هوش مصنوعی گوگل بارد چیست؟ | نحوه استفاده از Google Bard

21 آبان 1402 - آخرین بروزرسانی: 02 دی 1402
گوگل بارد چیست؟

عناوین مقاله

زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه

امروزه استفاده از هوش مصنوعی، عمیق‌ترین فناوری است که بشر بر روی آن کار می‌کند. این تکنولوژی، تولیدکنندگان محتوا را برای ساخت انواع محتوا یازی می‌دهد، به پزشکان در سراسر دنیا کمک می‌کند که بیماری‌ها را زودتر تشخیص دهند، به کسب و کارها کمک می‌کند تا از موقعیت‌ها و فرصت‌های پیش روی خود به درستی استفاده کنند و فرصت‌های جدیدی را در اختیار میلیون‌ها انسان در سراسر جهان قرار می‌دهد. به همین علت، گوگل نیز این فرصت را غنیمت شمرده و برای فراهم نمودن یک سیستم سازماندهی شده برای دسترسی کاربران به اطلاعات مفید قدمی مثبت برداشته است.

گوگل بر روی یک سیستم هوش مصنوعی مکالمه‌ای که توسط LaMDA پشتیبانی می‌شود و با نام Bard آن را معرفی کرده است، کار می‌کند. هوش مصنوعی گوگل بارد از منابع متفاوتی مانند نشریات، مقالات علمی، کتاب‌ها، صفحات وب و… برای پاسخ به سوالات کاربران استفاده می‌کند. این ابزار در واقع یک موتور جستجوی حرفه‌ای است که توسط شرکت گوگل برای ارائه پاسخ‌های واقعی با دارا بودن قابلیت درک زبان طبیعی و روزمره کاربران فعالیت می‌کند. بارد یک تکنولوژی پیشرفته برای ساده کردن موضوعات پیچیده در جهان است. برای مثال؛ با گوگل بارد برای یک کودک 9 ساله می‌توانید به زبان عامیانه و روزمره از اکتشافات جدید از تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا توضیح دهید و به زبان کودکانه مسائل را شرح دهید. سایت هوش مصنوعی گوگل بارد در ابتدا به صورت آزمایشی برای رفع خطا و ایرادات فقط در دسترس افراد مورد اعتماد قرار گرفت. پس از سپری شدن این مراحل، گوگل این فناوری را در سال 2023 برای پاسخ به سوالات کاربران در زمینه‌های مختلف منتشر کرد.

 

هوش مصنوعی گوگل بارد چیست؟

هوش مصنوعی گوگل بارد، زندگی میلیاردها انسان را در سراسر جهان تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این تکنولوژی به کاربران اجازه می‌دهد تا مانند چت جی پی تی برای سوالات خود پاسخ‌هایی واقعی و منطقی دریافت کنند. علاوه بر این، با استفاده از هوش مصنوعی گوگل، پاسخ‌های طبیعی‌تر و بهتری دریافت خواهید کرد. چرا که، این تکنولوژی با استفاده از یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی تحلیل زبان طبیعی ساخته شده است و به همین علت، کاربران با زبان روزمره و طبیعی خود قادر به برقراری ارتباط با این سرویس خواهند بود.

 

مطلب پیشنهادی: آیا هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین نویسنده‌ها شود؟

 

