کپی رایتینگ چیست؟

17 اردیبهشت 1401 - آخرین بروزرسانی: 19 آذر 1402
کپی رایتینگ

عناوین مقاله

زمان تقریبی مطالعه: 15 دقیقه

آیا تا به حال پیش آمده که تبلیغ کردن برای محصولات و خدماتتان، شما را به نتایج مورد نظرتان نرساند؟ شاید محتوای موجود در وب‌سایت، ایمیل‌های بازاریابی یا شبکه‌های اجتماعی شما، به خوبی نوشته نشده‌ است. بنابراین مخاطبان را در جهت آخرین گام خرید، تشویق نمی‌کنید. چون کپی رایتینگ عامل بزرگی برای موفقیت در هر صنعتی است. هر چیزی هم که می‌فروشید، باید به نحوه فرمول بندی محتوای نوشتاری اهمیت دهید.

کپی رایتینگ معادل نوشتن بر اساس استراتژی‌های بازاریابی است. هدفش هم بهبود فروش و افزایش نرخ تبدیل است.

 

تعریف و مرور کلی کپی رایتینگ

  1. کپی رایتینگ چیست؟
  2. یک کپی رایتر چه می کند؟
  3. چه کسی به کپی رایترها نیاز دارد؟
  4. چگونه به روشی صحیح با یک کپی رایتر مصاحبه کنیم؟
  5. سوالات متداول در مورد کپی رایتینگ

 

1.کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ یکی از مهمترین عناصر تبلیغات و بازاریابی است. این فرآیند شامل نوشتن کلمات متقاعدکننده (معروف به کپی) است که افراد را برای انجام یک اقدام خاص، ترغیب یا تحریک می‌کند.

مجله‌ای را باز می‌کنید و یک آگهی تمام صفحه برای فروش عطر را می‌بینید، کلمات موجود در آن صفحه نتیجه کپی رایتینگ هستند. وقتی به سایتی می‌روید که از شما خواسته می‌شود چیزی بخرید، کلمات موجود در آن صفحه، نتیجه کپی رایتینگ هستند. حتی می‌توانید نسخه‌های چاپی، آنلاین و حتی تلویزیونی یا رادیویی آن را پیدا کنید. کپی رایتینگ تقریباً در هر جایی وجود دارد.

کپی رایتینگ 2

چه کسی پشت کپی رایتینگ است؟ پشت هر کپی، یک کپی رایتر وجود دارد. کپی رایترها آموزش می‌بینند تا کلمات را طوری کنار هم قرار دهند که با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کرده و آنها را به انجام کار خاصی سوق دهد. اکثر کسب و کارها، یک کپی رایتر تمام وقت یا قراردادی، استخدام می‌کنند تا به آنها کمک کند با جهان اطرافشان ارتباط برقرار کرده و رشد کنند.

کپی رایتینگ و کپی رایت را با هم اشتباه نگیرید. مشابه به نظر می‌رسند اما دو مفهوم بسیار متفاوت هستند. تا اینجا با کپی رایتینگ آشنا شدید. ولی حق کپی رایت نوعی قانون برای اعلام مالکیت فکری و معنوی در مورد یک اثر است. برای مثال، می‌توانید مالکیت یک اثر سمعی و بصری، موسیقیایی، معماری، ادبی یا نمایشی را ادعا کنید و حق انحصاری توزیع یا انتشار آن را در اختیار بگیرید.

 

مطلب پیشنهادی: فرق کپی رایتر با تولید کننده محتوا

 

2.یک کپی رایتر چه می‌کند؟

یک کپی رایتر کلماتی را می‌نویسد که مخاطب را به انجام عملی ترغیب می‌کند. انواع مختلفی از کپی رایتینگ وجود دارد، با این حال، اساس همه آنها شناخت یک مخاطب خاص و درک نیازها و خواسته‌هایش است. سپس، کپی‌رایتر راهی را برای برقراری بهترین ارتباط با مخاطبان پیدا کرده؛ به مخاطب نشان می‌دهد که مشکلش را درک کرده است و راه‌حلی ارائه می‌دهد.

