بهترین نمونه‌های متن تبلیغاتی در اینستاگرام

15 آذر 1402 - آخرین بروزرسانی: 19 آذر 1402
متن تبلیغاتی در اینستاگرام
زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

از آنجایی که میزان تبلیغات در اینستاگرام در سال‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است، کاربران مانند قبل خیلی علاقه‌ای به دیدن تبلیغات تکراری، خسته کننده و شبیه به هم ندارند. به همین علت، شرایط تبلیغات، نوشتن یک سناریوی جذاب و محتوای آن برای پیج‌های اینستاگرامی سخت‌تر از گذشته شده است. امروزه تبلیغات مستقیم و قدیمی جای خود را به تبلیغات خلاقانه، موثر و خاص داده‌اند و این موضوع حتی گاهی فراتر از تولید محتوا می‌رود. اما بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام چگونه است و چه متن و محتوایی مشتریان را به دنبال کردن شما ترغیب می‌کند؟ اگر شما یک یک کسب و کار و یا یک آنلاین شاپ در اینستاگرام دارید، با ما همراه باشید تا به بررسی چند نمونه متن تبلیغاتی موثر و ترغیب کننده بپردازیم.

 

اصول و نکات مهم نوشتن متن تبلیغ در اینستاگرام

از آنجایی که تبلیغات در اینستاگرام بسیار اشباع شده است و کاربران مانند قبل خیلی تمایلی به محتوای تبلیغاتی از خود نشان نمی‌دهند، باید روشی را در پیش بگیرید که کاربران را ترغیب کند. این روزها تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کارها به یک چالش تبدیل شده و حتی گاها با هزینه‌های زیاد خیلی پاسخ مثبتی دریافت نمی‌کنند. اما اگر می‌خواهید درآمد خود را در این شبکه اجتماعی افزایش دهید و صفحه شما جزء صفحات پربازدید باشد، باید با نمونه‌های درست متن تبلیغاتی آشنایی داشته باشید. در ادامه به بررسی چند نمونه متن تبلیغاتی از برندهای مطرح می‌پردازیم.

 

مطلب پیشنهادی: نرخ تبدیل اینستاگرام چیست؟

 

15 نمونه متن تبلیغاتی در پیج اینستاگرام

در این قسمت به بررسی متن‌های تبلیغاتی چندین برند در حوزه‌های مختلف می‌پردازیم تا بر اساس آن‌ها در ذهن شما برای تبلیغات کسب و کارتان روشی درست نقش ببندد.

خانومی

خانومی یکی از فروشگاه‌های لوازم مراقبتی و پوستی است که اخیرا در کمپین بلک فرایدی خود تبلیغات جذابی را در معرض دید مشتریان قرار داده است.

نمونه متن کپشن خانومی

اسنپ فود

اسنپ فود از برندهای موفق در زمینه تبلیغات، طراحی کمپین و نوشتن متن تبلیغاتی در اینستاگرام است که معمولا با داستان سرایی در رابطه با غذاها، فرهنگ یک کشور و شهر، مشتریان را ترغیب به خرید و کال تو اکشن می‌کند. علاوه بر این، این صفحه با قرار دادن کد تخفیف و مسابقات هیجان انگیز، مشتریان را به سمت خود بسیار جذب کرده است.

متن تبلیغاتی در کپشن اسنپ فود

دیوار

متن تبلیغاتی دیوار در اینستاگرام با لحنی گیرا، دوستانه و مرتبط با نیازهای مشتریان نوشته می‌شود و با تمرکز بر روی اهدف مختلفی، سعی در جذب مخاطبان هدف خود دارد.

متن تبلیغاتی در کپشن دیوار

دیجی کالا

دیجی کالا در پست‌های متنی تبلیغات خود، اطلاعات کلی در مورد محصول، مانند مشخصات، قیمت، و ویژگی‌های آن را همراه با تخفیفات ارائه می‌دهد.

متن تبلیغاتی در کپشن دیجی کالا

 

تپسی

تپسی برای متن تبلیغاتی تخفیف بلک فرایدی بسیار هوشمندانه عمل کرده است و در واقع از این تخفیف در جهت آشنایی افراد با برند خود کمک گرفته است.

متن تبلیغاتی در کپشن تپسی

 

مطلب پیشنهادی: امنیت پیج اینستاگرام چیست؟

 

کمدا

کمدا یکی از برندهایی است که کمتر از متن تبلیغاتی مستقیم استفاده می‌کند و از داستان سرایی برای رساندن هدف خود به مخاطبان استفاده می‌کند.

