بهترین ابزارها برای کار در خانه و دورکاری

21 مهر 1401 - آخرین بروزرسانی: 19 آذر 1402
بهترین ابزارها برای کار در خانه
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

تا یک سال قبل و حتی در حال حاضر، بسیاری از مردم به دلیل شیوع کرونا مجبور به کارکردن در خانه هستند. یا تیم کاری آنها، به دورکاری روی آورده، یا شغل خودشان را از دست داده و فرصتی برای کار در خانه پیدا کرده‌اند.

شاید کار در خانه آسان تر از کار حضوری به نظر برسد، اما چالش‌های خاص خودش را دارد. دیگر نگران رفت و آمد یا لباس‌های رسمی‌ نیستید، اما برقراری ارتباط و هماهنگی با همکاران می‌تواند به دردسر بزرگی تبدیل شود. ناگفته نماند که مدیریت تعادل میان زندگی مشترک و کارتان می‌تواند باعث حواس پرتی شود، به خصوص اگر بچه دارید.

کار در خانه با بچه

بسیاری از برنامه‌ها باعث تسهیل کار در خانه می‌شوند. این ابزارها، ارتباط با اعضای تیم، همکاری روی یک فایل، ایجاد تعادل بین کار و زندگی خانگی یا ایمن بودن داده‌های کاری را ساده می‌کنند. در این پست، برخی از برنامه‌ها برای سهولت در دورکاری فردی یا تیمی را معرفی خواهم کرد.

 

1.Slack

اگر نیاز به کار تیمی در خانه دارید، Slack قطعا یکی از بهترین برنامه‌های ارتباطی برای تیم‌ها است. می‌توانید یک فضای تیمی شخصی برای چت و به اشتراک گذاری فایل‌ها ایجاد کنید. همچنین می‌توانید کانال‌هایی برای بحث در مورد پروژه‌های مختلف و حتی کانال‌های خصوصی برای بحث درباره موضوعات با اعضای محدود ایجاد کنید.

ابزار اسلک

چت تیمی، اشتراک گذاری فایل و کانال‌ها، ویژگی‌های کاملا رایگانی هستند که برای یک تیم کوچک کفایت می‌کنند. اگر تیم بزرگ‌تری دارید یا ویژگی‌های بیشتری می‌خواهید، ارتقا ابزار به یک پلن ممتاز ارزشمند است. برخی از مزایای پلن ممتاز عبارت از تاریخچه نامحدود، ادغام نامحدود برنامه‌های شخص ثالث، اتصال با سازمان‌های دیگر در Slack، ارسال داده، تماس‌های ویدیویی گروهی، اشتراک گذاری صفحه و غیره هستند.

این ابزار در وب | ویندوز | سیستم عامل مک | لینوکس | اندروید | iOS |کروم و فایرفاکس در دسترس است.

 

2.Zoom

ابزار Zoom دارای روش‌های زیادی برای برقراری ارتباط ویدیویی است. در حین کار در خانه، جلسه ویدیویی آن برای مشاغل بزرگ و کوچک مناسب است. این ابزار  امکان برگزاری جلسات ویدیویی با صدها شرکت کننده را به طور همزمان و در لحظه برگزار کنید.

می‌توانید جلسات رایگان را با حداکثر صد شرکت کننده و در 40 دقیقه برگزار کنید، در حالی که امکان برگزاری جلسات یک به یک در زوم، نامحدود است.

ابزار زوم

اگر می‌خواهید میزبان شرکت‌کنندگان بیشتری شوید یا زمان جلسه حداکثر 30 ساعت شود، پکیج‌های پولی برایتان مناسب است. بسته به پلنی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید ویدئوهای ضبط‌ شده از جلسات را ذخیره کنید، صورت جلسه را تهیه کرده، یک برند اختصاصی شرکتی داشته باشید، پشتیبانی تلفنی، ترجمه زبانی و سایر موارد را دریافت کنید.

