بهترین روش های کسب درآمد دلاری از ایران – معرفی 13 روش و سایت

01 آبان 1402 - آخرین بروزرسانی: 19 آذر 1402
روش کسب درآمد دلاری
زمان تقریبی مطالعه: 18 دقیقه

وضعیت اقتصادی و همچنین کم شدن ارزش پول ملی باعث شده تا مردم به دنبال روش‌های کسب درآمد دلاری باشند تا بتوانند حداقل درآمدی که کسب می‌کنند را بهتر سرمایه‌گذاری کنند. از آنجایی که شرایط در ایران به دلیل تحریم‌های مختلف، متفاوت با سراسر جهان است، بیشتر روش‌های درآمد دلاری در ایران با ممنوعیت‌هایی رو به رو است که مسیر درآمد دلاری را برای ایرانی‌ها سخت‌تر هم می‌کند. اما به هر ترتیب هر مشکلی راه حلی دارد و کسب درآمد دلاری در ایران با تمامی این مشکلات نیز ممکن است. روش‌های کسب درآمد دلاری بسیار مختلف هستند و صرفاً به یک روش خاص محدود نمی‌شوند. برای همین ما در این محتوا سعی می‌کنیم مهمترین‌ها و بهترین روش‌های کسب درآمد دلاری را که با توجه به شرایط ایران قابل اجراست را برای شما معرفی کنیم. در انتهای مطالب و بعد از معرفی روش‌های مختلف برای شما راهکار‌هایی را قرار دادیم تا بتوانید از طریق آن درآمد دلاری خودتان را به حساب بانکی و ریالی خودتان واریز کنید.

کسب درآمد دلاری

1) کسب درآمد دلاری با تولید محتوا

یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد دلاری، درآمدزایی از طریق تولید محتوا است. شما می‌توانید در هر حوزه‌ای که دوست دارید، تولید محتوای متنی، صوتی و مخصوصا ویدیویی انجام دهید و درآمد دلاری نیز کسب کنید. یکی از مهمترین و البته بهترین پلتفرم‌ها برای تولید محتوای ویدئویی و همچنین درآمدزایی، یوتیوب است. یوتیوب پلتفرمی است که در آن در هر ساعت، هزاران ویدیو آپلود می‌شود و تقریباً در مورد هر چیزی یک ویدیو در این برنامه ساخته شده است. حالا شما هم می‌توانید به عنوان تولید‌کننده محتوا در این برنامه فعالیت کنید و این برنامه به شما بابت بازدید‌هایی که دریافت می‌کنید، مبلغی را پرداخت می‌کند. این مبلغ با توجه به بازدیدکنندگان شما درآمد شما را افزایش یا کاهش می‌دهد.

برای دریافت اولین درآمد خودتان بایستی حداقل ۱۰۰۰ سابسکرایب به همراه ۴۰۰۰ ساعت واچ تایم (در یک سال اخیر) داشته باشید. درآمدزایی از یوتیوب، در ابتدای راه کار آسانی نیست ولی با داشتن پشتکار می‌توانید به آن دست پیدا کنید و درآمد بسیار قابل توجه‌ای نیز کسب کنید. یوتیوب بابت این که به بازدیدکنندگان شما تبلیغات نشان می‌دهد، درآمد کسب می‌کند و بعد قسمتی از آن درآمد را با شما شریک می‌شود که این رقم در تعداد بازدید‌کنندگان زیاد، بسیار قابل توجه خواهد بود.

 

مطلب پیشنهادی: افزایش بازدید در یوتیوب و آپارات

 

بنابراین اگر به دنبال کسب درآمد دلاری هستید و به تولید محتوا هم علاقه دارید، بهترین گزینه برای شما فعالیت در یوتیوب است. برنامه های مشابه ایرانی مانند آپارات نیز وجود دارد، اما این پلتفرم‌های ایرانی، درآمد شما را به تومان پرداخت می کنند. پس به طور کلی درآمدی که می توانید از آپارات دریافت کنید، بسیار کمتر از درآمدی است که یوتیوب برای شما پرداخت خواهد کرد. اما زمانی که در آپارات تولید محتوا انجام می دهید، کارتان برای نقد کردن درآمد خود، بسیار آسان‌تر است.

