7 نکته برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت

10 دی 1399 - آخرین بروزرسانی: 16 آبان 1402
هدایت ترافیک به سایت
زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

روش‌های تبلیغات در بازایابی آنلاین، به دنبال هدایت مخاطبان به سمت وب سایت و تشویق آنها در جهت خرید محصول یا خدمات هستند. به طور کلی وب سایت ها، مرکز تمامی فعالیت‌های بازاریابی در کسب و کار آنلاین هستند، بنابراین مرکز اصلی خرید محصولات و خدمات هم محسوب می‌شوند. در نتیجه باید به دنبال جذب ترافیک بالا روی وب سایت خود باشیم.

ولی چگونه باید به این ترافیک برسیم؟ در ادامه هفت نکته برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت را ارائه می‌کنیم. با کارلنسر همراه باشید.

 

هفت نکته کاربردی برای افزایش ترافیک وب سایت

مهم ترین بخش از کمپین بازاریابی آنلاین، هدایت ترافیک به سمت وب سایت است. سه نکته زیر را برای اطمینان از عملکرد درست در زمینه افزایش ترافیک به کار بگیرید.

1.وبلاگ راه اندازی کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت، راه اندازی وبلاگ روی وب سایت است. با نوشتن محتوا در مورد صنعت خودتان می‌توانید تخصص خودتان در این حوزه را نشان دهید. برای مثال اگر در حوزه ساعت و جواهرات کار می‌کنید، با نوشتن مقاله‌ای با عنوان «نحوه عملکرد ساعت‌ها» دانش خودتان در این زمینه را نشان می‌دهید.

 

راه اندازی بلاگ برای هدایت ترافیک

 

با نوشتن محتوای مفید، رتبه خوبی در نتایج جستجو می‌گیرید که نشان دهنده فرصت‌های بیشتری برای جذب مخاطبان و مشتریان آنلاین است. شاید کسی که به دنبال نحوه عملکرد ساعت‌ها می‌گردد، الزاماً خریدار نباشد، ولی با افزایش بازدیدها و افزایش رتبه در موتورهای جستجو، از رقبا پیشی می‌گیرید. البته خریداران هم با دیدن محتوای متقاعد کننده، تمایل بیشتری به خرید از سایت پیدا می‌کنند.

 

2.بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را انجام دهید

اگر کاربران نتوانند وب سایت شما را در فضای آنلاین پیدا کنند، دیگر زیبایی آن اهمیتی ندارد. پس باید از سئو یا بهینه سازی موتور جستجو استفاده کنید. در طول این فرایند، نمایش وب سایت درون نتایج جستجو، بهبود پیدا می‌کند.

مهم ترین قسمت سئو، به کارگیری کلیدواژه‌های Long-tail (یعنی حاوی چند کلمه هستند) در سایت است. اگر در یک صفحه از سایت چند مرتبه از کلید واژه خاصی استفاده کنید، رتبه بهتری را در صورت جستجو شدن آن کلید واژه دریافت می‌کنید. کلید واژه‌های لانگ تیل بسیار مفید هستند چون رقابت کمتری در زمینه آنها وجود دارد. این کلید واژه‌های اختصاصی امکان بهینه سازی محتوا با توجه به هدف کاربر از جستجوی عبارت را فراهم می‌کنند.

 

سفارش سئو سایت

 

یکی دیگر از عوامل مهم سئو برای افزایش ترافیک وب سایت، ایجاد تجربه کاربری مثبت است. اگر کاربران در وب سایت شما با مشکل مواجه شوند دیگر از آن استفاده نمی‌کنند. هنگامی که گوگل متوجه نرخ پرش کاربران شود، رتبه سایت را کاهش می‌دهد. برای اجتناب از این شرایط به دو عامل یعنی سرعت صفحه و طراحی ریسپانسیو نیاز دارید.

