کپی تریدینگ چیست؟ مزایا، معایب و پلتفرم ها

16 بهمن 1402 - آخرین بروزرسانی: 16 بهمن 1402
کپی تریدینگ
زمان تقریبی مطالعه: 17 دقیقه

یکی از استراتژی‌هایی که انسان همیشه در تمام ادوار زندگی از آن استفاده می‌کند، تقلید کردن در شروع یک کار است. برای راه رفتن انسان از پدر و مادر خود تقلید می‌کند. حتی زمانی که می‌خواهد زبان بگشاید هم کلمات را طوری ادا می‌کند که شبیه به اطرافیانش باشد. کپی تریدینگ هم یک نوع کپی کردن در بازار‌های مالی است که برای شروع می‌تواند یک استراتژی کم ریسک و مناسب باشد. در تمامی بازار‌های مالی دنیا از جمله فارکس و ارز‌های دیجیتال، کپی تریدینگ یکی از روش‌های شروع کار برای افرادی است که تازه وارد این حوزه شده‌اند.

 

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ، روش و استراتژی است که در آن، از افراد باتجربه‌تر و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای‌ کپی‌برداری می‌شود. در واقع سرمایه‌گذار تازه وارد، استراتژی خودش را با توجه به استراتژی فردی که قصد دارد از آن کپی‌برداری کند می‌چیند و هر کاری که معامله‌گر با تجربه انجام می‌دهد را کپی‌برداری می‌کند. این روش مدل‌های متفاوت خود را دارد، ولی به طور کلی یعنی باید تقریبا با چشم و گوش بسته، کاری که معامله گر با تجربه می‌کند را در آن تکرار کنید.
به طور کلی کپی تریدینگ یک روش خاص برای افراد تازه کار است و مفهوم خودش را در سال ۲۰۰۵، هنگامی که افراد در بازار فارکس به دلیل نوسانات زیادی که وجود داشت، از تریدر‌های با تجربه‌تر کپی می‌کردند، به دست آورده است. این روش از ترید کردن فقط برای بازه‌های زمانی کوتاه مدت مناسب است.

آنالیز ارز دیجیتال

کاربرد کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ یک روش فوق‌العاده ساده و عالی برای افراد تازه کار است. در این روش شما با کپی کردن از هر تریدری که از نظر شما فرد قابل اطمینان و حرفه‌ای است، می‌توانید به سود برسید و یا کمترین ضرر ممکن را بدهید. نکته مهم دیگر این است که در کنار کپی کردن از بزرگان ترید، شما خیلی تجربه‌های بسیار خوبی کسب می‌کنید، ولی باید سعی کنید در این روش به دنبال سود خاصی نباشید. این روش را باید در شروع انجام دهید، اما نه به قصد سود کردن، بلکه باید بدانید هدف اصلی از انجام دادن این روش، این است که کمترین ضرر را در مراحل آموزش ببینید. در واقع دید شما به کپی تریدینگ باید این باشد که یک روش آموزشی عالی برای ورود به بازار‌های مالی است.

البته بعضی از معامله گران باتجربه هم از روش کپی تریدینگ استفاده می‌کنند. آن هم به دلایل مختلف مثلاً زمانی که وقت کافی ندارند و یا در تفریحات هستند و قصد دارند از اخبار و بازار‌های مالی فاصله بگیرند، با توجه به تریدر‌هایی که می‌شناسند از زمینه ترید خودشان فاصله می‌گیرند و با روش کپی تریدینگ کارشان را انجام می‌دهند.
پس کپی تریدینگ در شروع مسیر ورود به بازار‌های مالی، بسیار عالی است. اما به هیچ عنوان نباید در ادامه مسیر شما از این روش استفاده کنید، چرا؟ به دلایل مختلفی از جمله این که شما تنها کسی نیستید که از یک تریدر با تجربه کپی‌برداری می‌کنید، بلکه سایر افراد هم که تازه به این بازار وارد شده‌اند هم مثل شما کپی‌برداری می‌کنند. ممکن است از یک تریدر معروف، گاهی صد‌ها هزار نفر کپی‌برداری کنند. پس قطعاً شما سود دهی بالایی نخواهید داشت. زمانی که افراد زیادی یک سهام یا ارز را خریداری می‌کنند، به طور خود به خود سوددهی و وضعیت آن ارز کاهش پیدا می‌کند. پس نباید به هیچ عنوان در ادامه مسیر خودتان اگر به دنبال پیشرفت هستید این استراتژی را ادامه دهید. شما باید از انجام دادن کپی تریدینگ، آموزش ببینید بعد با توجه به آنالیز‌های خودتان، روش خودتان را خلق کنید و با این کار به سود دهی مناسب برسید.
حتماً توجه داشته باشید که تریدری که قصد دارید از آن کپی کنید، فرد حرفه‌ای باشد. به هرکسی اعتماد نکنید. خیلی از افراد با هدایت کردن افراد تازه وارد به خرید شت کوین‌ها یا ارز‌های بی‌فایده برای خودشان سود ایجاد می‌کنند و صرفاً از شما به عنوان یک بازیچه استفاده می‌کنند.