کسب درآمد دلاری یوتیوب

2) کسب درآمد دلاری از طریق سایت‌های فریلنسری

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد دلاری که جدیدا بسیار محبوب شده است، فعالیت در سایت‌های فریلنسری است. فریلنسر یعنی فردی که به صورت دورکاری فعالیت می‌کند. سایت‌های فریلنسری کارفرما‌هایی را که قصد دارند نیروی دورکار را استخدام کنند را به فریلنسر‌ها وصل می‌کند. شما با داشتن یک سری مهارت می‌توانید در این سایت‌ها ثبت نام کنید و شروع به درآمدزایی دلاری کنید. مهمترین مهارت‌هایی که در سایت‌های فریلنسری کارفرما‌ها به آن نیاز دارند، شامل ترجمه، تولید محتوای متنی و ویدیویی، ادیت عکس، تدوین فیلم، طراحی سایت، سئو، طراحی لوگو و کار‌هایی از این قبیل است. بنابراین اگر شما هم این مهارت‌ها را دارید می‌توانید در این سایت‌ها ثبت نام کنید و مسیر درآمدزایی دلاری خودتان را آغاز کنید. البته توجه داشته باشید که گرفتن پروژه در سایت‌های خارجی به دلیل تعداد بسیار زیاد فریلنسرها و رقابت شدید، بسیار دشوارتر از پلتفرم‌های ایرانی است.

متأسفانه این روش درآمد زایی جزء آن روش‌هایی است که کسب درآمد از ایران کمی سخت و دشوار است. برای آغاز به کار کردن در سایت‌های فریلنسری معتبر، شما بایستی کارت اعتباری یا پی پال داشته باشید و هویت، شماره و آدرس خود را تایید کنید. از آن جایی که کشور ما در لیست تحریم‌های اقتصادی قرار دارد، متأسفانه امکان فعالیت از ایران به این صورت وجود ندارد. برای همین شما بایستی یک سری ابزار تهیه کنید که از طریق آن بتوانید در این سایت‌ها فعالیت داشته باشید. سایت‌های واسط مختلفی در ایران وجود دارند که اکانت وریفای شده سایت‌هایی مانند freelancer.com، Upwork, Fiverr, Peopleperhour و…را به همراه شماره مجازی و VPS را برایتان تهیه می‌کنند. می‌توانید از این سایت‌های واسط برای فعالیت در پلتفرم‌های خارجی کمک بگیرید.

 

مطلب پیشنهادی: چگونه فریلنسر شویم؟

 

روش دیگری هم وجود دارد که بتوانید هم در سایت ثبت نام کنید و هم درآمد دلاری خودتان را به ریال تبدیل کنید، ولی کمی دشوار‌تر است. اگر شما اقوام و یا آشنایانی را می‌شناسید که در خارج از ایران سکونت دارند می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا در این سایت‌ها برایتان اکانت وریفای شده بسازند. اما باز هم روش نسبتا سختی است، چرا که در صورت شناسایی IP یا لوکیشن شما توسط این سایت‌ها، ممکن است اکانت‌تان بسته شود. همچنین دوست یا آشنای شما هم باید به طریقی، مبلغی که کسب درآمد کردید را برایتان بفرستد که ریسک‌های خودش را دارد یا ممکن است زمانبر باشد. پس اگر دوست دارید از طریق مهارت‌هایی که دارید در سایت‌های فریلنسری کسب درآمد دلاری کنید بهتر است از همین الان یکی از این دو روشی را که برای شما معرفی کردیم را انتخاب کنید و کار خودتان را به عنوان فریلنسری آغاز کنید. 

