راهنمای رفع خطاهای گوگل سرچ کنسول (وبمستر)

11 آبان 1401 - آخرین بروزرسانی: 19 آذر 1402
خطاهای گوگل سرچ کنسول

عناوین مقاله

زمان تقریبی مطالعه: 29 دقیقه

گوگل سرچ کنسول یک برنامه ی کاربردی رایگان است که به شما امکان شناسایی و حل هر مشکل احتمالی در حین  خزش و تلاش گوگل برای ایندکس کردن وب سایت شما در نتایج جستجو را می‌دهد. همچنین به شما می‌گوید که کدام صفحات سایت به خوبی رتبه‌بندی می‌شوندند و گوگل کدام صفحات را نادیده گرفته است.

یکی از قدرتمندترین ویژگی‌های این ابزار، Index Coverage Report است. لیستی از تمام صفحات سایت شما را که گوگل سعی در خزش و ایندکس کردن آنها داشته، به همراه هر مشکلی که در طول مسیر با آن مواجه شده را به شما نشان می‌دهد.

وقتی گوگل در حال خزش در سایت شما است، یعنی صفحات شما در حال بررسی هستند تا مشخص شود که آیا اطلاعات آنها ارزش ایندکس شدن را دارد یا خیر؟ ایندکس کردن به این معنی است که آن صفحات، توسط خزنده گوگل (یا Googlebot) تجزیه و تحلیل شده و در سرورهای ایندکس ذخیره شده اند. بنابراین واجد شرایط برای قرار گیری در جستجوهای موتورهای جستجو هستند.

اگر در زمینه ی سئو، فنی نیستید، شاید در مواجهه با خطاهای احتمالی سردرگم شوید. بنابراین این مجموعه مفید از نکات را برای راهنمایی شما گردآوری کردیم. همچنین گزارش‌های  Mobile Usability و Core Web Vitals را بررسی خواهیم کرد.

قبل از این که به هر یک از این مشکلات بپردازیم، در اینجا خلاصه‌ای سریع از چیستی  گوگل سرچ کنسول و نحوه شروع کار با آن آورده شده است.

 

شروع کار با گوگل سرچ کنسول

تأیید دامنه (Domain Verification)

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، باید مطمئن شوید که مالکیت وب سایت خودتان را در  گوگل سرچ کنسول تأیید کرده‌اید. این مرحله را به شدت پیشنهاد می‌کنیم، زیرا به شما امکان مشاهده همه زیردامنه‌های تحت سایت اصلی شما را می‌دهد.

از تأیید تمام نسخه‌های دامنه خودتان مطمئن شوید. این نسخه‌ها شامل موارد زیر است:

  • http://yourdomain.com
  • https://yourdomain.com
  • http://www.yourdomain.com
  • https://www.yourdomain.com
  • و سایر زیر دامنه‌های غیر www از جمله yourdomain.com، info.yourdomain.com و غیره.

گوگل هر یک از این تغییرات را به عنوان یک وب سایت جداگانه در نظر می‌گیرد، بنابراین اگر هر نسخه را تأیید نکنید، به احتمال زیاد، برخی از اطلاعات مهم را از دست خواهید داد.

 

بررسی Index Coverage Report

هنگامی‌که وب سایت خودتان را تأیید کردید، به گزارش Index Coverage مراجعه کنید.

بررسی Index Coverage Report

توصیه می‌شود تا در ابتدا روی نسخه اصلی وب سایت خودتان متمرکز شوید. یعنی همان نسخه‌ای که هنگام بازدید از وب سایت خودتان در مرورگر مشاهده می‌کنید. با این حال، در نهایت، باید همه نسخه‌ها را بررسی کنید.

توجه: بسیاری از سایت‌ها، کاربران را از یک نسخه به نسخه دیگر هدایت می‌کنند، بنابراین به احتمال زیاد این تنها نسخه‌ای است که گوگل می‌تواند در آن بخزد و ایندکس کند. بنابراین، اکثر مشکلات عیب یابی را به همراه خواهد داشت.

 

مطلب پیشنهادی: افزایش سرعت ایندکس سایت

 

داشبوردی را خواهید دید که عملکرد شما در نتایج جستجو، پوشش ایندکس و پیشرفت‌ها را نشان می‌دهد. روی OPEN REPORT در گوشه سمت راست بالای نمودار Index coverage کلیک کنید.

داشبورد گزارش پوششی

اینجاست که می‌توانید تمام مسائل فنی که به طور بالقوه مانع از رتبه‌بندی وب‌سایت شما در نتایج جستجو می‌شوند را عمیقاً بررسی کنید. چهار نوع مشکل وجود دارد: خطا (Error)، مورد تأیید با هشدار (Valid with warnings)، مورد تأیید (Valid) و حذف شده یا شامل نشده (Excluded).

خطاهای گوگل سرچ کنسول

در ادامه، هر یک از مسائل غیرمعمول و اقدامات لازم را بررسی خواهیم کرد. این لیست از اسناد رسمی ‌گوگل برداشته شده که خواندنش را به شدت توصیه می‌کنیم.

هنگامی ‌که مشکل را حل کردید، باید با دنبال کردن روال حل مشکل که در ابزار تعبیه شده، گوگل را از اصلاح مشکلات مطلع کنید. مراحل انجام این کار را در انتهای مقاله شرح داده‌ایم.

 

لیست خطاهای گوگل سرچ کنسول

اگر خزنده گوگل یا ربات گوگل، هنگام تلاش برای خزیدن در سایت شما با مشکلی مواجه شود و صفحه‌ای از وب سایت شما را درک نکند، تسلیم می‌شود و به راهش ادامه می‌دهد. یعنی صفحه شما ایندکس نمی‌شود و برای جستجوگران قابل مشاهده نخواهد بود، که به شدت بر عملکرد جستجوی شما تأثیر می‌گذارد.

در اینجا به برخی از این خطاها اشاره می‌شود:

  • Server Error (5xx)
  • Redirect Error
  • Blocked by robots.txt
  • Marked ‘noindex’
  • Soft 404
  • Unauthorized request (401)
  • Not Found (404)
  • Crawl Issue

نحوه رفع خطای سرور یا Server Error (5xx):

سرور شما هنگام درخواست صفحه یک خطای 500 سطحی را ارائه می‌دهد.

خطای 500 به این معنی است که مشکلی در سرور یک وب سایت رخ داده که مانع از انجام درخواست شما شده است. در این حالت، چیزی در سرور شما مانع از بارگذاری صفحه توسط گوگل شده است.

