کارآفرینی چیست؟

11 اسفند 1400 - آخرین بروزرسانی: 20 آبان 1402
کارآفرینی چیست؟
زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه

کارآفرینی نزدیکترین ترجمه برای واژه انگلیسی Entrepreneurship می باشد. البته بسیاری معتقدند که کارآفرینی ترجمه دقیقی برای Entrepreneurship نیست، ولی به نظر می رسد نزدیکترین ترجمه ایست که می توان برای این عبارت یافت. کارآفرینی مفهوم بسیار گسترده ای دارد، در مفهوم کلی کارآفرینی به معنای ایجاد و راه‌اندازی یک کسب و کار جدید است. کارآفرینان افرادی هستند که ایده‌های خود را به عمل می‌پیچند و شروع به ساخت و توسعه کسب و کارهای جدید می‌کنند. یک کارآفرین ممکن است از صفر شروع کند یا از ایده‌های خود برای توسعه کسب و کارهای موجود استفاده کنند.

برای اگر چه تعریف کارآفرینی برای چندین دهه ثابت مانده، ولی کارآفرینان راهی طولانی را برای رسیدن به هدفشان طی کرده‌اند. کارآفرینی نیازمند خلاقیت، ابتکار، پشتکار و انگیزه قوی است. امروزه نزدیک به 600 میلیون کارآفرین در سراسر جهان وجود دارد. حالا فرصت‌های کارآفرینی  فوران کرده‌اند. به همین دلیل به نقل از گوگل، استفاده از این اصطلاح به شکل زیر درآمده است:

کاربرد کارآفرینی

می‌خواهیم در این مقاله نگاهی دقیق‌تر به معنای کارآفرین بودن بیندازیم. همچنین از برخی کارآفرینان آنلاین  و مدرن در مورد چگونگی رسیدن به این موقعیت صحبت می‌کنیم.

 

مطلب پیشنهادی: حقوق مدیر عامل شرکت سهامی خاص

 

معنا و مفهوم کارآفرینی (Entrepreneurship)

کارآفرینی عبارت از ایجاد یا توسعه یک کسب و کار برای رسیدن به سودآوری است. اما این تعریف کمی ‌محدود کننده است. تعریف کارآفرینی مدرن‌تری هم به صورت تغییر جهان از طریق حل مشکلات بزرگ وجود دارد. این تغییرات مانند ایجاد تحول اجتماعی یا عرضه محصول نوآورانه برای به چالش کشیدن وضعیت فعلی نحوه زندگی روزمره است.

افراد با کارآفرینی می‌خواهند کنترل شغل و رویاهای خودشان را در دست بگیرند و آن را به سمتی که می‌خواهند هدایت کنند.

این امر در مورد ساختن زندگی با شرایط مدنظر خودتان است یعنی کارآفرینان بدون رئیس، بدون برنامه‌های محدود کننده و هر مانعی می‌توانند اولین قدم را برای تبدیل جهان به مکانی بهتر (برای همه افراد، از جمله خودشان) بردارند.

 

کارآفرین کیست؟

کارآفرین شخصی است که با هدف کسب سود، کسب و کاری راه اندازی می‌کند. این تعریف از کارآفرین شاید کمی ‌مبهم به نظر برسد، اما دلیل خوبی دارد. یک کارآفرین می‌تواند شخصی با ایده کسب و کار خانگی باشد که اولین فروشگاه آنلاین خودش را راه اندازی می‌کند یا یک فریلنسر باشد که تازه شروع به کار کرده است.

دلیل این که چرا آنها کارآفرین در نظر گرفته می‌شوند (اگرچه برخی مخالف این مفهوم هستند) این است که جایی که شروع می‌کنید لزوماً پایان کار نیست. کارآفرین کسی است که یک کار جانبی را شروع کرده که در نهایت می‌تواند  به یک کسب و کار تمام وقت و پایدار با کارمندان خاص خودش تبدیل شود. در مورد فریلنسر هم همینطور است. اگر ذهنیت شما بر ایجاد یک کسب و کار سودآور متمرکز است، پس مصداق تعریف یک کارآفرین هستید.اما مفهوم کارآفرین بسیار فراتر از ایجاد یک کسب و کار یا ایجاد شغل می‌رود.