اگر هم نتوانستید به عنوان فریلنسر در سایت های خارجی ثبت نام کنید، می توانید در سایت های ایرانی مثل سایت خود ما یعنی کارلنسر، به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید. در سایت کارلنسر، روزانه صدها پروژه مختلف از سمت کارفرمایان ایجاد می شود که شما می توانید متناسب با مهارتی که دارید هر کدام از آن ها را که دوست دارید انتخاب کنید. در نهایت نیز خیلی راحت می توانید درآمد خودتان را نقد کنید و به هر حساب بانکی که در ایران دارید، واریز کنید.

کسب درآمد دلاری فریلنسری

3) درآمد زایی از طریق ارز‌های دیجیتال

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد دلاری، سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال است که امروزه بسیار در ایران محبوب شده است. نکته اول در مورد این نوع از درآمدزایی این است که باید بدانید در صورت نداشتن هیچ دانشی، شما قطعاً سرمایه خودتان را فقط از دست خواهید داشت. از این جهت از شما می‌خواهیم در صورتی این روش را انتخاب کنید که یا به آن مسلط هستید و یا اینکه قرار است مهارت و دانش این بازار مالی را کسب کنید. اگر مهارت و دانش بازار ارز دیجیتال را داشته باشید مسیر سختی برای فعالیت در آن را نخواهید داشت، چرا که صرافی‌های متعدد ایرانی و خارجی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها نقدینگی قصد سرمایه‌گذاری دارید را واریز کنید. همچنین برای دریافت درآمد خودتان هم به هیچ عنوان کار سختی نخواهید داشت و کافی است از طریق همان صرافی‌های ایرانی این کار را انجام دهید. اما دقت کنید که صرافی‌های معتبر را برای واریز و یا دریافت استفاده کنید که سرتان کلاه نرود. کسب درآمد دلاری از طریق ارز‌های دیجیتال یک روش بسیار تمیز است. تنها سختی که این روش از درآمدزایی دارد این است که بایستی مهارت خودتان هر روز ارتقا دهید وگرنه سرمایه خودتان را به راحتی از دست خواهید داد.

 

4) کسب درآمد از طریق ساخت NFT

یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی دلاری که آن را می‌توانیم از زیر شاخه‌های بازار‌های ارز دیجیتال بدانیم ساخت NFT و یا خرید و فروش NFT‌ها است. [بخوانید: NFT چیست؟] این حرفه هم دقیقاً مانند خود روش فعالیت در ارز‌های دیجیتال بسیار بستگی به مهارت و دانش شما دارد و به طور کلی کاری نیست که بتوانید به راحتی انجام دهید و باید قبل از آن حتماً مهارت آن را کسب کنید. شما با ساخت یک سری تصویر و یا شخصیت‌ها در قالب NFT و قرار دادن آن‌ها در سایت‌های خرید و فروش NFT می‌توانید درآمد دلاری کسب کنید. البته این درآمد از همان اول به صورت دلار نیست. شما مبلغی که دریافت می‌کنید به صورت ارز دیجیتال است و بعد از آن می‌توانید درآمد خودتان را به هر واحد پولی که دوست دارید تبدیل کنید. از مهمترین و معتبر‌ترین سایتی که در آن شما می‌توانید NFT‌های خودتان را به فروش برسانید و یا کالکشن‌های دیگران را خریداری کنید Opean sea است. به دلیل اعتبار این سایت شما می‌توانید با خیال راحت در آن به خرید و فروش بپردازید.

nft

5) کسب درآمد از طریق ترید و فارکس

ترید کردن یا معامله، یکی دیگر از روش های کسب درآمد دلاری است که امروز درمیان مردم به خصوص ایرانی ها محبوب شده است.دلیلش هم این است که افراد می توانند در موارد بسیاری، بدون تاثیر تحریم ها، به راحتی درآمد دلاری کسب کنند. ترید به معنای خرید و فروش در بازار مالی است و به طور خاص به فعالیت‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال، سهام، کالاها و سایر ابزارهای مالی در بازارهای مالی اشاره دارد. البته ترید کردن کار راحتی نیست و به مهارت زیادی نیاز دارد. چیزی که در این زمینه آسان است، نقد کردن درآمد دلاری شما است که کار را برایتان آسان می‌کند. وگرنه به هیچ عنوان نمی توانید بدون داشتن مهارت های لازم در بورس فارکس و یا هر روش دیگری از طریق ترید کردن، درآمد کسب کنید.