 

مطلب پیشنهادی: ان اف تی چیست؟

 

چگونه کپی تریدینگ انجام بدیم؟

رایج‌ترین روش کپی تریدینگ، استفاده از شبکه‌های اجتماعی معاملاتی است. شبکه‌های اجتماعی معاملاتی یا سیستم‌های معاملاتی، شبیه به همین شبکه‌های اجتماعی هستند که ما می‌شناسیم، اما یکسری تفاوت به خصوص دارند. برای مثال در این شبکه‌های معاملاتی، افراد تریدر، به جای اشتراک‌گذاری زندگی شخصی و…معاملاتی را که انجام می‌دهند را به اشتراک می‌گذارند. یعنی در واقع زمانی که یک معامله‌گر حرفه‌ای، اقدام به باز کردن یک معامله تازه می‌کند، این خبر  در این پلتفرم ها منتشر می‌شود و سایر افراد می‌توانند تصمیم بگیرند که همان کار را تکرار کنند یا خیر. به طور کلی معامله گرهایی که در شبکه‌های اجتماعی معاملاتی فعالیت می‌کنند، بسیار با تجربه و حتی مشهور هستند. برای همین می‌توان تا حد زیادی به آن‌ها اعتماد کرد. اما نکته مهم این است که حتی بزرگترین معامله گران هم گاهی از مواقع ضرر می‌کنند. پس به هیچ عنوان نباید تمام سرمایه خودتان را مثل سایر روش‌ها در روش کپی تریدینگ سرمایه‌گذاری کنید. نکته بعدی این است که گاهی مواقع بعضی از تریدر‌ها، با حرفه‌ای نشون دادن خودشان از شما می‌خواهند تا از روی دست آن‌ها روش کپی تردینگ را انجام دهید، ولی در واقع با این کار سعی دارند شت کوین‌های خودشان را بفروشند!

سرمایه گذاری در بازار

انواع روش‌های کپی تریدینگ

همان طور که بالاتر گفتیم افراد مختلفی می‌توانند از کپی تردینگ استفاده کنند و صرفاً این روش برای افراد تازه وارد نیست، اما خوب هر کسی می‌تواند انواع روش‌های کپی تریدینگ را با توجه به نیاز‌هایی که دارد انجام دهد. در این قسمت سعی داریم تا شما را با انواع این روش و تفاوت‌ها آن‌ها آشنا کنیم. همچنین قصد داریم تا به شما بگوییم که هر فردی بهتر است که با توجه به نیاز‌هایی که دارد از کدام روش‌های این استراتژی استفاده کند.

 

مطلب پیشنهادی: کریپتوکارنسی چیست؟

 

کپی تریدینگ مبتنی بر سیگنال

در واقع معروف‌ترین روش و البته پر طرفدار‌ترین روش کپی تریدینگ، همین روش است. در کپی تریدینگ مبتنی بر سیگنال، تریدر‌های حرفه‌ای به طور مستمر پوزیشن‌های ورود و خروج خودشان را ثبت می‌کنند. تریدر‌های کپی‌کننده هم به دنبال آن از آن‌ها کپی‌برداری می‌کنند. برای کپی‌برداری کردن می‌توان از دو روش مختلف استفاده کرد، یکی اینکه به صورت دستی اینکار را انجام دهید. روش دیگر هم این است که به صورت خودکار این کار را انجام دهید. روش خودکار یعنی اینکه هر معامله‌ای که تریدر مد نظر انجام دهد، به صورت خودکار شما هم آن معامله را انجام دهید. ولی در روش دستی شما می‌توانید انتخاب کنید که معامله باز شود یا اینکه یک معامله دیگر را بعداً باز کنید.

