ربات تریدر چیست؟ آشنایی با ربات معامله گر

28 آذر 1402 - آخرین بروزرسانی: 28 آذر 1402
ربات تریدر
زمان تقریبی مطالعه: 19 دقیقه

همه ما این تازگی‌ها در مورد عجایب هوش مصنوعی و ربات‌های ساخته شده شنیده‌ایم. ربات تریدر هم یکی از همین محصولات پیشرفت هوش مصنوعی و تکنولوژی است. در کل که تکنولوژی به کمک ما همیشه آمده است، البته شاید نه همیشه ولی حداقل می‌توانیم بگوییم در این مورد به کمک ما آماده است. بعضی از ربات‌ها در صنعت کارایی دارند. بعضی دیگر هم در پزشکی و … اما این سری قرار است با یک ربات متفاوت آشنا شویم که بر عکس سایر ربات‌هایی که برای شما نام بردیم، این بار در پولسازی نقش دارد. درست شنیده‌اید، پولسازی! تا به حال شده است که با خودتون فکر کنید‌ ای کاش دستگاهی وجود داشت که برای شما پولسازی کند؟

این بار قرار است در این محتوا شما را با ربات تریدر آشنا کنیم که تقریباً مانند یک دستگاه پولسازی برای شما عمل می‌کند و باعث می‌شود به طور خودکار پول در بیاورید. البته که به این سادگی‌هایی که برای شما گفتیم نیست، اما کار شما را بسیار راحت‌تر از آن چیزی می‌کند که فکر می‌کنید. با ما تا پایان این محتوا همراه باشید تا با تمامی نکات این ربات که تازگی‌ها بسیار پر طرفدار شده است آشنا شوید.

ربات پولساز

ربات تریدر چیست؟

ربات تریدر یا (trader robot) مانند یک دستیار مجازی هوشمند برای شما عمل می‌کند. این ربات با آنالیز کردن بازار و انجام دادن محاسبات دقیق ریاضی، نقطه ورود به بازار و خروج از بازار را برای شما شناسایی می‌کند. در واقع مانند یک مشاور حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا بتوانید به صورت بسیار بهینه در بازار‌های مالی سرمایه‌گذاری کنید. این ربات‌ها بر اساس سیستم‌های خودکار و عمل می‌کنند و به پشتوانه هوش مصنوعی قوی که دارند، به طور کاملاً خودکار الگوریتم‌ها را شناسایی می‌کنند.
البته باید این نکته را مد نظر قرار دهید که ربات تریدر صرفاً برای ارز‌های دیجیتال کاربرد دارد و اگر شما در سایر بازار‌ها وارد شوید، نمی‌توانید از این ابزار‌های بسیار کاربردی استفاده کنید.

این ربات‌ها به این دلیل طراحی شدند که بازار‌های مالی ارز دیجیتال برعکس سایر بازار‌های مالی مثل بورس و فارکس، در مدت زمان خاصی محدود نمی‌شوند. به همین دلیل ربات تریدر به تریدر‌ها کمک می‌کنند که تا در ۲۴ ساعت بدون هیچ گونه مشکلی حتی زمانی که خواب هستنند بتوانند به موقع وارد بازار شوند و یا از بازار خارج شوند. از آنجایی که به طور کلی ارز‌های دیجیتال جزء دارایی‌هایی با نوسان‌های مالی بسیار زیادی هستند کمک گرفتن از ربات تریدر می‌تواند باعث شود روند کلی کار در این بیزینس بسیار دقیق‌تر و با ریسک کمتری صورت بگیرد. تا به اینجا همین که یاد بگیریم این ربات‌ها چه کاری انجام می‌دهند و اصلاً برای چه ساخته شده‌اند کفایت می‌کند. حالا وقت آن است که با نحوه کار این ربات‌ها آشنا شوید.

