کیورد گپ (Keyword Gap) یا شکاف کلمات کلیدی چیست؟

16 مرداد 1402 - آخرین بروزرسانی: 04 شهریور 1402
بهینه سازی و سئو
زمان تقریبی مطالعه: 16 دقیقه

در دنیای رقابتی امروزِ سئو، هرکس به دنبال روشی است تا بتواند رتبه های بالا را در نتایج گوگل به دست بیاورد. گاهی صرفا استفاده از کلمات کلیدی که رقابت در آنها زیاد است، تکنیک ایده‌آلی نیست. بلکه رشد اصلی شما می تواند از شکاف هایی باشد که شما از آنها غافل شدید. یکی از روش های سئو برای بیشتر دیده شدن شما و پیشی گرفتن از رقبا استفاده از کلمات کلیدی کم سرچ تر و کم رقابت تر است. این کلمات کلیدی را کیورد گپ یا شکاف کلمات کلیدی می نامیم. کیورد گپ ها کلمات کلیدی‌ای هستند که شما برخلاف رقبایتان و یا هیچ کدامتان هنوز به آنها نپرداخته اید، اما به تعداد قابل توجهی جستجو می شوند.

بررسی و پیدا کردن کیورد گپ یا شکاف کلمات کلیدی توسط سئوکار حرفه ای ضروری است. در این بلاگ، به مطالب زیر درباره کیورد گپ می پردازیم:

  • شکاف کلمات کلیدی چیست؟
  • چگونه می توان کیورد گپ ها شناسایی کرد؟
  • چرا شکاف کلمات کلیدی در عرصه رقابتی وبسایت ها اهمیت زیادی دارند؟

 

وقتی صحبت از سئو می شود، هیچ قید و بندی وجود ندارد. در هر بازه زمانی و در برخی عبارات، فقط یک وبسایت می تواند جایگاه رتبه اول را به دست بیاورد و در این رقابت تنگاتنگ برای به دست آوردن بیشترین ترافیک ارگانیک از طریق رتبه های یک و دو و سه، مسلما هرکس حاضر است هر راهی را امتحان کند؛ از سئو کلاه سفید گرفته تا سئو کلاه سیاه و حتی سئو کلاه خاکستری.

 

مطلب پیشنهادی: تفاوت سئو کلاه سیاه، سفید و خاکستری چیست؟

 

بر اساس آمارهای ذکر شده در Backlinko، ما می دانیم که رتبه های 1 تا 3 در نتایج جستجوی گوگل حدود 70 درصد از کلیک ها را به خود اختصاص می دهد. رتبه‌هایی که هر سایت به دست می آورد با توجه به زمینه کسب و کار، کلمات کلیدی هدف و دستگاه (موبایل، لپ تاپ، تبلت) متغیر هستند. با این حال، صرف نظر از زمینه کسب و کار، تعداد کلیک‌ها و ترافیکی که به وب‌سایت شما هدایت می شود به طور مداوم با کاهش رتبه یک به دو، دو به سه و.. کمتر خواهد شد. هر یک از رقبای شما که در نتایج جستجوی گوگل (با کلمات کلیدی رقابتی) پیشی می گیرند، ترافیک ارگانیک، بازدید و فروش بیشتری خواهند داشت.

با این حال، شما می توانید با یک استراتژی سئو قوی، آنها را شکست دهید. یکی از این استراتژی های کاربردی، بررسی و پیدا کردن کیورد گپ یا شکاف کلمات کلیدی است. در این بلاگ به این موضوع می پردازیم که کیورد گپ ها چگونه به سئوی سایت شما کمک می کنند. همچنین به شما می گوییم که با چه روشی بهترین کیورد گپ ها را پیدا کنید تا با آن کلمات کلیدی رتبه اول نتایج جستجوی گوگل را به دست آورید.

سئو

کیورد گپ چیست؟

پیدا کردن کیورد گپ و تمرکز بر این کلمات کلیدی، یک استراتژی کلیدی در سئو است که یک متخصص سئو یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ قطعا با آن آشناست. بر اساس این استراتژی، شما ابتدا رقبای خود را در کلمات کلیدی مشابه پیدا می کنید و با سایت خود مقایسه می کنید. در این بررسی ها، شما به کلمات کلیدی ای می رسید که رقابت در آن بالا نیست و به دلیل کمتر سخت بودن، می‌توانید در آنها در زمان کم، از رقبای خود پیشی بگیرید و در نهایت شانس کسب رتبه های 1 تا 3 گوگل را داشته باشید!

