چت بات چیست؟ آشنایی با مزایا و کاربردهای Chatbot

29 دی 1402 - آخرین بروزرسانی: 30 دی 1402
چت بات
زمان تقریبی مطالعه: 17 دقیقه

هوش مصنوعی چند وقت اخیر سروصدای زیادی بپا کرده است. ما این که هوش مصنوعی چیست را و چه کاربرد‌هایی را دارد را به صورت کامل برای شما در محتوای خودش توضیح دادیم. در این محتوا قصد داریم تا شما را با چت بات آشنا کنیم. قرار است با ابزاری آشنا بشیم که جزو هوش مصنوعی است و این بار به کمک آنلاین شاپ‌ها به خصوص صاحبان سایت‌ها آمده است تا کار آنها را سبک‌تر کنند. اگر مشکل پشتیبانی دارید، یا دوست دارید خیلی سریع‌تر سوال کاربران خودتان را پاسخ بدید، حتما این محتوا را کامل مطالعه کنید. تا بدانید چت بات چیست و چگونه می‌توانید از آن کمک بگیرید.

 

چت بات (chatbot) چیست؟

چت بات (chatbot)‌ها، یکی از ابزارهای هوش مصنوعی هستند که می‌توانند با کاربر‌ها در پلتفرم‌های مختلفی مثل پیام رسان‌ها و وب سایت‌ها مکالمه با کاربران را شبیه‌سازی کنند. در واقع چت بات‌ها می‌توانند جواب سوالات مختلف کاربرانی را که قصد دارند با شما ارتباط برقرار کنند را پاسخ دهند. این ابزار‌های هوش مصنوعی می‌توانند با توجه به سوال کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ آنها را بدهند و آنها را راهنمایی کنند. در واقع این ابزار با کمک گرفتن از پردازش زبان طبیعی NLP می‌توانند خیلی روان و با جزئیات فراوان پاسخ کاربران شما را بدهند. شما هم نیازی نیست نگران این باشید که پشتیبانی، توانایی این را دارد که پاسخ همه کاربران شما را در زمان کم بدهد یا خیر. چت بات‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه هر یکی را به طور کامل به شما توضیح می‌دهیم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب این ابزار‌ها انجام دهید.

ربات چت

انواع چت بات ها

به طور کلی دو نوع چت بات داریم که هر کدام از آنها مناسب نیاز‌های مختلفی هستند. شما با توجه به کارایی هر کدام از این بات‌ها باید تشخیص دهید که کدام یکی از این بات‌ها مناسب شماست و با توجه به آن ربات گفتگو مناسب خودتان را انتخاب کنید.

چت بات‌های بسته

چت بات‌های بسته آن دسته از ابزار‌هایی هستند که مکالمه با کاربر درون آنها از پیش تعیین شده است. در واقعه مسیر کاملا یکسانی برای گفتگو آنها با کاربران در نظر گرفته شده است. برای مثال شما از ربات می‌خواهید در صورتی که از ربات سوال پرسیده شد که قیمت پیراهن چند است؟ ربات شروع کند به پاسخ دادن به کاربر با توجه به قیمتی و جوابی که شما به آن داده‌اید. به طور کلی چت بات‌های بسته، اصلا هوشمند نیستند و فقط پاسخی را که از قبل برای آنها تایید کرده‌اید را پاسخ می‌دهند. اگر می‌خواهید در برابر یک سوال یکسان یک پاسخ را برای همه بفرستید بهتر است از همین چت بات‌های بسته استفاده کنید. برای مثال دیدید که مدرسین یا فروشنده‌ها در اینستاگرام ممکن است استوری بگذارند که اگر قصد دارید فلان دوره و یا کالا را خریداری کنید کافی است عدد 1 را بفرستید. شما هم با فرستادن این عدد جوابی را بلافاصله دریافت می‌کنید. این جواب را مستقیما خود چت بات به شما ارسال می‌کند و برای همه یکسان است. با استفاده از این ابزار کار فروشنده یا مدرس بسیار ساده شده است.

