معنی و تاریخچه لوگوهای معروف جهان

28 اردیبهشت 1401 - آخرین بروزرسانی: 19 آذر 1402
لوگوهای معروف جهان

عناوین مقاله

زمان تقریبی مطالعه: 18 دقیقه

به نظرتان هر روز با چند لوگو مواجه می‌شوید؟ برخی از آنها فورا قابل تشخیص هستند و به راحتی روی کفش، لباس یا مواد غذایی دیده می‌شوند، ولی برخی دیگر را به سختی به یاد می‌آورید. آیا تا به حال با نگاه به یک لوگو، به داستان پشت آن فکر کرده‌اید؟ برخی از لوگوهای معروف جهان فقط در عرض یک روز ساخته نشدند. تعداد کمی ‌از آنها حتی تا مدت‌ها بعد از طراحی هم محبوبیت پیدا نکردند.

به هر طرح لوگوی شناخته شده‌ای که همیشه در اطرافتان می‌بینید مانند نایک یا کوکاکولا فکر کنید. در واقع داستان‌های بسیار جالبی دارند. حقایق و معانی شگفت انگیزی در پشت این نمادهای محبوب وجود دارد که هرگز به ذهنتان هم نمی‌رسند.

برای این که شما را با حقایق و معانی موجود در لوگوهای معروف آشنا کنیم، فهرستی از لوگوهای جذاب را گردآوری کرده‌ایم. از شنیدن ماجرای برخی از آنها، تعجب خواهید کرد!

 

آمار و اطلاعات طراحی لوگو

پس از تحقیقات گسترده، به یافته‌های کلیدی زیر در مورد روند طراحی لوگوها رسیدیم.

بیش از 60 درصد از لوگوهای معروف دارای علامت‌های ترکیبی هستند

لوگوهای ترکیبی نوع محبوبی از لوگو هستند که در برخی از معروف ترین برندهای جهان استفاده شده‌اند. این کار از نظر مبتدیان طراحی لوگو، در اصل به معنای ترکیب دو نوع لوگو با یکدیگر است. بنابراین می‌توانید یک کلمه نمادین با یک تک نگاره، تصویر یا علامت انتزاعی را کنار هم قرار دهید.

تارگت، آدیداس، آمازون، Airbnb، مایکروسافت و برگر کینگ چند نمونه از علائم ترکیبی هستند که در همه جا شناخته شده هستند.

علائم ترکیبی در لوگوها

رنگ‌های آبی و قرمز در 65 درصد از لوگوهای معروف وجود دارد

بر اساس داده‌ها و مشاهدات، آبی و قرمز رنگ‌های بسیار محبوبی هستند که در لوگوی برندهای معروف استفاده می‌شوند. حدود 35 درصد از شرکت‌های برتر از رنگ آبی استفاده می‌کنند؛ در حالی که 30 درصد از لوگوها هم دارای رنگ قرمز هستند. در نمودار زیر می‌توانید برخی از رنگ‌های مورد استفاده شرکت‌های معروف را در ۲۶ صنعت مشاهده کنید.

هر دو رنگ آبی و قرمز یک انتخاب بسیار محبوب در هر بخش صنعتی هستند. برخی از نمونه‌های طراحی لوگوی آبی شامل فیس‌بوک، آی‌بی‌ام، فورد، پی پال و توییتر هستند. در حالی که تعداد کمی ‌از لوگوهای قرمز رنگ معروف، عبارت از کوکاکولا، نتفلیکس، تارگت، ادوبی و لیوایز هستند.

رنگها در طراحی لوگو

73 درصد از لوگوهای معروف از فونت Sans Serif استفاده می‌کنند

لوگوهای برندهایی مانند Subway، Panasonic، JCPenney، Chanel و Toyota همگی دارای سبک فونت Sans Serif هستند. بر اساس داده‌های به دست آمده، حدود 3 مورد از هر 4 برند معروف جهان دارای  این فونت هستند. Helvetica به عنوان نوعی از فونت Sans Serif به طور گسترده در بسیاری از طرح‌های محبوب هویت برند استفاده می‌شود.

