10 روش کسب درآمد با گوشی، موبایل و تبلت

24 فروردین 1401 - آخرین بروزرسانی: 01 بهمن 1402
روش های کسب درآمد با گوشی
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

درسته! کار کردن و کسب درآمد با لپ تاپ یا کامپیوتر، بسیار ساده تر از کار کردن با گوشی است. ولی دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و تغییرات نرخ ارز، خرید لپ تاپ (مخصوصا لپ تاپ با سخت افزار قوی)، ممکن است فعلا از عهده بسیاری از افراد برنیاید. ولی گوشی موبایل را تقریبا همه ی افراد دارند؛ مخصوصا گوشی های لمسی یا تبلت های مدل های جدید که سرعت بالا و سخت افزار قوی ای دارند و در مدل های مختلف و قیمت های ارزان هم قابل خرید هستند.

ما در این مقاله، به شما یاد می‌دهیم که چگونه بتوانید با گوشی‌ یا موبایل‌تان کسب درآمد داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

 

1- کسب درآمد با تایپ

کسب درآمد با تایپ

روزانه بسیاری از افراد و کارفرمایان، به دنبال استخدام تایپیست دورکار یا حضوری هستند تا کتاب، مقاله، نامه، محتوای صوتی و… را در زبان‌های مختلف، برای آنها با بهترین کیفیت و سرعت تایپ کند.

اگه سرعت تایپ‌تان بالاست و با کمترین خطا هم تایپ می‌کنید، می‌توانید پروژه های تایپ را به به عهده بگیرید و با موبایل یا تبلت انجام دهید. برای این کار کافیست یک ادیتور متن مناسب (مانند مایکروسافت ورد) را روی گوشی‌تان نصب کنید.

یک پیشنهاد برای افزایش سرعت تایپ:

برخی از کیبردهای گوشی مانند کیبرد گوگل (Gboard)، از تایپ صوتی (voice typing) به زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کنند که می‌توانید روی گوشی‌تان نصب و قابلیت آن را فعال کنید. با این کار به جای تایپ کل متن، کافیست که متن را بخوانید تا کیبرد برایتان تایپ کند. در نهایت متن را بررسی ویرایش و خطاهای آن را اصلاح کنید.

مشاهده پروژه‌ های تایپ

 

2- کسب درآمد با تولید محتوای متنی

تولید محتوا با گوشی

همین بلاگی که در حال حاضر در حال خواندن آن هستید، یک محتوای متنی از نوع بلاگ حساب می‌شود. اگر می‌خواهید در مورد تولید محتوا بیشتر بدانید، صفحه تولید محتوا در سایت ما را مطالعه بفرمایید تا با تولید محتوا و انواع آن به طور کامل آشنا شوید.

با توجه به این که امروزه تقریبا تمامی وبسایت‌ها به کارشناس تولید محتوا یا بلاگ نویس نیاز دارند، با یادگیری این مهارت می‌توانید محتوای متنی مثل بلاگ سایت سفارش بگیرید و با گوشی‌تان مقاله بنویسید و کسب درآمد داشته باشید.

مشاهده پروژه های تولید محتوا

 

3- کسب درآمد با ترجمه

translate with phone

ترجمه هم از جمله مهارت‌هایی است که همانند تولید محتوا می‌توانید از آن کسب درآمد کنید. روزانه بسیاری از افراد، کارفرمایان و کسب و کارها، به دنبال سفارش ترجمه یا استخدام مترجمان باتجربه و حرفه ای هستند تا متن های خود مثل بلاگ، کتاب، مقالات علمی و دانشگاهی، زیرنویس فیلم و سریال با حتی فایل های صوتی را به زبان دلخواه خود ترجمه کنند.

در صورتی که در ترجمه در یک یا چند زبان زنده دنیا مهارت دارید و یک گوشی با اپلیکیشن ویرایشگر متن مناسب در اختیار دارید، کافیست که پروژه های ترجمه رو قبول کنید، انجام دهید و نتیجه را به صورت فایل متنی یا صوتی برای کارفرما بفرستید.

