چگونه کارلنسر با کلاهبرداری ها مقابله می‌کند؟

26 آبان 1401 - آخرین بروزرسانی: 19 آذر 1402
مقابله با کلاهبرداری در کارلنسر
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

چه کارفرما (صاحب پروژه) و چه فریلنسر (انجام دهنده پروژه) و دنبال کسب درآمد باشید، احتمالا در شبکه های اجتماعی و پیامرسان ها (مخصوصا اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و لینکدین)، با آگهی‌های پروژه و یا افراد جویای کار در گروه ها، پیج ها یا کانال ها مواجه شده اید. برخی افراد هم برای فرار از کمیسیون سایت های فریلنسینگ و یا برخی هزینه های خدمات این پلتفرم ها، مایل هستند در شبکه های اجتماعی یا پیامرسان ها با سایر افراد همکاری کنند. ولی چه اتفاقی می‌افتد؟

بسیار اتفاق افتاده و می افتد که هنگامی که پروژه ای (مانند تولید محتوا، طراحی سایت، ترجمه، طراحی گرافیک و…) در این فضاها انجام می‌شود، یا کارفرما پروژه را تحویل گرفته و مبلغ را پرداخت نمی‌کند و یا مبلغ را پرداخت کرده، ولی فرد انجام دهنده پروژه، کار را انجام نمی‌دهد. در موارد زیادی هم پروژه با کیفیت یا زمان مورد نظر کارفرما انجام نمی‌شود و کار به مراجع قانونی و شکایت کشیده می‌شود که پیگیری آن هم زمان بر است.

ثبت نام در کارلنسر

 

راه حل کارلنسر برای مقابله با کلاه برداری ها

در کارلنسر، تمامی کاربران باید با شماره موبایل تایید شده در سایت ثبت نام کنند، واریزی مبلغ از درگاه های امن و معتبر بانکی انجام شده و هنگام برداشت مبلغ نیز باید اطلاعات هویتی خود به همراه کارت ملی خود را ثبت کنند. بنابراین در صورت بروز تخلف یا سواستفاده، هویت کاربران جهت پیگیری از مراجع قانونی مشخص است.

پرداختی مبلغ پروژه در کارلنسر از طریق سیستم پرداخت امن صورت می‌گیرد. در این شیوه پرداخت، کارفرما قبل از شروع کار توسط فریلنسر، مبلغ پروژه را پرداخت کرده و آن مبلغ در صندوق کارلنسر به امانت می‌ماند. پس از انجام پروژه توسط فریلنسر و تحویل به کارفرما و تایید خروجی کار توسط کارفرما، مبلغ پرداختی بعد از کسر کمیسیون، برای فریلنسر آزاد می‌شود. بدین ترتیب هم کارفرما و هم فریلنسر، از انجام کار و پرداختی مبلغ پروژه مطمئن هستند. همچنین در صورت بروز اختلاف و مشکل، طرفین می‌توانند مساله را با ثبت تیکت، به تیم داوری کارلنسر اطلاع دهند تا تیم داوری موضوع را بررسی و در صورت نیاز اقدام به لغو پروژه یا آزاد کردن همه یا بخشی از مبلغ پروژه برای طرفین کند تا حق کسی ضایع نشود.

توجه داشته باشید که در صورت بردن پروژه به بیرون از سایت (برای مثال در پروژه های تمام وقت که تبادل اطلاعات تماس و… در چت سایت مجاز است)، آن پروژه از پشتیبانی کارلنسر خارج می‌شود و کارلنسر هیچ مسئولیتی در قبال انجام نشدن پروژه، عدم پرداخت کارفرما، کیفیت پایین خروجی، کلاهبرداری ها، خرابکاری ها یا سواستفاده های احتمالی نخواهد داشت.

 کلاهبرداری اینترنتی

نکات نهایی

1- برخی افراد سودجو در تلگرام، واتساپ و… با نام کارلنسر (نماینده، کارگزار و…)، با ارسال لینک پرداخت جعلی، اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کنند. کارلنسر، هیچگونه کارگزار یا نماینده ای در این پیامرسان‌ها ندارد. در صورت مشاهده، موارد را به پشتیبانی کارلنسر، پشتیبانی درگاه پرداخت مورد نظر و همچنین مراجع قانونی و قضایی اطلاع دهید.