ابتدا صفحه را در مرورگر خودتان بررسی کنید و ببینید آیا می‌توانید آن را بارگیری کنید. اگر می‌توانید، به احتمال زیاد مشکل خود به خود حل شده است، اما باید تأییدش کنید.

به تیم فناوری اطلاعات یا شرکت میزبان خود ایمیل بزنید و بپرسید که آیا سرور در روزهای اخیر دچار قطعی شده است یا تنظیماتی وجود دارد که مانع از دسترسی Googlebot و سایر خزنده‌ها به سایت شده است.

نحوه رفع خطای ریدایرکت:

یعنی URL خطای ریدایرکت دارد. می‌تواند یکی از این موارد باشد: یک زنجیره ریدایرکت خیلی طولانی داشته، یک لوپ ریدایرکت داشته، URL ریدایرکت در نهایت از حداکثر طول URL بیشتر شده یا یک URL بد یا خالی در زنجیره ریدایرکت وجود دارد.

این خطا در اصل به این معنی است که ریدایرکت شما کار نمی‌کند. حالا برو درستش کن!

یک سناریوی رایج این است که URL اصلی شما چند بار تغییر کرده است، بنابراین ریدایرکت‌هایی وجود دارد که به سمت ریدایرکت هدایت می‌شوند. مثال: http://yourdomain.com به http://www.yourdomain.com ریدایرکت می‌شود که سپس به https://www.yourdomain.com ریدایرکت می‌شود.

 

مطلب پیشنهادی: انواع ریدایرکت

 

گوگل باید در حجم زیادی از محتوا بخزد، بنابراین دوست ندارد زمان و تلاش خود را برای خزیدن در این نوع لینک‌ها تلف کند. با اطمینان از اینکه ریدایرکت شما مستقیماً به URL نهایی می‌رود، این مشکل را حل کنید و تمام مراحل میانی را حذف کنید.

رفع خطاها

رفع خطای Blocked by robots.txt:

یعنی URL درخواستی توسط robots.txt مسدود شده است.

شما این صفحه را برای ایندکس شدن ارسال کردید، اما صفحه توسط robots.txt مسدود شده است. سعی کنید صفحه را با استفاده از تستر robots.txt آزمایش کنید.

یک خط کد در فایل robots.txt شما وجود دارد که به گوگل می‌گوید اجازه خزیدن در این صفحه را ندارد. اگر واقعاً می‌خواهید این آدرس ایندکس شود، خط مربوطه را در فایل robots.txt خود پیدا کرده و حذف کنید.

اگر این کار را نکردید، فایل sitemap.xml خودتان را بررسی کنید تا ببینید آیا URL مورد نظر در آنجا ایندکس شده است یا خیر. اگر هست آن را بردارید. گاهی اوقات افزونه‌های وردپرس صفحاتی را به فایل نقشه سایت شما وارد می‌کنند که متعلق به آنها نیست.

رفع خطای Marked ‘noindex’ :

یعنی URL ارسالی، دارای علامت noindex است.

شما این صفحه را برای ایندکس شدن ارسال کردید، اما صفحه دارای دستورالعمل  noindex در متا تگ یا پاسخ HTTP است. اگر می‌خواهید این صفحه ایندکس شود، باید تگ یا پاسخ HTTP را حذف کنید.

در این حالت، در حال ارسال سیگنال‌های ترکیبی به گوگل هستید. «من را ایندکس کن… نه، نکن!» کد منبع صفحه را بررسی کنید و به دنبال کلمه «noindex» بگردید. اگر آن را مشاهده کردید، به CMS (سیستم مدیریت محتوا) خودتان بروید و به دنبال تنظیمات حذف این مورد بگردید، یا راهی برای تغییر مستقیم کد صفحه پیدا کنید.

همچنین می‌توان یک صفحه را از طریق یک پاسخ هدر HTTP از طریق X-Robots-Tag از ایندکس خارج کرد. اگر در کار با ابزارهای توسعه‌دهنده راحت نیستید، تشخیص آن کمی‌پیچیده‌تر است.

به نظر می‌رسد که URL ارسال شده یک Soft 404 است:

شما این صفحه را برای ایندکس شدن ارسال کردید، اما سرور آن را Soft 404 در نظر گرفته است.

خطای Soft-404

اینها از نظر گوگل، صفحات معیوبی هستند، ولی به درستی پاسخ 404 Not Found را نشان نمی‌دهند. اینها در دو صورت ظاهر می‌شوند:

1.یک صفحه دسته بندی دارید که محتوایی در آن دسته وجود ندارد. مانند یک قفسه خالی در یک فروشگاه مواد غذایی است.

2.تم وب سایت شما به طور خودکار صفحاتی را ایجاد می‌کند که نباید وجود داشته باشند.

باید این صفحات را به صفحات 404 مناسبی تبدیل کنید، آنها را به مکان جدیدی ریدایرکت کنید یا آنها را با محتوای واقعی پر کنید.

رفع خطای Unauthorized request (401):

در این حالت، URL ارسال شده، درخواست غیرمجاز (401) را برمی‌گرداند.

شما این صفحه را برای ایندکس ارسال کردید، اما گوگل یک پاسخ 401 (غیر مجاز) دریافت کرده است. یا الزامات مجوز برای این صفحه را حذف کنید، یا به Googlebot اجازه دهید تا با تأیید هویت به صفحات شما دسترسی پیدا کند.

این اخطار معمولاً زمانی فعال می‌شود که گوگل سعی می‌کند در صفحه‌ای را بخزد که فقط برای یک کاربر قابل دسترسی است. نمی‌خواهید که گوگل منابع خزش را برای خزیدن در این URL‌ها هدر دهد، بنابراین باید مکان آن لینک در وب‌سایت خودتان را پیدا کنید و آن را از ایندکس گوگل حذف کنید.

این تغییر، باید در نقشه سایت شما ثبت شود، بنابراین ابتدا آنجا را بررسی کنید.

URL ارسالی یافت نشد یا Not Found (404):

در این حالت، یک URL ناموجود را برای ایندکس شدن ارسال کردید.

اگر صفحه ای را از وب سایت خودتان حذف کنید، اما فراموش کرده‌اید تا آن را از نقشه سایت خودتان حذف کنید، احتمالاً این خطا را مشاهده خواهید کرد. می‌توان با نگهداری منظم فایل نقشه سایت، از بروز این خطا جلوگیری کرد.