 

مطلب پیشنهادی: مزایا و معایب دورکاری

 

همچنین پلن‌های پولی دارای افزونه‌هایی مانند فضای ذخیره‌سازی ابری و جلسات بزرگ با حداکثر 1000 شرکت‌کننده است که می‌توان آنها را جداگانه خریداری کرد. این ابزار در وب | ویندوز | لینوکس | سیستم عامل مک |  iOS | اندروید | کروم و فایرفاکس در دسترس است.

 

3.Google Drive

جدا از ذخیره سازی و اشتراک گذاری داده‌ها، مجموعه اداری Google Drive برای کار در خانه ضروری است. می‌توانید اسناد، صفحات گسترده (شیت)، ارائه‌ها و سایر موارد را به صورت رایگان با استفاده از برنامه‌های اختصاصی تهیه کنید. با کمک این ابزار، با سایر اعضای تیم در مورد ایجاد و مدیریت یک فایل با استفاده از ویژگی‌های همکاری مانند نظرات (comments)، حاشیه نویسی (annotation)، تاریخچه (history)، پیشنهادات (suggestions) و غیره همکاری کنید.

ابزار گوگل درایو

شما 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان برای مدیریت تمام داده‌ها دریافت می‌کنید و می‌توانید در صورت نیاز، این فضا را ارتقا دهید. از قسمت Google Docs برای ذخیره سازی اسنادتان استفاده کنید، این کار همکاری روی فایل‌ها را ساده می‌کند.

می‌توانید سرویس Google Workspace را هم امتحان کنید که ایمیل، درایو، گپ، جلسات و سایر موارد را برای مدیریت کسب‌وکار آنلاین شما ارائه می‌دهد. همچنین این ابزار در وب، اندروید و iOS در دسترس است. البته در نظر داشته باشید که این سرویس، پولی است.

 

4.LastPass

هنگام کار در خانه، به خدمات آنلاین بیشتری وابسته هستید، بنابراین برای ورود به سیستم، نیازمند مدیریت جزئیات بیشتری هستید. بنابراین داشتن ابزار مدیریت رمز عبور مانند LastPass ضروری است، زیرا به خاطر سپاری رمزهای عبور متفاوت و قوی برای هر سرویس غیر ممکن است.

برنامه LastPass به طور خودکار تمام جزئیات ورود شما را در یک منبع رمزگذاری شده ذخیره می‌کند و در صورت نیاز وارد سیستم می‌کند.

 

مطلب پیشنهادی: فریلنسینگ چیست؟

 

این ابزار دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌ها برای آسان کردن مدیریت رمز عبور است. می‌توانید رمزهای عبور نامحدود را در نسخه رایگان ذخیره کنید و آنها را با یک نوع دستگاه، اعم از کامپیوتر شخصی یا تلفن، همگام کنید. همچنین می‌توانید رمزهای عبور قوی ایجاد کرده، رمزهای عبور را به صورت ایمن با شخصی به اشتراک بگذارید و یادداشت‌هایی مانند آدرس یا شماره کارت اعتباری را ذخیره کنید.

ابزار لست پس

اگرچه نسخه رایگان برای اکثر افراد کافی است، اما می‌توانید ویژگی‌های بسیار بیشتری را با برنامه‌های پولی دریافت کنید. برخی از این ویژگی‌ها شامل اشتراک گذاری رمز عبور با چندین کاربر،یک گیگابایت حافظه یادداشت برداری، داشبورد امنیتی اختصاصی، دسترسی اضطراری، همگام سازی روی همه دستگاه‌ها و سایر موارد است.

این ابزار دارای افزونه برای همه مرورگرهای محبوب و قابل دسترسی در سیستم اندروید و iOS است.

 

5.Pomotodo

از دست دادن تمرکز یکی دیگر از مشکلات بزرگ برای کار در خانه و دورکاری است. Pomotodo برنامه‌ای عالی برای کمک به تمرکز روی کار و لذت بردن از استراحت‌های کوتاه است.

