چگونه یک متخصص دورکار و حرفه ای استخدام کنیم؟

05 شهریور 1401 - آخرین بروزرسانی: 19 آذر 1402
استخدام متخصص
زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

چه صاحب یک کسب کار و یا مدیر شرکت و یا یک فرد عادی باشید، احتمالا در مراحل زندگی خود، کارها و پروژه های مختلفی برای انجام دارید. اگر خودتان، تیم یا دوستان‌تان از نظر توانایی یا زمان، قادر به انجام آن کارها یا پروژه ها نباشید، پس به دنبال افرادی برای انجام آن‌ها هستید. از پروژه های ابتدایی مانند تایپ و ترجمه گرفته تا پروژه های طراحی گرافیک مانند طراحی لوگو و پروژه های پیشرفته تر مانند برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن

تفاوتی نمی‌کند. در تمام انواع پروژه ها، 5 عامل برای کارفرمایان یا صاحبان پروژه، اهمیت پیدا می‌کند:

  1. هزینه انجام کار (مسلما همه افراد، مایل هستند تا جای ممکن، کمتر هزینه کنند)
  2. کیفیت کار (همان طوری که مردم به محصولات باکیفیت علاقه مند هستند، مایل هم هستند که کار یا پروژه آن‌ها با کیفیت بالا یا قابل قبول نسبت به هزینه پرداختی انجام شود)
  3. زمان (کارفرمایان مایل هستند در سریع ترین زمان ممکن، پروژه یا کارشان انجام شود)
  4. تخصص (فرد انجام دهنده کار، تخصص کافی را برای انجام کار کارفرما داشته باشد)
  5. اعتماد (این که فرد انجام دهنده پروژه، پول کارفرما را نخورد و یا به کار یا پروژه، خسارت وارد نکند)

بنابراین به طور عادی، پیدا کردن فردی که بتوانید به او اعتماد کنید، در کار خود تخصص داشته باشد و پروژه شما را با کیفیت بالا، در زمان مناسب و با هزینه معقول تحویل دهد، کار آسانی نیست. ولی فناوری اینترنت مثل همه چیز، این کار راه هم بسیار ساده تر کرده است!

کارفرما

به دو روش می‌توانیم متخصص مورد نظر خود را جهت استخدام دورکاری پیدا کنیم:

 

روش اول: شبکه های اجتماعی و پیامرسان‌ها (غیر پیشنهادی)

در شبکه های اجتماعی مختلف و پیامرسان های مانند اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک، تلگرام و…(مخصوصا در سایت های تخصصی تر مانند لینکدین) می‌توانید افراد در تخصص های مختلف را پیدا کنید، پروفایل‌، رزومه‌ و نمونه کارهایشان را ببینید به آن‌ها جهت همکاری پیام بفرستید. برای مثال اگر به دنبال استخدام ادمین اینستاگرام هستید، در لینکدین می‌توانید بسیاری از افرادی که در زمینه مدیریت پیج یا تولید محتوا برای اینستاگرام تخصص دارند را پیدا کنید.

این روش برای پیدا کردن متخصص، خوب است، ولی یک مشکل بزرگ دارد. آن هم این که کلاه برداری (گرفتن پول و انجام ندادن پروژه)، تحویل کار بی کیفیت، تاخیر در انجام کار، خسارت زدن به کسب و کار شما، خرابکاری و… در این شبکه ها و پیامرسان‌ها بسیار رایج است و پیگیری قضایی آن هم کاری زمان بر. برای مثال در یک پروژه طراحی سایت، انجام دهنده کار ممکن است پول را گرفته و عملا سایتی را به شما تحویل ندهد و یا یک سایت ویروسی یا پر از باگ‌های فنی و امنیتی به شما تحویل دهد!

بنابرین در صورت برون سپاری پروژه خود در این محیط ها، باید ریسک بالای آن هم بپذیرید.

 

روش دوم: سایت های فریلنسری و دورکاری (پیشنهادی)

وبسایتی که در حال حاضر دارید این مطلب را در آن می‌خوانید، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری به شما می‌رود. نام ما کارلنسر است و از آشنایی شما هم خوشبختیم. 😊 قبل از آن که ادامه مطلب را بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم بلاگ کوتاه کارلنسر به زبان ساده! را بخوانید تا در ادامه شما را برای استخدام متخصص راهنمایی کنیم.