یک کپی رایتر چه چیزی خلق می‌کند؟

کپی رایتر، کلماتی را برای انواع محتوا و دارایی‌ها از جمله صفحات وب، وبلاگ‌ها، مقالات، تبلیغات، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها، پوسترها، بیلبوردها، راهنماها، مطالعات موردی، وایت پیپرها و سایر موارد، پیشنهاد می‌کند. آنها از رسانه‌های نوشتاری برای اطلاع رسانی، تعامل، تأثیرگذاری ویا متقاعد کردن مخاطبان استفاده می‌کنند. اهدافشان هم از افزایش آگاهی از برند گرفته تا ارتقای موقعیت یک کسب و کار یا سازمان و تا انجام فروش، متفاوت است.

کپی رایتینگ و کپی رایتر

شرح وظایف شغل کپی رایتری

به طور کلی، کپی رایترها بخشی ‌از همه کارها  را انجام می‌دهند که شامل موارد زیر است:

  • نوشتن محتوا با هدف اطلاع رسانی، آموزش یا الهام بخشیدن به مخاطب
  • نوشتن کپی برای حرکت خوانندگان به سمت عمل خاصی
  • تحقیق برای یافتن اطلاعات، آمار، کلمات کلیدی، موضوعات و اطلاعات برند
  • ویرایش و تصحیح برای اصلاح دستور زبان، سبک، خوانایی، دقت، صدا، لحن، و نقطه گذاری
  • کار به عنوان مدیر پروژه، که شامل ایده پردازی در مورد موضوعات، کار با سایر نویسندگان، نوشتن، ویرایش، بازنگری و انتشار است.

این نقش دشوار، به مهارت‌های سخت و نرم نیاز دارد.

 

3.چه کسی به کپی رایترها نیاز دارد؟

هر کسب و کار یا سازمانی که قصد برقراری ارتباط با مخاطبانش را دارد، به یک کپی رایتر نیاز دارد. هیچ شرکت بزرگ و کوچکی از مالکان انحصاری گرفته تا شرکت‌های کلان، از این قاعده مستثنی نیستند. کپی‌رایترها می‌توانند با موارد زیر همکاری کنند:

کپی رایتینگ در کسب و کار

  • افراد مستقل: افرادی که کسب و کارشان را به طور مستقل راه اندازی و اداره می‌کنند مانند طراحان داخلی، نویسندگان، برنامه ریزان مهمانی، طراحان گرافیک و مربیان.
  • آژانس‌های بازاریابی: شرکت‌هایی دارای تیم‌هایی که در بسیاری از جنبه‌های بازاریابی به مشتریان مختلفی کمک می‌کنند.
  • کسب‌وکارهای کوچک: کسب‌وکارهای کوچکی که مالکیت خصوصی دارند و درآمد سالانه کمتر و کارکنان کمتری نسبت به دستورالعمل‌های تعیین‌شده برای اداره کسب‌وکارهای کوچک دارند. این محدودیت‌ها بر اساس صنعت محل فعالیت، متفاوت است.
  • شرکت‌ها: شرکت‌های بزرگ با صدها یا حتی هزاران کارمند.
  • 500 شرکت فرچون: 500 شرکت بزرگ ایالات متحده که توسط مجله فرچون رتبه بندی شده اند.
  • فروشگاه‌های خرده‌فروشی: فروشگاه‌های سنتی در کنار خیابان که محصولات و خدماتی را ارائه می‌دهند.
  • استارت‌آپ‌ها: شرکت‌هایی واقع در مراحل اولیه کاری که توسط یک یا چند کارآفرین برای توسعه یک محصول یا خدمات تأسیس شده‌اند.
  • سازمان‌های غیر انتفاعی: سازمان‌هایی مانند موسسات خیریه عمومی، بنیادها، سازمان‌های تجاری و گروه‌های حامی ‌اجتماعی که برای سود آوری، فعالیت نمی‌کنند.
  • خرده فروشان آنلاین: شرکت‌هایی که کالا یا خدمات را به طور اینترنتی می‌فروشند.
  • و غیره!