فارکس هم مانند بورسی است که در ایران می شناسیم، با این تفاوت که در آن، شما سهام شرکت، سازمان، کارخانه و یا فردی را خریداری می کنید که در بازار های مالی جهانی وجود دارد و به همین دلیل درآمد شما هم درآمد دلاری خواهد بود. کسب درآمد دلاری از طریق بورس فارکس که یکی از روش های ترید کردن است هم بدون مهارت امکان پذیر نیست. پس به هیچ عنوان به دلیل محبوبیتی که این حوزه پیدا کرده است، بدون مهارت و آموزش ترید وارد این کار نشوید و گرنه نه تنها درآمد دلاری کسب نمی کنید، بلکه سرمایه خودتان را هم از دست خواهید داد!

 

6) کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ روشی از بازیابی است که به بازاریابی پورسانتی هم شناخته می‌شود. اما شاید برای شما سؤال شود که قرار است چگونه از طریق انجام دادن روش‌های بازاریابی کسب درآمد دلاری کنید. برای مثال در قدم اول می‌توانید یک یا چند وبسایت بسازید. بعد از آن بایستی وارد سایت‌هایی مانند آمازون و یا علی بابا شوید از طریق لینک‌هایی که وجود دارد، برای افیلیت مارکتینگ اقدام کنید: به این صورت که شما یک محصولی را انتخاب می‌کنید و بعد از آن سایت مبدا به شما یک لینک اختصاصی برای افیلیت مارکتینگ می‌دهد. شما در مورد آن محصول تولید محتوا می‌کنید و سعی می‌کنید تا بازدیدکنندگان سایت خودتان را ترغیب کنید تا از طریق لینکی که سایت مبدا به شما داده است محصول را خریداری کنند. سایت مبدا نیز در قبال انجام دادن این کار به شما پورسانتی می‌دهد که برای هر سایتی این پورسانت می‌تواند متفاوت باشد. از این طریق شما می‌توانید کسب درآمد دلاری کنید. علاوه بر وبسایت، از طریق ساخت ویدئو و آپلود آن در یوتیوب نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

افیلیت مارکتینگ یک روش درآمدزایی دلاری است که اصلاً راحت نیست، اما زمانی که به نتیجه می‌رسد برای شما درآمد بسیار خوبی را به همراه می‌اورد. نکته مهم دیگر این است که شما بعد از تولید محتوا و بالا بردن مطالب سایت خودتان در نتایج گوگل نیاز نیست کاری کنید و با مشتری سر و کله بزنید. صرفاً با خوابیدن هم می‌توانید درآمدزایی کنید آن هم درآمد دلاری که ارزش بسیار زیادی دارد. اما برای رسیدن به این مرحله باید یک سری مهارت را در خودتان ارتقا دهید از جمله تولید محتوا و سئو که هر کدام از آن‌ها بخش مهمی برای کار شما هستند. سئو به شما کمک می‌کند تا بتوانید سایت خودتان را در میان سایر سایت به رتبه‌های بهتر سرچ گوگل برسانید تا بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری کسب کنید. تولید محتوای مناسب نیز به شما کمک می‌کند تا به مخاطبین اطلاعات کافی در مورد محصول دهید و همچنین مخاطبین را به سمت خرید محصولات هدایت کنید. در ضمن افیلیت مارکتینگ کار زمان بری است و شما برای رسیدن به نتیجه دلخواه خودتان باید حداقل ۶ ماه و یا حتی ۱ سال صبر کنید و استمرار داشته باشید. البته نتیجه این استمرار قطعاً دلچسب خواهد بود و شما را به یک درآمد دلاری لذت بخش خواهد رساند.