چه کسی کارآفرینی میکند

کارآفرینان از قدرتمندترین تحول آفرینان در جهان هستند. از ایلان ماسک که قصد دارد مردم را به مریخ بفرستد تا بیل گیتس و استیو جابز که کامپیوترها را بخشی از زندگی هر خانواده می‌کنند، کارآفرینانی با دیدگاه‌های متفاوت در دنیا حضور دارند. تعریف کارآفرین به ندرت در مورد تأثیر عظیم این رهبران فکری بر جهان صحبت می‌کند.

کارآفرینان، فرصت‌ها و راه‌حل‌هایی را می‌بینند که افراد معمولی در آن موقعیت، فقط مزاحمت‌ها و مشکلات را می‌بینند. درک این که یک کارآفرین کیست می‌تواند به دیگران کمک کند تا ارزشی کارشان را به جهان معرفی کنند.

 

مطلب پیشنهادی: بوم کسب و کار چیست؟

 

منظور از کارآفرینی چیست؟

منظور از کارآفرینی، تلاش فرد کارآفرین برای تغییر دادن جهان است. فرقی ندارد که کارآفرینان بخواهند استارت‌آپی را برای حل مشکل روزمره راه اندازی کنند، مردم را به گونه‌ای متفاوت دور هم جمع کنند، یا چیزی انقلابی بسازند که باعث پیشرفت جامعه می شود؛ در واقع نقطه مشترک همه اینها، تلاش کردن است. کارآفرینی مثل ایده گیر کرده در ذهنتان نیست. کارآفرینان، ایده را می‌گیرند و آن را اجرا می‌کنند. کارآفرینی در مورد اجرای ایده‌هاست.

 

کارآفرینان واقعی چه تعریفی از کارآفرینی دارند؟

بیایید نگاهی به آنچه کارآفرینان واقعی در مورد معنای کارآفرینی می‌گویند و معنایی که برایشان دارد بیندازیم.

کارآفرینی واقعی

آلتایمز نیکول

کارآفرینی نیکول

آلتایمز نیکول (Altimese Nichole)، موسس شرکت NicholeNicole اینگونه می‌گوید: «بسیاری از افراد بابت تبدیل شدن به یک کارآفرین هیجان‌زده هستند، اما وقتی با واقعیت مواجه می‌شوند، دلسرد می‌شوند. کارآفرینی به معنای متعهد ماندن به اهداف خود، فراتر از احساسات هیجانی است. مسیر را ادامه دهید و «چرایی» خودتان را در ذهن داشته باشید.»

کریستوفر مولارو

کارافرینی کریستوفر

کریستوفر مولارو، بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت NeuroFlow می‌گوید: «کارآفرینی یعنی کسی باشید که مایل به جهش است، به اندازه کافی سخت کار می‌کند تا تمام چیزهای اطراف خودش را قربانی کند، همه اینها به معنای حل مشکلات است، زیرا هیچ کس توانایی یا تمایلی به آن ندارد.»

جولیت تاماناها

کارآفرینی جولیت

معنای کارآفرینی برای جولیت تاماناها (Jolijt Tamanaha)، مدیر بازاریابی و امور مالی Fresh Prints، کمی‌متفاوت است: «کارآفرینان در فهرستی بی‌پایان از مشکلات با سخاوت، اشتیاق و انرژی راه خودشان را پیدا می‌کنند. کارآفرین بودن به این معناست که در عین مصمم بودن، می‌توانید با مقدار باور نکردنی از یادگیری، زندگی کنید و حداکثر تأثیرتان را بر جهان بگذارید، زیرا باید با سخت‌ترین مشکلات مقابله کنید.»

نیکول فیث

کارآفرینی نیکول

نیکول فیث، بنیانگذار 10 Carat Creations، این مفهوم را این گونه تجزیه و تحلیل می‌کند: «کارآفرین بودن به معنای داشتن یک برنامه و چشم‌انداز است، اما زمانی که طرح کلی از بین می‌رود و شما تنها با چشم‌انداز خودتان باقی می‌مانید، همچنان موفق مانده یا تلاش می‌کنید تا موفق شوید. همچنین این مفهوم به این معنی است که بدانید چه زمانی باید تسلیم شوید، به خصوص اگر ایده شما به دلیل نیروهای خارج از خودتان، عملی نیست.»

