نکات طراحی یک بیلبورد جذاب

10 آذر 1399 - آخرین بروزرسانی: 04 آذر 1402
نکات طراحی بیلبورد
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

در حدود یک قرن از ظهور بیلبوردهای تبلیغاتی در کنار جاده‌ها می‌گذرد. بیلبوردها بهترین روش برای دسترسی به میلیون‌ها مخاطب و مشتری در تمام ساعات شبانه روز هستند. البته اگر بخواهید پولی که به سختی در آورده‌اید را روی بیلبوردها سرمایه گذاری کنید، پس باید از موفقیت طراحی آن‌ها اطمینان پیدا کنید. در این مقاله نکات طراحی یک بیلبورد جذاب در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 

1.سادگی، کلید طراحی یک بیلبورد جذاب است

هدف اصلی از طراحی بیلبورد، جذب نظر مخاطب یا مشتری با تولید محتوای کاربردی است. طراحی یک بیلبورد کاربردی به معنای تولید تصویری خوانا است. حتی بهترین طراحی اگر از فاصله دور خوانده نشود، فایده‌ای ندارد. خلاقیت تنها بعد از خوانا بودن تصویر وارد عرصه می‌شود. برای رسیدن به طراحی خوانا به عوامل زیر دقت کنید.

  • از متن درشت استفاده کنید. طراحی‌های مناسب فضای باز به صورت ساده، واضح و خوانا هستند. بولتن‌ها و بنرها باید از فاصله 500 فوتی خوانده شوند. در اینجا مخاطب از راه دور به تبلیغ نگاه می‌کند. پس باید مهم ترین پیام را با متن درشت ارائه کنید.
  • از فونت‌های فاقد شکستگی استفاده کنید. همواره از خطوط بزرگ و فاقد شکستگی استفاده کنید. این شکستگی‌ها از فاصله دور دیده نمی‌شوند و یا باعث خطای دید می‌شوند. از فونت‌های دکوراتیو، کج و شکسته استفاده نکنید. در طراحی آگهی روی بیلبورد می‌توانید خط باریک و تیره‌ای را به اطراف کل متن اضافه کنید تا آن را به خوبی از پس زمینه تفکیک کنید.

سادگی در طراحی بیلبورد

 

2.داستان سرایی کنید

اگر بیلبورد تبلیغاتی در کنار بزرگراه نصب می‌شود و مردم با سرعت از کنارش عبور می‌کنند، پس باید داستانی به یاد ماندنی را روایت کند. به برداشتی که می‌خواهید در ذهن مخاطب بسازید، فکر کنید. آیا می‌خواهید نشانی وب سایت را به خاطر بسپارند؟ آیا می‌خواهید هر وقت وارد فروشگاهی شدند به یاد برندتان باشند؟ آیا می‌خواهید آنها را با طعم جدیدی آشنا کنید؟ از پیام کلیدی مدنظرتان برای یافتن داستان استفاده کنید. به مثال‌های زیر دقت کنید:

  • وب سایت شما مشکل متداولی را حل خواهد کرد.
  • برندتان معادل شادی، سرگرمی ‌و جذابیت است و مردم عاشقش هستند.
  • مرغ‌های طعم دارتان هر ذائقه سخت پسندی را راضی می‌کند.

پس اول پیام کلیدی را مشخص نموده و برای یافتن داستانتان به آن معنا دهید. به این صورت که برندتان مشکلی را حل کرده، هیجان انگیز است یا نیاز خاصی را برطرف می‌کند.

اهمیت داستان در چیست؟

مردم به خوبی داستان‌ها را به خاطر می‌سپارند. طراحی بیلبورد هم، رسانه بصری فوق العاده برای بیان داستان با کمک متن و تصویر است. پس در حین طراحی باید به طور راهبردی عمل کنید.

اهمیت داستان در طراحی یک بیلبورد

یکی از روش‌های اثرگذاری، به کارگیری عبارات کوتاه و جذاب است تا پیامتان در ذهن مخاطب حک شود. گاهی هم تنها یک تصویر ساده در کنار لوگوی برند، در حکم هزار کلمه عمل می‌کند. مثل تصویر تبلیغاتی زیر از شرکت نسکافه که به خوبی با خلاقیت تمام داستان برندش را در نقش رفع نیاز به خواب و علاج خستگی نشان می‌دهد.