کسب درآمد دلاری از طریق افیلیت مارکتینگ

7) کسب درآمد دلاری از طریق گوگل ادسنس

در ادامه روش قبلی می‌خواهیم روش درآمدزایی دلاری دیگری را به شما معرفی کنیم که از طریق سایت و آنلاین به آن دست پیدا خواهید کرد. گوگل ادسنس مهمترین سرویس تبلیغاتی گوگل است. گوگل ادسنس به این صورت کار می‌کند که کاربران با کلیک کردن بر روی هر لینک تبلیغاتی و یا تصویر تبلیغاتی درآمد زایی را برای گوگل ایجاد خواهند کرد. گوگل نیز پورسانتی را به سایتی می‌دهد که تبلیغات در آن قرار گرفته است. از این رو شما گا‌هاً سایت‌ها را مشاهده می‌کنید که پر از تبلیغات‌های گوناگون است دلیلش هم این است که سعی دارند از طریق سرویس گوگل ادسنس درآمد کسب کنند.

 

مطلب پیشنهادی: روش کسب درآمد با گوشی

 

برای شروع مسیر درآمدزایی دلاری از طریق گوگل ادسنس شما بایستی اول از هم یک سایت طراحی کنید و شروع به تولید محتوا در آن کنید. واقعیت امر این است که اصلاً مهم نیست سایت شما چه موضوعی دارد و در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند. شما در نهایت زمانی که به بازدید مناسبی می‌رسید می‌توانید از طریق سرویس گوگل ادسنس تبلیغات بر روی سایت خود قرار دهید و کسب درآمد کنید. این روش درآمد زایی نیز دقیقاً مشابه افیلیت مارکتینگ نیاز به صبر و استمرار دارد و کاری نیست که خیلی سریع و بدون مشکل بتوانید از آن به نتیجه برسید. اما زمانی که به بازدید‌کنندگان مناسبی دست پیدا کردید می‌توانید درآمدزایی دلاری غیرفعال خودتان را از طریق سایت خودتان شروع کنید. دقت داشته باشید که مهارت تولید محتوا و سئو نیز برای کسب درآمد دلاری از این طریق بسیار مهم هستند.
از آن جایی که شما با گوگل طرف هستید می‌توانید با خیال راحت از سرویس گوگل ادسنس استفاده کنید و مطمئن باشید که درآمد شما بدون کم و کسری به حساب شما پرداخت خواهد شد. فقط نکته مهم که باید بدانید این است که ادسنس، از دامنه ir و محتوای فارسی فعلا پشتیبانی نمی‌کند.

 

8) کسب درآمد دلاری از طریق بازی

کسب درآمد دلاری از طریق بازی

یکی دیگر از روش‌های بسیار جالب کسب درآمد دلاری، بازی کردن است. بله درست متوجه شدید بازی کردن! فرض کنید بازی می‌کنید و درآمد کسب خواهید کرد. روش‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید از طریق بازی کردن به درآمد برسید که ما در این قسمت مهمترین هایش را برای شما معرفی می‌کنیم. همچنین شما می‌توانید خیلی دقیق‌تر با خواندن محتوا مربوط به کسب درآمد از طریق بازی با این روش‌ها آشنا شوید. اولین روش، همان تولید محتوا در یوتیوب است، اما با این تفاوت که شما از بازی کردن خودتان ویدیو تهیه می‌کنید. اگر فکر می‌کنید که در یک بازی خاص بسیار حرفه‌ای هستید می‌توانید از توانایی و مهارت خود در این بازی ویدیو تهیه کنید و یا بازی‌ها را به افراد تازه کار آموزش دهید با ساخت ویدیو‌های این شکلی می‌توانید مخاطبین خودتان را جذب کنید و به درآمد دلاری مناسبی نیز برسید.
روش دیگر این است که در تورنومنت‌های مختلف که برای بازی‌ها برگزار می‌شود شرکت کنید و در نهایت بعد از مقام آوردن جایزه دلاری این مسابقات را دریافت کنید. البته برای شرکت در این مسابقات بایستی واقعاً در بازی حرفه‌ای باشید تا بتوانید سایر افراد را شکست دهید و جایزه نقدی را دریافت کنید. برای آشنایی بیشتر با این روش درآمدزایی، مقاله کسب درآمد از طریق بازی کردن را مطالعه بفرمایید.

