دلایل مسدودیت حساب در کارلنسر + راه حل بازگشایی

27 اسفند 1402 - آخرین بروزرسانی: 27 اسفند 1402
مسدودیت حساب کاربری در کارلنسر
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

“چرا اکانت من در کارلنسر مسدود شده؟ و باید چه کار کنم؟”

سوال بالا، سوالیست که روزانه توسط برخی کاربران از ما پرسیده می‌شود. علت بسته شدن برخی اکانت‌ها در کارلنسر چیست؟ آیا حساب‌های مسدود شده مجددا باز می‌شود یا برای همیشه مسدود می‌مانند؟ راه حل بازگشایی حساب کاربری مسدود شده چیست؟ اگر حساب شما هم با مسدودیت مواجه شده یا می‌خواهید در این زمینه اطلاعاتی داشته باشید، با ما همراه باشید.

 

علل مسدودیت حساب کاربری در کارلنسر

  • تبادل اطلاعات تماس (مانند شماره تلفن، آی دی، ایمیل و….) در پروژه‌های غیر تمام وقت یا غیر ویژه و یا درج اطلاعات تماس در قالب عکس پروفایل، نمونه کار، درباره پروفایل و… – بیشترین دلیل مسدودیت
  • توهین یا فحاشی در چت یا میز کار به طرف مقابل یا تیم پشتیبانی
  • بی مسئولیتی فریلنسر (پروژه‌های ناموفق متعدد، عدم پاسخگویی و…)
  • تهدید، کلاهبرداری و اخاذی به هر شکل
  • هک یا خرابکاری در خروجی پروژه یا سیستم طرف مقابل
  • آپلود محتوای غیر اخلاقی یا مغایر قوانین کشور به عنوان نمونه کار و تکرار این کار
  • خطای سیستم هوشمند
  • و…

مسدود شدن اکانت

درج/تبادل اطلاعات تماس در کارلنسر (بیشترین دلیل مسدودیت)

همان طور که گفته شد، درج یا تبادل اطلاعات تماس در کارلنسر، بالاترین دلیل مسدودیت حساب در کارلنسر به شمار می‌رود. سیستم هوشمند کارلنسر، هر گونه تبادل اطلاعات تماس، به هر شکل و فرمتی را در پروژه‌های غیر تمام وقت یا غیر ویژه را شناسایی و حساب کاربر خاطی را مسدود می‌کند.

طبق قوانین سایت، خارج کردن پروژه از سایت ممنوع است و تمامی پرداختی‌ها از طریق سیستم پرداخت امن انجام می‌گیرد. اگر کارفرما بخواهد جهت راحتی بیشتر، با فریلنسرها اطلاعات تماس رد و بدل کند، باید پروژه را ویرایش و آن را به تمام وقت یا ویژه ارتقا دهد. در این صورت، تبادل اطلاعات تماس با فریلنسرها روی آن پروژه، مجاز می‌شود.

همچنین اگر کارفرمایی به هر دلیلی بخواهد که پرداخت مبلغ پروژه را خارج سایت انجام دهد یا متخصص مورد نظر خود را به صورت حضوری استخدام کند، در این حالت هم باید پروژه را تمام وقت یا ویژه کند تا حسابش مسدود نشود. در نظر داشته باشید که با بیرون بردن پروژه از کارلنسر، آن پروژه از پشتیبانی کارلنسر خارج می‌شود و تیم‌های پشتیبانی و داوری کارلنسر، هیچ مسئولیتی در قبال انجام نشدن پروژه، کیفیت یا زمان انجام پروژه، کلاهبرداری و… نخواهند داشت. پس پیشنهاد می‌کنیم که در صورت امکان، حتما پروژه را داخل سایت برونسپاری کنید یا انجام دهید تا با بهره مندی از خدمات پشتیبانی و داوری سایت، هزینه پرداختی یا زحمات‌تان هدر نرود.

 

مطلب پیشنهادی: چرا برای انجام پروژه ها از کارلنسر استفاده کنیم؟

 

تا چه زمانی حسابم در کارلنسر مسدود می‌ماند؟

مدت زمان مسدودیت حساب، کاملا بستگی به تصمیم تیم پشتیبانی دارد. حساب‌هایی که اشتباها توسط سیستم هوشمند مسدود شده باشند، بلافاصله باز می‌شوند. به طور کلی حساب‌هایی که در آن سهوا خطایی توسط کاربر رخ داده باشد، به مدت کوتاه (مثلا چند روز) مسدود می‌مانند و حساب‌هایی که در آن، کاربر عمدا و مکررا قوانین سایت را نقض کرده باشد، به صورت طولانی مدت یا دائما مسدود می‌مانند. (در برخی موارد، حساب فرد خاطی با دادن تعهد مبنی بر عدم تکرار، به صورت مشروط بازگشایی خواهد شد.)

 

اگر فریلنسر هستید و نیاز به تبادل اطلاعات تماس دارید، برای جلوگیری از مسدودیت از کارفرما بخواهید که پروژه را ادیت و آن را به پروژه تمام وقت یا ویژه ارتقا دهد.

 

برای رفع مسدودیت حساب چه باید کرد؟

پس از مسدودیت اکانت در کارلنسر، پیغامی مشابه عکس زیر برایتان نمایش داده می‌شود. کافیست فرم را پر کرده و از طریق تیکت، توضیحات را جهت بررسی برای تیم پشتیبانی ارسال کنید. بررسی تیکت‌ها و پاسخ به شما، معمولا 1 تا 2 روز کاری زمان می‌برند. لطفا پس از ثبت تیکت، تا زمان دریافت پاسخ، صبور باشید.

تیکت رفع مسدودیت کارلنسر

همچنین در صورتی که مطمئن هستید که اکانت شما، اشتباها توسط سیستم هوشمند بسته شده و نیاز به بررسی فوری دارید، می‌توانید از طریق چت سایت و یا پشتیبانی تلگرام کارلنسر karlancer_support@ درخواست بازبینی کنید.

در موارد زیادی که اکانت کارفرما به دلیل تبادل اطلاعات تماس مسدود شده، با ارتقای پروژه به تمام وقت یا ویژه، حساب کارفرما به صورت خودکار، بازگشایی خواهد شد و نیازی به ثبت تیکت نیست.

اگر سوالی دارید در نظرات بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب تیم محتوای کارلنسر
در کنار هم، در خانواده بزرگ کارلنسر برای رسیدن به موفقیت های بزرگ :)

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  • novid
    27 اسفند 1402

    علاوره بر موارد بالا که بیشتر برای فریلنسرها اتفاق می‌افتاد، مواردی نیز وجود دارد که برای کارفرما پیش می‌آید. برای نمونه:
    – ایجاد پروژه جعلی یا تقلبی
    – ایجاد یک پروژه بسیار بزرگ با قیمت بسیار پایین و تکرار این رویه
    – درج لینک‌های مخرب یا نامناسب در پروژه

    • تیم محتوای کارلنسر
      29 اسفند 1402

      با سلام و ممنون از نظرتون. بله کاملا درست میفرمایید.