 

مطلب پیشنهادی: چک لیست طراحی ریسپانسیو سایت

 

سرعت صفحه یعنی سرعت لود شدن صفحات روی سایت شما چقدر است؟ کاربران انتظار دارند که صفحات در عرض دو ثانیه لود شوند. پس این نیاز را تأمین کنید. بهینه سازی طراحی ریسپانسیو، اهمیت دارد. یعنی وب سایت شما باید به خوبی روی موبایل و دسکتاپ به نمایش درآید. از این رو گوگل، سایت‌ها را بر اساس عملکرد نسخه موبایلی آنها هم رتبه بندی می‌کند. پس عدم بهینه سازی نسخه موبایلی به معنای عدم دریافت رتبه مناسب خواهد بود.

 

3.کمپین‌های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (PPC) را راه اندازی کنید

یکی دیگر از روش‌های مناسب برای هدایت ترافیک به سمت سایت، راه اندازی کمپین تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک با کمک پلتفرم‌هایی مثل  Google Ads است. کمپین PPC، تبلیغات را درون نتایج جستجوی گوگل نمایش می‌دهد و ترافیک را به سمت سایت شما هدایت می‌کند.

هنگامی که اکانت Google Ads را می‌سازید، بابت کلید واژه‌های خاصی در صنعت خودتان هزینه پرداخت نموده و این عبارات را در تبلیغات خودتان قرار می‌دهید. زمانی که کاربران این کلید واژه‌ها را جستجو می‌کنند، گوگل هم تبلیغی که بالاترین هزینه را بابت این کلیدواژه‌ها پرداخت کرده، در صفحه اول نتایج جستجو قرار می‌دهد.

 

پرداخت به ازای کلیک برای هدایت ترافیک

 

در واقع هنگامی باید هزینه تعیین شده را بابت کلیدواژه پرداخت کنید که مخاطب روی تبلیغ شما کلیک کرده است. هنگامی که روی تبلیغ شما کلیک می‌شود، کاربران به سمت صفحه ورودی سایت هدایت می‌شوند که آنها را برای خرید خدمات و محصولات تشویق می‌کند.

 

4.بک لینک دریافت کنید

یکی دیگر از روش‌های هدایت ترافیک به سمت وب سایت، دریافت بک لینک برای محتوای خودتان است. بک لینک‌ها یعنی سایر وب سایت‌ها به ویژه وب سایت‌های مرتبط با صنعت کسب و کارتان به صفحات سایت شما لینک می‌شوند تا منبعی برای محتوای خودشان فراهم کنند.

به سایت‌های کاربردی در صنعت خودتان دسترسی پیدا کنید و تقاضای لینک شدن به سایت خودتان را برایشان ارسال کنید. بهترین راهبرد این است که اول لینک‌های شکسته درون محتوای فعلی آنها را پیدا کنید و پیشنهاد جابجایی آنها با لینک‌هایی به سمت محتوای خودتان را ارائه کنید.

 

مطلب پیشنهادی: آموزش ساخت بک لینک

 

دریافت بک لینک برای هدایت ترافیک

 

بک لینک‌ها به دو دلیل اهمیت دارند. اول اینکه می‌توانند لیدها یا مشتریان راغب حاضر روی سایر سایت‌ها را به سمت سایت شما بکشانند. دوم اینکه، گوگل با مشاهده داشتن تعداد زیاد بک لینک‌ها شما را سایت معتبری شناخته و رتبه بالاتری به شما می‌دهد. پس مخاطبان هم راحت تر می‌توانند شما را درون نتایج جستجو پیدا کنند.

 

5.اکانتی در شبکه اجتماعی بسازید

شبکه اجتماعی در حدود یک سوم از کاربران اینترنتی را به خودش اختصاص می‌دهد. پس این شبکه‌ها منبع عالی برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت هستند. می‌توانید اکانت‌های رسانه اجتماعی را تشکیل داده و محتوای تعاملی را برای جذب فالورها منتشر کنید.