 

9) کسب درآمد دلاری با عکاسی

کسب درآمد دلاری از طریق عکاسی

اگر عکاس هستید و دوست دارید از کاری که انجام می‌دهید درآمد دلاری کسب کنید حتماً به این قسمت از محتوا توجه ویژه‌ای داشته باشید. یک سری سایت‌ها وجود دارند که در آن شما می‌توانید عکس‌هایی که گرفته‌اید را بارگذاری کنید و به فردی که علاقه‌مند به تصویری است که شما گرفته‌اید به فروش برسانید. همچنین یک سری افراد هم می‌خواهند به عکس شما دسترسی داشته باشند تا از آن در سایت‌های خودشان و یا حتی به عنوان پوستر استفاده کنند. سایتی مانند شاتراستاک به شما اجازه می‌کند تا بتوانید عکس‌های مورد نظر خودتان را آپلود کنید. در نتیجه عموم مردم می‌توانند عکس شما را خریداری کنند و در این صورت سایت نیز به مبلغی که برای عکس خود در نظر گرفته‌اید را برای شما واریز می‌کند. پس خیلی راحت با عکاسی هم می‌توانید درآمد دلاری کسب کنید.

 

مطلب پیشنهادی: انواع دوربین عکاسی

 

10) کسب درآمد از طریق ساخت موسیقی

کسب درآمد دلاری از طریق موسیقی

یکی دیگر از روش‌های هنری که از طریق آن می‌توانید درآمد دلاری کسب کنید ساخت موسیقی است. اگر فکر می‌کنید صدای خوبی دارید و یا اینکه می‌توانید موسیقی‌های زیبایی را چه به وسیله ساز‌ها و یا برنامه‌های موزیک به وجود بیاورید یک راه حل بسیار عالی برای شما وجود دارد که بتوانید کسب درآمد دلاری کنید. شما می‌توانید با ساخت اکانت در برنامه‌های مانند Spotify و Soundcloud یا سایر پلتفرم‌های این شکلی به واسطه هر شنونده‌ای که کسب می‌کنید درآمد به دست بیاورید. Soundcloud با اینکه درآمد کمتری نسبت به سایر اپلیکیشن‌ها به شما می‌دهد اما به دلیل این که تحریم یا فیلتر نیست و دسترسی عموم به آن راحت‌تر است برای شروع کار گزینه بهتری است.

بعد از مدتی شما می‌توانید رفته رفته و زمانی که مخاطبین خودتان را جذب کرده‌اید از طریق Spotify هم کار‌های خودتان را منتشر کنید. به این صورت شما می‌توانید از طریق ساخت موسیقی و یا خوانندگی، کسب درآمد دلاری کنید. هر چقدر هم موزیک‌های شما شنونده‌های بیشتری داشته باشند درآمد شما هم به همان میزان افزایش پیدا خواهد کرد. یک سری سایت نیز برای موسیقی ساز‌ها وجود دارد که می‌توانند بیت‌ها و یا موسیقی خودشان را در آن برای خوانندگان و یا پرودوسر‌ها منتشر کنند. و اگر فردی به قطعه آن‌ها علاقه‌مند بود آن را خریداری کند. سایت‌های Bandcamp و Audiojungle از جمله معروف‌ترین و قابل اعتماد‌ترین سایت‌ها در زمینه فروش موسیقی است که به موسیقی سازان توصیه می‌شود در صورت علاقه، قطعه‌های موسیقی خودشان را در این سایت‌ها به فروش برسانند.