 

مطلب پیشنهادی: مارکت کپ چیست؟

 

نحوه کار ربات تریدر

در مورد اینکه این ربات‌ها چگونه عمل می‌کنند صحبت کردیم. در واقعه ربات تریدر با توجه به این که از احساسات انسانی به دور است، به هیچ عنوان برای خرید یا فروش هیجان‌زده نمی‌شود. و همین دلیلی است که به آن کمک می‌کند تا بتواند به بهترین شکل ممکن کار خودش را انجام دهد. البته که فکر نکنید بدون هیچ اشتباهی خواهد بود. این که یک ربات چقدر دقیق می‌تواند باشد، به سازندگان آن بستگی دارد. اگر سازندگان این ربات به درستی کار خودشان را انجام ندهند و صرفاً یک ربات ساده و بدون محاسبات دقیق طراحی کرده باشند، قطعاً شما ضرر خواهید کرد. چون ربات، متوجه ی دید غلطی که دارد نیست و صرفاً سعی می‌کند کاری را انجام دهد که برای آن طراحی شده است. ربات‌هایی که توانایی خرید و فروش را دارند، نیاز به کلید عمومی API [بخوانید: API چیست؟] و همچنین کلید خصوصی شما دارند. دقت کنید که همین میزان دسترسی برای ربات تریدر کافی است و اگر رباتی از شما دسترسی‌های دیگری از جمله برداشت دارایی را خواست، قطعاً کاسه‌ای زیرنیم کاسه‌ سازندگانش است. چون این ربات‌ها صرفاً قرار است به شما کمک کنند تا بدون دردسر دارایی‌های خودتان را افزایش دهید و نیازی نیست که دسترسی‌های بسیار مهم خودتان را به آن‌ها بدهید.
این دسته از ربات‌ها به طور کلی پس از دریافت اطلاعات بازار شروع به آنالیز کردن بازار می‌کنند و سیگنال‌هایی که باعث سود برای شما می‌شوند را پیدا می‌کنند.
دسته دیگری از ربات تریدر وجود دارد که کار معامله را صرفاً انجام نمی‌دهد. این ربات‌ها می‌توانند روند بازار را پیش‌بینی کنند. در واقع تحلیل فاندامنتال انجام می‌دهند تا خیلی دقیق و درست کارشان را پیش ببرند. برخی دیگر نیز از سبک معامله تریدر‌های حرفه‌ای دیگر کپی می‌کنند تا بتوانند کم ریسک‌تر کارشان را انجام دهند. در هر صورتی ربات تریدر تمام تلاش خودش را می‌کند تا بتواند برای صاحبان خودش سود بیشتری کسب کند. اما باز هم تکرار می‌کنیم که دلیل نمی‌شود اگر یک ربات همه این تحلیل‌ها را انجام دهد، از تریدر‌های حرفه‌ای کپی‌برداری کند و بدون هیجان تصمیم بگیرد، شما همیشه سود خواهید کرد! هیچ دلیلی برای این موضوع وجود ندارد. چرا که معامله کردن به طور کلی پر از ریسک است. در واقع امکان دارد هر لحظه یک خبر وضعیت بازار را بهم بریزد. در این مواقع حرفه‌ای‌ترین تریدر‌ها هم می‌توانند سرمایه خودشان را از دست دهند.

این‌ها را می‌گوییم که بدانید ربات تریدر می‌تواند با تحلیل دقیق بازار مالی بسیار، برای سرمایه و کاری که شما انجام می‌دهید مفید باشند، اما واقع بینانه اگر نگاه کنیم، در کاری مثل ترید کردن خیلی چیز‌ها دخیل است که باعث می‌شود حتی یک ربات بدون احساس که صرفاً کارش تحلیل بازار و خرید و فروش است هم نتواند به خوبی کار خودش را انجام دهد. و یا حتی باعث شود که به دارایی‌های شما ضرر بزند. با این دید حالا می‌توانید ادامه این محتوا را مطالعه کنید. چرا که قرار است در مورد انواع ربات تریدر صحبت کنیم تا بدانید برای سرمایه‌گذاری مطمئن باید از کدام یکی از آن‌ها استفاده کنید و یا باید چند ربات را تهیه کنید.

