چرا و چگونه پروفایل خود را در کارلنسر تکمیل کنیم؟

16 مرداد 1399 - آخرین بروزرسانی: 25 مهر 1401
تکمیل پروفایل کارلنسر
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

اگر به عنوان یک فریلنسر در کارلنسر یا سایر سایت های فریلنسینگ و دورکاری، عضو یا مشغول کار هستید، شاید از این موضوع گله داشته باشید که چرا پیشنهادهای من، معمولا توسط کارفرماها مورد قبول واقع نمی شود یا چرا من را استخدام نمی کنند. اگر شما هم با این مساله مواجه هستید، این مطلب را بخوانید.

یکی از دلایل اصلی و مهم بر این که کارفرما (یا اصولا هر شرکتی) تمایلی به استخدام فریلنسر یا کارجو و یا برون سپاری پروژه به آن ها ندارد، مشاهده پروفایل یا رزومه ی خالی، ناقص و یا ضعیف آن فرد است.

 دلیل تاکید ما بر داشتن یک پروفایل خوب و کامل در کارلنسر، این است که باید کاری کنید که کارفرمایان از رزومه ی شما خوششان بیاید و شما را استخدام کنند و در نهایت بتوانید همه ی مطالب درج شده در رزومه را به آنها ثابت کنید؛ به عبارتی با تکمیل پروفایل، شانس انتخاب خود توسط کارفرمایان را افزایش می‌دهید. یکی دیگر از مزیت های تکمیل پروفایل شما این است که می توانید پروژه ها را با مبلغ بالاتری نسبت به بقیه به دست آورید یا این امکان را فراهم کنید تا کارفرما را تشویق کنید تا پروژه های بعدی را فقط با خود شما انجام دهند.

رزومه، یک خلاصه ی دو یا سه صفحه ای از شما و مهارت ها، دستاوردها، تجارب کاری و تحصیلاتتان است که هـــدف آن جلب نظر کارفرما است. هروقت که می خواهیم یک رزومه درست کنیم، باید خودمان را جای استخدام کننده و کارفرمایی بگذاریم که رزومه ها را بررسی می کند.

 

پروفایل خود را تکمیل کنید

 

همه فریلنسرهای سایت کارلنسر در صفحه کاربری خود، رزومه کاری دارند که شامل بخش های اطلاعات عمومی، کارهای انجام شده و نظرات، خدمات و نمونه کارهاست:

پروفایل فریلنسر

انتخاب عکس مناسب

اگر شما کارفرما باشید، ترجیح می دهید با پروفایلی کار کنید که عکس یک منظره را به عنوان عکس پروفایل خود گذاشته و یا پروفایلی که عکس شخصی را گذاشته است؟ به احتمال زیاد، مورد دوم. بنابراین یک عکس مناسب (مانند عکس خودتان) را برای پروفایل خود انتخاب کنید، زیرا طبق بررسی ها، کارفرمایان، رزومه با تصویر شخصی را بیشتر از یک تصویر عادی ترجیح می دهد.

آپلود عکس پروفایل

 

جزییات پروفایل

اطلاعات شخصی من

در بخش اطلاعات شخصی من، نام و نام خانوادگی خود را به صورت دقیق وارد کنید. نام و نام خانوادگی شما به صورت عمومی به سایر افراد نمایش داده نمی‌شود، ولی جهت تسویه حساب، این نام و نام خانوادگی باید با اطلاعات حساب بانکی شما برابر باشد.

 

مهارت‌های من

این بخش، شامل یک سری اطلاعات در مورد خودتان است، یک دید کلی از شما به کارفرما می دهد. قسمت مهارت ها که از مهمترین بخش های رزومه در کارلنسر است، شما را به کارفرما وصل می کند. بدین شکل که، پیامک و ایمیلی که از سایت ما، هنگام ارسال پروژه برای شما ارسال می شود، طبق مهارت هایی است که در رزومه خود قید کرده اید. بنابراین مهارت های خود را در این بخش، دقیق و کامل ذکر کنید.

مهارت ها

درباره من

در بخش درباره من، کارسازترین و قیمتی ترین کلمات رزومه خود را در دو سه جمله تجمیع کنید و به عنوان توضیحات، در رزومه یادداشت کنید. این بخش اصلاً ربطی به بیوگرافی های شبکه اجتماعی ندارد و اینجا باید طور دیگری فکر کنید و خودتان را به شیوه دیگری معرفی کنید.

