ایمیل موقت چیست؟ ساخت ایمیل موقت جیمیل با پسوند gmail

06 اسفند 1402 - آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

احتمالا بارها برای شما هم پیش آمده که بخواهید [بر خلاف میلتان!] در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف ثبت نام کنید. در خیلی مواقع هم فقط می‌خواهید آن سایت را اپ را تست کنید، از نسخه ترایال یا آزمایشی به صورت رایگان استفاده کنید و یا یک فایل را دانلود کنید و خداحافظ! آیا از ایمیل اصلی‌تان استفاده می‌کنید یا از ایمیل‌های موقت کمک می‌گیرید؟ اصلا این ایمیل‌های موقتی یا فیک یا یک بار مصرف به چه دردی می‌خورند که این قدر رایج شده اند؟ آیا می‌توان ایمیل موقت با پسوند gmail هم داشت؟ جواب همه این سوالات را در ادامه بخوانید.

 

ایمیل موقت یا یک بار مصرف چیست؟

ایمیل موقت یا فیک یا یک بار مصرف (که در انگلیسی به آن‌ Temporary Email هم گفته می‌شود)، یک سرویس ایمیل است که یک آدرس ایمیل با زمان موقت در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با آن ایمیل در سایت‌های مختلف ثبت نام کنید و لینک تایید اکانت (وریفای) را دریافت کنید و با این کار، ثبت نام خود را نهایی کنید. به عبارت دیگر، این ایمیل‌های موقت بر خلاف اسمشان، فیک نیستند و ایمیل واقعی هستند. فقط دارای مدت زمان محدود هستند که این مدت زمان، بستگی به سایت ارائه دهنده آن می‌تواند از چند دقیقه تا چند ماه متغیر باشد.

توجه داشته باشید که ایمیل‌های موقتی، الزاما یک بار مصرف نیستند و شما می‌توانید با آن ایمیل، در ده ها سایت ثبت نام کنید. اصلی ترین دلیل استفاده از این ایمیل‌ها، در امان ماندن ایمیل اصلی‌ از شر ایمیل‌های اسپم، تبلیغاتی و خبرنامه‌‌های سایت مورد نظر و یا استفاده از نسخه‌های آزمایشی (ترایال) سایت‌ها یا اپ‌هاست.

 

مزایای ایمیل موقت یا یک بار مصرف

  • حفاظت ایمیل اصلی در مقابل ایمیل‌های اسپم، تبلیغاتی و خبرنامه‌های سایت هدف
  • امکان ثبت نام رایگان به دفعات زیاد در سایت‌هایی که دارای سرویس یا خدمت ترایال یا آزمایشی هستند. (مثلا شما می‌توانید با هر بار ثبت نام با یک ایمیل موقتی جدید، 30 روز از نسخه رایگان یک آنتی ویروس استفاده کنید و این کار را تکرار کنید.)
  • ثبت نام در سایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که فقط قصد تست آن را دارید
  • محیط آسان و سریع، معمولا بدون نیاز ثبت نام یا مراحل پیچیده
  • نداشتن پوشه اسپم (هرزنامه): نیاز به چک کردن فولدرهای مختلف برای پیدا کردن ایمیل ثبت نامی خود ندارید، چون همه ایمیل‌ها در یک جا (inbox) نمایش داده می‌شوند.

 

معایب ایمیل موقت یا یک بار مصرف

  • ممکن است آدرس ایمیل موقت خود را گم کنید و یا هرگز نتوانید به آن دسترسی مجدد پیدا کنید. پس در سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های مهم، پیشنهاد می‌کنیم از ایمیل اصلی خود استفاده کنید تا در موارد ضروری بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.
  • عدم پشتیبانی توسط برخی سایت‌ها: همان‌طوری که مردم، عاشق استفاده از ایمیل‌های موقتی هستند، سایت‌ها از آن متنفرند! چون سایت‌شان پر می‌شود از اکانت‌های غیر واقعی و غیر فعال که صرفا با هدف تست سایت یا اپلیکیشن، استفاده از نسخه ترایال و یا دانلود یک فایل ثبت نام کرده اند و دیگر اثری از آن افراد وجود ندارد! پس برخی از این سایت‌ها، امکان ثبت نام با ایمیل‌های موقتی را هنگام ثبت نام، غیر فعال کرده اند؛ به عبارت دیگر شما فقط با پسوند ایمیل‌های معتبر مثل gmail, yahoo, hotmail, msn, protonmail, outlook و… می‌توانید در این سایت‌ها ثبت نام کنید.