URL ارسال شده دارای مشکل خزش (Crawl Issue) است:

شما این صفحه را برای ایندکس شدن ارسال کردید و گوگل با یک خطای خزیدن نامشخص مواجه شده که به هیچ یک از دلایل دیگر مربوط نمی‌شود. سعی کنید صفحه را با استفاده از ابزار URL Inspection رفع اشکال کنید.

چیزی مانع از گوگل برای دانلود و رندر کامل محتویات صفحه شما شده است. همانطور که توصیه می‌شود از ابزار Fetch as Google استفاده کنید و به دنبال مغایرت‌ها بین آنچه گوگل رندر می‌کند و آنچه هنگام بارگذاری صفحه در مرورگر خودتان می‌بینید، بگردید.

اگر صفحه شما برای بارگذاری محتوا به شدت به جاوا اسکریپت وابسته است، شاید مشکلش همین است. بیشتر موتورهای جستجو هنوز جاوا اسکریپت را نادیده می‌گیرند و گوگل هنوز در این زمینه کامل عمل نمی‌کند. زمان بارگذاری طولانی صفحه و منابع مسدود شده دیگر، مقصران احتمالی این خطا هستند.

 

ایندکس هشدارهای گوگل سرچ کنسول

هشدارها به اندازه خطاها جدی نیستند، اما همچنان باید به آنها توجه کنید. شاید گوگل تصمیم بگیرد تا محتوای ایندکس‌شده در اینجا را ایندکس‌ کند یا نکند، اما اگر هشدارهای گوگل سرچ کنسول را برطرف کنید، می‌توانید شانس ایندکس شدن محتوای خودتان را افزایش دهید و احتمالاً رتبه‌بندی را بهبود ببخشید.

ایندکس شده، اگرچه توسط robots.txt مسدود شده است:

این صفحه با وجود مسدود شدن توسط robots.txt باز هم ایندکس شده است.

فایل robots.txt شما به نوعی مانند پلیس راهنمایی و رانندگی برای موتورهای جستجو است. این فایل به برخی از خزنده‌ها اجازه می‌دهد تا از سایت شما عبور کنند و دیگران را مسدود می‌کند. می‌توانید خزنده‌ها را در سطح دامنه یا صفحه به صفحه مسدود کنید.

متأسفانه، این هشدار خاص را همیشه می‌بینیم. معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی سعی می‌کند یک ربات بد را مسدود کند و قوانینی بیش از حد سختگیرانه وضع کند.

مسدود شده توسط روبات‌ها (Blocked By Robots)

با این که وب‌سایت در نتایج جستجو باقی مانده، ولی اسنیپت آن چندان مطلوب نیست. زیرا گوگل قادر به دیدن تگ عنوان، توضیحات متا یا محتوای صفحه نیست.

مسدود شده توسط ربات‌ها

بنابراین، چگونه این هشدار را برطرف می‌کنید؟ بیشتر اوقات، این هشدار زمانی رخ می‌دهد که هر دوی این موارد وجود دارد: یک دستور Disallow در فایل robots.txt و یک متا تگ noindex در HTML صفحه دارید. شما از دستورالعمل noindex استفاده کرده‌اید تا به موتورهای جستجو بگویید که در یک صفحه نخزند، همچنین خزنده‌ها را در فایل robots.txt از مشاهده این صفحات منع کرده‌اید. اگر خزنده‌های موتورهای جستجو به این URL‌ها دسترسی پیدا نکنند، نمی‌توانند دستورالعمل noindex را ببینند.

برای حذف این URL‌ها از ایندکس و رفع Indexed، اگرچه با اخطار robots.txt مسدود شده است، باید دستور Disallow برای این URL‌ها را در فایل robots.txt خودتان حذف کنید. سپس خزنده‌ها دستورالعمل noindex را می‌بینند و این صفحات را از ایندکس حذف می‌کنند.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین ابزارهای سئو

 

ایندکس URL‌های معتبر سرچ کنسول

این قسمت به بخش سالم سایت شما اشاره دارد. گوگل صفحات ایندکس شده در اینجا را با موفقیت کراول و ایندکس کرده است. با این که اینها مشکلی ندارند، اما همچنان خلاصه ای سریع از معنای هر وضعیت را به شما ارائه خواهیم داد.

ارسال و ایندکس شده (Submitted and indexed):

شما URL را برای ایندکس شدن، ارسال کردید و ایندکس شده است.

می‌خواستید صفحه ایندکس شود، بنابراین در مورد آن به گوگل گفتید و آنها کاملاً آن را درک کردند. به آنچه می‌خواستید رسیدید.

ایندکس شده، ولی در نقشه سایت ثبت نشده است (Indexed, not submitted in sitemap):

یعنی URL توسط گوگل کشف و ایندکس شده است.

گوگل این صفحات را پیدا کرد و تصمیم گرفت آن‌ها را ایندکس کند، اما شما آن‌طور که می‌توانستید این کار را ساده نکردید. گوگل و سایر موتورهای جستجو ترجیح می‌دهند تا محتوای مد نظر برای ایندکس شدن را در نقشه سایت قرار دهید. انجام این کار به طور بالقوه می‌تواند فرکانس کراول گوگل در محتوای شما را افزایش دهد که احتمال رسیدن به رتبه‌های بالاتر و ترافیک بیشتر را افزایش می‌دهد.

ایندکس شده؛ و به عنوان کنونیکال علامت گذاری شده است:

URL ایندکس شده است. از آنجایی که URL‌های تکراری دارید، توصیه می‌کنیم صریحاً این URL را به عنوان کنونیکال علامت گذاری کنید.

URL تکراری نمونه‌ای از صفحه‌ای است که به چند طریق قابل دسترسی است. مثال‌های رایج عبارتند از زمانی که یک صفحه هم با و هم بدون اسلش یا با پسوند فایل در پایانش، قابل دسترسی است. چیزی شبیه yoursite.com/index.html و yoursite.com که هر دو به یک صفحه منتهی می‌شوند.

 

URL‌های حذف شده از گوگل سرچ کنسول

اینها صفحاتی هستند که گوگل آنها را پیدا کرده، اما به انتخاب خودش، ایندکس نشده‌اند. در بیشتر موارد، اینها صفحاتی هستند که شما صریحاً به گوگل گفته‌اید تا ایندکس نکند. سایرشانن صفحاتی هستند که شاید واقعاً بخواهید ایندکس کنید، اما گوگل آنها را نادیده گرفته زیرا به اندازه کافی ارزشمند نبودند.