به بیان دیگر، کیورد گپ به کلیدواژه‌هایی گفته می‌شود که ممکن است رقابت بر سر آنها زیاد نباشد، ولی میزان سرچ قابل توجهی دارند و رقبای شما از همین فرصت برای جذب ترافیک ورودی از گوگل استفاده می‌کنند. (تعداد کمی از رقبای شما از آن استفاده می‌کنند، ولی شما استفاده نمی‌کنید و به فکر آن کلیدواژه ها نبوده اید). البته در موارد زیادی ممکن است که رقبای شما هم، چندان به آن نپرداخته باشند! که در این حالت، برگ برنده دست شماست و شانس شما برای کسب رتبه برتر بسیار زیاد است.

 

مطلب پیشنهادی: چک لیست سئو سایت

 

چرا کیورد گپ یا شکاف کلمات کلیدی اهمیت دارد؟

هدف نهایی هر استراتژی سئو، هدایت ترافیک به سایت شما است، اما شما هر ترافیکی را نمی خواهید. شما بازدیدکنندگانی را می خواهید که مخاطب هدفِ محتواهای شما باشند و بتوانید مشکلات آنها را حل کنید. روند پیدا کردن شکاف کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا آن کلمات کلیدی خاص را کشف کنید. همچنین فرصت هایی را برای ایجاد محتوای جدید یا بهبود محتوای موجود برای افزایش رتبه و ترافیک نشان می دهد.

به طور خلاصه، با تحلیل شکاف کلمات کلیدی، می توانید کلمات کلیدی جدیدی را پیدا کنید که مرتبط با جایگاه، مخاطبان و اهداف شما هستند و سایت خود را بر این اساس بهینه کنید. و در آخر تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند تا نقاط قوت و ضعف رقبای خود را شناسایی کنید و راه هایی برای برتری در برابر آنها بیابید.

سئو

 

مزایای استفاده از کیورد گپ

افزایش ترافیک ارگانیک

با هدف قرار دادن کلمات کلیدی که رقبای شما با آنها رتبه کسب کرده اند، می توانید ترافیک ارگانیک به وبسایت خود جذب کنید. این کلمات کلیدی قبلاً ارتباط و محبوبیت خود را ثابت کرده اند. محبوبیت و تعداد بالای سرچ این کلمات کلیدی، آن ها را به اهداف ارزشمندی برای بهبود رتبه‌ی شما تبدیل می کند.

تجزیه و تحلیل رقبای پیشرفته

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا اطلاعاتی را در مورد استراتژی های سئو آنها ارائه می دهد. این به شما امکان می دهد نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که رویکرد خود را اصلاح کنید و در چشم انداز رقابتی جلوتر بمانید. 

بهبود استراتژی محتوا

شناسایی شکاف کلمات کلیدی به شما کمک می کند فرصت های محتوایی را کشف کنید که ممکن است نادیده گرفته باشید. با استخدام کارشناس تولید محتوا و ایجاد محتوای باکیفیت و بهینه شده پیرامون این کلمات کلیدی، می توانید شکاف های محتوایی وبسایت خود را پر کنید و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان هدف خود قرار دهید.

افزایش نرخ تبدیل (conversion rate)

هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط که با اهداف تجاری شما همسو هستند، شانس جذب مشتریان بالقوه را افزایش می دهد. هنگامی که وب سایت شما برای کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات شما رتبه می گیرد، احتمال بیشتری برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری و افزایش نرخ تبدیل را دارید.

 

بهترین ابزارهای پیدا کردن کیورد گپ

راه های زیادی برای پیدا کردن کیورد گپ وجود دارند که با توجه به نوع کسب و کار و روش سئوکار می تواند برای هر شخص متفاوت باشد.

کیوردچی (مناسب برای کلمات فارسی)

کیوردچی

کیوردچی یک ابزار سئو ایرانی است که در مقایسه با ابزارهای خارجی به خوبی و با در نظر گرفتن جزییات، کلمات کلیدی فارسی را برای مقایسه رقبا و پیدا کردن شکاف کلمات کلیدی بررسی می کند. با استفاده از ابزار کیوردچی کلمات کلیدی پرجستجو یا هر کلمه کلیدی را می توانید بررسی کنید که از وضعیت تعداد سرچ آنها اطلاعی ندارید. کلمات کلیدی پرسرچ با سبز پررنگ و کلمات کلیدی‌ای که سرچ کمتری دارند با سبز کمرنگ نشان داده می شوند. همچنین این ابزار عباراتی که آمار جستجو دارند و شامل کلماتی مثل از، با، در، یا سایر کلمات می شوند را با تفکیک نشان می دهد. و در نهایت خروجی تمام داده های دریافتی را می توانید دانلود کنید تا در فرصتی بهتر بررسی کنید.

