چگونه از فیگما خروجی بگیریم؟ نحوه استفاده از فیگما پس از پولی شدن

12 بهمن 1402 - آخرین بروزرسانی: 16 بهمن 1402
زپلین-جایگزین-فیگما
زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

در روزهای اخیر، شاهد تغییراتی در Figma شده‌ایم که برای دولوپرهایی که از فیگما استفاده می‌کنند سال 2024 را در همان ابتدا به سختی رقم زد. نحوه استفاده از فیگما از آغاز سال 2024 برای کاربران ایرانی سخت تر از قبل شد. فیگما یک ابزار طراحی رابط کاربری است که برای طراحی و توسعه وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل و دیگر رابط‌های کاربری استفاده می‌شود. استفاده از فیگما (Figma) تا کنون برای دولوپرها به صورت رایگان بوده و برای تنظیمات ابعاد، سایز، فونت، رنگ، استایل و… بسیار کاربردی است. اما فیگما با شروع سال 2024 کاربران وفادار خود، به ویژه دولوپرها را با ایجاد دسترسی محدود در حالت Dev Mode غافلگیر کرد! از این پس کاربران فیگما باید اشتراک پولی آنرا تهیه کنند که با توجه به هزینه دلاری و عدم دسترسی ایرانی ها به سیستم پرداخت بین المللی سختی های زیادی را برای کاربران ایرانی ایجاد میکند.

در این بلاگ با ما همراه باشید تا نحوه استفاده از فیگما پس از پولی شدن و راه حل رفع محدودیت‌ دسترسی و نحوه خروجی گرفتن از فیگما برای دولوپرها را به شما آموزش دهیم.

 

مطلب پیشنهادی: موکاپ چیست؟

 

همانطور که پیش‌تر گفتیم، Figma در سال 2024 محدودیت‌هایی را در حالت Dev Mode برای دولوپرها قرار داد و با توجه به این محدودیت، استفاده از این حالت در فیگما بعد از مدتی از حالت رایگان خارج شده و تنها با ارتقا حساب به پریمیوم می‌توان به استفاده از آن ادامه داد.

راه حلی که برای دولوپرها پیشنهاد می‌کنیم، استفاده از Zeplin است. برای این کار، باید ابتدا بُرد خود را در Zeplin اکسپورت (Export) کنید.

اکسپورت برد از فیگما به زپلین

حالا مانند تصویر زیر در لیست گزینه‌هایی که برای اکسپورت دارید، می‌توانید Zeplin را مشاهده و انتخاب کنید.

اکسپورت از فیگما به زپلین

در مرحله بعد، بورد خود را انتخاب کنید و کلیک راست کنید و از قسمت پلاگین‌ها Zeplin را انتخاب کنید و اکسپورت را بزنید تا بورد مورد نظر را به Zeplin خود (که قبلا ساخته‌اید) انتقال دهید.

اکسپورت بورد از فیگما به زپلین

حالا شما می‌توانید با انتقال بورد خود به Zeplin و استفاده از همه قابلیت‌های Figma در زپلین، محدودیت‌های ایجاد شده را جبران کنید. در این بلاگ آموختیم که با وجود محدودیت‌هایی که ممکن است با برنامه‌های برنامه‌نویسی فرانت اند مانند Figma داشته باشیم، به راحتی می‌توانیم پروژه خود را به سایر برنامه‌ها مانند Zeplin وصل کرده و محدود به یک برنامه نباشیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب سوگند صادقی
من نویسنده محتوا به زبان های فارسی و انگلیسی هستم و به نوشتن، به ویژه درباره موضوعات جدید علاقه دارم.

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • novid
    13 بهمن 1402

    متاسفانه پس از لغو قرارداد خرید فیگما توسط ادوبی،‌ شاهد چنین رویکردهای سخت‌گیرانه‌ای هستیم. البته که هر کسب و کاری باید به سوددهی برسه تا سهام‌داران اصلی راضی باشند و خود کسب و کار هم بتونه به شعارهای اولیه خودش پایبند باشه. ولی در نهایت، این من و شما هستیم که به عنوان کاربرانی که هیچ وقت بودن و نبودنمون تاثیری تو چنین کسب و کارهایی نمی‌گذاره ضرر می‌کنیم.