پست اینستاگرام جذاب بسازیم: 10 ایده طراحی کاربردی

19 خرداد 1399 - آخرین بروزرسانی: 16 فروردین 1400
طراحی پست اینستاگرام
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

پست اینستاگرام یکی از ابزارهای جذاب و قدرتمند بازاریابی محتوا محسوب می‌شود. صفحه اینستاگرامتان تا حد زیادی بیانگر شخصیت و هویت شما و کسب و کارتان است. بنابراین طراحی پست‌های جذاب در کسری از ثانیه، باعث جلب نظر مخاطب و افزایش فروش خواهد شد.

طراحی و چیدمان‌های مختلفی برای پست‌ها و شمایل کلی صفحه اینستاگرام وجود دارد. البته هیچ قانون و قاعده حتمی و الزامی در این زمینه وجود ندارد. در واقع، طراحی پست اینستاگرام جذاب، تا حد زیادی به ذوق و سلیقه خودتان وابسته است.

تیم کارلنسر در این مقاله، شما را با برخی از ایده‌های جذاب و کاربردی طراحی پست‌های اینستاگرام آشنا می‌کند.

 

سفارش طراحی پست اینستاگرام

 

1.طراحی رنگین کمانی

به ندرت از طراحی رنگین‌کمانی در اکانت‌های اینستاگرام استفاده می‌شود. این طراحی به خوبی صفحه اینستاگرام شما را متحول می‌کند. مخاطب به خوبی مجذوب طیف رنگ‌های به کار رفته در صفحه می‌شود. در این نوع طراحی، با مرور صفحه به سمت پایین، رنگ تصاویر هم در طول طیف رنگین کمانی تغییر می‌کند.

برای سهولت در طراحی رنگین‌کمانی می‌توان از ابزارهای طراحی فید اینستاگرام مثل Preview App یا سایر ویرایشگرهای معروف عکس و تصویر استفاده نمود.

 

طراحی رنگین کمانی

 

2.طراحی موزاییکی

در این روش محبوب، از ترتیب متناوب عکس و متن استفاده می‌شود. البته می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و از ترتیب عکس، نمونه کار، معرفی محصولات و غیره هم استفاده کنید. با این طراحی هم حس و ظاهر هماهنگی از کسب و کارتان را ارائه می‌دهید.

 

طراحی موزاییکی

 

3.طراحی تمام صفحه

در اینجا به دنبال طراحی فوق‌العاده برای کل صفحه اینستاگرام هستیم. چند روش برای چیدمان تمام صفحه پست اینستاگرام وجود دارد.

 

وسط چین کردن محتوا

در این طراحی، پست‌های حاوی محتوای کلیدی با پس زمینه سفید، در وسط صفحه اینستاگرامتان قرار می‌گیرد. البته انتخاب رنگ پس زمینه به سلیقه و ترکیب رنگی عکس‌ها وابسته است. مخاطب در حین مرور صفحه اینستاگرام به سمت پایین با مشاهده محتوای مدنظر شما، بیشتر با برند و کسب و کارتان آشنا می‌شود. به مثال زیر دقت کنید.

 

وسط چین کردن محتوا

 

طراحی ردیفی پست‌ اینستاگرام

ظاهر این طراحی، مثل مطالعه یک مجله مصور است. در هر ردیف می‌توانید ماجرای خلاقانه‌ای را روایت کنید. به این طراحی، چیدمان مستطیلی هم گفته می‌شود. در هر مرحله می‌توانید سه تصویر یا متن متفاوت را ارسال کنید. مثلاً سه عکس از زوایای مختلف یک موقعیت مکانی را ارسال کنید.

 

طراحی ردیفی پست‌ اینستاگرام

 

طراحی پازلی

در این طراحی تمامی تصاویر با هم در ارتباط هستند. تصاویر در کنار هم، یک ترکیب کلی هماهنگ و بزرگتر را تشکیل می‌دهند. در اینجا پس از تقسیم تصویر به قطعات کوچکتر، باید کیفیت اصلی حفظ شود. از طرفی هر عکس هم به طور مجزا باید معنای خاص خودش را حفظ کند.

 

طراحی پازلی

 

طراحی سینمایی

در این روش یک تصویر را به سه مربع مساوی تقسیم کرده و مستطیل تیره رنگی را به پایین یا هر دو طرف تصویر اضافه می‌کنید. برای راحتی کار، اول مستطیل را به عکس اضافه کرده و بعد آنرا به سه مربع مساوی برش دهید. در صفحه زیر از ترکیب طراحی ردیفی و سینمایی استفاده شده است.

 

طراحی سینمایی

 

4.فضای سفید در صفحه اینستاگرام

اضافه کردن فضای سفید به صفحه هم قاعده خاصی ندارد. می‌توانید ضخامت و وضوح متفاوتی را برای این فضای سفید در نظر بگیرید. محتوای صفحه با فضای سفید به خوبی می‌درخشد و توجه مخاطبان در سنین مختلف را جلب می‌کند. روش‌های مختلفی برای اضافه کردن فضای سفید و طراحی روشن وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

 

پس زمینه سفید در پست اینستاگرام

پس زمینه‌های سفید، زیبا هستند. می‌توان، پس زمینه سفید را به سبک خاصی از طراحی صفحه اینستاگرام تبدیل کرد. اگر عکس‌هایتان روشن هستند و فضای سفید دارند؛ پس به راحتی می‌توانید پس زمینه سفید را در کل صفحه اجرا کنید. برای این کار از نرم‌افزارها و ابزارهای ویرایش عکس کمک بگیرید.

