چگونه در تلگرام، استیکر بسازیم و منتشر کنیم؟

17 آذر 1400 - آخرین بروزرسانی: 19 آذر 1402
استیکر تلگرام
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

آیا شما هم در حین چت کردن با دوستان و همکاران‌تان، از استیکر استفاده می‌کنید؟ استیکرها روشی سریع و سرگرم کننده برای تعامل با اطرافیان هستند. در اینجا نحوه طراحی استیکرهای اختصاصی خودتان را یاد می‌گیرید.

استیکرهای تلگرام عالمی دارند. آنها از تصویر افرادی‌ که مکالماتشان را با گرافیک‌های جالب انجام می‌دهند تا میم‌(meme)های بی‌ارزش یا نقل قول فیلم‌ها، متغیر هستند. دلیل وسعت استیکرهای تلگرام به این خاطر است که به شما اجازه می‌دهد تا استیکرهای خود را بسازید.

بهترین قضیه در مورد ساخت استیکرهای تلگرام این است که نیازی به داشتن حساب کاربری توسعه دهنده یا مطالعه مقالات پیچیده ندارید. فقط باید تصاویر را برای یک ربات بفرستید و کار تمام است.

ربات استیکر تلگرام

بنابراین، اگر می‌خواهید تمام جوک‌هایی که  بین خودتان و دوستانتان رد و بدل کرده‌اید، ماندگار شوند، این راهنما را دنبال کنید تا با نحوه ساخت استیکرها در تلگرام آشنا شوید.

 

گام اول: استیکرها را طراحی کنید

برای طراحی استیکر تلگرام لازم نیست یک طراح گرافیک حرفه‌ای باشید. اگر  هم هستید، که عالی است. طراحی استیکر و انتشارش، روش تبلیغاتی رایگان برای هنر و مهارت طراحی شما است. اما اگر هم طراح نیستید، این امر نباید مانع از طراحی استیکر اختصاصی برای خودتان شود.

برخی از بهترین استیکرهای تلگرام، تصاویر خنده دار میم مانندی هستند که از کنار هم قرار گرفتن نقل قول و عکس، ساخته شده‌اند. حتی مهارت‌های طراحی پایه هم برای ساخت آن‌ها کافی است.

طراحی استیکر تلگرام

استیکرهایتان باید از الزامات طراحی یکپارچه پیروی کنند. نگران نباشید، این الزامات، بسیار ساده هستند:

  • استیکرهای تلگرام باید تصاویر PNG، با پس زمینه شفاف و سایز ۵۱۲ × ۵۱۲ پیکسل باشند.
  • هر استیکر به صورت فایل تصویری مجزا تهیه می‌شود. طراحی و آپلود آنها روی دسکتاپ، راحت تر از موبایل است، بنابراین شاید بخواهید از نسخه‌های دسکتاپ یا تحت وب تلگرام استفاده کنید.
  • در نظر گرفتن آیکون برای پک استیکر هم اختیاری است. می‌توانید برای آیکون، تصویری با فرمت PNG در اندازه 100× 100 با یک لایه شفاف طراحی کنید.

سفارش ساخت بات تلگرام

باید بدانید که استفاده از چیزهایی مانند نقل قول فیلم در طراحی استیکرها  در حکم نقض حق کپی رایت است. بله، میم‌ها دقیقاً به همین شکل ساخته می‌شوند. اما برخلاف میم‌ها، اگر مالک حق کپی رایت شکایت کند، احتمالاً پک استیکرهای شما از تلگرام حذف می‌شود. با این اوصاف، به نظر می‌رسد هنگامی که استیکرهای طراحی خودتان را آپلود می‌کنید، هیچگونه بررسی در زمینه کپی رایت انجام نمی‌شود.

به طور متوسط هر پک استیکری در تلگرام بین 10 تا 20 استیکر دارد، اما محدودیتی برای آپلود آن ندارید. برخی از پک‌ها بیش از 100 استیکر دارند. حتی پس از انتشار هم می‌توانید برگردید و استیکرهای جدید را اضافه کنید.

همانطور که احتمالا تا اینجا متوجه شدید، برای طراحی استیکرها نیازی به نصب فتوشاپ ندارید. می‌توانید از یک برنامه استیکر ساز موبایلی یا هر برنامه رایگان دیگری به جای نرم‌افزارهای ادوبی، استفاده کنید. ما در اینجا از وب اپلیکیشن SVG-Edit استفاده کردیم.

 

گام دوم: ربات استیکر تلگرام پیدا کنید

پس از آماده شدن استیکرهای تلگرام، ربات استیکر تلگرام را پیدا کنید. می‌توانید این کار را با با باز کردن تلگرام و تایپ کلمه « stickers » در قسمت سرچ انجام دهید. روی چت کلیک کنید تا لیستی از فرمان‌های قابل استفاده را مشاهده کنید که به شرح زیر هستند:

ربات استیکر تلگرام

  • newpack/ برای ایجاد پک جدید استیکر تلگرام به کار می‌رود.
  • addsticker/ برای افزودن استیکر به پک موجود به کار می‌رود.
  • delsticker/ برای حذف استیکر از یک پک به کار می‌رود.
  • ordersticker/ برای مرتب کردن مجدد استیکرهای درون پک به کار می‌رود.
  • stats/ برای گرفتن آمار استفاده از یک استیکر خاص مناسب است.
  • top/ برای دیدن استیکرهای برتر درون پک مناسب است.
  • packstats/ برای دیدن آمار استفاده از یک پک استیکر مناسب است.
  • packtop/ برای دیدن پک‌های استیکری برتر به کار می‌رود.
  • cancel/ برای لغو هر فرمانی که استفاده کرده بودید، مناسب است.