ربات تریدر

انواع ربات تریدر

همان طور که گفتیم ربات تریدر انواع مختلفی دارد. هر کدام از این نوع ربات‌ها کار خاص و مربوط به خودشان را به شیوه‌ای که برایشان مشخص کرده‌اند، انجام می‌دهند. حتی یک سری از ربات‌ها قابلیت این را دارند که کاملاً شخصی‌سازی بشوند. در واقع با این کار، تریدر احساس امنیت بیشتری نسبت به کار ربات و البته دارایی‌های خودش می‌کند، اما ما در این قسمت سعی کردیم تا مهمترین انواع ربات تریدر را برای شما نام ببریم که هر کدام از آن‌ها در جای خودشان و با توجه به نیاز‌های شما بسیار کاربردی و خوب عمل می‌کنند. اگر می‌خواهید در آینده از این دسته ربات‌ها استفاده کنید و یا این که بیشتر با نوع کارکرد این ربات‌ها آشنا شوید، به شما توصیه می‌کنیم حتماً و با دقت انواع آن‌ها را یاد بگیرد. ما هم سعی می‌کنیم مطالب را طوری بیان کنیم تا شما با کمترین دانش هم در زمینه ترید، بتوانید مفهوم کلی را در ذهن خود جای دهید.

 

مطلب پیشنهادی: متاورس چیست؟

 

ربات‌های آربیتراژ

اولین ربات تریدری که در این قسمت به شما معرفی می‌کنیم، ربات‌های آربیتراژ هستند. ارز‌های دیجیتال در صرافی‌های مختلف، قیمت متفاوتی هم دارند. در واقع ممکن است بیت کوین در یک صرافی گران‌تر و در صرافی دیگری ارزان‌تر باشد. این دسته از ربات‌ها با بررسی صرافی‌ها و اختلاف قیمتی که در بین آن‌ها وجود دارد، سریعاً از ارزان‌ترین صرافی ارز‌ها را خریداری می‌کند و در صرافی که قیمت بالاتری دارد ارز را به فروش می‌رساند. در واقع کار این ربات تریدر خرید و فروش ارز‌های دیجیتال از صرافی‌ها است و به طور کلی کاری به روند بازار و یا پیش‌بینی کلی از بازار ندارد. صرفاً از صرافی که قیمت مناسب‌تری دارد ارز را خریداری می‌کند و در صرافی که قیمت بالاتری دارد ارز را به فروش می‌رساند. ربات‌های آربیتراژ  خوب ربات‌هایی هستند که سرعت بیشتری در جستجو بین صرافی‌ها دارند و می‌توانند با بالاترین سرعت ارز را از صرافی بخرند و در صرافی دیگری به فروش برسانند. پس اگر خواستید از این دسته ربات‌های تریدر استفاده کنید، حتماً به سرعت ربات دقت داشته باشید. چرا که دقت و تحلیل در این دسته از ربات‌ها اهمیتی ندارد.

ربات‌های وام دهنده

اسم این دسته از ربات تریدر مشخص است. این ربات‌ها کارشان وام دادن است. در واقع این ربات‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید ارز‌های دیجیتال را به عنوان وام به تریدر‌های مارجین قرض دهید. حالا معامله گران مارجین چه دسته از افرادی هستند؟
به طور کلی معامله مارجین شکلی از معامله است که در آن سرمایه از طرف شخص ثالثی فراهم شده است. در واقع این فرد دارایی خودش را که به صورت ارز دیجیتال می‌تواند باشد را به شما قرض می‌دهد تا شما با کمک آن خرید و فروش کنید. این دسته از معاملات از آنجایی که باعث سوددهی بیشتر و البته ضرر بیشتری می‌شود ریسک بالایی دارد، ولی چون نیاز به سرمایه اولیه از سمت معامله‌گر نیست، محبوبیت بسیار زیادی هم دارد. ربات‌های وام دهنده به شما کمک می‌کنند تا بتوانید وام دهی را به طور خودکار و سریع انجام دهید و دیگر زمان خودتان را صرف پیدا کردن نرخ‌های مختلف نکنید. سود وام دهی هم این است که تریدر موظف است وام‌ها را با بهره به شخص سرمایه‌گذار پس دهد.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین درگاه‌های پرداخت بیت کوین