در ادامه محیطی از دو سرویس ارائه دهنده ایمیل موقت می‌بینیم. معمولا در این سایت‌ها، inbox ایمیل در همان صفحه اصلی قرار دارد و ایمیل‌های دریافتی در همان جا به شما نمایش داده می‌شود.

ایمیل موقت

ایمیل موقتی

معرفی چند سرویس ارائه دهنده ایمیل موقت

خلاصه ده ها سایت و بات تلگرامی ارائه دهنده ایمیل موقت وجود دارند که با یک سرچ ساده می‌توانید پیدا و استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی: چگونه ایمیل بسازیم؟

 

ساخت ایمیل موقت جیمیل (با پسوند gmail)

همان طور که گفته شد، برخی سایت‌ها به ایمیل‌های موقت حساس هستند و اجازه ثبت نام با این آدرس‌ها را نمی‌دهند. پس برای ثبت نام در این سایت‌ها نیاز است که با پسوند ایمیل‌های معتبر مثل gmail ثبت نام کنیم. ولی آیا ایمیل موقت با پسوند gmail وجود دارد؟ دو ترفند را در ادامه به شما یاد می‌دهیم:

ترفند اول: سایت Smailpro

این سایت، ایمیل موقت با پسوندهای gmail, outlook, googlemail و… به شما می‌دهد! وارد آدرس https://smailpro.com/advanced شوید.

در قسمت سمت چپ سایت (همانند تصویر زیر)، ایمیل موقت شما نمایش داده می‌شود. وضعیت ایمیل باید در حالت active (فعال) باشد.

سایت smailpro

اگر inactive یا غیر فعال بود، روی گزینه change کلیک کنید و از بین آدرس‌های پیشنهادی، یکی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید در باکس سرچ، تایپ کنید: random@gmail.com و روی Create بزنید تا یک آدرس جیمیل موقتی برایتان ساخته شود! (راستی فراموش نکنید که بین گزینه‌های Real و Alias، گزینه Alias باید انتخاب شده باشد)

سایت smailpro

ترفند دوم: استفاده از جیمیل اصلی خودتان (چند بار ثبت نام با یک آدرس!)

به نظرتان آدرس‌های زیر چه تفاوتی باهم دارند؟ [توجه: آدرس‌های ایمیل زیر، صرفا مثال و غیر واقعی هستند]

karlancer1398@gmail.com

karla.ncer1398@gmail.com

kar.lan.cer13.98@gmail.com

k.ar.la.ncer.13.98@gmail.com

k.a.r.l.a.n.c.e.r.1.3.9.8@gmail.com

برای سایت‌ها، این‌ها آدرس‌های مجزا به حساب می‌آیند، ولی برای گوگل در عمل یکی هستند! جیمیل، اهمیتی برای نقطه (.) بین حروف و اعداد آدرس ایمیل قائل نیست! به عبارت دیگر، شما آدرس ایمیل خود را به هر شکلی در سایت هدف تایپ کنید، ایمیل را از سایت هدف دریافت خواهید کرد! پس کافیست با جیمیل اصلی خودتان و گذاشتن نقطه‌های مختلف بین حروف و اعداد آن، بارها و بارها در سایت یا اپلیکیشن دلخواه خود به عنوان کاربر جدید ثبت نام کنید. باور ندارید؟ امتحان کنید!

 

مطلب پیشنهادی: بهترین زمان ارسال ایمیل

 

تجربه‌ شما؟

آیا شما از ایمیل موقت استفاده می‌کنید یا از همان آدرس ایمیل اصلی‌تان استفاده می‌کنید؟ برای چه کاری از ایمیل‌های یک بار مصرف استفاده می‌کنید؟ کدام سرویس ایمیل موقتی را پیشنهاد می‌دهید و چرا؟ برایمان بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب سروش کفایتی
سروش کفایتی هستم. از سال 1398 با کارلنسر در بخش مارکتینگ و سئو همکاری دارم. محتوانویس نیستم. گاهی در مورد برخی موضوعات مورد علاقه ام می‌نویسم. https://www.karlancer.com/profile/24945

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • mahyar
    29 اسفند 1402

    این نویسنده تون خیلی مقالاتش کاربردی و مختصر مفیده. بدون اضافه گویی و با قلم خیلی روان به اصل مطلب اشاره میکنه. هم این مقاله، هم اسپاتیفای، هم حذف صدای خواننده از آهنگ و غیره. با ارزوی موفقیت برای این دوست عزیزمون