نحوه ایجاد یک کلاب جدید در کلاب هاوس

27 اسفند 1399 - آخرین بروزرسانی: 22 تیر 1400
ایجاد یک کلاب جدید در کلاب هاوس
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

کلاب هاوس Clubhouse  یک برنامه شبکه اجتماعی مبتنی بر گفتگوست  که به تازگی ایجاد شده ، اما در حال حاضر سر و صدا زیادی در میان کسانی که به دنبال یک پلتفرم جدید رسانه های اجتماعی هستند ایجاد کرده است. نام خود برنامه  خاص بودنش رو نشان میده زیرا این کلاب ها (گروه های کلاب هاوس) فقط از طریق دعوت قابل دسترسی هستند.

 

نحوه ایجاد یک گروه و کلاب در کلاب هاوس

شما ممکن است صاحب نظر و دارای تجربه در تخصصی خاص مانند مدیریت شبکه های اجتماعی ، رفتارشناسی منابع انسانی یا تهیه و تدوین و اجرای مارکتینگ پلن یا برنامه بازاریابی باشید. در صورتی که مایل به ایجاد یک فضای تعاملی برای صحبت و گفتگو درباره موضوعی خاص هستید با سایر صاحبنظران و علاقه مندان آن حوزه هستید می توانید اقدام به ایجاد یک کلاب جدید در کلاب هاوس نمایید. در این مقاله ، ما مراحل مربوطه را شرح خواهیم داد و همچنین در مورد نحوه کار خود برنامه ،و چگونگی میزبانی از اتاق ها(روم ها) و افزودن موضوعات ، و همچنین نحوه روند دعوت توضیح می‌دهيم. اگر با کلاب هاوس آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواندن این مطلب، مقاله ی کلاب هاوس چیست را مطالعه فرمایید.

 

برنامه کلاب هاوس چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه به جزئیات نحوه پیمایش در برنامه کلاب هاوس و ایجاد کلوپ ها بپردازیم ، بیاییم بررسی کنیم برنامه چه چیزهایی رو نشان می ده و روند تولید محتوا در این پلتفرم چگونه کار می کنه. همه اینها درک بهتری از چگونگی عملکرد کلوپ ها و اتاق ها در داخل برنامه فراهم می کند.

کلاب هاوس یک برنامه چت مبتنی بر صدا است که کاربران به مکالمات دیگران گوش میدن و می تونین دست خود را بلند کنید و میزبان اتاقی که مکالمه در آن جریان دارد به شما اجازه صحبت کردن بده. در بیشتر موارد ، افراد برای شنیدن مکالمه هایی هستن که خودشون در صحبت یا بحث شرکت ندارند. (فقط برای گوش دادن هستن). همچنین هوش مصنوعی و الگوریتم کلاب هاوس اتاق هایی که مطابق با سلیقه و علایق شما هستند رو به شما نشون میده.

 

کلاب هاوس

 

نحوه ایجاد یک کلاب درکلاب هاوس در آیفون

کاربران آیفون می توانند برنامه کلاب هاوس رو از اپ استور بارگیری کنند. کلاب ها فضایی هستند که به کاربران اجازه میدهد گفتگوی صمیمی تری را با مخاطبین مورد نظر خودشون برقرار کنند.اگر کلابی در کلاب هاوس دارین لازمه که گفتگوهای های زیادی با فالورهای خود در کلابتون را برگزار کنید. اما ایجاد یک کلاب چگونه است؟  این برنامه فعلاً کلاب ها را به عنوان یک ویژگی آزمایشی در نظر گرفته واونها فقط به کلاب هایی اجازه می دهند که به صورت دستی تأیید کنند.(یعنی باید درخواست بدید.)

یک کاربر پس از مدیر بودن در 3 کلاب می تونه فقط یک کلاب برای خودش داشته باشد وباید اجازه ایجاد اون داده بشه. با این حال ، هر کاربر می تونه درخواستی برای یک کلاب ارسال کنه و منتظر پاسخ برنامه باشد.

 

نحوه ایجاد یک کلاب جدید به شرح زیر است:

  • برنامه کلاب هاوس را روی ایفون خود راه اندازی کرده و به خبرخوان اصلی بروید.
  • روی عکس نمایه خود در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  • صفحه را تا پایین اسکرول کنید
  • در پایین صفحه لیستی از کلاب هایی که در آنها عضو هستید را خواهید دید. به سمت انتهای لیست در راست اسکرین بروید
  • روی گزینه بعلاوه + کلیک کنید و کلاب خود را ایجاد کنید
  • سپس تمام دستورالعمل ها را برای پر کردن فرم ، دنبال کنید.
  • از شما خواسته می شه نامی به کلاب خود بدین و دسته ای را که کلاب به آن تعلق دارد ، تعیین کنین. همچنین باید شرح مختصری از کلاب (کمتر از 200 کارکتر) را ارائه بدین. سرانجام ، نام کاربری و روز و زمان دیدارهای منظم بالقوه خود را ارائه میدین.