صرف نظر از نوع یا جایگاه کسب و کارتان به کپی رایتینگ نیاز دارید. زیرا بخش اصلی اداره یک کسب و کار، هدایت مخاطبان به سمت یک اقدام خاص است. برای این منظور، مخاطبان باید شرکت شما را بشناسند و آنها را در مسیر مدنظرتان، راهنمایی کنید. تهیه کلمات معرف یک سازمان و تأثیر گذار بر مخاطبان، نیازمند دانش و مهارت است. هر قطعه از کپی ایجاد شده باید در پازل بزرگتر هویت و استراتژی کلی برند، قرار بگیرد.

 

مطلب پیشنهادی: بیزینس پلن چیست؟

 

نقش کپی رایترها

نقش کپی رایتینگ

کپی رایترها تصویر بزرگتر هویت برند و سفر خریدار را درک می‌کنند و بعد انواع مختلفی از کپی‌ها را می‌سازند که با هم برای رسیدن به اهداف کسب‌وکار، فعالیت می‌کنند. آنها به بیان درست همه چیز از جمله موارد زیر، کمک می‌کنند:

  • اجزای اساسی برند یک شرکت مانند ماموریت، چشم انداز و ارزش‌های اصلی است.
  • کلماتی که در دارایی‌های ثابت شرکت مانند وب سایت و شبکه‌های اجتماعی آنها ظاهر می‌شود.
  • و قطعات مورد نیاز به طور مداوم مانند بیانیه‌های مطبوعاتی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و فیلمنامه‌های ویدئویی.

اگر به دنبال مکانی برای فعالیت به عنوان کپی رایتر هستید، گزینه‌های زیادی دارید. از فروشگاه‌های عمده و شرکت‌های سرمایه گذاری گرفته تا دندانپزشکان و پزشکان، انتخاب‌های خوبی هستند. نکته کلیدی یافتن کاری است که از نوشتن در موردش لذت می‌برید، سودآور است  و تقاضای زیادی دارد. پس از کسب تجربه در هر کاری می‌توانید و نرخ‌های بالاتر حقوق را مطالبه کنید.

به طور خلاصه، همه افراد در هر کسب و کاری می‌توانند از استخدام کپی رایتر سود ببرند.

 

4.چگونه به روشی صحیح با یک کپی رایتر مصاحبه کنیم؟

برای این که کپی رایتر مناسب پروژه خودتان را استخدام کنید، باید سوالات درستی بپرسید. ایجاد یک رابطه مثبت و حرفه‌ای با یک کپی رایتر، ضروری است. به این ترتیب، بعد از اولین کار موفقیت آمیز می‌توانید پروژه‌های بیشتری را به او محول کنید.

مصاحبه کپی رایتینگ

در ادامه، لیستی از سوالات پیشنهادی برای پرسیدن از کپی رایتر را مشاهده خواهید کرد. همان طور که می‌بینید، این سوالات گام‌های عالی در جهت شکل گیری یک مکالمه مثبت هستند.

1. آیا تجربه نوشتن برای موضوع کاری من را دارید؟

بعد از پرسیدن چند سوال برای آشنایی با مصاحبه شونده شروع به پرسیدن سوالات دقیق کنید. کارتان را با پرسیدن این که آیا آنها در صنعت شما تجربه دارند، شروع کنید. اگر پاسخ مثبت دادند، بپرسید که برای چه شرکت‌هایی کار کرده‌اند. اگر نه، از آنها بپرسید که آیا می‌توانند این کار را انجام دهند؟

2. آیا فرآیند تحقیقاتی مشخصی دارید؟

در مرحله بعد، از آنها بپرسید که آیا هنگام شروع یک پروژه جدید، فرآیند تحقیقی دارند یا خیر. کپی رایترها باید بتوانند در یک شرکت کاوش کنند. به چگونگی روند تحقیقشان توجه کنید. اگر بگویند تنها به جستجوی مختصری نیاز دارند پس شاید مناسب کارتان نیستند.