جیمز سندووال

کارآفرینی جیمز

به گفته جیمز سندووال، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Measure Match: «کارآفرین بودن به معنای غوطه ور شدن در یک سرمایه گذاری [احتمالاً بسیار پرخطر] است که خودتان ساخته اید، کاری سخت، با ساعات طولانی، اغلب تنها، برای ایجاد مسیر موفقیت است و هرگز هم تسلیم نمی‌شوند.»

مایک کیم

کارآفرینی مایک

مایک کیم، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت KPOP Foods، می‌گوید که کارآفرینی واقعاً در مورد چیست. «کارآفرینی برای افراد ضعیف نیست. من یک سرباز ارتش آمریکا هستم. من در جنگ بوده ام و شرایط سخت زیادی را تحمل کرده ام. با این حال، صادقانه می‌توانم بگویم که راه اندازی یک شرکت به همان اندازه  البته به روش‌های مختلف، برایم چالش برانگیز بوده است.».

«در حالی که شاید زندگی هیچ‌کس در معرض خطر قریب‌الوقوع نباشد، نبردهایی که در سفر کارآفرینی‌تان با آن روبرو می‌شوید می‌تواند سال‌ها بدون آرامش ادامه داشته باشد. ایجاد یک کسب و کار موفق نیازمند اقدامات گسترده، پشتکار و اعتقاد است. اگر این را بفهمید و ادامه دهید، تجربه‌ای سرشار از پاداش خواهید داشت.»

 

مطلب پیشنهادی: راهکارهای کاهش هزینه‌های کسب و کار در استارتاپ

 

اهمیت کارآفرینی

چرا کارآفرینی اینقدر مهم است؟ بیایید به چند دلیل اصلی نگاه کنیم:

اهمیت کارآفرینی

  • کارآفرینان شغل ایجاد می‌کنند: بدون کارآفرینان، شغلی وجود نداشت. کارآفرینان ریسک استخدام خود را می‌پذیرند. جاه طلبی آنها برای تداوم رشد کسب و کارشان در نهایت منجر به ایجاد مشاغل جدید می‌شود. با ادامه رشد تجارت آنها، مشاغل بیشتری ایجاد می‌شود.
  • کارآفرینان نوآوری می‌کنند: برخی از بزرگترین فناوری‌ها در جامعه امروزی از کسب و کارها نشأت گرفته‌اند. پیشرفت‌های تکنولوژیکی ناشی از نیاز به حل یک مشکل، ایجاد کارایی یا بهبود جهان است. در دوره‌هایی که پیشرفت فناوری بیشتر است، معمولاً یک کارآفرین وجود دارد که باید از او تشکر کرد.
  • کارآفرینان تغییر ایجاد می‌کنند: کارآفرینان رویای بزرگی دارند. بنابراین به طور طبیعی، برخی از ایده‌های آنها در سراسر جهان، تغییر ایجاد خواهد کرد. شاید آنها یک محصول جدید تهیه کنند که مشکلی را حل می‌کند یا چالشی را برای کشف چیزی که قبلاً هرگز کشف نشده است انجام دهند. هدف بسیاری از آنها این است که با محصولات، ایده‌ها یا کسب و کار خودشان، جهان را به جایی بهتر تبدیل کنند.
  • کارآفرینان به جامعه کمک می‌کنند: در حالی که برخی تصور می‌کنند ثروتمندان افرادی شرور و حریص هستند، ولی غالباً بیشتر از یک فرد عادی به امور خیریه می‌پردازند. آنها پول بیشتری به دست می‌آورند و بنابراین مالیات بیشتری می‌پردازند که به تامین مالی خدمات اجتماعی کمک می‌کند. کارآفرینان برخی از بزرگترین خیران موسسات خیریه و غیرانتفاعی به دلایل مختلف هستند. برخی به دنبال سرمایه گذاری پول خودشان جهت تهیه راه حل‌هایی برای کمک به جوامع فقیرتر هستند تا به خدماتی بدیهی مانند آب آشامیدنی تمیز و مراقبت‌های بهداشتی خوب دسترسی پیدا کنند.
  • کارآفرینان بر درآمد ملی می‌افزایند: کارآفرینی ثروت جدیدی در اقتصاد ایجاد می‌کند. ایده‌های جدید و محصولات یا خدمات بهبود یافته از سوی کارآفرینان امکان رشد بازارهای جدید و ثروت جدید را فراهم می‌کند.