لوگوی chanel

آمازون با ارزش ترین برند جهان است

میلیاردها نفر در تمامی سنین، طراحی لوگوی تجارت الکترونیک این شرکت را می‌شناسند. این برند در فهرست با ارزش ترین برندهای جهان رتبه اول را دارد و پس از آن اپل و گوگل قرار دارند.

لوگوی آمازون

طراحی لوگوی کوکاکولا هیچ هزینه‌ای نداشته است

از کوکاکولا با ارزش برند بیش از 84 میلیارد دلار، انتظار هزینه بالایی بابت طراحی لوگو وجود دارد. لوگوی اصلی ساخته شده در سال 1886 توسط یکی از شرکای موسس و حسابدار شرکت طراحی شد و هیچ هزینه‌ای برای شرکت نداشت.

لوگوی کوکاکولا

مطلب پیشنهادی: نرم افزارهای طراحی لوگو

پنج برند برتر جهان همگی در صنعت فناوری هستند

برندهای سامسونگ، اپل، آمازون، مایکروسافت و گوگل به عنوان با ارزش ترین شرکت‌ها در سراسر جهان رتبه بندی شده‌اند. ارزش همه آنها بین 100 دلار در سال 1886 تا 260 میلیارد دلار در سال 2021 متغیر است.

لوگوی اپل و سامسونگ

طراحی لوگوی  Swoosh نایک 17.5 ساعت طول کشیده است

کارولین دیویدسون، دانشجوی طراحی گرافیک به خاطر طراحی یکی از لوگوهای معروف دوران مدرن شهرت دارد. این لوگو در 17.5 ساعت خلق شد. برخی از کارشناسان بر این باورند از آنجایی که در ابتدا چند پیش نویس رد شده بود، طراحی نهایی کمی ‌بیشتر از این زمان طول کشیده است. با این حال، او فقط بابت همین مدت زمان از بنیانگذاران هزینه دریافت کرد.

لوگوی نایک

طراحی هویت برند برای FedEx بیش از 40 جایزه برده است

با توجه به طراحی نمادین لوگو، جای تعجب نیست که در لیست بهترین‌ها قرار گرفته است. نماد این برند از زمان طراحی تاکنون، بیش از 40 جایزه دریافت کرده است.

هویت برند فدکس

15 درصد از مشاغل کوچک بیش از 1000 دلار بابت طراحی یک لوگو پرداخت می‌کنند

طبق یک گزارش تحقیقاتی، حدود 15 درصد از مشاغل کوچک بیش از 1000 دلار برای طراحی لوگوی خوب پرداخت می‌کنند. به غیر از آنها، 65 درصد حاضر به پرداخت حداقل 500 تا 1000 دلار هستند.

هزینه طراحی لوگو

لوگوی مک دونالد از اولین ساختمان این رستوران، الهام گرفته شده است

زمانی که این رستوران کم کم معروف شد، بنیانگذارانش معمار جدیدی را برای تغییر طراحی ساختمان استخدام کردند. استنلی کلارک مستون به عنوان معمار طاق طلایی روی کار آمد که الهام بخش لوگوی محبوب این رستوران فست فودی شد.

لوگوی مک دونالد

MGM از سال 1916 تا کنون شش شیر زنده در لوگوی خودش را تغییر داده است

این شرکت فیلمسازی با آرم شیر در طراحی لوگوی خودش، شناخته شده است. آن‌ها در طول سال‌ها، قبل از اینکه در سال 2021 به شیر CGI برسند، از شش شیر واقعی مختلف استفاده کردند.

لوگوی MGM

 

مطلب پیشنهادی: نکات طراحی لوگو

حقایق جالب در مورد لوگوهای معروف جهان

شاید از فهمیدن برخی از این حقایق جالب در مورد لوگوهای معروف و مورد علاقه خودتان شگفت زده شوید! در اینجا لیستی از آنها را تهیه کرده‌ایم.

طراح لوگوی نایک به عنوان دستمزد، سهام دریافت کرد

همه می‌دانند لوگوی افسانه ‎ای swoosh توسط دانشجوی طراحی گرافیک یعنی کارولین دیویدسون در سال 1971 طراحی شده است. در حالی که او در ابتدا 35 دلار بابت آن دریافت کرد، ولی پاداش واقعی او، دریافت سهام شرکت بود. تقریباً 12 سال بعد فیل نایت، یکی از بنیانگذاران نایک، با موفقیت کسب و کارش، سهام و یک انگشتر طلا به او داد.

