بهترین اپلیکیشن‌های ورزش در خانه

28 آذر 1401 - آخرین بروزرسانی: 19 آذر 1402
بهترین اپلیکیشن‌های ورزش در خانه
زمان تقریبی مطالعه: 13 دقیقه

آیا شما هم فقط به دنبال راهی ساده و بدون هزینه برای فعالیت بدنی و کسب قدرت جسمانی هستید؟ خوشبختانه، امروزه اپلیکیشن‌های ورزش در خانه به طور رایگان در اختیارتان قرار دارند و کارتان را آسان کرده‌اند.

اگر می‌توانید هر روز فقط کمی‌ وقت بگذارید و روی اهداف سلامت بدنی متمرکز شوید، پس ورزش در خانه را شروع کنید. شما می توانید با تهیه و خرید چند وسیله ساده مانند کفپوش گرانولی و مت یوگا ورزش را در خانه خود شروع کنید. امروزه دیگر نباید نگران انجام درست حرکات ورزشی شوید؛ چون فناوری هایی مانند اپلیکیشن های ورزش در خانه به کمک شما خواهد آمد.

در این مقاله با تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های خارجی و ایرانی رایگان برای ورزش در خانه آشنا خواهید شد. ورزش کنید تا سلامت بمانید. نیازی هم به انجام ورزش سنگین با تجهیزات خاص و دویدن طولانی نیست. ابتدا حرکات ساده و سرگرم کننده را انتخاب کنید و سپس از آن‌ها برای رسیدن به اهداف خودتان استفاده کنید.

 

بهترین اپلیکیشن‌های ورزش در خانه بدون نیاز به تجهیزات

1. باشگاه ورزشی نایک (Nike Training Club)

باشگاه ورزشی نایک

این برنامه با نام تجاری نایک، خودش را به‌ عنوان «مربی شخصی» شما معرفی کرده و بیش از 185 تمرین رایگان از روتین‌های قدرتی و استقامتی گرفته تا جلسات حرکتی و یوگا را در بر می‌گیرد. همگی این حرکات دارای قابلیت کسب راهنمایی مجازی از مربیان نایک هستند. این برنامه حاوی توصیه‌های روزانه است و هر چه تعداد تمرینات بیشتری را ثبت کنید، این توصیه‌ها اختصاصی‌تر می‌شوند. اگر در خانه وزنه ندارید، نگران نشوید چون تمرینات بدون تجهیزات زیادی هم دارد.

نسخه رایگان اصلی در iOS و اندروید موجود است. امکان خریدهای درون برنامه‌ای را دارد.

 

2. رانتستیک (Runtastic) – اپ ورزشی آدیداس

اپلیکیشن رانتستیک آدیداس

با آدیداس به زمان زیاد یا تجهیزات خاصی نیاز ندارید. این اپلیکیشن با ارائه برنامه ورزشی، تمرینات 7 تا 45 دقیقه‌ای و بیش از  180 تمرین مستقل را ارائه می‌دهد. همچنین دارای Workout Creator برای تهیه جلسات ورزشی سفارشی و متناسب با اهداف بدنسازی شما است. در iOS و اندروید در دسترس است. رایگان و دارای گزینه‌هایی برای خریدهای درون برنامه است.

3.Burpee Be Stronger

حرکات برپی

حرکات برپی در میان همه محبوبیت ندارند. برخی از افراد، حرکات برپی را ساده و تقویت کننده تمام قسمت‌های بدن می‌دانند. برخی دیگر هم این حرکات را دشوار می‌دانند. اگر عاشق این تمرین هستید، پس این اپلیکیشن هم برای حفظ تناسب اندام شما عالی است. این اپ روی حرکت کلاسیک برپی متمرکز است و چالش‌هایی با مدت زمان و دشواری متفاوت را ارائه می‌کند.  این اپ به طور رایگان در iOS و اندروید با امکان خریدهای درون برنامه در دسترس است.