 

مطلب پیشنهادی: چت جی پی تی چیست؟

 

چت بات‌های باز

چت بات‌های باز نقطه مقابل چت بات‌های بسته هستند، در واقع این چت بات‌ها توانایی این را دارند که هر سوالی از آنها پرسیده می‌شود حتی اگر سخت هم باشد، جواب سوال را در کمترین زمان پاسخ دهند. این دسته از بات‌ها قدرت این را دارند خودشان از زبان خودشان پاسخ بدهند. پاسخی که می‌دهند، معمولا غلط نیست، بلکه به بهترین شکل ممکن برای کاربر موضوع را توضیح می‌دهند. شاید در اول و در مواردی باید داده‌های به خصوصی را به آنها بدهید برای مثال بایستی به آنها بگویید که قیمت کالا‌ها چقدر است و… . ولی بعد از آن، در جواب سوال هر کاربر، مناسب‌ترین پاسخ را خود چت بات می‌سازد و برای کاربران ارسال می‌کند. این دسته از چت بات‌ها برای کارهایی مناسب است که سوالات پیچیده‌تری از سمت کاربران پرسیده می‌شود و یا زمانی که قصد دارید دیگر تیم پشتیبانی برای پاسخ دادن به مخاطب نداشته باشید.

چت بات

کاربرد چت بات‌ها

با اینکه چت بات چیست و چند نوع دارد آشنا شدیم. حالا وقت آن شده که کاربرد چت بات‌ها را هم بشناسیم در این قسمت قصد داریم شما را با مهمترین کاربردهای چت بات‌ها آشنا کنیم. مطمئن باشید زمانی که متوجه کاربردهای مختلف این بات‌ها می‌شوید، علاقه‌مند خواهید شد که از این ابزار‌های هوش مصنوعی برای کسب و کار خودتان هم استفاده کنید.

پاسخگویی شبانه روزی

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که چت بات‌ها دارند پاسخگویی شبانه روزی است. اگر شما نیروی پشتیبانی هم استخدام کنید، غیر ممکن است به این توانایی برسید که نیرویی را استخدام کنید که 24 ساعته کار پشتیبانی شما را انجام دهد. مگر این که چند نیرو برای ساعات مختلف استخدام کنید. برای همین اگر کار شما به گونه‌ای است که نیاز به یک نیرویی دارید که همیشه فعال باشد، بهترین گزینه برای شما قطعا چت بات است. دقت کنید که پاسخگویی 24 ساعته باعث می‌شود شما در طول روز هر مشتری که علاقمند به خرید است را جذاب کنید و به این شکل فروش خودتان هم افزایش دهید.

 

مطلب پیشنهادی:هوش مصنوعی عمومی چیست؟

 

رابط کاربری آسان‌تر برای خرید

چت بات‌ها این قابلیت را دارند که با توجه به نیاز‌های کاربران در سوالاتی که می‌پرسند، کالا‌های جایگزین پیدا کنند. و یا محصولی را که بهترین ویژگی را نسبت به درخواست کاربران دارد را پیدا کنند و به کاربر نشان بدهند. چت بات‌ها حتی می‌توانند به کاربران کمک کنند تا مسیر خرید آنلاین را راحت انجام دهند و حتی آنها را با ابزار‌های مختلفی که سایت دارد آشنا کنند. در واقع می‌توانند حکم یک راهنما را داشته باشند و به کاربر کمک کنند که ساده‌تر از سایت استفاده کنند. این یعنی رابط کاربری آسان‌تری را برای کاربران به وجود می‌آورند.