متن تبلیغاتی در کپشن کمدا

 فیلیمو

متن‌های تبلیغاتی فیلیمو معمولاً به شکلی کوتاه، خلاصه و مختصر عنوان می‌شوند. چرا که فیلیمو می‌داند مردم با سریال‌های خانگی تا حد زیادی آشنا هستند و نوشتن یک سناریوی طولانی در رابطه با این سریال و فیلم‌ها خسته کننده و خارج از حوصله است.

متن تبلیغاتی فیلیمو

کاله

برند کاله با استفاده از آموزش آشپزی با استفاده از محصولات خود به تبلیغات متنی و ویدئویی می‌پردازد و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

متن تبلیغاتی کاله در اینستاگرام

کالاتیک

کالا تیک برای معرفی و فروش محصولات خود در متن تبلیغاتی و ویدئوهای اینستاگرام به بررسی نکات ضعف، نقاظ قوت و… می‌پردازد و با این کار مخاطبان را با به سمت درج نظرات و کال تو اکشن هدایت می‌کند.

متن تبلیغاتی کالاتیک در اینستاگرام

چرم آرا

برند چرم آرا در متن تبلیغاتی خود به معرفی ویژگی محصولات، نحوه خرید از سایت، مدل و ابعاد محصولات می‌پردازد. این برند ایرانی به صورت مستقیم محصولات خود را در اینستاگرام تبلیغ می‌کند.

متن تبلیغاتی در کپشن چرم آرا

 

مطلب پیشنهادی: نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام

 

صباح

برند صباح در متن‌ تبلیغات و طراحی کمپین‌ تبلیغاتی از داستان‌های ماجراجویانه استفاده می‌کند تا مخاطبان را قهرمان و برنده این داستان جلوه دهد.

متن تبلیغاتی برای کپشن صباح

آنلاین شاپ شخصی (فروش عروسک)

اگر به متن تبلیغاتی آنلاین شاپ‌های عروسک، اسباب بازی و محصولات این چنینی در اینستاگرام سر بزنید، متوجه خواهید شد از لحنی دوستانه و صمیمی برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. اگر شما هم در این حوزه فعالیت می‌کنید باید تصویرسازی عمیقی از محصولات خود را در ذهن مشتریان فراهم کنید و ایجاد یک ارتباط دوستانه را فراموش نکنید.

متن تبلیغاتی برای اینستاگرام

ترب

برندهای مطرح مانند ترب، خانومی و… به تازگی در متن و ویدئوهای تبلیغاتی خود با تمرکز بر روی شهرهای مختلف کمک می‌گیرند که این ایده علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است.

متن تبلیغاتی کپشن ترب

لیمومی

برند لیمومی در متن تبلیغاتی خود نکات مهم در رابطه با تغذیه، نتایج رژیم افراد، بررسی سوالات کاربران و نکات مفید دیگر را درج می‌کند.

متن کپشن لیمومی

آچاره

آچاره معمولا در متن تبلیغاتی خود برای جذب مشتریان ذهن آن‌ها را با سوال مربوط به مشکلات درگیر می‌کند. سپس در ادامه متن و ویدئو به بررسی تخصصی‌تر می‌پردازد.

متن کپشن تبلیغاتی آچاره

نکات مهم نوشتن متن تبلیغاتی در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است که فرصت‌های زیادی را برای کسب‌وکارها برای تبلیغات و جذب مشتریان جدید فراهم می‌کند. یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام، نوشتن یک متن تبلیغاتی جذاب و تأثیرگذار است. در این قسمت به نکات مهم برای نوشتن متن تبلیغاتی در اینستاگرام می‌پردازیم.

درج اطلاعات مبهم در ابتدای متن

برای ترغیب مخاطبان بهتر است در ابتدای متن تبلیغاتی و یا کپشن از کلمات و جملات مبهم استفاده کنید. چرا که اینستاگرام تمام متن شما را کامل به بینندگان نشان نمی‌دهد و ادامه متن به صورت سه نقطه نمایش داده می‌شود. بسیاری از افراد پیشنهاد می‌کنند که کال تو اکشن را در 100 کاراکتر اول بگنجانید.

نوشتن متن گیرا و جذاب

برای ارتباط بهتر با مخاطبان بهتر است از متنی جذاب و گیرا کمک بگیرید. یعنی متنی که به دل بنشیند و باید سعی کنید زبان برند خود را بیابید. علاوه بر این، اگر برندی محبوب و شناخته شده هستید باید در رابطه با مزایا و خدمت خود بیشتر کاربران را آشنا کنید و در جهت نیازهای آن‌ها قدم بردارید تا منجر به کال تو اکشن موثر شود.