کپی تریدینگ پرتفو

در این روش صرفاً یک معامله تریدر را کپی نمی‌کنید، بلکه تمام سبد خرید معامله‌گر را کپی می‌کنید. این کپی‌برداری بسیار حرفه‌ای است و اصلاً کار افراد تازه کار نیست. بلکه یک استراتژی است که انجام دادن آن هم نیاز به تخصص خاص خودش را دارد. برای انجام دادن این روش می‌توانید از پلتفرم ناگا (Naga) استفاده کنید که یکی از بهترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ پرتفو است. به طور کلی افرادی که از این روش استفاده می‌کنند می‌توانند از سود حاصل از چندین سبد مختلف بهره ببرند.

کپی تریدینگ به شکل آینه‌ای

این روش دقیقاً کپی‌برداری خالص است. در واقع تریدری که کپی‌برداری می‌کند به هیچ موضوعی دقت نمی‌کند و چیز خاصی را در نظر نمی‌گیرد و فقط روش سرمایه‌گذاری تریدر حرفه‌ای‌تر را به طور کامل تقلید می‌کند. نه چیزی را حذف می‌کند، نه در چیزی دخیل است. مثل یک آینه بازتاب دهنده ترید فرد دیگری است. پس مهمترین مزایایی‌ای که این روش دارد این است که فرد تریدر قرار نیست هیچ استرسی را مبنی بر اینکه وضعیت بازار چگونه است را تحمل کند. دقیقاً در زمانی که تریدر مبدا سرمایه‌گذاری خودش را شروع می‌کند تریدر کپی‌کننده همان را تکرار می‌کند. می‌توان گفت کپی تریدینگ به سبک آینه‌ای دقیق‌ترین نوع کپی‌برداری است، اما می‌تواند یک سری مشکلات را به همراه خودش به وجود بیاورد. برای مثال اگر ترید‌کننده مبدا خطایی انجام دهد، تمام سرمایه کپی‌کننده هم از بین می‌رود و همچنین برای آموزش هم روش خوبی نیست. شما باید برای شروع به بازار‌های مختلف مسلط باشید اما زمانی که از روش آینه‌ای استفاده می‌کنید، دیگر به هیچ خبری توجه نخواهید کرد. و از این رو قطعاً در آینده هیچ پیشرفتی نخواهید داشت.

پس اگر به فکر این هستید که تبدیل به یک تریدر حرفه‌ای شوید، این روش مفیدی برای شما نیست. اما اگر قصد دارید صرفاً سرمایه‌گذاری انجام دهید می‌توانید از روش آینه‌ای استفاده کنید. اما حتماً بایستی تریدری که انتخاب می‌کنید فردی حرفه‌ای باشد.

ترید با روش کپی تریدینگ

 

نکات مهم کپی تریدینگ

برای انجام هر کاری بایستی یک سری از موارد را چه داخلی چه خارجی در نظر گرفته شود. در واقع نمی‌توان حتماً و صد درصدی نسب به یک مورد نظر داد. کپی تریدینگ هم یک روش معامله در بازار‌های مالی است پس قبل از انجام آن باید یک سری از موارد را با دقت زیر نظر بگیرید. در این قسمت سعی داریم تا شما را با مهمترین نکات کپی تریدینگ آشنا کنیم که قبل از شروع باید با دقت به آن‌ها توجه داشته باشید.

مدیریت ریسک را فراموش نکنید!

