چرا باید کارشناس تولید محتوای خوب استخدام کنیم؟

22 خرداد 1399 - آخرین بروزرسانی: 04 اسفند 1399
استخدام کارشناس تولید محتوا
زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

در دنیای بازاریابی آنلاین نباید از رقابت هیجان انگیز در میان کسب و کارها عقب بمانیم. هر کسب و کاری به دنبال افزایش نرخ بازدید و برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی است. استخدام یک کارشناس تولید محتوای خوب یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به اهداف مذکور است.

تولید محتوای خوب، کار دشواری است. کارشناس تولید محتوا باید صنعت کارفرما و علایق مخاطب را بشناسد. از طرف دیگر به مهارت‌های نگارشی و نرم افزاری نیاز دارد که مالکان کسب و کار فاقد این مهارت‌ها هستند. از این رو کسب و کارهای زیادی به دنبال استخدام یک کارشناس تولید محتوای خوب هستند.

مشاهده کارشناسان تولید محتوا و استخدام

کارشناس تولید محتوای خوب، محور اصلی تیم بازاریابی محتوا را تشکیل می‌دهد. طبق نظرسنجی سال 2018، 91 درصد از کسب و کارها از بازاریابی محتوا استفاده نموده‌اند. پس اگر به راهبرد بازاریابی محتوای آنلاین و تشکیل تیم بازاریابی علاقمند هستید؛ با ما همراه شوید. تیم کارلنسر در این مقاله به اهمیت تولید محتوای خوب و استخدام کارشناس خبره در این حوزه اشاره می‌کند.

اهمیت تولید محتوای خوب

 

اهمیت تولید محتوای خوب

محتوای خوب در تمامی حوزه‌های نوشتاری و بصری قابل تولید است. فرقی ندارد که کسب و کاری کوچک یا بزرگ هستید؛ به هر حال برای جلب توجه مخاطب و دیده شدن در فضای مجازی به محتوای خوب و جذابی نیاز دارید. همچنین اگر می خواهید در فضای بین المللی رقابت کنید نیاز به تولید محتوا به انگلیسی برای وبسایت یا شبکه های اجتماعی و تبلیغات خود دارید. 

 

محتوای خوب در برندسازی

یکی از بهترین روش‌های ترسیم هویت و ارزش‌های کسب و کارتان در قالب یک برند، تولید محتوای خوب است. محتوای تولید شده برای شبکه‌های اجتماعی، از رسمیت کمتری برخوردار است؛ در نتیجه مخاطبان بیشتری را با برندتان آشنا خواهد کرد. با انتشار محتوا در رسانه‌های مختلف به مخاطب می‌گویید که به روز هستید و نیازهایش را درک می‌کنید. بعلاوه انتشار بلاگ های طولانی‌تر به معنای اهمیت دادن به دغدغه‌های مشتریان است. با انتشار محتوای خوب، اعتماد مخاطب نسبت به برندتان، تضمین خواهد شد.

سفارش تولید محتوای انگلیسی

 

تولید محتوای خوب با هدف رسیدن به مشتریان احتمالی

شناخت مخاطب یکی از گام‌های اصلی در فرایند تولید محتوای دیجیتال است. تولید کنندگان خبره در حوزه محتوا به خوبی پرسونای خریدار را می‌شناسند. یعنی هویت آنها، نقاط درد و انواع محتوای مدنظر آنها را می‌شناسند. با تولید مداوم محتوای با کیفیت از طریق ارائه راه حل‌های مدنظر مشتریان، رتبه بالاتری در موتور جستجو گرفته و به مخاطب هدف می‌رسید.

با محتوای خوب علاوه بر رسیدن به مخاطب مناسب، قادر به برقراری ارتباط با آنها هستید. با خواندن نظرات مخاطبان و پاسخ دهی به آنها به اعتماد متقابل می‌رسید. نویسنده خبره در حوزه تولید محتوا به خوبی اطلاعات محصولات و خدمات کسب و کار را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد. با این روش نیازهای اطلاعاتی و کاربردی مخاطب قبل از خرید محصول، تأمین می‌شود.

 

تقویت نرخ بازدید و ترافیک سایت با تولید محتوای خوب

تولید محتوای خوب یکی از بهترین روش‌ها برای بهره برداری از سئو است. تولید محتوایی که از نظر موتورهای جستجو، بهینه تشخیص داده شود، رتبه بالاتری گرفته و در نتایج جستجو بالا می‌آید. با اینکه محتوای بصری نقش مهمی در جلب نظر مخاطب دارد ولی محتوای نوشتاری هم رتبه بندی خوبی را در موتورهای جستجو به همراه دارد.

