15 نمونه از بهترین اپلیکیشن‌های ادیت یا ویرایش عکس

12 آبان 1399 - آخرین بروزرسانی: 12 آبان 1399
15نمونه از بهترین اپلیکیشن های ادیت عکس
زمان تقریبی مطالعه: 11 دقیقه

عکاسان همواره به دنبال ثبت بهترین عکس‌ها و لحظات هستند. حالا با وجود دوربین‌های گوشی‌های هوشمند، امکان گرفتن عکس‌های با کیفیت و واضح فراهم شده است. می‌توان تعداد زیادی تصویر را تنها در یک گوشی جای داد. اپلیکیشن‌های رایگان و پولی زیادی برای ویرایش و به اشتراک گذاری عکس‌ها وجود دارند. این اپ‌ها، تصاویر گوشی را بهبود می‌دهند. در این مقاله با 15 نمونه از بهترین اپلیکیشن‌های ادیت عکس برای سیستم‌های مختلف اندروید و IOS آشنا خواهید شد.

بعد از مطالعه این مقاله، اپلیکیشن مناسب کارتان برای صرفه جویی در زمان و کسب بهترین نتیجه را پیدا خواهید کرد. روی سهولت به کارگیری اپلیکیشن، امکان به اشتراک گذاری عکس‌ها و ویژگی‌های هر اپلیکیشن متمرکز خواهیم شد.

 

سفارش یا انجام ادیت عکس

 

بهترین اپلیکیشن‌های ادیت عکس برای آیفون و اندروید

1.اپلیکشن VSCO

 

اپلیکیسن ادیت عکس VESCO

 

این اپلیکیشن یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ادیت عکس و به اشتراک گذاری آن است. اپلیکیشن VSCO یکی از بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی آیفون با سه ویژگی عکاسی، اشتراک گذاری عکس در شبکه‌های اجتماعی و ادیت عکس است.

این اپلیکیشن دارای جامعه عکاسان است و مثل اینستاگرام هر نوع آد‌می ‌در آن پیدا نمی‌شود. در نگاه اول به سرعت متوجه طراحی ابتکاری آن ‌می‌شوید. منوی اصلی بسیار ساده و قابل درک است.

 

ویژگی‌های اصلی اپلیکیشن VSCO

  • ویژگی‌های دوربین این اپلیکیشن بسیار جذاب است. این اپلیکیشن پیشرفته قادر به عکاسی دستی است. امکان فوکوس، جابجایی بین 3 حالت فلش، به کارگیری گرایدلاین جهت رسیدن به ترکیب متناسب و انتخاب رنگ، فراهم است. سرعت شاتر، IOS و تناسب رنگ هم قابل تغییر است.
  • این اپلیکیشن ‌می‌تواند از تتظیمات پیش فرض یا دستی استفاده کند. ‌می‌توانید عکس‌های قدیمی‌خودتان را از نظر ترکیب رنگ و وضوح، ویرایش کنید.
  • اگر ادیت عکس هدف اصلی شما است، ‌می‌توانید از ابزارهای تنظیم دستی استفاده کنید. این ابزارها شامل برش، وضوح، کنتراست، پر رنگ شدن، صاف شدن، سایه انداختن و ذخیره هستند.
  • ابزارهای ادیت شامل اضافه کردن کنتراست، رنگ، اشباع رنگ و غیره هستند. این اپلیکیشن امکان اضافه کردن فیلتر به عکس‌ها را دارد. نسخه پولی آن بیش از 130 فیلتر را در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • این ابزار، دارای پلتفرم به اشتراک گذاری عکس و امکان دستیابی به جامعه عکاسی VSCO است. در این پلتفرم قادر به اشتراک گذاشتن عکس‌ها، جستجو در میان تصاویر سایر عکاسان و گفتگو در مورد عکاسی با سایر همنوعانتان هستید.
  • اپ VSCO یکی از بهترین اپ‌های آیفون است و تا حدی هم روی اندروید کارآمد است.
  • افرادی که به دنبال اپلیکیشنی برای عکاسی، ادیت و به اشتراک گذاری در جمعیتی با مهارت مشابه هستند، این اپلیکیشن را ترجیح می‌دهند. نسخه اولیه این اپ رایگان بوده و بر روی اندروید و IOS قابل نصب است.

 

2.اپلیکیشن Instasize

اپلیکیشن‌های ادیت عکس اینستاسایز

 

این اپلیکیشن، ابزاری همه کاره برای ادیت عکس است. این اپ بر روی IOS و اندروید قابل نصب است. مجموعه ای از فیلترها، ابزارهای تغییر سایز، حاشیه گذاری، ادیت متن، ادیت ویدئو و غیره در این اپ قرار دارند.