 

مطلب پیشنهادی: روش های افزایش فالوور در اینستاگرام

 

بیان کردن پیام به صورت واضح و شفاف

اگر می‌خواهید یک متن تبلیغاتی موثر برای جذب مشتری آماده کنید از ابهام گویی و متون پیچیده پرهیز کنید. چرا که در اینستاگرام کاربران صفحه‌ها را با سرعت بالایی اسکرول می‌کنند و حوصله‌ای برای خواندن یک متن طولانی و پیچیده به خرج نمی‌دهند.

استفاده از کال تو اکشن (Call To Action)

سردرگم کردن مخاطبان و نداشتن درخواستی از آن‌ها باعث می‌شود هیچ عکس العملی به پست‌ها و ریلزهای شما نشان ندهند. حتی اگر یک متن کامل و قانع کننده برای مخاطبان بنویسید و گام بعدی را برای او مشخص نکنید فیدبک مثبتی دریافت نخواهید کرد.

چند نمونه کال تو اکشن موثر شامل؛

  • این پست را برای دوستانتون هم بفرستید
  • اگر از اکسپلور این پست رو می‌بینید، پیجون رو هم فالو کنید
  • این پست رو ذخیره کنید
  • دوستانتون رو در کامنت منشن کنید
  • روی لینک موجود در بایو کلیک کنید
  • پست جدید رو لایک کنید و کامنت بگذارید تا برنده این پست شما باشید
  • کالاهای تخفیف دار موجود شدند، قبل از اتمام موجودی به سایت سر بزنید

 

مطلب پیشنهادی: نرخ تعامل در اینستاگرام چیست؟

 

استفاده از هشتگ‌های مرتبط

هشتگ‌های مرتبط در اینستاگرام تأثیر زیادی بر دیده شدن محتوای شما دارند و در صورت استفاده از هشتگ‌های مرتبط، پست‌های شما در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند. در واقع، هشتگ‌ها به شما کمک می‌کنند تا مخاطبان جدیدی را پیدا کنید و فروش خود را به مراتب افزایش دهید. همچنین هشتگ‌های مرتبط می‌توانند به ظاهر شدن پست‌هایتان در اکسپلور کمک کنند. اینستاگرام از هشتگ‌ها برای شناسایی محتوای مرتبط برای کاربران استفاده می‌کند و وقتی از هشتگ‌های مرتبط استفاده می‌‌کنید، احتمال اینکه پست‌های شما در اکسپلور ظاهر شوند بیشتر می‌شود. به نکات زیر در رابطه با قرار دادن هشتگ‌‌ها توجه کنید.

  • هشتگ‌‌ها را می‌توانید در میان متن کپشن و یا در پایان آن قرار دهید.
  • استفاده از هشتگ‌های غیر مرتبط ممکن است منجر به شادوبن شدن شود.
  • از هشتگ‌های محبوب استفاده کنید. هشتگ‌های محبوب احتمال بیشتری دارند که پست‌های شما را به مخاطبان جدید نشان دهند.
  • از هشتگ‌های تکراری استفاده نکنید. استفاده از هشتگ‌های تکراری می‌تواند باعث کاهش عملکرد پست‌های شما شود.
  • حداکثر تعداد هشتگ در پست‌ها 30 عدد و حداقل 10 عدد را در نظر بگیرید. اما هنگام استفاده از هشتگ‌ها به ظاهر و زیبایی متن نیز توجه کنید.

داستان سرایی

بیان یک داستان از محصولات و خدماتتان، احساسات مخاطب را بیشتر با برندتان درگیر می‌کند و از عناصر مهم در تبلیغ نویسی به شمار می‌آید. دقیقا کاری که اسنپ فود، کمدا، صباح و برندهای دیگر می‌کنند و با استفاده از این تکنیک به معرفی محصولات خود می‌پردازند.

رعایت نکات ویرایشی و نگارشی

بیشتر کاربران اینستاگرام را در گوشی خود باز می‌کنند و شما باید برای نوشتن یک متن گیرا و جذاب نهایت تلاش خود را کنید. همچنین موارد زیر را هنگام نوشتن متن تبلیغاتی در اینستاگرام در نظر داشته باشید.