از این جا به بعد، شما یا صاحب پروژه را کارفرما و متخصصان یا انجام دهندگان پروژه را فریلنسر می‌نامیم.

سلام

مزایای برون سپاری و انجام پروژه در سایت های فریلنسینگ

  • مشاهده پروفایل، نمونه کارها، امتیاز، نظرات و… هزاران فریلنسر متخصص که ایمیل، شماره موبایل و مشخصات هویتی آن‌ها در سایت تایید شده است و دعوت آن ها به پروژه و همکاری
  • مشاهده و بررسی پیشنهادهای قیمتی مختلف فریلنسرها و گفتگو با فریلنسرها قبل از انجام پروژه
  • برون سپاری پروژه با قیمت توافقی با فریلنسر و مطابق با بودجه مد نظر شما
  • امکان پرداخت مرحله ای (قسطی) پروژه
  • پرداخت هزینه کار به فریلنسر پس از تحویل پروژه به شما و تایید خروجی توسط شما (سیستم پرداخت امن)
  • امکان ارتباط با پشتیبانی و تیم داوری در صورت بروز هر گونه مشکل در رابطه با انجام کار و یا اختلاف با فریلنسر
  • بازگشت مبلغ پروژه به شما در صورت عدم انجام کار
  • و…

حتی اگر در خارج این پلتفرم های فریلنسری هم (مثلا در پیامرسان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی) با فریلنسر یا متخصصی آشنا شدید، حتما پیشنهاد می‌کنیم که او را به فعالیت در این سایت‌ها تشویق و دعوت کنید و پروژه خود را داخل سایت، انجام دهید تا از مزایای بالا بهره مند شوید.

 

راهنمای استخدام متخصص (فریلنسر) در کارلنسر

1- ثبت نام در سایت

ابتدا در سایت به صورت کارفرما ثبت نام کرده، ایمیل و شماره موبایل خود را تایید و مراحل ثبت نام را طی کنید.

ثبت نام در کارلنسر

2- ثبت پروژه و یا خرید خدمت

شما به دو صورت ثبت پروژه و یا خرید خدمت می‌توانید فریلنسر مورد نظر خود را استخدام کنید.

روش اول: ثبت پروژه

وارد صفحه ثبت پروژه، شوید و درخواست خود را به شکل پروژه ثبت کنید. حتما توضیحات لازم را به صورت کامل و با جزییات بنویسید و در صورت نیاز، تصاویر یا یا فایل های پیوست را هم آپلود کنید. در نهایت بودجه پیشنهادی مد نظرتان را بنویسید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از پر کردن فرم، ویدئوی راهنمای بالای فرم را مشاهده کنید.

ثبت پروژه

در صورتی که مایل هستید پروژه شما بیشتر و سریع تر توسط فریلنسرها دیده شود، می‌توانید آن را ارتقا دهید.

⚠️ تبادل اطلاعات تماس (مانند شماره موبایل، ایمیل، آی دی و…) در بخش چت و میز کار کارلنسر ممنوع است. ولی در صورتی که تمایل به تبادل اطلاعات تماس با فریلنسر را دارید، می‌توانید پروژه را قبل یا بعد از استخدام “تمام وقت” کنید.

پس از ثبت پروژه، صبر کنید تا پروژه شما تایید و در سایت منتشر شود. در این مرحله، پروژه شما به فریلنسرهای با مهارت مرتبط اطلاع رسانی می‌شود تا روی پروژه شما پیشنهاد بزنند. همچنین شما می‌توانید در بخش فریلنسرها، پروفایل و نمونه کارهای فریلنسرهای مختلف را ببینید و افرادی که مایل هستید با آن‌ها کار کنید را به پروژه خود دعوت کنید تا روی پروژه شما پیشنهاد بزنند. برای این کار کافیست در پروفایل فریلنسر، روی دکمه دعوت به پروژه کلیک کنید.

