کار اینترنتی تایپ چگونه است؟ از منزل می‌توان با تایپ پول درآورد؟

22 شهریور 1401 - آخرین بروزرسانی: 14 آبان 1402
تایپ
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

تایپ؛ انتخابی کمی ساده‌تر برای شروع دورکاری

در دنیای پیش از کرونا، دورکاری واژه چندان آشنایی نبود و افراد و موسسات بسیار کمی بودند که کار از خانه و بدون نیاز به حضور در محل کار را به رسمیت بشناسند. اما پس از شیوع کرونا و شرایطی که بالاجبار برای عدم حضور در فضای کار ایجاد شد، توجه عده بیشتری به امکان کار به عنوان فریلنسر و به صورت دورکار جلب شد. خبر خوب این است که لازم نیست حتما در حوزه‌هایی مانند برنامه‌نویسی تخصص داشته باشید تا بتوانید فریلنسر باشید؛ تنها با مهارت تایپ هم می‌توان در خانه شروع به انجام پروژه‌های دورکاری کرد. با ما در این مطلب همراه باشید تا بیشتر با چند و چون این ماجرا آشنا شویم.

 

کار خود را شروع کنید

لازم نیست که صبر کنید تا بتوانید به خوبی یک تایپیست حرفه‌ای و با سرعت زیاد تایپ کنید؛ حقیقت این است که پس از دریافت پروژه‌های متعدد، سرعت تایپ کردن شما خودبه‌خود افزایش پیدا می‌کند. فقط لازم است که در ابتدای کار، تعداد زیادی پروژه قبول نکنید تا بتوانید به مهارت و سرعت لازم برسید. شغل‌های بسیار زیادی هستند که می‌توانید تنها با مهارت تایپ در آن‌ها عملکرد درخشانی داشته باشید. [بخوانید: نکات افزایش سرعت تایپ]

همان‌طور که گفته شد برای بسیاری از این شغل‌ها لازم نیست که از ابتدا سرعت افسانه‌ای در تایپ کردن داشته باشید، اما لازم است که دقیق باشید و بتوانید کاری بدون خطا را تحویل دهید. برخی افزونه‌ها مانند ویراستیار یا گرامرلی به شما کمک می‌کنند که از نظر نگارش فنی، محتوای نهایی را مورد بازبینی قرار دهید اما بهتر است که همزمان که مهارت تایپ خود را بهبود می‌دهید تلاش کنید تا بتوانید دانش نگارشی خود را هم ارتقا دهید.

تایپ کردن

 

تایپ فایل صوتی، PDF و دست نویس

بخش زیادی از پروژه‌های تایپ که همیشه در سایت‌های فریلنسری پیدا می‌شوند، پروژه‌های تایپ دست نویس هستند. با شروع سال تحصیلی، بسیاری از دانشجویان برای تایپ چزوه‌ها، تمرینات دست نویس و انجام پروژه ورد درخواست خود را در وبسایت‌های فریلنسینگ ثبت می‌کنند. برخی از پروژه‌ها هم به تایپ PDF مربوط است و برای مقاصد کسب‌وکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این موارد لازم است تا بتوانید به ویژگی‌ها و امکانات ورد تسلط خوبی پیدا کنید تا بتوانید در صورت لزوم از فرمول‌ها، اشکال و پانویس‌های ورد برای تایپ استفاده کنید. البته جایی برای نگرانی وجود ندارد چون به راحتی می‌توانید در یوتیوب و آپارات، ویدیوهای آموزشی مناسب را بیابید و در زمان کوتاهی آن را یاد بگیرید.

در مواردی که در پروژه تایپ فایل‌های دست نویس در اختیار شما قرار می‌گیرند، کیفیت و دستخط فایل‌ها از مولفه‌ها تاثیرگذار در قیمت نهایی هستند. در تایپ فایل‌ صوتی هم معیار تعیین قیمت، کیفیت فایل صوتی و سرعت صحبت است. اگر موضوع فایل صوتی تخصصی باشد و کلمات نامانوس زیادی را هم به همراه داشته باشد، این مورد هم باید در دستمزد نهایی انجام پروژه لحاظ شود.

 

چت آنلاین (پشتیبانی سایت)

بسیاری از فروشگاه‌ها و وبسایت‌های خدمات اینترنتی، امکان چت آنلاین را برای کاربران خود فراهم آورده‌اند. شما با مهارت تایپ مِی‌توانید پروژه‌های پشتیبانی سایت یا چت آنلاین را بپذیرید. در این پروژه‌ها سرعت تایپ، احاطه بر قوانین مجموعه و روابط عمومی خوب، همگی از موارد تاثیر گذار و مثبت به حساب می‌آیند.

شما در این پروژه باید بتوانید با آرامش با کاربران عصبی یا خشمگین برخورد کنید و آن‌ها را آرام کنید. همزمان باید بتوانید روابط خوبی با اعضای داخلی مجموعه داشته باشید تا موارد مطرح شده را انعکاس دهید. این شغل شباهت زیادی به شغل منشی‌گری دارد اما به صورت آنلاین و از طریق تایپ انجام می‌شود.