طراحی ابتکاری Instasize به کارگیری آن را بسیار ساده کرده است. فرقی ندارد که یک تازه کار یا بیوتی بلاگر هستید؛ به راحتی قادر به استفاده از این ابزار هستید.

 

ویژگی‌های اصلی اپلیکیشن

  • بیش از 100 فیلتر که به سرعت، کیفیت هر عکسی را بهبود می‌دهند.
  • گزینه‌های تغییر سایز برای برش فوری جهت به کارگیری در استوری‌ها، بنرها و غیره فراهم است.
  • بیش از 10 ابزار تنظیم عکس از نظر روشنایی، کنتراست، پر رنگی و غیره فراهم است.
  • ابزارهای روتوش از جمله سفید کردن، لک برداری، تقویت درخشندگی و غیره فراهم است.
  • بیش از 30 پک حاشیه برای شخصی سازی ادیت‌ها موجود است.
  • با SPOTS به سرعت می‌توانید مکان عکس خاصی در نزدیکی خودتان را پیدا کنید که برای علاقه‌مندان اینستاگرام بسیار مناسب است.
  • با ابزار ادیت ویدئو قبل از بارگذاری آن در شبکه‌های اجتماعی، رنگ آن را بهبود می‌دهید.
  • با Grid planner قبل از آپلود کردن عکس‌ها در اینستاگرام، آنها را با هم ترکیب کرده و فید خودتان را برنامه ریزی می‌کنید.
  • با Text editor به بیش از 20 فونت دسترسی خواهید داشت. این اپلیکیشن برای IOS و اندروید قابل دانلود است.

 

3.Google Snapseed

 

اپلیکیشن‌های ادیت عکس شماره 3

 

اسنپ سید، اپلیکیشن شرکت گوگل برای ادیت عکس است. اگر به دنبال اپلیکیشنی مشابه نرم افزار فتوشاپ هستید، این اپلیکیشن مناسب است. این اپ به راحتی تصاویر RAW را ادیت ‌می‌کند. همان گونه که گوشی‌های هوشمند قادر به گرفتن تصاویر RAW شده‌اند، ویرایش و ادیت آنها در اپلیکیشن ادیت مناسب، ضرورت دارد. این اپ تما‌می‌ ویژگی‌ها و عملکردهای فتوشاپ را ندارد، ولی اغلب کنترل‌ها و فرایندهای ادیت آن بسیار مشابه فتوشاپ است.

برخی از ویژگی‌های برجسته اسنپ سید شامل healing Brush، Structure، HDR ، پرسپکتیو و غیره هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های این اپلیکیشن ادیت عکس امکان ذخیره استایل خودتان (پیش فرض) است تا از آن در سایر عکس‌ها استفاده کنید. افکت‌های عکس و فیلترها به دقت قابل ویرایش هستند تا کنترل بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهند. بنابراین کاربر به نتیجه مدنظرش می‌رسد. این اپلیکیشن یکی از اپلیکیشن‌های  ادیت عکس رایگان و بسیار پرکاربرد است.

 

ویژگی‌های اصلی

  • هدف اصلی این اپ، ادیت است. البته امکان گرفتن عکس روی گوشی IOS را دارد.
  • اسنپ سید محدودیت‌هایی برای گرفتن عکس دارد. ولی پر از ویژگی‌های کاربردی برای ویرایش عکس است. دارای 29 فیلتر و ابزارهایی برای تقویت تصاویر، بهبود حالات و غیره است.
  • این اپ در حوزه به اشتراک گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی، فاقد شبکه اجتماعی اختصاصی خودش است. تنها عیب اسنپ سید، داشتن ابزارهای gesture-based است که به کارگیری آن برای کاربران تازه کار را دشوار می‌کند. قیمت این ابزار رایگان بوده و بر روی سیستم‌های اندروید و IOS قابل نصب است.

 

4.ادوبی لایت روم برای موبایل

 

اپلیکیشن‌های ادیت عکس شماره 4

 

ادوبی لایت روم (Adobe Lightroom) یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ادیت عکس برای عکاسان حرفه‌ای است. این اپلیکیشن عکاسی تنها اپی است که امکان دیدن، ادیت و سازماندهی تعداد زیادی از عکس‌ها را فراهم می‌کند.

