چگونه بهترین خودم باشم؟ تکنیک‌های کاربردی که باید بدانید

02 بهمن 1402 - آخرین بروزرسانی: 04 بهمن 1402
چطور بهترین خودم باشم
زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

همه انسان‌ها حتما یکبار از خود پرسیده‌اند که چطور بهترین نسخه خود باشیم؟ چه تکنیک‌هایی من را به بهترین خودم تبدیل می‌کند؟ در واقع، همه انسان‌ها لیاقت رسیدن به بهترین جایگاه شغلی، اجتماعی و فردی را دارند و پرسیدن این سوال‌ها از خودتان منطقی است. اما باید بدانید رسیدن به این جایگاه‌ برای هیچ فردی شانسی نیست و تقویت مهارت‌ها و تکنیک‌هایی برای رسیدن به این موفقیت تاثیرگذار است. شما هم باید از همین امروز شروع کنید و از مهارت‌ها و قابلیت‌های خود نباید غافل شوید. چرا باید یک فرد معمولی باقی بمانید و بهترین نسخه خودش را کشف نکنید؟ فقط باید اراده قوی داشته باشید، زمان بگذارید و از خود یک آدم ویژه بسازید.

 

تکنیک‌های رسیدن به بهترین نسخه خودتان

برخی از افراد بهترین خود بودن را با کمال گرایی اشتباه می‌گیرند. به همین علت، انگیزه‌ای برای ادامه راه ندارند و معمولاً در میانه راه ناامید می‌شوند. اما باید بدانید برای تبدیل شدن به بهترین ورژن خودتان باید توانایی‌ها و استعدادهایتان را شناسایی کنید و با بکارگیری آن‌ها به رشد و توسعه فردی خود بپردازید. توجه کنید بهترین ورژن هر فردی با دیگران متفاوت است و نباید خود را در این مسیر با دیگران مقایسه کنید. در ادامه از این تکنیک‌ها برای تبدیل شدن به یک نسخه عالی خودتان کمک بگیرید.

موفقیت

1. حفظ ارتباطات

برقراری ارتباط و تعامل با افرادی که که مسیر شغلی و زندگی شما را طی کرده‌اند و استفاده از تجربیات آن‌ها یک راه عالی برای رسیدن به بهترین ورژن خودتان است. در کنار این‌ها ارتباط با خانواده، دوستان، آشنایان را فراموش نکنید و به جای محدود کردن ارتباطات خود، سعی کنید هر چند وقت با آن‌ها تعامل داشته باشید و موجب گسترش ارتباطات مثبت شوید.

 

مطلب پیشنهادی: راهکارهای شروع یک هفته کاری خوب

 

2. از خودتان قدردانی کنید

عالی بودن کافی است و همه افراد یک انسان کامل نیستند. شما باید کمال گرایی را کنار بگذارید و از خودتان قدردانی کنید. باید نقاط ضعف خود را قبول کنید و از نقاط قوت، پتانسیل‌ها و ویژگی‌های مثبت خود برای رشد و توسعه خود استفاده کنید. هیچ کس فقط از نقاط قوت تشکیل نشده است. همه ما نقاط دردناکی داریم که اگر می‌خواهید بهترین نسخه از خود باشید باید به ضعف‌های خود توجه کنید. افراد موفق با داشتن طرز فکر رشد، با این مشکل مقابله می‌کنند. آن‌ها معتقدند که هیچ نقطه ضعفی وجود ندارد و فقط فرصت‌هایی برای بهبود وجود دارد.

3. پذیرش شکست

برای موفق شدن، باید از منطقه امن خود بیرون بیایید و هیچ فردی بدون تجربه شکست، نمی‌تواند تجربیات جدید در زندگی کشف کند. با شکست و بدست آوردن تجربیات جدید می‌توانید خودتان را بهتر بشناسید و مهارت‌هایتان به مرور زمان تقویت می‌شود.

 

مطلب پبشنهادی: چگونه پولدار شویم؟

 

4. ورزش کنید

ورزش و سلامتی

ورزش کردن ذهن شما را باز می‌کند و باعث بهبود فعالیت مغزتان می‌شود. به همین علت، پیشنهاد می‌کنیم با دریافت برنامه ورزشی روحیه خود را حفظ کنید و ذهنتان را پرورش دهید. حتی اگر زمان زیادی برای رزش کردن ندارید، روزی 20 دقیقه پیاده روی را در برنامه روزانه خود بگنجانید. بیشتر افراد به این موضوع توجه نمی کنند که موفق ترین ورزشکاران، کارآفرینان و رهبران جهان به بهترین نسخه از خود تبدیل شده اند. در واقع، یک چیز مشترک همه آنها وجود دارد. این افراد، عادت‌هایی در خود ایجاد کرده‌اند که آن‌ها را به بهترین ورژن خودشان تبدیل می‌کند. این می‌تواند به معنای مدیتیشن، آماده سازی یا تجسم اهداف باشد تا آن‌ها را در حالتی قدرتمند قرار دهد. این افراد تغذیه سالم، قدردانی از خود و ورزش را در برنامه روزمره‌شان می‌گنجانند.