3. آیا می‌توانید چند نمونه از نوشته‌هایتان را به ما نشان دهید؟

برخی از نمونه کارهای کپی رایتینگ آنها را ببینید. اکثر آنها مجموعه‌ای از بهترین کارهایشان را در اختیار دارند. اگر در آن زمان، اثری از آنها در اینترنت نیست، فایلشان را ببینید. چند سوال دیگر در مورد آن پروژه‌ها بپرسید. آیا آنها موفق واقع شدند؟ آیا مشتریان به نتایج خوبی از آنها رسیدند؟

نمونه کار کپی رایتینگ

4.سبک نوشتاری شما چیست؟

از متقاضی استخدام بپرسید که آیا سبک خاصی برای کپی رایتینگ دارد یا خیر. برخی از کپی رایترها زاویه دید داستان سرایی را ترجیح می‌دهند؛ در حالی که برخی دیگر به رویکرد فنی تر تمایل دارند. در هر صورت، به احتمال زیاد، سبک خاصی را بیشتر ترجیح می‌دهند.

5.آیا دسته بندی محصول یا خدمات خاصی را برای نوشتن ترجیح می‌دهند؟

به دنبال سوال قبلی، در مورد دسته یا صنعت مورد علاقه آنها بپرسید. اگر با شرکت شما مطابقت ندارند، نگران نشوید. این به معنی بد بودن کارشان نیست. اگر به چالش‌های جدید و کارهای جدید، علاقمند هستند، نشانه بسیار خوبی است.

6.آیا با جستجوی کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل نتایج گوگل آشنایی دارید؟

برخی از کپی رایترها تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را انجام می‌دهند، اما همه این کار را نمی‌کنند. در برخی موارد، شاید یک کپی رایتر دانش بازاریابی محتوا را داشته باشد و می‌تواند تجزیه و تحلیل عمیق تری از انواع مختلف کلمات کلیدی و نحوه عملکردشان ارائه دهد. از آنها بپرسید که آیا با تجزیه و تحلیل نتایج گوگل آشنا هستند یا خیر، تا ببینند آیا می‌توانند کپی فعلی را در جهت درست اصلاح کنند؟

تحلیل نتایج گوگل در کپی رایتینگ

پس از مصاحبه با چند کاندیدا و انتخاب یک یا دو نفر برتر، آزمایشی را انجام دهید تا ببینید آیا آنها صلاحیت کافی را دارند یا نه. کارآمدترین فرآیند به صورت یک آزمون دو قسمتی است که مناسب بودن متقاضی برای این کار را مشخص می‌کند.

7. از آنها بخواهید چیزی بنویسند

بهترین راه برای دانستن اینکه آیا یک کپی‌رایتر دقیقاً همان محتوای مورد نیازتان را می‌نویسد، این است که از او بخواهید تا آزمایشی بنویسد. اگر به مجموعه ای از توضیحات محصول نیاز دارید، از آنها نخواهید تا یک نسخه ایمیلی بنویسند. پروژه ای درست مانند پروژه مورد نیازتان را به آنها محول کنید. اگر در ازای نوشته تستی، پول پرداخت کنید، احتمالا به نتایج بهتری خواهید رسید. می‌توانید نرخ کمتری نسبت به آنچه آنها برای استخدام درخواست می‌کنند، پرداخت کنید.

اگر کپی رایتر احساس کند که فرآیند تست شما روشی صادقانه و استاندارد است، بهترین کار را ارائه خواهد داد. بگذارید بدانند که همیشه این کار را با متقاضیان انجام می‌دهید. از آنها بخواهید تا خودشان را ثابت کنند. در این فرآیند، شفاف عمل کنید.

