ساخت عکس با هوش مصنوعی – معرفی بهترین ابزارها و سایت ها

21 دی 1402 - آخرین بروزرسانی: 20 فروردین 1403
ساخت عکس با هوش مصنوعی
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

این روزها هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت است و در کسب و کارهای زیادی مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفته است. یکی از مواردی که هوش مصنوعی در آن پیشرفت بسیار خوبی داشته است، ساخت عکس و تصاویر شبیه به دنیای واقعی می‌باشد. در واقع با استفاده از این ابزار، با تایپ چند کلمه می‌توان تصاویری با کیفیت بالا را دریافت کنید و در حوزه‌های مختلفی از آن استفاده کرد. اما در این مقاله، قصد داریم به معرفی چند ابزار ساخت تصویر با هوش مصنوعی، مزایا و معایب هر کدام بپردازیم.

 

ابزارهای ساخت عکس با هوش مصنوعی

ابزارهای ساخت عکس با هوش مصنوعی

ابزارهای هوش مصنوعی به ساخت تصاویر شبیه به واقعیت کمک می‌کنند. این ابزارها بر اساس الگوریتم‌های یادگیری عمیق کار می‌کنند و با استفاده از یک مجموعه داده بزرگ که از یکسری تصاویر و توضیحات مرتبط تشکیل شده‌اند، آموزش داده می‌شوند. همچنین، از ابزارهای هوش مصنوعی برای کارهای مختلفی مانند ایده پردازی پروژه‌های خلاقانه، تصویر سازی ایده‌ها و یا حتی پیاده سازی سناریوهای مختلف استفاده می‌شود. با استفاده از این تکنولوژی می‌توان تصویرسازی جذابی برای حیوانات، چشم اندازها، کاراکترها و مدلسازی‌های مختلف انجام داد. اما در ادامه به معرفی بهترین هوش مصنوعی برای ساخت عکس و ابزارهای کاربردی می‌پردازیم.

 

مطلب پیشنهادی: ساخت ویدئو با هوش مصنوعی

 

Midjourney

میدجورنی Midjourney یکی از ابزارهای معروف و پیشرفته برای ساخت تصویر با هوش مصنوعی است. Midjourney از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری عمیق بهره می‌برد تا تصاویر متفاوت و خلاقانه‌ای را براساس تصاویر موجود بسازد و همچنین می تواند آن‌ها را با یکدیگر ادغام و یا ویرایش کند.

برای استفاده از Midjourney نیازی به سخت‌افزار یا نرم‌افزار تخصصی ندارید، زیرا این برنامه کاملاً از طریق برنامه چت Discord کار می‌کند. تنها نقطه ضعف میدجرنی این است که برای مدتی به صورت رایگان کار می‌کند و پس از یک بازه زمانی کاربران باید پلن‌های مختلفی را برای ایجاد تصاویر خریداری کنند.

مزایای Midjourney

  • سهولت در استفاده
  • کیفیت بالای تصاویر ارائه شده
  • تنوع سبک‌ها مانند رئالیسم، انتزاعی، فانتزی و…

معایب Midjourney

  • پرداخت هزینه
  • محدودیت‌های فنی (گاها در ایجاد تصاویر با رزولوشن بالا دچار مشکل می‌شود)

 

مطلب پیشنهادی: هوش مصنوعی گوگل جمنای

 

Canva AI

ساخت عکس با کانوا

هوش مصنوعی عکس ساز کانوا همچنان در حال توسعه است، اما می‌تواند برای ایجاد تصاویر و محتوای بصری با کیفیت بالا استفاده شود. Canva AI می‌تواند برای افراد با هر سطح دانش یا مهارتی، مفید باشد. روزانه میلیون‌ها نفر برای خلق تصاویر از هوش مصنوعی کانوا استفاده می‌کنند و دلیل این محبوبیت و استقبال، یادگیری راحت و سازگاری بالای کانوا است. با استفاده از هوش مصنوعی کانوا 4 تصویر در رابطه با متن توصیفی خود دریافت خواهید کرد که می‌توانید نزدیک‌ترین گزینه به ایده خود را انتخاب کنید.