ابزار پوموتودو

ابزار Pomotodo، یک تایمر برای پیروی از تکنیک پومودورو دارد و کار را بر حسب پیگیری وظایف و جمع‌آوری ایده‌ها، مدیریت می‌کند. می‌توانید فهرستی از کارها تهیه کنید، وظایف را پیگیری کنید، یادداشت‌ اضافه کنید، یادآوری تنظیم کنید، برگه‌های زمانی ایجاد کنید و آمار دقیقی از کار هفتگی خودتان دریافت کنید.

اگر مفهوم پومودورو را دوست دارید، Pomotodo برنامه ای عالی برای ادغام آن با زندگی کاری است. همچنین می‌توانید RescueTime یا سایر نرم افزارهای ردیابی زمان را امتحان کنید.

این ابزار در  ویندوز | سیستم عامل مک | اندروید | iOS و کروم در دسترس است.

 

6.myNoise

برنامه دیگری برای کمک به تمرکز و احتمالاً رسیدن به آرامش، myNoise است. این برنامه وب نویز سفید است که صدها آهنگ نویز سفید مختلف و مفید را ارائه می‌دهد. این وب سایت دارای دسته‌بندی‌های کاربردی است. به عنوان مثال:«می‌خواهم بخوابم»، «نیازمند حفظ تمرکز در یک محیط پر سر و صدا هستم»، یا « نویسنده ای هستم که به الهام نیاز دارم» و غیره.

ابزار مای نویز

فقط دسته بندی مناسب را برای رسیدن به هدفتان پیدا کنید. صفحه پخش آهنگ دارای لغزنده‌های متعددی است که می‌توانید از آنها برای تنظیم صداها استفاده کنید. همچنین دکمه‌هایی در زیر لغزنده‌ها وجود دارد که می‌توانید از آنها برای تنظیم صدا، متحرک کردن لغزنده‌ها برای تغییر مداوم، اضافه کردن صدای زنگ، تنظیم تایمر و تنظیم مجدد استفاده کنید.

برنامه myNoise قطعاً جامع‌ترین برنامه‌ موجود و بسیار قابل تنظیم است. بهترین از همه این که کاملاً رایگان و عاری از تبلیغات است. همچنین در وب، اندروید و iOS در دسترس است.

 

مطلب پیشنهادی: مزایا و معایب گوش دادن به موسیقی حین کار

 

7.Avira Prime

حفظ امنیت کامپیوتر و فعالیت آنلاین یکی دیگر از نگرانی‌های بزرگ برای دورکاری است. کار اداری معمولاً شامل اطلاعات حساسی است، و وقتی آن را به خانه می‌آورید، باید مطمئن شوید که کامپیوتر شخصی شما ایمن است. برنامه Avira Prime راه حلی عالی برای تمام نیازهای امنیتی شما است.

ابزار avira prime

این ابزار از کامپیوتر شما در برابر بدافزارها و حملات آنلاین محافظت می‌کند و آن را از نظر ویروس، اسکن می‌کند. همچنین می‌تواند رمزهای عبور شما را مدیریت کند و همه چیز را در همه دستگاه‌های شما همگام‌سازی کند. به طور کلی، اگر یک راه حل امنیتی همه کاره می‌خواهید، از Avira Prime ناامید نخواهد شد.

این ابزار در ویندوز | سیستم عامل مک | اندروید و iOS در دسترس است.

 

8.Time Doctor

اگر سرپرست تیم و به دنبال نظارت بر اعضا هستید، این برنامه را امتحان کنید. با Time Doctor، می‌توانید فعالیت‌های کامپیوتر شخص دیگری را دنبال کنید. با این کار می‌توانید زمان صرف شده روی یک پروژه را ردیابی کند، لیستی از کارها تهیه کند، اسکرین شات بگیرد، سایر برنامه‌ها و URL‌های مورد دسترسی را ردیابی کند و بسیاری از کارهای دیگر را انجام دهید.