پس از استخراج کلمات کلیدی، نتایج جستجوی آنها را در گوگل چک کنید. چند سایت در مورد آن نوشته‌اند؟ برای کدام از این کلمات کلیدی شانس دیده شدن و رتبه گرفتن دارید؟ در کیورد پلنر (Keyword planner) گوگل ادز می توانید تعداد سرچ هر کلمه کلیدی را بررسی کنید. اگر عبارات تعداد سرچ بالایی دارند و تعداد کمی سایت به آن پرداخته اند، شانس رتبه گرفتنتان بالاست.

 

مطلب پیشنهادی: سئو آف پیج چیست؟

 

جت سئو (مناسب برای کلمات فارسی)

جت-سئو

جت سئو مانند کیوردچی یک ابزار تحلیل سئو ایرانی است که همین موضوع زمینه را برای بررسی دقیق کلمات کلیدی فارسی فراهم می کند. در ابزار جت سئو می توانید کلمات کلیدی‌ای که رقبا با آنها رتبه های بالا به دست آورده اند بررسی کنید و با مقایسه و تطبیق، به کلمات کلیدی ایده آل برای سئو سایت خود برسید. همچنین جت سئو بخشی مجزا برای پیدا کردن شکاف کلمات کلیدی دارد که آن را به گزینه ای عالی برای پیدا کردن کیورد گپ تبدیل می کند.

Keyword planner (Google Ads) (مناسب برای کلمات فارسی)

ابزار Keyword planner در گوگل ادز است. در کیورد پلنر می توان کلمات کلیدی‌ای که از رقبا یا خودتان دارید را جستجو کنید تا میزان سرچ آنهادر مناطق مختلف را بدانید. دانستن اینکه هر کلمه کلیدی چقدر در محدوده ی شما یا در سطح جهان سرچ می شود، باعث می شود بفهمید که ارزش پرداختن به آن را دارد یا خیر. همچینین کیورد پلنر در گوگل ادز علاوه بر تعداد جستجوی هر کلمه کلیدی، ایده هایی از کلمات کلیدی مشابه با آمار جستجوی زیاد به شما می دهد.

Google Search Console (مناسب برای کلمات فارسی)

گوگل سرچ کنسول یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزارهای سئو سایت است که تحلیل کلی، صفحه محور، کلمه محور و.. بر اساس بازه های زمانی از سایت شما ارائه می دهد. پیدا کردن کیورد گپ یا شکاف کلمات کلیدی در سرچ کنسول کار بسیار خلاقانه ای است. در این روش، ابتدا کلماتی که هر صفحه با آنها ایندکس شده را بررسی می کنید. با تحلیل دقیق این کلمات قطعا به موضوعاتی برخورد خواهید کرد که در آن صفحه به کار نرفته یا حتی بی ربط به آن صفحه است؛ ولی در هر حال توسط کاربران سرچ شده و برای آن کلمات ایندکس شده است.این کلمات کلیدی ایده های خوبی برای نوشتن محتوای جدید یا بهینه سازی محتوای موجود با استفاده از آنها هستند.

KWFinder (مناسب برای کلمات فارسی)

ابزار KWFinder، ابزار سئو مشابه کیورد پلنر در گوگل ادز است. در این ابزار شما کلمات کلیدی‌ای که در تحلیل کلمات کلیدی به آنها رسیده اید را جستجو می کنید و میزان سرچ آنها، کلمات کلیدی مشابه، و جستجوهای متداول مردم را به شما گزارش می دهد. با این ابزار می‌توانید ایده های جدیدی در رابطه با کلمات کلیدی مورد نظر خود پیدا کنید.

