چگونه آکورد آهنگ را پیدا کنیم؟ معرفی سایت و اپلیکیشن

21 مرداد 1402 - آخرین بروزرسانی: 01 بهمن 1402
موسیقی
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

آکورد (Chord) به اجرای همزمان چند صدا یا نُت گفته می‌شود. اگر نوازنده سازهایی مثل گیتار یا پیانو هستید، احتمالا برای نواختن یا خواندن قطعات مورد علاقه خود، به دنبال آکورد آن در اینترنت گشته اید. با آن که آکورد بسیاری از آهنگ‌های ایرانی و خارجی در سایت‌های مختلف نوشته شده است، ولی ممکن است آکورد آهنگ مورد نظر خود را پیدا نکنید. همچنین تعداد زیادی از آکوردهای نوشته شده در سایت‌ها، دارای ایراد هستند و دقیق نیستند.

برای حل مشکل و پیدا کردن آکوردهای آهنگ‌های مد نظرتان می‌توانید به جای استفاده از نرم افزارهای آهنگسازی که ممکن است کار با آنها برایتان آسان نباشد، از چند سایت، نرم افزار یا اپلیکیشن ساده که با دقت بسیار بالایی آکوردها را شناسایی می‌کنند، استفاده کنید. در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

 

Chordify (پیشنهاد اصلی)

کوردیفای (Chordify) یک سرویس آموزش موسیقی معروف، جهت پیدا کردن و تشخیص آکورد آهنگ‌ها برای گیتار، پیانو، یوکللی و ماندولین، با دقت بسیار بالا توسط هوش مصنوعی است. استفاده از سایت یا اپلیکیشن آن رایگان است، ولی برای امکانات بیشتر (مانند آپلود فایل آهنگ) باید اکانت پریمیوم آن را خریداری کنید.

برای شروع کار کافیست که نام آهنگ یا لینک یوتیوب آن را در Chordify سرچ کنید تا آکوردهای آن را آنالیز و به شما نمایش دهد. توجه داشته باشید که امکان استفاده آفلاین از این پلتفرم وجود ندارد.

سایت chordify

Riffstation

ریف استیشن (Riffstation) یک نرم افزار پولی ویندوز و مک، برای پیدا کردن آکوردهای آهنگ بود. آخرین نسخه از این نرم افزار (1.6.3) به صورت رایگان در سال 2019 عرضه شد. با آن که انتشار این نرم افزار متوقف شد، ولی به دلیل آفلاین بودن، دقت نسبتا بالا، سبک بودن و امکانات زیاد (در کنار پیدا کردن آکورد)، هنوز هم مورد استفاده بسیاری از نوازنده ها قرار دارد.

برنامه riffstation

آخرین نسخه رایگان و رسمی Riffstation برای ویندوز را از اینجا می‌توانید دانلود کنید.

 

مطلب پیشنهادی: روش حذف صدای خواننده از آهنگ

 

Chord ai

اپلیکیشن Chord ai، یکی از اپلیکیشن‌های معروف تشخیص آکورد آهنگ با هوش مصنوعی، برای اندروید و آیفون است. برای استفاده از آن می‌توانید فایل صوتی خود را داخل برنامه باز کنید و یا لینک یوتیوب یا ساندکلود خود را در برنامه قرار دهید.

اپلیکیشن chord ai

Chord Tracker

اپلیکیشن Chord Tracker (عرضه شده برای اندروید و آیفون) یکی از اپلیکیشن های موسیقی ساخته شده توسط کمپانی Yamaha است. این اپلیکیشن رایگان هم دقت بالایی برای تشخیص آکورد آهنگ‌ها دارد و به صورت آفلاین هم قابل استفاده است.

اپلیکیشن chord tracker

 

MAZMAZIKA

MAZMAZIKA یک پلتفرم آنلاین موسیقی است که ابزار تشخیص آکورد آهنگ هم دارد. می‌توانید آهنگ خود از آپلود فایل و یا لینک یوتیوب یا ساندکلود را به این سایت بدهید و آکوردهای آن را به سرعت و سادگی تحویل بگیرید.

سایت MAZMAZIKA

 

مطلب پیشنهادی: چگونه آهنگساز شویم؟

 

Yalp

سایت Yalp یک سایت آموزش موسیقی برای پیدا کردن آکوردهای آهنگ هاست. کافیست نام آهنگ یا لینک یوتیوب آن را در این سایت وارد و آکورد گیتار، پیانو و یا یوکللی آن را تحویل بگیرید. این سایت رایگان است، ولی برخی قابلیت‌های این سایت مثل آپلود فایل mp3، فقط برای کاربران پولی (پریمیوم) امکان پذیر است.

سایت yalp

 

تجربه شما؟

شما برای پیدا کردن آکوردها از کدام روش، سایت یا اپلیکیشن استفاده و پیشنهاد می‌کنید؟ از بین موارد معرفی شده در مقاله، تجربه کار با کدام را دارید؟ نظرات و تجربیات خود را برایمان بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب سروش کفایتی
سروش کفایتی هستم. از سال 1398 با کارلنسر در بخش مارکتینگ و سئو همکاری دارم. محتوانویس نیستم. گاهی در مورد برخی موضوعات مورد علاقه ام می‌نویسم. https://www.karlancer.com/profile/24945

دیدگاه شما

5 دیدگاه

  • سام
    30 مرداد 1402

    کوردیفای عااااااااااااااااااالی بود. مرسیییی از معرفی😻😻😻

    • ای قشنگ تر از پریا
      26 دی 1402

      واقعا از همه شون خفن تره. نسخه کرک شده اش (Chordify MOD premium) هم تو سایتا هست برای اندروید که امکانات پولیشو میشه رایگان استفاده کرد

  • جواد
    15 مهر 1402

    دمتوووووووووووون گرررررررررررررم. دنبال یه آکورد بودم که اصلا هیچ جا تو اینترنت ننوشته بودن. با این اپلیکیشنهایی که نوشتید تونستم پیدا کنم. 🔥🔥👏👏👏

  • سمانه حسینی
    30 مهر 1402

    chordify هم فیلتر کرده ان. واقعا آدم میمونه چی بگه 😐

  • علی
    08 آذر 1402

    اپ و سایت سانگستر هم آکوردای اهنگای معروفو داره