4.تمرینات روزانه – مربی خانگی (Daily Workouts – Home Trainer)

اپلیکیشن Daily Workouts

این اپلیکیشن برای افراد درون‌گرایی که تمرین روتین خانگی را ترجیح می‌دهند، مناسب است. کاربران را با بیش از 100 تمرین ساده و بدون نیاز به تجهیزاتی مانند استپ، تردمیل و دوچرخه آشنا می‌کند. می‌توانید 10 تمرین هدفمند 5 تا 10 دقیقه‌ای مختلف یا یک تمرین 10 تا 30 دقیقه‌ای را برای کل بدن انتخاب کنید. این اپلیکیشن در iOS و اندروید به صورت رایگان در دسترس است

 

مطلب پیشنهادی: تمرینات ورزشی مناسب هنگام کار

 

بهترین اپلیکیشن‌ها برای تمرین فوری در خانه

5.سون (Seven): تمرین و ورزش در خانه

اپلیکیشن سون

این برنامه راه حلی برای این مسأله است که «می‌خواهم ورزش کنم، اما وقت ندارم». در اپ هفت، جلسات هفت دقیقه‌ای برای ورزش کردن بدون تجهیزات طراحی شده تا حداکثر سود را در کوتاه ترین زمان ممکن کسب کنید. می‌توانید با اجرای تمرین کامل در خانه به سرعت عرق کنید و بقیه روز را به سایر کارها اختصاص دهید. در iOS و اندروید موجود است. اپ اصلی رایگان با امکان خریدهای درون برنامه است.

6. J&J Official7 Minute Workout

اپلیکیشن J&J Official7 Minute Workout

بله جانسون و جانسون (شرکت محصولات بهداشتی) یک اپلیکیشن ورزش در خانه دارد که امتیازات خوبی گرفته است. این اپلیکیشن توسط کریس جردن، مدیر فیزیولوژی ورزش در موسسه عملکرد انسانی J&J طراحی شده است. دارای 72 حرکت ورزشی مختلف و 22 تمرین است که گزینه‌های آن از نظر مدت زمان (7 تا 32 دقیقه) و شدت با هم تفاوت دارند. در iOS و اندروید به طور رایگان در دسترس است.

 

مطلب پیشنهادی: راه‌های مقابله با بی انگیزگی

 

بهترین اپلیکیشن‌های تمرینات ورزشی برای باسن

7.تمرین روزانه باسن (Daily Butt Workout)

ورزش روزانه باسن در خانه

باسن شما بزرگترین عضله بدن و منبع اصلی تولید قدرت برای بسیاری از حرکات است. با تمرین روزانه باسن، می‌توانید این عضله قدرتمند را از طریق تمرینات روزانه 5 تا 10 دقیقه‌ای که پایین تنه را هدف قرار می‌دهد، تقویت کنید. همه حرکات این اپلیکیشن را می‌توان در هر مکانی انجام داد و برای ورزش در خانه مناسب است. در iOS و اندروید به طور رایگان موجود است.

8.چالش 30 روزه اسکات (30 Day Squat Challenge)

اپلیکیشن 30 Day Squat Challenge

این اپلیکیشن یک برنامه تمرینی ساده یک ماهه با محوریت حرکت اسکات است. کاربران هر روز با تعداد معینی از تغییرات در حرکت اسکات مواجه خواهند شد(این اپ شامل 13 تغییر کلی در حرکت اسکات است که در قالب شش تمرین مختلف گنجانده شده است). روزهای استراحت هم در سراسر تمرینات پراکنده شده است. در طول مسیر، شدت حرکات به تدریج افزایش می‌یابد و روز سی‌ام هم امتحان می‌دهید. اگر دونده خوبی نیستید، این اپ روشی عالی برای انجام تمرینات پا در خانه است. به طور رایگان در iOS موجود است.

 

بهترین اپلیکیشن‌ برای تقویت ستون فقرات

9.Sworkit

اپلیکیشن تقویت ستون فقرات

ستون فقرات، نیروگاه بدن شما است و با این اپ می‌توانید آن را تقویت کنید. از بین سه نوع تمرین مختلف، هر کدام با نقطه تمرکز کمی ‌متفاوت (پشت، شکم، و کل ستون فقرات) را انتخاب کنید و ویدئوی انجام هر حرکت از جانب مربیان حرفه‌ای را نگاه کنید.در سیستم عامل iOS و اندروید موجود است. این اپ رایگان با گزینه‌ هایی برای خریدهای درون برنامه ای است.

