چگونه از ChatGPT استفاده کنیم؟ آموزش استفاده از چت جی پی تی

01 بهمن 1402 - آخرین بروزرسانی: 01 بهمن 1402
آموزش chatgpt
زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

دیگر نیازی به معرفی هوش مصنوعی چت جی پی تی (ChatGPT) نیست. چون به اندازه کافی همه در موردش گفته اند! در کارلنسر هم در مقاله ی “چت جی پی تی چیست؟” در موردش نوشته ایم. در این مطلب می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توانید از این ابزار چت هوش مصنوعی در ایران، رایگان و بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. پس با ما همراه باشید.

 

روش اول: سایت ChatGPT

اول یک خبر خوب برای شما داریم. این که دیگر برای ساخت و استفاده از ChatGPT، نیازی به تایید شماره موبایل [که شماره‌های ایران را قبول نمی‌کرد] نیست. استفاده از ChatGPT هم (به جز نسخه‌های جدیدتر مثل 4)، کاملا رایگان است. پس برای ساخت اکانت ChatGPT، پولی به سودجویان ندهید.

برای ساخت اکانت چت جی پی تی، وارد سایت https://chat.openai.com شوید. با IP ایران احتمالا با صفحه تحریم مواجه می‌شوید. پس از ابزارهای تغییر IP معتبر و یا دی ان اس های تحریم شکن مثل شکن و… استفاده کنید.

1- در سایت openai، روی Sign up کلیک کنید.

ثبت نام در chatgpt

2- در صفحه باز شده، ایمیل خود را وارد کنید و یا با اکانت گوگل، مایکروسافت یا اپل خود وارد شوید. حتما ایمیل واقعی وارد کنید. زیرا لینک فعالسازی برای شما می‌فرستد.

ثبت نام در chatgpt

3- سپس پسورد دلخواه خود را وارد کنید:

ثبت نام chatgpt

4- در این مرحله، یک ایمیل فعالسازی به ایمیل شما ارسال می‌شود. روی Verify email address کلیک کنید.

ایمیل فعالسازی chatgpt

5- در این قسمت، نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد خود را وارد کنید و روی Agree بزنید. (البته نیازی نیست که حتما اطلاعات واقعی وارد کنید)

ثبت نام chatgpt

و تمام! در قسمت باکس پیام، سوال خود را به هر زبانی که می‌خواهید (حتی فارسی) بپرسید و منتظر پاسخ چت جی پی تی باشید.

چت جی پی تی

 

روش دوم: اپلیکیشن ChatGPT

اپلیکیشن ChatGPT را برای اندروید از پلی استور (و یا سایر مارکت‌های معتبر) و برای آیفون، از اپ استور دانلود و نصب کنید. مشابه موارد گفته شده در قسمت قبل، ثبت نام و به راحتی از این ابزار استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی: آموزش استفاده رایگان از ChatGPT4

 

روش سوم: بات‌های تلگرامی

بعد از ظهور چت جی پی تی، تعدادی بات تلگرامی نیز ساخته شدند که به این هوش مصنوعی دسترسی دارند. به عبارتی شما در همان محیط تلگرام می‌توانید از این هوش مصنوعی استفاده کنید و با او چت کنید.

چت جی پی تی در تلگرام

از نمونه‌های این بات‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

مطلب پیشنهادی: هوش مصنوعی عمومی چیست؟

 

در نهایت…

آیا شما هم از چت جی پی استفاده می‌کنید؟ یا ابزارهای هوش مصنوعی رقیب مانند گوگل بارد، Bing Copilot و… را ترجیح می‌دهید؟ آیا شما هم سایت یا بات تلگرامی ای می‌شناسید که دسترسی رایگان به ChatGPT را فراهم کند؟ نظرتان را بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب سروش کفایتی
سروش کفایتی هستم. از سال 1398 با کارلنسر در بخش مارکتینگ و سئو همکاری دارم. محتوانویس نیستم. گاهی در مورد برخی موضوعات مورد علاقه ام می‌نویسم. https://www.karlancer.com/profile/24945

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • novid
    01 بهمن 1402

    استفاده از سرویس Bing AI که الان به Copilot تغییر نام داده روش ساده‌تری است که فقط به یک حساب کاربری مایکروسافت نیاز داره و بدون محدودیت میشه ازش استفاده کرد. تو این سرویس، هم به GPT3.5 دسترسی آزاد وجود داره هم به DALL-E برای خلق تصویر. هر دوی این سرویس‌ها هم از شرکت Open AI هستند که مایکروسافت یکی از اولین و بزرگترین سهامدارنش به حساب میاد.