 

نحوه ایجاد یک کلاب درکلاب هاوس در اندروید

متأسفانه کاربران اندروید هنوز فرصت دانلود و استفاده از برنامه را ندارند. به هر حال در حال حاضر کلاب هاوس فقط برای گوشی های آیفون در دسترس است و  اگر شما آیپد یا آیفون دارید، می توانید برنامه را دانلود کنید. تعداد کاربران اندروید در جهان بیشتر از کاربران آیفون است ، بنابراین بازار در انتظار نسخه اندروید این برنامه هم هست . آنها(برنامه کلاب هاوس) سرعت شفاف سازی خودشونو روشن و اهداف خودشون رو برای ارایه محصول به همه اعلام کرده اند.

ما نمی دانیم که برنامه کلاب هاوس چه زمانی برای گوشی های اندروید در دسترس خواهد بود ، اما به راحتی میتونیم بگیم که به زودی ، این برنامه دردسترس قرار میگیره. همچنین ، هیچ نسخه وب برای این برنامه نیز وجود ندارد.

کلاب هاوس فارسی

من یک کلاب ایجاد کردم ، بعدش چی؟

اگر به اندازه کافی در برنامه کلاب هاوس فعال بودید و جلسات ملاقات منظمی داشتید و تمام دستورالعمل ها را رعایت کردید و کلاب اختصاصی خود را داشتید ، چگونه میتونین از آن نهایت استفاده را ببرید؟

کلاب شما باید به یکی از دسته ها مانند ورزش ، سرگرمی ، زبان ، فن آوری ، مکان ها و غیره تعلق داشته باشد. وظیفه شما این است که دیدارهای جالبی را با موضوع خاصی برگزار کنید ، امید به این هست که سایر کاربران را به پیوستن به مکالمه ترغیب کنید.

اگر می خواهید بدانید که کلاب خود را در این برنامه از کجا پیدا کنید ، فقط به نمایه کلاب هاوس خود بروید ، گزینه “اعضای” را مشاهده خواهید کرد. نام و “نشان” کلاب شما در اونجا خواهد بود. اگر روی نشان ضربه بزنید ، به کلاب خود هدایت می شید.

به خاطر داشته باشین که میتونین برای کلاب خود یک آرم یا عکس نیز اضافه کنید. اگر می خواهید نام یا توضیحات کلاب خود را تغییر دهید ، باید مستقیماً با کلاب هاوس تماس برقرار کنین. نام کلاب باید 25 حرف و شرح آن 150 کارکتر(حرف) داشته باشد.

 

چگونه کاربران را از کلاب خود منع کنیم؟

می توانید با مسدود کردن کاربران ورود آنها را به کلابتان ممنوع کنید. تمام کاری که شما باید انجام بدین این است که از صفحه نمایه آن شخص بازدید کرده و سه نقطه عمودی را در گوشه سمت راست بالای صفحه انتخاب کنید. یک منو ظاهر می شود و شما باید “مسدود کردن” را انتخاب کنین.

با این کار کاربر از ورود به کلوپ یا اتاق شما که سخنران هستین جلوگیری می کند. کلاب هاوس همچنین در مورد اتاق هایی که در آن صحبت می کنند به شما هشدار می دهد. اگر می خواهید کاربری را که Clubhouse گزارش دهید زیرا دستورالعمل های انجمن را نقض کرده است ، می توانید گزینه “گزارش یک حادثه” را نیز انتخاب کنید.

 

چگونه می توان کاربران را به کلاب خود دعوت کرد؟

پس از تبدیل شدن به مدیر کلاب ، می توانید از دیگران بخواهید در مکالمه شرکت کنند. شما می توانید مخاطبین خود را هست و از هر کسی که در کلاب هاوس کسی در کلاب هاوس ازلیست دعوت انتخاب کنید. گزینه دیگر این است که ببینید شما را دنبال می کند ویا یکی از فالوراتون هست دعوت کنید.

در آخر ، می توانید یک لینک دعوت مخفی ایجاد کنید و آن را با افرادی که شماره تلفن آنها را ندارید به اشتراک بگذارید. تعداد دعوت هایی که برای کلاب خود خواهید داشت به موفقیت و فعالیت باشگاه بستگی داره.

تنها وظیفه شما میزبانی هرچه بیشتر دیدارها است و با افزایش تعداد دعوت هایی که مجاز به افزایش آنها هستین ، اعلان های درون برنامه ای را در رابطه با موضوع دریافت خواهید کرد. علاوه بر این ، اگر مدیر هستید ، می توانید یک مدیر مشترک را انتخاب کنین تا در صورت لزوم مسئولیت را بر عهده بگیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب آرش آدمی
مدیر بازاریابی دیجیتال، علاقه مند به سئو و بازاریابی محتوایی و...

دیدگاه شما

4 دیدگاه

  • D
    14 فروردین 1400

    سلام چطور میشه که شخصی که مارو دعوت کرده توو صفحه مون معلوم نباشه

  • راحیل
    16 فروردین 1400

    میشه توضیح بدید چطور کلابی که ساختم رو‌حذف کنم؟ممنونم

  • Mani zinati
    11 خرداد 1400

    Ali

  • فرید
    01 آبان 1400

    عالی بود ممنون ولی میتونست کاملتر و کاربردی تر باشه