به کارگیری کلیدواژه‌های اصلی در کسب و کارتان، نرخ بازدید را افزایش می‌دهد. محتوای خوب، غنی از کلیدواژه‌های اصلی و فرعی است تا موتورهای جستجو را به سایت، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی شما پیوند دهد.

 

اهمیت استخدام یک کارشناس تولید محتوای خوب

تا اینجا می دانیم که اهمیت تولید محتوا برای رسیدن به موفقیت کاری، غیرقابل انکار است. ولی هر محتوایی مناسب نیست. شما به محتوای جذاب و آگاهی دهنده نیاز دارید. این کار برای مالکان کسب و کار، وقت گیر است. از طرفی، همه دارای مهارت‌های نوشتاری نیستند. با استخدام کارشناس تولید محتوای خوب به مزایای زیر می‌رسید.

اهمیت بازاریابی محتوا

 

با استخدام کارشناس تولید محتوای خوب به ROI  بهتری برسید

با استخدام کارشناس تولید محتوای خوب به بهترین ROI (نرخ بازگشت سرمایه) ممکن خواهید رسید. همه تولیدکنندگان محتوا، بازده مشابهی ندارند؛ پس نویسندگانی را در جهت تأمین نیازهای کسب و کارتان استخدام کنید. برای مثال اگر به دنبال کسب سرمایه از تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی هستید؛ پس به  کارشناس تولید محتوای ویروسی و تعاملی نیازد دارید. برای ساخت اینفوگرافیک ‌ها و محتوای دیجیتالی به طراحی خبره نیاز دارید تا محتوای نوشتاری را به محتوای بصری تبدیل کند.

 

تخصص خودتان را به نمایش می‌گذارید

با استخدام کارشناس تولید محتوای خوب به رهبری خبره در صنعت محل فعالیت خودتان تبدیل خواهید شد. نویسنده خبره، دانش خوبی در مورد صنعت شما داشته و با محصولات و خدماتتان آشنایی دارد. آن‌ها با طراحی سایت و کار با بسترهای اجتماعی آشنایی دارند. بهترین تولید کننده محتوا قادر به تولید محتوای قابل انتشار در شبکه‌های اجتماعی و برقراری تعامل با کاربران خاص است. برخی از انواع محتوا برای تبلیغ از جانب بلاگرها و اینفلوئنسرها طراحی می‌شوند در حالی که برخی دیگر از انواع محتوا برای آموزش و آگاهسازی مخاطب طراحی می‌شوند. پس هر نوع از محتوای متنی، صوتی یا تصویری را می‌توان متناسب با مخاطب هدف طراحی کرد تا تخصص صنعتی و کاری خودتان را به نمایش در آورید. این کار تنها از عهده یک کارشناس تولید محتوای خوب بر می‌آید.

 

صرفه جویی در زمان و هزینه با استخدام کارشناس تولید محتوای خوب

نویسندگان حرفه‌ای بسیار سریعتر و کارآمدتر از مالکان و مدیران کسب و کار به تولید محتوا می‌پردازند. آن‌ها محصول یا خدمات را در قالب جدید و مخاطب پسند معرفی می‌نمایند. به خوبی نقاط درد مخاطب را التیام بخشیده و راه حل‌های مناسب را به مشتریان عرضه می‌کنند. مالکان کسب و کار با استخدام یک کارشناس خوب، زمان مازاد را صرف سایر جنبه‌های راهبرد پردازی محتوا یا توسعه کسب و کارشان می‌کنند.

نویسندگان حرفه‌ای به خوبی ایده‌های جدید محتوایی را عرضه می‌نمایند. آنها کلید واژه‌های جدید و جا افتاده از برنامه انتشار محتوا را به شما گوشزد خواهند نمود. با اینکه استخدام کارشناس تولید محتوا نیازمند پرداخت حقوق است ولی در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود. ترافیکی که نویسنده حرفه‌ای به سمت وب سایت فروش می‌کشاند، هزینه‌های استخدام کارشناس را پوشش داده و سود بیشتری به همراه دارد. استخدام کارشناس تولید محتوای دورکار، هزینه‌های مکان اداری را هم کاهش می‌دهد. همچنین در صورت آشنایی فریلنسر با تایپ شما از استخدام تایپیست در این مرحله بی نیاز خواهید بود. 

