سئو خارجی چیست؟ آشنایی با سئو آف پیج Off Page SEO

27 خرداد 1402 - آخرین بروزرسانی: 19 آذر 1402
سئو خارجی
زمان تقریبی مطالعه: 18 دقیقه

پیش تر با سئو و بهینه سازی سایت آشنا شدیم، اما به طور خلاصه می توان گفت که به بهینه سازی موتور های جستجوگر سئو می گویند. سئو کمک می کند تا سایت شما بیشتر دیده شود و کاربران بیشتری را به خودش جذب کند. بنابراین اگر سایت شما به درستی سئو شده باشد شما می توانید محصولات خودتان را برای افراد بیشتری به نمایش بگذارید و فروش بیشتری داشته باشید. سئو به دو قسمت داخلی و خارجی تقسیم می شود. سئو داخلی را قبلا در یک مطلب جداگانه به طور کامل بررسی کردیم . در این مطلب قصد داریم تا شما را با سئو خارجی و یا off-page SEO آشنا کنیم.

اگر شما هم کسب و کار آنلاین دارید و قصد دارید کار خودتان را در این فضا توسعه دهید به شما پیشنهاد می کنیم تا آخر این مطلب همراه ما باشید تا با مهمترین تکنیک های سئو خارجی یا سئو آف پیج آشنا شوید.

 

مطلب پیشنهادی: سئو کلاه خاکستری چیست؟

 

سئو خارجی چیست ؟

سئو خارجی که به آن سئو آف پیج ( Off-page SEO ) هم گفته می شود، به فعالیت هایی گفته می شود که خارج از وبسایت صورت می گیرد و باعث می شود تا سایت شما جایگاه بهتری را در نتایج جستجو گوگل کسب کند. اگر شما بتوانید به درستی سئو خارجی را انجام دهید و تکنیک های سئو خارجی را به درستی پیاده سازی کنید مطمئن باشید رتبه سایت شما در نتایج گوگل جایگاه بسیار بهتری کسب خواهد کرد. اما نباید فراموش کنید که سئو، فقط سئو خارجی نیست و همان طور که باید به سئو خارجی اهمیت دهید بایستی در کنار آن به بقیه تکنیک ها و روش های سئو از جمله سئو داخلی هم توجه کرد.

به طور کلی لینک سازی، فعالیت در شبکه های اجتماعی ، رپورتاژ آگهی ، تبلیغات و هر روشی که باعث شود افراد را از سایر سایت ها به سمت وب سایت خودمان هدایت کنیم را سئو خارجی می گویند. مهمترین بخش سئو خارجی را می توان ساخت بک لینک ( backlink) و سایر روش های لینک سازی دانست.

تفاوت سئو داخلی با سئو خارجی 

سئو خارجی و داخلی

اولین تفاوت سئو داخلی با سئو خارجی را می توان به نحوه اهمیت داشتن این دو روش برای موتور جستجوگر گوگل دانست. گوگل از سئو داخلی برای ارزیابی اهمیت صفحات سایت و رتبه بندی آن ها استفاده می کند. این در صورتی است که با استفاده از سئو خارجی ، گوگل میزان اعتبار صفحات سایت را می سنجد. بنابراین برای کسب بهترین نتیجه بایستی به هر دوی این روش ها به یک اندازه توجه شود در غیر این صورت نتیجه ای که کسب خواهید کرد قطعا به اندازه کافی خوب نخواهد بود.

دومین تفاوت سئو داخلی با سئو خارجی فضای استفاده از آن دو است. سئو داخلی در فضای وب سایت شما انجام می شود این در حالی است که سئو خارجی همان طور که از اسمش مشخص است در خارج از سایت شما صورت می گیرد.

 

مطلب پیشنهادی: چک لیست سئو

 

مزایای سئو خارجی

مهمترین تکنیک برای پیشرفت و افزایش بازدید برای وب سایت ها سئو است. همان طور که گفتیم برای سئو کاربردی باید به سئو خارجی هم توجه کرد. در این بخش از مطلب قصد داریم تا مزایای سئو خارجی را برای کسب و کار ها آنلاین نام ببریم.

بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل

چرا می گوییم مهمترین تکنیک برای افزایش بازدید و نتیجه گرفتن در موتور جستجوگر گوگل سئو است؟ چون سئو باعث می شود که سایت ما در نتایج گوگل رتبه بهتری کسب کند. حالا این اتفاق چگونه رخ می دهد؟ ما با کمک سئو به موتور های جستجوگر مخصوصا گوگل نشان می دهیم که سایت ما صفحات و محصولاتی ارزشمند دارد. در نتیجه موتور های جستجوگر به سایت ما توجه می کنند که حاصل این توجه قرار دادن لینک های صفحات مختلف سایت ما در نتایج اول گوگل است. بنابراین برای قرار گیری در نتایج اول گوگل باید به سئو و همچنین سئو خارجی توجه کنید.

افزایش بازدید کنندگان و ترافیک سایت 

همان طور که متوجه شدیم سئو باعث بهبود رتبه سایت در نتایج موتور های جستجوگر می شود. با بهبود رتبه سایت بازدید کنندگان سایت هم افزایش پیدا می کند و این اتفاق باعث می شود تا نرخ ترافیک سایت نیز افزایش یابد. هرچه تعداد بازدید کنندگان سایت ما افزایش پیدا کند در نتیجه احتمال خرید کردن آن ها از محصولات سایت نیز بیشتر می شود. به این طریق فروش کسب و کارهای آنلاین به شکل چشمگیری افزایش پیدا میکند. یکی از بهترین روش ها برای ارتقا ترافیک سایت بهره گیری از سئو خارجی یا سئو آف پیج است. به جز افزایش فروش این را هم باید در نظر بگیرید که با افزایش ویو و یا بازدید سایت شما، گوگل اعتبار سایت شما را افزایش می دهد و این کمک میکند تا جایگاهی که سایت شما در نتایج کسب می کند بهتر از قبل شود.

 

مطلب پیشنهادی: نکات افزایش ترافیک سایت

 

هدایت کاربران به شبکه های اجتماعی مختلف

سوشال مدیا

برای سئو خارجی ما بایستی از سایر رسانه ها و شبکه های اجتماعی استفاده کنیم. در نتیجه زمانی که سایت ما در نتایج گوگل رتبه مناسبی کسب کرد و بازدید کنندگان آن افزایش پیدا کردند ما می توانیم با لينک سازی درست بازدیدکنندگان را به سایر شبکه های اجتماعی که در آن فعالیت می کنیم مانند اینستاگرام و یا تلگرام هدایت کنیم. و یا بالعکس از سایر شبکه های اجتماعی آن ها را به سمت سایت خودمان بیاوریم. به این طریق با یک تیر چند نشان زدیم و توانسته ایم که بازدیدکنندگان خودمان را در شبکه های اجتماعی مختلفی که در آنها فعالیت می کنیم افزایش دهیم.

کسب درآمد از طریق اعتبار سایت

زمانی که به شکل درستی سئو خارجی را انجام دهیم اعتبار سایت ما برای موتور های جستجوگر افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه گوگل سایت ما را به عنوان یک سایت معتبر شناسایی می کند و زمانی که صفحاتی تازه میسازیم، خیلی سریع تر آنها را در بهترین رتبه های نتایج خود نشان می دهد. زمانی که سایت ما اعتبار بالایی داشته باشد به فضای مناسبی برای تبلیغات تبدیل می شود. بنابراین سایر مدیران کسب و کار های اینترنتی از ما میخواهند که تبلیغات آن ها را در سایت خودمان منتشر کنیم و برای این کار هزینه را به ما می پردازند. خیلی از سایت هایی که در حال حاضر فعالیت دارند محصولات خاصی نمی فروشند و فقط به خاطر اعتبار بالایی که دارند کار تبلیغات و رپورتاژ آگهی انجام می دهند و از این طریق درآمد بسیار بالایی کسب می کنند.

