نحوه استفاده رایگان از چت جی پی تی ChatGPT-4

24 خرداد 1402 - آخرین بروزرسانی: 01 بهمن 1402
استفاده رایگان از چت gpt-4
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

آیا می‌خواهید به طور رایگان از جدیدترین امکانات چت GPT-4 استفاده کنید؟ در این مقاله مجموعه این ترفندها را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

GPT-4 جدیدترین مدل زبانی ساخته شده در شرکت OpenAI است که تحولی را در جامعه هوش مصنوعی ایجاد کرده است. قدرت این فناوری در توان تولید متنی مشابه انسان نهفته است که آن را به ابزاری ارزشمند برای تولید محتوا و ربات‌های گفتگو تبدیل می‌کند. با این حال، دسترسی به GPT-4 برخلاف نسخه های قبلی، فعلا پولی است و رایگان نیست، به همین دلیل این راهنما را تهیه کردیم تا نحوه استفاده رایگان از آن را به شما نشان دهیم.

 

GPT-4 چیست؟

GPT-4 چهارمین نسخه از مدل GPT OpenAI است. این نسخه قدرتمند دارای قابلیت‌های فکری پیشرفته‌تر نسبت به نسخه‌های قبلی چت جی پی تی است. با داشتن بیش از 170 تریلیون (170 هزار میلیارد) پارامتر، می‌تواند تا 25000 کلمه تولید کند که پیشرفت قابل توجهی نسبت به 8000 کلمه در نسخه GPT-3.5 است. این فناوری باعث تحول در تولید محتوا از نوشتن مقاله گرفته تا آهنگسازی شده است.

تولید محتوا با چت gpt-4

چگونه از GPT-4 استفاده کنیم؟

ChatGPT 4 برخلاف نسخه‌های قبلی، رایگان نیست. هزینه‌های استفاده از این هوش مصنوعی را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید. با این حال پلتفرم‌های متفرقه ای عرضه شده اند که امکان دسترسی رایگان (به صورت محدود یا به همراه تبلیغات) را فراهم کرده اند. در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه از نسخه 4 چت جی پی تی، به صورت رایگان استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی: ابزارهای هوش مصنوعی

 

چگونه از GPT-4 به صورت رایگان استفاده کنیم؟

برخی ابزارها مانند poe.com، Hugging face، Forefront AI، Chatgot، Merlin و…پس از معرفی ChatGPT4، مدتی دسترسی محدود و رایگان به آن را فراهم کردند. (اگر سرچ کنید احتمالا ابزارهای بیشتری هم پیدا می‌کنید!) ولی نکته ای که هست، این است که اکنون و در زمان نوشتن این مقاله، تقریبا همه آن‌ها نیز پولی شده اند یا فعلا این دسترسی را غیر فعال کرده اند! با این حال بد نیست هر چند وقت یک بار، به این سایت‌ها هم سری بزنید تا ببینید که امکان دسترسی رایگان به ChatGPT4 را فراهم کرده اند یا خیر.

 

استفاده رایگان از ChatGPT-4 در Bing Copilot

هوش مصنوعی کوپایلت که توسط بینگ (مایکروسافت) عرضه شده، از آخرین مدل GPT-4 پشتیبانی می‌کند. با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید از چت بات به صورت رایگان در بینگ استفاده کنید:

  1. وارد این آدرس شوید و در اکانت مایکروسافت (یا اسکایپ) خود لاگین کنید. (یا اگر اکانت ندارید، یکی بسازید)
  2. متن خود را در باکس چت نوشته و شروع به چت کنید.

کوپایلت

استفاده رایگان از ChatGPT-4 در perplexity

با هوش مصنوعی Perplexity می‌توانید به ChatGPT4 به صورت رایگان و البته محدود دسترسی داشته باشید. کافیست در این سایت با ایمیل خود ثبت نام و شروع به چت کنید.