شما باید این نکته را درنظر بگیرید که هر معامله‌ای یک ریسک است. حتی صد در صدی‌ ترین معاملات هم، گاهی مواقع سوددهی لازم را ندارند و یا حتی باعث ضرر می‌شوند. پس به هیچ وجه جو شما را نباید بگیرد، مخصوصاً در روش کپی تریدینگ که اصلاً شما کاره‌ای نیستید و صرفاً در حال کپی کردن از دیگران هستید. پس از شما می‌خواهیم تمام سرمایه خودتان را حتی با قول از سمت تریدر به خطر نیندازید. سرمایه‌گذاری شما باید به صورتی باشد که اگر کاملاً شکست خوردید، به هیچ وجه به مشکلی بر نخورید. پس هنگام کپی تریدینگ بایستی حتماً مدیریت ریسک را در نظر بگیرید.

هر پلتفرمی را انتخاب نکنید!

هر پلتفرمی را انتخاب نکنید، برای کپی تریدینگ کردن پلتفرم‌های بسیار متفاوتی وجود دارد. اما یک سری از این پلتفرم‌ها به اندازه کافی قابل اطمینان نیستند. پس حتماً پلتفرمی را انتخاب کنید که هم قابل اعتماد باشد و هم تریدر‌های حرفه‌ای در آن حضور داشته باشند.

 

مطلب پیشنهادی: پلتفرم چیست؟

 

تریدر‌ها را بشناسید

شما قرار است در روش کپی تریدینگ سرمایه خودتان را با توجه به تحلیل‌های تریدر دیگر انتخاب کنید. پس هر کسی را نباید به عنوان تریدر مرجع خودتان قرار دهید. به دنبال افرادی باشید که واقعاً با تجربه هستند و توانسته‌اند سرمایه خودشان را افزایش دهند. اینکه یک فردی صرفاً تجربه دارد معیار خوبی برای این نیست که آن را به عنوان تریدر مرجع انتخاب کنید. خیلی از تریدر‌ها هستند که تجربه بسیار زیادی دارند، اما سود قابل توجهی کسب نکرده‌اند. و یا حتی در سال‌ها اخیر موفق نبوده‌اند پس صرفاً به خاطر تجربه کسی را انتخاب نکنید. برعکس به خاطر سود دهی یک فرد آن هم در معاملات اخیرش نباید آن را انتخاب کنید. شما باید هم به تجربه و هم سود دهی تریدر‌ها توجه داشته باشید و بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید. سعی کنید که تریدر مرجعی که انتخاب می‌کنید با روشی که دوست دارید کار کنید نزدیک‌تر باشند. چرا که قرار است با کپی تریدینگ آموزش ببینید و تحلیل‌های فرد مورد نظر، روی ذهنیت و روشی که در آینده از آن استفاده می‌کنید، برای ترید کردن بسیار تأثیر خواهد گذاشت.

مشاهده تردیدرها در کارلنسر

 

همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد نگذارید

شما نباید تمام سرمایه خودتان را در کپی تریدینگ بر روی یک تریدر سرمایه‌گذاری کنید. بلکه بایستی از چندین تریدر مختلف کپی‌برداری کنید و رفته رفته از آن افرادی که سوددهی بهتری دارند، بیشتر از قبل استفاده کنید. به قول معروف نباید تخم همه تخم مرغ‌های خودتان را در یک سبد قرار دهید، وگرنه ممکن است تمام سرمایه خودتان را از دست دهید. در شروع حتماً از سرمایه‌گذاری‌های پرریسک فاصله بگیرید تا به هیچ عنوان به مشکل بر نخورید.

هدف خودتان را مشخص کنید

هدف خودتان را دقیق از کپی تریدینگ کردن مشخص کنید. به چه دلیلی می‌خواهید از این روش استفاده کنید؟ به خاطر اینکه دوست دارید، بیشتر با ترید کردن آشنا شوید و علم خودتان را بروز کنید؟ یا قصد دارید صرفاً در جایی سرمایه‌گذاری کنید؟ اگر قصد شما آموزش است، حتماً سعی کنید از تحلیل‌های تریدر‌ها استفاده کنید. صرفاً کپی‌برداری نکنید، بلکه بفهمید چرا یک موقعیت جدید را تریدر باز کرده است. با این مدل از تفکر شما خیلی زود خودتان تبدیل به یک تریدر می‌شوید که می‌توانید برای آینده سرمایه خودتان با روشی که مخصوص خودتان است تصمیم بگیرید. اگر هم قصد شما صرفاً سرمایه‌گذاری است، باید سعی کنید دنبال تریدر‌های حرفه‌ای باشید که سرمایه شما را افزایش دهند. پس مشخص کردن هدف برای انجام این روش بسیار مهم است.

