برنامه ریزی با اکسل با قالب های مختلف

23 فروردین 1399 - آخرین بروزرسانی: 03 اسفند 1399
برنامه ریزی با اکسل
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

اگر فردی با برنامه باشید احتمالا ترجیح می‌دهید کار‌های روزانه‌‌ی خود را جایی یادداشت کنید و یا همه‌ی دخل و خرج شغل و کارتان را به صورت متمرکز نگه دارید. یکی از نرم افزار‌های بسیار خوب برای این کار مایکروسافت اکسل است. این نرم افزار دارای قالب ها یا تمپلیت‌های گوناگونی است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به راحتی به برنامه ریزی زندگی روزمره‌ی خود بپردازید.

 

سفارش ساخت قالب اکسل

 

در مطلب پیش رو سعی داریم در مورد چندین قالب اکسل و نحوه ی کار کردن با آنها به شما توضیحات بیشتری ارائه دهیم؛

با کارلنسر همراه باشید.

 

۱قالب اکسل برای مدیریت هزینه‌ها

وقتی مجبور باشید چند حساب مختلف و دخل و خرج‌هایشان را مدیریت کنید، باید به صورت دقیق و منظم همه‌ی جزئیات آن را جایی یادداشت نمایید تا دچار مشکل و اشتباه نشوید و حساب جیب و پول خود را داشته باشید.

با استفاده از این قالب اکسل قادر خواهید بود درآمد و هزینه‌های خود را برای چند حساب مختلف مدیریت کنید. در این قالب صفحاتی برای بودجه، حساب‌ها، تراکنش‌ها، اهداف و خرج‌های ماهانه و هفتگی طراحی شده و می‌توانید به مدیریت جداگانه‌ی هرکدام از آن‌ها نیز بپردازید.

 

۲قالب اکسل برای برنامه ریزی روزانه

داشتن لیستی کامل از کار‌هایی که در روز باید انجام دهید همیشه می‌تواند به بهتر شدن زندگی کمک کند. برای این کار اپلیکیشن‌ها و نرم افزار‌های زیادی هم وجود دارند، مثل واندرلیست و تیک تیک.

اما اگر به دنبال راه حل ساده‌تری می‌گردید احتمالا استفاده از قالب todo listدر اکسل بتواند به شما کمک بزرگی کند. با استفاده از این تمپلیت می‌توانید برای هرکدام از برنامه‌های مشخص شده در لیست اولویت تعریف کنید. بهترین ویژگی این قالب امکان شخصی سازی ساده‌ی بخش‌های مختلف آن است. شما حتی قادرید با این قالب وظیفه‌ ی گروهی مختلف از افراد یک تیم را مشخص کنید.

 

۳قالب اکسل برای برنامه ریزی دارویی

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان نیاز به مصرف دارو‌های زیاد و مختلف داشته باشید، استفاده از این قالب می‌تواند تا حد بسیار زیادی به منظم مصرف کردن دارو‌هایتان کمک شایان و بزرگی کند.

با استفاده از این قالب استرس این که آیا دارویی خاص را مصرف کردید یا نه از بین خواهد رفت. فقط کافیست مقدار و زمان مصرف دارو‌های مختلف خود را در این قالب وارد کنید. این قالب به شما اجازه می‌دهد در صورت نیاز به هرکدام از دارو‌ها یک یادداشت جدا اختصاص دهید.

 

۴قالب اکسل برای مدیریت بودجه مسافرت

قالب اکسل بودجه مسافرت

اگر قصد دارید به مسافرت بروید، باید به خوبی همه‌ی خرج‌های احتمالی روبرویتان را پیش‌بینی کنید. قالب مدیریت سفر به طور مستقیم تمرکزش را روی مدیریت مسافرت های شما گذاشته. با استفاده از این قالب می‌توانید بسیاری از هزینه‌های مختلف نظیر هزینه وسیله‌ی نقلیه برای سفر (استفاده از اتوبوس، هواپیما، قطار و …)، محل اقامت، خورد و خوراک، سرگرمی و … را مدیریت کنید.

در استفاده از این قالب کافیست ابتدا بودجه‌ی کلی خود را مشخص کنید و بعد با وارد کردن خرج‌های پیش بینی شده ببینید که چه مقدار از بودجه مصرف می‌شود. یکی از مزیت‌های این الگو آن است که با استفاده از یک نمودار دایره‌ای مشخص می‌کند که چند درصد از خرج و مخارج سفر مربوط به چه بخشی می‌شود.

 

۵قالب اکسل برای مدیریت هزینه‌ها

قالب اکسل مدیریت هزینه

حساب کردن خرج و مخارج و مدیریت هزینه‌ها را می‌توان روی کاغذ انجام داد اما استفاده ازاین قالب که طرز کارش شبیه یه اولین قالبی که به شما معرفی کردیم است به شما کمک می‌کند که بتوانید همه‌ی خرج و مخارج را با استفاده از اکسل و ساده‌تر از همیشه مدیریت کنید. با این قالب می توانید میزان بودجه‌ی خود را مشخص کرده و هرکدام از درآمد‌ها و هزینه‌های خود را در آن وارد کنید.  این قالب به صورت خودکار حاصل نهایی حساب شما را مشخص خواهد کرد.

 

۶قالب اکسل برای ایجاد برنامه‌ غذایی

اگر مشغول رعایت یک رژیم سخت هستید یا این که می‌خواهید به هر دلیلی در مصرف مواد غذایی صرفه جویی کنید احتمالا قالب شماره‌ ۶ این لیست می تواند به شما کمک کند.

