10 روش افزایش ورودی گوگل

10 دی 1402 - آخرین بروزرسانی: 11 دی 1402
افزایش ورودی گوگل
زمان تقریبی مطالعه: 20 دقیقه

در این محتوا قصد داریم تا برای شما راز افزایش ورودی گوگل را برملا کنیم. اگر دغدغه شما این است که چگونه می‌توانید افزایش بازدید گوگل داشته باشید، احتمالا صاحب یک کسب و کار آنلاین و به دنبال افزایش مشتریان یا مخاطبان خود هستید. اول باید یک خبر خوب را به شما بگویم آن هم این است که اکثر رقبای شما قطعاً اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند. صرفاً یک سایت برای کسب و کارشان راه‌اندازی کردند و دیگر به چگونگی رشد آن اهمیت نمی‌دهند. پس همین بس که وقتی شما به دنبال این هستید که روش‌های افزایش ورودی گوگل را یادبگیرید یعنی از بیشتر رقبای خودتان جلو‌تر هستید. ما در این محتوا ۱۰ روش را به شما خواهیم گفت که ورودی گوگل سایت شما را منفجر خواهد کرد.

 

روش‌های افزایش ورودی گوگل

در این قسمت شما را قرار است با روش‌هایی آشنا کنیم که به بیزینس آنلاین شما کمک می‌کند. این روش‌ها به شما کمک می‌کند تا شاهد افزایش ورودی گوگل باشید و این به معنای دیده شدن بیشتر سایت شما و در نهایت فروش بیشتر است. تمامی این مراحل، تجربی و عملیاتی شده است و خیلی از این روش‌ها را ما در کارلنسر (که در حال حاضر بخش مقالات سایت، بالای ۷۰ هزار ورودی از سمت گوگل در ماه دارد)، اجرا می‌کنیم.

سئو و تولید محتوا

1) تولید محتوای حرفه‌ای

شاید تا به الان فکر می‌کردید تولید محتوا یک کار ساده است که باید هر سایتی انجام دهد. و کاری نیست که نیاز باشد از اصول خاصی پیروی کند و همین که صرفاً یک سری محتوا مفید برای سایت تولید شود، کافی است. اصلاً اینطور نیست! شاید محتوایی که شما تولید می‌کنید، کاملترین محتوای دنیا باشد. شاید شما اصلاً بهترین و تخصصی‌ترین محتوا را توانسته باشید به زبان ساده برای اکثریت مردم توضیح داده باشید. این‌ها با این که بخشی از تولید محتوای مفید و خوب هستند، اما قرار نیست محتوای شما صرفا به این دلیل دیده بشود. لااقل در حال حاضر هوش مصنوعی گوگل به این میزان هوشمند نیست که بهترین محتوا‌ها را صرفا از نظر علمی و ارزشمندی در جایگاه‌های اول نشان دهد.

 

مطلب پیشنهادی: بازاریابی محتوا

 

شما برای تولید محتوای اصولی، به جز اینکه بایستی محتوای یونیک و جامعی تولید کنید، می‌بایست یک سری از اصول سئو هم رعایت کنید. برای مثال باید کلمات کلیدی برای محتوای خودتان انتخاب کنید و بر روی آن در محتوای خودتان تأکید کنید که مردم بیشتر به دنبال آن هستند. برای داشتن یک محتوا که بتواند رتبه خوبی هم کسب کند، من به شما پیشنهاد می‌کنم از یک متخصص سئو کمک بگیرید. اگر بتوانید چندین محتوا تولید کنید که جزء بهترین رتبه‌های گوگل باشد، قطعاً می‌توانید خیلی زود شاهد افزایش ورودی گوگل برای سایت خودتان باشید.
همچنین زمانی که تولید محتوا انجام می‌دهید، باید سعی کنید چندین محتوای دیگر که زیر دسته یک موضوع خاص هم است را تولید کنید و از طریق لینک دهی، مخاطب خود را که در جستجوی دانستن موضوعات یک دسته است را در سایت خودتان نگه دارید. برای مثال اگر شما یک سایت عطر فروشی دارید، می‌توانید یک محتوا در مورد خرید بهترین عطر بسازید. سپس محتوا‌هایی مثل خرید بهترین عطر زنانه، مردانه و یا بهترین عطر برای فصل زمستان و … بسازید و از طریق دادن لینک داخلی به محتوای خرید بهترین عطر و…، از این محتوا به سایر محتوا‌ها، مخاطب را در سایت خودتان نگهدارید و افزایش ورودی بیشتری را تجربه کنید. حالا احتمالاً بهتر متوجه حرف من شدید که اول این متن گفتم، تولید محتوا بسیار مهم‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. یک راه بسیار عالی و البته کم هزینه برای افزایش ورودی گوگل سایت و در نتیجه افزایش مشتریان فروشگاه آنلاین شما است.

