تردز چیست؟ آشنایی با Threads به همراه آموزش نصب

31 تیر 1402 - آخرین بروزرسانی: 01 مرداد 1402
تردز چیست؟
زمان تقریبی مطالعه: 13 دقیقه

در این مقاله قصد داریم تا شما را با پلتفرم جدید تردز و یا Threads آشنا کنیم. اپلیکیشنی که زیر نظر شرکت متا (فیس بوک و اینستاگرام) به تازگی منتشر شده و مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. در ادامه با ما همراه باشید تا با ساختار و الگوی این پلتفرم بیشتر آشنا شوید.

بخش زیادی از زمان ما در دنیای امروز در فضای مجازی می گذرد. فضایی که در آن می توانیم با دوستان و آشنایان و یا افرادی که نمی شناسیم وقت بگذرانیم. می توانیم دوستان جدیدی پیدا کنیم، از اتفاقات روز دنیا با خبر شویم، از وضعیت دوستانمان مطلع شویم و محتواهای سرگرم کننده ای که دوست داریم را در هر زمینه ای مشاهده کنیم. اپلیکیشن های مختلفی در زمینه فضای مجازی با قابلیت های متفاوتی هر ساله عرضه می شوند. بعضی از این اپلیکیشن ها مورد استقبال مردم قرار می گیرند و بعضی از آنها با شکست مواجهه می شوند. پلتفرمی که قرار است در مورد آن اطلاعات به دست بیاوریم هم از همین دسته است.

 

برنامه تردز چیست؟

برنامه تردز زیر نظر تیم متا توسعه یافته است و به تازگی منتشر شده است. این برنامه برای رقابت با برنامه توییتر عرضه شده. ساختار این برنامه شباهت بسیار زیادی با ساختار توییتر دارد. مانند توییتر استفاده قالبی که از برنامه Threads  می شود، تولید محتوای متنی است هر چند که قابلیت انتشار عکس و ویدیو نیز در آن وجود دارد. کاربران تردز می توانند محتوای متنی خودشان را به همراه عکس، گیف و یا ویدیو منتشر کنند. این برنامه در همان روز اول نشان داد که می تواند یک رقیب بسیار قدرتمند برای جایگزین شدن توییتر باشد چرا که در طی 24 ساعت پس از منتشر شدن کاربران آن به بیش از 70 میلیون نفر رسید. از میان این 70 میلیون کاربر نزدیک به 49 میلیون نفر از آنها کاربر فعال به حساب می آمدند که خودش یک رکورد بی سابقه است.

برنامه تردز چیست؟

 

چطور تردز را نصب کنیم؟

با این که اپلیکیشن تردز فضای جداگانه ای از اینستاگرام دارد، اما شما می توانید با همان حساب کاربری خودتان در آن اکانت بسازید. در واقع نام کاربری که در اینستاگرام برای خودتان ساخته اید در برنامه تردز رزرو شده است و هر زمانی که شما این برنامه را نصب کنید می توانید اکانتی با همان ای دی اینستاگرام خودتان داشته باشید. این برنامه هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای IOS عرضه شده است و بنابراین تمامی افرادی که گوشی هوشمند دارند می توانند از اپلیکیشن Threads استفاده کنند.

 

مطلب پیشنهادی: الگوریتم اینستاگرام

 

برای دانلود این برنامه میتوانید هم از طریق بخش تنظیمات اینستاگرام در داشبورد Threads اقدام کنید و هم می توانید از طریق گوگل پلی و اپ استور این برنامه را دانلود کنید.

نصب برنامه تردز

 

امکانات تردز چیست؟

تا به اینجا با برنامه تردز آشنا شده ایم اما تا به حال فکر کردید که این برنامه چه امکاناتی دارد که بایستی آن را نصب کنید و از اپلیکیشن های مشابه آن استفاده نکنید؟ در این قسمت قصد داریم مهمترین امکانات این برنامه را برای شما معرفی کنیم تا با اپلیکیشن تردز بیشتر آشنا شوید.

تردز همچنین دارای هوش مصنوعی بسیار پیشرفته ای است که توانایی درک تصاویر و محتوا های متنی را دارد و بنابراین از منتشر شدن محتواهایی که دارای خشونت، پورنوگرافی و سایر محتواهایی است که شاید برای همه افراد خوشایند نباشد جلوگیری می کند.

