برنامه نویسی با چت جی پی تی ChatGPT

22 مهر 1402 - آخرین بروزرسانی: 19 آذر 1402
برنامه نویسی با CHATGPT
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

آیا ChatGPT می‌تواند جایگزین مناسبی برای برنامه نویسی شود؟ ChatGPT برای چه افرادی در حوزه برنامه نویسی مناسب است؟ ChatGPT یک مدل زبان هوش مصنوعی با فناوری پیشرفته است و از زمان راه اندازی، به دلیل توانایی بی نظیر در نوشتن متنی که دقیقاً شبیه به صحبت کردن و نوشتن یک انسان می‌باشد، دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است. اما کاربرد چت جی پی تی فقط به اینجا ختم نمی‌شود و در صنایع و حوزه‌های بسیاری مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.
سایت چت جی پی تی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته، اما محدودیت‌هایی را نیز برای کاربران برای تعدادی از کشورها لحاظ کرده است. علاوه بر این، چت جی پی تی در ایران نیز این محدودیت را برای ورود به سایت اعمال کرده که می‌توان با استفاده روش‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم، این محدودیت‌ها را دور زد.
این تکنولوژی هر روزه در حال گسترده شدن است و در مواردی مانند برنامه نویسی نیز جایگاه خوبی میان کاربران پیدا کرده است. اما به طور کلی سایت چت جی پی تی به صورت تخصصی برای نوشتن کد طراحی نشده است، اما می‌تواند در این فرآیند به افراد تا حدودی کمک کند. با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، ChatGPT می‌تواند تکه‌های کد را تحلیل و درک کند و بر اساس ورودی‌هایی که دریافت می‌کند کد جدیدی را تولید کند.
این ابزار از تکنیک‌های یادگیری ماشینی برای درک و پاسخ به شیوه‌ای شبیه انسان استفاده می‌کند و آن را به یک ابزار کاملاً کاربردی در جهت چند هدف مهم مانند گفتگو، تکمیل متن و حتی کدنویسی پیش می‌برد.
با ما همراه باشید تا با زبان‌های برنامه نویسی قابل استفاده در ChatGPT، نحوه استفاده از ابزار چت جی پی تی برای برنامه نویسی و موارد مهم دیگر آشنا شوید.

 

چت جی پی تی چیست؟

برنامه نویسی با CHATGPT

چت جی پی تی ChatGPT یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته است که برای پاسخ به سوالات و مشکلات کاربران و حتی گفتگوی تخصصی طراحی شده است. این سیستم پیشرفته از مدل زبانی Transformer برای پاسخ‌های تخصصی و طبیعی برای کمک به کاربران استفاده می‌کند. ChatGPT سیستمی هوشمند است که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی توسط شرکت OpenAI  راه اندازی شده است. همچنین، این ابزار در زمینه‌های متفاوتی مانند طراحی لوگو، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی، طراحی لباس، حل مسائل ریاضی و… قادر به حل مشکلات بسیار متفاوتی است.

 

مطلب پیشنهادی: لیست ابزارهای هوش مصنوعی

 

آیا برای برنامه نویسی با ChatGPT نیاز به دانش برنامه نویسی است؟

برای برنامه نویسی با این هوش مصنوعی، شاید نیاز به دانستن حتی یک خط کدنویسی نداشته باشید. فقط هر چیزی که می‌خواهید به ChatGPT دستور بدهید و زبان برنامه نویسی مد نظرتان را انتخاب کنید. اما اگر در این زمینه هیچ پیش زمینه‌ای ندارید، قبل از شروع به کار با این سایت، آموزش برنامه نویسی با چت جی پی تی که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم را دنبال کنید.

 

روش برنامه نویسی با چت جی پی تی

برنامه نویسی با چت جی پی تی

انتخاب یک زبان برنامه نویسی

برنامه نویسی با هوش مصنوعی خیلی کار سختی نیست، به شرطی که مراحل را به ترتیب اجرا کنید و در انتها حتماً تست انجام دهید. قبل از نوشتن کد و یا شروع برنامه نویسی با استفاده از ChatGPT، باید زبان برنامه نویسی مد نظر خود را انتخاب کنید. ChatGPT می‌تواند برای زبان‌های برنامه نویسی مختلف مانند پایتون، جاوا اسکریپت، سی پلاس پلاس و غیره کد تولید کند.