سایت SEMRush (مناسب برای کلمات فارسی)

SEMRush یکی از ابزارهای جامع و محبوب برای دیجیتال مارکتینگ است. همه چیزهایی که برای سئو، بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید در سمراش گنجانده شده است. با استفاده از ابزار SEMrush’s Keyword Gap tool به راحتی می توانید کیورد گپ های کاربردی و مرتبط برای خود را پیدا کنید. این ابزار لیستی از بهترین فرصت های کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد و به شما امکان می دهد بهترین محتوا را تولید کنید. همچنین صفحات کم کارایی که شامل یک عبارت جستجوی معروف هستند را برجسته می کند و باید برای رتبه بالاتر ویرایش شوند.

کیورد گپ semrush

منبع عکس

سایت Ahrefs (مناسب برای کلمات فارسی)

این پلتفرم، رقیب جدی SEMRush محسوب می‌شود و دارای ابزارهای فراوانی است. پیدا کردن کیورد گپ یکی از ویژگی های این ابزار است که تحلیل کیورد گپ ها را ارائه می دهد.

سایت Serpstat

بررسی رتبه، تجزیه و تحلیل بک لینک، بررسی کلمات کلیدی، audit سایت و آنالیز رقبا همگی در این ابزار قابل دسترسی هستند. در این قسمت می توانید تمام کلمات کلیدی مهم را جستجو کنید. همچنین می‌توانید یک مقایسه دقیق با رقبا برای پر کردن شکاف کلمات کلیدی انجام دهید.

سایت Moz

در جدولی که Moz به شما ارائه می دهد، می توانید به لیستی طولانی از کلمات کلیدی که از آنها استفاده نکرده اید دسترسی داشته باشید. سعی کنید کلمات کلیدی خود را بر اساس تعداد جستجو، سختی کلمات کلیدی و سایت هایی که در رتبه بالا قرار دارند مرتب یا محدود کنید. این می تواند شروعی برای برنامه ریزی محتوا (ایجاد محتوای جدید یا بهینه سازی محتواهای قدیمی) باشد.

سایت RankingGap

RankingGap یکی از جدیدترین و منحصربه‌فردترین ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی است که به کاربران اجازه می دهد بررسی شکاف کلمات کلیدی را به راحتی و به صورت کارآمد انجام دهند. در حقیقت این ابزار 4 دیدگاه برای تحلیل کلمات کلیدی را در یک نمای کلی ارائه می دهد. این دیدگاه ها عبارتند از:

  • Common: کلمات کلیدی را نشان می دهد که شما و رقبایتان برای آنها رتبه گرفته اید.
  • Missing: کلمات کلیدی را کشف کنید که همه رقبای شما برای آنها دارای رتبه هستند، به جز شما.
  • Gap: کلمات کلیدی را که شما و برخی از رقبایتان از دست داده اید را نمایش می‌دهد.
  • Unique: کلمات کلیدی را که فقط شما در بین رقبای خود دارای رتبه دارید را نمایش می‌دهد.

سایت BiQ Rank Intelligence

برای به دست آوردن فقط کلمات کلیدی رتبه بندی شده با کیفیت بالا، باید برای خود و رقبای خود پروفایل ایجاد کنید. این کار تعیین محدوده برای رتبه بندی جستجو و search volume می شود. سپس، فهرست کلمات کلیدی رتبه بندی رقبای خود را مرور کنید و ببینید کدام کلمات کلیدی از کلمات کلیدی شما حذف شده است. این راه برای شناسایی فرصت های محتوای جدید بسیار عالی خواهد بود.

 

مطلب پیشنهادی: گوگل ترندز چیست؟

 

روش پیدا کردن شکاف کلمات کلیدی از طریق سرچ گوگل

یکی دیگر از روش های پیدا کردن از طریق تکنیک های جستجو در گوگل است. شما می توانید کلمات اول یک ساختار رایج سوال را با یک حرف در گوگل جستجو کنید. برای مثال «چگونه ب»، «نحوه ر» و.. . در حین سرچ شما پیشنهادهای گوگل را برای کامل کردن جمله ی خود خواهید دید. هر کدام را می توانید انتخاب کنید و نتایجی که گوگل برای شما می آورد را بررسی کنید. این موضوعات پیشنهادی گوگل از جستجوی مکرر کاربران به وجود می آیند و احتمال این که مطلبی دقیقا با همان موضوعات در هیچ سایتی هنوز نوشته نشده باشد، زیاد است. وقتی به چنین موضوعی بر می خورید، شما یک کیورد گپ پیدا کرده اید که با نوشتن مطلب درباره آن شانس زیادی برای به دست آوردن رتبه بالا دارید. 