ربات چت سایت

دادن اطلاعات جدید به کاربران

کاربرد دیگر چت بات‌هایی که در پیام رسان وجود دارند این است که می‌توانند یک پیام به خصوص را می‌توانند به کاربرانی که قبلا از چت بات استفاده کرده‌اند ارسال کند. برای مثال فرض کنید شما برای شب یلدا یا عید نوروز یک جشنواره خاصی برگزار کردید که تخفیف‌های خوبی بر روی محصولات خودتان گذاشته‌اید. شما می‌توانید از طریق چت بات متنی را مبنی بر اینکه تخفیف گذاشته‌اید را برای تمامی کاربرانی که قبلا به چت بات شما پیام دادن ارسال کنید. به این صورت خیلی راحت و بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنید می‌توانید به کاربران فعال خودتان خبر‌های سایت و کسب و کارتان را ارسال کنید و فروش خودتان را از این طریق افزایش دهید.

 

مطلب پیشنهادی: نحوه استفاده رایگان از ChatGPT-4

 

گرفتن اطلاعات برای تیم مارکتینگ

چت بات‌ها می‌توانند طوری طراحی شوند که اطلاعات پر اهمیت کاربران را دریافت کنند. برای مثال می‌توانند شماره همراه و ایمیل کاربران را دریافت کنند. با استفاده از این داده‌ها تیم مارکتینگ می‌تواند از طریق ارسال پیام به مخاطبین به صورت SMS مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ از مخاطبین بخواهند تا دوباره از سایت خریداری کنند یا کاربران را از تخفیف‌هایی که به تازگی در سایت گذاشته‌اید آگاه کنید.

ایجاد اعتماد و حس خوب

یکی از بهترین ارزش‌هایی که چت بات‌ها ایجاد می‌کنند، حس اعتمادی است که در کاربران سایت به وجود می‌آورند. زمانی که یک کاربر متوجه این می‌شود که در لحظه سوالات آن توسط یک سایت یا یک آنلاین شاپ پاسخ داده می‌شود، حس می‌کند این برند قابل اعتماد است. همین ایجاد حس باعث می‌شود تا کاربر شما را به عنوان یک برند معتبر در نظر بگیرد و نه تنها باعث فروش بیشتر شما می‌شود بلکه باعث می‌شود برند شما به عنوان یک آنلاین شاپ حرفه‌ای به نظر برسد. در ادامه این را هم باید بدانید که چت بات‌ها می‌توانند نظرات کاربران هم برای شما دریافت کنند و از این طریق شما می‌توانید کار خودتان را بهبود ببخشید. تمامی این کاربرد‌ها برای داشتن یک سایت فروشگاهی موفق خیلی اهمیت دارد و چت بات می‌تواند به ما در این مورد کمک کند.

چت بات

معروف‌ترین چت بات‌های شرکت‌ها

در حال حاضر هوش مصنوعی در حال گسترش است و چت بات‌ها هم استثنا نیستند با رشد روز افزون استفاده از هوش مصنوعی، ربات‌های مکالمه هم دارند در سراسر دنیا افزایش پیدا می‌کنند. در حال حاضر خیلی از بزرگترین شرکت‌های دنیا از چت بات‌ها استفاده می‌کنند تا هم کارشان سریع‌تر پیش برود و هم از سایر مزایایی که بالاتر گفتیم استفاده کنند. پس اگر هنوز دو به شک هستید که از چت بات استفاده کنید یا خیر، با نگاه انداختن به لیست این شرکت‌ها قطعا به فکر این خواهید افتاد که خیلی زود از چت بات مناسب کار خودتان استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی: ساخت عکس با هوش مصنوعی

 

چت بات Spotify

ربات چت بات اسپاتیفای به شما کمک می‌کند با توجه به علایقی که در موسیقی دارید لیستی از آهنگ‌هایی را دریافت کنید که احتمالا از آنها بیشتر خوشتان خواهد آمد. در واقعه این چت بات به شما کمک می‌کند تا بتوانید پلی لیست موسیقی مخصوص خودتان را داشته باشید. در حال حاضر این چت بات در پیام رسان فیس بوک فعال است و شما از طریق آن می‌توانید موسیقی‌های دلخواه خودتان را در قالب لیستی دریافت کنید.