هوش مصنوعی گوگل با چه روشی کار می‌کند؟

در توسعه و ارتقای محصولات هوش مصنوعی، گوگل از داده‌ها و الگوریتم‌های ML (یادگیری ماشین) برای توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی کمک می‌گیرد که این الگوریتم‌ها می‌توانند به راحتی الگوها را تشخیص دهند، پیش بینی کنند و سپس محتوای اصلی در خواست شده از سمت کاربران را تولید کنند.
هوش مصنوعی گوگل، داده‌های خود را را از تعاملات کاربران و دیگر داده‌های جمع‌آوری‌شده از موتور جستجوی خود و سایر سرویس‌ها مانند Google Maps و Google Photos استخراج می‌کند و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سپس داده‌های موجود را پردازش و پاکسازی کرده و برای تجزیه و تحلیل آماده سازی می‌شوند. در ادامه، الگوریتم‌های ML مجموعه اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده و به استخراج اطلاعات مهم می‌پردازند و پس از آموزش، این الگوریتم‌ها بر روی اطلاعات جدید آزمایش می‌شوند. در صورتی که این الگوریتم‌ها، مطابق با استانداردها و قوانین Google عمل کنند، در محصولات Google مانند Google Assistant ادغام می‌شوند. با این دستیار، هوش مصنوعی گوگل می‌تواند دستورات کاربران را با دقت بالا پردازش کند و یک مکالمه طبیعی را با کاربران ایجاد کند.

 

گوگل بارد Google Bard  بهتر است یا چت جی پی تی ChatGPT؟

چت جی پی تی بهتره یا گوگل بارد

پاسخ کوتاه به این سوال این است که هر دو مدل زبانی دارای نقاط قوت و ضعف خود هستند. چت جی پی تی در تولید متن خلاقانه و طولانی‌تر مانند نوشتن شعر، داستان و کد بهتر است. اما گوگل بارد در پاسخ به سوالات و تکمیل وظایف کوتاه‌تر، مانند ترجمه زبان‌ها و خلاصه‌ نویسی از مقالات، بهتر عمل می‌کند.

ویژگی ChatGPT 

Google Bard

منبع داده‌ها متن و اینترنت متن و اینترنت، پایگاه داده دانش گوگل
کاربردها تولید متون خلاقانه، تکمیل وظایف پاسخ به سوالات، تکمیل وظایف
نقاط ضعف ممکن است حاوی اطلاعات نادرست یا توهین آمیز باشد ممکن است پاسخ های کوتاه یا کلیشه‌ای باشد
نقاط قوت تولید متن خلاقانه، انعطاف پذیری دقت، جامعیت

در واقع، انتخاب بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای حوزه‌های مختلف به نیازهای خاص شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک مدل زبانی هستید که متن خلاقانه‌تری تولید کند، چت جی پی تی گزینه بهتری است. اگر به دنبال ابزاری هستید که بتواند به سوالات شما پاسخ دهد یا وظایف را به صورت دقیق و جامع انجام دهد، بارد گوگل گزینه بهتری است. چت جی پی تی را می‌توان برای تولید متون خلاقانه مانند شعر و داستان استفاده کنید و بارد گوگل را برای پاسخ به سوالات و یا خلاصه‌ای از یک مقاله خبری استفاده کنید.

یکی از اهداف اصلی گوگل، حفظ تسلط مداوم موتور جستجوی خود است. ChatGPT یک فناوری هوش مصنوعی مولد است که از NLP برای مکالمه با کاربران و پاسخ به سؤالات استفاده می کند. در حالی که گوگل یک سیستم هوش مصنوعی مولد را به عنوان بخشی از موتور جستجوی خود ندارد و در حال توسعه برنامه های کاربردی مدل زبان برای رقابت با ChatGPT است.

 

مطلب پیشنهادی: برنامه نویسی با ChatGPT

 

مزایا و معایب گوگل بارد

گوگل بارد بر روی مجموعه‌ای از داده‌های عظیم از متن و کد آموزش دیده است و می‌تواند طیف گسترده‌ای از وظایف را انجام دهد. این فناوری در نوشتن انواع مختلفی از محتوای خلاقانه، پاسخ به سوالات علمی، ترجمه زبان‌های مختلف کدنویسی، قطعات موسیقی و… مسلط است. اما همچنان این فناوری در حال توسعه و بروزرسانی اطلاعات است.

