چگونه لوگوی خود را بفروشیم + سایت های فروش لوگو

28 شهریور 1401 - آخرین بروزرسانی: 28 شهریور 1401
طراحی لوگو
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

چگونه از طراحی لوگو کسب درآمد کنیم؟

طراحی لوگو یکی از مشاغل پردرآمد و پرطرفدار در میان طراحان گرافیک است. طراحی لوگو هم مانند بسیاری از زمینه‌های طراحی گرافیک مانند طراحی پوستر، کاتالوگ، و …، بسیار وابسته به موضوع طرح است و با توجه به سفارش هر فرد یا سازمانی شخصی‌سازی می‌شود. البته اگر قصد دارید تا توانمندی و خلاقیت خود را به نمایش بگذارید و از طریق این موارد سفارش لوگو دریافت کنید، می‌توانید برای برخی از برندهای فعلی یک لوگوی ثانویه طراحی کنید و با به نمایش گذاشتن آن در وبسایت‌های خرید و سفارش لوگو پروژه‌های مورد نظر خود را دریافت کنید.

در این مطلب بایدها و نبایدهای طراحی لوگو را مرور می‌کنیم و با وبسایت‌های مناسب برای فروش لوگو آشنا می‌شویم.

 

چگونه یک لوگوی خوب طراحی کنیم؟

برای این که بتوانید در هر حوزه هنری بدرخشید، ابتدا نیاز است تا بتوانید بهترین آثار آن حوزه را مطالعه کنید و از آن‌ها بیاموزید. به همین دلیل اصلی‌ترین و اولین گام برای تبدیل شدن به یک گرافیست توانمند در حوزه طراحی لوگو این است که بهترین لوگوهای موجود در ایران و جهان را بررسی کنید و با روند خلق این لوگوها آشنا شوید.

پس از گذراندن این گام بهتر است دانش خود را از انواع لوگوها و المان‌های دخیل در طراحی لوگو افزایش دهید. اگر از ابتدا مراحل کار خود را در نرم‌افزار جلو می‌برید، مشکلی در این زمینه نخواهید داشت، اما اگر از آن دسته از افراد هستید که طراحی دستی را ترجیح می‌دهند حتما باید به یکی از نرم‌افزارهای طراحی لوگو مانند نرم افزارهای وکتور تسلط داشته باشید تا بتوانید به کمک آن نهایتا لوگوی خود را پیاده‌سازی کنید.

طراحی لوگو در ایلستریتور

در روند طراحی و ایده‌پردازی لوگو لازم است تا بتوانید به داستان برند به خوبی فکر کنید و تجسم بصری قوی داشته باشید؛ به کمک این تجسم قوی قادر خواهید بود تا پیام برند را از طریق لوگو به شیوه‌ای خلاقانه و نوآورانه منتقل کنید.

انتخاب رنگ بخش دیگری از روند طراحی لوگو است که باید برای آن وقت و دانش زیادی صرف شود. همواره در نظر داشته باشید که در زمان انتخاب رنگ لوگو، به رنگ‌های پس‌زمینه‌ای که لوگو روی آن‌ها به نمایش در خواهد آمد توجه کنید. یک لوگوی خوب باید قابلیت مقیاس‌پذیری خوبی داشته باشد و قابل استفاده در فضاهای مختلف باشد.

 

مطلب پیشنهادی: نکات طراحی لوگوی حرفه ای

 

سایت های مناسب برای فروش لوگو یا دریافت سفارش طراحی لوگو

اولین انتخاب؛ سایت‌های فریلنسری

درست است! با این که وبسایت‌های فریلنسینگ و دورکاری، به عنوان فروشگاه برای فروش لوگو محسوب نمی‌شوند، ولی طراحان لوگو می‌توانند با آپلود و ارائه نمونه کارهای خود در زمینه طراحی لوگو و ساخت و فروش خدمت، سفارش طراحی لوگو از جانب کارفرمایان یا خریداران دریافت کنند. این سایت‌ها مانند کارلنسر، محدوده وسیعی از پروژه‌ها را برای گرافیست‌ها با خود به همراه دارند؛ از فوتوشاپ کار گرفته تا طراح لوگو و طراح پست شبکه‌های اجتماعی، همگی می‌توانند پروژه‌های مختص به خود را در این وبسایت‌ها انتخاب کنند. این پروژه‌ها به شما کمک می‌کنند تا با هر سطحی از مهارت بتوانید کار خود را شروع کنید و با ارتقا توانمندی‌هایتان پروژه‌های بهتری بگیرید.

ثبت نام در کارلنسر

 

انتخاب دوم؛ Designhill

وبسایت Designhill یک مارکت‌پلیس پیشرو است که در آن طراحان و مالکان کسب‌وکارها می‌توانند با یکدیگر کار کنند و آثار خوبی را طراحی کنند. علاوه بر این موضوع طراحان می‌توانند از این پلتفرم برای فروش لوگو، بروشور، کارت ویزیت و حتی ماگ‌هایی که خودشان طراحی کرده‌اند استفاده کنند. نکته جالب درباره این وبسایت این است که می‌توانید از بخش طراحی تی‌شرت آن استفاده و تی‌شرت‌های مورد نظر خود را طراحی کنید.

