10 مهارت پرتقاضای فریلنسر ها

21 بهمن 1398 - آخرین بروزرسانی: 27 تیر 1402
مهارت های فریلنسری
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

فریلنسینگ به عنوان یک روش زندگی در سراسر جهان رو به رشد است و در حال حاضر روز به روز به تعداد فریلنسرهای دنیا اضافه می شود. تیم کارلنسر در این مقاله ۱۰ مهارت فریلنسر ها با بیشترین تقاضا بین کارفرماهای سراسر دنیا را به شما معرفی می کند.

 

1-دستیار مجازی(virtual assistant)

virtual assistant

دستیار مجازی شخصی است که از مکانی دورافتاده خدمات پشتیبانی را به مشاغل دیگر ارائه می دهد. این اصطلاح در دهه 1990 به عنوان توانایی کار عملی ، به دلیل پیشرفت تکنولوژی مانند اینترنت پر سرعت و به اشتراک گذاری اسناد ، کار از راه دور را به واقعیت تبدیل کرد.

دستیاران مجازی به شدت مورد درخواست کارآفرینان و مشاغل آنلاین هستند که به کمک نیاز دارند اما نمی خواهند کارمندی را به شرکت خود بیاورند. با این وجود ، بسیاری از مشاغل کوچک و متوسط از پشتیبانی مجازی برای کارهای خاص مانند مدیریت رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

مطلب مرتبط و پیشنهادی: آشنایی با دستیار مجازی و وظایف آن

دستیار مجازی هستید؟ شروع کسب درآمد با کارلنسر

۲-تولید کردن محتوا

content writer

 

تولید محتوا یکی از پرطرفدار ترین مهرت های فریلنسینگ هست. با توجه به رشد کسب و کارهای اینترنتی امروزه هر کسب و کاری برای بقا و رشد به تولید محتوای حرفه ای و تخصصی نیاز داره. کپی رایتر یا نویسنده محتوای وب شخصی است که در تهیه محتوای مناسب برای وب سایت ها تخصص دارد. هر وب سایت دارای مخاطب هدف خاص است و برای جذب مشتریان به مناسب ترین مطالب نیاز دارد. محتوا باید حاوی کلمات کلیدی با هدف بهبود سئو وب سایت باشد و مخاطب را به خوبی جذب کند.

محتوانویس هستید؟ شروع کسب درآمد با کارلنسر

 

۳-طراحی و گرافیک

Designer

طراحی هنرِ ترکیب تصاویر، متن و سایر رسانه ها برای ایجاد محصولات نهایی است که یک پیام را به مخاطب منتقل می کند.طراحی بیشترین تاثیر را در مخاطب می گذارد و رسانه های با طراحی ضعیف به سختی پیشرفت می کنند.

طراحی بازار بسیار گسترده ای دارد و یکی از بهترین مهارت های فریلنسر ها است زیرا تمام مخاطبان تمایل دارند بیشتر رسانه ها را به صورت بصری مصرف کنند.

طراح گرافیک هستید؟ شروع کسب درآمد با کارلنسر

4-خدمات مشتری

customer service

 

رضایت مشتری در قلب موفقیت یک شرکت قرار دارد. و برای اطمینان از چنین رضایتی ، چندین شرکت وجود دارند که پشتیبانی 24 ساعته را ارائه می دهند. این بدان معناست که آنها همیشه به دنبال نمایندگان خدمات مشتری هستند که مایل به کار در ساعات عجیب و غریب هستند. بنابراین اگر شما مایل به کار در طول شب و ساعت های مختلف هستید ، این ممکن است شغلی ایده آل برای شما باشد.

به خاطر داشته باشید که خدمات به مشتری نیاز به آموزش زیادی دارد. شما ابتدا باید بفهمید که این شرکت چه کاری انجام می دهد ، چه چیزی را می فروشد ، همه راه حل های ممکن برای مشکل مشتری را بشناسید و غیره.

 

5-سئو

SEO

بهینه سازی موتور جستجو (سئو سایت) فرایند افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت با افزایش دید وب سایت یا صفحه وب برای کاربران یک موتور جستجوگر وب است. هر وبسایت نیازمند سئو است و هرچه سئو قویتر باشد وبسایت پیشرفت بیشتری می کند.

سئو فرآیند بسیار پیچیده ای است و نیازمند علم زیاد و به روز نگه داشتن آن علم است.امروزه همه در نبرد سئو هستند و این مهارت یکی از پرتقاضا ترین ها در حوزه وب است.

سئوکار هستید؟ شروع کسب درآمد با کارلنسر

 

6-برنامه نویسی و توسعه وب

web developer

با توجه به اینکه چقدر اینترنت در زندگی روزمره همه گیر شده است ، برنامه نویسی و توسعه وب به این زودی ها از این لیست حذف نخواهد شد. این یکی از پویاترین مشاغل است و تقاضا برای به خدمت گرفتن برنامه نویسان بسیار زیاد است.

هر کاری که ما  می توانیم با موبایل و دیگر سیستم های خود انجام دهیم توسط برنامه نویسان برنامه نویسی و ساخته شده است. برون سپاری پروژه در این شغل بدون شک پر نیاز ترین شغل بین مهارت های فریلنسینگ است. تیم ما در پست های بعدی بیشتر در زمینه ی برنامه نویسی و توسعه وب به شما کمک می کند.

