تفاوت آیلتس IELTS آکادمیک و جنرال

16 اردیبهشت 1402 - آخرین بروزرسانی: 19 آذر 1402
آیلتس
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

آیلتس تنها آزمون مهارت‌های زبان انگلیسی‌ست که به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا بین آزمون‌های آکادمیک و جنرال یکی را انتخاب کنند. ولی فرق آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال چیست؟ اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، با ما در ادامه همراه بلاگ باشید تا کاملاً این موضوع را درک کنید.

کدام آیلتس برای شما مناسب‌تر است؟

انتخاب آزمون آیلتس توسط شما بستگی به نمره‌ای دارد که آن را برای هدف خاصی می‌خواهید. به طور کلی اگر قصد شما تبدیل شدن به یک مترجم و انتخاب ترجمه انگلیسی به عنوان یک حرفه است شما هیچ نیازی به آزمون های زبان مانند آیلتس ندارید. آزمون آیلتس بیشتر به درد افرادی می خورد که قصد تحصیل ، کار یا هر نوعی از مهاجرت به خارج از ایران را دارند. آیلتس آکادمیک (IELTS Academic) معمولاً برای مدارک اپلای دانشگاهی مورد استفاده قرارمی‌گیرد. از طرف دیگر، آیلتس جنرال (IELTS General Training) برای اهداف مهاجرتی استفاده می‌شود. دانشگاه یا سازمان موردنظری که شما قصد کار یا تحصیل در آن را دارید از قبل به شما اعلام می‌کند که چه نوع آیلتسی را از شما می‌خواهد. پس قبل از اقدام برای آیلتس حتماً این مهم را بررسی کنید و نوع آیلتس خود را مشخص کنید.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی

 

تفاوت‌های آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال

اگر شما قصد مهاجرت برای زندگی و کار به کشوری انگلیسی‌ زبان را دارید، آیلتس جنرال ترینینگ به‌کار شما می‌آید. آیلتس جنرال بیشتر بر تسلط شما روی زبان انگلیسی در موقعیت‌های روزمره تمرکز دارد؛ موقعیت‌هایی که احتمال دارد در یک کشور انگلیسی‌زبان در هنگام کار یا زندگی روزمره با آن مواجه شوید.

یادگیری زبان

امّا اگر قصد دارید برای دستیابی به تحصیلات دانشگاهی به کشوری خارجی سفر کنید، آیلتس آکادمیک برای شماست. از این رو، آیلتس آکادمیک طوری طرّاحی شده‌است که میزان تسلط شما بر زبان انگلیسی را در سطح تحصیلی مورد سنجش قراردهد.

 

مطلب پیشنهادی: دلایل یادگیری زبان

 

حال که می‌دانید انواع آزمون آیلتس به‌ چه منظور گرفته می‌شود، بیایید نگاهی دقیق‌تر به تفاوت محتوای این دو آزمون بیاندازیم. در ادامه تفاوت رایتینگ و ریدینگ آیلتس آکادمیک و جنرال را بررسی می‌کنیم.

خواندن/Reading

آیلتس آکادمیک

در بخش Reading آزمون آیلتس آکادمیک از شما می‌خواهند که سه پاراگراف بلند متن بخوانید. این متن‌ها می‌توانند شامل بخش‌هایی از یک کتاب، مجله یا حتی روزنامه باشد. سپس از شما خواسته می‌شود تا پرسش‌هایی را دررابطه با متونی که خواندید پاسخ دهید.

آیلتس جنرال

تفاوتی بین قالب کلی بخش Reading آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک وجود ندارد. تنها تفاوتشان این است که در آیلتس جنرال به‌جای متن‌های کتاب و مجله و روزنامه، شما باید نوشته‌های بروشورها، تبلیغات و چیزهایی از این دست را بخوانید؛ یعنی چیزهایی که روزانه با آن‌ها مواجه می‌شوید.