لوگوی نایک

تغییر ناموفق نام تجاری Gap برای این شرکت 100 میلیون دلار هزینه داشت

این شرکت، لوگوی لباس جدیدی را معرفی کرد و اعلام کرد که در سال 2010 در حال تغییر برند هستند. واکنش به لوگوی جدید به قدری منفی بود که شرکت ظرف شش روز به طرح اولیه خودش بازگشت. همچنین حدود 100 میلیون دلار برایش هزینه کرد.

لوگوی گپ

لوگوی پاندایی شرکت WWF برای کاهش هزینه‌های چاپ انتخاب شد

شاید امروز بتوانید تصویر پاندا را در هر جایی تشخیص دهید. این شرکت در ابتدا، این لوگو را برای تأثیرگذاری قوی با حداقل هزینه چاپ انتخاب کرد. رنگ سیاه و سفید پاندا به این معنی است که هزینه‌های آن بسیار کم است.

لوگوی wwf

لوگوی Stella Artois در سال 1336 طراحی شد

در حالی که بحث‌هایی در مورد قدیمی‌ترین لوگوی شرکت آبجو وجود دارد که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما شرکتStella Artois بیش از 600 سال پیش این نشان برند را تهیه کرد.

لوگوی استلا

لوگوی کوهی شکل و راه راه آدیداس نشان دهنده چالش است

این شرکت با سه خط راه راه در لوگو و روی تمام محصولاتش خودنمایی می‌کند. این لوگوی کوهستانی شکل، برای نشان دادن یک چالش دشوار یا صعودی طراحی شده که باید بر آن غلبه کرد.

لوگوی آدیداس

اولین لوگوی پوما پریدن یک گربه وحشی از میان حرف D  را نشان می‌داد

این شرکت در سال 1948، لوگوی خودش را به شکل پرش گربه وحشی از میان حرف D  ارائه کرد. این حرف از نام بنیانگذارش، یعنی رودلف داسلر گرفته شد و تا سال 1968 مورد استفاده قرار گرفت.

اولین لوگوی پوما

مطلب پیشنهادی: لوگو موشن چیست؟

بی‌بی‌سی ۱.۸ میلیون دلار بابت لوگوی فعلی خودش پرداخت کرده است

این شبکه پخش در سال 1997 طراحی لوگوی ساده‌ای را معرفی کرد. این طرح در مجموع 1.8 میلیون دلار هزینه داشت و در زمره یکی از گران قیمت ترین لوگوهای جهان قرار گرفت.

لوگوی بی بی سی

حروف کوچک «n» در لوگوی 7-ELEVEn برای ظاهر دوستانه آن استفاده می‌شود

زمانی که لوگوی این شرکت طراحی شد، همسر رئیس شرکت فکر می‌کرد که این لوگو کاملاً تهاجمی ‌به نظر می‌رسد. حرف کوچک «n»  اضافه شد تا طراحی تمام کلاه‌ها دوستانه تر شوند.

حروف در لوگوهای معروف

سه نقطه در لوگوی Dominos Pizza  نمادی از تعداد رستوران‌هایش بود

پیتزاهای زنجیره‌ای در دهه 1960 محبوبیت پیدا کردند. بنیانگذارش در سال 1965 سه نقطه را در لوگوی رستورانش برای نشان دادن سه رستوران افتتاح شده، استفاده کرد. در ابتدا، تصمیم بر این بود که با هر بار افتتاح رستوران جدید، یک نقطه به علامت برند اضافه شود. از آنجایی که شرکت به سرعت رشد کرد، این امر هم غیرممکن شد.

لوگوهای معروف دومینو

پرنده در لوگوی توییتر به نام یک اسطوره بسکتبال نامگذاری شده است

شاید از این واقعیت آگاه نباشید که لوگوی پرنده مانند که به عنوان نماد توییتر استفاده می‌شود نام بسیار جالبی دارد. بیز استون بنیانگذار این شرکت، اهل بوستون است و این نماد را به نام بازیکن افسانه‌ای بسکتبال، یعنی لری برد، نامگذاری کرد. این ورزشکار برای تیم بوستون سلتیکس بازی می‌کرد.

