بهترین زمان ارسال ایمیل و چند نکته مهم که باید بدانید

09 آذر 1399 - آخرین بروزرسانی: 06 اسفند 1399
زمان مناسب ارسال ایمیل
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

ایمیل‌های چند روز گذشته را بررسی‌ کنید تا دریابید در چه زمان‌هایی آن‌ها را دریافت کرده‌اید؟  پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام دهید، زیرا این بررسی به شما بهترین زمان ارسال ایمیل را نشان خواهد داد.

بیشترین ایمیل‌های دریافتی برای من (نویسنده مقاله) در بازه زمانی 9 تا 10 صبح و همچنین 5 تا 6 عصر بوده‌ است. خب این امر به هیچ وجه تصادفی نیست. اگر چه نمی‌توانیم یک پاسخ صحیح و دقیق به این سوال که چه زمانی بهترین موقع برای ارسال یک ایمیل به مشتریان است بدهیم، اما مطابق تحقیقات بسیار زیادی که ما انجام داده‌ایم، چندین نکته مفید در مورد زمان ارسال ایمیل وجود دارد که توجه به آن‌ها باعث می‌شود میزان توجه مخاطب به ایمیل‌های دریافتی بیشتر شود.

اگر می‌خواهید بفهمید مطابق یافته‌های ما بهترین زمان برای ارسال ایمیل چه زمانی است، ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

 

اهمیت ایمیل برای کسب و کار

سیستم ایمیل مارکتینگ خودکار می‌تواند شانس فروش محصولات را تا 14 درصد افزایش بدهد. از این طریق می‌توان پیشنهادهایی عالی را برای کاربران ارسال ‌کرد و همچنین اطلاعاتی مفید را در اختیار آنان قرار داد، به همین خاطر باید با بهترین زمان ارسال ایمیل آشنا باشید.

ایمیل‌های ارسالی از نظر محتوایی باید برای کاربران مفید باشد و حاوی اطلاعات مورد نیاز آن‌ها باشد، این کار باعث می‌شود مخاطب به شکل بهتری با شما ارتباط برقرار کند. اطلاعات ارائه ‌شده در ایمیل باید برای مشتری مهم و قابل توجه باشد برای مثال پیشنهاد تخفیف، بروزرسانی‌های صورت گرفته در کسب و کار یا خدمات پس از فروش از جمله اطلاعاتی است که در ایمیل باید آورده ‌شود.

 

ارسال ایمیل

 

پلتفرم های ارسال ایمیل

پلتفرم های زیادی برای ایمیل مارکتینگ وجود دارد، مانند ابزار Hubspot که مخصوص بازاریابی ایمیلی است و اجازه ایجاد و ارسال رایگان ایمیل‌ها را فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید زمان ارسال ایمیل‌ها را با استفاده از آن تنظیم‌ کنید. سپس می‌توانید ایمیل‌ها را به لیست مخاطبان مورد نظر خود ارسال کنید.

یکی از مواردی که همواره اهمیت دارد، زمان ارسال ایمیل است. شما به عنوان فرستنده ایمیل‌ها قطعا تمایل دارید که همه مخاطبان، ایمیل‌ها را پس از دریافت، مشاهده و مطالعه کنند و به همین منظور زمان ارسال ایمیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

نحوه بررسی میزان کارایی ایمیل‌های ارسال‌ شده

اگر اطلاعات چندانی در مورد بهترین زمان ارسال ایمیل ندارید، پیش از آن باید موارد دیگری را بدانید. یکی از پارامترهای متغیر در مورد بررسی میزان کارایی ایمیل‌های ارسال‌ شده مخاطبان شما هستند و در واقع این مخاطبان هستند که نقش اصلی را در این زمینه ایفا می‌کنند. در ادامه می‌خواهیم به تعدادی از مهم ترین پارامترهای مربوط به ایمیل‌های ارسال شده اشاره داشته باشیم و به صورت مختصر آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم:

 

نرخ click – through

 این نرخ نشان دهنده تعداد افرادی است که در ایمیل خود یک تصویر  یا یک لینک را باز کرده‌اند. این عدد همواره کمتر از تعداد کل ایمیل‌های ارسال ‌شده است زیرا برخی از افرادی ایمیل‌های دریافتی را باز می‌کنند و محتوای آن را مطالعه می‌کنند اما ممکن است لینک یا تصویر ضمیمه‌ شده در ایمیل را مورد بررسی قرار ندهند.