 

مطلب پیشنهادی: سئو کلاه سفید

 

چرا به سئو خارجی نیاز داریم ؟ 

اگر سئو خارجی سایت خودتان را تقویت نکنید، باید قید قرار گرفتن در رتبه های گوگل را بزنید. شما شاید بتوانید در کلمات کلیدی که سخت نیستند رتبه کسب کنید و حتی از طریق آن مخاطبین هدف را به سمت سایت خود هدایت کنید. اما نمی توانید در کلمات کلیدی که رقابت در آن ها بالا است بدون استفاده از سئو خارجی به ربته دلخواه خودتان برسید.

برای قرارگیری در بهترین جایگاه های گوگل آن هم در کلمات کلیدی که در آن رقابت زیاد است شما احتیاج دارید که اعتبار سایت خودتان را افزایش دهید و راهی جز سئو آف پیج برای ارتقای اعتبار سایت وجود ندارد. در واقع تمامی روش های بهبود اعتبار سایت به سئو خارجی مربوط است.

به طور کلی لینک های ساخته شده در سایت های دیگر به سمت سایت شما به گوگل این مفهوم را میرساند که سایت شما توسط سایر سایت ها به عنوان رفرنس استفاده قرار میگیرد بنابراین گوگل اعتبار سایت شما را افزایش خواهد داد .

با بالا رفتن اعتبار سایت، سئو داخلی نیز بسیار راحت تر می شود به طوری که شما با منتشر کردن یک محتوای معمولی هم امکان قرار گرفتن در بهترین رتبه های گوگل را دارید.

اما فراموش نکنید که افراط در سئو خارجی نه تنها وضعیت را بهتر نمی کند، بلکه باعث می شود تا گوگل سایت شما را به عنوان یک منبع مخرب شناسایی کند که آسیب های جبران ناپذیری را برای سایت شما در پی خواهد داشت.

 

مطلب پیشنهادی: تاثیر مزرعه لینک بر سئو

 

عواملی که باید برای شروع سئو خارجی بدانید!

سئو یک کار تخصصی است و نیاز به تجربه و دانش زیادی دارد. در این بخش از این مطلب قصد داریم تا عوامل مهم و تاثیر گذار بر روی سئو خارجی را برای شما معرفی کنیم تا بهتر متوجه شیوه کار سئو خارجی شوید.

اهمیت لینک سازی

لینک سازی

یکی از عوامل بسیار مهم در سئو خارجی لینک سازی است. لینک سازی انواع مختلفی دارد که بعدا در همین مطلب به آن خواهیم پرداخت.  زمانی که سایت های مختلف دیگری از مطالب سایت شما استفاده می کنند و یا لینک صفحه ای از سایت شما را در مطالب خود قرار میدهند، گوگل متوجه ارزشمند بودن صفحات شما می شود. چرا که وقتی سایت دیگری لینک سایت شما را در صفحات خودش قرار می دهد به گوگل این منظور را میرساند که این صفحه از این سایت دارای محتوای غنی و ارزشمندی است. حالا هرچقدر سایت های مختلف بیشتری لینک صفحات سایت شما را در خودشان قرار بدهند اعتبار سایت شما برای موتور جستجوگر گوگل افزایش می یابد. درنتیجه این اعتبار باعث می شود تا صفحات سایت شما در رتبه های بهتری در نتایج گوگل نشان داده شوند.

به جز اینکه لینک دهی سایت های مختلف اهمیت دارد، رتبه صفحاتی که به شما لینک داده اند هم بسیار مهم است. در واقع وقتی که سایت هایی با اعتبار بالاتر که از رتبه های بهتری در نتایج گوگل برخوردار هستند به شما لینک میدهند برای گوگل این موضوع خیلی ارزشمند تر است تا زمانی که سایت هایی با اعتبار پایین و صفحاتی با رتبه های پایین به شما لینک می دهند.

