10 نکته برتر مارکتینگ یا بازاریابی در توییتر

10 مرداد 1399 - آخرین بروزرسانی: 03 اسفند 1399
بازاریابی در توییتر
زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

طبق آخرین شواهد به دست آمده، میانگین طول عمر هر توییت در حدود 18 دقیقه است. پس به راحتی و بدون اینکه هیچ اثری از شما باقی بماند، در شلوغی توییت‌ها گم می‌شوید. از این رو به راهبردهای جدید مارکتینگ یا بازاریابی در توییتر نیاز دارید.

مردم در توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی دور هم جمع شده و نظراتشان در مورد وقایع و ترندهای روز دنیا را در میان می‌گذارند. بعلاوه توییتر مکانی برای تبلیغ محصولات و خدمات مالکان کسب و کار است. در دو سال اخیر، بازاریابی توییتری رو به توسعه است و افراد بیشتری از این پلتفرم به عنوان مکانی فوق العاده برای توسعه کسب و کارشان استفاده می‌کنند.

تنها عضویت در این پلتفرم کفایت نمی‌کند و باید در این جمع، مکانی برجسته پیدا کنید. خوشبختانه بازاریابان، کارشناسان سئو و توسعه دنیای دیجیتال روی ایجاد راهبردهای مفید بازاریابی توییتر اثر داشته‌اند. این راهبردها، برند شما را برجسته می‌نمایند. در این مقاله به تشریح این راهبردها می‌پردازیم.

 

استخدام ادمین توییتر

 

فواید استفاده از توئیتر در بازاریابی

قبل از به کارگیری راهبردهای بازاریابی توئیتری در ابتدا باید فواید به کارگیری این پلتفرم در تبلیغات کسب و کار را بشناسید.

اولین فایده توییتر به کارگیری هشتگ ها است. برای مثال می‌توانید با کمک هشتگ ها در مورد رویدادهای زنده وارد بحث شوید و از اخبار جدید اطلاع پیدا کنید. به طور کلی با هشتگ ها به اکانت های توییتری بیشتری دسترسی پیدا خواهید کرد که راهی به سمت مارکتینگ یا بازاریابی موفق است.

در وهله دوم، امکان فالو کردن افراد دارای پروفایل‌های مطرح را پیدا کرده و با آنها وارد گفتگو می‌شوید. سلبریتی ها و اینفلوئنسرها هم به نظرات، ریتوییت ها و پیام‌های مستقیم مردم پاسخ می‌دهند تا در دسترس مخاطب قرار گیرند.

فایده سوم توییتر دسترسی به چت توییتر است. این چت مکانی عالی برای تعامل آنلاین با سایر افراد است. با این روش فرصت برقراری روابط و همکاری آتی را فراهم می‌کنید. اگر از این ویژگی‌ها استفاده نکرده‌اید یا تکنیک‌های غلطی را به کار می‌برید؛ پس هنوز از توان کامل این پلتفرم استفاده نکرده‌اید. به راهبردهای ذکر شده در این مقاله دقت کنید تا تجربه بازاریابی شما در تویییتر تقویت شود.

 

1.یک نام ملموس انتخاب کنید

اگر می‌خواهید به تصویر معتبری از کسب و کارتان برسید؛ باید با انتخاب نامی ملموس، اکانت توییترتان را بهینه سازی کنید. افراد از این نام برای یافتن صفحه شما استفاده می‌کنند. پس نامی ساده و به یاد ماندنی انتخاب کنید که چندان هم طولانی نیست. کاربران با این نام ساده به راحتی شما را درون توئیت هایشان تگ می‌کنند.

انتخاب نام ملموس و ساده خیلی نیازی به فکر ندارد. فقط باید یک نام را در تمامی پروفایل‌های شبکه های اجتماعی به همراه نام شرکت به کار بگیرد. در غیر اینصورت، فالورها سردرگم شده و یافتن صفحه شما، دشوار می‌شود. برای مثال صفحه زیر را در نظر بگیرید که مربوط به شرکت بازی‌های EA است و از این اسم ساده در تمامی رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده و کاربران به راحتی آنرا پیدا کرده و با @EA آنرا به سرعت منشن می‌کنند.

انتخاب نام ساده در مارکتینگ یا بازاریابی توییتری

هنگامی که اسمی ساده بدون حرف اضافه و عدد انتخاب کردید، کاربران و برندها هم به سادگی شما را درون توییت های مرتبط منشن می‌کنند. هر توییت دارای محدودیت تعداد کاراکتر یا حروف مورد استفاده است. پس کاربران چندان تمایلی به منشن کردن اسامی طولانی درون توییت هایشان ندارند. برای این که نادیده گرفته نشوید، نامی کوتاه انتخاب کنید. داشتن نام ملموس به موفقیت کسب و کارتان در توییتر کمک زیادی می‌کند. پس نامی واضح انتخاب کنید تا نرخ تعامل شما با سایر اکانت های معتبر افزایش یابد.

