سایت های کاربردی برای طراحی سایت

19 شهریور 1401 - آخرین بروزرسانی: 19 آذر 1402
طراحی سایت
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

پیدا کردن وبسایت‌های کاربردی برای طراحی سایت یکی از موضوعات داغ و مورد توجه در بسیاری از سایت‌های فریلنسری برنامه‌نویسی است. با توجه به این که برنامه‌نویسی یک علم به‌روز و گسترده است این وبسایت‌ها برای ادامه کار برنامه‌نویسان اهمیت زیادی دارند. بنابراین اگر به صورت دورکاری در زمینه طراحی اپلیکیشن و یا طراحی وب سایت فعال هستید، این مطلب می‌تواند به شما برای یافتن این سایت‌های کاربردی کمک کند.

 

Behance

وبسایت Behance یک وبسایت فوق‌العاده و الهام‌بخش برای طراحان وبسایت است. این وبسایت به Adobe تعلق دارد. هنرمندان، عکاسان، طراحان و هر کسی که شغلش به نوعی با خلاقیت گره خورده است، در این وبسایت می‌توانند ایده‌های الهام‌بخش زیادی پیدا کنند و از بهترین و جذاب‌ترین پروژه‌ها در سرتاسر جهان دیدن کنند. به نوعی می‌توان Behance را مشابه یک گالری آنلاین دانست.

سایت Behance

این وبسایت یک شبکه اجتماعی هم به شمار می‌آید که با عضویت و حضور در آن می‌توانید با انتخاب از میان دسته‌های موجود، موضوعات مورد علاقه خود را بیابید و به تماشای آن‌ها بپردازید.

 

مطلب پیشنهادی: چگونه یک طراح سایت موفق شویم؟

 

One Page Love

One Page Love از جهاتی مشابه با Behance است. در این وبسایت می‌توانید نمونه‌های آماده Layout و طراحی‌های دیگر طراحان را مشاهده کنید، از آن‌ها ایده بگیرید و از برخی از آن‌ها استفاده کنید. نکته قابل توجه این است که One Page Love بر روی وبسایت‌هایی متمرکز است که به صورت تک صفحه هستند. پس اگر یک سفارش سایت فروشگاهی دارید، که شامل منوهای و صفحه‌های متعدد است، احتمالا این وبسایت انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود. این وبسایت را می‌توان یکی از بهترین و الهام‌بخش‌ترین وبسایت‌ها برای طراحی لندینگ پیج‌ها دانست.

سایت One Page Love

جالب است بدانید که این وبسایت محتواهای آموزشی را هم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند و محتواهایی مانند ترندهای طراحی و آموزش‌های طراحی لندینگ پیج را نیز در دل خود جای داده است.

 

Awwwards

این وبسایت نه تنها فضایی را برای طراحان و برنامه‌نویسان ایجاد می‌کند تا بتوانند نمونه کارهای یکدیگر را ببیننند، بلکه از میان طراح‌های آپلود شده در این وبسایت، طرح‌های برتر انتخاب شده و جایزه دریافت می‌کنند. این وبسایت برای کاربران خود کالکشن‌هایی را هم آماده کرده است که به کمک آن بتوانند مجموعه‌ای غنی از برترین یا متفاوت‌ طرح‌ها را ببینند. کنار هم قرار گرفتن این کالکشن‌ها خود می‌تواند به طراحان کمک زیادی کند تا به خوبی متوجه شوند که دقیقا چه چیزی را نیاز دارند.

سایت Awwwards

جالب است بدانید فاکتورهایی که باعث انتخاب آخرین برندگان شده‌اند شامل این موارد می‌شوند: انتخاب طرح جسورانه، پالت رنگی مناسب، UI/UX جذاب.

 

مطلب پیشنهادی: تفاوت طراحی UI و UX

 

David Hallman و Best Website Gallery

دیوید هالمن یک طراح دیجیتال و توسعه‌دهنده است که در ابتدا سایت Best Website Gallery را راه انداخت. از سال 2008 این وبسایت تبدیل به محلی برای جمع‌آوری ایده‌های الهام‌بخش شخصی او شده است. در این وبسایت کاربران به راحتی می‌توانند مثال‌هایی برای موضوعات مختلف پیدا کنند و طرح‌هایی الهام‌بخش بیابند.