 

چرا مردم کارآفرین می‌شوند؟

هر کارآفرینی «چرایی» خاص خودش را دارد که او را به سمت این که رئیس خودش شود، سوق داده است. فرقی ندارد که کارآفرینان به آزادی بیشتر یا تأثیرگذاری نیاز دارند، همه آنها با زندگی بر اساس شرایط خودشان، کنترل زندگی را به دست می‌گیرند.

در اینجا چند مورد از دلایلی که باعث کارآفرین شدن افراد می‌شود، آورده شده است:

برای تغییر جهان تلاش می‌کنند

بسیاری از کارآفرینان برای بهتر کردن جهان تلاش می‌کنند. چه کارآفرینان به اکتشاف فضا، از بین بردن فقر یا ایجاد یک محصول عملی اما متفاوت اعتقاد داشته باشند، در نهایت برندی را در خدمت رسانی به دیگران می‌سازند. برخی از کارآفرینان از کسب و کار خودشان به عنوان راهی برای افزایش سریع سرمایه استفاده می‌کنند تا به اهداف عالی خود برسند.

آنها رئیس نمی‌خواهند

کارآفرینان اغلب با داشتن رئیس مشکل دارند. شاید احساس خفگی کنند و عقب بمانند. برخی از کارآفرینان هم  روش موثرتری برای انجام کارها دارند. شاید برخی دیگر، فقدان آزادی خلاق را دوست ندارند. در نهایت، آنها جذب کارآفرینی می‌شوند تا در شرایط خودشان به موفقیت برسند.

آنها ساعت‌های کاری انعطاف پذیر می‌خواهند

کارآفرینی در بین کسانی که به ساعات کاری انعطاف پذیر نیاز دارند محبوب است. به عنوان مثال، بسیاری از افراد دارای معلولیت اغلب از کارآفرینی لذت می‌برند، زیرا به آنها اجازه می‌دهد تا خودشان زمان کار کردنشان را مشخص کنند. [بخوانید: روش های کسب درآمد برای معلولان] والدین می‌توانند فرزندان خود را در خانه بزرگ کنند یا آنها را بدون احساس گناه از مدرسه بیرون ببرند. دانش‌آموزان انعطاف‌پذیری لازم برای کار روی برنامه‌ها و دوره‌های درسی سخت را دارند.

نقل قول کارآفرینی

آن‌ها می‌خواهند از هر جایی مشغول به کار شوند

کارآفرینی در کنار انعطاف‌پذیری در ساعات کاری، در میان کسانی که نمی‌خواهند به یک مکان خاص محدود شوند هم محبوب است. شاید کارآفرینان نخواهند هر روز از یک مکان کار کنند، چون شاید محیط به سرعت برایشان خسته کننده شود. شاید به همین دلیل است که بسیاری از افراد بیش فعال و دارای ADHD به کارآفرینی و ایجاد کسب و کار خودشان می‌پردازند. [ADHD چیست؟]

آنها نمی‌توانند شغلی پیدا کنند

بسیاری از آنها وقتی نمی‌توانند شغلی پیدا کنند راهی برای کارآفرینی پیدا می‌کنند. آنها به جای این که خودشان را شکست خورده بدانند، فرصت‌های جدیدی برای خودشان ایجاد می‌کنند. شاید یک فارغ التحصیل جدید در تابستان پس از فارغ التحصیلی یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کند تا رزومه خودش را بسازد. شاید والدینی که در اقتصاد کرونا از کار بیکار شده اند، کسب و کاری راه اندازی کنند تا اطمینان حاصل کنند که می‌توانند به تغذیه خانواده خود ادامه دهند و در عین حال سقف بالای سرشان را حفظ کنند.