مسدود شده با تگ «noindex»:

زمانی که گوگل سعی کرده تا صفحه را ایندکس کند با دستورالعمل «noindex» مواجه شده، بنابراین آن را ایندکس نکرده است. اگر نمی‌خواهید صفحه ایندکس شود، این کار را به درستی انجام داده‌اید. اگر می‌خواهید این صفحه ایندکس شود، باید دستورالعمل noindex را حذف کنید.

مسدود شده با تگ noindex

این یکی خیلی سرراست است. اگر واقعاً می‌خواستید این صفحه ایندکس شود، آنها به شما می‌گویند که دقیقاً چه کاری باید انجام دهید.

اگر نمی‌خواهید صفحه ایندکس شود، هیچ اقدامی‌ لازم نیست، اما شاید بخواهید در وهله اول با حذف هر گونه لینک داخلی، از خزیدن گوگل در صفحه جلوگیری کنید. این کار باعث جلوگیری از هدر رفتن منابع موتورهای جستجو در صفحه‌ای که نباید با آن وقت بگذرانند، می‌شود و بیشتر روی صفحاتی که باید، تمرکز می‌کنند.

مسدود شده توسط ابزار حذف صفحه (removal tool):

صفحه در حال حاضر با درخواست حذف URL مسدود شده است.

شخصی در شرکت شما مستقیماً از گوگل درخواست کرده تا این صفحه را با استفاده از ابزار حذف صفحه خودتان، حذف کند. این  شرایط موقتی است، بنابراین در نظر بگیرید که صفحه را حذف کنید و به آن اجازه دهید تا خطای 404 را نشان دهد، یا اگر می‌خواهید آن را مسدود نگه دارید، برای دسترسی به آن نیازمند به ورود به سیستم هستید. در غیر این صورت، شاید گوگل دوباره آن را ایندکس کند.

مسدود شده توسط robots.txt:

این صفحه با فایل robots.txt برای Googlebot مسدود شد.

اگر صفحه ای در نتایج جستجو ایندکس شود، اما ناگهان با یک فایل robots.txt مسدود شود، گوگل معمولاً صفحه را برای مدتی در ایندکس نگه می‌دارد. این کار به این دلیل است که بسیاری از صفحات به طور تصادفی مسدود می‌شوند و گوگل دستور noindex را به عنوان بهترین سیگنال برای اینکه آیا می‌خواهید محتوا حذف شود یا نه ترجیح می‌دهد.

اگر صفحه برای مدت طولانی مسدود باقی بماند، گوگل صفحه را رها می‌کند. این شرایط احتمالاً به این دلیل است که اگر نتوانند در سایت شما بخزند، قادر نخواهند بود اسنیپت‌های جستجوی مفیدی را برای سایت شما ایجاد کنند، که برای هیچ سایتی خوب نیست.

 

مطلب پیشنهادی: بودجه خزش چیست؟

 

مسدود شده به دلیل unauthorized request (401):

این صفحه با درخواست مجوز، دسترسی Googlebot را مسدود کرده است (پاسخ 401). اگر می‌خواهید Googlebot در این صفحه بخزد، یا الزامات مجوز را حذف کنید یا با تأیید هویت به Googlebot اجازه دهید تا به صفحات شما دسترسی داشته باشد.

یک اشتباه رایج این است که به صفحاتی در یک سایت جدید (staging.yoursite.com یا beta.yoursite.com) لینک داده می‌شود، در حالی که یک سایت هنوز در حال ساخت است، اما فراموش می‌کنید که آن لینک‌ها را به محض راه اندازی سایت، به‌روزرسانی کنید.

سایت خودتان را برای این URL‌ها جستجو کنید و آنها را اصلاح کنید. اگر صفحات زیادی در سایت خودتان دارید، پس شاید برای انجام این کار به کمک تیم فناوری اطلاعات نیاز پیدا کنید. ابزارهای خزنده مانند Screamingfrog SEO Spider به شما کمک می‌کنند تا سایت خودتان را به صورت انبوه اسکن کنید.

ناهنجاری خزش (Crawl anomaly):

یک ناهنجاری نامشخص هنگام واکشی این URL رخ داده است. این خطا می‌تواند به معنای یک کد پاسخ در سطح 4xx یا 5xx باشد.

خزش هنجار

شاید این مشکل نشانه‌ای از مشکل طولانی مدت سرور شما است. ببینید آیا صفحه در مرورگر شما قابل دسترسی است یا خیر و سعی کنید از ابزار بازرسی URL استفاده کنید. شایدبخواهید با شرکت میزبان خودتان چک کنید تا تأیید کنند که هیچ مشکل اساسی در پایداری سایت شما وجود ندارد.

در تشخیص این مشکل در بسیاری از وب‌سایت‌ها، متوجه شده‌ایم که URLهای مورد نظر اغلب:

  • بخشی از یک زنجیره ریدایرکت؛
  • صفحه‌ای که به صفحه‌ای با خطای 404 ریدایرکت شده و
  • صفحه‌ای که دیگر وجود ندارد و به خطای 404 می‌رسد، هستند.

اگر اتفاق خنده‌داری در ریدایرکت‌های شما رخ دهد، باید آن را پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که تنها یک مرحله در ریدایرکت وجود دارد و صفحه‌ای که URL شما به آن اشاره می‌کند به درستی بارگیری می‌شود و پاسخ می‌دهد. پس از رفع مشکل، مطمئن شوید که به عقب برگردید و صفحه را در گوگل، فراخوانی کنید تا محتوای شما دوباره کراول و ایندکس شود.

اگر صفحه به 404 رسید، مطمئن شوید که سرعت صفحه یا سرور مشکلی ندارد.

 

مطلب پیشنهادی: چک لیست سئو سایت

 

کراول یا خزیده شده – در حال حاضر ایندکس نشده است (Crawled – currently not indexed):

این صفحه توسط گوگل کراول شد، اما ایندکس نشده است. شاید در آینده ایندکس شود یا نشود. نیازی به ارسال مجدد این URL برای خزیدن نیست.