هوش مصنوعی perplexity

استفاده رایگان از ChatGPT-4 توسط بات‌های تلگرامی

برخی از بات‌های تلگرامی مانند chatgpt_karfly_bot این امکان را به شما می‌دهند تا به صورت محدود بتوانید از نسخه 4 چت جی پی تی در همان محیط تلگرام استفاده کنید. با خرید توکن، دعوت از دوستان، عضویت در کانال و…، این میزان استفاده، قابل افزایش است.

 

استفاده از GPT-4 برای فعالیت‌های زبانی

یکی از مهمترین مزایای این ربات توانایی آن در انجام طیف وسیعی از وظایف زبانی است. در اینجا چند نمونه از کاربردهای آن آورده شده است:

هوش مصنوعی

ترجمه زبان

از GPT-4 می‌توان برای ترجمه متن از یک زبان به زبان دیگر استفاده کرد. با وارد کردن متن به یک زبان، GPT-4 می‌تواند ترجمه‌های دقیقی را به زبان دیگر تولید کند و آن را به ابزاری فوق‌العاده مفید برای هر کسی که نیاز به برقراری ارتباط در میان موانع زبانی دارد، تبدیل می‌کند.

خلاصه نویسی

از GPT-4 می‌توان برای خلاصه نویسی متن‌های طولانی به قطعات کوتاه تر و قابل هضم تر استفاده کرد. با وارد کردن یک سند طولانی، GPT-4 می‌تواند خلاصه‌ای ایجاد کند تا مهم‌ترین اطلاعات را از متن اصلی جمع‌آوری نماید.

 

مطلب پیشنهادی: آیا هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین نویسنده‌ها شود؟

 

پرسش-پاسخ

GPT-4 را می‌توان برای پاسخ به سؤالات بر اساس اطلاعات ارائه شده در یک زمینه خاص استفاده کرد. با وارد کردن یک سوال و زمینه، GPT-4 می‌تواند پاسخ دقیقی را ایجاد کند که متناسب با سوال پرسیده شده است.

چت جی پی تی

نوشتن خلاق

از GPT-4 می‌توان برای تولید نوشته‌های خلاقانه مانند شعر یا داستان استفاده کرد. با وارد کردن یک اعلان، GPT-4 می‌تواند یک پاسخ منحصر به فرد و خلاقانه ایجاد کند که مطابق با درخواست خاص ارائه شده است.

 

چت GPT-4 چه نوع پاسخ‌هایی می‌تواند بدهد؟

Chat GPT-4 طیف گسترده‌ای از پاسخ‌ها را به کاربران می‌دهد. انتظار دریافت پاسخ سوالاتی از طعنه آمیز و طنز آمیز گرفته تا کارهای پیچیده و فنی را داشته باشید. بعلاوه، این ابزار هوش مصنوعی می‌تواند اعلان‌های نوشتاری خلاقانه ایجاد کند، توصیه‌های محصولی را ارائه دهد، پاسخ‌های متناسب را بر اساس تاریخچه کاربر ارائه کند و حتی آنالیز و شرح تصویر را انجام دهد. پیشنهاد می‌کنیم ویدئوهایی از قابلیت‌ها و پاسخ‌های جالب Chat GPT-4 را در یوتیوب ببینید.

 

مطلب پیشنهادی: ابزارهای تبدیل متن به عکس

 

Chat GPT 4 در چه کسب و کارهایی قابل استفاده است؟

Chat GPT-4 که در ابتدا برای خدمات مشتری توسعه یافته بود، اکنون تقریباً در تمام صنایع و کسب و کارها قابل استفاده است. مزایای آن را می‌توان در مراقبت‌های بهداشتی، مالی، آموزشی، مهندسی و غیره اعمال کرد. این ابزار به دلیل دقت پیش‌بینی‌شده و سایر ویژگی‌ها به گوگل بعدی تبدیل می‌شود که شاید منجر به جابجایی مشاغل انسانی شود.