آنها در محیط شرکت نمی‌گنجند

کارآفرینان اغلب می‌گویند که محیط‌های خفه کننده شرکتی، رشدشان را محدود می‌کند. می‌توانید یک کارآفرین را در محیط شرکتی شناسایی کنید زیرا آنها معمولاً سعی می‌کنند کنترل بیشتری در نقش خودشان به دست آورند و بهتر بفهمند که چگونه همه چیز با هم هماهنگ است.

آنها کنجکاو هستند

کارآفرینان عاشق یافتن پاسخ این سؤال هستند، «چه اتفاقی می‌افتد اگر …؟» آنها عملگرا و عاشق یادگیری هستند. برای پیشرفت دانش خودشان مرتب کتاب‌های تجاری می‌خوانند. بنابراین به طور طبیعی، کارآفرینی برای آنها جذاب است زیرا انجام دادن به آنها اجازه می‌دهد تا در کمترین زمان بیشترین یادگیری را داشته باشند. کنجکاوی آنها باعث رشد مداوم آنها می‌شود.

آنها جاه طلب هستند

کسانی که عاشق دستیابی به اهداف دشوار و نقاط عطف هستند، کارآفرین زاده شده اند. از آنجایی که هیچ محدودیتی برای آنچه می‌توانند به دست آورند وجود ندارد، کارآفرینان دائماً پروژه‌های خود را بزرگتر و بهتر از آنچه تصور می‌کردند، توسعه می‌دهند. وقتی موانعی پیش می‌آیند، راه‌حلی برای رسیدن به هدفشان پیدا می‌کنند. آنها غیر قابل توقف هستند.

 

مطلب پیشنهادی: هک رشد چیست؟

 

نمونه‌هایی از کارآفرینان

بیایید به چند نمونه از کارآفرینان نگاهی بیندازیم.

کارآفرینی والت دیزنی

والت دیزنی به یکی از شناخته شده ترین نام‌های جهان تبدیل شد. شما این نام را از زمان تأسیس شرکت والت دیزنی و پارک‌های تفریحی مانند دیزنی لند و والت دیزنی ورلد می‌شناسید. برند او با شخصیت میکی موس شروع شد و در نهایت به هزاران شخصیت و دنیای فانتزی عجیب و غریب گسترش یافت.

همیشه تمام شرایط برای این فرد، فراهم نبود. او با چالش‌هایی مانند افرادی که کارش را می‌دزدند و انبوهی از شکست‌های تجاری روبه‌رو بود، اما همچنان پیش می‌رفت و به چشم‌اندازش متعهد می‌ماند.

مارک زاکربرگ قبل از ساخت فیسبوک چندین محصول تهیه کرد. او یک ابزار پیام رسان فوری تهیه کرد که پدرش در مطب دندانپزشکی خودش برای برقراری ارتباط با بخش پذیرش از آن استفاده می‌کرد.

همچنین زاکربرگ زمانی که فقط یک نوجوان بود، نرم افزار موسیقی را تهیه کرد که مایکروسافت و AOL علاقه مند به خرید آن بودند. در سالی که فیسبوک را برای اولین بار تأسیس کرد، به یک میلیون کاربر رسید. امروز مارک زاکربرگ دارای 68.3 میلیارد دلار دارایی است.

سارا بلیکلی اولین بار برند Spanx را در سال 1998 راه اندازی کرد. او یکی از اولین سازندگان شلوار استرچ زنانه بود. برند او در لباس‌های شکل دهنده تخصص دارد و همچنین شامل اقلامی ‌مانند سوتین، شورت و جوراب بافتنی است.

او همچنین مخترع جوراب شلواری است که به خانم‌ها اجازه می‌دهد تا لباس‌های تابستانی خودشان را در تمام طول سال بپوشند. در مقطعی، بلیکلی جوان‌ترین میلیاردر زن خودساخته بود.

 

چگونه می‌توانم به یک کارآفرین موفق تبدیل شوم؟

بیایید نگاهی به نکات برتر به اشتراک گذاشته شده توسط کارآفرینان استارت آپی بیندازیم و این که چگونه می‌توانید از این نکات برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق استفاده کنید.