اگر این پیام را دیدید، محتوای خودتان را خوب بررسی کنید. آیا به پرسش جستجوگر پاسخ می‌دهد؟ آیا محتوا دقیق است؟ آیا تجربه خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهید؟ آیا به منابع معتبر لینک می‌دهید؟ آیا کس دیگری به آن لینک می‌دهد؟

یک چارچوب دقیق از تمام محتوای صفحه باید با استفاده از داده‌های ساختاریافته ایندکس شود. این کار به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا محتوای شما را ایندکس‌بندی کنند و در جست‌وجوهای آینده با اسنیپت برجسته نشان دهند.

بهینه سازی صفحه شانس کراول و ایندکس شدن را افزایش می‌دهد.

پیدا شده – در حال حاضر ایندکس نشده است (Discovered – currently not indexed):

این صفحه توسط گوگل پیدا شده، اما هنوز کراول نشده است.

url پیدا شده ولی ایندکس نشده

بنابراین گوگل URL را پیدا کرده، اما آن را برای خزیدن، ارزشمند نمی‌داند. اگر می‌خواهید این صفحه ترافیک جستجوی ارگانیک دریافت کند، بیشتر از داخل وب‌سایت خودتان به آن لینک دهید. حتما این محتوا را برای دیگران تبلیغ کنید. با این امید که بتوانید از وب سایت‌های خارجی، بک لینک بگیرید. [بخوانید: آموزش بک لینک سازی] لینک‌های خارجی به سمت محتوای شما نشان از ارزشمندی و قابل اعتماد بودنش برای گوگل است. بنابراین احتمال ایندکس شدن آن را افزایش می‌دهند.

صفحه جایگزین با تگ کنونیکال مناسب (Alternate page with proper canonical tag):

این صفحه کپی همان صفحه‌ای است که گوگل آن را به عنوان کنونیکال تشخیص می‌دهد و به درستی به آن صفحه اشاره می‌کند، بنابراین هیچ کاری در اینجا از شما ساخته نیست!

در اینجا همانطور که ابزار اصلاح خطاهای گوگل سرچ کنسول می‌گوید، واقعاً کاری برای انجام دادن وجود ندارد. اگر این پیام که یک صفحه با بیش از یک URL قابل دسترسی است، شما را آزار می‌دهد؛ ببینید آیا راهی برای ادغام وجود دارد یا خیر؟

مطلب پیشنهادی: تگ کنونیکال rel=canonical چیست؟

تکراری بدون کنونیکال انتخاب شده توسط کاربر (Duplicate without user-selected canonical):

این صفحه دارای موارد تکراری است که هیچ کدام به صورت کنونیکال علامت گذاری نشده‌اند. این صفحه، صفحه کنونیکالی نیست. شما باید به صراحت این صفحه را علامت گذاری کنید.

در اینجا گوگل حدس می‌زند که کدام صفحه را باید ایندکس کند. گوگل را وادار به حدس زدن نکنید. می‌توانید به صراحت به گوگل بگویید که کدام نسخه از یک صفحه باید با استفاده از تگ کنونیکال ایندکس شود.

صفحه تکراری غیر HTML ای (Duplicate non-HTML page):

یک صفحه غیر HTML (به عنوان مثال، یک فایل PDF) نسخه تکراری از صفحه دیگری است که گوگل آن را به عنوان کنونیکال علامت گذاری کرده است.

گوگل یک PDF را در سایت شما کشف کرده که حاوی اطلاعاتی مشابه با یک صفحه معمولی HTML است، بنابراین آنها فقط نسخه HTML را ایندکس کردند. به طور کلی، این همان چیزی است که شما می‌خواهید اتفاق بیفتد، بنابراین هیچ اقدامی لازم نیست. مگر اینکه به دلایلی ترجیح دهید تا آنها از نسخه PDF به جای آن استفاده کنند.

تکراری، گوگل کنونیکال متفاوتی را نسبت به کاربر انتخاب کرده است (Duplicate, Google chose different canonical than user:):

این URL برای مجموعه‌ای از صفحات به‌عنوان کنونیکال علامت‌گذاری می‌شود، اما گوگل فکر می‌کند که یک URL دیگر، استاندارد بهتری دارد.

گوگل در مورد این که کدام نسخه از صفحه باید ایندکس شود، با شما موافق نیست. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که مطمئن شوید تگ‌های کنونیکال را در همه صفحات تکراری دارید، این موارد کنونیکال سازگار هستند و فقط به صورت داخلی به کنونیکال خودتان لینک می‌دهید. سعی کنید از ارسال سیگنال‌های مختلط خودداری کنید.

زمانی شاهد این اتفاق هستیم که یک وب‌سایت یک نسخه از یک صفحه را به عنوان نسخه کنونیکال مشخص می‌کند، سپس کاربر را به نسخه دیگری هدایت می‌کند. از آنجایی که گوگل نمی‌تواند به نسخه‌ای که شما مشخص کرده‌اید دسترسی پیدا کند، احتمالاً اشتباه می‌کند و دستور شما را لغو می‌کند.

 

مطلب پیشنهادی: معماری سایت چیست؟

 

Not found (404):

این صفحه در صورت درخواست شدن، خطای 404 را نشان داده است. URL بدون هیچگونه درخواست صریح برای خزیدن، توسط گوگل بررسی شده است.

خطاهای یافت نشد زمانی اتفاق می‌افتد که گوگل سعی می‌کند تا در لینک یا URL قبلاً ایندکس‌شده بخزد که دیگر وجود ندارد. بسیاری از خطاهای 404 در وب، زمانی ایجاد می‌شوند که یک وب سایت لینک‌های خودش را تغییر می‌دهد، اما فراموش می‌کند که ریدایرکت‌ها را از نسخه قدیمی ‌به URL جدید تغییر دهد.

خطای not found 404

اگر جایگزینی برای صفحه‌ای که خطای 404 را ایجاد می‌کند در وب سایت شما وجود دارد، باید یک ریدایرکت دائمی‌ 301 از URL قدیمی ‌به URL جدید ایجاد کنید. این کار باعث می‌شود تا گوگل و کاربران شما، دیگر صفحه 404 را نبینند و لینک معیوبی را تجربه نکنند. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا اثر ترافیک جستجوی هدایت شده به صفحه قدیمی‌ را حفظ کنید.

اگر صفحه دیگر وجود ندارد، به URL اجازه دهید تا خطای 404 را بازگرداند، اما سعی کنید لینک‌های مربوط به آن را حذف کنید. هیچ کس لینک‌های معیوب را دوست ندارد.

صفحه به دلیل شکایت قانونی (legal complaint) حذف شد:

این صفحه به دلیل یک شکایت قانونی از ایندکس حذف شده است.