 

نرخ click – to – open

 منظور از نرخ کلیک تو اپن انجام یک مقایسه بین تعداد افرادی است که ایمیل‌های شما را باز می‌کنند و تعداد افرادی که روی لینک‌های قرار داده ‌شده کلیک می‌کنند. این نرخ به شما کمک می‌کند متوجه شوید کدام یک از اطلاعات بیان‌ شده در قالب ایمیل برای مشتری مفید و جالب توجه است. محاسبه این نرخ به این صورت که مثلا اگر ایمیل‌های شما 200 کلیک و 120 باز شدن داشته باشد، نرخ کلیک تو اپن برابر با 60 درصد خواهد بود ( 120 تقسیم بر 200 ضرب در 100).

 

ایمیل

 

نرخ باز کردن

 نرخ باز کردن یعنی چند درصد از زیر مجموعه‌های شما، ایمیل کمپین شما را باز کرده‌اند. معمولا ایمیل‌هایی که در بهترین زمان ارسال ایمیل برای مخاطب ارسال می‌شوند و بسیار مختصر و مفید نوشته شده‌اند نرخ باز کردن بالایی دارند. به علاوه این ایمیل‌ها یک نوع پیش نمایش و مقدمه از متن و ایمیل اصلی هستند.

 

بهترین زمان ارسال ایمیل‌ چه زمانی است؟

اگر می‌خواهید یک ایمیل مربوط به پیشنهاد فروش بفرستید، آن را در زمان‌هایی ارسال کنید که زمان صرف غذا مثلا یا زمان ناهار محسوب می‌شود، زیرا در این زمان‌ها اغلب افراد ایمیل‌های خود را چک می‌کنند. اما اگر به دنبال اطلاعات بیشتر و جزییات دقیق‌تری هستید ما بیش از 4 میلیارد ایمیل ارسال‌ شده از طرف 1000 فرستنده مختلف را بررسی کرده‌ایم و به نتایج زیر رسیده‌ایم.

به صورت کلی بالاترین نرخ کلیک تو اپن مربوط به ساعت 10 صبح (21 درصد)، 1 بعد از ظهر (22 درصد) و بیشترین مقدار نیز مربوط به ساعت 6 عصر است. با توجه به این نتیجه می‌توانیم بیان کنیم که ابتدای یک روز کاری و همچنین انتهای یک روز کاری بیشترین زمان چک کردن ایمیل‌ها را به خود اختصاص داده است.

 

آمار بازدید ایمیل

 

خط بالای گراف نشان‌ دهنده نرخ باز کردن است. خط بنفش نیز نشان دهنده نرخ کلیک تو اپن است. خط آبی تیره که در پایین تصویر مشاهده می‌کنید نشان دهده نرخ click – through است. همچنین تحقیقات دیگری در مورد بهترین روز ارسال یک ایمیل صورت گرفته است.

مطابق اطلاعات جمع آوری ‌شده بهترین روزها برای ارسال یک ایمیل در طول روزهای کاری (غیر تعطیل) است. بیشترین آمار مربوط به باز کردن و مطالعه ایمیل‌ها مربوط به روزهای وسط هفته است. همچنین مشاهده شده ‌است که کمترین آمار مربوط به باز کردن ایمیل‌ها در روزهای آغاز هفته ثبت شده است.