به جز آی دی ها و شماره های زیر، هیچ اکانت دیگری در تلگرام و واتساپ به کارلنسر ارتباطی ندارد:

تلفن تماس: 28426443-021 و 91035365-021

کانال تلگرام: karlancer@

پشتیبانی تلگرام و واتساپ (09034059802): karlancer_support@

مشاهده آخرین پروژه ها: karlancer_projects@

بات تلگرام کارلنسر: karlancerbot@

 

2- هر گونه تخلف، تهدید، فحاشی، ارسال فایل های غیر اخلاقی، ویروسی یا مخرب در چت یا میز کار کارلنسر، خرابکاری در خروجی پروژه یا سیستم شما و…  را حتما به پشتیبانی اطلاع دهید.

3- از ارسال هر گونه اطلاعات تماس (شماره، آی دی، ایمیل و…) در هر قالبی (متن، عکس و…)، در چت سایت کارلنسر کاملا خودداری کنید. تمامی چت ها به صورت لحظه ای توسط سیستم هوشمند بررسی می‌شوند و در صورت شناسایی، اکانت کاربر متخلف به صورت موقت یا دائم مسدود می‌شود. (تبادل اطلاعات تماس تنها در پروژه های تمام وقت مجاز است)

4- حتی در پروژه های تمام وقت هم ما تاکید می‌کنیم که حتما پروژه را داخل سایت انجام دهید تا در صورت بروز هر گونه مشکل و تخلف، از جانب تیم پشتیبانی و داوری کارلنسر، قابل بررسی و پیگرد باشد. پروژه هایی که به بیرون از سایت برده شوند، از پشتیبانی کارلنسر خارج می‌شوند.


انجام پروژه در پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی


کلاهبرداری در پیامرسان ها


کلاهبرداری در پیامرسان ها


کلاهبرداری در پیامرسان ها


کلاهبرداری در پیامرسان ها


کلاهبرداری در پیامرسان ها


سیستم پرداخت امن کارلنسر


پلتفرم امن کارلنسر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب تیم محتوای کارلنسر
در کنار هم، در خانواده بزرگ کارلنسر برای رسیدن به موفقیت های بزرگ :)

دیدگاه شما

5 دیدگاه

  • مهدی
    05 بهمن 1401

    سلام اگه کارفرما مارا استخدام بکند قبل صفحه چت اول پول رو انتقال میده به سایت شما بعد انجام نهایی پروژه و رضایت اون رو به کیف پول ما انتقال میدهد درسته؟

    • تیم محتوای کارلنسر
      05 بهمن 1401

      با سلام. فرایند استخدام، ارتباطی به چت نداره. هر زمانی که بخواهید میتونید چت کنید. بعد از واریز مبلغ پروژه توسط کارفرما، استخدام صورت می گیرد و سایر مراحل هم طبق چیزی که نوشتید و درست هم هست، طی میشه

  • علی
    10 آبان 1402

    من یک پروژه ثبت کردم و فریلنسر قبول کرد و مهلت اضافه هم تمدید کردم و اما انجامش نداد. در خواست داوری دادم و باز هم فریلنسر پاسخگو نبود الان میگن اگه تا فردا جواب نده پولتو برگشت میزنیم پول بعد تلف شدن ده روز زمانم و نزدیک شدن به ددلاین پروژه‌م واقعا بدرد من نمیخوره کارلنسر یعنی هیچ ضمانتی برای انجام و حسن انجام کار نداره؟ الان ضرر زمانی بنده رو کی پاسخگوعه؟

    • تیم محتوای کارلنسر
      11 آبان 1402

      با سلام دوست عزیز. از اتفاق پیش اومده متاسفیم. برنامه‌هایی در این زمینه در آینده ای نزدیک در نظر داریم تا این گونه بی مسئولیتی‌ها و انجام نشدن کارها به حداقل برسه. در صورت تمایل با پشتیبانی ما تماس بگیرید تا تیم پشتیبانی آفری رو براتون در نظر بگیرن.

  • سحر
    29 اسفند 1402

    من خودم اگه با کارفرمایی تو تلگرام یا لینکدین آشنا شم، میکشونمش تو کارلنسر تا پروژه رو انجام بدم تا خیالم راحت باشه که پولو میدن. قبل پیش اومده که برای عده کارفرمای کلاهبردار کار انجام دادم، ولی پولی برام نریختن یا دیر یا کم ریختن. دیگه کلا هر کی تو تلگرامی جایی کار میخواد، میگم بیاید کارلنسر پروژه رو تعریف کنید و اونجا استخدام کنید اگه ریگی به کفشتو نیست! با این که ده درصد کمیسیون سایت برمیداره، ولی حداقل زحمتم هدر نمیره.