 

2) طراحی لندینگ پیج اختصاصی

یک راه دیگر برای اینکه بتوانید افزایش بازدید گوگل داشته باشید، طراحی لندینگ پیج (صفحه فرود) اختصاصی است. برای مثال فرض کنید شما یک سایت فروشگاهی دارید که در آن لباس زنانه می‌فروشید. حالا یک محتوا با موضوع بهترین استایل‌های زنانه برای زمستان تولید کرده‌اید. در یک جایی از محتوای خودتان اشاره می‌کنید که مخاطبین می‌توانند، لباس‌های زمستانه را از سایت شما خریداری کنند. بعد با گذاشتن یک لینک و کلیک باید مخاطبین را به صفحه فرودی منتقل کنید که مربوط به خرید لباس زنانه است. دقیقاً شبیه به کاری که برای محتوا‌ها انجام می‌دادید، با این تفاوت که اینبار، شما می‌توانید کالای خاصی را بفروشید یا یک خدماتی را به مخاطبین خودتان ارائه کنید. این روش هم یکی دیگر از روش‌هایی است که در نهایت به شما کمک می‌کند تا افزایش ورودی گوگل را تجربه کنید. دقت داشته باشید که صفحه فرود شما، باید دارای محتوای بسیار خوب باشد و همچنین می‌بایست از ui/ux بسیار خوبی بهره ببرد. تا مخاطبین جذب صفحه فرود شما شوند و همچنین باید دسترسی برای مخاطب هم ساده باشد، تا بتواند محصولی که دوست دارد را راحت انتخاب کند و در نهایت خرید خودش را انجام دهد.

 

3) تبلیغات اینترنتی

همان طور که تبلیغات، در دنیای حضوری اهمیت بسیار زیادی در فروش و مطرح شدن یک برند دارد، همان قدر و حتی بیشتر در فروش آنلاین هم تأثیر‌گذار است. زمانی که شما کار خودتان را به عنوان یک سایت کوچک شروع می‌کنید، قطعاً شاهد پیشرفت آنچنانی تا مدتی نخواهید بود. دلیلش هم واضح است چون برای پیشرفت در فضای اینترنت و خصوصاً گوگل باید صبور باشید، ولی می‌توانید با کمک گرفتن از یک سری از روش‌ها این مدت زمان را کوتاه کنید. مهمترین این روش‌ها تبلیغ کردن در فضای اینترنت است. دیجیتال مارکتینگ یک علم بی‌نهایت بزرگی است و نمی‌توان آن را در چند خط توضیح داد، برای همین به شما پیشنهاد می‌کنیم برای شناخت بیشتر آن محتوای دیجیتال مارکتینگ چیست را مطالعه کنید. اما از آنجایی که موضوع مورد بحث ما افزایش ورودی گوگل است قرار است، در این قسمت در مورد دو تا از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی صحبت کنیم که باعث افزایش ورودی شما از سمت گوگل می‌شود.