امنیت و حفظ منافع کاربران: 

برنامه تردز دارای یک پروتکل امنیتی بسیار پیشرفته برای کاربران خودش است که باعث می شود جلوی خراب کاری های هکر ها و یا تهدید های مجازی گرفته شود. این کنترل امنیتی تردز باعث می شود تا کاربران در این برنامه احساس امنیت و لذت بیشتری کسب کنند. همچنین کاربرانی که کمتر از 16-18 سال دارند (در کشور های مختلف بین 16 -18 سال متفاوت است) با نصب برنامه Threads و ورود به اکانت خودشان یک نمایه خصوصی دریافت خواهند کرد. تا جلوی سوءاستفاده قرار گرفتن احتمالی از آنها در فضای مجازی گرفته شود.

کنترل کاربری: 

برنامه Threads طیف گسترده ای از کنترل هایی که برای کاربران نیاز است را به آنها ارائه می کند. شما می توانید ببینید که چه کسانی از شما در Threads نام می برند و یا پاسخ های آنها را در مورد محتواهایی که خودتان منتشر می کنید و یا نظراتتان را هم می توانید مشاهده کنید. یکی دیگر از قابلیت هایی که در برنامه تردز قابل مشاهده است، فیلتر کردن کلمه هایی است که دوست ندارید مردم برای شما بنویسند. در واقع شما کلماتی که نمی خواهید برای شما درج شود را انتخاب می کنید و اگر کاربری در نظر خودش از آن کلمات استفاده کند، نظرش به صورت اتوماتیک پاک خواهد شد. این ویژگی می تواند جلوی نظرات توهین آمیز را بگیرد تا کاربران بتوانند یک مدت زمان لذت بخش را در این اپلیکیشن سپری کنند.

محیط برنامه تردز

سازگاری با سایر شبکه های اجتماعی:

یکی از ویژگی های برنامه تردز امکان تعامل داشتن با سایر پلتفرم ها است. در واقع شما با می توانید در تردز با سایر کاربران که در پلتفرم های دیگه فعالیت می کنند تعامل داشته باشید. این تعامل باعث افزایش تعداد بازدید های محتوای شما و البته ارتباط با کاربران که در شبکه های دیگر فعالیت می کنند می شود. البته این ارتباط مختص پلتفرم هایی است که از پروتکل ActivityPub پشتیبانی می کنند. از مهمترین پلتفرم هایی که عضو این پروتکل هستند می توانیم به Mastodon و WordPress اشاره کنیم.

رابط کاربری آسان:

قسمت feed که به گونه ای همان اکسپلور اینستاگرام محسوب می شود، شامل محتوای افرادی است که دنبال می کنید. همچنین محتواهایی که احتمالا به آن علاقه مند هستید و یا این که در تردز بسیار محبوب هستند نیز به شما پیشنهاد خواهد شد. محتوای متنی شما فعلا می تواند 500 کاراکتر باشد و همچنین می تواند شامل عکس، گیف و ویدیو هایی باشد که نهایتا 5 دقیقه هستند. یکی دیگر از نمونه های رابط کاربری اپلیکیشن تردز اشتراک گذاشتن پست خودتان در قسمت استوری اینستاگرام و یا سایر اپلیکیشن ها است. این خاصیت تردز باعث می شود که تعداد بازدید کنندگان پست های شما افزایش پیدا کند.

توانمند سازی: 

نظرات توسعه دهندگان و تجربیات کاربران قابلیت ثبت شدن دارد. در واقع افراد می توانند نظرات خودشان را برای تیم توسعه دهنده برنامه تردز ارسال کنند. با این کار توسعه دهندگان نقاط ضعف را تقویت می کنند و البته در صورت نیاز قابلیت های جدیدی را به اپلیکیشن Threads اضافه می کنند. هر اپلیکیشنی می تواند استانداردهای کاربران خودش را انتخاب کند و به سایر افراد اجازه دهد که پلتفرمی را که ارزش های یکسانی با خواسته خودشان دارند را انتخاب کنند. حالا تردز سعی در این دارد که آزادی کاملی به کاربران خودش بدهد تا بتواند طیف وسیعی از افراد را به اپلیکیشن خودش جذب کند. هر چند که آنها تازه اول کار هستند و باید بیشتر برنامه تردز را توسعه دهنده تا به خواسته خودشان دست پیدا کنند.