مزایای گوگل بارد

قابلیت یادگیری و سازگاری: گوگل بارد می‌تواند از طریق تعامل با کاربران یاد بگیرد که چگونه سازگاری بهتری پیدا کند. این بدان معناست که می‌تواند پاسخ‌های خود را با گذشت زمان و با ارتباط با کاربران متعدد بهبود بخشد.

دسترسی آسان: استفاده از هوش مصنوعی گوگل رایگان است و از طریق وب و بات تلگرام، قابل دسترس تمامی افراد است.

معایب گوگل بارد

دقت: سایت هوش مصنوعی گوگل همچنان در حال توسعه است و گاهی اوقات می‌تواند پاسخ‌های نادرستی ارائه دهد. در صورتی که پاسخ گوگل بارد برای شما مبهم یا گیج کننده بود، از منابع دیگر برای تأیید آن نیز استفاده کنید.

نداشتن خلاقیت انسانی: گوگل بارد، سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی است، اما ممکن است خلاقیت، انعطاف و توانایی انسان را در حوزه‌های مختلف نداشته باشد.

کیفیت پایین خروجی: ممکن است هنگام پرسیدن سوال از هوش مصنوعی گوگل، گاهاً با پاسخ‌های بی کیفیتی مواجه شوید و یا حتی خروجی‌های نهایی بی ارزش و یا نامناسب باشند.

 

چگونه از هوش مصنوعی گوگل بارد استفاده کنیم؟

قبل از آموزش استفاده از بارد، باید بدانید گوگل بارد برای ایران در دسترس نیست و باید آیپی کشورهای دیگر را امتحان کنید. نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که گوگل بارد در حال حاضر اپلیکیشن رسمی ندارد.
برای استفاده از گوگل بارد باید وارد سایت bard.google.com شوید و بر روی گزینه Try Bard کلیک کنید. بهتر است برای استفاده از این ابزار هوش مصنوعی از مرورگر کروم استفاده کنید و اکانت خود را Sign-in کنید. سپس باید قونین و شرایط گوگل را برای استفاده از بارد قبول کنید.
در مرحله بعد باید تیک گزینه Opt in to receive بزنید و بروی Continue کلیک کنید. در واقع، این قسمت برای مطلع شدن آپدیت‌ها و پردازش داده‌های شخصی شما در این ابزار است. پس از انجام تمامی این مراحل، می‌توانید با گوگل بارد به راحتی کار کنید.

گزینه‌های مهم در گوگل بارد

پس از Sign-in در بارد، می‌توان در قسمت Enter a prompt here  سوالات خود را وارد کرده و پاسخ‌های گوگل را دریافت کنید. بارد می‌تواند به سوالات شما به صورت متنی، کد و یا هر فرمت دیگری پاسخ دهد. علاوه بر این، در گوگل بارد می‌توانید به جای تایپ کردن بر روی میکروفون کنار Enter a prompt here کلیک کنید و سوالات خود را بپرسید.

در قسمت راست بالای صفحه یک چرخ دنده وجود دارد که در آن گزینه‌هایی مانند Use dark theme ،Response in Real Time و غیره وجود دارد. این گزینه‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

گوگل بارد

  • Use dark theme: در این قسمت می‌توانید رنگ صفحه را بر روی تم رنگی مشکی و یا سفید قرار دهید.
  • Response in Real Time: با این گزینه می‌توانید از بارد پاسخ‌هایی بدون تاخیر دریافت کنید.
  • Your Public Link: در این قسمت می‌توانید لینک چت‌هایی را که برای به اشتراک گذاشتن با دیگران ساخته‌اید، مشاهده کنید.

گزینه‌های دیگری نیز برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل بارد وجود دارد که این گزینه‌ها شامل؛

  • Reset Chat برای بازگردانی چت بارد به حالت اولیه
  • Bard Activity برای مدیریت فعالیت‌های انجام شده توسط کاربران
  • قسمت FAQ برای بررسی سوالات متداول.
  • گزینه View other drafts برای دسترسی به سایر پاسخ‌های ممکن برای درخواست

همچنین از بات bard_kpbot نیز می‌توانید برای استفاده از گوگل بارد در تلگرام استفاده کنید.