آزمون آیلتس

نوشتن/Writing

در بخش نوشتن یا Writing آزمون آیلتس از شما دو کار مختلف خواسته می‌شود تا انجام دهید. در بخش زیر تفاوت رایتینگ آیلتس آکادمیک و جنرال را بررسی می‌کنیم.

آیلتس آکادمیک

آزمون آیلتس آکادمیک بر اساس تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متقاضیان است. در این بخش شما باید دو کار انجام دهید:

  1. در بخش اوّل به شما یک صفحه با نمودار، جدول یا نقشه داده می‌شود. شما باید اطلاعات آن‌ را بررسی کنید و به زبان خودتان بازگو کنید. از شما درباره‌ی آن سؤالاتی می‌پرسند تا میزان قدرت تحلیل‌تان از اطلاعات داده‌شده و رسیدن به یک نتیجه‌ی منطقی را ارزیابی کنند. سبک نوشتن آن به‌شدت رسمی است.
  2. در بخش دوم که فرقی با Writing آیلتس جنرال ندارد، شما باید یک انشاء درباره‌ی یک موضوع امروزی بنویسید و درباره‌ی آن بحث کنید. سبک نوشتن این بیانیه باید رسمی باشد و نمونه‌های مرتبط داشته باشد.

آیلتس جنرال

در بخش Writing آزمون آیلتس جنرال شما باید به‌جای نوشتن درباره‌ی موضوعات آکادمیک درباره‌ی موضوعات عمومی بنویسید؛ امّا درست مانند آیلتس آکادمیک باید در دو بخش متن بنویسید:

  1. موقعیتی به شما داده می‌شود که باید بر اساس آن نامه‌ای بنویسید. سبک نامه می‌تواند رسمی یا غیررسمی باشد و باید درباره‌ی یک درخواست، توضیح یا نقطه‌نظری درباره‌ی موضوع موقعیت باشد.
  2. همان‌طور که در پیش گفته‌شد، این بخش همانند بخش دوم Writing آیلتس آکادمیک است. بدین‌شکل که شما باید یک انشاء رسمی درباره‌ی یک بیانیه یا قضیه بنویسید.

آزمون آیلتس

 

سخن آخر

درآخر، هیچ‌گاه فراموش نکنید که صرف‌نظر از مقصودتان، همیشه یک آزمون آیلتس می‌تواند به شما کمک کند که به هدفتان برسید. دانستن فرق امتحان آیلتس آکادمیک و جنرال، راه را برای انتخاب شما درباره‌ی رسیدن به هدف هموارتر می‌کند. اگر به دنبال یادگیری آیلتس و کسب نمره بالا هستید، می‌توانید از آموزش‌های کارلنسر استفاده کنید. مدرسان آیلتس در کارلنسر با ساخت بسته های آموزشی، اقدام به تدریس خصوصی آیلتس به صورت آنلاین کرده اند. اگر به دنبال یادگیری زبان به سرعت و با بازدهی بالا هستید ما به شما استفاده از خدمات تدریس خصوصی انگلیسی را پیشنهاد میکنیم. شما می‌توانید در بخش آموزش آنلاین در کارلنسر با توجه به بودجه و سایر نیازهای خود، مناسب‌ترین کلاس آنلاین را برای خود انتخاب کنید.

 

مطلب پیشنهادی: مترجمان هنگام ترجمه، به چه نکته ای باید توجه کنند؟

 

امیدواریم که با خواندن این مطلب تمام سوالات شما درباره‌ی تفاوت بین آیلتس آکادمیک و جنرال را پاسخ داده‌باشیم. اگر نظر یا سخنی در این‌ باره  دارید و می‌خواهید آن را با بقیه به اشتراک بگذارید لطفا زیر همین مطلب در بخش نظرات برایمان بنویسید.

 

منبع

https://ielts.idp.com/russia/prepare/article-academic-vs-general-training

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب سما مهدوی
عاشق علوم انسانی هستم و می‌نویسم.

دیدگاه شما

بدون دیدگاه