لوگوی توییتر

سیمانتک شرکت Verisign را خریداری کرد و این معامله 1.28 میلیارد دلار هزینه داشت

شرکتی که در حال حاضر با نام NortonLifeLock شناخته می‌شود، گزارش کرده که در سال 2010 بیش از یک میلیارد دلار را بابت تغییر برندش هزینه کرده است. این، تمام حقیقت نبود. سیمانتک شرکت VeriSign را تصاحب کرد و مالکیت نماد تیک آنها را نیز به دست آورد.

لوگوی سمانتک

 

نشان سازمان ملل متحد، نقشه جهان را از بالای قطب شمال نشان می‌دهد

شاید ندانید ولی در واقع لوگوی سازمان ملل، نقشه جهان را از زاویه دید بالای قطب شمال، نشان می‌دهد. تاج برگ بو هم نشان دهنده صلح است. قطب شمال هم برای اینکه کشوری نسبت به دیگری برتری ندارد، انتخاب شده است.

لوگوی سازمان ملل

تغییر برند بریتیش پترولیوم، پس از نشت نفت در سال 2010 با شکست مواجه شد

این شرکت در دهه 2000 لوگوی جدیدی را معرفی کرد و یک استراتژی تغییر نام برند را راه اندازی کرد تا خودش را شرکتی آگاه در قبال محیط زیست نشان دهد. زمانی که فاجعه نشت نفت در سال 2010 اتفاق افتاد، این طرح ضربه بزرگی دید. BP برای لوگوی فعلی خود 211 میلیون دلار پرداخت کرد که اکنون به عنوان یک شکست در تغییر برند در نظر گرفته می‌شود.

لوگوی BP

خفاشِ لوگوی باکاردی، در واقع فقط در مکزیک وجود دارد

باکاردی تصمیم گرفت از نوع خاصی از خفاش در لوگوی خودش استفاده کند، چون این جاندار به خوبی از محصولات نیشکر در برابر حشرات مضر محافظت می‌کند. این خفاش بی دم یا میوه خوار در مکزیک یافت می‌شود. خفاش‌ها از نظر مکزیکی‌ها به عنوان طلسم خوش شانسی استفاده می‌شوند.

لوگوی باکاردی

لوگوی کادیلاک از نماد خانوادگی بنیانگذار دیترویتی آن الهام گرفته شده است

شاید باورش برای شما کمی‌سخت است، اما نماد معروف برند کادیلاک از نام بنیانگذار دیترویتی آن الهام گرفته است. نام او Antoine de la Mothe Cadillac بود و ریشه اش به سلطنت فرانسه می‌رسید.

لوگوی کادیلاک

شرکت فناوری سیسکو، پل گلدن گیت را به عنوان لوگوی خودش در نظر گرفت

نام این شرکت از سانفرانسیسکو گرفته شده است که گاهی اوقات به عنوان «سیسکو» شناخته می‌شود. لوگوی اصلی این شرکت فناوری، هر دو برج پل گلدن گیت را داشت و لوگوی فعلی هم نشان دهنده همان شکل و ساختار است.

لوگوی سیسکو

جنیفر جوزف دختر مشعل به دست در برند کلمبیا پیکچرز است

شاید بارها با لوگوی زنی که مشعل را روی صفحه نمایش شما نگه داشته، برخورد کرده‌اید. او یک مدل واقعی به نام جنیفر جوزف و یک طراح گرافیک است. عکاسی از او برای یکی از معروف ترین طرح‌های هویت برند سرگرمی، ‌اولین و آخرین باری بود که او مدل شد.

برند کلمبیا پیکچرز

مایکل جردن در لوگوی جامپمن شرکت دانک در حال پریدن نیست

همکاری نایک با مایکل جردن کاملاً موفق بوده و منجر به ایجاد خط تولید معروف به جامپمن شد. لوگوی بسکتبالی آن تصویر بازیکن افسانه ای است که با توپ می‌پرد. اما با کمال تعجب، مایکل در حال پریدن نیست، بلکه در واقع یک حرکت باله انجام می‌دهد.