5. کنترل ذهن

ذهن خودتان را به حال خودش رها نکنید و هر چند وقت یکبار آن را بررسی کنید. ذهن انسان، منعکس کننده اتفاقات و واقعیت‌های پیش رو است. پس به هیچ وجه آن را پر از اتفاقات منفی و بازدارنده نکنید.
شما مهمترین دلیل برای پیشرفت و یا حتی عدم موفقیت خود هستید. وقتی فکر کنید که نمی‌توانید کاری را انجام دهید قطعاً از عهده آن بر نخواهید آمد.
باورهای ما دنیای ما را می‌سازند. اما متأسفانه، گاهی اوقات باورهای ما متعلق به خود ما نیستند. بسیاری از ما حداقل بخشی از هویت خود را بر اساس انتظارات دیگران ساخته‌ایم. فرآیند درونی کردن ارزش‌های دیگران ناخودآگاه بوده است و به آگاهی رسیدن در مورد آن، جوهره یادگیری این است که چگونه بهترین نسخه از خود باشید.

 

مطلب پیشنهادی: دعای رونق کسب و کار

 

6. برای ایجاد تغییرات مثبت تنبلی نکنید

تنبلی در محیط کار

برای ایجاد تغییرات در خودتان، باید مانند یک دونده رفتار کنید و برای شروع تنبلی را کنار بگذارید. اگر هم بی انگیزه هستید، باید به دنبال راهکارهای مبارزه با تنبلی و بی انگیزگی بروید. باید دائما با خودتان مرور کنید که من بهترین ورژن خودم هستم و قدم در مسیر بگذارید.

7. صبور باشید

بسیاری از افراد این جمله را دائماً با خود مرور می‌کنند که چطور زودتر میتونم به بهترین خودم تبدیل بشم. اما مسئله این است که تغییرات هر چند کوچک، نیاز به زمان و صبوری زیادی دارد. چرا که سرعت بالا و فشار آوردن بر روی خودتان ممکن است شما را به بیراهه بکشد. سعی نکنید از مسیرهای میانبر و سریع برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید، به جان این کار صبور باشید تا به درک خوبی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های خود برسید.

8. از دیگران کمک بگیرید

غرور می‌تواند شما را از پذیرش راهنمایی‌های دیگران باز دارد. سعی کنید در برابر این کار منفی نباشید و کمک را به جای انکار آن بپذیرید.
نیازی نیست که یک مسیر را به تنهایی طی کنید تا بهترین خود را به تنهایی پیدا کنید.

 

مطلب پیشنهادی: راه اندازی کسب و کار اینترنتی از صفر

 

9. باورهای محدود کننده را رها کنید

موانع موفقیت

بسیاری از افراد با باورهای محدود کننده هیچوقت شروع نمی‌کنند و مسیر خود را جدی نمی‌پندارند. با شناختن و رها کردن هر باور محدود کننده‌ای که شما را از تبدیل شدن به بهترین نسخه از خود باز می‌دارد، می‌توانید رو به جلو حرکت کنید و شخصی را که واقعا هستید پیدا کنید.

10. هویت قدیمی خود را کنار بگذارید

وقتی تصمیم می‌گیرید بهترین ورژن خود را بیابید، اساساً سطح را برای خود و افرادی که می‌شناسید بالا می‌برید. خود قدیمی شما به دلیل احساس ناامنی و ترس از ناشناخته بودن در برابر این امر مقاومت می‌کند. باید خودتان را تغییر دهید و هویت جدید خود را بپذیرید.

11. ترس خود را کنار بگذارید

ترس دشمنی موذی است که شجاعت را از ما می گیرد و ما را از لحظه حال منحرف می‌کند. رام کردن ترس‌هایتان شدنی است و برای بهتر کردن خودتان یک مورد کاملاً ضروری و مهم است. وقتی احساس اضطراب می‌کنید، تشخیص دهید که از چه چیزی می‌ترسید و آن را یادداشت کنید. سپس، توضیح دیگری را بنویسید که کمتر ترسناک باشد و در عین حال واقع بینانه باشد. حتی اگر احساسات شما فوراً تغییر نکند، ذهن شما دلیل منطقی را ثبت می‌کند. با گذشت زمان و بررسی واقعیت، ترس‌های شما برایتان عادی می‌شود و کمتر تحت تاثیر قرار می‌گیرید.

