اید.

در ایمیل ارتباطی خودتان، همه شرکت‌هایی را که قبلا به آنها کمک کرده‌اید را فهرست کرده‌اید و ایده‌ای درباره نحوه کمک به آنها در برندسازی به اشتراک گذاشته‌اید.

ایمیل پیگیری پست مهمان

چگونه یک پست مهمان در یک نشریه بزرگتر را اطلاع رسانی می‌کنید؟

به طور معمول، این کار را با نوشتن یک ایمیل اطلاع رسانی عالی انجام می‌دهید که حاوی عناصر مهمی همچون: مقدمه، ایده‌های سرفصل برای پست مهمان و لینک‌هایی به سمت محتوای قبلاً منتشر شده  از جانب شما است.

اما گاهی اوقات، حتی همه اینها هم کافی نیست. در این موارد، می‌توانید از این ایمیل پیگیری استفاده کنید که شما را به‌عنوان نویسنده‌ای باهوش و سخت‌کوش نشان می‌دهد.

ایمیل پیگیری رویداد

پیگیری بعد از یک رویداد، راهی عالی برای نگه داشتن شما در بالای inbox مخاطب جدیدتان است. اما به یاد بسپارید که بسیاری از افراد با وجود تعداد زیادی مخاطب جدید از یک کنفرانس یا رابطه شبکه‌ای، دور می‌شوند. یعنی شاید بعد از آن رویداد با سیل ایمیل‌ها مواجه شوند.

گاهی اوقات ایمیل‌ها در شلوغی گم می‌شوند.

ایمیل پیگیری رویداد

یک ایمیل پیگیری موفق، ساده تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. یک موضوع جدید را امتحان کنید و برخی از جزئیات کلیدی از تعامل حضوری را ذکر کنید. شاید یک پیراهن با رنگ غیرعادی پوشیده بودید یا در مورد یک هنرمند مورد علاقه با هم حرف زدید… آن را ذکر کنید!

ایمیل پیگیری فاکتور

این کار یکی از ناخوشایندترین ترین ایمیل‌هایی است که باید ارسال کنید. اما باید انجام شود.

پیگیری پس از ارسال فاکتور برای هر دو طرف دشوار، اما لازم است. نکته کلیدی این است که هم محترمانه و هم رک باشید.

 

نکات تخصصی در مورد ایمیل پیگیری

تعدادی از نکات تخصصی به شرح زیر هستند:

  • فراموش نکنید که علاوه بر متن اصلی ایمیل، عنوان‌های مختلف را هم امتحان کنید. برخی از سابجکت‌ها مانند «سوال سریع» مورد توجه قرار نمی‌گیرند، در حالی که برخی دیگر باعث ایجاد فیلترهای اسپم می‌شوند؛ به خصوص اینکه احتمالا گیرنده، فرستنده ایمیل را نمی‌شناسد. خطوط عنوان را بر روی مخاطبان هدف خودتان آزمایش کنید.
  • سعی کنید لینک تقویم را با زمان و تاریخ مشخص و جزئیات خاص در بخش یادداشت‌ها ارسال کنید.
  • محبوبیت استفاده از ویدئو در ایمیل رو به افزایش است و می‌تواند نرخ کلیک شما را تا 300% افزایش دهد.
  • برای پیگیری برنامه ریزی کنید.
  • شخصی سازی، عنصر کلیدی است. ذکر صنعت خرد، مکان و یا رقبای مربوطه هم ترفندهای مفیدی است.
  • در اواخر بعد از ظهر یا اوایل عصر یک ایمیل ارسال کنید، سپس صبح روز بعد یک ایمیل دیگر با لینک یا منبعی که «فراموش کرده‌اید» در اولی قرار دهید را ارسال کنید. فراموشی شما را انسانی‌تر جلوه داده و نام شما را دو بار جلوی روی مخاطب قرار می‌دهد.
  • ایمیل را کوتاه و دقیق و کاملاً سازگار با موبایل بنویسید (بیش از نیمی‌از ایمیل‌ها در تلفن همراه باز می‌شوند.)
  • عباراتی مانند «اگر مشکلی نیست» و «از این که مزاحم شما شدیم، اما …» را از پیام خودتان حذف کنید.
  • به روش‌های انسانی، نه فقط از راه‌های تجاری، شخصی سازی کنید. اگر برای مثال هفته آینده از شهر آنها دیدن می‌کنید، نظرشان را در مورد رستوران پیشنهادی، بپرسید.
  • داشتن ذهنیت مناسب، به ایجاد یک رابطه واقعی کمک می‌کند.
  • اگر هنوز پاسخی دریافت نمی‌کنید، آدرس ایمیل شخص دیگری را در شرکت پیدا کنید تا با او تماس بگیرید.

 

در نهایت…

پیگیری یک بازی طولانی است. شاید مشتری ایده آل در این لحظه آماده خرید نباشد، بنابراین نکته کلیدی انجام پیگیری‌های مداوم است. مطمئن شوید که پیام شما در انبوهی از پیام‌های بی پاسخ‌، گم نمی‌شود.

 

منبع

https://www.mailshake.com/blog/follow-up-email-strategy

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب زینت فلاح
من زینت فلاح، ارشد روان سنجی هستم. بیش از ده ساله که ترجمه متون روانشناسی،مدیریت و فناوری رو انجام میدم. به تولید محتوای جدید علاقمندم و چند ساله که با کارلنسر همکاری دارم. https://www.karlancer.com/profile/1408

دیدگاه شما

بدون دیدگاه