 

استخدام کارشناس تولید محتوای خوب

قبل از استخدام یک کارشناس تولید محتوای خوب، اول باید بدانید که به چه محتوایی نیاز دارید. به طور کلی، می‌توان محتوای تولید شده در حوزه‌های مختلف را به سه سطح تقسیم کرد: محتوای عمومی، محتوای تخصصی و محتوای قدرتمند.

  • محتوای عمومی: اگر به محتوای ساده و تعاملی در وب سایت، وبلاگ، رسانه‌های اجتماعی و غیره نیاز دارید پس به دنبال کارشناس تولید محتوای عمومی بروید. این نویسندگان به خوبی با مشتریان فعلی تعامل برقرار می‌نمایند. برای نوشتن این محتوا نیازی به جستجوی گسترده نیست و تنها باید روی بهینه سازی محتوا متمرکز شد. پس به کارشناس محتوای خبره در حوزه محتوای سئو شده نیاز دارید.
  • محتوای تخصصی: اگر می‌خواهید تخصص و حرفه‌ای گری خودتان در کسب و کار خاصی را نشان دهید؛ پس به محتوای تخصصی نیاز دارید. با این محتوا به دنبال جذب مشتریان جدید و تقویت رتبه بندی صفحات مجازی خودتان هستید. در اینجا رقابت بین کسب و کارها بیشتر است. پس به نویسنده حرفه‌ای در رشته تخصصی خودتان نیاز دارید.
  • محتوای قدرتمند: این محتوا برند شما را به سرعت در مرکز توجه مخاطب قرار می‌دهد. برای تولید این محتوا علاوه بر کارشناس تولید محتوای خوب به آمارهای معتبر، تحلیل‌های دقیق، بهینه سازی محتوا و اشتراک گذاری گسترده محتوا نیاز دارید. این محتوا به کمک یک تیم تولید محتوای خوب، تهیه می‌شود. پس برای رسیدن به یک محتوای قدرتمند باید روی استخدام یک تیم تولید محتوای خوب سرمایه گذاری کنید.

سفارش تولید محتوای باکیفیت

 

در ادامه روش‌های استخدام یک کارشناس تولید محتوای خوب را بررسی خواهیم کرد.

ارسال آگهی استخدام

می‌توانید آگهی استخدام کارشناس تولید محتوا حاوی شرح وظایف شغلی و ویژگی‌های محتوای مدنظرتان را در وب سایت‌ کارلنسر ثبت کنید. کارجویان و فریلنسرهای تولید کننده محتوا برحسب توانمندی‌هایشان، روزمه کاری را برایتان ارسال می‌کنند. بعد از بررسی روزمه های مختلف و مصاحبه  با افراد منتخب، استخدام آزمایشی به صورت پاره وقت یا تمام وقت را مدنظر قرار دهید.

 

همکاری با پلتفرم‌های دورکاری

برای گزینش و استخدام بهترین فریلنسر تولید کننده محتوا می‌توانید پروژه‌های تولید محتوا را در پلتفرم‌های دورکاری مثل کارلنسر ثبت کنید. چند پروژه را به چند فریلنسر واگذار کنید. بعد بر اساس پروژه‌هایی که بهترین نتیجه از نظر جذب مخاطب و رتبه بندی را داشتند؛ بهترین تولید کننده محتوا یا فریلنسر را انتخاب کنید.

بعد از پیدا کردن چند کارشناس تولید محتوا، نوبت مصاحبه با آنها و انتخاب بهنرین فرد برای کسب و کارتان است. در جلسه مصاحبه به نکات زیر دقت کنید.

 

مصاحبه شغلی

یک کارشناس تولید محتوای خوب، با دنیای بازاریابی محتوا آشنایی دارد. او فردی به روز در حوزه فناوری و دارای توانایی عالی برای برقراری ارتباط مؤثر است. برای استخدام یک کارشناس خوب به پرسش‌های زیر دقت کنید.

1.نمونه کارهای قبلی کارشناس تولید محتوا کدامند؟

شاید فریلنسر یا فرد جویای کار، با توانایی کلامی خوبی با شما ارتباط برقرار کند ولی توانایی نوشتاری چندان خوبی را در حین کار ارائه ندهد. یک تولید کننده محتوای خوب به راحتی محتوای جذاب و چشمگیر می‌سازد. پس همواره نمونه کارهای قبلی آنها را مشاهده کنید.