 

11) کسب درآمد با فروش تم، قالب، پلاگین و…

اگر برنامه نویس یا طراح سایت هستید، احتمالا پیش آمده که یک تم یا قالب سایت، پلاگین و… برای خودتان یا مشتریان‌تان از سایت‌های خاذجی خریداری کنید. احتمالا در این زمینه مارکت‌هایی مانند Themeforest را دیده باشید و از فروش بسیار بالا و چند صدهزارتایی(!) برخی قالب‌ها هم تعجب کرده باشید.

اگر طراح سایت یا برنامه نویس هستید، این فرصت هم برای شما مهیاست. کافیست به ساخت تمپلیت‌های زیبا و حرفه ای سایت، پلاگین وردپرس و… بپردازید و آن‌ها را در این مارکت‌ها به فروش برسانید. درآمد خود را نیز می‌توانید از طریق آشنایان خارج کشور و یا سایت‌های واسط ایرانی نقد کنید.

تم فارست

 

12) کسب درآمد از طریق گردشگری

خوشبختانه ایران به دلیل تاریخ غنی و همچنین طبیعت خاصی که دارد جزء کشور‌هایی به شما می‌آید که گردشگران از سراسر دنیا دوست دارند به آن سفر کنند. یکی از بهترین‌ ایده‌ها که چندسالی هم هست در ایران رونق گرفته است این است که شما یک اقامتگاه بومگردی ایجاد کنید و توریست‌های خارجی را جذب اقامتگاه خودتان کنید. هر چند که این روش برعکس سایر روش‌هایی که تا به الان برای شما معرفی کردیم به یک سرمایه اولیه نیازمند است، اما درآمد آن نیز به همان اندازه بیشتر خواهد بود. اقامتگاه‌های بومگردی از آن جهت که نشان دهنده فرهنگ و روش زندگی مردم یک اقلیم هستند برای گردشگران به خصوص گردشگران خارجی جذاب‌تر هستند. برای این کار کافی است تا شما یک خانه به سبک قدیمی را یا بازسازی کنید و یا اینکه بسازید. تلاش کنید که معماری خانه‌ای که می‌سازید حتماً به سبک قدیمی اقلیم آن محل باشد تا برای گردشگران جذاب‌تر به نظر برسد. رفته رفته بعد از آنکه گردشگران با اقامتگاه شما آشنا شدند شما درآمد بیشتری را کسب خواهید کرد و می‌توانید از گردشگران خارجی نیز به دلار هزینه اقامتگاه را دریافت کنید. با استفاده از این روش شما می‌توانید از طریق گردشگری کسب درآمد دلاری داشته باشید.

 

مطلب پیشنهادی: مهارت اصلی برای کسب درآمد

 

13) انجام تسک و نظرسنجی

این روش‌ را البته چندان پیشنهاد نمی‌کنیم، چون با توجه به زمان زیادی که صرف می‌کنید، درآمد آن چندان بالا نیست. سایت‌هایی مانند Survey Junkie وجود دارند که با انجام تسک‌هایی مانند تکمیل نظرسنجی، کامنت نوشتن، پر کردن فرم‌های مختلف، ثبت نام، نصب اپلیکیشن، حل کردن کپچا، مشاهده تبلیغات یا ویدئو و… می‌توانید درآمد دلاری کسب کنید. همان طور که گفته شد، میزان درآمد در این سایت‌ها پایین است و شاید بعد از چندین ساعت زمان بتوانید چند دلار کسب درآمد داشته باشید.

 

روش‌های نقد کردن درآمد دلاری

اگر درآمد دلاری دارید و می‌خواهید آن را به ریال تبدیل کنید، چند راه جلوی پای شما قرار گرفته است که باید یکی از آن‌ها را که برای شما مناسب‌تر است را انتخاب کنید. یک سری از این روش‌ها نیاز به این دارد که حتماً شما ارتباطاتی با افرادی خارج از ایران داشته باشید. اما سایر روش‌ها را می‌توانید به تنهایی انجام دهید و درآمد دلاری خودتان را به تومان و یا هر واحد پولی که دوست دارید تبدیل کنید. اگر هم درآمد شما به صورت ارز‌های دیجیتال است، شما می‌توانید یک والت (کیف پول دیجیتال) تهیه کنید که در ایران هم ممکن است و از این طریق درآمد خودتان را به ریال تبدیل کنید.