چت بات تلگرام

چت بات Telegram

تلگرام جزو اولین پیام رسان‌هایی بود که خیلی زود به سمت استفاده از چت بات‌ها رفت. زمانی که شما به اندازه این پیام رسان کاربر دارید، دیگر نمی‌توانید تیم پشتیبانی استخدام کنید که روزانه میلیون‌ها نظر، سوال را پاسخ بدهند. برای همین خیلی زود تلگرام دست به کار شد و از طریق چت بات‌ها توانست سوالات و نظرات کاربران خودش را دریافت کند. همین حالا هم اگر سوالی داشته باشید و یا به مشکل خورده باشید خودتان می‌توانید امتحان کنید که یک چت بات جواب سوالات شما را می‌دهد.

چت بات Mastercard

افرادی که از مسترکارت استفاده می‌کنند می‌توانند از چت بات آن در فیس بوک، اطلاعات بسیار مهمی را در مورد خرج‌ها و البته درآمد‌هایی که کسب کردند در طول ماه به دست بیاورند. از آنجایی که این ابزار در ایران غیر فعال است، نمی‌توانید خودتان شخصا آن را امتحان کنید. ولی در صورتی که اکانت مستر کارت دارید، می‌توانید این کار انجام دهید. با پیام دادن به چت بات آن در فیس بوک بخواهید تا به شما بگوید که هزینه یک ماه اخیر شما چقدر بوده است و یا درآمد‌های شما از کدام سمت بوده است. این چت بات سریعا پاسخ شما را ارسال می‌کند.

چت بات Amazon

از چت بات آمازون می‌توانید برای کسب اطلاعات مهمی استفاده کنید. شما می‌توانید کالای مورد نظر خودتان و یا کالا‌های مشابه خودتان را از آن بخواهید و چت بات این موارد را به سرعت برای شما ارسال می‌کند. برای استفاده از این چت بات می‌توانید از توییتر، اینستاگرام و فیس بوک استفاده کنید. چت بات آمازون کاربرد‌های دیگری هم دارد برای مثال می‌تواند لیستی از خرید‌های اخیر را به شما نشان بدهد و یا به شما اطلاعاتی مبنی بر ترند‌ها و یا نیاز‌های احتمالی شما می‌دهد.

تمامی این چت بات‌ها یک کار را انجام می‌دهند آن هم این است که سعی می‌کنند به کاربر کمک کنند تا بتواند آسان‌تر به خدمات دسترسی داشته باشد. برای همین است که اکثر سایت‌ها و یا بیزینس‌های آنلاین حتما از چت بات‌ها استفاده می‌کنند چون می‌دانند مهمترین قسمت در ساخت یک برند موفق این است که رابط کاربری آسان‌تری را برای کاربران خودشان به وجود بیاورند و در قبال آن فروش بیشتر و البته برند‌سازی موفق‌تری را هم کسب خواهند کرد.

ربات گفتگو

چگونه یک چت بات داشته باشیم؟

حالا که متوجه شدیم چقدر داشتن چت بات‌ها به خصوص برای آنلاین شاپ‌ها مفید است، وقت آن شده است که یک چت بات برای خودمان داشته باشیم. داشتن چت بات آسان نیست، ولی کار سخت و دشواری هم نخواهد بود. شما باید ببینید نیاز شما در چیست؟ مخاطب را وصل کنید به چت بات‌های پیامرسان و یا اینکه چت باتی داشته باشید که مستقیما در خود سایت جواب مخاطب را بدهد؟ در ادامه انواع چت با‌ها را برای شما معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید با توجه به نیاز خودتان و البته نیاز مخاطبانی که دارید بهترین نوع آن را برای خودتان به کار ببرید.