 

مطلب پیشنهادی: روش های کسب درآمد با گوشی

 

وارد کردن اطلاعات

بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین احتیاج به افرادی دارند که بتوانند اطلاعات مانند محصول را در بخش‌های مشخص شده وارد کنند. این پروژه‌ها (که در اصطلاح ورود اطلاعات یا دیتا اینتری نامیده می‌شوند)، همزمان به سرعت و دقت بالایی نیاز دارند. اگر از آن دسته افراد هستید که مهارت نسبتا خوبی در تایپ پیدا کرده‌اید و همزمان می‌توانید با تمرکز بالا و کمترین میزان خطا کار کنید، این پروژه‌ها هم می‌توانند منبع درآمد خوبی برای شما به حساب آیند؛ خصوصا در دنیای امروز که به سرعت وبسایت‌های خدمات و فروشگاه‌های آنلاین تاسیس می‌شوند و فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

تایپ

 

زیرنویس ویدیو

بسیاری از ویدیوها در حوزه آموزش و یا در حوزه سرگرمی نیاز به زیرنویس شدن به زبان اصلی دارند. به همین دلیل اگر زیرنویس کردن یک ویدیو را هم بلد باشید، این سبک از پروژه‌ها هم به پروژه‌هایی که با مهارت تایپ قادر به انجام آن‌ها هستید افزوده خواهد شد.

یک مزیت دیگر پروژه‌های زیرنویس این است که اگر در یک زبان خارجی مهارت خوبی دارید و یا این که قصد دارید  مهارت خود را ارتقا دهید، می‌توانید در آینده با استفاده از مهارت زبانی خود، به ترجمه و زیرنویس کردن ویدیوها بپردازید. با توجه به این که بیشتر فیلم‌ها و محتوای آموزش و سرگرمی که این روزها بین مردم محبوبیت دارند، به زبان‌های خارجی هستند، با آموزش مهارت ترجمه و زیرنویس کردن ویدیو، پروژه‌های کاری فراوان به محدوده کارهایی که قادر به انجام‌ آن‌ها هستید افزوده خواهد شد.

 

مطلب پیشنهادی: کسب درآمد از طریق دورکاری

 

تولید محتوا

اگر مهارت تایپ خوبی دارید، به قواعد نگارشی مسلط هستید و قلم و تخیل خوبی دارید، در این صورت تولید محتوا یکی از بازارهای کاری است که می‌تواند در چشم‌انداز آینده کاری شما قرار بگیرد. در بازار کار دنیای امروز که بیشتر و بیشتر به سمت آنلاین شدن می‌رود، شرکت‌های فراوانی سفارش تولید محتوا دارند و به دنبال نویسنده‌ای توانمند می‌گردند. برای تولیدمحتوا باید منابع درست را بشناسید، توانایی تحقیق خوبی داشته باشید و دایره واژگان‌تان گسترده باشد.

تسلط بر یک زبان خارجی، ترجیحا زبان انگلیسی، کار شما را به عنوان یک تولیدکننده محتوا تا حد بسیار زیادی آسان خواهد کرد، زیرا منابع دست اول در هر حوزه‌ای به زبان انگلیسی در دسترس هستند و می‌توانند به شما کمک کنند تا مطلبی به‌روز و متفاوت بنگارید.

تولید محتوا

به عنوان یک تولیدکننده محتوا لازم است کمی هم شم خبرنگاری داشته باشید و بتوانید هر موضوع را بسط دهید، اخبار و اطلاعات درست، نادرست و یا شبهه برانگیز را تشخیص دهید و با شناخت دقیق مخاطب محتوایی را تولید کنید که خوانده می‌شود و در جهت اهداف پروژه عمل می‌کند.

 

سئو را بیاموزید

اگر قصد دارید آینده کاری خود را به عنوان نویسنده و یا تولید کننده محتوای وبسایت‌های اینترنتی تثبیت کنید، بد نیست کمی هم از اصول نگارش محتوای سئو شده بدانید و با فضای وردپرس و افزونه‌های سئو وردپرس مانند یواست آشنا شوید.

 

سخن آخر

مهارت تایپ، مهارتی است که هر کسی می‌تواند با گذاشتن وقت بیشتر آن را بهبود دهد. از طرف دیگر این مهارت درهای زیادی را به سوی پروژه‌ها و آینده کاری متنوع به روی هر کس می‌گشاید. مهم این است که با شناخت دقیق توانمندی‌های خود بتوانید آینده خود را در این کار متصور شوید و به سوی آن حرکت کنید.

رمز موفقیت چه در انجام پروژه‌های تایپ ساده و چه در شغل‌های مرتبط با این مهارت، یادگیری پیوسته و تلاش است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب تیم محتوای کارلنسر
در کنار هم، در خانواده بزرگ کارلنسر برای رسیدن به موفقیت های بزرگ :)

دیدگاه شما

بدون دیدگاه