 

ربات‌های معامله‌گر بر اساس روند بازار

این دسته از ربات‌ها بر اساس روند ترند کار می‌کنند. در واقع روند ترند یعنی این که شخص و یا در این محتوا ربات، متوجه صعودی بودن روند بازار یک سهام یا ارز خاص باشد. موقعیت خرید را باز می‌کند و اگر روند بازار به شکل نزولی باشد، موقعیت فروش را باز می‌کند. این ربات‌ها می‌توانند روند کلی یک دسته از دارایی‌ها را زیر نظر بگیرند که یا از اول بر روی آن‌ها تنظیم شده است و یا اینکه خود شما می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید و بر روی یک دارایی خاص قرارش دهید. خطا در این ربات‌ها می‌تواند کمتر باشد، چرا که یک روند کلی که در بازار وجود دارد را بررسی می‌کنند و خیلی تخصصی عمل نمی‌کنند. البته که به خاطر اینکه تحلیل درستی از اتفاقات و اخبار ندارند، ممکن است باعث ضرر شما شوند، ولی به طور کلی کار کم ریسک و کم سودی را انجام می‌دهند.

ربات ارز دیجیتال

ربات‌های معاملاتی الگوریتمی

این دسته از ربات‌ها را می‌توان دقیق‌ترین و تخصصی‌ترین ربات تریدر دانست. چرا که آن‌ها تحلیل کلی از بازار دارند و معیار‌های بسیار زیادی را از جمله زمان خرید و فروش، میزان خرید، زمان بستن موقعیت و تخصیص پورتفو را در خودشان جای داده‌اند. این دسته از ربات‌ها بر اساس قوانین بسیار دقیقی عمل می‌کنند، ولی همان طور که قبلاً هم گفتیم با این حال امکان ضرر‌رسانی به شما را هم دارند. بالاخره بازار مالی گاهی مواقع به شکل و سمتی پیش می‌رود که نه انسان و نه ربات‌های دست ساز و تخصصی آن نیز نمی‌توانند تحلیل درست و دقیقی داشته باشند. این ربات‌ها بیشتر بر اساس الگوریتم‌هایی که در بازار وجود دارد جلو ‌می‌روند و برای شما می‌توانند بسیار سودمند باشند البته باید رباتی را پیدا کنید که از هر نظر و قاعده‌ای درست و دقیق عمل کند تا بتوانید سودی که دوست دارید را کسب کنید.

 

مطلب پیشنهادی: دیفای چیست؟

 

ربات‌های بازارساز

این دسته از ربات‌ های تریدر طرفداران بسیار زیادی دارند. می‌توان گفت به جد پرطرفدار‌ترین ربات تریدر هستند که وجود دارند. روش کار این ربات به این شکل است که سفارش‌های سریع خرید و فروش را انجام می‌دهند. بگذارید با یک مثال روش کاری این ربات‌ها را برای شما کامل توضیح دهیم. فرض کنید یک ارزی به نام T قیمتی معادل ۱ دلار دارد. این ربات‌ها سعی می‌کنند یک سفارش خرید ۰.۹ دلاری و یک سفارش فروش ۱.۱ دلاری را ثبت کنند. و اگر هر دوی این سفارش‌ها تأیید بشود، خیلی راحت شما ۰.۲ دلار سود خواهید کرد. از آن جایی که روند کاری این ربات‌ها بسیار کم ریسک است و البته سوددهی نسبتاً مناسبی هم دارد، این ربات در بین تریدر‌ها بسیار محبوب است.