اگر وب سایت شما هک شده و به کدهای مخرب آلوده شده است، این احتمال وجود دارد که تعداد زیادی از این مشکلات را در گزارش‌های خودتان مشاهده کنید. هکرها عاشق ایجاد صفحاتی برای دانلود غیرقانونی فیلم و داروهای تجویزی هستند که دپارتمان‌های حقوقی شرکت‌های بزرگ به دنبال آن هستند و شکایت‌هایی را علیه آن‌ها ثبت می‌کنند.

اگر یکی از این موارد را دریافت کردید، فورا مطالب دارای حق چاپ را حذف کنید و مطمئن شوید که وب سایت شما هک نشده است. مطمئن شوید که همه افزونه‌ها به روز هستند، رمزهای عبور شما ایمن هستند و از آخرین نسخه CMS استفاده می‌کنید.

صفحه با ریدایرکت (Page with redirect):

URL یک ریدایرکت است، بنابراین به ایندکس اضافه نشده است.

اگر به نسخه قدیمی ‌یک URL لینک دهید که به یک URL جدید ریدایرکت می‌شود، گوگل همچنان آن URL را شناسایی کرده و در Coverage Report  قرار می‌دهد. به‌روزرسانی هر لینکی را با استفاده از نسخه قدیمی ‌URL در نظر بگیرید تا موتورهای جستجو، مجبور به ریدایرکت برای کشف محتوای شما نشوند.

در صف خزش (Queued for crawling):

صفحه در صف خزیدن است. چند روز دیگر دوباره بررسی کنید تا ببینید آیا کراول شده است یا خیر.

این خبر خوبی است! انتظار دارید تا به زودی محتوای خودتان را در نتایج جستجو ایندکس شده ببینید. از این زمان برای رفع سایر خطاهای گوگل سرچ کنسول استفاده کنید.

Soft 404:

درخواست صفحه، پاسخ soft 404 را برمی‌گرداند.

از نظر گوگل، این صفحات پوسته ای از نسخه قبلی خودشان هستند. بقایای چیز مفیدی که زمانی وجود داشت، اما دیگر وجود ندارد. شما باید این صفحات را به صفحه 404 تبدیل کنید یا شروع به پر کردن آنها با محتوای مفید کنید.

URL ارسالی حذف شد (Submitted URL dropped):

شما این صفحه را برای ایندکس شدن ارسال کردید، اما به دلیل نامشخصی از ایندکس حذف شده است.

شرح این موضوع بسیار مبهم است، بنابراین نمی‌توان با اطمینان گفت که چه اقدامی ‌باید انجام دهید. بهترین حدس ما این است که گوگل به محتوای شما نگاه کرده، مدتی آن را امتحان کرده، سپس تصمیم گرفته دیگر آن را ایندکس نکند.

صفحه را بررسی کنید و کیفیت کلی آن را نقد کنید. صفحه بی ارزش است؟ منسوخ شده؟ نادرست است؟ سرعت بارگذاری کندی داد؟ آیا سال‌ها به ان بی‌توجهی شده است؟ آیا رقبای شما چیز بسیار بهتری را ارائه کرده‌اند؟

سعی کنید محتوا را بازخوانی کرده و بهبود دهید. چند لینک جدید به صفحه اضافه کنید تا شاید منجر به ایندکس بندی مجدد صفحه شود.

تکراری، URL ارسالی به عنوان کنونیکال انتخاب نشده است (Duplicate, Submitted URL not selected as canonical):

URL در مجموعه‌ای از URL‌های تکراری بدون صفحه کنونیکال مشخص قرار دارد. شما صریحاً درخواست کردید که این URL ایندکس شود، اما چون تکراری است و گوگل فکر می‌کند که URL دیگری کاندیدای بهتری برای کنونیکال است، پس این URL را ایندکس نکرده است. در عوض، همان نشانی کنونیکال، منتخب خودش را ایندکس کرده است.

گوگل یک URL را که شما صریحاً از او خواسته بودید، کراول کرده، اما سپس به گوگل گفتید که یک نسخه تکراری از آن صفحه را باید ایندکس کند و به آن توجه نماید.

تصمیم بگیرید که کدام نسخه را می‌خواهید ایندکس کنید، آن را به عنوان نسخه کنونیکال تنظیم کنید. سپس سعی کنید هنگام لینک دادن به صفحه ای در مجموعه موارد تکراری، چه به صورت داخلی در وب سایت خودتان و چه به صورت خارجی، آن نسخه را ترجیح دهید.

 

نحوه بررسی گزارش Mobile Usability

همانطور که ترافیک وب و جستجوهای روزانه در تلفن همراه افزایش می ‎یابد، گوگل و سایر موتورهای جستجو هم بیشتر بر اهمیت قابلیت استفاده از تلفن همراه در هنگام تعیین رتبه بندی یک صفحه، متمرکز شده‌اند.

بررسی سازگاری با موبایل

گزارش Mobile Usability Report  در گوگل سرچ کنسول به شما کمک می‌کند تا به سرعت مشکلات سازگاری با تلفن همراه را شناسایی کنید. این مشکلات می‌تواند به تجربه کاربر شما آسیب برساند و مانع از دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر در وب سایت شود.

در بخش زیر برخی از رایج ترین مشکلات شناسایی شده در این گزارش و نحوه کار شما برای حل آنها را بررسی می‌کنیم.

وقتی پیج شما از پلاگین‌های ناسازگار استفاده می‌کند

این صفحه شامل پلاگین‌هایی مانند Flash است که توسط اکثر مرورگرهای تلفن همراه پشتیبانی نمی‌شود. توصیه می‌کنیم تا ظاهر و انیمیشن‌های پیج خودتان را با استفاده از فناوری‌های مدرن وب طراحی کنید.

در سال 2017، ادوبی اعلام کرد که پشتیبانی از Flash را تا پایان سال 2020 متوقف می‌کند. این کار یکی از آخرین میخ‌ها روی تابوت فلش ناسازگار با موبایل نبود؛ چون با مشکلات امنیتی هم مواجه بود. امروزه، فناوری‌های وب بهتر، سریع‌تر و کارآمدتر از Flash وجود دارند.

برای رفع این مشکل، یا باید عنصر Flash را با یک راه حل مدرن مانند HTML5 جایگزین کنید، یا اینکه محتوا را به طور کامل حذف کنید.