 

2.تصویر پروفایل و کاور را فراموش نکنید

تصاویر به فرایند بازاریابی جان می‌دهند. لوگوهای جذاب و رنگی، باعث جلب توجه دیگران به سمت محصولات و خدمات می‌شوند. در مورد توییتر هم اکانت بدون عکس هیچ فایده‌ای ندارد.

اگر مشتریان و کاربران به پروفایل شما برسند، می‌خواهند با کسب و کارتان بهتر آشنا شوند. اگر آنها به جای عکس مناسب، به تصویر یک تخم مرغ برسند، به سرعت دکمه بازگشت را می‌زنند. برندتان بدون داشتن تصویر مناسب پروفایل، قابل اعتماد به نظر نمی‌رسد. پس با عکس نامناسب فرصت تعامل با سایر پروفایل‌های معتبر توییتر را از دست می‌دهید.

بسیاری از کسب و کارها برای عکس پروفایل از لوگوی کسب و کار استفاده می‌کنند. این کار روش مناسبی برای تقویت آگاهی از برند است. هنگامی که کاربران با پروفایل توییترتان تعامل برقرار می‌کنند؛ با لوگوی کسب و کارتان بیشتر آشنا شده و هر جای دیگری آن را ببیند، می‌شناسد.

فضای هدر (header) در بالای پروفایل را فراموش نکنید. از این فضا برای بهبود آگاهی از برندتان استفاده کنید. در حین ارسال تصویر کاور هم خلاقیت به خرج دهید و از تصاویر جذاب، جالب و رنگی برای جلب نظر فالورها استفاده کنید. برای مثال شرکت بازی‌های EA از تصویر کاور حاوی آخرین محصولشان استفاده نموده است. این راهبرد بازاریابی بسیار عالی است چون مردم را به سمت خرید این بازی ترغیب می‌کند.

تصویر کاور در مارکتینگ یا بازاریابی توییتری

 

3.یک بایوی درجه یک برای توصیف برندتان بنویسید

اگر به دنبال بهترین پیامد از مارکتینگ یا بازاریابی در توییتر هستید؛ باید بیوگرافی صفحه توییتر را بهینه سازی کنید. مخاطبان بالقوه، با این روش به تجسم گسترده‌تری از شما و کسب و کارتان می‌رسند. در حین نوشتن بایو (بیو)، موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • اطلاعات دقیق را لحاظ کنید: محتوای کسب و کارتان را معرفی کنید
  • جوک بگویید: از افشای جنبه طنزآمیز برندتان نترسید؛ مردم آن را خواهند پذیرفت.
  • خودستایی کنید: کمی خودستایی بدنیست. اگر به موفقیت خاصی در کسب و کارتان رسیده‌اید؛ دیگران را مطلع کنید.
  • هدفمند عمل کنید: در حین نگارش بیو به دنبال نگارش محتوای جذاب برای مخاطبان هدف بروید.
  • از هشتگ های مرتبط استفاده کنید: از هشتگ ها استفاده کنید تا مردم در حین جستجوی عبارت خاصی به شما برسند.

 

4.تصاویر را به توییت خودتان اضافه کنید

فالورها محتوای بصری را دوست دارند و با اضافه کردن عکس‌های جذاب به توئیت ها نرخ کلیک‌ها، Share ها و ریتوییت ها را افزایش می‌دهید. برای مثال اگر در مورد آخرین محتوای ثبت شده در وبلاگ یا سایت خودتان توییت می‌کنید؛ می‌توانید عکس از آن مقاله و لینک آن مقاله را قرار دهید تا فالورها به راحتی به متن کامل مقاله و اطلاعات بیشتر دسترسی پیدا کنند. توئیت زیر از Minecraft در توییتر مثال خوبی از این راهبرد است.

تصاویر در مارکتینگ یا بازاریابی توییتری

هنگامی که به دنبال تبلیغ محصولات یا خدمات جدید هستید هم می‌توان از تصویر استفاده کرد. برای اطلاع رسانی در مورد رویداد تبلیغاتی یا تخفیف هم می‌توان از تصاویر استفاده کرد.