چیز دیگری که در برنامه تردز قابل مشاهده هست وجود هوش مصنوعی است. این برنامه سعی در این دارد که هوش مصنوعی خودش را بیش تر از قبل توسعه دهد و با این کار فضای راحت و ساده تری را برای مخاطبان خودش ایجاد کند. باید منتظر بمانیم تا ببینیم آینده این برنامه با توجه به استوار بودن بر هوش مصنوعی چگونه خواهد بود.

 

مطلب پیشنهادی: ابزارهای هوش مصنوعی

 

ترد چیست؟ 

به محتوای متنی که در اپلیکیشن تردز منتشر می شود، ترد (Thread) گفته می شود. همان طور که قبلا هم اشاره کردیم محتوا و یا تردی که می توانیم در این پلتفرم منتشر کنید می تواند حاوی عکس، گیف و ویدیو باشد. اما در حال حاضر این برنامه قابلیت ایجاد هشتگ در ترد های خود را ندارد و شما نمی توانید از هشتگ استفاده کنید.

 

برنامه تردز در مقایسه با توییتر 

تردز در مقایسه با توییتر

 

می توان گفت در حال حاضر مقایسه کردن این دو برنامه غیر ممکن و اشتباه است. چرا که برنامه تردز به تازگی منتشر شده است و تیم متا تا به حال تجربه ساخت برنامه ای مشابه آن را ندارند. برای همین کار برای آنها بسیار زمان بر است تا  بتوانند برنامه را بیشتر توسعه دهند. اما توییتر سال هاست که به عنوان یکی از پر مخاطب ترین برنامه ها شناخته می شود و اکثریت آن را بهترین برنامه در زمینه شبکه های مجازی با پارامتر محتوای متنی می دانند. پس فعلا نباید این دو برنامه را با هم مقایسه کرد. با این حال نباید فراموش کنیم که برنامه تردز در طول مدت بسیار کوتاهی توانست مخاطبین زیادی را به خودش جذب کند که این نشان دهنده پتانسیل بالای این پلتفرم است. پس با کمی تغییرات و البته کسب تجربه می توانند یک برنامه بی نقص و بسیار فوق العاده را ارائه کنند. اما این کار زمان بر خواهد بود و باید صبر کرد.

 

مطلب پیشنهادی: بازاریابی در توییتر

 

چه چیزی تردز را متفاوت می کند؟ 

مهمترین رکن اصلی برنامه تردز همان طور که قبلا اشاره کردیم تولید محتوای متنی است که می تواند همراه با سایر محتواها (عکس و ویدیو) ترد شود. تردز به حساب اینستاگرام شما متصل است برای همین شما می توانید به بهترین نحو با افرادی که شما را دنبال می کنند گفت و گو، بحث کنید و نقطه نظر های خودتان را با آن ها به اشتراک بگذارید و همچنین شنونده خوبی برای نظرات آنها باشید. با این کار می توانید از نظرات مخاطبین اینستاگرامی خودتان بیش از قبل آگاه شوید. در واقع تردز صرفا جایی برای به نمایش گذاشتن محتواهای تولیدی نیست، بلکه قابلیت گفتگو کردن در مورد آن محتوا فراهم است. این چیزی است که هر کاربری که تولیدکننده محتوا در اینستاگرام است و یا علاقه به محتوای خاصی دارد به آن علاقه مند است. 

 

مزایای برنامه تردز 

  • در تردز تا 500 کاراکتر را می‌توانید پست کنید.
  • اضافه‌کردن تصویر و ویدئو تا 5 دقیقه به متن ممکن است.
  • می‌توانید دنبال کننده های اینستاگرام را به‌طور خودکار دنبال کنید.
  • با برنامه تردز می‌توانید کاربران بیشتری را با اینستاگرام و سایر شبکه های مجازی خود آشنا کنید.
  • امکان منشن کردن افراد به وسیله نشانه @ فراهم است.