دز استفنز (Dez Stephens)

کارآفرینی دز

استفنز از موسسه سلامت Radiant می‌گوید: «تنها توصیه‌ به فردی که قصد کارآفرین شدن دارد این است که کسب‌وکار خودش را بدون بدهی و بدون هزینه سربار شروع کند. خودم هم شش سال پیش شرکتم را همین طور راه اندازی کردم و موفقیت اجتناب ناپذیرم را تا حد زیادی افزایش داد.»

سویتی دیویدسون (Swati Davidson)

کارآفرینی سویتی

یکی از بهترین نقل قول‌های کارآفرین از سویتی دیویدسون نقل شده است: «به حس ششم خودتان اعتماد کنید. دلیلش هم ساده است: برای اینکه رقبای خودتان را شکست دهید و به سرعت رشد کنید، باید بتوانید فرصت‌های کلیدی را شناسایی کرده و سپس حتی در مواقع خطرناک اقدام کنید. این کار به حس ششم و اعتماد به نفس نیاز دارد. برخی به آن شانس می‌گویند، اما این طور نیست. این همان شجاعت اعتماد کردن به خودتان است.»

کوال باکسی(Keval Baxi)

کارآفرینی کوال

کوال باکسی  از شرکت Codal  می‌گوید: « توصیه‌ی من به کسی که می‌خواهد کارآفرین شود این است که قابل اعتماد باشد. اگر می‌گویید می‌خواهید کاری را انجام دهید، آن را انجام دهید.

«رهبران و مدیرانی که از این قاعده پیروی نمی‌کنند، در جلب احترام تیم خودشان شکست می‌خورند و مسئولیت پذیری را تقویت نمی‌کنند. مطمئن شوید که تیم شما می‌داند که در صورت نیاز در کنارشان خواهید بود.»

کریس تان (Chrys Tan)

کارآفرینی کریس

کریس تان از انجمن Mindfuel می‌گوید: «تنها توصیه‌ای که به یک کارآفرین می‌کنم این است که شکست را بپذیرد. زمانی که کارآفرین هستید،شکست اجتناب ناپذیر است، خواه شکست در انجام فروش هدفمند یا حتی شکست یک تجارت باشد. اما اگر می‌دانید که تجربه شکست در حین اداره کردن یک کسب‌وکار حتمی است، از شکست نمی‌ترسید، بلکه شکست را در آغوش می‌گیرید. وقتی شکست را پذیرفته‌اید، ریسک‌های بیشتری می‌پذیرید و شکست‌ها را سریع‌تر پشت سر می‌گذارید.»

 

مطلب پیشنهادی: مهارت های اصلی برای کسب درآمد

 

نقل قول‌های کارآفرینان

نیاز به الهام  گرفتن دارید؟ در ادامه چند نقل قول از کارآفرینان محبوب نقل میکنیم که شما را سرحال و آماده حرکت نگه می‌دارد.

کارآفرینی با سختکوشی

کارآفرین همیشه به دنبال تغییر است، به آن پاسخ می‌دهد و از آن به عنوان یک فرصت استفاده می‌کند (نقل قولی از پیتر دراکر کارآفرین).

کارآفرینان به سادگی کسانی هستند که می‌دانند تفاوت کمی ‌بین مانع و فرصت وجود دارد و می‌توانند هر دو را به نفع خودشان تمام کنند (نقل قولی از نیکولو ماکیاولی کارآفرین).

از همان روز اول به عنوان یک کارآفرین، احساس کردم تنها ماموریتی که در تجارت ارزش دنبال کردن دارد، بهتر کردن زندگی مردم است (نقل قولی از ریچارد برانسون کارآفرین).

کسی که مشکلی را می‌بیند یک انسان است. کسی که راه حلی پیدا می‌کند فردی با بصیرت است و شخصی که بیرون می‌زند و کاری در مورد آن انجام می‌دهد یک کارآفرین است (نقل قولی از ناوین جین کارآفرین).

کارآفرین کسی است که از صخره می‌پرد و در راه سقوطش، هواپیما می‌سازد (نقل قولی از رید ‌هافمن کارآفرین).

دلیل شماره یک شکست مردم در زندگی، گوش دادن به حرف دوستان، خانواده و همسایگان است (نقل قولی از ناپلئون هیل کارآفرین).