مزایای Canva AI

  • سرعت و کارایی
  • خلاقیت بالا
  • مقرون به صرفه و دسترسی راحت

معایب Canva AI

  • محدودیت برای ایجاد تصاویر پیچیده
  • پرداخت هزینه

 

مطلب پیشنهادی: هوش مصنوعی گوگل بارد چیست؟

 

DALL-E2

DALL-E2 یک مدل زبانی بزرگ (LLM) و از محصولات OpenAI است که می‌تواند تصاویری را بر اساس توضیحات متنی ایجاد کند. این مدل با استفاده از یک مجموعه داده عظیم از تصاویر و متن آموزش دیده است و می‌تواند تصاویری با کیفیت بالا و جزئیات دقیق ایجاد کند. دال ای 2 همچنان در حال توسعه است، اما پتانسیل این ابزار برای خلق تصاویر جذاب بسیار بالا است. استفاده از این ابزار به طور کلی رایگان است. اما، برای استفاده از امکانات بیشتر و خروجی با کیفیت از تصاویر باید ماهانه چیزی حدود 15 دلار پرداخت کنید.

مزایای DALL-E2

  • خلاقیت بالا
  • سرعت
  • کارایی

معایب DALL-E2

  • عدم دقت (این ابزار گاها تصاویری با رنگ یا سایز اشتباه ایجاد می‌کند.)

 

مطلب پیشنهادی: آیا هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین نویسنده‌ها شود؟

 

Stable Diffusion

ساخت عکس با هوش مصنوعی

Stable Diffusion یک مدل یادگیری ماشینی است که برای تولید تصاویر با شرح متن استفاده می‌شود. این مدل با استفاده از یک فرآیند به نام “Diffusion” کار می کند که در آن ابتدا با یک تصویر تصادفی شروع می کند و سپس به تدریج آن را به تصویری تبدیل می‌کند که با توضیحات متنی ارائه شده مطابقت دارد.

این ابزار تصویر سازی با هوش مصنوعی در سال 2022 راه اندازی شد و همچنان در حال توسعه است. علاوه بر ایجاد تصاویر، می‌توانید از این ابزار برای ایجاد فیلم‌ها و انیمیشن‌ها نیز استفاده کنید. کیفیت تصاویر تولید شده توسط Stable Diffusion به کیفیت توضیحات متنی شما و همچنین به اندازه و پیچیدگی مدل Stable Diffusion مورد استفاده کاملاً بستگی دارد.

مزایای Stable Diffusion

  • توانایی تولید تصاویر با کیفیت بالا
  • ایجاد تصاویر خلاقانه و جذاب
  • با استفاده از Stable Diffusion، می‌توانید بر روی فرایند تولید تصویر کنترل داشته باشید. یعنی می‌توانید تنظیماتی مانند شدت رنگ، وضوح و یا سایر پارامترهای تصویر را تغییر دهید.

معایب Stable Diffusion

  • تصویرسازی با این ابزار کمی زمانبر است.
  • گاهاً تصاویر تولید شده دارای اشکالاتی است که باید آن‌ها را برطرف کنید.

 

مطلب پیشنهادی: هوش مصنوعی گروک چیست؟

 

Bing Image Creator

Bing Image Creator یک ابزار هوش مصنوعی ساخت عکس است که به شما امکان می‌دهد تصاویری را از طریق متن ایجاد کنید. شما می‌توانید از image creator برای ایجاد تصاویر خلاقانه، هنری یا حتی تصاویر واقع گرایانه استفاده کنید. ابزار Image Creator از یک مدل زبانی بزرگ استفاده می‌کند که می‌توانید برای توصیف‌های ساده تا داستان‌های پیچیده از آن کمک بگیرید. علاوه بر این، با Image Creator می‌توانید مشخصاتی مانند زاویه تصاویر، نوع نور، نوع دوربین عکاسی و… را مشخص کنید.