مسائلی که شما در آن اطلاعات عمومی دارید یا موضوعات و رفتارهای مربوط به شخص شما ممکن است برای خودتان خوب و جالب باشد، ولی اگر به حرفه شما مربوط نباشند، نباید در رزومه نوشته شود. همچنین از قراردادن اطلاعات فردی مثل قد، وزن و مذهب یا هر چیز دیگری که در رزومه جایی برای ذکر آن در نظر گرفته نشده خودداری کنید. قواعد دستوری و املایی را در رزومه رعایت کنید و سعی کنید از خطا در این موارد بپرهیزید.

درباره من

 

تحصیلات و تجربه های کاری

در بخش تحصیلات، برای رزومه کاری، همه سوابق دانشگاهی لازم نیست. اگر سطح تحصیلات شما در حد دکتری است فقط دکتری و فوق لیسانس را بنویسید. 

در ضمن اگر دانشگاه رفته اید و حداقل مدرک فوق دیپلم دارید، سوابق درسی قبل از آن را به طور کامل فراموش کنید.

در بخش تجربه های کاری، اول از همه باید چند تا سابقه شغلی خیلی نزدیک به فرصت کار جدید را جدا کنید. در نهایت سه چهار مورد کافی است.

تحصیلات

تجربه کاری

 

نمونه کار

این قسمت، یکی از مهم ترین بخش های پروفایل شماست که متاسفانه اغلب به آن کم توجهی می شود. کارفرماها به دیدن نمونه کارهای افراد، قبل از برون سپاری پروژه، علاقه زیادی دارند و پر بودن این قسمت، به شدت احتمال قبولی پیشنهادهای شما توسط کارفرما و استخدام شما را افزایش می دهد. بنابراین این قسمت را حتما جدی بگیرید و اگر نمونه کارهای تایپ، ترجمه، تولید محتوا، طراحی گرافیک، طراحی سایت و…. دارید در این قسمت بارگذاری کنید.

نمونه کارها

 

آزمون‌ها

در بخش آزمون‌های کارلنسر، شما می‌توانید با شرکت در آزمون‌های رایگان و حرفه‌ای سنجش مهارت‌های حرفه ای فریلنسرها و با پاسخ دادن به چند سوال تستی، تسلط خود را در مهارت های مورد نظر خود بسنجید. پس از اتمام موفقیت آمیز آزمون, مدال مهارت این آزمون در پروفایل شما به نمایش درخواهد آمد. مدال موفقیت در آزمون در پروفایل کاربری شما، نشانگر تخصص و حرفه ای بودن شما در مهارت مورد نظر می باشد. با گرفتن مدال، پروفایل شما برای کارفرما، حرفه ای‌ تر نمایش خواهد داده می‌شود و شانس شما برای استخدام افزایش پیدا خواهد کرد.

آزمون های کارلنسر

به همین سادگی، و با طی مرحل مراحل بالا، شما می‌توانید یک پروفایل کامل و جذاب داشته باشید و شانس خود را در بین سایر فریلنسرها، برای گرفتن پروژه و استخدام توسط کارفرما افزایش دهید

خواندن این مطلب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: راهنمای نوشتن رزومه حرفه ای

 

پروفایل خود را تکمیل کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب تیم محتوای کارلنسر
در کنار هم، در خانواده بزرگ کارلنسر برای رسیدن به موفقیت های بزرگ :)

دیدگاه شما

39 دیدگاه

  • علی پیوندی
    25 مرداد 1399

    به عنوان کارفرما که با سایت تون کار میکنم، بسیاری از فریلنسرها، (هم تو سایت شما و هم پونیشا) پروفایل و رزومه ناقصی دارند و همین موجب میشه که مایل نباشیم پروژه رو بدیم بهشون و وقتی پیشنهاد هم میدن، علاقه ای به بررسی پیشنهاد پروفایل های ناقص یا خالی و بدون نمونه کار نداریم. چون کیفیت کارشون مشخص نیست. امیدوارم فریلنسرها این مطلبی رو که نوشتید بخونن حتما. تشکر

    • مهدی
      09 آبان 1399

      شاید قضاوت بعد از دیدن بخشی از کار انجام شده بهتر باشد.

    • 13 آبان 1399

      همه با نمونه کار به دنیا نمیان
      التماس تفکر…

    • محمد
      25 آذر 1399

      درود بر شما !!!