 

آیا گوگل بارد از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟

ممکن است این سوال برای شما نیز پیش بیاید که آیا گوگل بارد از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و آیا قابلیت پاسخ به زبان فارسی را دارد؟ در پاسخ باید گفت؛ بارد امکان پاسخگویی به سوالات فارسی را دارد و بر روی متون فارسی در هر زمینه‌ای مسلط است. بنابراین می‌توانید با استفاده از زبان فارسی، با این ابزار کاربردی صحبت کنید. همچنین می‌توانید هوش مصنوعی گوگل را برای اندروید و IOS به راحتی استفاده کنید و با زبان فارسی برای سوالات خود پاسخ مناسبی بیابید. در حال حاضر، گوگل بارد از بیش از 40 زبان دنیا پشتیبانی می‌کند که زبان فارسی یکی از آن‌ها است.

 

مطلب پیشنهادی: میدجورنی چیست؟

 

گوگل بارد برای چه افرادی مناسب است؟

مهم نیست که چه مدرک تحصیلی دارید و یا در چه حوزه‌ای مشغول به فعالیت هستید. چرا که گوگل بارد در تمامی زمینه‌ها دانش بالایی دارد. گوگل بارد به افراد زیر در زمینه‌های متفاوت کمک می‌کند:

  • کارمندان برای کمک گرفتن در انجام وظایف و حل مشکلات
  • افراد علاقه‌مند به دانش و در جستجوی پاسخ به سوالات عمومی و تخصصی خود
  • دانشجویانی که نیاز به جستجو در رابطه با موضوعات تحقیقاتی و یا آموزشی دارند

 

اصول و قوانین مهم گوگل بارد

اصول و قوانین مهم گوگل بارد

Google AI در سال 2018 اصول و قوانینی را برای این فناوری اتخاذ کرد و اعلام کرد که این فناوری نباید برای افراد آسیب زننده باشد. در حالی که گوگل نسبت به پتانسیل هوش مصنوعی خوشبین می‌باشد، بر روی این که فناوری‌های پیشرفته می‌توانند چالش‌های مهمی را ایجاد کنند نیز، تاکید کرده است و باید به وضوح، متفکرانه و مثبت به این مسائل پرداخت. از طرفی دیگر، اهمیت محتوا در سئو سایت بسیار بالا است و منجر به پیشرفت کسب و کار شما در بازه زمانی مشخص می‌شود. به همین علت، گوگل بارد نیز در تلاش است تا حد امکان محتوای بروز و اطلاعات درستی را در اختیار کاربران قرار دهد. اما همچنان از ارائه مواردی که ممکن است برای افراد مشکل ساز شود، خودداری می‌کند. این موارد شامل:

  • گوگل بارد بر خلاف هنجارهای بین المللی و حقوق بشر فعالیت نمی‌کند.
  • محتوای مضر یا خطرناک، مانند محتوایی که ممکن است به افراد آسیب برساند یا به آنها آسیب برساند.
  • در فضاهایی که از سلاح برای آسیب به دیگران استفاده شود.
  • محتوای تبعیض‌آمیز و توهین‌آمیز: مانند محتوایی که بر اساس نژاد، مذهب، جنسیت، گرایش جنسی، قومیت یا هر عامل دیگر تبعیض قائل می‌شود.
  • محتوای نادرست یا گمراه‌کننده: مانند محتوایی که ادعا می‌کند چیزی درست است، در حالی که شواهدی برای اثبات آن در هیچ جایی وجود ندارد.

 

مروری بر ابزارهای دیگر گوگل

ابزارهای گوگل

در این قسمت مختصراً به بررسی ابزارهای دیگر گوگل می‌پردازیم.