ارائه یک ورودی

پس از انتخاب زبان برنامه نویسی، باید یک ورودی به ChatGPT را ارائه دهید. ورودی می‌تواند شامل توضیح از مشکلی که می‌خواهید آن را حل کنید و یا  حتی کدی که قبلاً نوشته‌اید، باشد.

ایجاد کد

پس از ارائه ورودی، چت جی پی تی برای شما کد تولید می‌کند. می‌توانید کد تولید شده را اصلاح کنید و یا همانطور که این ابزار آن را به شما ارائه داده است، استفاده کنید.

مرحله تست و ویرایش

پس از ارائه کد توسط چت جی پی تی، باید آن را تست کنید و ببینید که آیا به درستی کار می‌کند یا خیر.

ثبت کد

پس از تست کد، در صورتی که کد تولید شده به درستی کار کرد، می‌توانید آن را نهایی کرده و در پروژه خود استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی: پسوند زبان های برنامه نویسی

 

ChatGPT از چه زبان‌هایی برای کدنویسی پشتیبانی می‌کند؟

برنامه نویسی با چت جی پی تی

ChatGPT بر روی کدنویسی به زبان‌های مختلف تسلط دارد و شامل طیف‌های وسیع و متنوعی است که در ادامه به بررسی چند نمونه از این موراد می‌پردازیم.

پایتون

چت جی پی تی می‌تواند به زبان پایتون که یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و همه منظوره است، به نوشتن کد بپردازد. پایتون اغلب برای توسعه وب و نرم افزار، تجزیه و تحلیل داده‌ها، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و محاسبات علمی قابل استفاده است.

جاوا اسکریپت

جاوااسکریپت (JavaScript) یک زبان برنامه‌نویسی قدرتمند و پر کاربرد است که برای توسعه وب و ساخت اپلیکیشن‌ تحت وب استفاده می‌شود. این زبان برنامه نویسی در سراسر دنیا طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و در تمامی مرورگرها قابل اجرا است. با استفاده از جاوا اسکریپت، می‌توان عملکرد و تعاملی بین کاربر و وبسایت یا برنامه‌ی تحت وب خود را افزایش داد. به همین علت، چت جی پی تی نیز از استفاده جاوا اسکریپت جا نمانده و با استفاده از این زبان برنامه نویسی، امکانات زیادی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. برنامه نویسی با جاوا اسکریپت، امکاناتی مانند اعتبارسنجی فرم‌ها، اعمال تغییرات دینامیکی در صفحه وب و برقراری ارتباط با سرور را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

جاوا Java

زبان برنامه نویسی جاوا به دلیل فلسفه (یک بار بنویس، همه جا اجرا کن) معروف است و به همین علت ChatGPT نیز به نوشتن کد با این زبان برنامه نویسی علاقه مند است.

سی پلاس پلاس C++

زبان برنامه‌نویسی C++ یک زبان قدرتمند و گسترده است که به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی عمومی استفاده می‌شود. C++ یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است که به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌هایی با کاربردهای متنوع مانند نرم‌افزارهای دسکتاپ، سیستم‌عامل‌ها، بازی‌ها، برنامه‌های تحلیل داده و… را ایجاد کنند. به طور کلی، C++  به عنوان یک زبان قدرتمند و چند منظوره، برای توسعه برنامه‌هایی که نیازمند کنترل دقیق بر منابع سیستم و کارایی بالا هستند، بسیار مناسب است و چت جی پی تی نیز بر روی این زبان برنامه نویسی بسیار متمرکز است.

سی شارپ C#

زبان برنامه نویسی سی شارپ C# یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی شی گرا است که در زمینه ساخت نرم افزار ویندوز، وب و موبایل با استفاده از فریم‌ورک دات‌نت (dotNET) توسط کاربران استفاده می‌شود. ChatGPT از این زبان برنامه نویسی نیز پشتیبانی می‌کند و به نوشتن کدهای قابل فهم و قابل نگهداری، پرفورمنس بالا و استفاده آسان با استفاده از زبان C# می‌پردازد.

روبی Ruby

زبان برنامه نویسی روبی (Ruby) یک زبان برنامه نویسی داینامیک و همه منظوره است که توسط یوکیهیرو ماتسوموتو در دهه ۱۹۹۰ ابداع شد. امروزه کاربران زیادی از این زبان برنامه نویسی در ابزار ChatGPT به دلیل خوانایی و قابل فهم بودن کدها استفاده می‌کنند.