    • سینا
      13 دی 1399

      اگر نمونه کار برای مشتری نداری،کاری که برای خودت زدی رو آپلود کن

    • ماریا
      25 دی 1399

      کاملا درسته

    • ISMAZIYAR
      02 بهمن 1399

      قطعا کسی که تو یک زمینه کار کرده نمونه کار برای خودش درست کرده یا تمرین کرده که الان میخواد پروژه بگیره امکان نداره شما تو یه کار حرفه ای باشی و نمونه کار نداشته باشی

    • مهران پورموسویان
      15 آبان 1399

      بعنوان یک تیم طراحی گرافیک که نزدیک به 6 ماه است به شکل دورکاری کار میکنیم، اینو باید خدمت شما بگم که بعضا کارفرمایان اصلا به اصول کار حرفه ای پایبند نیستن، هر فریلنسری که بهشون پیشنهاد میده، ازش اتود میخوان بدون انجام پیش پرداخت و استخدام یا از مدتی رو چت میکنن و پس از مدتی فقط پیام ها رو سین میکنن و هیچ پاسخی نمیدن، اگر قرار هست شرایط دورکاری و شرایط فضای تبلیغاتی و طراحی بهتر بشه نیاز هست تا کارفرمایان هم کمی بر اطلاعات خود افزوده کنند، بخصوص در زمینه لوگو، که در یک دقیقه و بلافاصله بعد از پیشنهاد نمیشه ایده داد و بلافاصله اجرا کرد.

    • محمدی
      18 آبان 1399

      احسنت!!

    • ISMAZIYAR
      02 بهمن 1399

      درسته واقعا نمیدونن ما هم ادمیم و زندگی میچرخونیم

    • خط زرد
      06 دی 1399

      به عنوان فری لنسر من یکسال عضو يه سايت دیگه بودم آدم فعالی هستم هر روز یک نمونه کار میذاشتم ، هر ماه اشتراک می گرفتم اما حتی یک پروژه ام بهم پیشنهاد نشد! بعید میدونم حتی کسی دیده باش حتی پیشنهاد بنده رو

  • مائده آهنگری
    15 آبان 1399

    درود! من نمیتونم نمونه کار ثبت کنم. دلیلش چیه؟ حجم کارها هم منایب هستند

    • کارلنسر
      16 آبان 1399

      سلام. مشکل تون رو به تیم پشتیبانی بفرمایید تا بررسی کنند

    • خشایار دارابیان
      15 دی 1399

      سلام منم همین مشکل و دارم تشکر

    • نرگس
      07 بهمن 1399

      من میخام کارفرما بهم پروژه بده

  • محمد
    18 دی 1399

    سلام
    بنده به یک کار توسط کارفرما دعوت شده‌ام اما نمی‌توانیم با همدیگر صحبت کنیم و حتی نمی‌توانم نمونه اولیه کار را برای ایشان بفرستم! چکار باید بکنم؟

    • کارلنسر
      19 دی 1399

      سلام. شما روی پروژه ای که دعوت شدید، پیشنهاد ارسال کنید. بعدش اگه کارفرما مایل بود میتونه باهاتون چت کنه و تو چت میتونید نمونه کارتون رو بفرستید

  • احسان هاشمی
    21 دی 1399

    سلام
    با تشکر از فرصت خوبی که در اختیار ما فریلنسر ها قرار دادید
    به نظر من اگر در قسمت رزومه نویسی تجدید نظر بشه و به حالت گرافیکی تبدیل بشه تاثیر بهتری برای معرفی فریلنسر و آشنایی با کارفرما میتونه داشته باشه
    میتونم نمونه گرافیکی رو ارسال کنم

    • کارلنسر
      22 دی 1399

      سلام. ممنونیم از پیشنهادتون. اگه نمونه ای دارید خوشحال میشیم که برامون ایمیل کنید یا به پشتیبانی تلگرام بفرستید

    • مریم
      08 بهمن 1399

      سلام. لطفا به پیج من سری بزنید و من رو تایید کنید چون همه چیز رو تکمیل کردم

  • علی
    11 بهمن 1399

    انتظار کارفرمایان محترم انقدر عجیب هست که اصلا پروژه ها ارزش بررسی ندارند.
    ۴ میلیون برای طراحی ویلا دوبلکس ؟ خنده داره واقعا ????