چت بات برای وردپرس

اگر سایت شما وردپرسی است کارتان تقریبا ساده و راحت‌تر است. برای اینکه بتوانید چت بات را بر روی سایت وردپرسی متصل کنید کافی است افزونه مد نظر خودتان را بر روی سایت نصب کنید و آن را فعال کنید. برای آن سوال‌های احتمالی را بنویسید و پاسخ سوالات را هم طراحی کنید. این چت بات‌ها متفاوت هستند و شما باید ببینید نیاز شما در چی است؟ دوست دارید مخاطب را به یک پیام رسان منتقل کنید؟ اگر اینطور است بایستی یک افزونه چت بات نصب کنید که به پیام رسان‌ها متصل می‌شود. می‌تواند افزونه به واتساپ یا تلگرام وصل شود شما باید ببینید که به نظرتون مخاطب برایش ساده‌تر است از سمت تلگرام به شما پاسخ بدهد و یا از سمت واتساپ، با توجه به نیاز کاربران یکی را انتخاب کنید.

چت بات شخصی برای سایت

اگر سایت شما وردپرسی نیست بایستی یک چت بات را برای آن بسازید. قطعا این کار سخت و زمان بر است، اما دست شما باز‌تر است تا بتوانید چت بات خودتان را طوری طراحی کنید که در پیام رسان وصل شود یا اینکه بر روی خود سایت فعال باشد. اما قطعا این کار نیاز به زمان و هزینه بیشتری دارد پس باید این نکته را هم در نظر بگیرد.
راه دیگر این است که با استفاده از ابزار Pandorabots خیلی ساده‌تر و البته با هزینه کمتر چت بات خودتان را طراحی کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک چت بات شخصی را طراحی کنید. شما می‌توانید با کد نویسی بر روی این پلتفرم چت بات شخصی خودتان را بسازید این ابزار به شما قابلیت این را می‌دهد، تا بتوانید به سایر پیام رسان‌ها وصل شوید و از طریق آنها چت بات شما با کاربران ارتباط برقرار کند. اگر مهارت برنامه نویسی دارید و می‌خواهید یک ربات گفتگو شخصی را بسازید حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از این ابزار‌ها استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی: ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

 

چت بات بدون نیاز به کدنویسی

ابزار Botsify یک ابزار بسیار کاربردی برای ساخت چت بات‌ها است. مورد مهمی که در این ابزار وجود دارد این است که شما می‌توانید از این ابزار چت بات خودتان را طراحی کنید حتی بدون اینکه دانش برنامه نویسی داشته باشید. این ابزار‌ها به شما این قابلیت را می‌دهد تا چت بات خودتان را بر روی سایر پیام رسان‌ها هم اجرا کنید. پس اگر کد نویسی بلد نیستید، مشکلی ندارد. کافی است با استفاده از این ابزار چت بات شخصی خودتان را بسازید.

چت بات برای پیام رسان ها

برای ساخت چت بات پیام رسان‌ها هم کار مشکلی در پیش ندارید. شما می‌توانید بدون هیچ گونه مشکلی با استفاده از بات‌های آماده تلگرامی و یا سایر پیام رسان‌ها چت بات مخصوص کار خودتان را طراحی کنید. اما دقت کنید که این چت بات‌ها هوشمند نیستند و از دسته چت بات‌های بسته هستند که می‌توانند در برابر یک سوال خاص پاسخی را که از قبل خودتان طراحی کرده‌اید را ارسال کنند. روش دیگر این است که از پلتفرم Chatfuel استفاده کنید. اما مورد مهم این است که از این چت بات بر روی فیس بوک میشه ازش استفاده کرد از این جهت خیلی مناسب ما ایرانی‌ها نیست. چون اکثر کاربران ایرانی از فیس بوک استفاده چندانی نمی‌کنند بنابراین احتمال استفاده از این چت بات‌ها هم کاهش پیدا می‌کند.
روش دیگر این است که خودتان چت باتی را بر روی یک پلتفرم بسازید. پیشنهاد می‌کنیم برای این کار از برنامه نویس‌ها کمک بگیرید تا چت بات شخصی شما را بر روی تلگرام یا واتساپ طراحی کنند که اکثر کاربران ایرانی به آنها دسترسی دارند. با این کار بهینه‌ترین شکل ممکن چت بات‌ها را دریافت می‌کنید و می‌توانید از این طریق خیلی راحت‌تر اکثر کاربران خودتان را پوشش دهید.