  • Google Ads و DoubleClick از یک سیستم مناقصه خودکار مبتنی بر ML استفاده می‌کنند.
  • Google Assistant یک نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که به عنوان یک دستیار صوتی برای گوشی‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند عمل می‌کند.
  • گوگل کروم از فناوری هوش مصنوعی استفاده می کند تا به کاربران مرورگر بخش‌هایی از ویدیوهای مربوط به جستجوهای قبلی‌شان را نشان دهد، این قابلیت توسط برخی از رقبای مرورگر نیز پذیرفته شده است.
  • حالت رانندگی Google Maps تخمین می‌زند که یک شخص به کجا می رود و بدون اینکه کاربر دستوری دهد، حرکت می کند.
  • Google Photos از یک موتور توصیه مبتنی بر هوش مصنوعی برای پیشنهاد عکس‌هایی که ممکن است کاربر بخواهد به اشتراک بگذارد، استفاده می‌کند.
  • جستجوگر گوگل از یادگیری عمیق برای تطبیق الگوریتم‌های جستجو بر اساس دانش، تجزیه و تحلیل استفاده می کند.
  • Google Smart Reply از هوش مصنوعی زبان‌گرا برای پیشنهاد پاسخ‌های ایمیلی متناسب با نیازهای کاربر استفاده می‌کند.

 

مطلب پیشنهادی: الگوریتم RankBrain گوگل چیست؟

 

جدیدترین ابزار هوش مصنوعی گوگل  “جمینی”

هوش مصنوعی جدیدی از گوگل با نام Gemini اخیراً منتشر شده که رقیب سر سخت و جدیدی برای ChatGPT OpenAI است. گوگل “جمینی” را یک ابزار چند وجهی می‌داند و این به این معنی است که Gemini می‌تواند داده‌هایی فراتر از متن را آموزش ببیند. علاوه بر این، Gemini قادر به تکمیل مسائل پیچیده در ریاضی، فیزیک، زبان‌های برنامه نویسی مختلف و سایر زمینه‌های تخصصی است. این ابزار همچنان در حال توسعه است و پتانسیل تغییر زندگی میلیون‌ها انسان را در سراسر کره زمین دارد.

 

مقایسه گوگل بارد و گوگل جمینی

مقایسه گوگل بارد و جمینی

Google Bard و Google Gemini هر دو مدل‌های زبان بزرگ (LLM) هستند که توسط گوگل توسعه یافته‌اند. این دو ابزار هوش مصنوعی بر روی حجم عظیمی از داده‌های متنی آموزش دیده‌اند و می‌توانند محتوای خلاقانه‌ای تولید کنند، زبان‌های متفاوتی را ترجمه کنند و به سؤالات شما در زمینه‌های مختلفی پاسخ دهند.

کاربردها: قابلیت‌های یادگیری ماشین خودکار BARD این امکان را می‌دهد که در حوزه‌های مختلفی که نیاز به طراحی موثر دارند، مورد استفاده قرار گیرد. از سوی دیگر، Gemini برای صنایع خلاق انتخاب بهتری است و به هنرمندان، طراحان و تولید کنندگان محتوا ابزارهایی برای ایجاد محتوای بصری منحصر به فرد و واقعی ارائه می‌دهد.

خروجی نهایی: خروجی BARD شامل مدل‌های یادگیری ماشینی آموزش‌دیده است، در حالی که Gemini تصاویر و محتوای بصری متناسب با نیازهای خاص تولید می‌کند.

مقیاس پذیری: مقیاس پذیری BARD و Gemini با یکدیگر کمی متفاوت است. BARD مجموعه داده‌های پیچیده را مدیریت می‌کند و مدل‌های بهینه را جستجو می‌کند، در حالی که Gemini بر تولید تصاویر متنوع و با کیفیت بالا تمرکز می‌کند.

 

جدیدترین آپدیت‌های گوگل بارد (2023.12.18)

گوگل بارد به تازگی دو آپدیت جدید را منتشر کرده که در این قسمت به بررسی هر دو مورد به صورت مفصل می‌پردازیم.