  • گوگل ادز: یکی از روش‌های بسیار مفید در تبلیغات اینترنتی برای گرفتن افزایش بازدید گوگل کمک گرفتن از گوگل ادز است. گوگل ادز یکی از سرویس‌های گوگل است که به شما اجازه می‌دهد سایت خودتان را، در کلمات کلیدی منحصر به فرد (هر کلمه کلیدی که می‌خواهید) از سایر سایت‌ها بالاتر نشان دهد. برای مثال شما سایتی در زمینه فروش جواهرات و طلا دارید و از گوگل ادز درخواست می‌کنید، تا سایت شما را زمانی که فردی خرید گردنبند طلا سرچ می‌کند، در صفحه اول نتایج قرار دهد. از این طریق شما بدون اینکه حتی سئو سایت خوبی داشته باشید و بدون در نظر گرفتن قدرت سئو سایت، شما در رتبه اول و بالاتر از هر کس دیگری قرار خواهید گرفت. در قبال آن گوگل بر اساس تعداد کلیک‌هایی که بر روی سایت شما می‌شود یک مبلغی را از شما کسر می‌کند. روند کار به این شکل است که شما حساب خودتان را شارژ می‌کنید، سپس به گوگل ادز درخواست خودتان را اعلام می‌کنید که می‌خواهید در چه کلمه کلیدی تبلیغات برای شما انجام شود. بعد از آن گوگل ادز با توجه به سختی رقابتی که در آن کلمه کلیدی است، مبلغی را بر اساس هر کلیک برای شما تعیین می‌کند. و تا زمانی که حساب شما موجودب وجود داشته باشد شما را در آن کلمه کلیدی خاص بالاتر از سایر رقبا نشان خواهد داد. البته دقت داشته باشید که سرویس گوگل ادز بر روی سایت‌هایی با دامنه ir فعال نیست پس هنگام انتخاب دامنه سایت به این موضوع دقت داشته باشید. شاید بتوان گفت هیچ تبلیغاتی بهتر از گوگل ادز برای افزایش ورودی گوگل در زمان سریع وجود ندارد. ولی این نکته را هم باید در نظر بگیرید که این سرویس از شما مبلغ دلاری کسر می‌کند. پس برای اکثریت کسب و کار‌های داخل ایران مقرون به صرفه نیست. ولی اگر حس می‌کنید بیزینس شما سود دهی بالایی دارد، به طوری که هزینه خود گوگل ادز را می‌توانید با رتبه یک بودن در یک کلمه کلیدی خاص در بیاورید حتماً این کار را انجام دهید.

 

مطلب پیشنهادی:  افزایش نرخ کلیک سایت یا CTR در گوگل ادز

 

  • رپورتاژ و تبلیغات برند: یکی دیگر از تبلیغات‌های اینترنتی که به صورت غیر مستقیم باعث افزایش ورودی گوگل شما می‌شود، تهیه رپورتاژ آگهی و تبلیغ کردن برند خودتان در سایت‌های دیگر است. شما می‌توانید با تبلیغ کردن سایت خودتان در سایر سایت‌هایی که بازدید زیادی دارند، ورودی بیشتری کسب کنید. با این کار رفته رفته رتبه سایت شما هم افزایش پیدا می‌کند، چرا که گوگل به این نتیجه می‌رسد که شما دارید بر روی سایت خودتان هر روز فعالیت می‌کنید. پس نوشتن رپورتاژ آگهی و یا تبلیغ اینترنتی کردن، یک نکته بسیار مهم در بالا بردن بازدید سایت شما است. دقت کنید که بهتر است به سایت‌هایی درخواست بدید که انتشار رپورتاژ شما را انجام دهند که موضوعاتی مشابه یا نزدیک با فعالیت شما دارند. با این کار جامعه مخاطبی وارد سایت شما می‌شود که دنبال محصول و یا خدمات شما می‌گردند و نه افراد عموم و عادی. هر چند در تبلیغات کردن یا رپورتاژ نویسی هم باید یک سری اصول را رعایت کرد. بهتر این موضوع را هم با یک سئو کار و متخصص دیجیتال مارکتینگ در میان بگذارید و از آن‌ها کمک بگیرید. همچنین شما باید یک متن بسیار خوب برای‌ ایده تبلیغات یا رپورتاژ خودتان بنویسید که بیننده را مجبور به کلیک کردن بر روی محتوا کند.

تبلیغات اینترنتی

4) ایمیل مارکتینگ

یکی دیگر از روش‌هایی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید افزایش بازدید گوگل را تجربه کنید کمک گرفتن از‌ ایمیل مارکتینگ است. در واقع شما با استفاده از این روش مردم را به سایت خودتان هدایت می‌کنید. برای همین باید یک لندینگ پیج بسیار حرفه‌ای درست کنید تا به بهترین شکل ممکن از مخاطبین جدید خودتان پذیرایی کنید. در واقع شما باید یک لندینگ پیج زیبا داشته باشید در کنار آن مخاطب هم باید بتواند، خیلی راحت متوجه چگونگی کار کرد سایت شما شود و دسترسی‌ها برای بازدید‌کنندگان به سادگی انجام شود. با تبلیغات ایمیلی، مخاطبان از برند و کسب و کار شما آگاه می‌شوند و بعدا آن را در گوگل جستجو می‌کنند. پس با این روش غیر مستقیم هم ورودی گوگل خود را افزایش خواهید داد.