تحلیل بازار مالی

مزایای کپی تریدینگ

در این قسمت شما را با مزایای کپی تریدینگ آشنا می‌کنیم. قطعاً این روش مزایای زیادی دارد که سالهاست افراد در هنگام ورود به بازار‌های مالی از این روش استفاده می‌کنند.

مناسب برای تازه وارد‌ها:

یکی از مهمترین مزایایی که کپی تریدینگ دارد، این است که برای تازه وارد‌ها بهترین استراتژی ممکن است. افرادی که به تازگی وارد بازار‌های مالی می‌شوند، می‌توانند با انجام روش کپی تریدینگ هم علاقه خودشان را بیشتر کنند و هم اینکه به طور عملی با فضای بازار مالی آشنا شوند. در کنار همه این موارد، تازه وارد‌ها می‌توانند با روش تحلیل با تجربه تر‌ها آشنا شوند. در واقع کپی تردینگ می‌تواند برای این افراد یک نوع آزمایش عملی باشد. پس اگر تازه وارد حوزه بازار‌های مالی شده‌اید، یکی از بهترین‌ ایده‌ها این است که با این روش بیشتر با فضای بازار آشنا شوید.

مدیریت ریسک آسان‌تر

یک تریدر زمانی که از این تکنیک استفاده می‌کند، به کمترین مدیریت ریسک نیاز دارد. در واقع فقط باید حواسش باشد که خیلی سرمایه‌ریزی ریسکی انجام ندهد. کار دیگری که باید انجام دهد این است که به طور دقیق، تریدر مد نظر خودش را پیدا کند و نباید به هر تریدری اعتماد کند.

انرژی و زمان کمتر

زمانی که شما خودتان تحلیل کردن بازار‌های مالی را انجام می‌دهید، باید پارامتر‌های خیلی زیادی را همزمان در نظر بگیرید. کار بسیار سختی است که از اخبار ملل مختلف باخبر شوید و همچنان درک کنید که هر خبر چه تأثیری می‌تواند بر روی بازار‌های مالی می‌گذارد. شاید بعضی از اتفاقات در نگاه اول به ضرر بازار مالی باشد، اما شاید اثر‌گذاری آن به طور کلی متفاوت باشد و حتی باعث شود بازار‌های مالی رشد داشته باشند. نکته بعدی این است که وقتی شما خودتان شخصاً بازار‌های مالی را مورد بررسی قرار می‌دهید، زمان زیادی را صرف می‌کنید و در کنار آن به دلیل استرس انرژی زیادی را هم از دست می‌دهید. اما با روش کپی تریدینگ دیگر نیازی نیست وقت و انرژی زیادی را برای انجام معامله‌های خودتان هدر دهید. حتی استرس کمتری هم خواهید داشت البته در صورتی که تریدری که انتخاب کردید، فرد حرفه‌ای باشد.

 

مطلب پیشنهادی: مارکت کپ چیست؟

 

معایب کپی تریدینگ

اگر فکر کردید که این روش فقط سودآوری دارد سخت در اشتباه هستید. کپی تردینگ هم مثل هر روش دیگری دارای معایبی است که مختص به خود این روش است. برای اینکه دید واقعی به این روش داشته باشید و همه موارد احتمالی را مد نظر قرار دهید. ما در این قسمت معایب کپی تریدینگ را برای شما نام خواهیم برد.