1) نقد کردن درآمد ارزی با سایت‌های واسط ایرانی

شما می‌توانید طریق سایت‌های واسط ایرانی، اقدام به تهیه حساب پی پال، وب مانی، پرفکت مانی و دریافت کارت‌های اعتباری مثل کردیت کارت، مسترکارت و… کنید و درآمد دلاری خودتان را از این طریق به ریال تبدیل کنید. البته این سایت‌ها یا بخشی از درآمد شما را به صورت پورسانت بر می‌دارند و یا این که شما باید هر ساله مبلغی را برای حفظ تمدید حساب‌های خود خود برای این سایت‌ها واریز کنید.

2) نقد کردن درآمد ارزی از طریق افراد واسط

اگر شما آشنایی در خارج از ایران دارید می‌توانید از آن کمک بخواهید تا کارهایی از قبیل ساخت اکانت در سایت‌ها تا ارسال پول از طریق رمزارز یا صرافی را برایتان انجام دهید و از این طریق درآمد دلاری خودتان را نقد کنید. اما برای این کار نیاز دارید که به فردی که انتخاب می‌کنید، حتماً اعتماد کامل داشته باشید، در غیر این صورت می‌تواند خیلی راحت با توجه به این که به حساب شما دسترسی دارد، از شما کلاهبرداری کرده و پول شما را صاحب شود . پس حتماً به این نکته‌ها هنگام انتخاب روشی که قصد دارید از طریق آن درآمد دلاری خودتان را به تومان تبدیل کنید دقت داشته باشید.

نقد کردن درآمد دلاری

حرف پایانی

کسب درآمد دلاری به شما کمک می‌کند تا بتوانید با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، زندگی راحت‌تری را داشته باشید. راه‌هایی که برای شما معرفی کردیم، در ایران هم قابل با کمی تلاش یا هزینه انجام است و شما می‌توانید از این روش‌ها برای درآمد دلاری استفاده کنید. اگر تا به الان هر یک از این روش‌ها را امتحان کردید و یا سؤالاتی در مورد این روش‌ها دارید حتماً برای ما بنویسید تا سایر افراد هم بتوانند از نظرات شما استفاده کنند. ‌امیدواریم که این محتوا به شما کمک کرده باشد تا بتوانید با دید بازتری به سمت کسب درآمد دلاری حرکت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب مهدی غلامی
مهدی غلامی هستم؛ به بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم و عاشق آموزش هستم. https://www.karlancer.com/profile/176446

دیدگاه شما

4 دیدگاه

  • حنانه عطایی نیکو
    07 دی 1402

    چند تا سایت فریلنسری خارجی هم هستند که پرداختشون با رمزارزه و نیاز به کردیت کارت و اکانت پی پال و… ندارید. برای ایرانیا خیلی خوبه. ولی پروژه توشون کمه
    https://www.makeuseof.com/freelance-websites-pay-cryptocurrency/

  • محمد
    08 فروردین 1403

    سلام وقت بخیر لطفا نظرتون را بابت این سایت می فرمائید ظاهرا درامد خوبی داره ممنون https://video-p11.buzz//

    • جواد
      14 فروردین 1403

      سایتش scam (کلاهبرداریه). تو trustpilot هم در موردش نوشتن. طرفش نرید

    • مهدی غلامی
      19 فروردین 1403

      سلام ما نمی تونیم چیزی را تایید یا تکذیب کنیم اما به طور کلی سایت های کلاهبرداری و جعلی زیاد وجود دارند که با تبلیغات سعی می کنند مردم را به سمت خودشون بکشونند. توصیه می کنم صرفا از سایت هایی استفاده کنید که معرفی کردیم.