آپدیت افزونه‌های Brad به زبان‌های جدید

گوگل بارد به تازگی اعلام کرد که کاربران می‌توانند برای دسترسی به اطلاعات مفید، برنامه‌ها و سرویس‌های Google را به زبان ژاپنی و کره‌ای، علاوه‌ بر انگلیسی، استفاده کنند. علاوه بر این، «افزونه‌های Bard» به شما این امکان را می‌دهند اطلاعات مفیدی را از YouTube مانند «پروازها»، «هتل‌ها»، و Maps دریافت کنید. حتی گوگل بارد در آپدیت جدید می‌تواند به‌آسانی محتوای شخصی شما را در Gmail و Drive بررسی، خلاصه و به آن‌ها پاسخ دهد. همچنین، می‌توانید با فعال کردن تنظیمات افزونه‌ها براساس نیازهایتان، حریم خصوصی خود را کنترل کنید.

زبان‌های برنامه نویسی جدید

گوگل بارد هم اکنون علاوه بر زبان Python، به ۱۸ زبان برنامه‌نویسی ازجمله C++،‏ Javascript،‏ Ruby،‏ SQL، و Swift مسلط است.  

 

سوالات متداول

گوگل بارد چیست؟

گوگل بارد یک هوش مصنوعی مولد است که با تحلیل درخواست کاربر، تولید محتوای متنی متناسب انجام می‌دهد. این هوش مصنوعی با استفاده از داده‌های بزرگ و متنوعی که توسط گوگل جمع‌آوری شده‌اند، آموزش دیده و می‌تواند با تحلیل ساختار و مفهوم درخواست کاربر، پاسخ مناسبی را تولید کند.

کاربرد گوگل بارد چیست؟

گوگل بارد همچنان در حال توسعه است، اما به سرعت در حال بروزرسانی و پیشرفت است. علاوه بر این، گوگل بارد برای حوزه‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • ترجمه زبان‌
  • پاسخ به سؤالات
  • ایجاد محتوای خلاقانه
  • پشتیبانی در فرآیندهای تصمیم‌گیری
  • تولید متن، مانند مقالات، شعرها، داستان‌ نویسی و کد

گوگل بارد چیست؟

آیا استفاده از هوش مصنوعی گوگل رایگان است؟

استفاده از هوش مصنوعی گوگل بارد رایگان است. شما نیاز به پرداخت هزینه‌ای برای استفاده از خدمات گوگل بارد ندارید و تنها چیزی که برای استفاده از این ابزار نیاز دارید، یک حساب کاربری گوگل است.

گوگل بارد برای پاسخگویی به سوالات کاربران از چه منابعی استفاده می‌کند؟

گوگل بارد از منابع متعددی برای کمک به کاربران استفاده می‌کند که این منابع شامل منابع تحقیقاتی، مقالات علمی، کتاب‌ها و موراد دیگری است که از قبل مورد تایید و بررسی انسان قرار گرفته است.

آیا گوگل بارد آموزش پذیر است؟

گوگل بارد قابلیت یادگیری دارد. این سیستم بر پایه یادگیری عمیق (deep learning) ساخته شده است و از طریق تحلیل داده‌های بزرگ و الگوریتم‌های ماشینی بهبود پیدا می‌کند و حتی با استفاده از تجربیات کاربران بهترین پاسخ‌ها را ارائه می‌دهد. هنگامی که یک کاربر از گوگل بارد سؤال می‌پرسد و یا درخواستی می‌کند، گوگل بارد پاسخ کاربر را تجزیه و تحلیل می‌کند و یاد می‌گیرد که چگونه در آینده پاسخ‌های بهتری به کاربران ارائه دهد. برای مثال اگر کاربری اگر گوگل بارد بپرسد “امروز هوای خراسان آفتابی است یا ابری ؟” و گوگل بارد به این سوال پاسخ اشتباهی دهد، کاربر می‌تواند پاسخ این ابزار را گزارش دهد تا این مورد در هنگام استفاده از هوش مصنوعی در آینده اصلاح شود.