نحوه‌ ایمیل مارکتینگ درست، مهارت خاص خود را می‌طلبد. اگر دوست داشتید تا در این باره بیشتر بدانید به شما حتماً پیشنهاد می‌کنم مقاله نکات ایمیل مارکتینگ ما را مطالعه کنید.

 

5) از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید

ایده دیگری هم وجود دارد که به صورت غیر مستقیم باعث افزایش ورودی گوگل شما می‌شود. استفاده کردن از شبکه‌های اجتماعی در واقع دلیلی است که باعث می‌شود، شما بتوانید بازدید بیشتری برای سایت خودتان به دست بیاورید. برای این کار شما باید در شبکه‌های اجتماعی مختلفی فعالیت کنید که پیشنهاد می‌کنیم حتماً تلگرام و اینستاگرام را مد نظر خودتان قرار دهید، چرا که کاربران ایرانی زیادی در آن‌ها فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید بعد از اینکه مخاطبین برای خودتان در شبکه‌های اجتماعی دست و پا کردید، از آن‌ها بخواهید تا سایت شما را هم دنبال کنند. یکی از بهترین روش‌های این است که زمانی که در فضای مجازی تبلیغات می‌دهید، همزمان نام آدرس سایت خودتان را هم تبلیغ کنید.
با این کار می‌توانید برند خودتان را به عنوان یک برند که در گوگل هم فعالیت می‌کند به مردم بشناسانید. حتی می‌توانید از فالور‌های خودتان هم بخواهید که خرید‌های خودشان را صرفاً از سایت انجام دهند، تا با این کار ورودی‌های سایت خودتان را افزایش دهید. یا می‌توانید با برگزار کردن جشنواره‌هایی ورودی سایت خودتان را در مدت زمان کوتاهی افزایش دهید. پس یکی دیگر از روش‌هایی که باعث افزایش ورودی گوگل شما به صورت غیر مستقیم می‌شود، استفاده کردن از شبکه‌های اجتماعی است.
در نهایت و به طور کلی همه سایت‌هایی که امروزه می‌بینید عضو موفق‌ترین‌ها هستند و افزایش ورودی گوگل بسیار بالایی دارند، همگی در شبکه‌های اجتماعی به طور خیلی حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. دیگر بزرگ‌تر از دیجیکالا که وجود ندارد! دیجیکالا یک تیم حرفه‌ای تولید محتوای اینستاگرام دارد. پس مطمئن باشید برای بهترین شدن حتماً بایستی از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید. این روش شما را خیلی سریع‌تر از روند کلی جلو می‌برد. یعنی اگر قرار است شما در مدت زمان یک سال روزی ۵ هزار ورودی داشته باشید، فعالیت همزمان و برنامه‌ریزی شده در شبکه‌های اجتماعی به شما این کمک را می‌کند که این مسیر یک ساله را درمدت زمان ۹ ماه و یا حتی کمتر طی کنید. البته دقت کنید که صرفاً حضور داشتن در شبکه‌های اجتماعی فایده‌ای ندارد، بلکه شما باید به طور جدی همان طور که روی سایت خودتان فعالیت می‌کنید به شبکه‌های مجازی هم اهمیت دهید.