8. بازخورد بدهید و پاسخ آنها را تحلیل کنید

اما تست گرفتن، کافی نیست. برای رسیدن به نتایج بهتر، بخش دوم آزمون را انجام دهید. به نویسنده کپی رایتر در مورد کارش بازخورد دهید و پیشنهاداتی در مورد بهبود کپی ارائه دهید. واکنش آنها را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید که چگونه کارشان را طبق بازخورد شما ویرایش می‌کنند. با این روند، می‌فهمید که چگونه با انتقاد سازنده مواجه می‌شوند.

با توجه به نتایج این تست، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا نویسنده مورد نظر برای این نقش مناسب است یا خیر. تصمیم گیری را بر اساس نوشته واقعی آنها و پاسخ به سؤالات مصاحبه انجام دهید تا بهترین فرد را برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

 

مطلب پیشنهادی: محتوای همیشه سبز چیست؟

 

5. سوالات متداول در مورد کپی رایتینگ

مارکتینگ کپی رایتر کیست؟

مارکتینگ کپی رایتر ، ذهنی خلاق در پشت هر کلمه دارد و برای کسب و کارها می‌نویسد تا مخاطبانشان را به سمت عمل خاصی سوق دهد.

کپی در دهه‌های 50 و 60، به شکل شعارها و تبلیغات جذاب بود. در حالی که شاید امروزه هم کپی‌رایترها همچنان پشت این خلاقیت‌ها قرار بگیرند، ولی بسیاری از آنها به شکل‌های مختلفی می‌نویسند که به عنوان بخشی از کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ در اینترنت منتشر می‌شوند. این کمپین‌ها اغلب شامل نوشتن راهنماهای هویت برند، صفحات وب سایت، توضیحات محصول، وایت پیپرها، وبلاگ‌ها، پست‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و ساید موارد هستند. حتی پشت محتوایی که در حال حاضر می‌خوانید هم یک مارکتینگ کپی رایتر نشسته است!

مارکتینگ کپی رایتینگ

در حالی که توضیح محصول یا صفحه «درباره ما» وب سایت به اندازه کافی ساده به نظر می‌رسد، ولی چیزهای زیادی در آن وجود دارد. کپی منایب باید با لحن مناسب و کلمات تاثیرگذار با مخاطبان مورد نظر صحبت کند تا اقدام مدنظر را تشریح کند. مارکتینگ کپی‌رایترها، اغلب سال‌ها تجربه دارند، متفکرانی خلاق با مهارت‌های تحقیقاتی قوی، مهارت‌های عالی در مدیریت زمان، آشنا با اصول بازاریابی و روان‌شناسی هستند و شاید مدرک دانشگاهی در رشته‌های مرتبط دارند. در بسیاری از موارد، آنها با موسسان، استراتژیست‌های بازاریابی، طراحان و توسعه دهندگان همکاری می‌کنند تا چشم انداز یک شرکت یا سازمان را احیا کنند. بعلاوه، شاید در نوع خاصی از کپی مانند کمپین‌های بازاریابی ایمیلی یا سایر موارد تخصص داشته باشند.

مارکتینگ کپی‌رایترها در پایان روز کاری، بسیار فراتر از نوشتن کلمات عمل کرده‌اند. آنها می‌دانند که چگونه باید عوامل متمایز کننده یک کسب و کار و محصول یا خدماتش را شناسایی کنند. علاوه بر این، می‌توانند خودشان را به جای یک برند گذاشته و کلماتی را برای درگیر کردن مخاطبا هدف، اطلاع‌رسانی، آموزش و الهام بخشیدن به آنها ابداع کنند.

به طور خلاصه، مارکتینگ کپی رایترها افرادی برای نگارش کلمات استراتژیک در کسب و کار  هستند که مخاطبان را به سمت اقدام کردن سوق می‌دهند.