مایکل جردن در لوگوهای معروف

اسب فراری از هواپیمای یک خلبان جنگنده جنگ جهانی اول گرفته شده است

انزو فراری، موسس این شرکت خودروسازی، پس از ملاقات با والدین خلبان فرانچسکو باراکا، استفاده از اسب رقصنده را در لوگوی خودش آغاز کرد. شاید این را کاملاً شگفت‌انگیز بدانید، اما این نماد توسط باراکا در هواپیمایش هنگام پرواز در جنگ جهانی اول استفاده شد. والدین خلبان با فراری ملاقات کردند و فکر کردند که او باید از اسب به عنوان نماد خوش شانسی در اتومبیل‌هایش استفاده کند.

لوگوی فراری

مطلب پیشنهادی: کورل‌دراو یا ایلستریتور؟

سائول باس ماندگارترین لوگوها را طراحی کرد

این طراحT یکی از نام‌های شناخته شده در طراحی گرافیک بود و همچنان برای بسیاری الهام بخش است. او برخی از محبوب ترین لوگوها را در سراسر جهان طراحی کرده است که شامل Quaker Oats، AT & T، Kleenex و United Airlines می‌شود. طراحی‌های لوگوی Saul Bass به طور متوسط 34 سال دوام می‌آورند و تعدادی از آنها هنوز در حال استفاده هستند.

طراح لوگوهای معروف

حوری در لوگوی استارباکس با یک تغییر جزئی در طراحی مجدد روبرو شد

هنگامی‌که این شرکت در سال 2011، طراحی مجدد لوگوی برند قهوه خودش را رقم زد، جزئیاتی وجود داشت که اکثر مردم از آن غافل بودند. شاید بسیار تعجب کنید اگر بدانید طراحان یک تغییر بسیار کوچک در چهره حوری معروف ایجاد کردند و یک شیب طولانی‌تر در سمت چپ اضافه کردند. اگر دقت کنید متوجه خواهید شد!

لوگوی استارباکس

لوگوی بلوتوث ترکیبی از حروف رومی‌ است

نماد محبوبی که هر روز روی گوشی‌های خودتان می‌بینید، داستان کاملاً جالبی دارد. هر دو نماد برگرفته از نام یک پادشاه وایکینگی است که بر دانمارک حکومت می‌کرد. این لوگو دارای دو حرف رومی‌یا نوردیک «B» و «H» است که حروف اول اسم حاکم هستند. همچنین شایعه شده بود که او یک دندان شکسته آبی رنگ داشته است.

لوگوی بلوتوث

طرح لوگوی باشگاه فوتبال لیورپول به قربانیان یک فاجعه ادای احترام می‌کند

لیورپول به عنوان یکی از معروف ترین باشگاه‌های فوتبال در سراسر اروپا و بریتانیا، طراحی لوگوی کاملاً استادانه‌ای دارد. لوگوی آن دارای دو شعله روشن برای ادای احترام به 96 هوادار تلف شده در فاجعه هیلزبورو است. این حادثه، بزرگترین تراژدی در مورد له شدن هواداران فوتبال است.

لوگوی لیورپول

آیکون موزیلا فایرفاکس یک پاندای قرمز دارد

با وجود نام مرورگر، هیچ روباهی در لوگو وجود ندارد. طراحی هویت برند موزیلا فایرفاکس همیشه یک پاندای قرمز بوده است که یک گونه محافظت شده و کمیاب است. تغییر اخیر توجه بسیاری از مشتریان وفادار آنها را به خودش جلب کرد زیرا مردم فکر می‌کردند که «روباه» ناپدید شده است. با این حال، توضیحی از سوی شرکت صادر شد که این نماد را همچنان بخشی از طراحی لوگو می‌داند.

آیکون موزیلا

مارک زاکربرگ کوررنگی دارد، بنابراین رنگ آبی را برای لوگوی فیسبوک انتخاب کرد

دلیل این که مارک زاکربرگ رنگ آبی را برای لوگوی شبکه‌های اجتماعی انتخاب کرد، ابتلا به کوررنگی است. رنگ آبی برای او برجسته ترین رنگ در طیف رنگها است و نمی‌تواند رنگ قرمز یا سبز را زیاد تشخیص دهد. بنابراین زاکربرگ تصمیم گرفت تا این رنگ را به رنگ برند اصلی فیسبوک تبدیل کند.