 

7-بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان برای آشنایی بیشتر با نام تجاری شما ، افزایش فروش و افزایش ترافیک وب سایت است. این شامل انتشار مطالب فوق العاده در پروفایل های رسانه های اجتماعی ، گوش دادن و درگیر شدن طرفداران شما ، تجزیه و تحلیل نتایج شما و اجرای تبلیغات رسانه های اجتماعی است. یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ دورکار می تواند پاسخگویی بسیاری از نیازهای کسب و کارها باشد.

social media marketing

بهترین رسانه های اجتماعی (در حال حاضر) عبارتند از:

  • Instagram
  • Telegram
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • YouTube
  • Pinterest

 

8-علم داده (Data science)

فشار جدی از بخش های مختلف بازار و کسب و کارها برای هوشمند سازی موجب تقاضای زیاد برای دانشمندان داده می شود. این جادوگران فناوری وظایف مختلفی را انجام می دهند ، از اولویت بندی داده های خام برای تجزیه و تحلیل گرفته تا تجسم آن به منظور پشتیبانی از تصمیم گیری در کسب و کار.

data scientist

 

این مهارت نیازمند علم بالای ریاضی و دیگر علم ها است.بدون تردید هر کارفرما نیازمند یک مهندس داده است. پس اگر علاقمند به این مهارت هستید فرصت های شغلی بسیار زیادی برای شما وجود خواهد داشت.

 

9-ترجمه

translator

برای ناشران ، شرکتهای تبلیغاتی و شرکتهای جهانی ، محتوای بومی شده یکی از راههای موثر بازاریابی است. در برخی کشورها و فرهنگ ها نیز می تواند تنها راه ارتباط با مشتریان بالقوه باشد. اینجاست که مترجمان مستقل وارد بازار می شوند و بازار را به دست می گیرند.ترجمه مهارتیست که هر شرکتی به آن نیاز دارد.

اگر می خواهید به عنوان مترجم به تجارت آزاد بپردازید و یا سفارش ترجمه دارید،می توانید از کارلنسر کمک بگیرید!

ترجمه کنید و درآمد کسب کنید

 

10-مدیریت پروژه

project management

مدیریت پروژه استفاده از فرآیندها ، روشها ، مهارتها ، دانش و تجربه برای دستیابی به اهداف خاص پروژه با توجه به معیارهای پذیرش پروژه در پارامترهای توافق شده است. مدیریت پروژه دارای تحویل نهایی است که محدود به یک بازه زمانی و بودجه محدود است.

یک عامل کلیدی که مدیریت پروژه را فقط از “مدیریت” متمایز می کند این است که این محصول دارای تحویل نهایی و در یک بازه زمانی محدود است ، برخلاف مدیریت که یک روند مداوم است. به همین دلیل یک مدیر حرفه ای پروژه نیاز به طیف گسترده ای از مهارت ها دارد. اغلب مهارت های فنی ، و مطمئنا مهارت های مدیریت مردم و آگاهی کسب و کار خوب.

در نهایت…

اگر فریلنسر هستید یا قصد فریلنسر شدن دارید ، داشتن یکی از مهارت های ذکر شده به پیشرفت شما کمک فراوانی خواهد کرد و اگر می خواهید اولین تجربه فریلنسیگتون فوق العاده باشه از کارلنسر استفاده کنید.

 

با هر مهارتی، کسب درآمد کنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب آرش آدمی
مدیر بازاریابی دیجیتال، علاقه مند به سئو و بازاریابی محتوایی و...

دیدگاه شما

6 دیدگاه

  • پارمیس
    11 اردیبهشت 1399

    سلام. در مورد دستیار مجازی اگه میشه یه مطلب بنویسید. نمیفهمم شغل اش دقیقا چیه. تو ایران داریم چنین شغلی؟ سایت شما هم داره؟

    • karlancer
      07 خرداد 1399

      سلام. در مورد دستیار مجازی این بلاگ رو مطالعه کنید: https://www.karlancer.com/blog/virtual-assistant-description
      و جواب دو سوال بعدی تون هم بله. تو ایران هم هست (شاید کمتر شناخته شده باشه) و تو سایت کارلنسر هم میتونید به عنوان دستیار مجازی فعالیت کنید.

  • فاطمه
    10 شهریور 1399

    سلام من که رشته م ادبیاته میتونیم فریلنسربشم؟درمورد بازاریابی شبکه های اجتماعی توضیح میدین

    • کارلنسر
      12 شهریور 1399

      سلام. بله. محدودیتی در مورد رشته شغلی تو سایت ما وجود نداره.
      در مورد بازاریابی در شبکه های اجتماعی (مانند اینستاگرام، توییتر و…)، مقالات مختلفی در بلاگ مون هست که می‌تونید مطالعه کنید. به طور خلاصه به هر کاری که شما انجام بدید، برای تبلیغ و بازاریابی کسب و کارتون در شبکه های اجتماعی (مثلا تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام، تولید محتوا و پست های جذاب و مخاطب پسند، برگزاری کمپین و مسابقه، همکاری با اینفلوئسنرها و… ) که منجر بشه هم پیج هاتون مخاطب و فالوئر بگیره و هم سایت تون ترافیک بگیره و در نهایت سود کنید، میگن بازاریابی شبکه های اجتماعی یا سوشال مدیا مارکتینگ

  • شایان
    17 دی 1399

    سلام
    من تریدر بازارهای مالی هستم ایا با این مهارت میشه به عنوان فریلنسر کار کرد و چگونه ؟

    • کارلنسر
      17 دی 1399

      سلام. بله مشکلی نیست. شاید پروژه های با این موضوع، کم باشه ولی تو سایت مون داشتیم مواردی از این مورد