دعوت به پروژه

بعد از گذشت مدت زمانی که روی پروژه شما پیشنهادهای مختلفی ثبت شد، می‌توانید پیشنهاد فریلنسرها را در بخش (پروژه های من > مشاهده پروژه) ببینید. این پیشنهادها همچنین به صورت پیام (چت) در بخش پیام‌ها هم آورده شده است.

متن پیشنهاد، قیمت پیشنهادی و همچنین پروفایل، امتیاز و نمونه کارهای فریلنسرهای پیشنهاددهنده را بررسی کنید و مناسب ترین را استخدام کنید. قبل از استخدام می‌توانید با آن ها شروع به چت کنید و سوالات لازم را از آن‌ها بپرسید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

توجه کنید که هزینه انجام کار به صورت کاملا توافقی تعیین می‌شود. اگر بعد از چت، روی مبلغ جدیدی توافق کردید، فریلنسر می‌تواند پیشنهاد خود را ویرایش کند و شما با مبلغ پیشنهادی، فریلنسر را استخدام کنید.

جهت استخدام کافیست از همان بخش های گفته شده (تصویر زیر)، روی گزینه استخدام کلیک کنید و هزینه انجام کار را پرداخت کنید. پرداختی شما در این مرحله در صندوق امن کارلنسر، تا پایان انجام پروژه (یا مراحل تعریف شده)، به امانت می‌ماند.

استخدام فریلنسر

 

⚠️ اکیدا پیشنهاد می‌کنیم که حتی در پروژه‌های تمام وقت هم پرداختی خود را از طریق سیستم پرداخت امن کارلنسر انجام دهید. در غیر این صورت (پرداخت مستقیم، کارت به کارت و…)، کارلنسر هیچ مسئولیتی در قبال انجام نشدن پروژه، کیفیت کار و سواستفاده های احتمالی نخواهد داشت.

 

روش دوم: خرید خدمت

به جای ثبت پروژه می‌توانید در بین خدمات کارلنسر بگردید و خدمت مورد نظر را سفارش دهید. در این روش، هزینه انجام کار، کاملا از قبل توسط فریلنسر، تعیین شده است. (برای مثال: ترجمه ترکی استانبولی به فارسی – متن غیر تخصصی – هر 500 کلمه 80 هزار تومان). در صورت لزوم قبل از سفارش خدمات می‌توانید با کلیک روی “صحبت کردن با فریلنسر“، با فریلنسرها (یا فروشنده های خدمت)، چت کنید و سوالات مورد نیاز خود را بپرسید.

ارتباط با فریلنسر

در هر دو روش (ثبت پروژه و خرید خدمت)، بعد از پرداختی شما، میز کار برایتان باز می‌شود و ادامه مراحل انجام پروژه در میز کار انجام می شود.

در میز کار می‌توانید:

  • گفتگو با فریلنسر را تا پایان انجام کار ادامه دهید
  • در صورت چند مرحله ای بودن انجام کار، بعد از پایان هر مرحله و تایید شما، مبلغ را برای فریلنسر آزاد کنید.
  • در صورت نیاز و با توافق طرفین، مرحله جدید اضافه کنید.
  • زمان انجام پروژه را به صورت توافقی تمدید کنید.
  • خروجی ها را تحویل بگیرید. تاکید می‌کنیم حتما از فریلنسر بخواهید تا خروجی پروژه را (مثل فایل ها، لینک‌ها و…)، در میز کار به شما تحویل دهد تا در صورت بروز مشکل، از کارلنسر، قابل پیگیری و بررسی باشد.
  • در صورت بروز مشکل یا اختلاف، مساله را از طریق بخش حل اختلاف و ثبت تیکت، به تیم داوری کارلنسر انتقال دهید
  • و در نهایت پس از انجام پروژه، به یکدیگر امتیاز و نظر دهید.

 

مطلب پیشنهادی: چگونه در کارلنسر، فایل‌های حجیم خود را بفرستیم؟

 

به همین سادگی شما می‌توانید متخصص مورد نظر خود را در کارلنسر پیدا و پروژه خود را در قالب ثبت پروژه یا خرید خدمت، برون سپاری کنید. اگر کارفرما هستید، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد استخدام متخصص فریلنسر در کارلنسر بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب تیم محتوای کارلنسر

دیدگاه شما

بدون دیدگاه