این اپلیکیشن دارای قابلیت عکس برداری با فرمت RAW در گوشی هوشمند است.  سپس می‌توانید وضوح و سایر ویژگی‌های تصویر را ویرایش کنید. این اپ دارای فیلترهایی برای اضافه کردن انواع افکت‌ها است. نسخه پریمیوم این اپ دارای ویژگی‌های پیشرفته ای مثل healing brush، Selective adjustment،  Cloud Storage ویرایش تصاویر RAW عکس‌های دوربین DSLR و غیره است. این اپلیکیشن شرکت ادوبی دارای ویژگی‌هایی مثل Curves است که امکان تنظیم رنگ، وضوح، کنتراست، تناژ رنگ و غیره را فراهم می‌کند.

 

سایر ویژگی‌های اصلی

  • ادیت عکس در نسخه موبایلی لایت روم با انواع پیش فرض‌ها و ابزارها جهت اصلاح و تنظیم ساده تا پیشرفته عکس‌ها فراهم است.
  • با استفاده از Presets در این ابزار به مجموعه‌ای از ابزارها تنها با انتخاب یک نسخه پیش فرض دسترسی دارید.
  • عکس‌های گرفته شده و ادیت شده در لایت روم قابل انتشار در شبکه‌های اجتماعی مختلف هستند.
  • نسخه اولیه رایگان است و سایر ویژگیهای پیشرفته درون اپلیکیشن باید خریداری شوند. برای اندروید و IOS قابل دانلود است.

 

5.اپلیکیشن Camera+

اپلیکیشن‌های ادیت عکس شماره 5

 

اگر کاربر آیفون هستید پس نام Camera+ را شنیده اید. شاید هم در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید. این اپلیکیشن یکی از بهترین ابزارهای عکاسی با آیفون است. این اپ دارای ویژگی‌های زیر است:

  • با این اپ مثل یک حرفه ای عکاسی کنید. دارای قابلیت touch exposure، Stabilizer و gridlines برای سهولت در عکاسی است.
  • علاوه بر ابزارهای عادی ادیت (برش، حاشیه‌ها، کپشن نویسی و غیره) دارای ابزارهای پیچیده‌ای مثل ابزارهای تنظیمی، حذف قرمزی چشم، تعادل سفیدی، صافی تصویر و غیره است.
  • می‌توانید تما‌می‌تصاویر گرفته را روی فیسبوک، توئیتر و فلیکر منتشر کنید.
  • تنها عیب Camera+ امکان دسترسی به آن در گوشی‌های IOS است. قیمت این اپ برای آیفون در حدود 2.99 و آی پد در حدود 4.99 دلار است.

 

6.اپلیکیشن Pixlr

 

اپلیکیشن‌های ادیت عکس شماره 6

 

این اپلیکیشن در سیستم‌های اندروید و IOS قابل استفاده است و یکی از اپ‌های رایگان و محبوب با انواع افکت‌ها و فیلترها است. دارای چهار اپلیکیشن وب مختلف است که قابل لود شدن روی مرورگر شما هستند. اپلیکیشن ادیت عکس Pixlr ابزارهای مختلفی را برای جابجایی رنگها و لایه بندی تصاویر ارائه می‌دهد.

نسخه Pixlr Express نسخه ای ساده شده با تجربه کاربری آسان و فیلترهای پیش فرض زیادی است. در مقابل Pixlr Pro ابزاری پولی با داشتن نسخه آزمایشی است. این اپ تنها ابزار با قابلیت باز کردن فایل فتوشاپ PSD و ذخیره کردن آن به صورت PNG یا JPG است. در نهایت Pixlr Today یکی از افزونه‌های مروگر گوگل کروم است. این ابزار رایگان دارای ویژگیهای قابل خرید مثل پک‌های effect درون نرم افزار است. بعد از ویرایش تصویر امکان ذخیره مستقیم تصاویر در اکانت‌های شبکه اجتماعی یا ایمیل وجود دارد.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین اپلیکیشن‌های ادیت فیلم

 

7.ادوبی فتوشاپ اکسپرس (Adobe Photoshop Express)

 

اپلیکیشن‌های ادیت عکس شماره 7

 

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های ادیت عکس قدرتمند در حوزه ادیت عکس، ادوبی فتوشاپ اکسپرس است. این اپ هم مانند سایر اپلیکیشن‌های دیگر حاوی عملکردهای «Straighten» و «flip» برای ویرایش انعطاف‌پذیرتر است. این اپ قادر به ویرایش فرمت RAW یا TIFF است. 45 فیلتر خلاقانه را به عکس‌ها اضافه می‌کند. امکان به اشتراک گذاری تصاویر تنها با یک کلیک و تغییر اندازه و اضافه کردن واترمارک به راحتی فراهم است.