 

سئو کپی رایتینگ چیست؟

سئو (SEO) مخفف بهینه سازی موتور جستجو است و برخی از کپی رایترها در این نوع کپی تخصص دارند. کپی بهینه شده از نظر سئو، با دقت نوشته شده تا برای مخاطبان انسانی جذاب بوده و در عین حال تمام سیگنال‌های مناسب را به سمت موتورهای جستجو ارسال کند. چرا؟ زیرا در این صورت محتوای شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو، در رتبه بالاتر نشان داده می‌شود و ترافیک بیشتری را به سمت صفحه شما هدایت می‌کند. ترافیک بیشتر به معنای فرصت‌های بیشتر برای فروختن است. بهینه‌سازی کپی برای جستجو مستلزم دانش عمیق در مورد بهترین شیوه‌های سئو از جمله استفاده از کلمات کلیدی مناسب در مکان‌های مناسب، استفاده صحیح از هدرها و تطبیق کپی با هدف خواننده است. این نوع کپی رایتینگ برای محتوای وب، توضیحات محصول، توضیحات خدمات، مقالات و وبلاگ‌ها مورد نیاز است.

سئو کپی رایتینگ

کپی فروش چیست؟

نسخه فروش به طور مستقیم بر روی فروختن، متمرکز است. کپی رایترهای فروش باید مخاطبان هدف را عمیقاً بشناسند و بفهمند که یک محصول یا خدمات چگونه می‌تواند برای آنها مفید واقع شود. آنها باید به ضمیر ناخودآگاه مخاطب دقت کنند و دلیل خرید کردنشان را بفهمند. سپس پا به پای مخاطب قدم می‌زنند و به نقاط درد آنها می‌پردازند، با آنها همدردی می‌کنند و چگونگی حل مناسب مشکلشان را نشان می‌دهند. هیچ کس نمی‌خواهد احساس کند که کالا یا خدماتی به او تحمیل می‌شود. کپی‌های فروش را می‌توان در وب‌سایت‌ها، صفحات فرود (لندینگ پیج)، نامه‌های پاسخ مستقیم، کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، گوگل ادز، صفحات محصولات، صفحات خدمات، تبلیغات چاپی و تبلیغات بیلبورد پیدا کرد.

 

کپی رایتینگ خلاق چیست؟

کپی رایتینگ خلاق مستلزم انتقال اطلاعات، به روشی جالب توجه و به یاد ماندنی است. این کار نیازمند تفکر استراتژیک و خارج از چارچوب است. یک کپی‌رایتر خلاق می‌تواند یک ایده و یک احساس را تنها در چند کلمه ماندگار در ذهن خواننده، منتقل کند. کپی‌نویسی خلاقانه را در شعارها، سرفصل‌های تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیونی و سرفصل‌های ایمیلی پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال، برند ریکولا یک کمپین تبلیغاتی با مجموعه‌ای از بیانیه‌ها راه اندازی کرد که حاوی کلمه سرفه بودند. یکی از آنها این گونه بود: «سرفه فقط یک دوست است». این عبارت توجه شما را جلب می‌کند، شاید باعث خنده شود و اثری از شخصیت برند را در ذهنتان هک می‌کند. در نتیجه، دفعه بعد که خواستید قطره سرفه بخرید، شاید فقط ریکولا را انتخاب کنید.

کپی رایتینگ خلاق

مزایای استخدام کپی رایتر چیست؟

صاحب کسب و کار بودن به این معنی نیست که حتماً یک کپی رایتر متخصص هستید. برای ایجاد کپی حاوی اهداف درست در مکان و زمان مناسب، به مهارت‌های خاص و چارچوب ذهنی مناسب نیاز دارید. انتشار کپی بدون استراتژی مناسب می‌تواند تأثیر منفی بر کسب و کار شما بگذارد و رفع این اثر هم مستلزم زمان و هزینه است.