 

پس زمینه سفید

 

می‌توانید از فیلترهای دارای پس زمینه سفید هم روی تمامی عکس‌ها استفاده کنید. بعلاوه ابزارهای روشن کننده تصویر هم به خوبی فضای سفید درون تصویر را افزایش می‌دهند.

 

طراحی پست اینستاگرام با حاشیه سفید

یکی از ساده‌ترین روش‌های طراحی، به کارگیری حاشیه سفید در اطراف عکس‌ها است. حتی اگر عکس‌های متفاوت با رنگ‌های مختلفی دارید؛ با استفاده از حاشیه سفید، ظاهری یکپارچه به آنها بدهید.

عکس‌های دارای حاشیه سفید در صفحه جستجو و صفحات هشتگ اینستاگرام هم به چشم می‌آیند. البته می‌توانید از حاشیه‌های سفید در اندازه‌های مختلف استفاده کنید.

 

حاشیه سفید در پست اینستاگرام

 

5.طراحی پست‌های اینستاگرام با فیلتر مشابه

اگر هیچ ایده خاصی برای طراحی صفحه اینستاگرامتان ندارید؛ از این روش استفاده کنید. فیلتر متناسب با حس و حال عکس‌هایتان را انتخاب کنید تا مفهومی کلی در سراسر صفحه، جریان پیدا کند. مخاطبان با دیدن عکس‌هایی با فیلتر مشابه، به خوبی عکس‌های جدید شما را در هر جای دیگری، تشخیص خواهند داد.

به کار گیری یک فیلتر مشابه در تمامی عکس‌ها، به صفحه شما انسجام می‌دهد. برای انتخاب فیلتر مناسب از نرم افزارهایی مثل Preview App کمک بگیرید. این نرم افزارها، فیلترهای مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهند. یکی از این فیلترها را انتخاب نموده و برای تمامی عکس‌ها از آن استفاده کنید.

 

طراحی پست اینستاگرام با فیلتر مشابه

 

6.فضای تیره

طراحی پست‌های اینستاگرام با فضا یا حاشیه مشکی به ندرت در صفحات اینستاگرام مشاهده می‌شود. با این طراحی هم می‌توان به صفحه جذابی رسید. حاشیه‌های مشکی برای محتوای تصویری تیره، عالی محسوب می‌شوند. البته این حاشیه برای تصاویر پر رنگ و ساده هم مناسب است.

فیلترهایی برای اضافه کردن فضا و حاشیه تیره در نرم‌افزارهای ویرایشگر وجود دارند. با صرف زمان کافی به نتیجه مطلوب و متناسب با عکس‌هایتان می‌رسید.

 

فضای تیره در طراحی پست اینستاگرام

 

7.طراحی مینیمالیستی

صفحه اینستاگرام و اجزای درون آن با این طراحی به خوبی نفس می‌کشند و ذهن مخاطب هم به آرامش می‌رسد. در این طراحی، تنها جزئی کوچک از محتوای عکس، داستان کاملی را روایت می‌کند.

 

طراحی مینیمالیستی

 

8.طراحی تک محتوا (Monotheme)

خلاقیت و نوآوری در این نوع طراحی موج می‌زند. در اینجا یک محتوا در تمامی تصاویر رعایت می‌شود. رنگ، شی یا هر مفهوم انتزاعی دیگری را می‌توان در این طراحی منعکس کرد. به مثال‌های زیر دقت کنید.

 

طراحی تک محتوا

 

9.طراحی تخت

طراحی تخت، همان هنر عکاسی از بالای سوژه است. در طراحی تخت، محتوای مورد علاقه خودتان را روی یک صفحه تخت به نمایش در می‌آورید. به ندرت از طراحی تخت در تمامی عکس‌های درون یک اکانت اینستاگرام می‌شود. می‌توان از این طراحی در کنار استفاده از فضای سفید و فیلتر مشابه استفاده کرد.

 

طراحی تخت

 

10.طراحی پست اینستاگرام با کمک نقاشی

یکی از ایده‌های جذاب برای طراحی پست اینستاگرام، اضافه کردن نقاشی به تصاویر است. غیر معمول بودن این روش، عکس‌های جالبی را به وجود می‌آورد. برای این طراحی نیازی به مهارت نقاشی ندارید، فقط با کمک نرم‌افزارهای ویرایش تصویر، جزئیات کوچک و هماهنگی را به تصاویر اضافه کنید.

 

طراحی پست اینستاگرام با کمک نقاشی

 

در نهایت…

تمام کار طراحی و ترکیب ایده‌های مختلف به دلخواه شما و تصمیم تیم بازاریابی محتوا وابسته است. هر چقدر از خلاقیت بیشتری در این زمینه استفاده کنید؛ در جلب نظر مخاطب و جذب مشتری به موفقیت بیشتری می‌رسید.

* خواندن دو مطلب: آشنایی با الگوریتم اینستاگرام و روش های افزایش فالوئر اینستاگرام را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم

 

سفارش طراحی انیمیشن برای اینستاگرام

 

منابع

https://thepreviewapp.com/15-instagram-theme-ideas-preview-app/

https://www.madmarketingpro.com/blog/instagram-formatting-instagram-layout-ideas

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب زینت فلاح
من زینت فلاح، ارشد روان سنجی هستم. بیش از ده ساله که ترجمه متون روانشناسی،مدیریت و فناوری رو انجام میدم. به تولید محتوای جدید علاقمندم و چند ساله که با کارلنسر همکاری دارم. https://www.karlancer.com/profile/1408

دیدگاه شما

2 دیدگاه