 

5.برای افزایش نرخ تعامل از ویدئوها استفاده کنید

اگر تصویر ارزشمند است؛ پس ویدئو بسیار ارزشمندتر است. اضافه کردن ویدئو به توئیت هایتان، روش جالبی برای تبادل اطلاعات در مورد محصولات جدید است. محتوای هیجان‌های نهفته در تصاویر ویدئویی را بیان کنید تا توئیتی سر زنده بسازید. به مثال زیر توجه کنید.

ویدئو در مارکتینگ یا بازاریابی توییتری

 

حتی اضافه کردن ویدئوی بدون صدا هم می‌تواند تصاویر ویدئویی جذابی را رقم بزند. اضافه کردن لینک یوتیوب یا آپارات ویدئو هم برای علاقمندان ویدئوهای مرتبط بسیار مناسب است. البته می‌توانید از ویژگی ویدئوی زنده (لایو) هم استفاده کنید. ویدئوهای لایو به طور خودکار در حین توئیت کردن ارسال می‌شوند و مخاطب پس از اتمام لایو هم قادر به مشاهده ویدئو است.

 

6.از قابلیت Twitter Polls یا رأی گیری برای کسب بازخورد از فالورها استفاده کنید

قابلیت رای گیری در توییتر، یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش نرخ فعالیت پروفایلتان است. اضافه کردن این قابلیت بسیار ساده و جالب است. رای‌گیری ها بسیار مفید هستند، چون می‌توانید از آنها برای انجام پژوهش در حوزه مشتری و بازار استفاده کنید، به گفتگو با فالورها پرداخته و بازخوردهای مفیدی از آنها به دست آورید. برخی از برندها مثل Nintendo هر از چند گاهی، نظرسنجی های را ارسال می‌کند که مثالی از آن را مشاهده می‌کنید:

نظر سنجی در مارکتینگ یا بازاریابی توییتری

 

تعامل‌ها و نظرات به دست آمده در طول این نظرسنجی‌ها شما را به ایده‌های خوبی در مورد توسعه کسب و کارتان می‌رساند.

 

7.از ابزارهای مارکتینگ یا بازاریابی توییتر استفاده کنید

مردم مدت زمان زیادی از روز را در فضای آنلاین صرف می‌کنند. آن‌ها در برخی از روزها و ساعت‌ها فعالیت بیشتری دارند و در همین زمان باید فعالیت کنید. هنگامی که در اوقات بیداری مجازی مردم، به توئیت کردن می‌پردازید، احتمال افزایش کلیک و برقراری تعامل را افزایش می‌دهید.

طبق آمارهای به دست آمده از شبکه های اجتماعی، توئیت های ارسالی در آخر هفته، نرخ تعامل بالاتری نسبت به توئیت های ارسالی در طول هفته دارند. فقط نباید به این یافته توجه کنید. برای آگاهی بیشتر از رفتار مخاطبان می‌توانید از ابزاری مثل Buffer استفاده کنید. این ابزار، پاسخ پرسش‌های زیر را در اختیارتان قرار می‌دهد:

  • بیشترین نرخ تعامل حاصل از توئیت هایم در چه ساعاتی از روز است؟
  • فالوئرهایم بیشتر به چه موضوعاتی علاقمند هستند؟
  • چه کسانی با توئیت های من تعامل برقرار می‌کنند؟

با داشتن اطلاعات فوق به راحتی بهترین ساعات توئیت کردن را می‌شناسید. با این حال، به اعتقاد برخی از بازاریابان، شما همواره باید به توئیت کردن بپردازید. البته چنین کاری غیرممکن است، چون زمان‌های خواب و استراحت مخاطب را باید در نظر گرفت. البته در دنیایی مملو از سبک‌های زندگی مختلف حضور داریم و برخی از مخاطبان شب زنده دارد به خوبی با توئیت های بامدادی ارتباط برقرار می‌کنند.

با ابزار Buffer اطلاعات مربوط به مخاطبان را به دست آورده و از آن برای برنامه ریزی ارسال توییت ها استفاده می‌کنید. با این روش اکانت توییتری شما حتی در طول ساعات خواب و تعطیلات هم فعال می‌ماند.

 

8.با اینفلوئنسرها همکاری نموده و به مخاطبان بیشتری برسید

اگر به دنبال جذب مخاطبان بیشتر و کسب محبوبیت هشتید، با اینفلوئنسرها همکاری کنید. اینفلوئنسرها در توییتر هم فعال هستند و دسترسی به آنها ساده‌تر از همیشه است. به دنبال اینفلوئنسرهای شناخته شده در صنعت خودمان بروید . احتمال پذیرش تقاضای تبلیغات شرکت شما از جانب این افراد بیشتر است. حتی شاید برخی از این اینفلوئنسرها قبلاً هم پست‌هایتان را لایک یا ریتوییت کرده‌اند.