برای تمرین های اسکات، ستون فقرات و باسن، خرید و استفاده از یک کفپوش ورزشی ارزان مانند تاتامی پیشنهاد می‌شود.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین خوراکی‌ها در حین کار با کامپیوتر

 

بهترین اپلیکیشن‌ها برای یوگا و مدیتیشن

10.یوگای روزانه (Daily Yoga)

یوگای روزانه

یوگا بهترین نوع ورزش در خانه بدون نیاز به تجهیزات است، زیرا نیمی ‌از آن به صورت ذهنی انجام می‌شود. تازه‌کارها، ورزشکاران حرفه‌ای و هر کسی می‌تواند یوگای روزانه انجام دهد. این اپلیکیشن حجم قابل توجهی از محتوا را ارائه می‌دهد (بیش از 50 برنامه کلاسی و تمرینی، بیش از 500 ژست و بیش از 200 کلاس با ویدیوی HD ) که همه سطوح تناسب اندام را در بر می‌گیرد. یکی دیگر از مزایای این برنامه رایگان، انعطاف پذیری در مدت زمان تمرین است(گزینه‌ها از جلسات 5 دقیقه‌ای فوری تا 70 دقیقه‌ای متغیر است). در سیستم عامل iOS و اندروید موجود است. رایگان و دارای گزینه‌ای برای خریدهای درون برنامه‌ است.

11.شاین (Shine)

اپلیکیشن شاین

ذهن شما عضله‌ای است که به اندازه بقیه بدنتان (و حتی بیشتر از سایر قسمت‌های بدنتان) سزاوار مراقبت است. با اپ‌های شخصی‌سازی‌شده شاین که پیام‌های روزانه، توصیه‌های خود مراقبتی و پادکست مدیتیشن را ارائه می‌دهد؛ هر روز به سلامت خودتان رسیدگی کنید. علاوه بر این، به داستان‌های خواب‌آور، موسیقی آرامبخش، تمرین‌های قدردانی و بیش از 500 مورد مدیتیشن هدایت‌شده هم دسترسی دارید. در iOS و اندروید موجود است. پلن آزمایشی رایگان هفت روزه و هزینه عضویت ماهیانه 11.99 دلاری دارد.

12.یوگا برای مبتدیان (Yoga for Beginners)

اپلیکیشن یوگا در خانه

آیا می‌خواهید وارد تمرینات یوگا شوید، اما تردید دارید؟ این اپلیکیشن برای افراد تازه کار برای ورزش در خانه طراحی شده است. با تمرینات یوگای سریع و ساده، ژست‌های اولیه را یاد بگیرید و خودتان را کش دهید. بعلاوه در iOS و اندروید به طور رایگان موجود است.

13.Glo

اپلیکیشن گلو

بدن و ذهن خودتان را با جلسات هدایت شده یوگا، پیلاتس و مدیتیشن Glo که همگی توسط مربیان «معروف جهانی» طراحی شده، تقویت کنید. تمرینات ورزشی طیف گسترده‌ای، از تنفس کاهش‌دهنده استرس و مدیتیشن هدایت‌شده تا یوگا، تمرینات قلبی فیوژن، و سایر موارد را پوشش می‌دهد. همچنین در iOS و اندروید موجود است. نسخه آزمایشی رایگان و اشتراک ماهانه 22.99 دلاری دارد.

14.داون داگ (Down Dog)

اپلیکیشن Down Dog

شعار Down Dog این است که «هرگز دو بار یک تمرین را تکرار نکنید». بیش از 30000 ترکیب مختلف از حرکات تمرینی دارد. سفارشی‌سازی در این اپلیکیشن، یک مؤلفه کلیدی است. یعنی کاربران می‌توانند بین انواع تمرینات یوگا (مانند وینیاسا،‌ هاتا، ترمیم‌کننده، یین، آشتانگا و موارد دیگر) و شش صدای مربی متفاوت، تمرین مدنظرشان را انتخاب کنند. نسخه آزمایشی رایگان برای iOS و اندروید وجود دارد.