بنابراین یکی از بهترین روش ها برای نتیجه گرفتن سریع تر و کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل این است که در صفحات سایت هایی لینک سازی انجام دهید که رتبه بالاتری دارند.

یکی از موضوعاتی که خیلی از افراد هنگام لینک سازی به آن توجه نمی کنند، مرتبط بودن صفحاتی است که قرار است از آن بک لینک بگیرید. بهتر است که شما از صفحاتی بک لینک بگیرید که عنوان آن صفحه مشابه عنوان صفحه شما است این کار برای گوگل ارزش بیشتری دارد.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین ابزارهای سئو

 

دقت در لینک سازی 

شما باید بدانید که سئو خارجی و لینک سازی روشی است که در آن سعی می شود موتور های جستجوگر را دور زد. بنابراین باید سعی کنید که هنگام بک لینک سازی یک سری از نکات را رعایت کنید تا بتوانید به درستی این کار را بدون هیچ گونه جریمه ای انجام دهید. مهمترین کار این است که از سایت های مختلف بک لینک های متفاوتی به صفحات مختلفی از سایت خودتان بگیرید. اگر تمامی بک لینک هایی که می گیرد فقط برای یکی از صفحات شما باشد و یا اینکه فقط از یک سایت بک لینک گرفته باشید برای گوگل این اتفاق غیر طبیعی خواهد بود و سایت شما را جریمه می کند. همچنین ممکن است رتبه سایت شما را در نتایج گوگل کاهش دهد حتی کار به اینجا ختم نمی شود و ممکن است که دیگر هیچ وقت گوگل سایت شما را در نتایج نشان ندهد.

بنابراین همیشه از یک متخصص سئو کمک بگیرید تا خطر از بین رفتن سایت خودتان را کاهش داده باشید. هرچند باید در استخدام کارشناس سئو هم کوشا باشید تا سایت خودتان را به افراد نابلد نسپارید.

 

تکنیک های سئو خارجی 

سئو خارجی

همان طور که تا الان متوجه شده اید برای کسب نتیجه از طریق نتایج گوگل باید سئو سایت خودتان را تقویت کنید. مطالبی که در ادامه خواهیم گفت تکنیک های سئو خارجی هستند که به تقویت سئو آف پیج سایت شما و در نتیجه جذب مخاطب بیشتر شما کمک خواهد کرد.

تولید محتوا طبق اصول سئو 

تولید محتوا پایه سئو است، اگر یک صفحه تمامی نکات سئو خارجی را رعایت کرده باشد اما محتوای باکیفیتی نداشته باشد، این صفحه در نتایج گوگل جایگاهی نخواهد داشت. اگر هم به جایگاهی برسد، بعد از مدت زمان کوتاهی آن را از دست خواهد داد. برای همین قبل از سئو خارجی باید یک محتوای با کیفیت داشته باشیم که برای مخاطبین ارزشمند باشد و همچنین طبق اصول سئو نوشته شده باشد. به این شکل صفحه سایت ما می تواند پس از انجام تکنیک های سئو خارجی جایگاه مناسبی را کسب کند.

استفاده از شبکه های اجتماعی 

در بین انواع سئو خارجی استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از بهترین تکنیک های سئو خارجی است. شما می توانید با تبلیغات در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و … مخاطبین هدف خودتان را به سمت سایت هدایت کنید و با این روش نرخ ترافیک سایتتون را افزایش دهید. با این کار گوگل اعتبار سایت شما را افزایش می دهد و باعث می شود در نتایج گوگل رتبه بهتری کسب کنید. برای سئو خارجی به هیچ عنوان قدرت شبکه های اجتماعی را دسته کم نگیرید. در این رابطه مقاله “سوشیال سیگنال” را مطالعه بفرمایید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک روش بسیار مناسب در بین انواع سئو خارجی است.  بازاریابی محتوا روش های مختلفی دارد که به ما کمک می کند تا کاربران را در سراسر فضای مجازی به سمت وب سایت خودمان بیاوریم . برای مثال شما می توانید با فعالیت در یک وبلاگ کاربران را از طریق محتوایی که در وبلاگ منتشر کرده اید به سمت سایت هدف هدایت کنید تا به این صورت مخاطبین جدیدی کسب کنید و در عین حال مخاطبین گذشته خودتان را نیز فعال نگه دارید. لینک سازی در بازاریابی محتوا بسیار مهم است شما باید سعی کنید تا به نحوی لینک سازی ها را انجام دهید که بیشترین حد ممکن مخاطبین را به سمت سایت خودتان هدایت کنید. فراموش نکنید که لینک سازی مناسب به این معنا نیست که در یک متن لینک های زیادی قرار دهید .