این قالب برای ایجاد برنامه غذایی طراحی شده و با استفاده از آن می‌توانید وعده‌های مختلف غذایی در هفته مثل صبحانه، ناهار، عصرانه و شام را مشخص کنید. البته لازم به ذکر است که این قالب به شما اجازه می‌دهد وعده‌های مختلف مد نظر خودتان را هم به هر کدام از روز‌هایی که می‌خواهید اضافه کنید.

یکی از مزیت‌های دیگر این قالب آن است که میتوانید برای هرکدام از غذاهای مد نظر خود لیستی از نیازمندی‌ها مشخص کنید. این کار در صفحه‌ای دیگر انجام می شود و بعد از مشخص شدن لیست هر غذا، شما با انتخاب آن در برنامه‌ی غذایی خود، لیستی از موارد مورد نیاز را در لیست سمت راست صفحه مشاهده خواهید کرد.

 

۷قالب اکسل برای مدیریت پروژه‌ها

قالب اکسل مدیریت پروژه

با استفاده از قالب مدیریت پروژه می‌توانید هر مرحله از انجام پروژه‌های خود را مشخص کنید. کافیست زمان شروع پروژه‌ی خود را مشخص کنید تا تاریخ بقیه‌ی روز‌ها به صورت خودکار تغییر کنند. در این قالب قادرید مشخص کنید که می‌خواهید برنامه ریزی پروژه‌تان به صورت هفتگی یا ماهانه انجام شود.

 

۸قالب اکسل برای مدیریت لیست لوازم خانه

قالب اکسل مدیریت لیست لوازم خانه

اگر قصد اسباب کشی دارید احتمالا بخواهید لیستی کامل از وسایل خود تهیه کنید. با استفاده از این قالب می توانید چک لیستی کامل از لوازمی که در خانه‌ی خود دارید داشته باشید تا به طور دقیق متوجه شوید که چه لوازمی اضافه یا کم هستند.

بخشی از تمرکز طراحان این قالب روی مسائل بیمه و گارانتی وسایل بوده است. شما با استفاده از این لیست می‌توانید زمان شروع و پایان گارانتی لوازم مختلف خانه را مشخص کنید و همه را در یک لیست متمرکز نگه دارید.

 

راست چین کردن قالب‌های اکسل

قالب‌های بالا برای زبان‌هایی طراحی شده که از چپ به راست نوشته می‌شوند و برای زبان فارسی و عربی ممکن است با مشکل‌هایی همراه باشند. به همین دلیل بعد از آن که قالب مد نظر را دانلود می‌کنید لازم است تا آن را راست چین کنید تا بتوانید به راحتی در سلول‌های آن به زبان فارسی بنویسید.

برای این کار بعد از دانلود قالب ابتدا آن را اجرا کنید. ممکن است پس از اجرا فایل در حالت غیر قابل ویرایش قرار داشته باشد. برای این که بتوانید به ویرایش فایل بپردازید ابتدا روی گزینه‌ی Enable Editing از نوار زردرنگ بالا کلیک کنید.

حالا همه‌ی محتویات فایل را با استفاده از کلید‌های ترکیبی Ctrl + a انتخاب کرده و سپس از لیست بالا گزینه‌ی Right-to-Left را انتخاب کنید (همانند شکل زیر):

راست چین کردن اکسل

با این کار همه‌ی سلول‌ها راست چین خواهند شد. حالا ممکن است بخواهید اعداد سلول‌های مختلف را فارسی کنید. برای این کار کافیست اعداد سلول‌های مختلف را انتخاب کرده و در نهایت یکی از فونت‌های فارسی نصب شده روی کامپیوتر خود را برگزینید. با این کار اعداد انگلیسی، فارسی خواهند شد.

البته دقت داشته باشید که برای تغییر سلول‌های مختلف هرجا که در نوار Formula، فرمولی مشاهده کردید به آن دست نزنید. با این کار ممکن است عملکرد قالب دچار مشکل شود.

 

سفارش ساخت قالب اکسل

 

امیدواریم بعد از مطالعه این مطلب بتوانید به راحتی با قالب های اکسل کار کنید. قالب های گفته شده و بسیاری از قالب های بیشتر را از این سایت می‌توانید دانلود کنید

کار کردن با برنامه های مایکروسافت آفیس به شما کمک می کند حتی کسب در آمد کنید

کارلنسر

 

منبع:

Makeuseof

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب آرش آدمی
مدیر بازاریابی دیجیتال، علاقه مند به سئو و بازاریابی محتوایی و...

دیدگاه شما

5 دیدگاه

  • اسپایدرمن
    27 فروردین 1399

    چه باحال و کاربردی.
    آموزش ساخت فاکتور و تقویم شمسی تو اکسل هم بذارید

  • احمد
    27 فروردین 1399

    سلام من خودم وقت انجام اینکار رو ندارم شما کسی رو دارید که بتونه یکی از این قالب ها رو برام درست کنه و داده ی خام بهش بدم و خروجی منظم رو بگیرم ؟

  • h_hoseini
    04 اردیبهشت 1399

    فریلنسر برای پر کردن دیتا ها و تحلیل روی اون نیاز دارید؟

  • حسین شاملو
    04 اردیبهشت 1399

    مطالبتون خیلی خوبه درباره اکسز هم مطلب بذارید

  • کارلنسر
    24 خرداد 1399

    سلام hosseini_h. پر کردن یا وارد کردن دیتا (data entry) یکی از مهارت های پر تقاضاست. میتونید به عنوان فریلنسر تو سایت ما فعالیت کنید و پروژه ها رو انجام دهید