 

مطلب پیشنهادی:  استفاده رایگان از ChatGPT 4

 

آیا امنیت اطلاعات در گوگل بارد تضمین شده است؟

به طور کلی، امنیت اطلاعات کاربران در گوگل بارد تضمین شده است. گوگل از مجموعه‌ای از اقدامات امنیتی برای محافظت از اطلاعات کاربران خود استفاده می‌کند، از جمله:

رمزگذاری داده‌ها در هنگام ذخیره و انتقال: داده‌های کاربران هوش مصنوعی گوگل به صورت رمزگذاری شده ذخیره و منتقل می‌شوند. در واقع، این کار از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربران در فضای اینترنت جلوگیری می‌کند.

کنترل دسترسی: تنها کاربران مجاز می‌توانند به اطلاعات کاربران گوگل بارد دسترسی داشته باشند. این کنترل دسترسی توسط مجموعه‌ای از سیاست‌های امنیتی اعمال می‌شود.

نظارت امنیتی: گوگل از سیستم‌های نظارت امنیتی برای شناسایی و پاسخ به تهدیدات امنیتی استفاده می‌کند.

با این حال، هیچ سیستم امنیتی کاملی وجود ندارد و ممکن است خطرات امنیتی رخ دهد. از این رو، گوگل پیشنهاد می‌کند کاربران بارد اقدامات احتیاطی را برای محافظت از اطلاعات خود انجام دهند. یعنی باید از رمز عبور قوی و تغییر رمز عبور خود به طور منظم استفاده کنند.

چه تفاوتی میان گوگل بارد و دستیار گوگل وجود دارد؟

گوگل بارد یک مدل زبانی بزرگ است که بر روی مجموعه داده‌ای عظیم از متن و کد آموزش دیده است. این مدل می‌تواند متن تولید کند، زبان‌ها را ترجمه کند، انواع مختلف محتوای خلاقانه را بنویسد و به سؤالات شما به روشی جامع و آموزنده پاسخ دهد. اما دستیار گوگل یک دستیار شخصی دیجیتال است که می‌تواند برای انجام طیف وسیعی از وظایف استفاده شود. این دستیار می‌تواند به شما در تنظیم قرار ملاقات‌ها، پخش موسیقی، ارسال پیام و انجام کارهای دیگر کمک کند. دستیار گوگل همچنین می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد، اما بارد توانایی پاسخگویی به سؤالات باز و چالش برانگیز را معمولاً ندارد.

 

سخن نهایی

هوش مصنوعی (AI) شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است و یک زمینه در حال رشد است که پتانسیل ایجاد تحول در بسیاری از جنبه‌های زندگی انسان را دارد. به همین علت، تقاضا برای استخدام برنامه نویس هوش مصنوعی در دنیا نیز افزایش یافته است. از ابزارهای کاربردی در این زمینه می‌توان به گوگل بارد که یک مدل زبانی بزرگ است و  Google AI توسعه داده شده است، اشاره نمود. این مدل بر روی یک مجموعه داده عظیم از متن و کد آموزش دیده و می‌تواند طیف گسترده‌ای از وظایف را به درستی انجام دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب ژاله برومند
توسعه محتوا، سئو و سوشیال مدیا مارکتینگ از علایق من هست و برای رسیدن به موفقیت و بهترین‌ها همیشه در تلاش هستم. در کنار تلاش برای رسیدن به موفقیت، همواره سعی در بروزرسانی اطلاعاتم دارم و کمک میکنم تا بین رقبای کسب و کار خودتون بدرخشید و برندی متمایز داشته باشید. برای شروع یک تجربه جدید، با من در ارتباط باشید. https://www.karlancer.com/profile/182210

دیدگاه شما

بدون دیدگاه