مشاهده پروژه های ترجمه

 

یک پیشنهاد برای افزایش راحتی کار در پروژه های تایپ، تولید محتوا و ترجمه:

می‌توانید یک کیبرد فیزیکی با سیم یا بلوتوثی خریداری کنید و آن را با با کابل OTG یا بلوتوث به گوشی یا تبلت خود وصل کنید. با این کار، کارهای تایپی را می‌توانید بسیار راحت تر انجام دهید تا انگشتان‌تان خسته نشود.

اتصال کیبرد به گوشی

 

4- کسب درآمد با طراحی پست و استوری

طراحی پست با موبایل

نه! منظورمان فتوشاپ نیست! اپلیکیشن‌های زیادی برای طراحی پست و استوری ساخته شده اند که شامل قالب‌ (تمپلیت‌)های آماده و قابل تغییر برای شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، ابزارهای حرفه‌ای ادیت و روتوش عکس و…هستند؛ مانند Canva و Figma

شما با این اپلیکیشن‌ها می‌تونید سفارش طراحی پست یا استوری بگیرید و پست‌ها و استوری‌های خیلی زیبا و جذابی بسازید و برای کارفرما با ادمین پیج مورد نظر بفرستید.

 

آیا می‌توان از فتوشاپ هم روی گوشی یا تبلت استفاده کرد؟

نرم افزار فتوشاپ (در زمان نگارش این مقاله)، تنها برای ویندوز، مک و آیپد منتشر شده است و در گوشی قابل نصب نیست. اگر می‌خواهید از امکاناتی نظیر فتوشاپ روی گوشی یا تبلت خود استفاده کنید، پیشنهاد ما، استفاده از سایت رایگان Photopea است که ظاهری بسیار شبیه به محیط فتوشاپ دارد. هر چند کار با آن در محیط گوشی، سخت است.

با توجه به کوچک بودن صفحه نمایش گوشی و همچنین دشوار بودن کار با این سایت در محیط گوشی یا تبلت، پیشنهاد می‌کنیم که از کیبرد و موس (ماوس) فیزیکی برای اتصال (توسط بلوتوث یا کابل OTG) به گوشی‌تان استفاده کنید.

مشاهده پروژه های طراحی پست و استوری

 

5- کسب درآمد با عکاسی و فیلمبرداری

فیلمبرداری با موبایل

تا حدود یک دهه اخیر، گوشی‌ها کیفیت عکاسی یا فیلمبرداری جالبی نداشتند و عکاسی یا فیلمبرداری حرفه ای و باکیفیت فقط با دوربین میسر بود؛ ولی به امروزه لطف تکنولوژی، دیگر گوشی ای نمی‌بینید که حداقل با کیفیت HD فیلم نگیرد یا دوربین عکاسی بی کیفتی داشته باشد و اگر رقابتی هم بین دوربین های گوشی ها باشد، رقابت بین کیفیت متوسط، خوب و عالی دوربین هاست.

حتی جالب است بدانید که برخی فیلم های سینمایی با دوربین گوشی، فیلمبرداری شده اند و یا برخی از زیباترین عکس های هنری هم با گوشی گرفته شده اند. بنابراین شما این فرصت را دارید که حتی اگر دوربین عکاسی یا فیلمبرداری ندارید، با یک گوشی متوسط یا میان رده، سفارش عکاسی یا فیلمبرداری بگیرید و از آن درآمد کسب کنید.

 

یک پیشنهاد برای فیلمبرداری حرفه ای با گوشی

می‌توانید یک لرزشگیر موبایل و میکروفون نیز تهیه کنید تا فیلم های خود را با بهترین کیفیت صدا و بدون لرزش ضبط کنید.