 

مطلب پیشنهادی: راهنمای کامل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

 

6) با اینفلوئنسر‌ها همکاری کنید

این روش در ادامه روش کمک گرفتن از شبکه‌های مجازی است. من این روش افزایش ورودی گوگل را به عنوان یکی از واجبات برای شما معرفی نمی‌کنم. حتی جزوی از مراحل کار هم نیست. اما شبیه یک کاتالیزور بسیار قوی عمل می‌کند. کاتالیزور یعنی ماده‌ای که به یک واکنش شیمیایی سرعت می‌بخشد. یادتانه که به شما گفتم کمک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا بتوانید مسیر را به جای ۱۲ ماه، در مدت زمان ۹ ماه طی کنید؟ اما با این حال داشتن شبکه‌های اجتماعی واجب بود چرا؟ چون شما می‌توانستید از طریق خود شبکه‌های اجتماعی هم درآمد کسب کنید. ولی اینفلوئنسر‌ها بیش‌تر از این که به شما کمک کنند فروشتون افزایش پیدا کنه به شما کمک می‌کنند برند خودتان را در شبکه‌های اجتماعی قوی‌تر کنید. می‌تونید از اینفلوئنسر‌ها بخواید به جز معرفی پیج شما سایت شما هم برای مخاطبینشون معرفی کنند، تا از این طریق افزایش ورودی گوگل بیشتری را تجربه کنید. اگر سرمایه اولیه مناسبی دارید حتماً به شما پیشنهاد می‌کنم که از اینفلوئنسر‌ها کمک بگیرید، تا به این صورت خیلی سریع‌تر روند کاری خودتان را جلو ببرید. اگر هم سرمایه اولیه خاصی ندارید اصلاً جای نگرانی نیست شما می‌توانید روی همان شبکه‌های اجتماعی و بقیه روش‌های تمرکز کنید، ولی مطمئن باشید شاید با کمی صبر بیشتر، اما در نهایت موفق خواهید شد که افزایش ورودی گوگل خودتان را مشاهده کنید و از این طریق درآمد خودتان را هم افزایش دهید.

 

7) به جستجوی محلی اهمیت دهید

یکی دیگر از مراحلی که برای افزایش ورودی گوگل شما باید انجام دهید، کمک گرفتن از جستجوی محلی است. حالا جستجوی محلی یعنی چی؟ ببینید به طور کلی شما در این روش باید بر روی محل کسب وکارتان تمرکز کنید، در واقع برای شروع این روش بسیار مناسب است. فرض کنید که شما یک طلا فروشی در مشهد دارید. می‌توانید سایت خودتان را طوری سئو کنید که در کلمه کلیدی طلا فروشی مشهد و یا خرید طلا در مشهد رتبه بگیرد. این روش برای شروع بسیار عالی است. حالا چرا؟ اول اینکه این کلمات، اکثرشان کلمات کلیدی سختی برای رتبه گرفتن نیستند، ولی از انجایی که یک شهر یا استان را پوشش می‌دهند، بسیار ارزشمند هستند. فرض کنید که شما در همین کلمه کلیدی طلا فروشی مشهد اول باشید. این یعنی اینکه اکثر مشهدی‌ها به سایت شما برای خرید رجوع خواهند کرد، و یا حتی اگر مغازه فیزیکی داشته باشید اکثر مردم شما را به عنوان یک جای معتبر، در ذهن خودشون جای می‌دهند و به مغازه شما سر خواهند زد. حالا فرض کنید خود شهر مشهد چقدر بازار بزرگی است؟ و شما رفته‌رفته می‌توانید با تولید محتوای خوب و همچنین سئو بهتر با کلمات کلیدی دیگری، که فراتر از استان و یا شهر محل زندگی شماست مثل خرید آنلاین طلا و … هم رتبه بگیرید. ثبت مکان کسب و کار خود در نقشه‌های گوگل، بلد، نشان و..، درج نقشه در سایت و استفاده از نام شهر در محتوا و متاتگ صفحات سایت، سئوی محلی شما را تقویت می‌کنند.

