چگونه تدریس خصوصی و مجازی داشته باشیم؟

24 اسفند 1401 - آخرین بروزرسانی: 19 آذر 1402
تدریس آنلاین و خصوصی
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

چگونه تدریس خصوصی را شروع کنیم؟ چگونه تدریس آنلاین داشته باشیم؟ کجا می‌توانیم تدریس خصوصی کنیم؟ اگر این سوالات در ذهن شما هم هست، این مقاله برای شماست. با ما همراه باشید تا شما را در این مسیر راهنمایی کنیم.

 

مراحل کسب آمادگی برای شروع تدریس اصولی

کسب مهارت کافی

قبل از هرگونه شروع به تدریس در حرفه ی مورد نظر، باید مهارت کافی را کسب کرده باشید. با استفاده از کتاب ها، ویدئوهای آموزشی، کلاس ها و دوره های حضوری و غیر حضوری و…، مهارت خود را به اندازه کافی بالا ببرید و در آن مبحث مسلط شوید تا شرایط تدریس را داشته باشید. فراموش نکنید که شما به افرادی که تدریس خواهید کرد، علاوه بر قرارداد و مباحث مالی، مسئولیت اخلاقی هم دارید. آموزش اشتباه، غیر اصولی یا غیر استاندارد، موجب می‌شود شاگرد، دانشجو یا هنرآموز شما هم آن مهارت را اشتباه فرا بگیرد و این روند اشتباه، ادامه پیدا کند. برای یادگیری روش تدریس، پیشنهاد می‌کنیم ویدئوهای آموزشی زیادی از مدرسان باتجربه تماشا کنید تا شیوه و مراحل تدریس درست، اصولی و استاندارد، دست‌تان بیاید.

گرفتن مدرک و گواهینامه

برخی دوره ها یا آموزشگاه های معتبر، بعد از گذراندن دوره آموزشی، اقدام به برگزاری آزمون و دادن گواهینامه یا مدرک معتبر به شما می‌کنند. داشتن مدارک آموزشی معتبر (با این که شرط کافی برای شروع تدریس نیست)، ولی می‌تواند یک رزومه خوب برای شما باشد تا افراد، خیلی بیشتر به شما اعتماد کنند. پس حتما مدارک و گواهینامه های خود را جهت آپلود، در دسترس داشته باشید.

شروع تدریس از نزدیکان و دوستان

داشتن علم و تخصص بالا در یک مبحث، هنر یا حرفه، الزاما به معنی بلد بودن یا قوی بودن در تدریس آن نیست! برای مثال ممکن است یک نفر، نوازنده ی تار به صورت حرفه ای باشد، ولی این الزاما به این معنی نیست که این فرد می‌تواند نواختن این ساز را به صورت استاندارد و درست به بقیه آموزش دهد!

تدریس، شگردهای خاص خود را دارد؛ شیوه درست و جذاب بیان، رعایت ترتیب موضوعات، داشتن صبر بالا، آشنا بودن به منابع مختلف، مدیریت زمان، استفاده از ابزارهای کمک آموزشی مختلف و… از مهارت هایی هست که یک مدرس خوب باید داشته باشد.

آموزش آنلاین

همچنین تدریس مانند بسیاری از مهارت های دیگر، تجربی است و در طی زمان تقویت می‌شود. اگر در مرحله ای هستید که در مبحث مورد نظرتان، مهارت دارید و قصد تدریس آن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تدریس را از دوستان یا آشنایان نزدیکتان شروع کنید. بازخورد آن‌ها را ببینید، شیوه تدریس خود را تقویت و نقاط ضعفش را به تدریج برطرف کنید. بعد از کسب تجربه لازم، تدریس به سایر افراد را شروع کنید.

از خودتان فیلم بگیرید!

بله تعجب نکنید! مبحثی را برای خودتان با مخاطب فرضی، شروع به تدریس کنید و از خودتان فیلم بگیرید. بعد فیلم را تماشا کنید. آیا نحوه بیان یا سرعت تدریس تان مناسب بود؟ ترتیب موضوعات درست بود؟ تدریس تان کسل آور یا خسته کننده نبود؟ فیلم را به نزدیکان‌تان هم نشان دهید و بازخورد آن‌ها را ببینید.

برای سوالات احتمالی، پاسخ داشته باشید

هنگام تدریس، احتمالا دانشجو یا هنرجوی شما، سوالاتی از شما خواهد پرسید. سوالاتی که در مبحث ارائه شده فکر می‌کنید ممکن است از شما پرسیده شود، گردآوری کنید و برای آن ها پاسخ مناسب، علمی و درستی داشته باشید.

 

چگونه در کارلنسر، تدیس خصوصی و مجازی داشته باشیم؟

پلتفرم کارلنسر با بیش از دویست هزار کاربر، یکی از پلتفرم های فریلنسینگ بزرگ و معتبر در کشور است. ده ها هزار فریلنسر متخصص در کارلنسر، مشغول به فعالیت هستند که بسیاری از آن‌ها امکان و صلاحیت تدریس آنلاین مهارت‌های خود را دارند. بنابراین کارلنسر این امکان را برای این عزیزان فراهم کرده تا بتوانند با صورت آنلاین و با کمترین کمیسیون، اقدام به تدریس آنلاین کنند تا از این راه هم بتوانند درآمد مناسبی داشته باشند.

