قابلیت “پروژه تمام وقت” کارلنسر چیست و چه فایده‌ای دارد؟

01 اسفند 1399 - آخرین بروزرسانی: 21 آذر 1401
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

اگر از کاربران سایت کارلنسر و مخصوصا کارفرما باشید، احتمالا با قابلیت پروژه تمام وقت (در گزینه‌های ارتقای پروژه) برخورد کرده اید. ولی این قابلیت چه کاربردی دارد و چرا کارلنسر آن را در سایت اضافه کرده است؟ در این مقاله ی کوتاه، با آن آشنا خواهیم شد.

اغلب سایت‌های ایرانی و خارجی فریلنسینگ و از جمله کارلنسر، به صورت پروژه محور هستند. یعنی کارفرما پروژه ای را در سایت تعریف کرده، با فریلنسر مطلوب خود سر زمان و هزینه انجام کار توافق کرده و در نهایت فریلنسر، پروژه را انجام داده و تحویل می‌دهد و هزینه پروژه را دریافت می‌کند.

این روش، برای پروژه های موردی و کوتاه مدت مناسب است، ولی برای کارفرمایی که نیاز دارد به صورت طولانی و بلند مدت، یک فریلنسر را استخدام کند و با او همکاری کند، چندان خوشایند نیست؛ همانند مدیری که کارمندی را در شرکتش استخدام می‌کند تا به صورت روزانه تولید محتوا کند یا کار طراحی گرافیک انجام دهد و یا ادمین اینستاگرام باشد، کارفرما نیز مایل است به جای تعریف پروژه های بسیار زیاد و متعدد در سایت، یک پروژه بلند مدت را تعریف و با فریلنسر کار کند. از این نظر، این امکان در کارلنسر فراهم شده است.

 

فریلنسر کارفرما

مزایای ارتقای پروژه به صورت تمام وقت

از مزایای ارتقای پروژه به صورت تمام وقت یا بلندمدت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعریف یک پروژه با زمان طولانی، به جای ایجاد پروژه های متعدد و کوتاه مدت
  • امکان تعریف مراحل مختلف (فازبندی) پروژه. که برای مثال، پس از هر هفته یا هر ماه که فریلنسر، آن مرحله را انجام و تحویل داد، مبلغ آن مرحله ‌برایش واریز شود. این امکان البته در پروژه های عادی نیز وجود دارد، ولی برای پروژه‌های تمام وقت، پرکاربردتر است
  • امکان تبادل اطلاعات تماس (شماره تلفن، ایمیل، آی دی پیامرسان‌ها و…)
    به جهت راحتی ارتباط کارفرما و فریلنسر به صورت طولانی، بر خلاف پروژه‌های عادی که امکان تماس، تنها از طریق چت سایت مجاز است، در پروژه‌های تمام وقت، امکان تبادل اطلاعات تماس بین طرفین وجود دارد.

 

در پروژه های تمام وقت، امکان ارسال اطلاعات تماس (مانند شماره تلفن، ایمیل و…) بین کارفرما و فریلنسرها وجود دارد

 

چگونه پروژه خود را تمام وقت کنیم؟

در هنگام ثبت پروژه، در قسمت ارتقای پروژه، تیک پروژه تمام وقت را بزنید، پس از پرداخت مبلغ مورد نظر، پروژه شما تمام وقت می‌گردد. پروژه‌های بازاریابی، استخدامی، حضوری و همچنین پروژه‌هایی که مایل به تبادل اطلاعات تماس با فریلنسر هستید، باید به صورت تمام وقت ثبت شوند.

ارتقای پروژه

پرداخت‌ها در پروژه های تمام وقت؛ مستقیم یا غیر مستقیم؟

با توجه به این که در پروژه‌های تمام وقت، تبادل اطلاعات تماس بین کارفرما و فریلنسر مجاز است، کارفرما شاید تمایل داشته باشد مبلغ پروژه را به صورت مستقیم به فریلنسر واریز کند، ولی ما این روش را به دلایل زیر توصیه نمی‌کنیم و پیشنهاد می‌کنیم که پرداختی خود را حتما از داخل سایت انجام دهید.

یکی از مزایای سایت کارلنسر، قابلیت سیستم پرداخت امن است. با این سیستم، هم کارفرما از انجام پروژه اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ مطمئن است. در خارج این سیستم، چه تضمینی وجود دارد که فریلنسر، پروژه را با کیفیت و زمان توافقی به کارفرما تحویل دهد و یا کارفرما، پس از این که پروژه را تحویل گرفته، مبلغ را واریز کند؟ [این پست را نیز ببینید]. بنابراین به نفع هم فریلنسر و هم کارفرما است که از طریق سیستم پرداخت امن سایت، با یکدیگر کار کنند.