ابزار time doctor

با استفاده از آن، می‌توانید مطمئن شوید که تیم شما دقیقاً همان کاری را که به آنها گفته بودید انجام می‌دهد. در صورتی که آنها سرگردان شوند، برنامه همچنین به آنها اطلاع می‌دهد که متوقف شوند. همچنین می‌تواند با توجه به زمان تعیین شده وقفه‌ها را ردیابی کند. می‌توانید گزارش کاملی از هر عضو و میزان بهره‌وری آنها با استفاده از قابلیت گزارش‌دهی پیش‌روی Time Doctor تهیه کنید. این ابزار، نسخه رایگان ندارد، اما می‌توانید با استفاده از نسخه آزمایشی رایگان 14 روزه آن را امتحان کنید.

این ابزار در ویندوز | سیستم عامل مک | لینوکس | اندروید | iOS و کروم در دسترس است.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین تغذیه‌ها در حین کار با کامپیوتر

 

9.Greenshot

اگر چه گرفتن اسکرین شات با کامپیوتر شخصی ضروری است، اما هنگام کار در خانه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این ابزار جدا از به اشتراک گذاری اسکرین شات‌ها به تبادل ایده‌ها با هم تیمی‌ها و برقراری ارتباط بهتر، کمک می‌کند.

ابزار greenshot

این برنامه می‌تواند از مناطق مختلف صفحه، اسکرین شات بگیرد و به سرعت آن را با استفاده از چندین روش به اشتراک بگذارد. می‌توانید مستقیماً آن را در چت جای‌گذاری کنید، آن را از طریق Imgur به اشتراک بگذارید، آن را به یک برنامه دیگر ارسال کنید یا به‌طور خودکار در مقصد دلخواه خودتان ذخیره کنید. همچنین می‌توانید تصویر را با استفاده از تعدادی ابزار ویرایش داخلی، حاشیه نویسی کنید. همچنین در ویندوز و سیستم عامل مک در دسترس است.

 

10.Timezone.io

اگر اعضای تیم شما در مناطقی با اختلاف زمانی زندگی می‌کنند، دانستن زمان دقیق در هر منطقه برای همگام سازی صحیح کار ضروری است. ابزار Timezone.io با نشان دادن مناطق زمانی مختلف در یک مکان و فهرست کردن هر یک از اعضای تیم در منطقه زمانی مربوطه، ردیابی مناطق زمانی را آسان‌تر می‌کند.

ابزار timezone.io

می‌توانید نام و تصویر هر یک از اعضای تیم را در برنامه وب ثبت کنید و Timezone.io آنها را یکجا نشان می‌دهد. این ابزار در وب در دسترس است.

 

در نهایت…

اکثر این برنامه‌ها نسخه‌های رایگان دارند که برای کار در خانه، دورکاری انفرادی یا تیم‌های کوچک مناسب است. اگر با یک تیم بزرگ کار می‌کنید، پس دریافت نسخه پولی برای هر عضو، اجباری است. طبق تجربه، ابزارهای Zoom  و Slack در کنار هم برای هماهنگی تیمی، عالی هستند. Slack می‌تواند تمام بحث‌های پروژه را مدیریت کند و Zoom هم می‌تواند برگزاری جلسات ویدیویی انبوه را به یک فوریت تبدیل کند.

 

منبع

https://geekflare.com/wfh-productivity-apps

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب زینت فلاح
من زینت فلاح، ارشد روان سنجی هستم. بیش از ده ساله که ترجمه متون روانشناسی،مدیریت و فناوری رو انجام میدم. به تولید محتوای جدید علاقمندم و چند ساله که با کارلنسر همکاری دارم. https://www.karlancer.com/profile/1408

دیدگاه شما

بدون دیدگاه