همچنین با جستجوی یک موضوع رقابتی، شما سوالات متداول درباره آن خواهید دید یا در پایین صفحات جستجو، موضوعات مرتبط و سرچ شده توسط کاربران را خواهید دید که ممکن است کسی به آن ها نپرداخته باشد. به این شکل شما همان شکاف طلاییِ کلمات کلیدی را پیدا کرده اید.

جستجوی کیورد گپ

 

چگونه کیورد گپ پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن کیورد گپ نیازی نیست که یک متخصص در زمینه سئو باشید. اما داشتن یک سئوکار حرفه ای در کنار شما همیشه برای تحلیل نتایج و ایجاد لیستی از کلمات کلیدی هدف مفید است.

بررسی رقبا

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، حالا وقت آن رسیده که فهرستی از حداقل دو تا سه رقیب که استراتژی جذب ترافیک ارگانیک قوی دارند ایجاد کنید. زمانی که لیست را تهیه کردید، وقت آن است که کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا را تحلیل کنید. با تحلیل دقیق می‌توانید کلمات کلیدی‌ای که به هدف مشترک شما مربوط می شوند و برای شما هم کارآمد هستند را پیدا کنید. توجه داشته باشید که در مرحله بررسی کلمات کلیدی رقبا، حتما به میزان و تعداد استفاده از کلمات کلیدی نسبت به حجم محتوا توجه داشته باشید.

انتخاب ابزار بررسی شکاف کلمات کلیدی

برای انجام تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی به حداقل یک ابزار سئو نیاز دارید. انتخاب ابزار سئو بسته به نیازهای شما و در نهایت به انتخاب شماست. ممکن است حتی به چند ابزار سئو برای تحلیل و رسیدن به کلمات کلیدی ایده‌آل نیاز داشته باشید. برای این کار هر یک از ابزارهایی که در بالا معرفی کردیم را می توانید بررسی و انتخاب کنید.

تنظیم لیست کلمات کلیدی

ابزار خود را باز کنید و دامنه وب سایت خود را وارد کنید. سپس رقبای اصلی خود را وارد کرده و مقایسه کنید. ابزار بررسی شکاف کلمات کلیدی به شما لیستی از کلمات کلیدی را نشان می دهد که رقبای شما با آن ها رتبه دارند و شما هم در SERP یا نتایج جستجو برای همان کلمات ظاهر می شوید.

اگر از Semrush استفاده می کنید، به منوی سمت چپ رفته و از ابزار کیورد گپ استفاده کنید. Semrush همچنین میزان استفاده از کلمات کلیدی، دشواری رقابت درهر کلمه کلیدی، میزان رقابت و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) را در میان معیارهای دیگر به شما نشان می دهد. برای تجزیه و تحلیل عمیق، خروجی را به صورت فایل دانلود کنید تا بتوانید راحت تر مرتب سازی و جستجو کنید.

 

مطلب پیشنهادی: افزونه های سئو برای وردپرس

 

تحلیل نتایج جستجو

اکنون باید تعیین کنید که کجا می توانید بیشترین ارزش را از کلمات کلیدی خود دریافت کنید. ابزاری که انتخاب می کنید بخشی از کار را برای شما انجام می دهد.

به عنوان مثال، Semrush بخشی دارد که بهترین فرصت ها را برای کلمات کلیدی که سایت شما از دست داده است و همچنین کلمات کلیدی ضعیف، نشان می دهد. کلمات کلیدی ای که در آنها ضعیف هستید، می تواند جایی باشد که شما رتبه دارید، اما نسبت به بقیه رقبا رتبه پایین تری دارید.

برای کشف فرصت ها، به دنبال کلمات کلیدی باشید که:

  • بسیار مرتبط با کسب و کار و وب سایت شما هستند.
  • به طور مرتب توسط مخاطبان هدف شما جستجو می شوند.
  • نه بیش از حد رقابتی، اما هنوز هم ارزش بالایی دارند.
  • به راحتی با استفاده از محتوای موجود پر می شود یا ایجاد محتوای جدید برای آن آسان است.
کیورد گپ

شناسایی فرصت ها

وقتی تازه بررسی خود را شروع می کنید، ابتدا باید روی کلمات کلیدی ضعیف (weak) و گمشده (missing) تمرکز کنید. دلیلش هم این است که در کلمات ضعیف رقبای شما رتبه بالاتری نسبت به شما دارند. در کلمات کلیدی گمشده کلماتی هستند که رقبای شما برای آنها رتبه گرفته اند و شما اصلاً برای آنها رتبه‌ای نگرفته اید.