12. مدیریت موثر

بخشی از درک اینکه چگونه بهترین نسخه از خود باشید، یادگیری این است که از طریق خود مدیریتی مؤثر، رئیس خود باشید. مدیریت زمان موثر شما را از استرس رها می‌کند، شما را به سمت خود ایده آل‌تان هدایت می‌کند و انتظارات دیگران را از شما دور می‌کند. برای پاسخگویی و کنترل خود، پیشرفت خود را به صورت ماهانه، سه ماهه و سالانه بررسی کنید. همچنین، تبدیل شدن به بهترین رئیس خود، شما را به شخص بهتری برای تیم کاری‌تان تبدیل می‌کند.

 

مطلب پیشنهادی: قانون پارکینسون چیست؟

 

13. مشارکت و همدلی با دیگران

مشارکت یکی از شش نیاز انسانی ما است و یک عنصر اساسی از چیزی است که باعث می‌شود تا احساس رضایت کنیم. هنگامی که ما به نزدیکان خود کمک می‌کنیم، احساس قدردانی و فراوانی بیشتری در زندگی خود می‌کنیم. داوطلب شدن برای آموزش به دیگران چه با دادن زمان، مهارت، دانش یا پول راهی است که در آن شما می‌توانید به بهترین نسخه خودتان تبدیل شوید.

14. از شبکه‌های اجتماعی فاصله بگیرید

شبکه های اجتماعی

پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، فیس بوک و حتی لینکدین عمیقاً در زندگی ما جا افتاده‌اند. حتی در بیشتر مواردی که به صورت کنترل شده از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود، می‌تواند درصدی منجر به مقایسه و شک به خود شود. اگر هنگام جستجو در شبکه‌های اجتماعی احساس ناکافی بودن می‌کنید، به یاد داشته باشید که افراد تمایل دارند نکات برجسته خود را به اشتراک بگذارند، نه کاستی‌هایشان.

15. موفقیت‌های کوچک خود را جشن بگیرید

جشن گرفتن حتی موفقیت‌های کوچک به شما انگیزه می‌دهد که تا رسیدن به هدف نهایی خود ادامه دهید. اگر روی یک هدف بزرگ تمرکز کرده‌اید، سعی کنید آن را به مراحلی تقسیم کنید تا پیشرفت را احساس کنید. فراموش نکنید که در حین رسیدن به معیارها و نقاط عطف به خود پاداش هر چند کوچکی دهید.

16. با خودتان حرف بزنید

همین امروز بلند شوید و در آینه با خودتان صحبت کنید. ممکن است در ابتدا کمی اعصاب خردکن باشد، اما هر چه بیشتر تمرین کنید، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنید.

 

مطلب پیشنهادی: چگونه فریلنسر شویم؟

 

سخن نهایی

یادگیری اینکه چگونه بهترین نسخه از خود باشید یک سفر طولانی مدت است. شما در هر فصل جدید زندگی خود رشد خواهید می‌کنید و تغییرات مثبتی را در خود احساس خواهید کرد. اما، با این نکات هر روز بهتر از قبل می‌شوید، به شرطی که صبور باشید و انگیزه خود را حفظ کنید. در واقع، همه توانمند و مستحق این تحول عظیم در زندگی خود هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب مریم پورصدری
من با کلمات به برند شما کمک می‌کنم تا در میان تمام رقبایتان بدرخشید. هر کسب‌وکاری برای دستیابی به موفقیت و دیده شدن توسط مخاطبان هدفش به ابزاری قدرتمند و نافذ نیاز دارد و ابزار بسیاری از کسب‌وکارها محتوای متنی و بصری است. من کار با این ابزار را به صورت حرفه‌ای یاد گرفته‌ام و پس از کسب تجربه در زمینه‌های مختلف، به تجربیاتی دست یافته‌ام که می‌توانم با بهره‌گیری از آن‌ها، به برندها کمک کنم تا متمایز باشند. https://www.karlancer.com/profile/301777

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  • دوست
    03 بهمن 1402

    عالی و جامع بود مریم جان😍

  • elahe
    03 بهمن 1402

    هر جا از وضعیت فعلی خودتون راضی بودید، اون نقطه آغاز شکست و افول شما میشه. هر روز باید بهتر از روز قبلتون باشید و قانع نباشید. بروبکس کارلنسر پرچمتون بالااااااس