مزیت دیگر، امکان استفاده از تیم داوری سایت، هنگام به وجود آمدن اختلاف بین فریلنسر و کارفرماست. در صورتی که پروژه و پرداختی‌ها، خارج از سایت انجام شود، کارلنسر هیچ مسئولیتی در قبال اختلافات احتمالی به وجود آمده بین کارفرما و فریلنسر نخواهد داشت.

 

پرداخت از طریق سیستم پرداخت امن کارلنسر، به جای پرداخت مستقیم، هم به نفع کارفرما و هم به نفع فریلنسر است.

در صورت انجام پروژه یا پرداخت در خارج سایت، کارلنسر هیچ مسئولیتی در قبال اختلافات احتمالی به وجود آمده بین کارفرما و فریلنسر نخواهد داشت.

 

نظر یا سوال خود را درباره قابلیت پروژه تمام وقت کارلنسر مطرح کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب تیم محتوای کارلنسر

دیدگاه شما

8 دیدگاه

  • نظری
    20 آذر 1401

    سلام و خداقوت
    در پروژه های تمام وقت به دلیل امکان تبادل اطلاعات و پرداخت مستقیم درصدی از فریلنسر کسر نمی شه. حالا اگه در این پروژه ها فریلنسر پرداخت امن کارلنسر و انتخاب کنه آیا کمسیونی ازش کسر می شه؟

    • تیم محتوای کارلنسر
      21 آذر 1401

      با سلام. پروژه های تمام وقت به معنای پرداخت مستقیم نیست. در این پروژه ها امکان تبادل اطلاعات تماس وجود داره. ولی اگر در پروژه های تمام وقت، پروژه به بیرون برده بشه، از پشتیبانی سایت خارج میشه و کارلنسر هیچ مسئولیتی در قبال انجام نشدن پروژه یا عدم واریزی مبلغ پروژه نداره.
      پرداختی ها از طریق سایت، شامل کمیسیون میشه، ولی به نفع طرفین هست

  • علیرضا ساقی
    22 آذر 1401

    سلام
    اگر پروژه را تمام وقت کنم هزینه ای به پروژه اضافه میشود یا خیر

    • تیم محتوای کارلنسر
      23 آذر 1401

      با سلام. کارفرما باید مبلغی رو برای تمام وقت کردن پروژه پرداخت کنه. هزینه ی خود پروژه تغییری نمی‌کنه.

  • مرتضی سامیار
    19 آبان 1402

    سلام و وقت بخیر
    ایا در صورت فعال کردن گزینه تمام وقت تمام فریلنسرهایی که به من به عنوان کارفرما پیام میدهند میتوانند اطلاعات تماس برای من ارسال کنند یا فقط فریلنسری که قرارداد ارسالی رو تایید میکنم اجازه ارسال اطلاعات تماس را دارد؟

    • تیم محتوای کارلنسر
      20 آبان 1402

      با سلام. با هر فریلنسری که مایل بودید روی همون پروژه امکان تبادل اطلاعات تماس دارید. بدون محدودیت

  • امیرحسین کبریایی
    02 خرداد 1403

    وضعیت استخدام در پروژه های تمام وقت چطوریه؟ مثلا اگر پرداخت خارج از سیستم پرداخت امن صورت بگیره باز هم قبل اینکه در سایت استخدام شده ایم نباید خروجی بفرستیم؟
    و اینکه آیا این پروژه جزو سابقه کار ها در حساب کاربری ثبت میشه؟

    • تیم محتوای کارلنسر
      03 خرداد 1403

      با سلام.‌ پروژه‌های تمام وقت برای دو حالت هست: ۱- تبادل اطلاعات تماس در سایت ۲- استخدام حضوری
      در حالت اول، وضعیت استخدام تفاوتی نداره. ولی اگه به هر علتی پروژه و پرداختی‌ها به خارج سایت برده بشه، اون پروژه از پشتیبانی کارلنسر خارج میشه و هر اتفاقی برای پروژه بیفته، کارلنسر مسئولیتی نداره. پس پیشنهادمون اینه که استخدام داخل سایت کارلنسر صورت بگیره، ولی برای ارتباط راحت‌تر، اطلاعات تماس رد و بدل کنید تا از پشتیبانی اون برخوردار بشید.