Viewport تنظیم نشده است

این خطا در گوگل سرچ کنسول یعنی بهبود Core Web Vitals در گوگل سرچ کنسولصفحه، ویژگی Viewport را ندارد. این ویژگی به مرورگرها می‌گوید که چگونه ابعاد و مقیاس صفحه را متناسب با اندازه صفحه تنظیم کنند. از آنجایی که بازدیدکنندگان سایت شما از دستگاه‌های مختلف با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش استفاده می‌کنند – از مانیتورهای بزرگ رومیزی گرفته تا تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند کوچک – صفحات شما باید با استفاده از تگ متا ویوپورت، یک viewport را ارائه کنند.

ویوپورت روشی فنی است تا مرورگر شما بداند که چگونه تصاویر و سایر عناصر وب سایت را به درستی مقیاس بندی کند تا در همه دستگاه‌ها عالی به نظر برسند. این کار احتمالاً به کمک یک توسعه‌دهنده نیاز دارد، مگر این که در HTML خبره باشید.

Viewport روی «device-width» تنظیم نشده است

صفحه دارای ویژگی viewport با عرض ثابت است، یعنی نمی‌تواند با اندازه‌های مختلف صفحه، هماهنگ شود. برای رفع این خطا، طراحی ریسپانسیو برای صفحات سایت خودتان را در نظر بگیرید و ویوپورت را مطابق با عرض و مقیاس دستگاه تنظیم کنید.

برخی از توسعه دهندگان در روزهای اولیه طراحی ریسپانسیو، به جای اینکه سایت را کاملاً ریسپانسیو کنند، آن را در جهت هماهنگی با تجربه‌های موبایلی تغییر می‌دادند. ویوپورت با عرض ثابت روشی عالی برای انجام این کار است، اما با ورود دستگاه‌های تلفن همراه بیشتر و بیشتر به بازار، این راه حل جذابیت کمتری پیدا کرد.

 

مطلب پیشنهادی: چک لیست طراحی ریسپانسیو سایت

 

گوگل اکنون از تجربیات وب ریسپانسیو استفاده می‌کند. اگر این مشکل را مشاهده می‌کنید، احتمالاً برخی از کاربران تلفن همراه خودتان را ناامید کرد‌ه‌اید و به طور بالقوه برخی از ترافیک ارگانیک را از دست داده‌اید. شاید وقت آن رسیده که با یک آژانس طراحی سایت تماس بگیرید یا فریلنسر را استخدام کنید تا وب سایت شما را ریسپانسیو کند.

محتوا گسترده تر از عرض صفحه نمایش است (Content wider than screen)

پیمایش افقی برای دیدن کلمات و تصاویر در صفحه ضروری است. این حالت، زمانی اتفاق می‌افتد که صفحات از مقادیر مطلق در اعلان‌های CSS استفاده می‌کنند، یا از تصاویری استفاده می‌کنند که به بهترین شکل با عرض خاص(مانند 980 پیکسل) طراحی شده‌اند. برای رفع این خطا، مطمئن شوید که صفحات از مقادیر نسبی عرض و موقعیت برای عناصر CSS استفاده می‌کنند و مطمئن شوید که تصاویر نیز می‌توانند مقیاس بندی شوند.

این شرایط معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که یک تصویر یا عنصر در صفحه شما برای دستگاه‌های تلفن همراه به درستی مقیاس بندی نمی‌شود. این حالت در وردپرس، معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که کپشن به یک تصویر اضافه می‌شود یا از یک پلاگین برای تولید عنصری استفاده می‌شود که بومی تم شما نیست.

راه آسان برای رفع این مشکل این است که به سادگی تصویر یا عنصر نامتناسب در دستگاه‌های تلفن همراه را حذف کنید. راه درست برای رفع آن این است که کد خودتان را تغییر دهید تا به عنصر ریسپانسیو برسید.

محتوا گسترده و ناخوانا

متن خیلی کوچک است (Text too small to read)

اندازه فونت صفحه آنقدر کوچک است که خوانا نیست. بازدیدکنندگان تلفن همراه برای خواندن باید رویش زوم کنند. پس از تعیین ویوپورت برای صفحات وب خودتان، اندازه فونت را به گونه ای تنظیم کنید که به درستی در ویوپورت مقیاس بندی شود.

به عبارت ساده، خواندن وب سایت شما در دستگاه‌های تلفن همراه بسیار سخت است. برای بررسی این تجربه، کافی است صفحه مورد نظر را در گوشی هوشمند بارگذاری کنید.

به گفته گوگل، یک قانون کلی خوب این است که صفحه در هر خطش بیش از 70 تا 80 کاراکتر (حدود 8 تا 10 کلمه) در دستگاه تلفن همراه نمایش ندهد. اگر بیشتر از این تعداد را می‌بینید، باید آن را اصلاح کنید.

عناصر قابل کلیک، خیلی نزدیک به همدیگر هستند (Clickable elements too close together)

این قسمت از گزارش گوگل سرچ کنسول حاوی نشانی‌های اینترنتی سایت‌هایی است که عناصر لمسی آنها، مانند دکمه‌ها و لینک‌های ناوبری به قدری به یکدیگر نزدیک هستند که کاربر تلفن همراه نمی‌تواند به راحتی و بدون ضربه زدن به عنصر کناری، به عنصر مورد نظر برسد. برای رفع این خطاها، از اندازه و فاصله مناسب دکمه‌ها و لینک‌های ناوبری و مناسب بودنشان برای بازدیدکنندگان تلفن همراه مطمئن شوید.

آیا تا به حال از یک وب سایت غیر ریسپانسیو با لینک های بسیار کوچک و غیر قابل استفاده، بازدید کرده‌اید؟ موضوع همین است. برای مشاهده این مشکل، سعی کنید صفحه را روی تلفن همراه بارگیری کنید و طوری رویش کلیک کنید که انگار یکی از مشتریان خودتان هستید. اگر پیمایش از یک صفحه به صفحه دیگر سخت است، و باید قبل از کلیک کردن، بزرگنمایی کنید، مطمئن باشید که مشکل دارید.

طبق توصیه گوگل، عناصر قابل کلیک شدن به اندازه‌ای در حدود 48 پیکسل نیاز دارند، که معمولاً حدود یک سوم عرض صفحه نمایش یا تقریباً به اندازه کف انگشت فرد است. جایگزینی لینک‌های متنی کوچک با دکمه های بزرگ را به عنوان یک راه حل آسان در نظر بگیرید.