 

اکانت شبکه اجتماعی برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت

 

زمانی که فالوئرها یا اعضای زیادی در شبکه های اجتماعی مختلف جمع کردید، می‌توانید آنها را به سمت وب سایت خودتان هدایت کنید. برای مثال هنگامی که پست جدیدی را روی وبلاگ منتشر کردید، آن را درون اکانت‌های شبکه اجتماعی شرکت هم منتشر کنید. در این صورت کاربران با کلیک کردن روی این محتوا به سمت بلاگ درون وب سایت هدایت می‌شوند. هرگاه که محصول یا شرایط فروش خاصی را مطرح می‌کنید، آن را در شبکه‌های اجتماعی هم منتشر کنید. درون پست‌ها از آن صحبت کرده و لینک مناسب به سمت صفحات روی سایت را قرار دهید.

 

6.ویدئوهای متقاعد کننده برای یوتیوب بسازید

یکی از انواع محتوایی که کاربران به راحتی از آن نمی‌گذرند، محتوای ویدئویی است. به همین دلیل بهترین ابزار برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت، به کارگیری ویدئو مارکتینگ یوتیوب است. همان گونه که اطلاعات مورد نیاز کاربران را درون وبلاگ‌ها و پست‌ها منتشر می‌کنید، می‌توانید همین اطلاعات را در قالب ویدئوهای درون یوتیوب منتشر کنید. اگر محصولات شما به محتوای آموزشی و دستورالعمل‌های استفاده نیاز دارند؛ پس تولید محتوای ویدئویی، ایده بسیار خوبی است.

 

بازاریابی ویدئویی در هدایت ترافیک به سمت سایت

 

هنگامی که ویدئوهایی با فراوانی مناسب را درون کانال خودتان منتشر می‌کنیدT از آنها بازدید می‌شود و هر بازدید هم امکان افزایش ترافیک وب سایت را فراهم می‌کند. اگر دستورالعمل یا راهنمای مصرف محصول خاصی را می‌سازید پس احتمال دارد که بازدیدکنندگان از صفحه فروش محصول هم بازدید کنند. البته تنها با ارسال ویدئو به حجم بالای بازدید نمی‌رسیدT بلکه برای کسب رتبه بالاتر به سئوی یوتیوب هم نیاز دارید.

 

7.گوگل مای بیزنس (Google My Business) را راه اندازی کنید

نکته آخر برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت به کارگیری گوگل مای بیزینس است. این پلتفرم درون گوگل قرار گرفته و اطلاعات مرتبط با شرکت مثل موقعیت مکانی، ساعات کار، اطلاعات تماس و مقالات مروری نوشته شده در مورد کارتان در آنجا به نمایش در می‌آید.

گوگل مای بیزینس برای کسب رتبه در میان نتایج محلی مناسب است. زمانی که فردی به دنبال جستجوی محلی عبارت «فروشگاه‌های لوازم خانگی اطراف من» می‌رود، فهرستی از فروشگاههای محلی را دریافت می‌کند.

 

گوگل مای بیزنس برای هدایت ترافیک

 

اگر مخاطبان در نزدیکی شما حضور دارند، پس تنها با راه اندازی Google My Business درون فهرست جستجوی آنها قرار می‌گیرید. بنابراین این گام هم برای بهینه سازی وب سایت از نظر سئوی محلی اهمیت زیادی دارد.

توجه کنید که سرویس Google My Business در ایران تحریم است، به جای آن، کسب و کار خود را به صورت عادی در نقشه ی گوگل ثبت کنید.

 

در نهایت . . .

حالا که با نکات هدایت ترافیک به سمت وب سایت آشنا شدید، کم کم می‌توانید تعداد لیدها یا نرخ تبدیل را افزایش دهید. البته افزایش ترافیک سایت، یک شبه انجام نمی‌شود و حداقل چند هفته یا چند ماه زمان می‌برد. اگر وقت کافی ندارید، این کار را به متخصصان حوزه سئو واگذار کنید. منتظر نظرات شما درباره این مقاله هستیم.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب زینت فلاح
من زینت فلاح، ارشد روان سنجی هستم. بیش از ده ساله که ترجمه متون روانشناسی،مدیریت و فناوری رو انجام میدم. به تولید محتوای جدید علاقمندم و چند ساله که با کارلنسر همکاری دارم. https://www.karlancer.com/profile/1408

دیدگاه شما

بدون دیدگاه