ربات‌های اتوماسیون پورتفولیو

این دسته از ربات‌ها، کارشان حفظ سرمایه و دارایی شما است. در واقع زمانی که بازار مالی ارز دیجیتال شروع به نوسان می‌کند، خیلی سریع این ربات وارد عمل می‌شود و سعی می‌کند با فروش دارایی‌های بی‌ارزش و کم اهمیت‌تر سرمایه شما را حفظ کنند. در واقع اگر از این که همش دارایی‌های خودتان را در نوسان به فروش برسانید یا دارایی جدیدی بخرید تا بتوانید سرمایه خودتان را حفظ کنید خسته شده‌اید، می‌توانید از این ربات‌ها استفاده کنید تا سرمایه شما را با کمترین ضرر از نوسان‌ها عبور دهد. کار کلی ربات‌های اتوماسیون پورتفولیو، متعادل‌سازی سرمایه شما در مواقع مورد نیاز است.

ربات‌های تحلیل تکنیکال

این دسته از ربات تریدر برای معامله‌گرانی مناسب است که دوست دارند با کمترین ریسک سود کسب کنند. در واقع ربات‌های تحلیل تکنیکال با بررسی سیگنال‌ها و‌اندیکاتور‌ها آینده بازار مالی را پیش‌بینی می‌کنند و باعث می‌شوند با کمترین ریسک شما سود کنید. البته این را هم باید در نظر بگیرید که هر کار کم ریسکی، سوددهی کمتری هم با خودش خواهد داشت. این دسته از ربات‌ها هم بین معامله گران کم ریسک بسیار پر طرفدار است.

کلاس‌های آموزش ترید

تفاوت ربات تریدر با انسان

به طور کلی که ربات تریدر در هنگام معامله، تفاوت‌های به خصوصی با انسان دارد که در این قسمت سعی می‌کنیم آن‌ها را باهم دیگر مقایسه کنیم.

  • سرعت و دقت: از نظر سرعت عمل قطعاً ربات‌ها بسیار سریع‌تر از انسان‌ها عمل می‌کنند، ولی واقعاً دقتشان حداقل هنوز در حد معامله‌گران حرفه‌ای نیست. در واقع ربات‌ها را معامله‌گران ساخته‌اند و سعی کردند که داشته‌های خودشان را به این ربات‌ها انتقال بدهند، ولی مشخصاً نمی‌توانند تمام تجربیات و علمی که در این راه به دست آوردند را عرضه کنند. یک سری چیز‌ها بر اساس تجربه و اتفاقاتی است که فقط شاید یک بار یا خیلی محدود برای یک معامله‌گر می‌تواند اتفاق بیفتد. پس از نظر دقت، شاید ربات‌ها از معامله گران تازه کار بهتر باشند، ولی قطعاً نمی‌توانند به اندازه انسان‌ها دقت به خرج دهند.

ربات ارز دیجیتال

  • احساس و هیجانات: این نکته‌ای است که بسیار زیاد باید به آن توجه کرد. هر کسی که تا به الان معامله‌ای کرده است، (اصلاً هم مهم نیست که در ارز‌های دیجیتال این کار را کرده یا بورس، فارکس و حتی به صورت فیزیکی یک کالایی را به فروش رسانده و سود خوبی کرده است)، تجربه هیجانی شدن را دارد. زمانی که انسان از یک معامله سود می‌برد و یا حتی ضرر می‌کند، دست و پای خودش را گم می‌کند. گاهی مواقع حتی کار را کنار می‌گذارد و فکر می‌کند که معامله تمام شده است. بر عکس این مورد هم البته وجود دارد که در آن فرد بدون در نظر گرفتن وضعیت بازار از سودی که کرده، سعی می‌کند یک معامله دیگر انجام دهد و این معامله نه تنها می‌تواند تمام سودی که کرده را از بین ببرد، حتی می‌تواند باعث یک ضرر بیشتر هم بشود. پس ربات‌ها از آنجایی که از احساسات و هیجانات خاصی بهره نمی‌برند، می‌توانند یک فروش و یا خرید منطقی انجام دهند و حتی معامله بعدی خودشان را هم می‌توانند بسیار منطقی پیش ببرند. از این نظر ربات‌ها از انسان‌ها برتری دارند و برای افرادی که احساسی تصمیم می‌گیرند، کمک گرفتن از ربات تریدر می‌تواند یک گزینه بسیار خوبی باشد. 
  • ظرفیت پردازش: در این مورد هم ربات‌ها برتری نسبی از انسان دارند. انسان با داشتن دغدغه‌های مختلف و همچنین پیش آمد‌های مختلفی که در زندگی خودش دارد، به هیچ عنوان نمی‌تواند تمام تمرکز خودش را روی یک کار بگذارد. به همین دلیل ظرفیت پردازش آن هم موقع کار کردن می‌تواند کم و زیاد شود. ولی ربات‌ها می‌توانند در عین واحد چند تحلیل مختلف از بازار داشته باشند و اطلاعات بسیار زیادی را در کسری از ثانیه به دست بیاورند. این کار عملاً برای انسان با توجه به دغدغه‌هایی که دارد، غیر ممکن است. پس از این جهت استفاده کردن از ربات‌های معامله‌گر می‌تواند به شما کمک بسیار زیادی بکند.