هنگام برنامه ریزی سئو محتوا، این کار به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا نیاز به به‌روزرسانی صفحه موجود یا ایجاد صفحه جدید دارید یا خیر. به طور کلی، می توانید از این قانون پیروی کنید:

  • ضعیف = تازه کردن مطالب قدیمی
  • گم شده = ایجاد محتوای جدید

تازه کردن مطالب موجود هم، کاری بسیار ظریف است که به یک فرد حرفه ای نیاز دارد. می پرسید چرا؟ صفحات موجود به طور قطع با برخی کلمات مشخص ایندکس شده اند؛ حتی صفحاتی که به نظرتان ضعیف هستند و با کلمات کلیدی‌ای که هدف اصلی شما نبودند رتبهای به دست نیاوردند. برای بهینه سازی محتوای موجود، قطعا استخدام متخصص بهینه سازی محتوا ضروری است.

 

مطلب پیشنهادی: محتوای همیشه سبز چیست؟

 

تحلیل و مقایسه رقبا به صورت صفحه محور

شما تا اینجا موضوعاتی را می شناسید که در آن شما و یک یا چند رقیب مقالات مشابهی دارید. حال می خواهید مشخص کنید که آنها چه کاری را درست انجام می دهند و آن را تکرار کنید. برای فهمیدن این موضوع، تجزیه و تحلیل صفحه محور را انجام دهید. می‌توانید URL دقیق صفحه یک رقیب را وارد کنید و آن را با صفحه مشابه خود مقایسه کنید تا ببینید چه چیزی را ممکن است از دست داده باشید. شما در هر حال یا آن کلمات کلیدی را به صفحه خود اضافه می کنید یا یک صفحه با طراحی کاملاً جدید ایجاد می کنید و شروع به جذب یا به قولی قاپیدن ترافیک رقبا می کنید.😉 این همچنین می تواند به شما کمک کند تا بهترین کلمات کلیدی را برای دنبال کردن انتخاب کنید. می‌توانید دقیقاً ببینید چه عباراتی ترافیک را به آن صفحه هدایت می‌کنند و تصمیم بگیرید که آیا ارزش نوشتن محتوای جدید با همین عنوان را دارد یا خیر. 

اجرای نتایج بررسی

چگونه متوجه می شوید که یک صفحه موجود را به روز کنید یا یک صفحه جدید ایجاد کنید؟ چه نوع محتوایی به طور موثر مشتریان را از رقبای شما جذب می کند؟ اینجاست که سئو نه یک علم، بلکه به یک هنر تبدیل می شود.

برای تعیین برنامه اقدام خود، محتوای برتر را که قبلاً برای آن کلمه کلیدی رتبه به دست آورده است را تجزیه و تحلیل کنید و به دنبال موارد زیر بگردید:

  • نوع محتوا (فیلم، وبلاگ، گالری و …)
  • حجم محتوا و سازماندهی
  • سرفصل ها و کلمات کلیدی استفاده شده

آیا محتوایی دارید که قبلاً به این معیارها رسیده باشد؟ برای استفاده از کلمات کلیدی جدید می توانید آن را به روز کنید. اگر این کار را نکنید، باید محتوای جدیدی را با کمک متخصص ایجاد کنید.

 

و در پایان

رشد ارگانیک برای کسب و کار شما بسیار مهم است، اما همیشه ساده نیست. در آینده‌ی در حال تحولِ سئو، درک و پرداختن به شکاف کلمات کلیدی یا کیورد گپ برای دستیابی به رشد ارگانیک پایدار از روش های بسیار کارآمد است. با شناسایی کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه دارند اما شما هنوز به آنها نپرداخته‌اید، می توانید فرصت های جدیدی را کشف کنید. در نتیجه به جذب بازدیدکنندگان بیشتر، بهبود رتبه بندی جستجوی خود و در نهایت افزایش نرخ تبدیل دست خواهید یافت. با استفاده از تحلیل شکاف کلمات کلیدی به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از استراتژی سئو خود به راحتی می توانید نظاره‌گر پیشرفت‌ چشمگیری در حضور آنلاین خود باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب سوگند صادقی
من نویسنده محتوا به زبان های فارسی و انگلیسی هستم و به نوشتن، به ویژه درباره موضوعات جدید علاقه دارم.

دیدگاه شما

بدون دیدگاه