وبسایت خود دیوید هالمن هم مثال‌های بسیار خوبی از UI/UX کاربردی و خوب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

ABDZ

سایت ABDZ

وبسایت ABDZ که با نام  Abduzeedo هم شناخته می‌شود، بیش از یک دهه است که ترندهای طراحی را در سراسر جهان دنبال کرده و به اشتراک می‌گذارد. این وبسایت در ابتدای راه تنها یک بلاگ بود، اما حالا تبدیل به یک وبسایت برای ایده گرفتن و پیدا کردن محتواهای آموزشی فوق‌العاده شده است. این وبسایت از طرح‌های متنوعی نظیر طراحی وبسایت، تایپوگرافی گرفته تا طرح‌های پرینت پشتیبانی می‌کند به همین دلیل می‌تواند ایده‌های متفاوت و خلاقانه‌تری را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

Brutalist Websites

سایت Brutalist Websites

در دنیای امروز UI/UX کاربردی است که تعیین می‌کند طراحی وبسایت چگونه باشد. اگر به دنبال ایده گرفتن برای طراحی یک وبسایت کمی عجیب و متفاوت می‌گردید، Brutalist Websites ایده‌هایی مناسب شما در دل خود جای داده است. این روزها که طراحی سایت با استفاده از نمونه‌های آماده از همیشه آسان‌تر شده است، شاهد وبسایت‌هایی کاملا مشابه با یکدیگر هستیم. پس اگر می‌خواهید تمایز کار شما از همان ابتدا مشخص باشد، سری به Brutalist Websites بزنید.

 

Pinterest

پینترست یک وبسایت رویایی و شناخته شده است که هر چیزی که بتوانید تصور کنید، می‌توان در آن یافت. پینترست فقط برای ایده‌های خلاقانه عکاسی، دکوراسیون داخلی یا حتی برنامه‌ریزی برای مهمانی و عروسی مناسب نیست، بلکه انتخاب‌های فوق‌العاده خوبی را برای طراحان وبسایت به ارمغان می‌آورد.

سایت پینترست

در پینترست می‌توانید مثال‌های خوبی هم برای UI/UX مناسب پیدا کنید.

 

مطلب پیشنهادی: تفاوت طراحی سایت داینامیک و استاتیک

 

FWA

نام این وبسایت کوتاه شده عبارت Favourite Website Awards است. این وبسایت اولین برنامه آنلاین بود که به بهترین طراحی وبسایت جایزه می‌داد. FWA هنوز هم یکی از برترین وبسایت‌ها در این مورد به شما می‌رود. جالب است بدانید که در بخشی از این وبسایت آگهی‌های کار مربوط به حرفه طراحی قرار دارد و به طراحان کمک می‌کند تا در سراسر دنیا به دنبال شغل رویایی خود بگردند.

سایت FWA

امتیازدهی به هر طرح در این وبسایت درست پس از آپلود انجام می‌شود. این وبسایت از سال دو هزار تا به حال مشغول به کار است.

 

Niice

این وبسایت ایده‌های فراوانی را نه تنها برای طراحی وبسایت، بلکه برای طراحی محصول در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این وبسایت دستورالعمل‌ها، کتابخانه‌ها، پروژه‌ها و مردمی را کنار هم جمع کرده است که گره کار شما را در راه دستیابی به یک طراحی فوق‌العاده و خلاق باز می‌کنند.

سایت Niice

جالب است بدانید این وبسایت با دیزنی، NBC و پارامونت همکاری داشته است.

 

سخن آخر

بسیاری دیگر از وبسایت‌ها مانند Unsplash و Freepik و Shutterstock  هم می‌توانند هم برای ایده‌یابی و پیدا کردن المان‌های بصری مناسب به کمک شما بیایند و هم نمونه‌های خوبی را برای طراحی وب در اختیار شما بگذارند. چیزی که اهمیت دارد این است که با دانستن هدف نهایی خود در وبسایتی به دنبال ایده‌یابی باشید که بیشترین همخوانی را با نیازهای شما دارد. به عنوان مثال و همان‌طور که در طول مطلب اشاره شد وبسایت‌هایی مانند One Page Love بیش از هر چیز دیگری برای طراحی لندینگ پیج‌ها کاربرد دارند. این در حالی است که در وبسایت‌هایی مانند Behance تنوع بیشتری در انتظار شما است و پینترست هم بیش از هر چیزی به پیدا کردن پالت رنگ و یا المان‌های بصری مناسب کمک می‌کند.

اگر به دنبال برون سپاری پروژه های طراحی سایت یا برنامه نویسی و یا طراح سایت یا برنامه نویس هستید و به دنبال سایت فریلنسری برنامه نویسی هستید، کارلنسر می‌تواند انتخاب شما باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب تیم محتوای کارلنسر
در کنار هم، در خانواده بزرگ کارلنسر برای رسیدن به موفقیت های بزرگ :)

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • ایدا
    20 مهر 1401

    سلام وقت بخیر
    ممنون از سایت و بلاگ های مفیدتون
    واقعن سایتهایی مثل شما و trapay برای ما فریلنسر ها مفید واقع شده
    و من سپاسگزارم ازتون