استخدام کپی رایتر در زمینه‌های زیر برایتان مفید است:

  • برای نیازهای خاص کسب و کار خودتان یک کپی قدرتمند و مؤثر دارید.
  • اطمینان حاصل می‌کنید که کپی شما عاری از اشتباهات دستوری و املایی است.
  • کسب و کار خودتان را از منظری جدید می‌بینید.
  • تنش ناشی از نوشتن کپی از جانب خودتان را رها می‌کنید.
  • در وقت خودتان و کارمندانتان به نفع انجام کارهای دیگر، صرفه جویی می‌کنید.

بسته به نیاز و بودجه خودتان، می‌توانید یک کپی رایتر جوان یا فردی متخصص در نوع خاصی از کپی یا یک صنعت خاص را استخدام کنید.

کپی رایتینگ و استخدام کپی رایتر

چرا دسترسی به کپی با کیفیت، برای هر کسب و کاری مهم است؟

یک کسب و کار برای داشتن عملکرد خوب باید محصولات و خدماتش را بفروشد. اینجاست که کپی خوب وارد صحنه می‌شود. نکته اصلی این است که کپی، باعث شود تا مردم، تبلیغات، محتوای شبکه‌های اجتماعی و صفحات فرود شما را ببینند و راغب به خرج کردن پول شوند. به همین دلیل هم داشتن کپی رایتینگ خوب برای تبدیل لیدها به مشتریان پولی، ضروری است.

  1. کپی خوب، کسب و کارتان را به پیشرفت‌های مثبتی می‌رساند:
  2. اولاً با کلماتش، تأثیر عاطفی مناسبی بر مشتریان بالقوه می‌گذارد.
  3. این تأثیر عاطفی باعث می‌شود تا آنها احساس کنند که می‌توانند با برند شما ارتباط برقرار کنند.
  4. وقتی ارتباط برقرار می‌کنند، احساس می‌کنند که برند شما می‌تواند مشکل یا نقطه درد آنها را حل کند.
  5. فراخوان به اقدام (Call-To-Action) به آنها کمک می‌کند تا انگیزه خرید کردن، پیدا کنند.
  6. این فرایند منجر به افزایش فروش و نرخ تبدیل برای کسب و کارتان می‌شود.

همانطور که می‌بینید، کپی رایتینگ نقش مهمی‌در موفقیت کسب و کارتان دارد. به همین دلیل است که باید به طور راهبردی انجام شود. اصلاح درست کپی‌های فعلی کسب و کارتان، می‌تواند نرخ‌های تبدیل‌ را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

 

مطلب پیشنهادی: پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

 

در نهایت…

کپی نباید به شکل مرموز یا پیچیده تهیه شود. کپی رایتینگ نیازمند تحقیق، مهارت و درک عمیق نیازها و اهداف کسب و کارتان است. اما نمی‌توان مزایای استخدام یک کپی رایتر خوب را نادیده گرفت.

استخدام یک کپی رایتر برای کمک به کسب و کارتان باعث صرفه جویی در وقت شما می‌شود و مهارت‌های تخصصی را وارد کسب و کارتان می‌کند تا بهترین تاثیر را بر سودآوری بگذارد. یک کپی‌رایتر ماهر که به تمام اطلاعات مورد نیازش مجهز است، می‌تواند تلاش‌های بازاریابی و بازگشت سرمایه شما را به طور قابل ملاحظه افزایش دهد و تصویر برند شما را در معرض دید مخاطبان هدفتان قرار دهد.

 

منبع

https://www.fiverr.com/resources/guides/writing-and-copywriting/what-is-copywriting

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب زینت فلاح
من زینت فلاح، ارشد روان سنجی هستم. بیش از ده ساله که ترجمه متون روانشناسی،مدیریت و فناوری رو انجام میدم. به تولید محتوای جدید علاقمندم و چند ساله که با کارلنسر همکاری دارم. https://www.karlancer.com/profile/1408

دیدگاه شما

بدون دیدگاه