  • نزدیک بودن پاراگراف‌ها به یکدیگر، خواندن را برای کاربران سخت می‌کند و بهتر است از یک فضای کمی سفید میان پاراگرف‌ها استفاده کنید.
  • رعایت نکات نگارشی مانند قرار دادن بولت، نیم فاصله‌ها، نقطه، ویرگول و غیره خواندن متن را برای مخاطبان راحت‌تر می‌کند.
  • استفاده از ایموجی‌ها را فراموش نکنید. چرا که ایموجی‌ها چشم را برای دنبال کردن تشویق می‌کنند، چشم‌نواز هستند و مخاطبان بیشتر برای دنبال کردن شما ترغیب می‌شوند.

کشف لحن و صدای برند

با ایجاد یک صدا و لحن برای برند خودتان ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطبان خواهید داشت. زمانی لحن و صدای برند شما در ذهن مخاطبان ثبت شود، اعتماد بیشتری به برندتان پیدا خواهند کرد و در نهایت میزان فروشتان بیشتر خواهد شد.

 

مطلب پیشنهادی: چگونه بلاگر اینستاگرام شویم؟

 

چند نمونه از بهترین متن‌های تبلیغاتی در اینستاگرام

بهترین متن‌های تبلیغاتی در اینستاگرام

تولید محتوای اینستاگرام مناسب برای متن‌های تبلیغاتی، کاملاً بستگی با میزان صمیمیت با مخاطبان، خدماتی که ارائه می‌دهید و موارد دیگر دارد. اما برندهای مختلف از متن‌های خلاقانه‌ای برای ترغیب مخاطبان در اینستاگرام استفاده می‌کنند که در ادامه به بررسی چند نمونه از آن‌‌ها می‌پردازیم.

متن تبلیغاتی پیج‌های مرتبط با غذا و رستوران

  • کی دوست داره این کیک لیمویی جذاب رو امتحان کنه؟
  • می‌دونستین محبوب‌ترین پیتزای جهان مارگاریتاست؟
  • یکی از بزرگترین مشکلات دوران دانشجویی غذاهاشه!
  • با این فینگرفود آسون و خوشمزه میتونی صبح جمعه‌ت رو خیلی لذیذ شروع کنی
  • اگه میخوای مرغ به سبک خوشمزه رستورانی رو یاد بگیری این ویدیو رو تا آخر ببین و تمام نکات رو دنبال کن
  • اگه تا حالا اناربیج نخوردی نصف عمرت بر فناست

متن تبلیغاتی پیج‌های مرتبط با لوازم آرایشی و بهداشتی

  • چرا تو فصل سرما باید ضدآفتاب بزنیم ؟ (استفاده از ضدآفتاب فقط مربوط به تابستون و فصل گرما نمیشه، چرا؟ بیا تا دلیلش رو بهت بگم
  • پادشاهان آبرسان با تخفیف بلک بیوتی (امروز آبرسان‌های پرفروش رو با قیمت بلک بیوتی بخر!)
  • چون تنوع پالت‌های سایه زیاده، قیمت رو از سایت چک کنید (همه‌ی محصولات اورجینال و خارجی هستن دخترا)
  • تاحالا شده ضد آفتاب روی صورتتون پوسته پوسته بشه ..؟ این ضد آفتاب‌هایی که معرفی کردیم مشکلت رو حل میکنه!

       

      مطلب پیشنهادی: ایده های طراحی پست اینستاگرام

       

      سخن نهایی

      امروزه اینستاگرام به یک شبکه اجتماعی محبوب در میان ایرانیان تبدیل شده است. اما کاربران مانند گذشته خیلی علاقه‌ای به تبلیغات مستقیم از خود نشان نمی‌دهند و شما باید برای تبلیغ و فروش محصولاتتان از راه‌های خلاقانه‌تری برای این شبکه اجتماعی استفاده کنید. علاوه بر این، هنگام نوشتن متن تبلیغاتی در اینستاگرام باید از متنی کوتاه و مختصر استفاده کنید، زبانی واضح و گویا داشته باشید، و اشاره به یک CTA را فراموش نکنید.

      آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
      بلهخیر
      نویسنده مطلب ژاله برومند
      توسعه محتوا، سئو و سوشیال مدیا مارکتینگ از علایق من هست و برای رسیدن به موفقیت و بهترین‌ها همیشه در تلاش هستم. در کنار تلاش برای رسیدن به موفقیت، همواره سعی در بروزرسانی اطلاعاتم دارم و کمک میکنم تا بین رقبای کسب و کار خودتون بدرخشید و برندی متمایز داشته باشید. برای شروع یک تجربه جدید، با من در ارتباط باشید. https://www.karlancer.com/profile/182210

      دیدگاه شما

      یک دیدگاه

      • مریم آقائی
        30 بهمن 1402

        برای پیج کاشت ناخن هم چند تا متن تبلیغاتی بگو ژاله جان