لوگوی فیسبوک

سالوودار دالی لوگویی برای برند آبنبات طراحی کرد

دالی که یک هنرمند شناخته شده در دوران مدرن بود، تنها برای یک بار در دوران کارش به یک طراح لوگو تبدیل شد. او نماد برند آبنبات Chupa Chups را طراحی کرد. این طراحی فقط کمی ارتقا یافته است و نماد آن بیشتر طراحی اصلی را حفظ کرده است.

لوگوی Chupa Chups

سفارش طراحی لوگو با بهترین هزینه

 

معانی پنهان در لوگوهای معروف

در حالی که شاید حقایق ناشناخته زیادی را در مورد لوگوهای مورد علاقه خودتان یاد گرفته‌اید، ولی این رمز و راز فعلا به پایان نمی‌رسند. لوگوهای زیادی را هر روز می‌بینیم و تعدادی از آنها به طرز هوشمندانه ای معانی پنهانی در طراحی خودشان دارند. در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم که شاید تا به حال به آنها توجه نکرده‌اید.

روی یقه دختری که در نماد وندی قرار دارد کلمه «مادر» نوشته شده است

رستوران‌های زنجیره‌ای وندی به خاطر دختر خندان درون لوگوی خودشان معروف هستند. شاید قبلاً با این واقعیت آشنا شده‌اید که تصویر از دختر مالک الهام گرفته شده ، اما تعداد کمی ‌از مردم می‌دانند که کلمه «مادر» [mom] روی یقه لباسش نوشته شده است.

لوگوی رستوران‌های زنجیره‌ای وندی

پیکان آمازون نشان می‌دهد که این شرکت همه چیز از A تا Z را دارد

فلش در لوگوی غول فناوری معمولاً به صورت «لبخند» زیر کلمه در نظر گرفته می‌شود. با این حال، از A به Z می‌رود و نشان می‌دهد که بازار انواع محصولات در هر دسته‌ای را در اختیار دارد.

لوگوی آمازون

دو حرف T در لوگوی Tostitos دو نفری هستند که یک چیپس تورتیلا در دست دارند

طراحی لوگوی Tostitos دارای دو حرف T  برجسته است که نشان دهنده دو نفر با یک چیپس تورتیلا است. آنها آن را روی ظرف یا کاسه سس سالسا که نقطه روی حرف I  است، نگه داشته‌اند.

لوگوی چیپس Tostitos

بوسه‌های لوگوی Hershey در حال بوسیدن هستند

تقریباً در نگاه اول مشخص نیست. اگر کمی‌سرتان را کج کنید، می‌بینید که یک فضای مثلثی شکل بین دو حرف اول وجود دارد که در علامت کلمه لوگو به شکل بوسه در می‌آید. این طرح بین K و I شبیه «بوسه‌های» شکلاتی داخل بسته‌بندی است.

لوگوی kisses

Baskin Robbins در نام برندش، عدد 31 را دارد

اگر دقت کنید، خواهید دید که حروف BR  نیز دارای عدد 31 هستند. این لوگو برای نشان دادن تعداد طعم‌های ارائه شده از جانب این شرکت، انتخاب شد.

لوگوی Baskin Robbins

در واقع یک پونز در لوگوی پینترست وجود دارد

این شبکه اجتماعی به خاطر حرف P در نمادش معروف است. در حالی که به راحتی می‌توان جزئیات را کنار گذاشت، در واقع یک پونز در طراحی لوگو پیدا خواهید کرد که برای چسباندن تصاویر یا پیام‌ها روی دیوار استفاده می‌شود.

لوگوی پینترست

مطلب پیشنهادی: انواع طراحی گرافیک کاربردی

لوگوی BMW دارای رنگ‌های رسمی شهر ‌بواریا است

معمولاً اعتقاد بر این است که این شرکت یک پره در لوگوی خودش دارد و رنگ‌هایش هم باد یا هوا را به نمایش می‌گذارند. در واقع  این فرضیه درست نیست. شرکت BMW از رنگ‌های رسمی ‌ایالت بواریا در آلمان استفاده کرده است. این شرکت تولید خودرو را در این شهر شروع کرد.