 

مطلب پیشنهادی: بلاکچین چیست؟

 

  • زمان انجام معامله: از آن جایی که بازار‌های ارز دیجیتال روز و شب نمی‌شناسند و همه روز و ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند بسیار این موضوع اهمیت دارد که تریدر زمان‌های مناسب فعالیت کند. و خوب در واقع این بازار‌ها همیشه فعال هستند پس چرا صرفاً زمانی که معامله‌گر می‌تواند کار کند صرفاً سود ببرد؟ ربات‌های ترید با توجه به اینکه خستگی ندارند و برای کار نیاز به بستری ندارند که فعال باشند بسیار مناسب هستند. این ربات‌ها همیشه و همه جا می‌توانند برای شما سودآوری داشته باشند یعنی زمانی که خوب هستید هم باعث می‌شوند شما سود مناسبی کسب کنید. پس اینجا هم ربات تریدر از انسان برتری دارد و می‌تواند در تمام زمانی که بازار‌های مالی فعال هستند کار خودش را انجام دهد و سرمایه شما را افزایش دهند.

این‌ها چند تا از تفاوت‌های بین ربات تریدر با معامله‌گران هستند. ما سعی کردیم تا شما را با واقعیت‌ها آشنا کنیم فکر نکنید که ربات‌ها معجزه می‌کنند و برعکس فکر نکنید که این ربات‌ها باعث ضرر شما خواهند شد. واقعیت این است که در برخی موارد انسان بهتر از ربات‌ها حداقل فعلا عمل می‌کند و در برخی دیگری از موارد ربات‌ها می‌توانند معامله گران بهتری باشند. اینکه شما تصمیم دارید از این ابزار استفاده کنید یا نه باید تصمیمی باشد که خودتان می‌گیرید. یکی دیگر از تفاوت‌های بین انسان و ربات تریدر در همین است که انسان به فکر بالا بردن سرمایه خودش است، اما برای ربات شکست اهمیت خاصی ندارد. صرفاً سعی می‌کند با کمک گرفتن از الگوریتم‌های مختلف برای انسانی که از آن استفاده می‌کند سودبخش باشد.