نمونه کارهای کارشناس تولید محتوا

با توجه به سوابق کاری فریلنسرها می‌فهمید که  یک نویسنده یا طراح، مناسب کسب و کارتان است یا نه. بعلاوه با سبک نگارش یا سبک طراحی او هم آشنا می‌شوید. شما به محتوای هماهنگ با شخصیت شرکت نیاز دارید. روزمه کاری تولیدکنندگان محتوا بهترین شاخص برای ارزیابی توان آنها در تولید محتوا است.

2.نویسندگان و وب سایت‌های مورد علاقه تولید کننده محتوا کدامند؟

اگر علایق تولید کننده محتوا را بشناسید؛ بهتر در مورد صلاحیتش تصمیم می‌گیرید. اگر تولید کننده محتوا علاقه‌ای به تولید محتوای با کیفیت ندارد؛ پس استخدامش، اشتباهی فاحش است.

بهترین گزینه برای استخدام به عنوان کارشناس تولید محتوا، افراد علاقمند به هنر و علم تولید محتوا و بازاریابی محتوا است. کارشناس تولید محتوای خوب با برندهای خوب در حوزه تولید محتوا همکاری دارد.

از طرف دیگر مقالات منتشر شده به نام تولید کننده محتوا یا ذکر نام آنها به عنوان محتوا نویس خبره در پلتفرم‌های دورکاری، معیار خوبی برای ارزیابی صلاحیت در تولید محتوا است.

 

3.چقدر در مورد سئو یا بهینه سازی موتور جستجو آگاهی دارد؟

فقط داشتن متن خلاقه و اصیل کفایت نمی‌کند؛ مردم باید به راحتی محتوای شما را پیدا کنند تا از جذابیت آن لذت ببرند. یکی از مهم‌ترین اهداف بازاریابی محتوا، رسیدن به محتوای سئو شده است. شرکت‌ها هزینه بالایی را صرف تولید محتوای مبتنی بر استانداردهای سئو می‌کنند تا به نرخ بازدید و رتبه بالاتری در نتایج صفحات جستجو برسند.

کارشناس تولید محتوای خوب با اصول سئو آشنایی دارد. او با شناخت کلیدواژه‌های مختلف و توزیع آن در طول متن یا محتوای بصری به دنبال جلب توجه مخاطب است. محتوای خوب و بهینه به راحتی از جانب موتورهای جستجو تشخیص داده می‌شود. بعلاوه یک تولید کننده عالی به خوبی با مفاهیم بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی آشنایی دارد.

 

4. حقوق مدنظر کارشناس تولید محتوا چقدر است؟

شهرت و اعتبار کارشناس تولید محتوا تا حد زیادی روی حقوق درخواستی او اثر دارد. تولید کنندگان خبره در حوزه محتوا به خوبی از نرخ دریافتی همکارانشان برای تولید محتوای عمومی و اختصاصی، آگاهی دارند. در مقابل گاهی اوقات، افراد تازه کار مبلغ بالایی را تقاضا می‌کنند که با عرف کاری هماهنگ نیست.

 

در نهایت . . .

استخدام کارشناس تولید محتوای خوب، علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه باعث بهبود نرخ بازگشت سرمایه می‌شود. برندسازی و تبلیغات در دنیای پر رقابت بازاریابی محتوا تنها به واسطه تولید محتوای خوب ممکن است. پس استخدام تولیدکننده محتوا را در برنامه کوتاه مدت و بلندمدت کسب و کار قرار دهید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

منابع

https://www.thewriterfinder.com/post/content-creator

https://expresswriters.com/why-hire-a-content-creator

https://www.smartinsights.com/content-management/content-marketing-strategy/hiring-content-creators

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب زینت فلاح
من زینت فلاح، ارشد روان سنجی هستم. بیش از ده ساله که ترجمه متون روانشناسی،مدیریت و فناوری رو انجام میدم. به تولید محتوای جدید علاقمندم و چند ساله که با کارلنسر همکاری دارم. https://www.karlancer.com/profile/1408

دیدگاه شما

3 دیدگاه

  • اکبر
    23 خرداد 1399

    از کجا بفهمیم متن هایی که به ما میدن کپی نیست و خودشون نوشتن ؟

    • کارلنسر
      24 خرداد 1399

      با این سایت میتونید چک کنید بعد از تحویل از فریلنسر
      https://www.copyscape.com

  • پیمان
    19 تیر 1399

    مطلب جامع و کاملی بود و کمک کننده
    سپاس گزارم با آرزوی موفقیت برای سایت شما