این مفهوم در مورد ایده‌ها نیست. بلکه در مورد تحقق ایده‌ها است (نقل قولی از اسکات بلسکی کارآفرین).

دلایل بد زیادی برای راه اندازی یک شرکت وجود دارد. اما تنها یک دلیل موجه و خوب وجود دارد و فکر می‌کنم شما می‌دانید که چیست: بله، تغییر جهان است (نقل قولی از فیل لیبین کارآفرین).

کارآفرین بودن یک طرز فکر است. شما باید همیشه به چیزها به عنوان فرصت نگاه کنید. دوست دارم مصاحبه کنم، دوست دارم افراد را در مورد موضوعات خاص تحت فشار قرار دهم. دوست دارم داستان‌هایی را دنبال کنم که لزوماً پاسخ درست یا غلطی ندارند (نقل قولی از سولداد اوبراین کارآفرین).

 

ایده‌های کارآفرینی

ایده‌های کارآفرینی

به‌عنوان یک کارآفرین استارت‌آپی، ایده‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید بسته به مهارت‌های تجاری که در حال حاضر دارید و آنچه که مایل به یادگیری هستید، دنبالشان کنید. در اینجا چند ایده تجاری برای شروع کارتان مطرح شده است:

  • مالک فروشگاه تجارت الکترونیک
  • فریلنسر (نوشتن وبلاگ، حسابدار، طراح)
  • تدریس (دوره‌های آنلاین، نویسنده)
  • ساخت اپلیکیشن (کرایه خودرو، اپلیکیشن‌ شبکه‌های اجتماعی)
  • کسب و کار مبتنی بر خدمات (تحویل غذا، نظافت، مراقبت از حیوانات)
  • کسب و کار مبتنی بر مشاوره (برنامه ریز عروسی، مربی سبک زندگی)
  • اجاره آپارتمان (Airbnb، شب، جاجیگا)
  • مشاغل بازاریابی (اینفلوئنسر مارکتینگ، برندهای سئو، شرکت‌های روابط عمومی)
  • بازاریابی وابسته (Amazon Affiliate، Clickbank، دیجی کالا و غیره)
  • بلاگر (بررسی محصول، وبلاگ تخصصی، مجله)
  • راه اندازی یک کانال (YouTube، Twitch و Vlogger)
  • فلیپر (نام دامنه، وب سایت، خانه)
  • مترجم
  • اقتصاد گیگی (درایور و فیور)
  • مشاور املاک (شهرک، خانه، تجاری)
  • عکاس (عکاسی محصول، فروش عکس)
  • کارگزار بورس (خرید و فروش سهام)
  • معلم خصوصی
  • فلیپر وب سایت
  • نمایندگی فروش

 

آیا آماده کارآفرین شدن، هستید؟

آمادگی کارآفرینی

هیچ راه مستقیم و راحتی برای کارآفرین شدن وجود ندارد. این افراد در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارند و می‌توانند تقریباً بر هر جنبه‌ای از زندگی ما تأثیر بگذارند.

چند جنبه در همه کارآفرینان مشترک است: آنها سرشار از اشتیاق و جاه طلبی هستند. از آنها به عنوان نیروی محرکه برای ساختن امپراتوری‌هایی استفاده می‌شود که برخی از سخت‌ترین مشکلات جهان را حل می‌کنند.

اگر به دنبال این هستید که اثری از خودتان در جهان به یادگار بگذارید یا باعث پیشرفت جامعه شوید (یا حتی از شغل طاقت فرسا و غیرقابل انعطاف تمام وقت خلاص شوید) شاید به کارآفرین شدن فکر می‌کنید.به عقل خودتان اعتماد کنید از غرایز خودتان پیروی کنید و همیشه ذهن خودتان را آماده یادگیری و کشف فرصت‌های جدید نگه دارید.

 

منبع

https://www.oberlo.com/blog/what-is-entrepreneurship

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب زینت فلاح
من زینت فلاح، ارشد روان سنجی هستم. بیش از ده ساله که ترجمه متون روانشناسی،مدیریت و فناوری رو انجام میدم. به تولید محتوای جدید علاقمندم و چند ساله که با کارلنسر همکاری دارم. https://www.karlancer.com/profile/1408

دیدگاه شما

بدون دیدگاه