 

مطلب پیشنهادی: سئو معنایی چیست؟

 

استفاده از Link Bait 

برای نتیجه گرفتن بهتر هنگام بازاریابی محتوا برای سئو خارجی می توانید از لینک طعمه و Link Bait استفاده کنید. لینک طعمه به زبان ساده یعنی محتوایی که برای دریافت لینک طراحی شده باشد. این روش، یکی از بهترین راه ها برای دریافت لینک  بدون جریمه شدن از سمت گوگل است. با استفاده از این روش شما می توانید به راحتی بک لینک هایی با اعتبار بسیار بالا کسب کنید.

فعالیت در تالار های گفتگو 

یکی از قدیمی ترین و البته بهترین روش ها برای بهبود سئو خارجی استفاده از تالار های گفتمان و یا انجمن ها است. شما می توانید با ثبت نام در تالار های گفتمان و پاسخگویی به سوالات افراد که مربوط به حوزه فعالیتی سایت شما است، به نحوی که باعث شود محصول شما معرفی شود و یا اینکه سایت خودتان را به آن ها معرفی کنید مخاطبین هدف جدید را به سمت سایت خودتان هدایت کنید. همچنین شما می توانید در متن پاسخ هایتان لینک وب سایت هدف را قرار دهید تا به این صورت بک لینک سازی هم انجام داده باشید و البته راحت تر هم مخاطبین را به سمت سایت هدایت کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

در حال حاضر تاثیر گذاری اینفلوئنسر های در دنیای امروز و در فضای مجازی بر چشم کسی پوشیده نیست. اگر می خواهید به سرعت سئو خارجی سایت خودتان را بهبود دهید و از طریق آن مخاطبین بیشتری را با سایت و محصولی که به صورت آنلاین به فروش می رسانید آشنا کنید پیشنهاد می کنیم که از اینفلوئنسر مارکتینگ کمک بگیرید. در این روش شما با کمک گرفتن از اینفلوئنسر هایی که در فضای کاری شما فعالیت می کنند و پرداخت هزینه ای تبلیغاتی را در پلتفرمی مشخص منتشر خواهید کرد. ولی باید قبل از آن بررسی کنید که مخاطب هدف شما در کدام پلتفرم ها هستند و پس از آن از اینفلوئنسر هایی که در آن پلتفرم فعالیت می کنند کمک بگیرید. با این کار شما خیلی سریع برند خودتان را در شبکه های اجتماعی معرفی می کنید . فراموش نکنید که حتما از اینفلوئنسر ها بخواهید تا سایت شما را به مخاطبین معرفی کنند ، این کار موجب می شود مخاطبینی که جذب تبلیغات شده اند به سایت شما هدایت شوند که تاثیر بسیار زیادی در سئو خارجی سایت شما خواهد داشت.

 

مطلب پیشنهادی: سئو کلاه سیاه

 

کامنت مارکتینگ 

می توان گفت از همان اولی که بازاریابی محتوا به وجود آمد کامنت مارکتینگ و یا بازاریابی دیدگاه هم ایجاد شد. حالا شاید برای شما سوال شود که کامنت مارکتینگ چگونه می تواند به سئو خارجی وب سایت شما کمک کند. شما می توانید با ثبت نظر خودتان در سایت هایی که محصولاتی مرتبط با کار شما به فروش می رسانند مخاطبین را با محصولتان آشنا کنید و یا این که با قرار دادن لینک وب سایت خودتان آن ها را به سمت سایت هدایت کنید.