البته این اپلیکیشن در مقایسه با اپلیکیشن لایت روم و فوتو ادوبی بسیار ضعیف تر و محدودتر عمل می‌کند. این اپ، امکان ویرایش سریع عکس را فراهم کرده ولی لایت روم گزینه‌های بیشتر و حرفه ای را در اختیارتان قرار می‌دهد. این اپلیکیشن رایگان روی سیستم‌های اندروید و IOS قابل نصب است.

 

8.اپلیکیشن ادیت عکس Enlight

 

اپلیکیشن‌های ادیت عکس شماره8

 

اینلایت اپلیکیشن بسیار پیشرفته با ابزارهای متداولی همچون Exposure، Color و Crop است. ویژگی‌های خاص این اپ شامل فیلترهای اختصاص با امکان تغییر رنگ، فیلترهای سیاه و سفید و حداکثر کنترل روی کیفیت سایه و‌ هایلایت‌های عکس است.

ابزار Mixer در اینلایت یکی از ویژگیهای خاص این اپلیکیشن برای ترکیب دو عکس با یکدیگر در کنار سایر ابزارهای مناسب ادیت است. این اپلیکیشن عکاسی دارای ابزار Mask برای نقاشی کردن روی تصویر در جهت اصلاح جنبه‌ها و نقاط نامتناسب عکس یا اضافه کردن جلوه‌های بصری جذاب است. این اپلیکیشن برای IOS قابل دانلود است.

 

9.تاچ روتوش (TouchRetouch)

 

اپلیکیشن‌های ادیت عکس شماره9

 

 

این اپلیکیشن در حوزه «healing» و «Cloning» حرف اول را می‌زند. این اپ به راحتی اثرات گرد و غبار، سیستم‌های تلفن و هر قسمت ناخواسته‌ای از تصاویر را حذف می‌کند. این اپلیکیشن به سرعت تصویر را تحلیل کرده و بهترین روش برای رسیدن به تصویر تمیز و طبیعی را ارائه ‌می‌کند. قیمت این اپ برای سیستم‌های اندروید و IOS معادل 1.99 دلار است.

 

10.اینستاگرام

 

اپلیکیشن‌های ادیت عکس شماره10

 

اینستاگرام با داشتن یک میلیارد کاربر، اپلیکیشنی متفاوت است. این اپلیکیشن عکاسی کارش را با فیلترهای ساده و فریم‌های جذاب شروع کرد و به سرعت به یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ادیت عکس و تولید کننده تصویر در قالب استوری‌ها تبدیل شد. با این اپ، عکس‌هایتان را با دوستان و فالورهایتان به اشتراک ‌می‌گذارید. این اپ هم مشابه فیسبوک عمل می‌کند، با این تفاوت که عکس‌های روزمره را به اشتراک گذاشته و عکس‌های دیگران را در فید خودتان مشاهده می‌کنید. اینستاگرام امکان ارسال پیام مستقیم به کاربران، گفتگوی خصوصی یا ارسال عکس را فراهم کرده است. کاربران به شیوه‌های مختلفی از جمله استوری، لایو و تکست قادرند اطلاعاتشان را به روزرسانی کنند.

اینستاگرام فیلترهای خلاقانه‌ای دارد. ابزارهای ادیت آن به اندازه Snapseed یا Afterlight2 جامع نیستند. اگر به دنبال اپلیکیشن رایگان با ابزارهای ادیت ضروری هستید و بیشتر روی به اشتراک گذاشتن عکس تاکید دارید، پس این ابزار رایگان برایتان مناسب است. اینستاگرام روی اندروید و IOS قابل دانلود است.

 

11.اپلیکیشن ادیت عکس Filter Storm Neue

 

اپلیکیشن‌های ادیت عکس شماره11

 

این اپلیکیشن خیره کننده، امکان ادیت‌های پیشرفته را فراهم می‌کند. فیلتر استورم دارای ویژگیهای خاص و تعاملی مثل تنظیمات محوری، تناژ و ترکیب رنگ است. این اپلیکیشن آیفون دارای مجموعه ویژگی‌های کاربردی با امکان حذف اجزای ناخواسته است.

به راحتی برای افزایش وضوح، اضافه کردن واترمارک، کاهش تاری و به کارگیری افکت‌های مختلف، از این اپ استفاده کنید. این اپلیکیشن پولی تنها در سیستم IOS قابل دانلود است.