سویفت Swift

سویفت (Swift) یک زبان برنامه نویسی منبع‌باز و قابل استفاده برای توسعه نرم‌افزارها و برنامه‌ها در سیستم‌های عامل iOS ،macOS  watchOS و tvOS است. این زبان توسط شرکت اپل توسعه داده شده است و در سال ۲۰۱۴ به‌صورت عمومی در اختیار کاربران قرار گرفت.

 

مطلب پیشنهادی: درآمد برنامه نویسی بیشتر است یا طراحی سایت؟

 

مزایای برنامه نویسی با ChatGPT

برنامه نویسی با هوش مصنوعی

حال که با این سایت هوش مصنوعی برای برنامه نویسی آشنا شدید، باید مزایای استفاده از این سایت را بدانید.

  • ChatGPT برای برنامه نویسان آماتور که نیاز به برطرف کردن ایرادات کار خود دارند، یک گزینه عالی محسوب می‌شود. از طرفی دیگر، چت جی پی تی برای برنامه نویسان حرفه‌ای نیز در جهت سرعت بخشیدن به روال انجام کار و کدنویسی کاملاً کاربردی عمل می‌کند. علاوه بر این این ابزار در جهت اثبات‌های ریاضی نیز به برنامه نویسان کمک می‌کند.
  • در حال حاضر، سایت چت جی پی تی رایگان است و تنها نیاز به یک شماره برای ثبت نام و برنامه نویسی در آن دارید. اما شماره‌های ایران برای ثبت نام در این سایت محدودیت دارند.
  • از ویژگی‌های دیگری که انجام پروژه‌ برنامه نویسی را با ChatGPT محبوب می‌کند، دارا بودن قابلیت تبدیل کد پایتون به زبان عادی است. بنابراین، با این ابزار می‌توان پیچیده‌ترین کدها را به یک زبان ساده‌تر تبدیل نمود.
  • ترجمه بین زبان‌های برنامه نویسی یکی دیگر از قابلیت‌های فوق العاده در chatgpt است و به صرفه جویی زمان کمک شایگانی می‌کند.

 

نحوه ثبت نام چت جی پی تی در ایران

همانطور که در قسمت‌های قبل به آن اشاره نمودیم، چت جی پی تی در ایران تحریم شده است. کاربران ایرانی برای دسترسی به سرویس‌های این سایت، باید اقداماتی همچون خرید اکانت وریفای شده Open AI و یا خرید شماره مجازی ChatGPT و در نهایت تغییر IP را انجام دهند. با انجام این کار، مانند کاربران کشورهای دیگر به تمامی امکانات ChatGPT دسترسی خواهید داشت.

خدمات مرتبط با ChatGPT در کارلنسر

سخن نهایی

ابزار چت جی پی تی برای برنامه نویسی و حوزه‌های دیگر بسیار پرکاربرد است و در زمینه‌های زیادی به کاربران در سراسر دنیا کمک می‌کند. فقط باید از این ابزار سوالات دقیقی در زمینه مد نظرتان بپرسید، ورودی‌های درست را ارائه دهید و منتظر پاسخ باشید. امروزه، بسیاری از شرکت‌ها با استخدام متخصص هوش مصنوعی از این تکنولوژی برای بهبود بهره‌وری و کارایی کسب و کار خود استفاده می‌کنند تا افراد بدون داشتن دانش و مهارت‌های تخصصی مانند برنامه نویسی به پیشرفت قابل قبولی برسند. با مطالعه این مقاله با استفاده از چت جی پی تی می‌توانید بدون دانش کدنویسی شروع به برنامه نویسی کنید. برای انجام این کار نیاز است تا زبان برنامه نویسی خود را مشخص کنید و ChatGPT به شما کد تولید شده را ارائه می‌دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب ژاله برومند
توسعه محتوا، سئو و سوشیال مدیا مارکتینگ از علایق من هست و برای رسیدن به موفقیت و بهترین‌ها همیشه در تلاش هستم. در کنار تلاش برای رسیدن به موفقیت، همواره سعی در بروزرسانی اطلاعاتم دارم و کمک میکنم تا بین رقبای کسب و کار خودتون بدرخشید و برندی متمایز داشته باشید. برای شروع یک تجربه جدید، با من در ارتباط باشید. https://www.karlancer.com/profile/182210

دیدگاه شما

بدون دیدگاه