لوگوی bmw

تغییر برند لوگوی پپسی، میدان مغناطیسی اطراف زمین را  نمایش می‌دهد

این شرکت لوگوی مینیمالیستی خود را در سال 2008 دوباره طراحی کرد. گفته می‌شود پالت رنگ و نماد آن نشان دهنده میدان مغناطیسی سیاره و فنگ شویی است.

لوگوی پپسی

لوگوی تویوتا را می‌توان به عنوان نخی در حال عبور از سوراخ سوزن دید

علامت تجاری تویوتا نشان دهنده «قلب» این شرکت است. اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که یکی از طرح‌های اصلی لوگو، نخی است که از سوراخ سوزن عبور می‌کند و نمادی از منشأ آن است. تویوتا در سال 1946، به دلیل تولید چرخ خیاطی با کیفیت شناخته شده بود.

لوگوی تویوتا

Wawa در زبان بومی‌آمریکا به معنای غاز پرنده است

اگر تا به حال فکر کرده‌اید که چرا یک غاز در نماد برند شرکت وجود دارد، خب، پاسخی وجود دارد! از آنجایی که این نام به صورت «غاز پرنده» ترجمه می‌شود، لوگوی آن هم غاز دارد.

لوگوی Wawa

سه الماس موجود در لوگوی میتسوبیشی نشان دهنده نام آن است

نماد میتسوبیشی یکی دیگر از لوگوهای معروف جهان است. میتسوبیشی در زبان ژاپنی، ترکیبی از کلمات به معنای «سه الماس» است. این نام ترکیبی از «mitsu» به معنای سه و «hishi» است که برای توصیف نشان الماس یا اشکال لوزی شکل استفاده می‌شود.

لوگوی میتسوبیشی

آیکون Beats by Dre دارای یک سر با هدفون است

حرف b در واقع یک سمت هدفون روی سر است. با دقت نگاه کنید، متوجه می‌شوید!

لوگوی بیتس

رنگ‌ها در لوگوی NBC نشان‌دهنده بخش‌های مختلف شرکت هستند

شکی نیست که طراحی لوگو شبیه طاووس و حتی مخفف شعار شبکه یعنی: «مغرور مثل یک طاووس» است. با این حال، رنگ‌ها معنای عمیق تری نسبت به نمایش پرنده دارند. هر رنگ نماد یک بخش از NBC را برجسته می‌کند.

لوگوی شبکه NBC

Carrefour به معنای «تقاطع» است که در طراحی لوگو آنها نشان داده شده است

نام این سوپرمارکت‌ زنجیره‌ای به صورت «تقاطع» ترجمه می‌شود و دو فلش مخالف در لوگو وجود دارد که نشان دهنده این مفهوم است.

لوگوی Carrefour

در برند ال جی یک چهره خندان وجود دارد

شاید متوجه شده‌اید که این شرکت یک چهره خندان در لوگوی خودش با حروف اول L و G ایجاد کرده است. در وسط، یک بینی با L شکل گرفته است در حالی که G لبخند بر روی صورت ایجاد می‌کند.

لوگوی LG

شکل خفاشیِ برند Leviنمایانگر طرح جیبِ جین‌های آنهاست

یکی از لوگوهای معروف که شکل خفاش در لوگوی خودش را از بتمن الهام گرفته است. با این حال، شاید ندانید که طراحی جیب پشتی شلوار جین آنها هم به همین شکل است.

لوگوی Levi's

حرف U در لوگوی یونیلور دارای نمادهایی از برندهای فرعی آن است

یونیلور لوگوی U شکل خود را برای برجسته کردن ارزش‌های شرکت و برندهای فرعی یا محصولات اصلی آن ایجاد کرده است. 25 عنصر در U برای همه محصولات و برندهای شرکت وجود دارد.

لوگوی برند یونیلور

22 ستاره در نماد برند پارامونت نشان دهنده تعداد قراردادها با ستاره‌ها است

زمانی که این استودیو شروع به کار کرد، با بسیاری از بازیگران مشهور معامله کرد. در سال 1916، لوگوی آنها با 22 ستاره طراحی شد که نشان دهنده تعداد افراد مشهوری بود که با این شرکت قرارداد داشتند.

