راه میان‌بر سئو داخلی یا On-Page SEO

26 تیر 1399 - آخرین بروزرسانی: 22 مرداد 1402
سئوی داخلی
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

سئو داخلی به مواردی از جمله (سرعت سایت، برچسب ها یا تگ ها، تولید محتوا و…..) گفته می‌شود که برای بهینه سازی صفحات وب، جهت بهبود رتبه بندی سایت و کسب ترافیک ارگانیک، اشاره دارد. اهمیت سئو داخلی به این دلیل است که الگوریتم موتورهای جست و جو، هر روز پیشرفته تر می‌شوند و دیگر با روش های قدیمی نمی‌توان به سادگی در رتبه های برتر گوگل قرار گرفت.

در طی چند سال گذشته، گوگل الگوریتم موتور جستجوگر خود را چندین بار به روزرسانی کرده است که از بین آنها الگوریتم های پاندا، پنگوئن و (مرغ مگس خوار) Hummingbird بزرگ‌ترین آنها بوده اند. این به روزرسانی ها، ضوابط بیشتری را برای صاحبان سایت ها ایجاد کرده است.

 

مطلب مشابه پیشنهادی: الگوریتم های گوگل

 

گوگل می خواهد که کاربر، هنگام بازدید از صفحه وب شما، خوشحال باشد و تنها راهی که گوگل می‌تواند بفهمد کاربران از سایت شما راضی هستند، این است که چه مدت زمانی را صرف خواندن مطالب شما می‌کنند؟

در این میانبر سئو داخلی یا On-Page SEO، می‌خواهم موارد اساسی را که باید به آنها توجه کنید، به شما نشان دهم. این روش ها ترافیک جستجوی شما را بهبود می‌بخشند ، رتبه بندی شما را تقویت می‌کنند و سئو خارجی را برای شما بسیار ساده تر‌می کنند.

 

سفارش سئو سایت

عوامل موثر بر سئو داخلی

1- سرعت سایت

محتوای تکراری، ناخواسته می‌تواند روند ایندکس کردن را کُند کند ، بنابراین سایت خود را بررسی کنید و آن ها را حذف کنید.

مطالعات اخیر نشان می دهد که تأخیر یک ثانیه ای در بالا آمدن صفحه سایت ، می‌تواند باعث کاهش 7 درصدی بازده شود. می‌توانید از ابزار سایت Ubersuggest برای بررسی زمان بارگذاری سایت خود استفاده کنید.

سایت ubersuggest

2- اصول اساسی برچسب ها (متا تگ ها)

آیا برچسب های متا (متاتگ ها) را جدی می‌گیرید؟

برچسب های عنوان (متا تایتل)

برچسب های عنوان، عنوان صفحه وب را تعریف می کنند. برچسب های عنوان باید کوتاه ، واضح و تشریحی باشد و از محتوای صفحه نیز کپی نشده باشد. شما می توانید از ابزار Moz’s preview  برای پیش نمایش حالت قرارگیری برچسب های عنوان در موتور جستجو استفاده کنید.

توضیحات متا (متا دسکریپشن)

توضیحات متا همان چیزی است که موتورهای جستجو برای سنجش موضوعی که می‌نویسید استفاده می‌کنند.بنابراین آن را مفید و کوتاه بنویسید، طول توضیحات متا باید بین 120 – 158 کلمه باشد.  همچنین باید مراقب باشید که هرگز تگ های عنوان و توضیحات متا، کپی یکدیگر نباشند.

تولید محتوا باعث ترافیک جستجو می‌شود

احتمالاً این جمله را شنیده اید: “تولید محتوا پادشاه است.” اما ، راهی بهتر برای بازاریابی محتوای موفق وجود دارد تا صرفا “تولید محتوا”. شما باید نوعی از محتوا را منتشر کنید که باعث ترافیک و رشد کسب و کار شما شود.

وقتی شروع به ایجاد یک محتوای عمیق می‌کنید، یک افزایش ترافیک بلندمدت از طریق جستجوها را خواهید داشت . طبق گفته Demand Metric، حدود 76% از خریداران آنلاین پس از خواندن محتوای سفارشی، احساس نزدیکی بیشتری به  شرکت کرده اند. محتوای کپی یکی از آسانترین راه ها برای ایجاد کردن محتواست، اما محتوای تکراری اکنون به راحتی توسط الگوریتم های جستجو پیدا می شود و سایت شما را جریمه می‌کند.

جنبه مهم دیگر برای تجربه کاربر، طراحی کاربردی است. استیو جابز می‌دانست که طراحی فقط این نیست که  ” یک وسیله چگونه به نظر می‌رسد” بلکه مهم “نحوه عملکرد آن” است. (گوشی های آیفون)

 

مطلب پیشنهادی: تاثیر مزرعه لینک در سئو

 

الگوریتم Google Panda را درک کنید:

 

الگوریتم پاندا

 

اگر می‌خواهید با این الگوریتم سئو سایت خود را بهبود ببخشید، به موارد زیر دقت کنید:

1- از نوشتن مطالب بی کیفیت اجتناب کنید.