ضرر همیشه وجود دارد

یک اصل در بازار مالی وجود دارد و آن هم این است که احتمال ضرر همیشه وجود دارد. نباید به هیچ وجه فکر کنید که اگر یک تریدر بزرگ یا معروف بر روی یک سهم و یا ارزی سرمایه‌گذاری می‌کند، پس حتماً سودآور است! به هیچ عنوان با این دیدگاه وارد فضا‌های مالی نشوید، وگرنه خیلی زود به دلیل نداشتن مدیریت ریسک مناسب ضرر خواهید کرد و یا حتی کل سرمایه خودتان را از دست خواهید داد. همیشه به یاد داشته باشید که بزرگترین تریدر‌ها هم گاهی از مواقع ضرر می‌کنند. پس حساب شده و با فکر از روش کپی تریدینگ استفاده کنید و از دست دیگران تقلید کنید.

خطر‌های احتمالی

زمانی که شما از این روش استفاده می‌کنید، یکسری خطر‌های احتمالی بر جلوی پای شما قرار می‌گیرد. مثلاً احتمال کلاهبرداری از طریق پلتفرم‌ها یا فروش شت کوین‌ها از سمت تریدر‌ها که باعث می‌شود صرفاً خودشان سود زیادی کسب کنند و شما فقط سرمایه خودتان را از دست می‌دهید. پس برای اینکه احتمال خطر را به حداقل برسانید، حتماً بایستی تریدر‌های معتبر را در پلتفرم‌های معتبر دنبال کنید.

پرداخت کارمزد

هیچ پلتفرم معامله و همچنین تریدری به دلیل علاقه به شما، یک سهام خاص را معرفی نمی‌کنند. زمانی که شما سودی به دست می‌آورید، بخشی از آن برای تریدری است که از آن کپی کرده‌اید. قسمت دیگری هم مربوط به کارمزدی است که باید به پلتفرم معامله‌گر مرجع پرداخت کنید. پس باید بدانید که همه سود به شما نمی‌رسد، اما با این حال، اگر یک ترید موفق انجام شود، می‌توانید سود مناسبی کسب کنید.

 

مطلب پیشنهادی: ربات تریدر چیست؟

 

واقع بین باشید

بدانید که قرار نیست با روش کپی تریدینگ سودآوری میلیاردی داشته باشید. قطعاً اگر یک ارز و سهام به این حد سودآور باشد، هیچ تریدری آن را با شما به اشتراک نمی‌گذارد. پس واقع بین باشید و توقع سودآوری عجیبی نداشته باشید. اما همان طور که قبلاً هم اشاره کردیم، می‌توانید سود مناسبی با توجه به زمانی که می‌گذارید، کسب کنید. نکته دیگر هم این است که برای شروع و ورود به بازار‌های مالی، این روش واقعاً یک گزینه عالی می‌تواند برای شما باشد.

ترید کردن با گوشی

بهترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ

  • ناگا (NAGA): یکی از معروف‌ترین و معتبر‌ترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ ناگا یا NAGA است. در این پلتفرم بیش از ۹۰۰۰ تریدر حرفه‌ای حضور دارند که تریدر‌های تازه کار می‌توانند با کمک آن‌ها معاملات خودشان را آغاز کنند.
  • اف اکس تو (FX2): یک پلتفرم بسیار مناسب برای افرادی است که می‌خواهند روش‌های مختلفی از کپی تریدینگ را انجام دهند. چون در این پلتفرم دست افراد باز است تا به بهترین شکل ممکن و آن گونه که می‌خواهند ترید خودشان را به این روش انجام دهند.
  • کوین متیکس (Coinmatics): یک پلتفرم عالی برای افرادی است که می‌خواهند به طور ایمن از روش کپی تریدینگ استفاده کنند. این پلتفرم فقط از صرافی بایننس پشتیبانی می‌کند و از این نظر دارای امنیت بالایی است.
  • تری کاماز‌ (3Commas): شاید بتوان گفت معروف‌ترین پلتفرم مربوط به ربات‌های تریدر، کپی تریدینگ و کلاً هر چیزی که به ترید مربوط است‌، تری کاماز باشد. یک پلتفرم فوق‌العاده که به شما کمک می‌کند بسیار راحت ترید‌های خودتان را انجام دهید اما برای استفاده از این پلتفرم باید اشتراک‌های ماهانه تهیه کنید. از نظر امنیت هم مشکلی ندارد و سالهاست که تریدر‌ها از این پلتفرم خاص استفاده می‌کنند.
  • شریمپی (Shrimpy): یکی دیگر از ابزار‌های هر تریدری شریمپی است. این پلتفرم کمک‌های زیاد و متنوعی به تریدر‌ها می‌کند از جمله اینکه شما می‌توانید روش کپی کردن را هم با کمک تریدر‌های این برنامه انجام دهید. برای استفاده از این پلتفرم هم باید اشتراک تهیه کنید.
  • ای تورو (eToto): یک پلتفرم عالی است برای افرادی که تازه وارد حوزه بازار‌های مالی می‌شوند. این پلتفرم به این افراد کمک می‌کند تا بتوانند یک تریدر را انتخاب کنند و سیستم کپی تریدینگ خودشان را انجام دهند. این پلتفرم رابط کاربری آسانی دارد و کلاً به افراد تازه کار پیشنهادی می‌شود که از این پلتفرم در کنار سایر پلتفرم‌ها استفاده کنند.
  • زولوترید (ZuluTrade): آخرین پلتفرمی که به شما معرفی می‌کنیم یک پلتفرم عالی است برای افرادی که می‌خواهند کپی تریدینگ را به صورت خودکار انجام دهند. تنوع دارایی‌ها هم در این پلتفرم مناسب است و از این نظر دست تریدر برای انتخاب دارایی‌ها باز است.