 

نحوه بررسی گزارش Core Web Vitals

باید هر مشکلی در توانایی گوگل برای خزیدن و رتبه‌بندی ‌سایت خودتان را شناسایی و برطرف کنید. اما گوگل سرچ کنسول تجربه کاربری سایت شما را هم بررسی می‌کند.

گزارش Core Web Vitals در گوگل سرچ کنسول سرعت صفحه را به صفر می رساند. بر روی معیارهای کلیدی سرعت صفحه تمرکز دارد که کیفیت تجربه کاربر را اندازه گیری می کند تا بتوانید به راحتی هر فرصتی برای بهبود و اجرای تغییرات لازم در سایت خودتان را شناسایی کنید.

برای همه URL های موجود در سایت شما، گزارش سه معیار (LCP، FID و CLS) و وضعیت (ضعیف، نیازمند بهبود یا خوب) را نشان می‌دهد.

معیارهای Core Web Vitals

در ادامه پارامترهای گوگل برای تعیین وضعیت هر معیار آمده است. بیایید به هر یک از سه معیار و نحوه بهبود هر کدام نگاهی بیندازیم.

  • Largest Contentful Paint (LCP): مدت زمانی که طول می‌کشد تا بزرگترین عنصر محتوایی صفحه پس از باز کردن URL به کاربر نمایش داده شود.
  • First Input Delay (FID): مدت زمانی که مرورگر به یک تعامل (مانند کلیک کردن روی یک لینک) توسط کاربر پاسخ می‌دهد.
  • Cumulative Layout Shift (CLS): معیاری که نشان می‌دهد چند بار چیدمان سایت شما به طور غیرمنتظره تغییر می‌کند و منجر به تجربه کاربری ضعیف می‌شود.

Largest Contentful Paint (LCP)

این معیار به مدت زمانی اشاره دارد که نمایش بزرگترین عنصر محتوای  درون صفحه پس از باز کردن صفحه طول می‌کشد. اگر عنصر اصلی در مدت زمان معقول بارگیری نشود(زیر 2.5 ثانیه)، این شرایط به تجربه کاربری ضعیف کمک می‌کند زیرا هیچ چیز روی صفحه پر نمی‌شود.

First Input Delay (FID)

این معیار مدت زمانی است که مرورگر به تعامل کاربر(مانند کلیک کردن روی یک لینک و غیره) پاسخ می‌دهد. این یک معیار با ارزش است، زیرا نشانگر واکنش‌پذیری وب‌سایت شما است. اگر پاسخگویی عناصر تعاملی در صفحه بیش از حد طول بکشد، کاربر احتمالاً ناامید می‌شود.

(CLS) Cumulative Layout Shift

معیاری که نشان می‌دهد چند بار چیدمان سایت شما به طور غیرمنتظره در مرحله بارگذاری تغییر کرده است. CLS مهم است، زیرا تغییرات طرح‌بندی در هنگام تلاش کاربر برای تعامل با یک صفحه بسیار خسته‌کننده بوده و منجر به تجربه کاربری ضعیف می‌شود.

بهبود Core Web Vitals

یک راه ساده برای بررسی این معیارها در سطح صفحه و شناسایی و رفع آن‌ها، استفاده از Chrome DevTools است.

پس از شناسایی پیج مشکل دار در گوگل سرچ کنسول، به URL آن صفحه بروید و Control+Shift+C ( در ویندوز) یا Command+Shift+C ( در مک ) را فشار دهید. از طرف دیگر، می‌توانید در هر نقطه از صفحه کلیک راست کرده و بر روی «Inspect» کلیک کنید.

از آنجا، به گزینه منوی «Lighthouse» بروید.

بهبود Core Web Vitals

لایت‌هاوس صفحه را بررسی خواهد کرد و گزارشی را تهیه می‌کند و به عملکرد صفحه از 100 امتیاز می‌گیرد. مقادیری را برای LCP، FID، و CLS، علاوه بر سایر معیارهای مفید سرعت صفحه پیدا خواهید کرد.

نمره عملکرد لایت هاوس

بهترین بخش Google Lighthouse این است که توصیه‌های عملی برای بهبود معیارهای فوق به همراه Estimated Savings را ارائه می‌دهد.

توصیه های لایت هاوس

با توسعه دهنده یا طراح سایت خودتان مشورت کنید تا در صورت امکان تغییرات توصیه شده از جانب گوگل سرچ کنسول را اجرا کنید.

 

مطلب پیشنهادی: راهنمای افزایش سرعت سایت

 

چگونه به گوگل بگوییم که مشکلی را حل کرده‌ایم؟

همانطور که هر مشکل را بررسی می‌کنید، متوجه خواهید شد که با کلیک بر روی URL صفحه، پنل جدیدی در سمت راست صفحه شما باز می‌شود.

ه گوگل بگوییم که مشکلی را حل کرده‌ایم

لیست گوگل سرچ کنسول را مرور کنید تا مطمئن شوید که از آنچه می‌بینید راضی هستید. گوگل این لینک‌ها را در اینجا قرار داده تا از آنها استفاده کنید.

اگر مطمئن هستید که مشکل حل شده است، می‌توانید با کلیک بر روی VALIDATE FIX، فرآیند را به پایان برسانید.

ه گوگل بگوییم که مشکلی را حل کرده‌ایم

در این مرحله، ایمیلی از گوگل دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع می‌دهد فرآیند اعتبارسنجی آغاز شده است. این کار از چند روز تا چند هفته طول می‌کشد. البته این زمان به تعداد مشکلاتی که گوگل باید دوباره کراول کند، وابسته است.

اگر مشکل حل شود، به احتمال زیاد، محتوای شما ایندکس می‌‎شود و در نتایج جستجوی گوگل ظاهر خواهید شد. این یعنی شانس بیشتری برای هدایت ترافیک جستجوی ارگانیک به سمت سایت شما وجود دارد. حالا شما یک ابرقهرمان در زمینه بهینه سازی موتور جستجو هستید!

 

منبع

https://www.pepperlandmarketing.com/blog/google-search-console-errors

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب زینت فلاح
من زینت فلاح، ارشد روان سنجی هستم. بیش از ده ساله که ترجمه متون روانشناسی،مدیریت و فناوری رو انجام میدم. به تولید محتوای جدید علاقمندم و چند ساله که با کارلنسر همکاری دارم. https://www.karlancer.com/profile/1408

دیدگاه شما

بدون دیدگاه