بدون شک تولید محتوا بخش بسیار مهمی از بهینه سازی و سئو داخلی سایت را تشکیل می دهد. برخی از نکات کلیدی یک محتوای مناسب به طور خلاصه به این شرح است: 

  • مطالب شما نباید کمتر از 300 تا 500 کلمه باشد.
  • جدید بودن مطلب سایت، به سرعت در رتبه بندی شما تاثیر دارد.
  • از کلمات ترند استفاده کنید، می‌توانید برای یافتن این کلمات از ابزار گوگل ترندز استفاده کنید.

2- اطلاعات را به صورت مکرر، بروزرسانی و نو کنید.

تحقیقات نشان می دهد که گوگل ترجیح می‌دهد هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی از سمت کاربر، نتایج جدید را به کاربران ارائه دهد تا نتایج قدیمی تر.

3-تعامل با محتوا

اگر مخاطبان خود را جذب مطلب کرده اید، یعنی کاربر با مطلب شما ارتباط برقرار کرده است. همین رویه را طی کنید تا تعامل کاربران با محتوا را از دست ندهید.

 

بهینه سازی قابلیت خزش  Crawlability:

لینک دهی صفحات داخلی، گام مهمی در جهت بهبود Crawlability سایت شما است. به یاد داشته باشید ، عنکبوت های موتور جستجو، لینک ها را دنبال می‌کنند.

همچنین باید بدانید که برخی از تحقیقات موردی که به عنوان محتوا در سایت قرار می‌دهید، سبب بهبود Crawlability صفحات وب و در نتیجه افزایش رتبه شود. توجه به ساختار URL به این موضوع بسیار کمک می‌کند.

ساختار URL:

نشانی اینترنتی پست های قدیمی خود را تغییر ندهید. با انجام این کار یک لینک شکسته (404) ایجاد می‌شود و در نتیجه صفحه وب شما دیگر در دسترس نخواهد بود. اگه اصرار به تغییر URL دارید، آن ها را به آدس جدید ریدایرکت کنید.

استفاده از 3 کلمه در نوشتن URL ، باعث می‌شود راحت در ذهن کاربر بماند. یک URL در درجه اول باید توصیف کننده خود با همان 3 کلمه باشد.

 

ساختار url

 

رابط کاربری آسان با گوشی (Mobile Friendly)

با یک طراحی خوب، می‌توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید. دلیل اینکه رابط کاربری آسان با گوشی را ذکر کردیم، این است که بخش زیادی از کاربران از طریق تلفن همراه خود به سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند.

از ابزار Google’s mobile-friendliness test tool می توانید وضعیت کاربری سایت خود را در تلفن همراه متوجه شوید.

 

موبایل فرندلی

 

سیگنال های UX در صفحه

آیا واقعاً گوگل به Dwell Time ، Bounce Rate و سایر سیگنال هایی که کاربر با آن تعامل دارد، توجه دارد؟

بله، به این نکات توجه کنید:

1- بهتر است که مطلب را در بالای عکس قرار دهید.

2- وقتی کاربری از سایت شما از طریق گوگل بازدید می کند، می خواهد سریع پاسخ خود را بداند.

3- مطلبتان را طبقه بندی کنید.

مطلب پیشنهادی: UX چیست؟

 

نرخ ارگانیک کلیک

  • از عنوان های سوالی استفاده کنید
  • توضیحات متا کاملی داشته باشید
  • از  FAQ Schema استفاده کنید.

 

لینک دهی داخلی

 

لینک دهی داخلی

استراتژی لینک دهی داخلی، یک تکنیک قدرتمند سئو است ، به خصوص برای کسانی که روی بازاریابی محتوا تمرکز دارند. لینک دهی داخلی را می‌توانید در میان مقاله نویسی یا سایر کارهای مرتبط با محتوا بطور مداوم انجام دهید. در لینک دهی داخلی، در واقع یک صفحه از وب سایت را به صفحه دیگری در همان وب سایت وصل می‌کنید

 

چند پیشنهاد برای یک لینک دهی عالی:

  • محتوای زیادی تولید کنید.
  • در سایت، به “صفحه اصلی” و “تماس با” ما لینک داخلی ندهید.
  • لینک دهی مرتبط با متن منبع مورد ذکر (آنچرتکست مناسب) انجام دهید.
  • تعداد لینک دهی در یک صفحه را در تعداد معین نگه دارید.

مطلب پیشنهادی: آموزش لینک سازی

 

سفارش سئو سایت

 

نظر شما در مورد مطلب فوق چیست؟ نظرات تون رو با ما در میان بگذارید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب تیم محتوای کارلنسر
در کنار هم، در خانواده بزرگ کارلنسر برای رسیدن به موفقیت های بزرگ :)

دیدگاه شما

بدون دیدگاه