 

مطلب پیشنهادی: قرارداد هوشمند چیست؟

 

نتیجه‌گیری

اگر تازه می‌خواهید وارد بازار مالی شوید، چه فارکس باشد یا ارز دیجیتال یک روش بسیار مناسب برای شما وجود دارد که می‌توانید با انجام دادن آن آموزش ببینید و اندوخته‌های خودتان را ارتقا دهید، آن هم کپی تریدینگ است. روشی که در آن با توجه به نوع سرمایه‌گذاری افراد باتجربه، شما همان کار را تکرار می‌کنید. اما باید واقع بین باشید؛ اول از اینکه نباید توقع داشته باشید سود‌های عجیب غریب به دست بیاورید و اینکه بدانید کسی برای رضای خدا معاملات خودش را با شما به اشتراک نمی‌گذارد. پس بایستی کارمزدی را به سایر تریدر‌ها پرداخت کنید. نکته بعدی این است که باید هدف خودتان را از انجام روش کپی تریدینگ به خوبی مشخص کنید. قصد دارید آموزش ببینید یا اینکه با انجام کپی تریدینگ سرمایه‌گذاری کنید؟ اگر قصد شما سرمایه‌گذاری است، باید به دنبال یک تریدر حرفه‌ای بگردید که در اکثر معاملات خودش سودآور باشد. اما اگر می‌خواهید آموزش ببینید، باید بیشتر تمرکز کنید که تریدر‌های با تجربه چگونه کار می‌کنند و با چه تکنیک‌هایی بازار مالی را آنالیز می‌کنند.

نکته بعدی هم این است که باید هنگام انجام این روش یکسری نکات را با دقت در نظر خودتان قرار دهید.مثلا حتماً بایستی از پلتفرمی که انتخاب می‌کنید، اطمینان داشته باشید. همچنین به هیچ عنوان نباید مدیریت ریسک را فراموش کنید. بدانید که احتمال دارد سرمایه‌گذاری شما با ضرر مواجه شود، پس برای جلوگیری از این مشکل از چند تریدر مختلف کپی‌برداری کنید. اگر نکاتی را که گفته شد در طول محتوا رعایت کنید و از پلتفرم‌هایی که برای شما معرفی کردیم استفاده کنید، ریسک کپی تریدینگ برای شما به حداقل خواهد رسید. اگر تا به حال تجربه استفاده از کپی تریدینگ را داشتید یا سؤالی در رابطه با این روش دارید، حتماً برای ما بنویسید. ‌امیدواریم در این محتوا به شما کمک کرده باشیم تا بتوانید به خوبی با این روش آشنا شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب مهدی غلامی
مهدی غلامی هستم؛ به بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم و عاشق آموزش هستم. https://www.karlancer.com/profile/176446

دیدگاه شما

بدون دیدگاه