  • محمد سعیدی
    13 بهمن 1399

    سلام
    کسی هست که به پیشناهادات کار فرما نظارت داشته باشه ؟
    یکی نوشته ماهانه 20 کلپ باید ادیت کنید و هزینهیه هر کلیپ 20 هزار تومن
    الان 2 چیپس 20 هزار تومنه رویه کدام معیار اینا قیمت میزارن ؟

    • کارلنسر
      13 بهمن 1399

      سلام دوست عزیز. هزینه ها کاملا توافقی است بین کارفرما و فریلنسر. اگه کارفرمایی به هر دلیلی قیمت نامناسبی روی پروژه اش میذاره، یا قیمت مناسب خودتون رو پیشنهاد بدید بهش و یا پیشنهاد نزنید رو پروژه. پیشنهاد میکنیم این مطلب رو بخونید : https://www.karlancer.com/blog/project-pricing/.

  • mehdi
    14 بهمن 1399

    شما برای هر کار تو سایت یه قییمت تو خود پست دارید و یه حداقل قیمت
    اما بعضی از دوستان توی توضیحات قیمت های بسیار پایین تری پیشنهاد میدن ک ارزش کاار رو زیر سوال میبره
    کار فرماها فکر میکنن چون کار از دور و بیشتر در منزل انجام میشه فریلنسر ها باید قیمت بسیار پایین پیشنهاد بدن
    لطفا برای هر کار خودتو.ن نرخ تایین کنید

  • mehdi
    14 بهمن 1399

    بعضی از فریلنسر ها مجبور میشن قیمت پایین بدن ک کار رو بگیرن
    خواهشا قوانینی بزارین ک این اتفاق نیفته
    بهترین کار اینه ک خودتون یه نرخ منسفانه تایین کنید

  • mehdi
    14 بهمن 1399

    شما میگید خودتون قیمت پایین ندین چون نمیخواد این مشکلو حل کنید
    چون مشکل شما نیست
    من حتی برای یک پروژه هم قیمت پایین ندادم
    قیمت منسفانه دادم نه زیاد برای کارفرما ن کم برای من
    ولی هیچ پروژه ای نگرفتم چون دوستان قیمت ها یی میدن ک از فحش هم بدتره

  • محمد
    30 بهمن 1399

    سلام همکاران فریلنسر دقت داشته باشید اولا قیمت گرون ندید دوما همه همون در یه رنج قیمت بدهید به هر حال شما عزیزان وقت و هزینه میکنید و باید نتیجه بگیرید . قیمت پایین هم ندهید

  • مرزنگ
    20 بهمن 1400

    اگه بار اولمون باشه چی نمونه کار از کجا بیاریم

    • تیم محتوای کارلنسر
      20 بهمن 1400

      با سلام. پروژه های ارزان را انجام دهید و یا خودتان، نمونه کار درست کنید برای خودتان. مثلا اگه طراح هستید، یه لوگو برای خودتان طراحی کنید و یا اگه مترجم هستید، یک متن را ترجمه کنید. لازم نیست حتما نمونه کارهاتون، برای مشتری خاصی باشد.

  • hesammodin
    30 خرداد 1401

    من به تازگی وارد این حوزه کاری شده ام و مطالب شما کمک شایانی به بنده کرد تا بتوانم شروع خوبی داشته باشم و از همین ابتدا با سطح بالایی شروع به کار کنم.

  • s
    18 مرداد 1401

    چطور میتونیم نام کاربری رو در سایت ویرایش کنیم؟

    • تیم محتوای کارلنسر
      19 مرداد 1401

      با سلام. در حال حاضر امکان تغییر یوزرنیم در سایت وجود ندارد

  • محمدامین بذرافشان
    19 دی 1401

    با سلام
    امکان ویرایش لوکشین در صفحه پروفایل فریلنسر وجود دارد؟

    • تیم محتوای کارلنسر
      19 دی 1401

      با سلام. بله امکانش هست

  • f.v
    04 آذر 1402

    سلام از کارفرمایان عزیز خواهش دارم که هم قیمت رو طوری بگن که واقعا بشه کار رو انجام داد و کار انجام شده آنقدر سنگین نباشه که پولش به چشم نیاید و قشنگ درباره ی پروژه توضیح بدن طرف اومده گفته برنامه پایتون می‌خوام فقط همین حداقل چهارتا خط بنویس بدونیم چی قراره بنویسیم

  • f.v
    04 آذر 1402

    من زیر 18 سال سن دارم و یا نام پدرم ثبت نام کردم با نظارت خودش بعد می‌خوام نام کاربری رو تغییر بدم ولی نمیشه ممنون میشم کاری کنید که بشه نام کاربری رو تغییر داد

    • تیم محتوای کارلنسر
      06 آذر 1402

      سلام. نام کاربری به صورت سیستمی تعیین میشه. نام و نام خانوادگی رو میتونید در پروفایل ادیت کنید.