این وبسایت برای کار به عنوان یک گرافیست به صورت فریلنس در بازار بین‌المللی بسیار مناسب است؛ علاوه بر فرصت‌های فراوان کاری، بسیاری از کسب‌وکارها رقابت‌های طراحی خود را در این وبسایت برگزار می‌کنند. بنابراین می‌توانید علاوه بر یافتن شغل مورد نظر خودتان، در این مسابقات به رقابت بپردازید و جایزه آن را دریافت کنید.

توجه: برای فروش لوگو در سایت‌های بین المللی، به ثبت اطلاعات هویتی، بانکی و… در این سایت‌ها نیاز خواهید داشت که به دلیل تحریم‌ها، امکان آن برای کاربران ایرانی فراهم نیست. اگر ساکن ایران هستید، قبل از فعالیت در این سایت‌ها، حتما این نیازها را به کمک اشخاص یا شرکت‌های واسط برطرف کنید.

 

انتخاب سوم؛ Etsy

هنگامی که به وبسایت Etsy مراجعه می‌کنید، احساسی شبیه به این پیدا خواهید کرد که وارد یک نمایشگاه آثار هنری شده‌اید. این وبسایت یکی دیگر از وبسایت‌های شناخته شده در سطح جهانی است که به طراحان اجازه می‌دهد تا بتوانند انواع کارهای گرافیکی خود را به فروش بگذارند. البته بیشتر تمرکز این وبسایت بر روی فروش کالاهای کار دست و لوازم قدیمی است. بیش از 30 میلیون خریدار از سراسر جهان و به منظور خرید برای خرده‌فروشی در این وبسایت ثبت‌نام کرده‌اند.

سایت etsy

 

انتخاب چهارم؛ TemplateMonster Digital Marketplace

این وبسایت هم یکی دیگر از وبسایت‌هایی است که در میان طراحان برای خود اسم و رسمی کسب کرده است. در این وبسایت طیف گسترده‌ای از محصولات گرافیکی، از الگوها، تصاویر پس‌زمینه، فونت‌ها، آیکون‌ها، تصویرسازی‌ها و مواردی از این دست به فروش می‌روند.

بیش از دو میلیون کارفرما در این وبسایت وجود دارند، بنابراین شانس گرفتن پروژه و شروع کار برای شما بسیار زیاد است.

 

مطلب پیشنهادی: ایده های خلاقانه برای طراحی لوگو

 

انتخاب پنجم؛ Art Web

وبسایت Art Web یک وبسایت تجارت آنلاین است که در آن می‌توانید همه محصولات هنری خود را مانند، چاپ، طراحی و تصویرسازی، نقاشی، طراح‌های چاپی روی تی‌شرت و مواردی از این دست را به فروش برسانید. این وبسایت امکان فروش در سطح جهانی را پیش پای طراحان می‌گذارد. از سوی دیگر شبکه‌ای ارزشمند میان طراحان گرافیک ایجاد می‌کند که این خود می‌تواند به کاریابی این افراد کمک زیادی کند.

انتخاب ششم؛ Design Cuts

Design Cuts  را هم می‌توان یک وبسایت تجارت آنلاین دانست. در این وبسایت می‌توانید کارهای با کیفیت بسیار بالا را با قیمتی خیلی خوب به فروش برسانید. البته این نکته را هم نباید فراموش کنید که این وبسایت تنها به بهترین طراحان این اجازه را می‌دهد تا بتوانند از طریق این بازارگاه دست به فروش کالای خود بزنند. اگر بتوانید با پورتفولیوی خود به عنوان یکی از طراحان در این وبسایت عضو شوید، خاطرتان از دستیابی به مشتریان دائمی و وفادار این وبسایت راحت خواهد بود. در Design Cuts می‌توان محدوده وسیعی از محصولات گرافیکی را به فروش گذاشت.

سایت designcuts

 

انتخاب هفتم؛ Threadless

این وبسایت به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به صورت رایگان فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید و طراحی‌های خود را به صورت آنلاین برای فروش بگذارید. در این سایت می‌توانید با گروهی از طراحان که سلیقه‌ای مشابه شما دارند ارتباط برقرار کنید. این وبسایت همچنین به شما اجازه می‌دهد تا کار خود را به صورت عمومی عرضه کنید و از نظرتان و بازخوردها نسبت به آن مطلع شوید. اگر بیشتر جمعیت عضو در این سایت نسبت به کار شما نظر مثبتی داشته باشند، این وبسایت به شما کمک می‌کند تا کالایتان را به راحتی به فروش بگذارید.

 

مطلب پیشنهادی: معنی لوگوهای معروف جهان

 

سخن آخر

علاوه بر وسایت‌های ذکر شده، صفحه شخصی شما در شبکه‌های اجتماعی تخصصی مانند لینکدین و یا حتی اینستاگرام می‌توانند ویترین خوبی از کارهای شما باشند و به شما کمک کنند تا بتوانید کارهای خود را به فروش بگذارید و پروژه‌های جدید قبول کنید؛ پس از مزایا و قدرت شبکه‌سازی غافل نشوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب تیم محتوای کارلنسر
در کنار هم، در خانواده بزرگ کارلنسر برای رسیدن به موفقیت های بزرگ :)

دیدگاه شما

بدون دیدگاه