مزایای Bing Image Creator

  • رایگان
  • پشتیبانی از طیف گسترده ای از فرمت‌های تصویری (JPEG، PNG، GIF، BMP، TIFF و RAW)
  • دارای ویژگی‌های ویرایش پیشرفته تصویر
  • دارای رابط کاربری عالی

معایب Bing Image Creator

  • Image Creator یک ابزار نسبتاً سنگین است و می تواند منابع زیادی از سیستم را مصرف کند و ممکن است برای رایانه‌های کمی مشکل ساز باشد.
  • Bing Image Creator از برخی از ویژگی‌های پیشرفته ویرایش تصویر مانند لایه‌ها، ماسک‌ها و جلوه‌های ویژه پشتیبانی نمی‌کند.

 

dream by wambo

ساخت عکس با ابزارهای هوش مصنوعی

Dream by WOMBO یک پلتفرم آنلاین و اپلیکیشن موبایل برای تصویر سازی با هوش مصنوعی است. این ابزار از یک مدل یادگیری عمیق برای تبدیل متن به تصویر استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند با وارد کردن یک متن و انتخاب یک سبک هنری، یک تصویر خلاقانه و منحصر به فرد تولید کنند. در نسخه رایگان Dream by WOMBO، کاربران می‌توانند هر بار یک تصویر دریافت کنند. نسخه پولی این ابزار نیز در دسترس است که به کاربران امکان می‌دهد تا هر تعداد تصویری که می‌خواهند دریافت کنند. همچنین، کاربران با تهیه نسخه پولی این ابزار به ویژگی‌های بیشتری مانند دسترسی به مجموعه‌ای بزرگتر از سبک‌های هنری دسترسی خواهند داشت.

مزایای dream by wambo

  • راحتی در استفاده
  • خلاقیت بالا
  • این ابزار می تواند تفاوت‌های ظریف را در رنگ و نور درک کند و عکس های شما را به طور طبیعی و واقعی جلوه دهد.

معایب dream by wambo

  • عدم سازگاری با همه دستگاه ها
  • کیفیت تصاویر تولید شده توسط Dream by Wambo ممکن است همیشه بالا نباشد.
  • Dream by Wambo به شما امکان کنترل زیادی بر فرآیند تولید تصاویر را نمی‌دهد.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین سایت‌ های تبدیل متن به عکس

 

Adobe Firefly

Adobe Firefly یکی از ابزارهای هوش مصنوعی ساخت عکس است که توسط شرکت Adobe توسعه یافته است. این ابزار هنوز در مرحله بتا قرار دارد، اما دارای دو ابزار اصلی Generative Fill و Text to Style است. Firefly بر روی یک مجموعه داده عظیم از تصاویر و متن آموزش دیده است و می تواند تصاویری با کیفیت بالا و خلاقانه تولید کند. این ابزار برای هنرمندان، طراحان و هر فردی که به دنبال ایجاد تصاویر جدید و منحصر به فرد است، یک ابزار عالی و کاربردی می‌باشد.

 

سخن نهایی

هوش مصنوعی عکس ساز می‌تواند برای ایجاد تصاویری که از عکس‌های واقعی قابل تشخیص نیستند، استفاده شود. این کار با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین انجام می‌شود که می‌توانند از داده‌های عظیم برای ایجاد تصاویر جدید با ظاهری مشابه استفاده کنند. در این مقاله به معرفی ابزارهای کاربردی برای تصویر سازی با هوش مصنوعی پرداختیم که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را برای یکبار هم که شده امتحان کنید تا از این تکنولوژی لذت ببرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب ژاله برومند
توسعه محتوا، سئو و سوشیال مدیا مارکتینگ از علایق من هست و برای رسیدن به موفقیت و بهترین‌ها همیشه در تلاش هستم. در کنار تلاش برای رسیدن به موفقیت، همواره سعی در بروزرسانی اطلاعاتم دارم و کمک میکنم تا بین رقبای کسب و کار خودتون بدرخشید و برندی متمایز داشته باشید. برای شروع یک تجربه جدید، با من در ارتباط باشید. https://www.karlancer.com/profile/182210

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • سحر
    25 دی 1402

    Midjourney از همشون قوی تر و بهتره. ولی پولی شده