15.Lotus Yoga & Workout

ورزش در خانه با Lotus Yoga &am

اپلیکیشن لوتوس به علاقمندان یوگا اجازه می‌دهد تا بیش از 450 حالت یوگا را مرور کنند که هر کدام دارای یک تصویر، نکات ایمنی و شرح مزایای آن است. افراد خلاق می‌توانند ژست‌ها را ترکیب کنند تا روال تمرینی خودشان را بسازند. یا می‌توانید فقط از دیگران پیروی کنید و با بیش از 100 جلسه تمرینی و مدیتیشن هدایت‌شده، یوگا انجام دهید. در iOS و اندروید به طور رایگان موجود است و امکان خریدهای درون برنامه را دارد.

16.Asana Rebel

اپلیکیشن Asana-Rebel

این اپلیکیشن، برای دستیابی به تمام اهداف سلامتی مناسب است. آسانا دارای تمرینات ورزشی قابل اجرا در هر مکانی (از یوگا تا HIIT)، مدیتیشن متحرک و پلی لیست آهنگ است که برای افزایش بهره‌وری شما طراحی شده‌اند. در iOS و اندروید به طور رایگان در دسترس است.

17.Split Training

اپلیکیشن Split

Split Training از نظر فنی، نوعی اپلیکیشن یوگا نیست، اما انعطاف‌پذیری شما را افزایش می‌دهد، حتی اگر هرگز به انعطاف کامل 180 درجه نرسید باز هم اثرگذار است. مدیتیشن کشش برای بسیاری از افراد جواب می‌دهد و هیچ چالشی بهتر از نشستن 180 کامل نیست. حرکات کششی این اپ برای کمک به شما در جهت انجام این کار طراحی شده‌اند. به طور رایگان در iOS و اندروید وجود دارد. دارای امکان خریدهای درون برنامه است.

 

اپلیکیشن‌های تمرینات همه جانبه در خانه

18.آپتیو (Aaptiv)

ورزش در خانه با آپتیو

این اپلیکیشن دارای ۲۵۰۰ تمرین مبتنی بر موسیقی به رهبری مربیانی در دسته‌های مختلف مانند دویدن، تمرینات قدرتی، کششی، یوگا و غیره است. بعلاوه هر هفته 30 تمرین جدید اضافه می‌شود. در iOS و اندروید به طور رایگان در دسترس است.

19.FitOn

اپلیکیشن ورزش در خانه FitOn

مربیان شخصی معروف فقط مختص افراد مشهور نیستند. در FitOn به طور منظم به تمرینات برخی از مربیان برتر امروزی، از جمله Jeanette Jenkins (که با Pink، Alicia Keys و Mindy Kaling کار کرده)، Cassey Ho از Blogilates، و Katie Dunlop از Love Sweat، دسترسی دارید. تمرین روزانه خودتان را از دسته‌هایی مانند تمرینات قدرتی، HIIT، رقص، یوگا، پیلاتس و غیره انتخاب کنید. بعلاوه در iOS و اندروید به طور رایگان در دسترس است.

8fit Workouts.20

اپلیکیشن ورزش در خانه 8fit

آیا به دنبال رسیدن به هدف خاصی هستید؟ به عنوان یک برنامه متمرکز بر تناسب اندام و تغذیه، 8fit به شما اجازه می‌دهد تا ابتدا یک هدف مشخص را وارد کرده و سطح تناسب اندام فعلی خودتان را اندازه گیری کنید. سپس یک برنامه سفارشی را برای رسیدن از نقطه A به B به شما می‌دهد. تمرینات مختلف (از تمرینات قدرتی تا استقامتی گرفته) و نسبتا کوتاه (15 تا 20 دقیقه) در خانه بدون تجهیزات شیک  قابل انجام است. به طور رایگان در iOS و اندروید موجود است و خریدهای درون برنامه‌ای دارد.