برای اینکه بتوانید بهترین زمان ارسال ایمیل را تشخیص دهید، همواره مخاطبان خود را در اولویت قرار دهید. اگر مخاطب شما یک فرد حرفه‌ای است و از نظر شغلی بسیار پر مشغله است، بهترین زمان ارسال ایمیل، زمان استراحت است یا زمانی که مخاطب شما به انجام کاری مشغول نیست. برای مثال Hubspot ایمیل‌ها را در بازه زمانی 8 تا 9:30 صبح ارسال می‌کند.

 

زمان ارسال ایمیل

 

بهترین زمان ارسال ایمیل‌ B2B

مطالعات نشان می‌دهد، بهترین زمان برای ارسال ایمیل‌های B2B برای تعداد 5 تا 8 کارمند دفتری در روزهای وسط هفته و حدود ساعت 8 صبح است. با این وجود، کارفرماها و همچنین افرادی که پست‌های مدیریتی دارند بیش از کارمندان ایمیل‌های خود را چک می‌کنند و به همین دلیل روزهای هفته برای این دسته اهمیت چندانی ندارد و حتی روزهای وسط هفته نیز می‌توان ایمیل‌ها را برای آن‌ها ارسال کرد. با این وجود و با توجه به نرخ باز کردن و کلیک بهترین زمان ارسال ایمیل برای این دسته از افراد روز شنبه و ساعت 10 صبح است.

ممکن است شما مخاطبان B2B خود را مورد تفکیک قرار دهید و حتی با در نظر گرفتن وظایف کاری و ارشد بودن افراد، یک بازه زمانی دقیق‌تر برای ارسال ایمیل‌های خود تعیین کنید. ممکن است متوجه شوید زمان ارسال ایمیل دیگری (جز آنچه که پیشتر بیان کردیم) نیز وجود دارد و مناسب است.

مطالعات در مورد زمان ارسال ایمیل نشان می‌دهد که برای ارسال ایمیل‌های B2C تفاوت چندانی بین نرخ باز کردن در روزهای مختلف هفته وجود ندارد. با این وجود، نیمه شب شنبه بهترین زمان برای ارسال این نوع از ایمیل‌ها است.

باز هم باید بیان کنیم که این نتایج کاملا متغیر هستند و از آنجا که رفتار مخاطبان همواره در حال تغییر است و با توجه به پارامتری که در نظر می‌گیرید میزان کارایی ایمیل‌های ارسال ‌شده متفاوت خواهد بود. روش‌های مختلف را برای یافتن بهترین زمان ارسال ایمیل امتحان کنید و ببینید کدام روش نتیجه مطلوب‌تری را به همراه دارد. یک روش انجام این کار استفاده از ابزارهای خودکار مانند seventh sense است زیرا این ابزارها با استفاده از هوش مصنوعی ایمیل‌های شما را در بهترین زمان ممکن ارسال می‌کند.

بازاریابی از طریق ایمیل بسیار مفید و کاربردی است. بسیاری از صنایع توانسته‌اند از مزایای این نوع از بازاریابی بهره ببرند. شما چطور؟

مخاطبان و دنبال کنندگان شما به محتواهای شما علاقه ‌مند هستند. آن‌ها همواره تمایل دارند ببینند که شما به عنوان یک شرکت و از طریق ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنید، چه پیشنهادات ویژه‌ای را برای آن‌ها دارید.

 

مطلب پیشنهادی: نکات بازاریابی ایمیلی

 

سفارش ایمیل مارکتینگ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب فرزانه شریعتی
همیشه عاشق کتاب و کتاب خوندن بودم. 5،4 سال در زمینه تولید محتوا فارسی و انگلیسی فعالیت دارم و کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی هستم. رشته‌ای که بهش عشق می‌ورزم. یادگیری شعاره هر روزه منه. اصلا هر روز باید یه نکته واسه یادگیری بیشتری داشته باشه... https://www.karlancer.com/profile/2082

دیدگاه شما

بدون دیدگاه