به جز روشی که گفتیم شما نباید اهمیت نظرات کاربران سایت خودتان را بیهوده بدانید چرا که هم در نظر اولیه مخاطبینی که تازه با محصول و سایت شما آشنا شدند تاثیر گذار است و هم برای سئو گوگل به آن توجه ویژه ای دارد. در واقع اگر نظرات کاربران شما منفی و یا بدون پاسخ باشد سایر افرادی که تازه با وب سایت شما آشنا شده اند از خرید محصولات شما دلسرد خواهند شد .

همچنین گوگل سایت هایی را که تعداد نظرات کاربران آنها زیاد و مثبت است با ارزش تر می داند و به آن ها رتبه های بهتری در نتایج جستجو می دهد.

رپورتاژ آگهی 

انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های دیگر یکی از روش هایی است که برای بهبود سئو خارجی همیشه مد نظر کارشناسان سئو و بازاریابی محتوا بوده است. اگر شما بتوانید به درستی رپورتاژ آگهی را منتشر کنید و در آن نکات سئو خارجی را رعایت کنید قطعا نتیجه خواهید گرفت. شما می توانید از رپورتاژ آگهی برای گرفتن بک لینک با اعتبار بالا استفاده کنید اما برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید باید یک سری از نکات را که در ادامه به آن می پردازیم را رعایت کنید.

  • سعی کنید در محتوای رپورتاژ خود یک الی دو تا از محصولات خودتان را معرفی کنید، چرا که رپورتاژ نباید یک محتوای بسیار بلند داشته باشد چرا که حوصله کاربران سر می رود و رپورتاژ را کامل مطالعه نخواهند کرد.
  • شما نباید در یک رپورتاژ اصولی، بیش از دو بار لینک سازی انجام دهید. بهتر است که یکی از لینک ها را برای محصولی که قصد فروش آن را دارید بسازید و لینک دیگر را برای نام برند خودتان ایجاد کنید.
  • سعی کنید رپورتاژ خودتان را در سایتی هایی منتشر کنید که موضوعاتشان با شما مرتبط باشد تا مخاطبین هدف بیشتری داشته باشید .

رپورتاژ مانند یک سوخت برای سئو خارجی است بنابراین حتما به شکل اصولی از آن استفاده کنید تا بتوانید سئو خارجی سایت خودتان را ارتقا دهید. برای نوشتن رپورتاژ آگهی با هزینه مناسب می‌توانید از فریلنسرهای نویسنده در کارلنسر استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی: اهمیت محتوا در سئو سایت

 

پادکست 

استفاده از پادکست ها برای تبلیغات و سئو خارجی یکی از بهترین روش هایی است که می توانید از آن استفاده کنید. از آنجایی که هزینه سئو خارجی و تبلیغات می تواند زیاد باشد می توانید از تبلیغات در پادکست ها استفاده کنید. یا حتی می توانید خودتان پادکستی مربوط به محصولات و یا خدمات خودتان درست کنید که در بخشی از آن کارتان را معرفی کنید و از مخاطبانتان بخواهید تا به سایت شما سر بزنند. با این روش ترافیک سایت شما و قطعا فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد. با این که در حال حاضر پادکست در ایران نسبت به جهان خیلی شناخته شده نیست، اما رفته رفته طرفداران زیادی را به خودش جذب کرده است که قطعا افزایش هم پیدا خواهد کرد.

یکی دیگر از نکاتی که باعث می شود کار شما در قسمت ساخت پادکست راحت تر باشد این است که خیلی از کسب و کارها هنوز به سمت ساخت پادکست نرفته اند و این موضوع می تواند برگ برنده شما باشد. و همچنین پادکست سازی به شما کمک می کند تا بتوانید کسب و کار آنلاین خودتان را در پلتفرم های دیگری به اشتراک بگذارید تا مخاطبان جدیدی را به سمت سایت خود هدایت کنید. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم مقاله نکات ساخت پادکست را مطالعه بفرمایید.