21.Sweat: اپلیکیشن ورزش در خانه بانوان

اپلیکیشن sweat

کایلا ایتسنز (Kayla Itsines) اینفلوئنسر استرالیایی تناسب اندام، یک اپ ورزشی بسیار محبوب با مجموعه‌ای از تمرینات 28 دقیقه‌ای تهیه کرده است. در این برنامه به چندین نسخه از برنامه بسیار محبوب ایتسنز به علاوه تمرین‌هایی از سایر اینفلوئنسرهای تناسب اندام، مانند کلسی ولز، استفانی استانزو و چانتل دانکن دسترسی دارید. دیگر مزایای دانلود شامل کمک به برنامه ریزی غذایی و امکان شرکت در چالش‌های ورزشی بانوان در سراسر جهان است. نسخه رایگان هفت روزه برای iOS و اندروید موجود است.

22.Kettlebell

ورزش در خانه با Kettlebell

کتل بل یک ابزار تمرین قدرتی عالی است، اما برای بهره مندی از مزایای آن و سالم ماندن در این فرآیند، باید بدانید که چگونه از آن به درستی استفاده کنید. این اپلیکیشن بیش از 45 تمرین کتل بل و 5 برنامه تمرینی را با مربی صوتی و دموی ویدیویی با وضوح بالا ارائه می‌دهد تا شما را در طول مسیر راهنمایی کند. برای iOS و اندروید به طور رایگان موجود است.

23. FitBod

اپلیکیشن ورزش در خانه فیت باد

اپلیکیشن FitBod با ارزیابی تمرینات گذشته، توانایی‌ فعلی برای انجام تمرینات قدرتی و تجهیزات ورزشی موجود، یک برنامه تناسب اندام سفارشی ایجاد می‌کند که به شما در جهت رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند. تمرینات قدرتی در فرمت‌های مختلفی (از آمادگی جسمانی گرفته تا بدنسازی، پاورلیفتینگ، وزنه برداری المپیک و غیره) وجود دارد. رایگان برای iOS با امکان خرید درون برنامه است.

 

اپلیکیشن‌های ایرانی ورزش در خانه

1.ورزش در خانه – بدون تجهیزات

ورزش در خانه

این اپلیکیشن فارسی دارای حرکات ورزشی روزانه‌ برای تمام گروه‌های عضلات بدن است. تنها در خانه و بدون باشگاه می‌توانید عضله بسازید یا تناسب اندامتان را حفظ کنید. انجام این تمرینات نیازی به تجهیزات یا مربی ندارد.

این اپ حاوی تمریناتی برای عضلات شکم، سینه، ران، بازو و کل بدن است. این تمرینات از سوی کارشناسان تربیت بدنی طراحی شده‌اند. انجام هیچ ‌یک از تمرینات این اپلیکیشن نیازی به تجهیزات ندارد و در نتیجه نیازی به ورزش در باشگاه نیست. این تمرینات فقط با روزی چند دقیقه به عضلات شما شکل می‌دهند. این اپلیکیشن رایگان و دارای خریدهای درون برنامه است.

2.فیتنس کار

اپلیکیشن فیتنس کار

به بیش از 1400 بانک حرکات ورزشی برای رسیدن به تناسب اندام مدنظرتان دسترسی خواهید داشت. همچنین این اپلیکیشن دارای بخش‌های برنامه‌های من، مجله ورزشی و جملات انگیزشی است. به سادگی برنامه‌های ورزش در خانه را برنامه ریزی کنید و با آموزش درست، پیشرفت کنید. اگر علاقه‌ای به بدنسازی حرفه‌ای ندارید، از برنامه‌های ورزشی پایه در فیتنس کار استفاده کنید.پشتیبانی رایگان از اندروید و iOS، دارای امکان نشانه گذاری حرکات مورد علاقه، امکان ثبت رکورد و مشاهده رکورد‌های قبلی به شکل نمودار را دارد.

3.جیم شو

اپلیکیشن جیم شو

اپلیکیشن تخصصی بدنسازی، کالری شمار و ورزش در خانه است. مناسب برای عموم اقشار از جمله ورزشکاران و مربیان طراحی شده است. دارای بانک جامع اطلاعات غذایی و ورزشی، تغذیه و برنامه تمرینی اختصاصی، ورزش در خانه و ثبت وزن هدف است. امکان دریافت حق اشتراک رایگان با خرید برنامه تغذیه و تمرینات اختصاصی را دارد.