لوگوی پارامونت

فیل در Evernote به این دلیل انتخاب شد که این حیوان حافظه خوبی دارد

این برنامه دارای شمایل یک فیل در طراحی لوگوی خودش است که بابت حافظه خوبش انتخاب شده است. طبق نظر کارشناسان، این حیوان حافظه خوبی دارد و می‌تواند شبیه به Evernote هر چیزی را به خاطر بسپارد.

لوگوی evernote

چهار حلقه در آئودی، ادغام چهار شرکت خودروسازی را به نمایش گذاشته است

آئودی با ادغام چهار خودروساز تأسیس شد و لوگوی آن مخفف این عمل است. چهار حلقه به هم پیوسته ماجرای ایجاد این شرکت را برجسته می‌کند.

لوگوی آئودی

نماد H در هیوندای دو نفر را در حال دست دادن نشان می‌دهد

شرکت هیوندای یکی از لوگوهای معروف و مینیمال دنیا را در اختیار دارد. بیشتر مردم بر این باورند که H مخفف نام شرکت است. در واقع ارزش‌های برند را به نمایش می‌گذارد که در آن رضایت مشتری، اولویت دارد. این حرف نمادی از دست دادن دو نفر در لوگو است که احتمالاً به معنی انجام توافق است.

لوگوی هیوندای

لوگوی Patek Philippe برای نشان دادن شوالیه‌های کالاتراوا استفاده شد

خالق Patek Phillippe صلیب را به دلیل تاریخ غنی آن که به قرن دوازدهم باز می‌گردد، انتخاب کرد. این نماد نشان دهنده نظم کالاتراوا بود که شوالیه‌هایی قدرتمند و همیشه آماده نبرد بودند.

لوگوی Patek Philippe

یک مرغ در مارک تجاری Chick-Fil-A وجود دارد

در واقع کاملاً قابل مشاهده است و با نگاهی دقیق می‌توانید طرح مرغی لوگوی رستوران را به وضوح مشاهده کنید. حرف «C» در لوگوی Chick-Fil-A یک مرغ کوچک دارد که تخصص رستوران را برجسته می‌کند.

لوگوی Chick-Fil-A

لوگوی ژیلت، برش تیز تیغ محصولات آنها را برجسته می‌کند

اگر دو حرف اول از علامت تجاری را مشاهده کنید، به نظر می‌رسد که با تیغ بریده شده‌اند. نقطه روی «I» و لبه «G» برای نشان دادن قدرت برش محصول، طراحی شده است.

لوگوی ژیلت

لوگوی کارلنسر

معانی همه ی لوگوها را گفتیم. چرا سراغ لوگوی خودمان (کارلنسر) نرویم؟ 😊

لوگوی کارلنسر، تداعی کننده شخصی است که در خانه دورکاری می‌کند و مانند یک گل در حال رشد است. این فرد می‌تواند هم کارفرما باشد که توسط برون سپاری، کسب و کار خود را رشد می‌دهد و هم فریلنسری که با دورکاری و انجام پروژه، مهارت‌های جدید یاد می‌گیرد و رشد می‌کند. طراحی لوگوی کارلنسر توسط خانم مهدیس زمانی انجام گرفته شده است.

لوگوی کارلنسر

 

در نهایت…

در اینجا حقایق خلاقانه و معانی پشت برخی از لوگوهای معروف جهان را مطرح کردیم. اگر به دنبال الهام گرفتن هستید، می‌توانید به چند ایده نگاه کنید تا شاید شما را به مسیر درست هدایت کنند. طراحی لوگو یک هنر است و با استفاده صحیح از رنگ‌ها، تایپوگرافی و تصاویر می‌توانید هویت برندی ایجاد کنید که مخاطبانتان، سال‌ها آن را به خاطر بسپارند.

 

منبع

https://www.logodesign.net/famous-logos-meanings-and-fun-facts

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب زینت فلاح
من زینت فلاح، ارشد روان سنجی هستم. بیش از ده ساله که ترجمه متون روانشناسی،مدیریت و فناوری رو انجام میدم. به تولید محتوای جدید علاقمندم و چند ساله که با کارلنسر همکاری دارم. https://www.karlancer.com/profile/1408

دیدگاه شما

بدون دیدگاه