آموزش اسپاتیفای؛ ثبت نام، ساخت اکانت و استفاده رایگان پریمیوم

15 تیر 1402 - آخرین بروزرسانی: 07 بهمن 1402
اسپاتیفای
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

اسپاتیفای (Spotify) یکی از قدرتمند‌ترین و محبوب ترین سرویس‌ های استریم موسیقی و پادکست در جهان است و ماهانه بالای نیم میلیارد کاربر فعال دارد. این شرکت سوئدی، نرم افزار اسپاتیفای را برای تمامی سیستم های عامل مانند اندروید، iOS، ویندوز، مک و لینوکس ارائه کرده است.

فرقی نمی‌کند که طرفدار موسیقی ایرانی باشید یا خارجی و یا به کدام سبک موسیقی علاقه دارید. انواع آهنگ های ایرانی و خارجی، سبک های پاپ، کلاسیک، رپ، راک، متال، سنتی، بلوز، جز، الکترونیک، کانتری، فولک، امبینت و…، موسیقی های مربوط به فیلم ها، سریال‌ها، بازی‌ها و انیمیشن ها، موسیقی مخصوص ورزش، شام، جشن، قبل از خواب، سفر، موسیقی کودکان، حتی پادکست ها، کتاب صوتی و شبکه های رادیویی اینترنتی نیز در اسپاتیفای وجود دارند! دیگر فکر نمی‌کنیم که بهانه ای برای استفاده نکردن از این نرم افزار محبوب داشته باشید! پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا روش ثبت نام و استفاده رایگان و پولی اسپاتیفای را به شما آموزش دهیم.

 

تفاوت نسخه های اسپاتیفای

ساخت اکانت در اسپاتیفای رایگان است که می‌توانید آن را به پریمیوم (پولی) ارتقا دهید. قیمت نسخه پولی اسپاتیفای (با توجه به کشور پروفایل‌تان)، برای هر کشور متفاوت است. همچنین پلن های پریمیوم خانوادگی (Family) و مخصوص دانش آموزان یا دانشجویان (Student) هم با قیمت خیلی کمتر توسط اسپاتیفای ارائه شده است. اگر امکان پرداخت ارزی ندارید، شما می‌توانید اکانت خود را توسط سایت‌های متفرقه در ایران، به پریمیوم ارتقا دهید. قیمت پلن‌های پریمیوم اسپاتیفای را اینجا می‌توانید ببینید.

اسپاتیفای

نسخه پریمیوم اسپاتیفای نسبت به نسخه رایگان دارای مزایای زیر است:

  • حذف تبلیغات داخل برنامه و بین آهنگ‌ها
  • امکان پخش تمام آهنگ‌های دلخواه (در نسخه رایگان اسپاتیفای، آهنگ‌ها به صورت شافل یا تصادفی پخش می‌شوند و امکان پخش آهنگ‌های دلخواه خود را ندارید)
  • امکان دانلود نامحدود و پخش آفلاین آهنگ‌ها
  • امکان پخش آهنگ با حداکثر کیفیت ممکن
  • امکان دسترسی به سرویس‌های پیشرفته Spotify Radio و Spotify Connect

 

مطلب پیشنهادی: مزایا و معایب گوش دادن به موسیقی حین کار

 

آموزش ساخت اکانت و ثبت نام در اسپاتیفای

اسپاتیفای هم تحریم است و در بسیاری از مواقع هم، فیلتر! 😐 برای ساخت اکانت اسپاتیفای با IP غیر ایران وارد آدرس https://www.spotify.com/us/signup شوید و فرم ثبت نام را پر کنید. ولی…

پیغام تحریم اسپاتیفای

احتمال بسیار زیاد با این پیغام مواجه می‌شوید! اسپاتیفای متاسفانه اخیرا بسیاری از ابزارهای دور زدن تحریم را به راحتی شناسایی کرده و اجازه ثبت نام به کاربران ایرانی را نمی‌دهد. در این قسمت شما 3 راه حل دارید:

  1. تست نرم افزارهای تغییر IP مختلف و یا استفاده از VPS و یا ریموت دسکتاپ
  2. کمک گرفتن از یکی از آشنایان یا دوستان در خارج کشور برای ساخت اکانت
  3. کمک گرفتن از متخصصان در کارلنسر:

خدمات اسپاتیفای در کارلنسر

نکات مربوط به کشور (ریجن) پروفایل

پس از آن که به یکی از روش‌های فوق توانستید صاحب اکانت اسپاتیفای شوید، کشور خود را در پروفایل خود در آدرس https://www.spotify.com/us/account/profile چک کنید. کشور اولیه شما، IP همان کشوری است که با آن اکانت ساخته شده. در صورتی که نیاز به تغییر کشور خود دارید، کافیست با IP کشوری که مایل هستید، لاگین و کشور خود را تغییر دهید. توجه داشته باشید که ایران در لیست کشورهای اسپاتیفای نیست!

چرا کشور یا ریجن مهم است؟

هر هنرمند یا آرتیست، ممکن است آثار خود را برای برخی کشورها مسدود کرده باشد؛ به عبارت دیگر، شما با برخی کشورها، امکان دسترسی به برخی از آلبوم‌ها، آهنگ‌ها یا پادکست‌ها را نخواهید داشت. برای این که بیشترین دسترسی را به آهنگ‌ها یا آلبوم‌ها داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم کشور خود را به کشورهایی مانند امریکا، کانادا یا کشورهای اروپایی تغییر دهید. (البته توجه داشته باشید که در صورت خرید اکانت پریمیوم روی این کشورها، باید هزینه بالاتری هم پرداخت کنید.)

نکته دوم این است که کشوری را انتخاب کنید که دسترسی به IP آن برایتان آسان باشد. چرا؟ به این دلیل که اگر شما 14 روز پشت سر هم، با IP غیر از کشور پروفایل‌تان از اسپاتیفای استفاده کنید، اسپاتیفای شما را Log out می‌کند و برای لاگین مجدد باید از IP همان کشور پروفایل‌تان استفاده کنید و یا کشور خود را از طریق سایت اسپاتیفای تغییر دهید.

  • برای مثال اگر کشور پروفایل شما آلمان است و شما 14 روز پشت سر هم، با IP غیر آلمان (مثلا آمریکا) از اسپاتیفای استفاده کنید، از اکانت خود Log Out می‌شوید. پس برای لاگین مجدد باید از IP آلمان استفاده کنید و یا از طریق سایت اسپاتیفای، کشور خود را تغییر دهید.

پیغام کشور اسپاتیفای

 

مطلب پیشنهادی: آموزش حذف صدای خواننده از آهنگ

 

چگونه اسپاتیفای کرک شده (Mod) دانلود کنیم؟

اگر به دلیل بالا بودن هزینه، امکان خرید اکانت پریمیوم را ندارید، می‌توانید از نسخه‌های کرک شده (Mod) رایگان اسپاتیفای در گوشی خود استفاده کنید. نسخه‌های کرک شده، تمام امکانات نسخه پریموم به جز دانلود و پخش آفلاین موسیقی را دارند.

با توجه به این که بسیاری از نسخه‌های کرک شده و دستکاری شده اسپاتیفای می‌توانند برای گوشی، مضر یا مخرب باشند، پیشنهاد می‌کنیم از سایت‌ها یا مارکت‌های معتبر، به دنبال نسخه های سالم و تمیز بگردید. در ادامه دو سایت را به شما معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که اگر نسخه رسمی اسپاتیفای روی گوشی‌تان نصب است، حتما قبل از نصب نسخه کرک شده، آن را حذف کنید.

روش اول: Xmanager (برای اندروید)

اپلیکیشن Xmanager یکی از اپ‌های مناسب برای دانلود نسخه تمیز و کرک شده اسپاتیفای است. کافیست این اپ را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید و جدیدترین نسخه اسپاتیفای را متناسب با CPU گوشی خود از این برنامه نصب کنید.