ربات معامله گر

مزایای استفاده از ربات تریدر

در این قسمت سعی داریم تا به مزایای استفاده از ربات تریدر به پردازیم. فراموش نکنید که هر چقدر هم در مورد مزایای این ربات‌ها بگوییم، قطعاً باز یک سری معایت نیز دارند که ما در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • ساده شدن کار: استفاده از ربات‌ها کار بسیار ساده و آسانی است. شما برای استفاده از این ربات‌ها نیازی نیست که به برنامه‌نویسی مسلط باشید و یا یک مهارت خیلی خاصی را در این باره آموزش ببینید. تنها چیزی که باید به آن دقت کنید استراتژی‌ای است که دوست دارید ربات شما با توجه به آن فعالیت کند. برای استفاده از ربات‌ها کافی است دسترسی به دارایی‌های خودتان را به آن‌ها بدهید و همچنین باید تعداد دفعاتی را که می‌خواهید ربات شما با توجه به استراتژی‌ شما فعالیت کند را مشخص کنید. با این کار، میزان زمان کاری شما کاهش پیدا می‌کند و نیاز نیست که شما مرتب بازار را زیر نظر بگیرید و در کل روند کاری شما بسیار ساده‌تر پیش خواهد رفت. 
  • مدیریت ریسک: شما می‌توانید برای ربات تریدر، قوانین مشخصی را وضع کنید. برای مثال شما به ربات دستور می‌دهید که در صورتی که x مقدار سرمایه شما را از دست داد، دیگر به کار خودش ادامه ندهد. و یا اگر بازار به نوسان افتاد به هیچ عنوان فعالیت نکند و هر کاری می‌توانید انجام دهید که ریسک از دست رفتن سرمایه خودتان را به حداقل برسانید. از طرف دیگری همان طور که قبلاً اشاره کردیم، ربات‌ها بدون ترس و هیجان کار خودشان را انجام می‌دهند و همین که می‌توانند بدون احساسات تصمیم بگیرند، باعث می‌شود که مدیریت ریسک درستی را هم انجام دهند. برای همین احتمال ضرر شما بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و در صورتی که ضرری را هم ببینید، قطعاً این ضرر به شدت کم خواهد بود. 
  • سرعت بالا: همان طور که می‌دانید بازار ارز‌های دیجیتال از آن دسته بازار‌های مالی است که در آن سرعت، اهمیت به شدت زیادی دارد. به طوری که می‌توانید در طی چند دقیقه سودی که از یک دارایی به دست آوردید را حتی با ضرر از دست بدهید. ولی ربات‌ها بسیار سریع هستند و این مشکل برای آن‌ها وجود ندارد در واقع می‌توانند در بهترین زمان و با بیشتری سرعت ممکن سودی که شما به آن نیاز دارید را برای شما به دست بیاورند. با کمک ربات تریدر، سفارش‌های شما در سریع‌ترین زمان ممکن و حتی بدون نیاز به حضور شما ثبت می‌شوند. 
  • حضور منظم در بازار: یکی از مهمترین مزایای ربات‌های تریدر حضور منظم و ۲۴ ساعته آن‌ها در بازار‌های مالی است. در واقع ربات‌ها هر موقع و در طول ۲۴ ساعت می‌توانند فعالیت کنند بدون اینکه با کوچکترین مشکلی روبه رو شوند. جدا از این، گاهی مواقع شما به عنوان یک معامله‌گر به دلیل اتفاقات روزانه و ناگهانی ممکن است زمانی را در بازار حاضر نباشید با وجود این ربات‌ها شما می‌توانید حتی در این مواقع هم سود کسب کنید. نکته دیگر این است که انسان بعد از چند ساعت کار کردن مخصوصاً آنالیز کردن بازار خسته می‌شود و قطعاً ذهنش هم نیاز به استراحت دارد در این مواقع ممکن است که فرد اشتباه کند ولی ربات‌ها می‌توانند حتی این مواقع هم باعث سودآوری شما شوند.

سفارش ساخت ربات معامله‌گر اختصاصی

معایب استفاده از ربات تریدر

گاهی مواقع معامله‌گران فکر می‌کنند که ربات تریدر مانند آن‌ها تجربه کافی برای انجام دادن همه امور در بازار دارد. مشخصاً اینطور نیست. ربات‌ها برای این ساخته شده‌اند که کار را برای شما آسان کنند، نه اینکه تمام مسئولیت را بر عهده بگیرند. اگر قرار بود به این صورت کار کنند که دیگر نیاز نبود فردی به بازار مسلط باشد. هر کسی می‌توانست رباتی تهیه کند و با استفاده از آن در بازار سود به دست بیاورد. پس اول از همه باید این را بدانید که ربات‌ها برای کسانی هستند که تجربه فعالیت و معامله کردن در بازار ارز دیجیتال را دارند. و حتی ربات‌ها به طور کلی در صورت تنها بودن، بی‌فایده خواهند بود شما باید بدانید که ربات، یک ابزار است نه یک معامله‌گر دانا و آگاه به محیط اطراف. در واقع ربات‌ها که از اخبار باخبر نمی‌شوند پس شما بایستی حتماً با توجه به اخباری که می‌شنوید و همچنین تحلیل‌هایی که از بازار به دست می‌آورید از ربات‌ها استفاده کنید تا معامله شما با سود بیشتر و همچنین ریسک کمتری صورت بگیرد.