هوش مصنوعی

آیا می‌توانم از Chat GPT 4 روی گوشی خودم استفاده کنم؟

بله، Chat GPT-4 با نصب نسخه پولی روی تلفن، قابل استفاده است. همچنین تمام ابزارهای و سایت‌های رایگان جایگزین نوشته شده در همین مقاله هم به صورت تحت وب (یا نصب اپلیکیشن) قابل استفاده در گوشی هستند.

 

مطلب پیشنهادی: میدجورنی چیست؟

 

در نهایت…

اکنون که ترفندهای رایگان دسترسی به Chat GPT 4 را می‌دانید، می‌توانید از تمام پتانسیل آن استفاده کنید. اما احتیاط کنید و اطلاعات شخصی یا حساس را فاش نکنید. همچنین، فراموش نکنید که هنوز هم هوش انسان بهترین ابزاری است که در اختیار داریم. بنابراین از هوش خودتان در ارتباط با ربات چت استفاده کنید تا به نتایج بهتری برسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب زینت فلاح
من زینت فلاح، ارشد روان سنجی هستم. بیش از ده ساله که ترجمه متون روانشناسی،مدیریت و فناوری رو انجام میدم. به تولید محتوای جدید علاقمندم و چند ساله که با کارلنسر همکاری دارم. https://www.karlancer.com/profile/1408

دیدگاه شما

6 دیدگاه

  • احمدی از کرمانشاه
    14 تیر 1402

    خیلی عالی بود ، هوش مصنوعی bing منو کلافه کرد ، تنظیماتشو عوض می‌کنی دو ساعت بعد باز عوض شده.
    به نظرم چیزی که من دیدم poe.com از همه‌شون بهتره (برای ما بهتره)

  • محمد
    23 مرداد 1402

    پولی است من نمی توانم رایگان استفاده کنم

  • علی
    06 آذر 1402

    سلام
    متاسفانه نویسنده محترم به درستی تحقیق نکرده. با کمی تحقیق متوجه میشید که همه این سایت هایی که به عنوان استفاده رایگان از gpt4 معرفی کردین، از gpt3.5 استفاده میکنن و فقط وقتی هزینه اشتراک رو پرداخت کنیم اجازه میدن که از ورژن 4 استفاده کنیم.
    خیلی خوب میشه اگر هدف از نوشتن فقط تولید محتوا و دریافت پول به ازای هر کلمه نباشه. اینطوری اطلاعات غلط هم به مردم نمیدین و اعتبار سایت بالاتر میره.

    • تیم محتوای کارلنسر
      06 آذر 1402

      با سلام. ممنون از انتقادتون. حتما این مورد رو به نویسنده جهت اصلاح و بهبود مقاله منتقل خواهیم کرد.

  • داوود
    26 دی 1402

    هیچ جا و هیچ کدام از سایت هایی که معرفی کردین خدمات رایگان جهت استفاده از chat gpt نمیدن. نویسنده محترم لطفا مطلب نوشتن و تولید محتوا یه سری اصول داره که اولیش صحت و سقم ماجراس . کله مطلب تون هم انگار یجور متن تبلیغاتیه و اطلاعات فنی ارائه نمیده . لطفا برای ویو بالا الکی مطلب ننویسید. با تشکر

    • تیم محتوای کارلنسر
      26 دی 1402

      سلام داوود عزیز. بله کاملا درست میفرمایید. این مقاله مربوط به چند ماه پیش بوده و سایت‌های معرفی شده، دسترسی محدود و رایگان به ChatGPT4 میدادن که در حال حاضر همه آنها پولی شده اند. مقاله اخیرا آپدیت شده و ابزارهای معرفی شده از مقاله حذف شد. فعلا مهمترین ابزاری که میشه که از ChatGPT4 به صورت رایگان استفاده کرد، Bing Copilot (مربوط به مایکروسافت) هست. در صورتی که ابزارهای جدیدی این امکان رو فراهم کنن، به مقاله افزوده میشه. ممنون از توجهتون