 

مشاهده پروژه های عکاسی    مشاهده پروژه های فیلمبرداری

 

6- کسب درآمد با مدیریت شبکه‌های اجتماعی (ادمینی)

کار با گوشی

تمام افراد و کسب و کارهایی که دارای پیج کاری یا بیزینسی در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، تلگرام، توییتر و… هستند، به به یک یا چند ادمین برای مدیریت پیج، آپلود پست و استوری، گرفتن سفارش (در پیج های فروشگاهی) و پاسخگویی به کامنت‌ها، دایرکت‌ها و پیام ها نیاز دارند. تمام این کارها توسط یک گوشی ساده موبایل به راحتی قابل انجام است.

اگر به شبکه‌های اجتماعی تسلط دارید و به ادمینی هم علاقه دارید، می‌توانید به عنوان ادمین اینستاگرام، تلگرام یا سایر شبکه های اجتماعی مشغول به کار شوید. حقوق این کار هم معمولا به صورت ساعتی، هفتگی یا ماهانه با توجه به حجم کار حساب می‌شود.

مشاهده آگهی های استخدام ادمین

 

7- کسب درآمد با گویندگی

گویندگی با موبایل

اگر صدای خوبی دارید و مسلط به مهارت‌های گویندگی هستید، بسیاری از افراد و شرکت‌ها، به دنبال استخدام گوینده برای ساخت تیزر، پیام صوتی، پادکست و… هستند. برای یاد گرفتن فوت و فن های دوبله شما می توانید در یک دوره یا کلاس آنلاین آموزش گویندگی شرکت کرده و به سرعت اقدام به کسب درآمد از طریق گویندگی نمایید. 

کافیست یک اپلیکیشن حرفه‌ای ضبط صدای باکیفیت نصب کنید و یا میکروفون باکیفیت برای ضبط صدا تهیه کنید و پروژه های گویندگی را انجام دهید. اگر به دنبال ضبط پادکست بودید، پیشنهاد می‌کنیم حتما بلاگ نکات ساخت پادکست حرفه ای را مطالعه بفرمایید.

مشاهده پروژه های گویندگی

 

8- کسب درآمد با آهنگسازی

آهنگسازی با گوشی

تعجب نکنید! درست است که اپلیکیشن‌های موبایل، قابل مقایسه با نرم‌افزارهای حرفه‌ای آهنگسازی در ویندوز یا مک نیستند، ولی در سال‌های اخیر، اپلیکیشن‌های حرفه‌ای با امکانات فراوان منتشر شده اند که می‌توانید سفارش پروژه آهنگسازی بگیرید و در گوشی، آهنگ‌های بسیار باکیفیت و جذابی بسازید.

داستان فقط به اینجا ختم نمی‌شود. شما حتی می‌توانید سازهایتان مثل گیتار را با کارت صدا و کابل به گوشی‌تان وصل کنید و به صورت مستقیم و با بهترین کیفیت ریکورد کنید.

مشاهده پروژه های آهنگسازی

 

9- کسب درآمد با دستیار مجازی، منشی‌گری و پشتیبانی

کارشناس تلفنی

بسیاری از کارفرماها یا شرکت‌ها، به افرادی نیاز دارند که در اکثر اوقات در دسترس باشند و پاسخ تلفن‌ها، چت ها و پیام‌ها، ایمیل‌ها، تیکت‌ها و… مشتری‌ها رو بدهند. استخدام کارشناس فروش، بازایابی و تلفنی هم در زمره همین دسته قرار می‌گیرد. کارهایی که تقریبا تمام آن‌ها با گوشی به راحتی قابل انجام است.

دستیار مجازی هم یکی از پرتقاضاترین شغل‌ها در دنیا مخصوصا سایت‌های دورکاری و فریلنسینگ است که شامل بسیاری از وظایف مانند: پاسخگویی به مشتریان، رزرو قرار ملاقات، مدیریت پیج، حسابداری، تایپ، ترجمه، ورود اطلاعات، پشتیبانی سایت و… می‌شود.