نکته بعدی این است که در خیلی از موارد، ربات‌هایی که تهیه می‌کنید، بی‌فایده هستند و یا این که یکسری از ربات‌های تقلبی سعی می‌کنند حساب دارایی‌های شما را خالی کنند. پس حتماً دقت داشته باشید که زمان دسترسی دادن به ربات، هر دسترسی را فعال نکنید چون خیلی از این دسترسی‌ها می‌توانند باعث کلاهبرداری از شما شوند. همچنین سعی کنید که ربات تریدر را از افراد یا سایت‌هایی تهیه کنید که قابل اعتماد هستند تا حداقل بعد از پرداخت مبلغ ربات به خوبی کار کند و به شما کمک کند تا کار‌های خودتان را سریع‌تر و دقیق‌تر انجام دهید.

ربات بازار مالی

آیا ربات تریدر قابل اعتماد است؟

بله، ربات تریدر کاملاً قابل اعتماد است به شرطی که رباتی که تهیه می‌کنید درست کار کند و همچنین بدانید که ربات، یک دستیار مناسب است و نه همه کاره و قرار نیست که هیچ اشتباهی نکند. در واقع ربات زمانی خطای کمی انجام می‌دهد که شما به خوبی استراتژی‌های مناسبی برای آن تعیین کرده باشید وگرنه نباید انتظار داشته باشید که کار خودش را بدون اشکال انجام دهد. زمانی این ربات‌ها قابل اعتماد هستند که شما بدانید نباید کار اصلی را بر عهده آن‌ها بگذارید، بلکه باید خودتان باز هم به بازار مسلط باشید و حتماً آن را زیر نظر داشته باشید. پس با وجود ربات‌ها، کافی است زمان کمتری را برای این کار صرف کنید، نه این که کلاً آن را بر عهده ربات بگذارید. پس اگر به دنبال یک دستیار خوب می‌گردید، حتماً ربات تریدر برای شما قابل اعتماد خواهد بود، اما اگر به دنبال این می‌گردید که یک ربات برای شما، بدون اینکه بازار را زیر نظر داشته باشید و به شکل تماماً خودکار سودآوری داشته باشد، به هیچ عنوان سراغ ربات‌ها نروید.

 

حرف پایانی

با پیشرفت تکنولوژی و هوش مصنوعی ابزار‌های انسان هم برای کار کردن آسان‌تر شده است. بازار ارز دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست. این بازار هم با وجود ربات‌های تریدری که برای آن به وجود آمده است، مکانیزه‌تر از قبل شده است. شما به عنوان یک تریدر می‌توانید با کمک این ربات‌ها کار خودتان را با ریسک کمتری انجام دهید و به خاطر نکات مثبتی که این ابزار دارند می‌توانید سود بیشتری را هم به دست بیاورید. فراموش نکنید که انتظارات منطقی باید از این ربات‌ها داشته باشید. باید بدانید که چه نکات مثبت و منفی دارند و کدام دسته از آن‌ها برای کار شما مناسب هستند. اگر تا به حال از ربات تریدر استفاده کرده‌اید حتماً نظر خودتان را برای ما بنویسید و اگر سؤال نسبت به هر بخشی از این محتوا دارید بپرسید تا به شما پاسخ بدهیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب مهدی غلامی
مهدی غلامی هستم؛ به بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم و عاشق آموزش هستم. https://www.karlancer.com/profile/176446

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  • Diba Parsa
    07 دی 1402

    هزینه ربات های معامله گر به چه شکله؟ رایگانش هم هست؟ معرفی میکنید؟

  • فرزاد
    22 اسفند 1402

    صرافی ولکس رو نصب کن ،ربات رایگان داره