 

معایب تردز اینستاگرام

  • بخشی به نام پیام خصوصی و یا دایرکت وجود ندارد.
  • تردز فعلاً با هشتگ کار نمی‌کند و تگ لوکیشن نیز ندارد.
  • برای پاک کردن تردز باید حساب اینستاگرام را پاک کرد اما امکان Didactive کردن آن وجود دارد.
  • امکان جست‌ و جوی کلمات کلیدی وجود ندارد.
  • امکان سوئیچ بین اکانت‌ها وجود ندارد و باید برای استفاده از هر اکانت یک بار log out کرده و مجدداً وارد شد.

 

تردز برای پیج های کاری مفید است؟ 

 بله، یکی از مزایای تردز پیشرفت سریع و جذب فالوور سریع در آن است. حالا اگر شما پیج کاری دارید، قطعا می توانید به سرعت در آن فالوور کسب کنید و خودتان را به افرادی که قبلا شما را نمی شناختن معرفی کنید. ولی برای این کار نیاز به تولید محتوای متنی جذاب و گیرا دارید و صرفا تولید محتوای تصویری و ویدیویی برای این پلتفرم کافی نیست. و چیزی که باعث پیشرفت شما در تردز می شود محتوای متنی شما است. پس این برنامه به شما کمک می کند که خیلی سریع مخاطبین جدیدی برای خودتان پیدا کنید و آن ها را به اکانت اینستاگرام خودتان هدایت کنید. در محتوای دیگری به صورت جداگانه در مورد راه های جذب مخاطب در برنامه تردز خواهیم پرداخت.

تردز

 

تاثیر برنامه تردز در سئو 

برنامه تردز نیز مثل هر اپلیکیشن دیگری که در حوزه شبکه های اجتماعی است، می تواند بر روی سئو خارجی تاثیر گذار باشد. فراموش نکنید که برای بهتر نتیجه گرفتن از این برنامه باید پروفایل اینستاگرام خودتان را ارتقا دهید؛ چرا که این دو اپلیکیشن با هم در ارتباط هستند و هر کدام می تواند بر روی دیگری تاثیر گذار باشد. بهترین راه ها برای ارتقا دادن پروفایل اینستاگرام خودتان انتخاب نام کاربری است که به راحتی قابل جستجو باشد. در نام کاربری خودتان از کلمات کلیدی و یا نام کسب و کارتان استفاده کنید. در ادامه روش هایی را که باعث بهبود سئو سایت با استفاده از کمک گرفتن از برنامه تردز می شود را با شما به اشتراک می گذاریم.

  1. قرار دادن لینک: یکی از ساده ترین کار ها برای افزایش سئو سایت شما می تواند قرار دادن لینک ها باشد. لینکی که قرار می دهید می تواند لینک وبسایت،  استوری یا پستی باشد که در اینستاگرام خودتان منتشر کرده اید. با این کار مخاطبین خودتان را از تردز به سمت محتوایی که منتشر کردید هدایت میکنید و باعث افزایش بازدید  از سایت و یا پیج خودتان می شوید.
  2. درخواست کمک از مخاطبین: از مخاطبین خودتان بخواهید که با محتوایی که ایجاد کرده اید تعامل داشته باشند. برای مثال از آنها بخواهید به وبلاگ شما مراجعه کنند و برای شما نظرات خودشان را بنویسند. و یا اینکه لینک محتوای شما را برای دوستان و آشنایان خودشان ارسال کنند تا محتوای شما بازدید بیشتری دریافت کند.
  3. با چهره های مطرح همکاری کنید: به کمک اینفلوئنسر مارکتینگ، از اینفلوئنسرهای مطرحی که در برنامه تردز فعالیت می کنند بخواهید تا وب سایت و یا پیج کاری شما را برای مخاطبین خودشان معرفی کنند. این کار هزینه بر خواهد بود، ولی اگه به درستی صورت بگیرد مطمئن باشید که نتیجه خواهید گرفت.
  4. با مخاطبین خود در ارتباط باشید: یکی از کارهایی که می تواند در سئو شما به صورت غیر مستقیم بسیار تاثیر گذار باشد ارتباط با مخاطبین خودتان است. زمانی که شما با مخاطبین خودتان دوست باشید و به نظرات و سوالات آنها پاسخ دهید آن ها نیز درخواست هایی که از آنها دارید را انجام خواهند داد.
  5. محتوای با کیفیت تولید کنید: نه تنها بایستی مخاطبی که در سایت خودتان ایجاد میکنید جالب و با کیفیت باشد. بلکه بایستی محتوایی که در تردز و یا هر پلتفرم دیگه ای برای لینک دهی استفاده می کنید نیز دارای جذابیت باشد. در غیر این صورت و صرفا با قرار دادن لینک خالی بازدیدی که مورد دلخواهتان است را دریافت نخواهید کرد. 