ثبت مکان در گوگل مپ

پس به هیچ عنوان فراموش نکنید که که اهمیت دادن به جستجوی محلی، در افزایش ورودی گوگل بسیار کار مهمی است. و زمانی که شما افزایش ورودی داشته باشید خیلی ساده‌تر هم می‌توانید نتیجه بگیرید. پس اصلاً از این روش به عنوان یک روش ساده نگذرید. جستجوی محلی در کنار همه این فواید به شما کمک می‌کند، تا برند خودتان را حداقل در سطح شهر محل کارتان هم پرورش دهید. فرض کنید شما را به عنوان بهترین برند طلا فروشی، عطر فروشی و … شهر خودتان بدانند قطعاً چیز کم و بی‌فایده‌ای نیست. اما یک مشکلی هم می‌تواند این روش داشته باشد. آن هم این است که شما بازار‌های بزرگ‌تر را در از دست خواهید داد. پس همان طور که گفتیم، بیشتر برای شروع کار مناسب است و رفته رفته باید تلاش کنید فراتر از شهر خودتان بروید. در واقع اکتفا کردن به این روش برای شما سود دهی خواهد داشت ولی از ۱۰۰ درصد پتانسیل سودی که می‌تواند سایت و فضای آنلاین برای شما به وجود بیاورد، شاید فقط و فقط 10 درصد نهایتاً برای شما سود دهی داشته باشد و در صورتی که در شهر بزرگی مثل تهران زندگی کنید 20 درصد را بتوانیم برای سوددهی آن قائل شویم. یعنی باید سعی کنید به تمام پتانسیل فروش یعنی سرتاسر ایران دست پیدا کنید.

افزایش بازدید گوگل

8) با همکارانتان در ارتباط باشید

یک نکته بسیار مهم در همه بیزینس‌ها وجود دارد، چه قرار است آنلاین باشد و یا فیزیکی آن هم این است که شما باید با همکارانتان در ارتباط باشید. شاید بپرسید ارتباط داشتن با همکار چه ربطی به افزایش ورودی گوگل می‌تواند داشته باشد؟ پاسخ ساده است کمک کردن به همدیگر و به روز بودن با توجه به مقایسه و آنالیز کردن رقبا و همکار‌های خودتان. شما در نهایت از افزایش بازدید گوگل می‌خواهید فروشتان بیشتر شود. یعنی بازدید بیشتری بگیرید سئو سایتتون را بهتر انجام بدید، و بیشتر رتبه کسب کنید تا در نهایت فروش بیشتری را هم تجربه کنید. چرا حالا باید همکار شما به شما کمک کند؟
ببینید شما می‌توانید همکاری را پیدا کنید که حوزه کاریش به شما نزدیک است، اما دقیقاً مشابه کار شما نیست. برای مثال کار شما لباس فروشی است و یک سایت و آنلاین شاپ لباس فروشی دارید، می‌توانید از یک همکاری کمک بگیرید که تقریباً از لحاظ سئویی و رتبه گوگل با شما یکی است، و یا بهتر از شماست، اما حوزه کاری آن روی کفش یا کیف است. بعد از آن بخواهید لینک‌های خروجی در محتوا‌های خودش برای سایت شما ایجاد کند. اگر هم همکارتان از شما بهتر بود و درخواست مبلغی کردن اگر مبلغ استاندارد بود برای آن‌ها پرداخت کنید، و از آن‌ها بخواهید تا در سایتشون لینک خروجی برای شما ایجاد کنند. با این کار رتبه سایت شما در نظر گوگل بالاتر می‌رود و به همین دلیل ارزش سئو سایت شما هم بیشتر می‌شود، و به طور غیر مستقیم باعث می‌شود ترافیک سایت شما هم افزایش پیدا کند. فراموش نکنید کمک گرفتن از همکار‌هایی که سایت‌های ضعیف‌تری از شما دارند، کمتر توصیه می‌شود. حالا چرا؟ چون همان طور که سایت‌هایی با نرخ و بالاتر لینک خارجی برای شما می‌گذارند، گوگل سایت شما را یک سایت مفید و جامعه در نظر می‌گیرد. اگر سایت‌هایی که رنک پایین‌تری از شما دارند لینک خارجی شما را در سایت خودشون قرار دهند، فایده اش کمتر است، البته که ضرری را هم تجربه نمی‌کنید.. پس اگر با همکار‌هایی کار کنید که سایت ضعیف‌تری دارند، در قبال اینکه آن‌ها لینک سایت شما را در سایت خودشان قرار دهند، یک سود نسبتاً کمی می‌برید. اما اگر متقابلا باید لینک خارجی سایت آن‌ها را ایجاد کنید، این کار را نکنید! تبادل لینک از نظر گوگل، کاری غیرطبیعی و جزو ترفندهای سئو کلاه سیاه محسوب می‌شود.
ولی نکته دیگر این است که در ارتباط بودن با همکارانتان به شما این کمک را می‌کند تا بتوانید از اتفاقات مربوط به حوزه کاری خودتان زودتر آگاه شوید و هم اینکه از وضعیت بازار کسب و کارتان اطلاعات کسب کنید. حتی اگر دیدید روشی که همکار شما استفاده می‌کند، برای مخاطبین جذاب است، شما هم می‌توانید با کمی تغییر دادن و اضافه کردن خلاقیت خودتان آن کار را انجام دهید و شاهد رشد کسب و کارتان باشید. البته فراموش نکنید که کپی کردن یک چیز بی‌فایده است و شما باید حتماً الگو‌برداری کنید و خلاقیت‌های خودتان را هم به روشی به چیزی که از آن الگو گرفته‌اید اضافه کنید.