 

هزینه سئو خارجی 

سئو خارجی

هزینه سئو خارجی بسیار متغیر است و بستگی به رقابت کسب و کار شما در فضای آنلاین دارد. بعضی از کسب و کار ها صرفا با تولید رپورتاژ ساده می توانند سئو خارجی خودشان را به طور چشمگیری افزایش دهند. در صورتی که سایر کسب و کار ها برای ارتقا سئو خارجی خود به موارد بیشتری از جمله تبلیغات در شبکه های اجتماعی مختلف با روش های مختلفی که بالاتر به آنها اشاره کردیم نیاز دارند.

هزینه سئو خارجی و هزینه رپورتاژ بستگی به سایت هایی دارد که قصد انتشار رپورتاژ در آن ها را دارید . هر چقدر اعتبار و رتبه سئو سایت هایی که قصد انتشار رپورتاژ در آنها را دارید بیشتر باشد قطعا هزینه سئو خارجی شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

پیشنهاد ما به شما این است که حتما از یک متخصص سئو برای بهبود سئو خارجی سایت خودتان کمک بگیرید تا هم از هزینه سئو خارجی مطلع بشید و هم اینکه سئو خارجی سایت خودتان را با مشاوره و کمک متخصصان به بهترین شکل شروع کنید.

برای مشاوره سئو خارجی می توانید از طریق کارلنسر به صورت دورکاری مشاورین دیجیتال مارکتینگ و کارشناسان سئو را استخدام کنید.

 

مطلب پیشنهادی: تفاوت سئو کلاه سفید، خاکستری و سیاه چیست؟

 

نتیجه گیری 

سئو خارجی به اندازه سئو داخلی مهم و ارزشمند است. بنابراین اگر می خواهید جایگاه خوبی در موتور های جستجوگر داشته باشید نباید به هیچ عنوان اهمیت سئو خارجی را نادیده بگیرید. برای بهبود سئو خارجی تکنیک های مختلفی وجود دارد که در این مطلب مهمترین آن ها را برای شما معرفی کردیم. فراموش نکنید که سئو آف پیج صرفا باعث نمی شود که بازدید کنندگان سایت شما افزایش پیدا کند بلکه این روش از سئو کمک می کند تا  برند شما در سراسر مارکت آنلاین شناخته شده تر شود. 

در نتیجه اعتبار سایت شما افزایش پیدا می کند و این افزایش اعتبار یعنی اینکه گوگل نه تنها مطالب قبلی که بارگذاری کردید را در بهترین نتایج خود نشان می دهد بلکه هنگامی که شما محتوای جدیدی را هم بارگذاری می کنید، به دلیل اعتباری که نزد گوگل دارید آن ها را هم در رتبه های بسیار خوبی قرار خواهد داد.

 اما این را باید بدانید که سئو نیاز به دانش و مهارت دارد و فقط صرفا با دانستن چند روش نمی توانید از پس بهینه سازی سایت خودتان بر بیاید. شما باید از یک کارشناس سئو خبره استفاده کنید تا نتایج دلخواهی که قصد دارید برای سایتتان اتفاق بیفتد را رقم بزند.

برای استخدام کارشناس سئو می توانید از خدماتی که ما در کارلنسر به شما ارائه می کنیم استفاده کنید. کارلنسر به شما این امکان را می دهد تا کارشناسان سئو و یا سایر متخصصینی را که به مهارت آنها نیاز دارید با توجه به رزومه و دستمزدی که مد نظر دارند به صورت دورکاری استخدام کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب مهدی غلامی
مهدی غلامی هستم؛ به بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم و عاشق آموزش هستم. https://www.karlancer.com/profile/176446

دیدگاه شما

بدون دیدگاه