با این 5 روش شما می توانید از برنامه تردز در راستای بهبود سئو خودتان کمک بگیرید. و بازدید های سایت خودتان را افزایش دهید. 

 

مطلب پیشنهادی: چک لیست سئو سایت 

 

آینده تردز 

وقتی حرف از آینده میزنیم یعنی چیزی از روی قطعیت نیست، بلکه صرفا مبنای ما احتمالات است. پس امکان غلط بودن آن وجود خواهد داشت. همه با قاطعیت از این مطمئن هستیم که برنامه تردز برای رقابت با توییتر ساخته شده است و در واقع در بدترین شرایط توییتر نیز منتشر شد. در شرایطی که ایلان ماسک قصد داشت برای کاربرانی که از نسخه رایگان استفاده می کنند محدودیت هایی را اعمال کند این برنامه منتشر شد تا از همان اول نشان دهد قصد رقابت با توییتر را دارد.

هر چند که دیگر خبری از محدودیت هایی که ایلان ماسک از آن ها حرف میزند نشد و احتمالا فقط قصد جذب مخاطب برای خودش را با آن توییت ها داشت، ولی تردز توانست از این موقعیت استفاده کند و به یک موفقیت اولیه برسد. در همان ساعات اولیه پس از انتشار کاربران بسیار زیادی را جذب خودش کرد به طوری که خیلی از کاربران توییتر نیز قصد تجربه در آن را داشتند و قطعا این برنامه را نصب کردند و از آن استفاده کردند. با این حال موفقیت اولیه نشان دهنده ادامه دار بودن آن نیست.

اپلیکیشن threads

مثال خوب برای اثبات این موضوع پلتفرم کلاب هاوس است که در اولین روز های پس از انتشار خودش و حتی مدت ها بعد یکی از پر مخاطب ترین پلتفرم ها بود، اما رفته رفته به دلیل پشتیبانی ضعیف نتوانست مخاطبین خودش را حفظ کند. احتمالا این اتفاق برای پلتفرم تردز رخ ندهد چون تیم متا، یک تیم بسیار قوی و با تجربه است، اما احتمال آن هنوز وجود دارد و چیز غیر ممکنی نیست. اگر این تیم به سرعت پلتفرم تازه خودش را ارتقا ندهد و قابلیت های بیشتر که باعث افزایش ماندگاری مخاطب می شود را ایجاد نکند دور از احتمال نیست که با مشکلات برنامه هایی نظیر کلاب هاوس رو به رو شود.

باید منتظر ماند تا آینده این برنامه را ببینیم، چیزی که فعلا مشخص است علاقه زیادی از افراد به این برنامه در مدت زمان بسیار کوتاه است. هنوز تیم متا خبری از هدف گذاری های خود و همچنین ارتقا این برنامه منتشر نکرده است ولی احتمالا قابلیت های بیشتری از جمله پیام خصوصی برای آن ایجاد خواهد شد. 

در این محتوا سعی کردیم تا شما را با برنامه تردز آشنا کنیم و نوع عملکرد و آن را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

نظر شما چیست؟ آیا تا به حال از این برنامه استفاده کردید و برایتان جالب است و یا خیر؟ حتما نظرات و سوالات خودتان را برای ما بنویسید تا به آنها پاسخ دهیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب مهدی غلامی
مهدی غلامی هستم؛ به بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم و عاشق آموزش هستم. https://www.karlancer.com/profile/176446

دیدگاه شما

بدون دیدگاه