 

9) رشد برند کاری

این مرحله دیگر خیلی اهمیت آنچنانی به نوع کسب و کار شما ندارد. واقعاً فرقی ندارد که کار شما آنلاین است یا حضوری. شما باید هر کاری کنید، تا کسب و کار شما به عنوان یک برند معتبر شناخته شود. برای اینکار باید حتماً بعد از گذاشت زمانی از تبلیغات فیزیکی هم استفاده کنید. اما حالا رشد دادن برند کاری چه تأثیری می‌تواند بر روی افزایش ورودی گوگل شما داشته باشد؟
جواب ساده است. اما مطمئن هستم شما را گیج کرده است. خیلی از کسب و کار‌ها را ما از روی برند می‌شناسیم. برای مثال کسی در گوگل امروزه سرچ نمی‌کند نصب برنامه تاکسی آنلاین. چرا؟ چون همه ما می‌دانیم که اسم این برنامه‌ها اسنپ و تپسی و … است. یعنی هر کدام از این برنامه‌ها برای خودشان تبدیل به برندی شدن، که کسب و کارشان با شنیده شدن نام آن‌ها شناخته می‌شود نه اینکه آن‌ها با شناختن کسب و کارشان شناخته شوند. برای مثال همه ما می‌دانیم که گوچی، آدیداس، پوما برند‌های پوشاک و کفش و کیف هستند. حالا شما هم باید سعی کنید تا برند خودتان را به عنوان نماینده کاری که انجام می‌دهید به مردم بشناسید. و در نهایت هر کسی که نام برند شما را بداند اگر سئو سایت شما در زمینه نام برندتون خوب باشد با سایت شما بر می‌خورد. در واقع انتخاب کردن نام برند و آشنا کردن مردم با برند خودتان، باعث می‌شود تا مردم با سرچ کردن نام برند شما با سایت شما مواجهه شوند، و این باعث می‌شود شما افزایش ورودی گوگل را تجربه کنید. این کار هم بسیار بر روی افزایش بازدید گوگل سایت شما تأثیر می‌گذارد. خود ما در  کارلنسر قالب ورودی‌هایمان مربوط به سرچ کردن کلمه کارلنسر است.
یعنی شما باید تلاش کنید که نام برندتان را در ذهن مردم حک کنید. بگذارید یک مثال دیگر هم بزنم تا این مسأله برای شما بیشتر باز شود. فرض کنید که شما یک طلا فروشی به نام آوا دارید. اگر نام آوا را در ذهن مردم به عنوان یک طلا فروشی جای ندهید، دو اتفاق می‌افتد: اول اینکه یک سری از افراد که تبلیغات شما را دیده‌اند، یادشان می‌ماند که کسب و کار شما چیست. در نتیجه اگر سرچ کنند: طلافروشی، با چندین سایت روبرو خواهند شد؟ بسیار بسیار زیاد. و اگر هم صرفاً نام برند شما یادشون بماند، با چندین مؤسسه، یا شرکت و … به نام آوا روبرو خواهند شد که کاری به جز طلا فروشی دارند! برای همین باید تمام تلاش خودتان را انجام دهید تا نام برندتان را در کنار نام کسب و کاری که دارید، در ذهن مردم جای دهید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