 

12.اپلیکیشن ادیت عکس Mextures

 

اپلیکیشن‌های ادیت عکس شماره12

 

مکسچرز یکی از اپلیکیشن‌های ادیت عکس برای اضافه کردن گرادیانت‌ها، بافت، روشنایی، غبار و غیره به عکس‌ها است. با این اپ می‌توانید لایه‌های محدودی را بسازید و بعد آنها را با هم تلفیق کنید. هر کدام از لایه‌ها به طور مجزا از نظر بافت، ترکیب یا چرخش قابل ادیت هستند. در مکسچرز بیش از 150 بافت مختلف وجود دارد. 12 حالت ترکیبی (blending mode) امکان تولید تصاویر خلاقانه و متعدد را فراهم کرده است. این اپلیکیشن با قیمت 1.99 دلار قابل نصب روی IOS است.

 

13.گوگل فوتوز (Google Photos)

 

اپلیکیشن‌های ادیت عکس شماره13

 

این اپلیکیشن برای ذخیره سازی و اشتراک گذاری عکس‌ها تهیه شده و دارای ویژگی‌های خاصی است. از هر جایی و با هر ابزاری به عکس‌هایتان دسترسی دارید. یکی از مزایای این اپ، کاهش فضای ذخیره سازی روی موبایل است. ابزارهای ادیت آن قادر به ویرایش نور، رنگ، روشنی و غیره در داخل گالری اپلیکیشن هستند.

 

14.اپلیکیشن Photo Lab Picture Editor

 

اپلیکیشن‌های ادیت عکس شماره14

 

فتولب یکی از بزرگترین مجموعه‌های افکت‌های جذاب را در خود جای داده که تقریباً در حدود هزار افکت است. 40 دسته از این افکت‌ها، تصاویر چهره، قاب عکس‌ها، افکت‌های متحرک، روکش‌ها، نقاشی‌ها و فیلترهای عالی را تنها با چند حرکت در اختیارتان قرار ‌می‌دهند. هر کدام را می‌توان به تنهایی یا در ترکیب با سایر افکت‌ها به کار گرفت تا به افکت جدیدی رسید (که Combos نامیده می‌شوند). عکس‌ها قابل ذخیره سازی در قسمت گالری و اشتراک گذاری در فید اپلیکیشن یا هر شبکه اجتماعی دیگری هستند. هر مشکلی در تصویر را می‌توان با این اپ حل کرد. اصلاح رنگ، جابجایی پس زمینه یا دستکاری ساده آن میسر است. نسخه اولیه آن رایگان است. ولی برای ارتقای آن به خرید قابلیت‌های داخلی نیاز دارید.

 

15.اپلیکیشن Afterlight2

 

اپلیکیشن‌های ادیت عکس شماره15

 

افتر لایت2 به عنوان یکی دیگر از اپلیکیشن‌های ادیت عکس، مجموعه گسترده‌ای از فیلترهای طبیعی و ابزارهای ویرایش عکس را در خودش جای داده است. با افترلایت قادر به ویرایش فرمت RAW و تبدیل آن به فرمت HEIC هستید. کاربر می‌تواند فیلترها را با کمک ویژگی Fusion بسازد و در صورت نیاز آنها را ذخیره کند. این اپلیکیشن ادیت عکس دارای ابزارهای پیشرفته ای مثل Curves است. با این ابزار می‌توانید، روشنایی، رنگ و کنتراست تصویر را تغییر دهید. این اپ مناسب آیفون و سیستم عامل IOS است و قیمت یک بار خرید آن معادل 2.99 دلار است.

 

مطلب پیشنهادی: آموزش حذف پس زمینه عکس

 

در نهایت . . .

اپلیکیشن‌های ادیت عکس زیادی برای کمک به فرایند عکاسی وجود دارند. این اپلیکیشن‌ها، عکاسی با گوشی را ارتقا می‌دهند. اپ‌های معرفی شده در این مقاله برای شروع کار بسیار مناسب هستند. آیا شما با اپلیکیشن‌های دیگری آشنایی دارید؟ لطفاً نظرات خودتان را در این باره با ما در میان بگذارید.

 

ویرایش عکس خود را به کارلنسر بسپارید

 

منبع

https://www.pixpa.com/blog/photo-apps

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب زینت فلاح
من زینت فلاح، ارشد روان سنجی هستم. بیش از ده ساله که ترجمه متون روانشناسی،مدیریت و فناوری رو انجام میدم. به تولید محتوای جدید علاقمندم و چند ساله که با کارلنسر همکاری دارم. https://www.karlancer.com/profile/1408

دیدگاه شما

بدون دیدگاه