چت کردن با ربات

نکات مهم در هنگام ساخت چت بات

در این قسمت سعی داریم تا مهمترین مواردی را که باید هنگام ساخت چت بات‌ها رعایت کنید را برای شما لیست بندی کنیم. با توجه به نکاتی که در ادامه این قسمت به شما توضیح می‌دهیم شما می‌توانید یک چت بات حرفه‌ای را برای خودتان بسازید که به شما در مسیر کاریتان کمک فراوانی می‌کند.

  1. اول از همه اهداف شغلی خودتان را باید مشخص کنید. برای چی نیاز به یک چت بات دارید؟ در کدام قسمت دوست دارید کسب و کار شما اتوماتیک انجام شود؟ انتظار دارید که چت بات شما چه اطلاعاتی را برای شما به دست بیاورد؟ حتما پاسخ این سوالات را برای خودتان بنویسید.
  2. بهترین مسیر را برای ارتباط انتخاب کنید: نکته مهم این است که بهترین پلتفرم را برای ارتباط با مخاطبین استفاده کنید. برای مثال اگر شما سالهاست کانال تلگرامی دارید و مردم شما را از آن می‌شناسند خیلی بهتر است چت بات شما هم به پلتفرم تلگرام وصل باشد. و یا اگر فکر می‌کنید که مخاطبین شما با سایت راحت‌تر هستند در خود سایت چت بات را ایجاد کنند. مورد دیگر این است که می‌توانید چت بات‌های مختلفی را در پلتفرم‌های مختلفی که هستید طراحی کنید البته این کار هزینه زیادی را طلب می‌کند ولی باعث می‌شود کار خیلی دقیق‌تر شود و برای مخاطب هم رابط کاربری راحت‌تر باشد.
  3. به نوع پاسخگویی توجه کنید: یکی از مهمترین کار‌هایی که برای چت بات می‌توانید انجام دهید این است که حتما، با توجه به نیاز کسب و کاری که دارید پاسخ‌ها را طراحی کنید. در واقع شما باید پاسخ‌ها را به شکلی طراحی کنید که یک نیاز از کاربر شما را رفع کند. در واقع باید بدانید که کاربر شما به چی نیاز دارد؟ در مقابل پاسخگویی مناسبی هم برای این سوالات باید در نظر بگیرید که چت بات به مخاطبین ارسال کند.
  4. شخصیت‌سازی چت بات: این کاری است که اکثرا بر روی چت بات‌ها انجام نمی‌دهند ولی شما می‌توانید این کار را انجام دهید. شما می‌توانید برای چت بات خودتان شخصیت و صداسازی انجام دهید. با این کار و خلاقیت کوچک کاربران بیشتر علاقه‌مند به سایت شما می‌شوند و از نوع پاسخگویی چت بات‌ها لذت خواهند برد. بهتر است برای آن یک صورت خاص طراحی کنید و صداگذاری مختص آن را هم انجام دهید.
  5. حتما نیرو پشتیبان داشته باشید: ببینید چت بات‌ها هرچقدر هم که پویا و حرفه‌ای باشند بازم هوش مصنوعی هستند و هنوز ممکن است در بعضی از موارد برای شما مشکل ایجاد کنند. در واقع ممکن است چت بات‌ها نتوانند به طور دقیق فعالیت کنند و گاهی از موارد به مشکل بر خوردند، در این جور موارد شما باید نیرو پشتیبانی داشته باشید تا در صورت رخ دادن اشتباهات سریعا کار کاربران را انجام دهد. ولی با این حال نیاز به پشتیبانی زیادی نیست و صرفا باید یک نیرو آماده داشته باشید تا در صورت رخ دادن مشکل یا سوال خاصی که کاربران می‌پرسند جوابگوی نیاز کاربر شما باشد.