برای شروع تنظیمات پک استیکرتان، روی newpack/ کلیک کنید.

 

گام سوم: استیکرهای تلگرام خودتان را آپلود کنید

ربات استیکری تلگرام، امکان آپلود و انتشار طرح های شما را ساده می‌کند. باید کارهای زیر را انجام دهید:

1.فرمان newpack/ را تایپ کنید و کلید Enter روی کیبورد را فشار دهید.

2.ربات استیکر، نام پک را از شما می‌پرسد. نام را تایپ کرده و ارسال کنید.

3.اکنون روی آیکون File کلیک کنید تا اولین استیکرتان را آپلود کنید. مهم است که آن را به عنوان یک فایل نه به عنوان عکس، آپلود کنید. اگر از آیکون Camera استفاده کنید، ربات تصویر را قبول نخواهد کرد.

4.ربات از شما می‌خواهد تا یک ایموجی را به استیکرتان اختصاص دهید. ایموجی هماهنگ با استیکر را انتخاب کنید و برای ارسال آن کلید Enter را فشار دهید. شما می‌توانید چند ایموجی را در نظر بگیرید، ولی تلگرام بیش از دو ایموجی را برای هر استیکر توصیه نمی‌کند.

اضافه کردن استیکر تلگرام جدید

5.مراحل 3 تا 4 را برای هر استیکر تلگرامی که می‌خواهید اضافه کنید، تکرار کنید.

6.وقتی کارتان تمام شد، فرمان publish/ را تایپ کرده و ارسال کنید.

7.اگر می‌خواهید یک آیکون به پک استیکر خود اضافه کنید، آن را درست مانند بقیه تصاویر آپلود کنید و برای ربات ارسال کنید. اگر آیکون ندارید، فقط دستور skip/ را ارسال کنید تا اولین استیکر ارسالی شما به آیکون پک تبدیل شود.

8.در نهایت، یک نام کوتاه برای پک خودتان در نظر بگیرید و برای ربات ارسال کنید تا در URL از آن استفاده کند. به عنوان مثال، در اینجا از نام «Johnxawesome» استفاده شده است، بنابراین نشانی URL به این صورت https://t.me/addstickers/Johnxawesome است.

انتشار پک استیکر تلگرام

کار تمام است! روی لینک پک استیکری تلگرام خودتان کلیک کنید تا ببینید که هر چیزی چگونه به نظر می‌رسد. اگر بیش از 10 استیکر دارید، می‌توانید در میان آنها پیمایش کنید.

 

شروع به ارسال استیکرهای تلگرامی خودتان کنید

تلگرام، فروشگاه یا روش دیگری برای مشاهده تمام استیکرهای موجود ندارد. این بدان معنی است تا زمانی که شما و دوستانتان شروع به ارسال استیکرهای خودتان نکنید، پک استیکرتان خاک می‌خورد.

وقتی روی URL پک خودتان کلیک می‌کنید، دو روش برای شروع به اشتراک گذاری استیکرهای تلگرام خودتان مشاهده می‌کنید.

ارسال استیکر تلگرام

اشتراک گذاری(Share): با این روش، لینک پک خودتان را برای مخاطب یا گروهی که انتخاب کرده‌اید، ارسال می‌کنید.

افزودن استیکرها (Add Stickers): با این روش، پک را به کالکشن خودتان اضافه می‌کنید تا بتوانید استیکرهای جداگانه را برای مخاطبین تلگرام خود ارسال کنید. سپس دوستان شما قادر به دیدن و اضافه کردن پک با لمس کردن استیکر ارسالی شما هستند. با این روش، استیکرتان پخش می‌شود.

 

مطلب پیشنهادی: آموزش فعال‌سازی بات تلگرام کارلنسر

 

در نهایت…

ساخت استیکرهای شخصی یکی از مزایای تلگرام در مقایسه با سایر پیام رسان‌ها است. آیا شما تاکنون استکیر ساخته اید و در تلگرام منتشر کرده اید؟ نظرتان را در مورد این مقاله برایمان بنویسید.

 

منبع

https://www.makeuseof.com/tag/how-to-make-telegram-stickers

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب زینت فلاح
من زینت فلاح، ارشد روان سنجی هستم. بیش از ده ساله که ترجمه متون روانشناسی،مدیریت و فناوری رو انجام میدم. به تولید محتوای جدید علاقمندم و چند ساله که با کارلنسر همکاری دارم. https://www.karlancer.com/profile/1408

دیدگاه شما

بدون دیدگاه