4.مانکن شو

اپلیکیشن مانکن شو

اپلیکیشین مانکن شو  به کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام شما در طول 30 روز کمک کند. این اپلیکیشن ورزش در خانه دارای برنامه‌های تمرینی حرکات دست،پا، شکم، باسن، بازو و حرکات کششی صبحگاهی و شامگاهی است. همچنین دارای حرکات ورزشی انیمیشنی برای آموزش اجرای درست حرکات است. برای انجام این حرکات نیاز به هیچگونه تجهیزات خاصی ندارید.

 می‌توانید کالری‌های مصرفی روزانه را در قالب نمودار مشاهده کنید. شدت تمرینات کم کم افزایش می‌یابد و هر 3 روز، یک روز استراحت دارید. بعلاوه امکان یادآوری تمرین‌ها، نمایش شاخص توده بدنی (BMI) بر اساس قد و وزن، ارائه گزارش کامل روزانه از مدت زمان انجام تمرینات را دارد.

5.باشگاه ورزشی فایپ

باشگاه ورزشی فایپ

فایپ با شبیه سازی محیط باشگاه ورزشی امکان انجام تمرینات فیتنس، یوگا و پیلاتس را در خانه فراهم کرده است. همچنین در پایان هر جلسه تمرینی، کالری مصرفی خودتان را به صورت نمودارهای ماهیانه مشاهده خواهید کرد.

در قسمت کرنوکالری دارای تایمر ورزشی برای انجام هر چه بهتر تمرینات و ثبت کالری سوزانده شده است. گزارش کالری، BMI و دو جلسه ورزشی از هر حرکت، رایگان است و جلسات بیشتر نیازمند پرداخت درون برنامه است و با یک بار پرداخت، تمامی‌قفل‌های داخل این اپلیکیشن اندرویدی باز خواهند شد.

6.تن فیت

اپلیکیشن تن فیت

 اپلیکیشین جامع ورزش در خانه نیازی به تجهیزات حرفه‌ای ندارد. بیش از ۶۰ حرکت مختلف ورزشی در سه دسته بندی و سه سطح دارد:

  • بخش اول‌: آموزش حرکات هوازی برای کمک به کاهش وزن
  • بخش دوم: حرکات مخصوص فرم دهی به شکم
  • بخش سوم: حرکات استقامتی و عضله ساز برای حفظ آمادگی جسمانی و کالری سوزی

هر کدام از سه بخش فوق دارای سه سطح آسان، متوسط و دشوار هستند. در ابتدا ورزش با حرکات آسان را شروع کنید و پس از مدتی وقتی بدن شما آمادگی لازم را پیدا کرد به سراغ سطوح بالاتر بروید.

همچنین بخشی برای تهیه لیست مورد علاقه خودتان در نظر گرفته شده است. استفاده از سطح آسان در تمام بخش‌ها برای تمام کاربران کاملا رایگان است. کاربران حرفه‌ای می‌توانند برای عضویت ویژه ثبت نام کنند و از تمامی‌امکانات اپلیکیشن تن فیت استفاده کنند.

شما از کدام اپلیکیشن برای ورزش استفاده می‌کنید؟ چه ویژگی یا امکاناتی دارد؟ نامش را بنویسید.

در ضمن! اگر مربی ورزشی هستید، آیا مایل هستید که یک اپلیکیشن اختصاصی ورزشی داشته باشید و در مارکت ها منتشر کنید؟ با فروش اپلیکیشن پولی یا فروش امکانات درون برنامه ای و یا تبلیغات در اپلیکیشن ورزشی تان، می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید. برای طراحی اپلیکیشن ورزشی با بهترین قیمت، می‌توانید از فریلنسرهای برنامه نویس در کارلنسر کمک بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب زینت فلاح
من زینت فلاح، ارشد روان سنجی هستم. بیش از ده ساله که ترجمه متون روانشناسی،مدیریت و فناوری رو انجام میدم. به تولید محتوای جدید علاقمندم و چند ساله که با کارلنسر همکاری دارم. https://www.karlancer.com/profile/1408

دیدگاه شما

بدون دیدگاه