⚠️ فراموش نکنید! پس از نصب اسپاتیفای و لاگین داخل آن، در صورتی که هنوز گزینه Premium در پایین اپ وجود داشت، اپلیکیشن را Force Stop کنید و یا گوشی خود را یک بار خاموش و روشن کنید. (در نسخه پریموم یا کرک شده، گزینه Premium در پایین اپ نباید وجود داشته باشد!)

xmanager

روش دوم: مایکت (برای اندروید)

می‌توانید با نصب مارکت Myket، نسخه Mod شده اسپاتیفای را دانلود و نصب کنید. مایکت یکی از مارکت‌های معتبر و باسابقه اپلیکیشن در ایران است.

++Spotify (برای آیفون)

برای آیفون در صورتی که به دنبال اسپاتیفای کرک شده هستید، باید ++Spotify را جستجو کنید و از مارکت‌های غیر رسمی ایرانی یا خارجی آن را دانلود کنید.

 

مطلب پیشنهادی: نرم افزارهای آهنگسازی

 

استفاده از اسپاتیفای در ویندوز

نسخه ویندوز یا وب اپ اسپاتیفای، بر خلاف نسخه های رایگان و رسمی اندروید و iOS که محدودیت‌های زیادی دارند، آهنگ‌ها و آلبوم‌ها را به صورت عادی پخش می‌کند (شافل یا تصادفی نیست)، ولی وسط هر چند تا آهنگ، باید تبلیغات را هم تحمل کنید. بنابراین می‌توانید از نسخه عادی و رسمی ویندوز یا وب اپ برای گوش دادن به موسیقی در ویندوز استفاده کنید.

  • دانلود نسخه ویندوز: https://www.spotify.com/us/download/windows
  • دانلود نسخه وب اپ (قابل اجرا در مرورگر): در این روش، بعد از باز کردن این لینک، روی گزینه نصب (جلوی نوار آدرس مرورگر) مطابق شکل زیر کلیک کنید و Install را بزنید تا نصب شود. سپس اسپاتیفای را در مرورگر اجرا کنید.

نسخه وب اپ اسپاتیفای

 

در نهایت…

آیا شما هم از اسپاتیفای استفاده می‌کنید یا رقبای آن مثل Apple Music, Youtube Music, Amazon Music, Deezer و… را ترجیح می‌دهید؟ چرا؟ از کدام نسخه اسپاتیفای استفاده می‌کنید؟ آیا جهت ثبت نام یا استفاده از اسپاتیفای به مشکلی برخورده اید؟ اگر موزیسین یا سازنده پادکست هستید، آثار خود را روی اسپاتیفای قرار داده اید؟ نظرتان را برایمان بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب سروش کفایتی
سروش کفایتی هستم. از سال 1398 با کارلنسر در بخش مارکتینگ و سئو همکاری دارم. محتوانویس نیستم. گاهی در مورد برخی موضوعات مورد علاقه ام می‌نویسم. https://www.karlancer.com/profile/24945

دیدگاه شما

5 دیدگاه

  • رزماری
    26 تیر 1402

    عالی و کامل. هر چی نسخه ماد نصب میکردم، خراب بود و به گوشیم نمیخورد. با این اپلیکیشنی که معرفی کردید تونستم spotifyرو نصب کنم و بدون مشکل هم کار میکنه.

  • آرمیتا حسنی پور
    01 مرداد 1402

    طبق معمول آموزش ها همیشه مفید و‌ عالی. تشکر از نویسنده خوبتون که این قدر روون و خوب توضیح داد

  • پرهام
    15 مرداد 1402

    هیچ سایتی این قدر خوب و کامل راهنمایی نکرده بود هم در مورد نسخه های رایگان کرک شده و هم اون ارور کشور و راه حلش. اگه شد آموزش این که چطوری صفحه آرتیست بسازیم و موزیک هایی که خودمون ساختیم رو بذاریم تو spotify هم بسازید. مرسی بچه های کارلنسر

  • pooya
    06 بهمن 1402

    چرا نمیشه با هیچ وی پی انی اکانت ساخت دیگه؟ هزار تا وی پی ان تست کردم هیچکدوم نشد. کسی نمیتونه برام بسازه؟

    • تیم محتوای کارلنسر
      07 بهمن 1402

      سلام دوست عزیز. برای ساخت اکانت در اسپاتیفای و…در صورت تمایل می‌تونید از متخصصان کارلنسر کمک بگیرید. جهت مشاهده کلیک کنید.