کلاس های آموزشی در کارلنسر

چه مهارت هایی را در کارلنسر می‌توانیم تدریس کنیم؟

محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. هر مهارتی که مطابق با قوانین کشور باشد و امکان تدریس آنلاین آن وجود داشته باشد، در کارلنسر قابل ارائه است. آموزش زبان های خارجی (مانند تدریس خصوصی زبان انگلیسیتدریس خصوصی دروس ابتدایی، تدریس آنلاین دروس کنکور، آموزش آنلاین موسیقی (مانند آموزش خصوصی گیتارآموزش آنلاین برنامه نویسی و طراحی سایت، آموزش نرم افزارهای مختلف (مانند آموزش آنلاین فتوشاپ)، مهارت های مربوط به کسب و کار (مانند حسابداری، خیاطی، آشپزی، تایپ، فن بیان، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ، بورس و بازارهای مالی، میکاپ و آرایش و…)، مهارت های ورزشی، آزمون های بین المللی و… از جمله مهارت هایی هستند که در کارلنسر قابل تدریس هستند.

 

نحوه ثبت نام و شروع تدریس در کارلنسر

برای شروع کافیست یک اکانت فریلنسری در سایت داشته باشید. (اگر اکانت کارفرمایی دارید، با همان شماره ثبت نامی، می‌توانید اکانت فریلنسری هم بسازید.)

ثبت نام در کارلنسر

بعد از ثبت نام و تایید ایمیل و تلفن، پروفایل خود را تکمیل کنید. در مورد خودتان بنویسید، سوابق کاری و تحصیلی خود را اضافه کنید، مهارت های خود را تعریف و نمونه کارهای خود را آپلود کنید. هر چقدر پروفایل شما کامل تر باشد، احتمال ثبت نام در کلاس های شما بیشتر می‌شود.

ساخت بسته آموزشی

پس از ثبت نام و تکمیل پروفایل، وارد “خدمت‌های من” شده و روی “افزودن خدمت جدید” کلیک کنید. سپس گزینه “تدریس آنلاین – بسته های آموزشی” را انتخاب کنید.

ساخت خدمت آموزشی در کارلنسر

پس از قبول شرایط، بسته آموزشی خود را مطابق راهنمای نوشته شده، با قیمت، زمان و ساعات آزاد دلخواه بسازید. اگر مدرک یا گواهینامه ای هم مرتبط با موضوع آموزش دارید، حتما تصویر یا فایل آن را هم آپلود کنید. پس از تایید بسته آموزشی شما توسط پشتیبانی کارلنسر، بسته آموزشی شما در سایت منتشر شده و برای عموم مخاطبان سایت، به نمایش درمی‌آید. همچنین شما می‌توانید لینک بسته آموزشی (کلاس یا دوره) خود را در شبکه های اجتماعی یا پیامرسان ها به اشتراک بگذارید و دوره آموزشی خود را تبلیغ کنید تا افراد بیشتری را جهت ثبت نام در کلاس تان جذب کنید.

کلاس چگونه تشکیل می‌شود؟

پس از ثبت نام دانشجو (زبان آموز یا هنرجو) در کلاس یا دوره آموزشی شما، به شما اطلاع رسانی می‌شود. شما می‌توانید قبل از برگزاری کلاس، با طرف مقابل از طریق چت گفتگو کنید و روزها و ساعات دقیق برگزاری جلسات کلاس را هماهنگ کنید. پس از واریز مبلغ کلاس از جانب شرکت کننده از طریق سیستم پرداخت امن، میز کار برایتان باز می‌شود. در میز کار هم امکان چت جهت هماهنگی ها، ارسال فایل، جزوه و… وجود دارد. در زمان شروع کلاس، وارد لینک کلاس شوید و پس از پایان تدریس، پایان جلسه را اعلام کنید. در نهایت و در صورتی که مشکل یا اختلافی پیش نیامده باشد، مبلغ کلاس برای شما آزاد و به حسابتان واریز می‌شود. جهت اطلاعات بیشتر، توضیحات و سوالات پرتکرار صفحه آموزش کارلنسر را مطالعه بفرمایید.

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را برای بهبود بخش آموزش کارلنسر برایمان بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب تیم محتوای کارلنسر
در کنار هم، در خانواده بزرگ کارلنسر برای رسیدن به موفقیت های بزرگ :)

دیدگاه شما

6 دیدگاه

  • مهران اسماعیلی آذری
    24 فروردین 1402

    ضمن عرض سلام خدمت همکاران گرامی در تیم تولید محتوا
    جسارتا در یکی از تایتل ها که جزو تگ های هدینگ و بسیار پر اهمیت براسئو هست غلط نوشتاری وجود دارد ، لطفا اصلاح بفرمایید

    چگونه در کارلنسر، تدیس خصوصی و مجازی داشته باشیم؟

    عبارت تدریس
    با نهایت تشکر و امتنان

    • تیم محتوای کارلنسر
      26 فروردین 1402

      با سلام دوست عزیز و تشکر بابت توجه تون
      مقداری ادیت شد. دلیل ننوشتن “کارلنسر” در تایتل هم این هست که مطلب به صورت عمومی است تا برای همه مخاطبان (حتی افرادی که کاربر کارلنسر نیستند) هم قابل استفاده باشه

  • طالب عادلی
    11 دی 1402

    با سلام. امکان تدریس از خارج کشور هم برای مدرسان در پلتفرم شما وجود داره؟

    • تیم محتوای کارلنسر
      12 دی 1402

      با سلام. بله اگه حساب بانکی فعال در ایران (جهت برداشت وجه) دارید، میتونید از خارج ایران هم تدریس داشته باشید

  • بینام
    02 بهمن 1402

    کلاس حضوری هم دارید؟؟

    • تیم محتوای کارلنسر
      03 بهمن 1402

      با سلام. در حال حاضر تمام کلاس‌های آموزشی به صورت آنلاین برگزار میشن