زمانی که مردم، تبلیغ محصولات شما از جانب افراد مشهور را می‌بینند، به نزدیک‌ترین فروشگاه مراجعه کرده و خرید می‌کنند و اگر هم فروشگاهی در دسترسشان نیست به طور آنلاین سفارش می‌دهند.

به طور کلی اینفلوئنسرها همواره به عنوان دروازه‌ای به سمت موفقیت کسب و کارهای کوچک هستند و به آنها برای جلب شهرت و محبوبیت بیشتر کمک می‌کنند.

 

9.قدرت تبلیغات توئیتری را دست کم نگیرید

اگر هنوز هم فالورهای زیادی ندارید با تبلیغات توییتری به تقویت نرخ تعامل و افزایش فالورها می‌رسید. این تبلیغات سریعترین روش برای افزایش تعداد فالورها و افزایش تعامل روی توئیت ها هستند. این تبلیغات دو نوع دارند.

  • Promoted tweets: این تبلیغات کمی گران‌تر از تبلیغات فیسبوک است ولی باز هم ترافیک صفحه را به خوبی افزایش می‌دهد.
  • Conversational ads: این تبلیغات تنها در نسخه بتای توییتر در دسترس است و باید تقاضای دسترسی به آن را ثبت کنید. با این حال به نرخ تعامل بیشتری رسیده و پست‌های پولی هم باعث جلب مخاطب به سمت سایر توییت های مرتبط با برندتان می‌شود.

 

10.از اقدام به عمل (CTA) برای جذب کاربران استفاده کنید

اقدام‌های عملی در حکم میانبری برای مارکتینگ یا بازاریابی توییتری موفق هستند. چون باعث افزایش فروش، رسیدن به مشتریان آتی، تقویت نرخ تعامل و دانلودها می‌شود. در حین ترغیب و دعوت از فالورها برای خرید محصولات یا خدمات می‌توانید از اقدام‌های عملی زیر استفاده کنید:

  • ما را فالو کنید
  • دانلود کنید
  • از سایت ما بازدید کنید
  • یادگیری مطالب بیشتر
  • دانلود رایگان

از توییت کردن هیچ محصول یا خدمت رایگانی نگذرید. همه مردم مطالب رایگان را ترجیح می‌دهند و آن را بررسی می‌کنند.

اقدام عملی در مارکتینگ یا بازاریابی توییتری

به تعداد لایک ها، نظرات و ریتوییت های ثبت شده در پست‌های رایگان دقت کنید. طرح اقدام عملی برای تگ کردن دوستان هم روی آمارهای صفحه اثر دارند.

 

سفارش بازاریابی دیجیتال

 

در نهایت…

در این مقاله با ده راهبرد مارکتینگ یا بازاریابی در توییتر آشنا شدید. این راهبردها منجر به افزایش نرخ تعامل، افزایش فالورها و در نهایت افزایش فروش و جلب رضایت مشتریان می‌شوند. از تصاویر مناسب در داخل توییت‌ها و به عنوان تصویر پروفایل استفاده کنید. نامی ساده و ملموس انتخاب کنید تا احتمال منشن شدن کسب و کارتان در توییت‌های مخاطبان و مشتریان را افزایش دهید. بیوگرافی عالی از کسب و کارتان ثبت کنید تا آگاهی مخاطب از شرکت شما افزایش یابد. از ابزارهای نظر سنجی و بازاریابی استفاده کنید. با اینفلوئنسرها همکاری کرده و تبلیغات توییتری را در راهبرد بازاریابی کسب و کارتان لحاظ کنید. در آخر هم تقاضای اقدام عملی را مطرح کنید تا نرخ کلیک روی صفحه و ترافیک وبلاگ و سایت از مسیر توییتر افزایش یابد. نظرات خودتان در مورد راهبردهای مطرح شده در این مقاله را با تیم کارلنسر در میان بگذارید.

مطلب پیشنهادی: ترندهای شبکه های اجتماعی در سال 2020

 

منبع

https://organiksoft.com/10-mighty-twitter-marketing-tips/

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب زینت فلاح
من زینت فلاح، ارشد روان سنجی هستم. بیش از ده ساله که ترجمه متون روانشناسی،مدیریت و فناوری رو انجام میدم. به تولید محتوای جدید علاقمندم و چند ساله که با کارلنسر همکاری دارم. https://www.karlancer.com/profile/1408

دیدگاه شما

بدون دیدگاه