ربات بامزه

آینده چت بات‌ها چه خواهد بود؟

با گسترش پیدا کردن چت بات‌ها، نه تنها آینده پشتیبانی‌های سایت‌ها بلکه پشتیبانی‌های حضوری هم تغییر پیدا خواهد کرد. چت بات‌ها در حال حاضر می‌توانند شرایط‌های زیادی را بسنجند و در مقابل پاسخگوی کاربران باشند اما در آینده می‌توانند مانند یک فروشنده عمل کنند. می‌توانند نسبت به موجودی‌های سایت، نیاز‌های خیلی مهم کاربران و خیلی از پارامتر‌های دیگر پاسخگوی مخاطبین باشند. در واقع آینده به این شکل خواهد بود که چت بات‌ها کار فروش را از صفر تا صد می‌توانند انجام دهند. می‌توانند به کاربران پیشنهاد بدهند که چه چیزی‌هایی خریداری کنند، چه رنگ‌هایی مناسب آنها است و هر آن چیزی که فروشنده حرفه‌ای به کاربران می‌گوید را می‌تواند چت بات انجام دهد.
چت بات‌ها با داشتن قابلیت سریع پاسخگویی و همین طور داشتن یک رابط کاربری آسان می‌توانند خیلی زودتر از آن چیزی که فکر می‌کنیم دنیای پشتیبانی را در دست‌های خودشان بگیرند. موضوع دیگر این است که منابع انسانی و استخدام پشتیبان حرفه‌ای خیلی مورد مهمی برای اکثر استارت آپ‌ها و سایر بیزینس‌های آنلاین است. با توجه به چت بات‌ها انتظار می‌رود کار بیزینس‌های آنلاین هم ساده‌تر شود چون نیاز نیست دنبال نیروی حرفه‌ای بگردند و از این لحاظ برای آنها به صرفه‌تر است که از چت بات‌ها استفاده کنند. خلاصه که اگر چت بات بر روی سایت خودتان ندارید باید بدانید که دیر و زود داره اما راه فراری از آن وجود ندارد. پس چه بهتر که همین حالا به سراغ چت بات‌ها بروید و قسمتی از کسب و کار خودتان را اتوماتیک کنید مطمئن باشید زمانتان هم ذخیره می‌شود تا از آن در کار‌های مهم‌تری استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی: آموزش ساخت ربات تلگرام بدون کدنویسی

 

حرف آخر

هوش مصنوعی دنیا را متحول کرده است در این بین چت بات‌ها نیز از کنار هوش مصنوعی ساخته شدند. چت بات‌ها با داشتن مزایای بسیار زیادی که دارند باعث می‌شوند رابط کاربری سایت خیلی ساده‌تر شود. کاربران می‌توانند سوال خود را بپرسند و در کمترین زمان ممکن پاسخ سوال خودشان را دریافت کنند. چت بات‌ها به کمک کسب و کار‌ها آمده‌اند تا بخشی از پروسه کاری آنها را اتوماتیک کنند. دنیای پشتیبانی آینده را چت بات‌ها فرا خواهند گرفت. خلاصه که اگر می‌خواهید خیلی ساده‌تر پشتیبانی کسب و کار‌های خودتان را انجام دهید چت بات‌ها به کمک شما آمده‌اند. فراموش نکنید برای اینکه چت بات مناسبی را برای سایت خودتان ایجاد کنید بایستی به یکسری نکات توجه کنید که ما آن‌ها را در این محتوا برای شما توضیح دادیم. نکته دیگر نصب و ساخت چت بات‌ها است که از صفر تا صد فرآیند آن را هم برایتان گفتیم. اگر تا به حال از چت بات‌ها استفاده کرده‌اید و یا نظری نسبت به چت بات‌ها دارید حتما برای ما بنویسید. در صورتی که سوالی هم نسبت به این موضوع داشتید کامنت کنید تا به سوال شما پاسخ بدیم. امیدوارم این محتوا به شما کمک کرده باشد تا به جواب سوال چت بات چیست خودتان برسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب مهدی غلامی
مهدی غلامی هستم؛ به بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم و عاشق آموزش هستم. https://www.karlancer.com/profile/176446

دیدگاه شما

بدون دیدگاه