بنابراین اگر مشکلی با سر و کله زدن روزانه با تعداد زیادی از افراد ندارید و یا به شغل دستیار مجازی علاقه دارید، می‌توانید این گونه کارها را هم به عهده بگیرید و در ساعات مختلف شبانه روز مشغول شوید.

مشاهده آگهی‌های دستیار مجازی

 

10- کسب درآمد با تدریس آنلاین و فروش دوره آموزشی

آموزش آنلاین با گوشی

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد با گوشی، تدریس آنلاین یا ساخت و فروش دوره‌های آموزشی است. در چه چیزی مهارت دارید؟ زبان خارجی؟ موسیقی؟ عکاسی؟…چرا از تدریس آن کسب درآمد آنلاین نداشته باشید؟ کلاس‌های خود را در سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید، دانشجو یا هنرجو بگیرید و به صورت آنلاین و تصویری، تدریس را شروع کنید.

برای تدریس آنلاین، می‌توانید از بخش آموزش آنلاین پلتفرم کارلنسر هم کمک بگیرید. می‌توانید به عنوان مدرس (فریلنسر) ثبت نام کنید و با ساخت کلاس‌ یا بسته آموزشی خود با قیمت دلخواه و در ساعات مطلوب خود و فقط با یک گوشی، تدریس را آغاز کنید. تدریس در کارلنسر صورت آنلاین و خصوصی است. برای اطلاعات بیشتر، مطلب چگونه تدریس خصوصی و مجازی داشته باشیم؟ را مطالعه بفرمایید.

مشاهده بخش آموزش آنلاین کارلنسر

در کنار تدریس، می‌توانید با گوشی خود، دوره‌های آموزشی بسازید و در سایت‌های مختلف با قیمت دلخواه به فروش برسانید. امکان فروش دوره یا پکیج‌های آموزشی به زودی در کارلنسر هم فراهم می‌شود.

 

مطالب پیشنهادی:

روش های کسب درآمد از طریق فریلنسینگ

روش‌های کسب درآمد در دوران دانشجویی

روش‌های کسب درآمد در دوران سربازی

روش‌های کسب درآمد برای معلولان

روش‌های کسب درآمد دلاری

روش‌های کسب درآمد از بازی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب سروش کفایتی
سروش کفایتی هستم. از سال 1398 با کارلنسر در بخش مارکتینگ و سئو همکاری دارم. محتوانویس نیستم. گاهی در مورد برخی موضوعات مورد علاقه ام می‌نویسم. https://www.karlancer.com/profile/24945

دیدگاه شما

6 دیدگاه

  • آنابل
    27 فروردین 1401

    من همیشه مقالات سایتتون رو میخونم. مفید، متنوع و قلم عالی. مرسی از نویسنده ها و تیم تون که این قدر خوب و تمیز مینویسید

  • پوریا سامع
    29 فروردین 1401

    مورد 10: اینفلئونسر بشیم، پیج یا کانال فعال راه بندازیم و همش پست درست کنیم و معروفش کنیم و تبلیغات بگیریم، بازی استریم کنیم و این جور کارا خلاصه 😃😃

  • ملیحه رشیدی
    02 اردیبهشت 1401

    سلام و وقت شما به مهر
    ممنون میشم لطف بفرمایید و نحوه تکمیل حساب کاربری و همچنین آپلود نمونه کارهای موجود رو بفرمایید.
    من بصورت حضوری فعالیت و تجربه های کاری زیادی داشتم، اما الان تصمیم گرفتم که با تیم شما بصورت فریلنسری تجربه جدیدی برای خودم رقم بزنم…

    با تشکر از تیم حرفه ای کارلنسر

  • Soni
    11 شهریور 1402

    میشه یک کار غیر حضوری هم بگین برای نوجوانان

  • سارو
    26 مهر 1402

    نظرمن عالی است