تصویر ساده به جای داستان بیلبورد

3.پیام را کوتاه و جذاب مطرح کنید

هر راننده به طور متوسط در حدود 5 تا 10 ثانیه به طراحی بیلبورد نگاه می‌کند، متن را می‌خواند و پیامش را می‌فهمد. راننده در این مدت بر حسب ترافیک موجود باید به جاده هم نگاه کرده و دوباره به بیلبورد نگاه کند. پس زمان اختصاص یافته برای نگاه کردن به تبلیغ، کاهش می‌یابد! پس تا حد ممکن پیامتان را کوتاه کنید. حداکثر از هفت کلمه یا کمتر استفاده کنید.

پیام کوتاه و جذاب در طراحی بیلبورد تبلیغاتی

بعد از طرح پیام اصلی می‌توانید سایر اطلاعات مرتبط مثل نشانی سایت، شماره تماس، لوگو یا آدرس فروشگاه را قید کنید. البته این اطلاعات را بر حسب اهمیتشان، اولویت بندی نموده و در طراحی بیلبورد جای دهید. البته فضا را خیلی شلوغ نکنید. برای طراحی لوگو، می‌توانید از کارلنسر کمک بگیرید.

 

4.رنگی طراحی کنید

از رنگ‌های روشن یا تصاویر بزرگ در طراحی استفاده کنید تا چشم‌ها مجذوب تبلیغات شوند. رنگ‌های متضاد درون طراحی، اثر گذارتر عمل می‌کنند. این گونه طراحی می‌تواند یادآوری پیام را بهبود دهد.

طراحی رنگی بیلبورد

برای رسیدن به طراحی اثرگذار باید پس زمینه را ساده در نظر بگیرید. پیامتان را با این روش در معرض توجه بینندگان قرار می‌دهید. پس یک تصویر یا عکس بزرگ را به جای چند تصویر جاگیر، مورد استفاده قرار می‌دهید.

 

5.هوشمندانه از تصویرتان استفاده کنید

به جای کوچک کردن یک تصویر بزرگ (تصویر ساختمان) یک تصویر کوچک (تصویر ساعت) را بزرگ کنید. تا حد امکان از چشم اندازهای طبیعی و تصاویر پیچیده استفاده نکنید. در کل سه عنصر بصری یا تعداد کمتری را مدنظرتان قرار دهید. برای مثال از یک تصویر، یک لوگو و یک عنوان استفاده کنید.

 

6.ایده طراحی بیلبورد را تست کنید

بیلبورد تنها یک تبلیغ چاپی نیست. قبل از چاپ نهایی، تصویر دیجیتالی را به مدت 5 ثانیه از دور به فردی نشان دهید و نظرش را بپرسید. آیا متوجه مفهوم آن می‌شود؟ می‌داند چه چیزی تبلیغ شده؟

 

7.برنامه تبلیغاتی خودتان را مدنظر قرار دهید

اگر پیام خاصی برای داستان سرایی ندارید، پس از برنامه تبلیغاتی خودتان استفاده کنید. مثلاً رویداد خاصی را به اطلاع مخاطب برسانید. در طراحی زیر به خوبی این اطلاع رسانی انجام شده است.

 

برنامه تبلیغاتی در طراحی بیلبورد

 

طراحی بیلبورد را هماهنگ با محتوای سایر انواع تبلیغات مجازی و چاپی انجام دهید تا در ذهن مخاطب ثبت شوید.

 

در نهایت…

در این مقاله با 7 نکته برای طراحی یک بیلبورد جذاب آشنا شدید. آیا در کسب و کارتان روی تبلیغات بیلبوردی سرمایه گذاری کرده‌اید؟ آیا از سطح کیفی طراحی رضایت داشته‌اید؟

 

منابع

https://www.billboardconnectionadvertising.com/digital-billboard-design-tips/

https://99designs.com/blog/tips/billboard-design-tips/

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب زینت فلاح
من زینت فلاح، ارشد روان سنجی هستم. بیش از ده ساله که ترجمه متون روانشناسی،مدیریت و فناوری رو انجام میدم. به تولید محتوای جدید علاقمندم و چند ساله که با کارلنسر همکاری دارم. https://www.karlancer.com/profile/1408

دیدگاه شما

بدون دیدگاه