10) از تبلیغات فیزیکی غافل نشوید

فکر نکنید چون شما صاحب یک وب سایت هستید، نباید به هیچ عنوان کاری جز تبلیغات آنلاین انجام دهید. اصلاً این فکر را از ذهن خودتان بیرون کنید هر کسب و کاری نیاز دارد حتی اگر به صورت آنلاین فعالیت می‌کند، از تبلیغات فیزیکی هم استفاده کند. هدف از تبلیغات به چشم آمدن است، پس اگر مردم بخشی از زندگی خودشان را در فضای مجازی بگذرانند بخش بیشتری را به صورت فیزیکی زندگی می‌کنند. پس حتماً تبلیغات فیزیکی را هم رفته رفته به بازاریابی خودتان اضافه کنید، البته که می‌دانم این دسته از تبلیغات‌ها نیاز به سرمایه بیشتری در مقایسه با تبلیغات اینترنتی دارد. اما شما هم نیاز نیست حتماً در اوایل کار خودتان از این دسته تبلیغات‌ها استفاده کنید، می‌توانید زمانی که حس کردید کسب و کار شما برای شما سود بخش بوده، و توانستید بخشی از بازار‌های آنلاین را به دست بیاورید، از تبلیغات‌های فیزیکی به نحو احسنت استفاده کنید. فراموش نکنید که حتماً در تبلیغات فیزیکی خودتان از سایت و شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها فعالیت می‌کنید نام ببرید. با معرفی کردن سایت و همان طور که گفتم شناختن برند خودتان، با کمک گرفتن از تبلیغات‌های فیزیکی شما می‌توانید شاهد افزایش ورودی گوگل باشید. فراموش نکنید برای داشتن تبلیغات فیزیکی خوب، باید از روش‌های بازاریابی متعددی کمک بگیرد مثل بازاریابی چریکی و یا نورومارکتینگ که ما هر دوی آن‌ها را برای شما توضیح داده‌ایم. و اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید هر یکی از آن‌ها را که دوست دارید مطالعه کنید.

 

مطلب پیشنهادی: نحوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی

 

حرف پایانی

در این ۱۰ روش افزایش ورودی گوگل که برای شما نام بردیم هیچ روشی بی‌اهمیت یا کم اهمیت نیست. واقعیت این است که برای اینکه شما بتوانید در این زمینه موفق شوید، باید یک سری از کار‌ها را انجام دهید. آن هم به دقت درست است که کسب و کار‌های آنلاین سختی فیزیکی ندارند، اما دلیلی نمی‌شود که فکر کنیم این دسته از کسب و کار‌ها راحت هستند. فالوور گرفتن و یا بازدید گرفتن در گوگل کار راحتی نیست و شما باید کار‌ها را به نوبت و دقیق انجام دهید. ولی اگر به درستی این کار هارا انجام دهید مطمئن باشید، در مدت زمان بسیار کمی شاهد رشد درآمد بسیار خوبی خواهید بود. ‌امیدوارم در این محتوا به شما کمک کرده باشیم تا بتوانید خیلی راحت‌تر با روش‌های افزایش ورودی گوگل آشنا شوید. اگر سؤال و یا نظری داشتید حتماً برای ما بنویسید تا شما را راهنمایی کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب مهدی غلامی
مهدی غلامی هستم؛ به بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم و عاشق آموزش هستم. https://www.karlancer.com/profile/176446

دیدگاه شما

3 دیدگاه

  • مهدی امیری
    11 دی 1402

    تشکر از مطلب خوبت. اکثرا فکر میکنند که زیاد کردن ورودی از گوگل، فقط توسط سئو یا گوگل ادوردزه. در صورتی که با روش های غیر مستقیمی که نوشتی مثل ایمیل مارکتینگ و سوشیال مدیا و…، چون برندمون معروف میشه، بعدا افراد تو گوگل سرچش میکنن و میان سایتمون. چیزی که کمتر در نظر میگیرن صاحبان سایتا

    • مهدی غلامی
      11 دی 1402

      ممنون از نظر شما خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده، من تلاش کردم تمام روش های مستقیم و غیر مستقیمی که باعث افزایش ورودی گوگل میشه را برای مخاطب توضیح بدم. ممنونم از نظرتون

  • novid
    12 دی 1402

    البته پیش نیاز تمام این روش‌ها، بهینه‌سازی موتور جستجو به صورت on-page و off-page هستش که اگه این مورد نباشه در عمل شناسایی توسط موتور جستجو غیر ممکن میشه.